Z koridoru u Přerova zmizel kilometr odložených kolejnic i půl kilometru kabelu
Modernizovaný koridor u Dluhonic. Foto: Správa železnic
Ke krádeži došlo na stavbě modernizace koridoru u Dluhonic.
Ke krádeži došlo na stavbě modernizace koridoru u Dluhonic.
ukrást km koleje a nikdo si ničeho nevšiml, hmmm, asi jenom v ČR 🙂
Ta škoda odpovídá ceně šrotu. Možná už to bylo nařezané. Jen si pro to přijela jiná „firma“. 🙂
Připomínka trochu mimo téma článku:
Milá Správo železnic, jiná, trošku méně nápadná barva, která lépe pasuje do přírody, než tahle kanárově modrá na titulní fotce, by se v Česku nenašla? Nebo snad likvidujete nadměrné zásoby, když už není modré zábradlí v kurzu?
To bude určitě ta parta, co krade pomocné vedení pravidelně u Studénky. Celkově za všechny ty jejich akce ukradli postupně tak 10km vedení.
„Ta parta“ bohužel čítá v ČR asi 300 000 osob.
Tohle jsou jen blbý kecy… Očividně jde o práce profesionální a velmi dobře vybavené skupiny na objednávku. Pokud se Policie ČR bude jen trochu snažit, tak najde odběratele a případ vyřeší.
V to doufám taky. Ještě to má mít ale dva články: Soud a vězení pro pachatele.
Člověk by řekl, že si to musel ukradnout někdo ze sž sám. Přece to tam někdo neporcoval autogenem na kusy aby se to vešlo na tatru bez povšimnutí, a 25m pás, nebo nedej bože delší asi jen tak někdo neodeveze.
V Přerově zmizí vše,co není pribetonovane,nebo nepřivařené
Takych miest, kde sa kradne vsetko nezabetonovane aebo neprizvarane je vela aj v Cechach, Morave, Slezku a tiez na Slovensku…..:-(
Že to byli ti, co Rusům ukradli ten tank ? 🤔😄
Že by farmáři? 😉
Tentokrát v tom traktoristi z Ukrajiny asi nebudou….
Jj a nejdriv ukradli cca 6 kamionu
ROFL.. kvalitni! Jen nekoho mozna budou krapet bolet zada. Ale to vyresi invalidni duchod. Nebo renta? 😀
Kolejnice má 25 metrů a 60 kg na metr. To by jich muselo pracovat cirka 40, aby unesli byť jen jednu. Že by to řezali na místě je také nepravděpodobné.
V tom pripade toho, kdo tech 40+ organizoval je treba zamestnat na generalnim reditelstvi (cehokoliv), protoze to zrejme nebude zadna máčka!
Myslím si že tam najeli normálně s autem a jeřábem. Vzhledem k tomu že se tam staví by to bylo asi tak nápadné jako věneček v cukrárně.
A i kdyby to byla nějaká skládka materiálu, napůl zarostlá, tak paradoxně je jeřáb a auto mnohem nenápadnější než banda chlapů. Proč? Protože jsme uvyklí tomu že se různý materiál různě přemisťuje a jsou na to najaty různé firmy. Ale pokud bude po tmě 40 chlapů smýčit kolejnice, tak si toho někdo všimne.
No jo, ale 25 metrů délky je leda tak na oplen. Oplen se dřevem je věc bežná, ale nadrozměrka délky přes 30 metrů? A chraň tě pánbů projet pod mýtnou bránou.
A nebo to vzít uprostřed rozbrušovačkou?
Jak jsem psal výš, tam nejspíš ty kolejnice dlouhé do 20 m. Domorodci jezdí po okreskách. Mýto je drahé.
Chlapi, proč jste ji neodnesli, je na vás příliš těžká?
Je, příliš krátká
😉
Tie ukradjute kolaje museli nakladat zeriavom. Kto by odniesol v rukach 1500 kg tazku kolaj na vacsiu vzdialenost? A este 40 ks tychto kolaji…..to by museli byt vsetci nosici museli byt Pepkovia namornici.
V minulosti se to opravdu tahalo v rukách: https://explorepahistory.com/displayimage.php?imgId=1-2-5FA
Je to mozne, ze sa nasli take specialne klieste a kolaje nalozili na nejaky naves.
Tam bych to spíš tipnul na R65 v délce nějakých 18 – 20 m.
Na stavbě v Prosenicích měly firmy zaplacenou ostrahu kabelů.
Na stavbě v Dluhonicích evidentně ne, tak zhotovitelské firmy „ušetřily“.
Nepotloukal se kolem traktor? No co! Šrot jako Šrot. 😂
Akorát by kolejnice museli naložit na čtyři tatry a nákladka byla ruční jen ruční.
Jak dva roky vězení? Osm let chlapče, je vyhlášen nouzový stav. Sorry jako.
No nevím, tahle krádež patrně nemá spojitost s důvodem vyhlášení nouzového stavu.
Na tom nezáleží. Účelem je potrestat pachatele páchající trestnou činnost za to, že v době krize kdy je policistů třeba jinde je takto zbytečně zaměstnává a přidělává jim zbytečnou práci. Sorry jako.
Záleží. Něco podobného se stalo i za nouzového stavu u covidu. Někdo byl souzen myslím za nějakou krádež v obchodě, nicméně soud konstatoval, že krádež nemá s nouzovým stavem nic společného a zvýšenou sazbu odmítl. Údajně by třeba muselo jít o krádež léků, ochranných pomůcek atd.
Je to tak, musí tam být nějaká souvislost s důvodem proč je ten nouzový stav vyhlášen. Vzhledem k tomu že ten současný je vyhlášený kvůli rychlejší administraci uprchlíků, tak by asi museli ukrást inkoust a papír.
Týkat se to mpže lidí co páchají podvody na uprchlicích. Falešné nabídky práce a podobně.
Uprchlíci se vozí vlaky. Spojitost je jednoznačná. ….
A co kydž z toho někdo dělá ježky pro Ukrajinu? Co teď?
Spojitost netřeba.
Ale je třeba najít pachatele (a nejlépe i toho kdo to vykoupil).
Spojitost je zásadní. Judikatura je jednoznačná. A některé „extrémně“ potrestané „drobnostI (a následné snižování trestů) to jen potvrzuje.
V Přerově se evidentně krade 😃
Taky je tam velice mnoho prislusniku jiste mensiny. Podobne jak v Koejtine, Huline…
U cívky s kabelem by se tomu věřit dalo, ale u kilometru kolejnic…
To uz bude poradna pracicka… Ale jako u nich se nedivim nicemu…
V Praze taky. V Počernicích letos rozšmikaná trolej v nepředpokládané napěťové výluce (cca sedmihodinové).
Před pár lety ve Vršovicích taky troleje a to opakovaně.
Koho napadne nechat tohle nestřežený a zrovna u Přerova kde je tma i v poledne
Jo, to sedi. Ono podobna situace je i v Kojetine…
A nepřipadáte si teď trochu jako salónní ateista? 😀 Teprve v nebezpečí se prý pozná pravda. Teda a taky ve víně.
Třeba byl ovíněn, když to psal.
Žalm 23…
Přerov? Proč mě to nepřekvapuje…
Já myslel, že ve sběrnách šrotu evidují, kdo co přivezl, a věci jako kolejnice od fyzických osob vůbec nevykupují.
Oficiálně ano…
Nezmizly někde i pražce? Že by si někdo stavěl vlastní štreku? 😆
A nezáleží třeba i na délce? čtvrt, půl metru kolejnice (čert ví co to je za typy) má na dědině každý druhý jako kovadlinu.
Na to stačí z průmyslové úzkokolejky. Tchán má k tomu účelu malý kousek už léta. Když chlapi likvidovali nějakou drážku, normálně se jich zeptal a oni mu kousek uřízli.
To asi jo, ale myslel jsem to ve vztahu k braní/nebraní kolejnic v kovošrotu.
Jednou jsem videl v Oslu celou ulici pozasenou poklopama od kanalu ktere meli vymenit za stare ktere byly jeste na kanalech. Hned me napadlo ze tohle by v Cechach neproslo ale tady je nikdo neukrad.
tam uz je taky cerno, i kdyz ne tolik jako malmo nebo stockholm ci goteborg za kopcem, ale magneti jsou pracoviti aspon v tomto ohledu, cerni oslove jsou moc lini, ti se s dekly od kanalu netahaji.
jako nechat někde cívku s mědí, no jako stávat by se to nemělo, ale co jako čekali? i mý oko lesklá měděná barva zaujme, a to něco takovýho nemám zapotěbí, tak k jaký aktivitě to asi vybičuje nějakej romodemont 😀
Nechat někde nehlídanou cívku s mědí je jedna věc, ale nechat jí nehlídanou v Přerově? To jí mohli rovnou vyhodit.
tak já slyšel poučku, že měď bez dozoru se nechává jen pod napětím…
I to ponechani pod napetim nemusi bohuzel nutne znamenat, ze zazracne nezmizi.
Inu Hanáci, ti kradó a šidijó, do trohle dávajó. (A ta jejich opálenější část v čórce obzvlášť vyniká.)
Já nerozumím principiálně jedné věci. V Německu jsou prakticky všechny Baustellen hlídány kamerami se záznamem a osvětlením. Proč toto nejde i v ČR když vím, že mi na otevřeném a dostupném pozemku leží kilometry aktuálně velice cenných surovin?
U nás to některé stavby také mají. Třeba teď areal Depa Hostivař, kde se staví tramvajiová smyčka. Šel jsem jednou večer okolo a byl svědkem jak stavbaři areál opouštěli a kódovali alarm.
Ale pro drážní stavby platí třeba §1 🙂
Protože asi se ještě nestalo aby zmizely kolejnice? Nějaké drobné věci zmizet mohou, s tím se asi počítá, ať už se to někomu hodí, nebo se ztratí založí, ale u sjetých kolejnic asi nikdy nedošlo ke krádeži celého pásu a tak se mělo za to že jejich hmotnost je dostatečnou ochranou.
Vždy je to o tom, zda je nižší ztráta z krádeží nebo instalace a provoz kamerového systému. Na liniové stavbě v délce několika km může klidně být cívka s lanem za 86 tisíc ekonomicky výhodnější. Navíc lze kamerový systém sestřelit vzduchovkou, kuší, prakem a kdoví čím ještě. Obzvláště dnes, kdy zastánci emérických bilbických svobod vylobovali vraždomatické vzduchovky bez zbrojního průkazu.
Obzvláště dnes, kdy zastánci emérických bilbických svobod vylobovali vraždomatické vzduchovky bez zbrojního průkazu.
Prosím? Zabít člověka můžete i starou vzduchovkou, neřeknu jak, ale kdysi na to došla řeč s jednou antropoložkou. Z Vašeho textu se mi zdá, že Vám tak nějak vadí pokud se lidi ozbrojují. Mohl bych se zeptat proč?
To je nějakých 50 tun kolejnic? To si teda někdo máknul.
To se snad nedá provést aby „nikdo nic neviděl“. To neodvezete v kombíku. Dá se o vůbec provést (provézt) bez vlaku? Tady asi nepůjde o fyzickou krádež ale o zašantročení někým zúčastněným.
Je potřeba se domluvit a celou ulicí a vyrazit najednou 😉
Teď ještě zjistit, kdo si udělá nové sloupky k plotu, případně postaví domácí tavírnu. Kolejnice totiž nikde neprodá, že?
Rozhodně mi přijde pravděpodobnější, že celé dodání byla fikce, nebo bylo složeno kamsi úplně jinam než na místo určení.
Však také jistí spoluobčané jsou velmi pracovití, pokud jde o přepravu kovu do sběru.
Škoda, že běžně pracovat neumí( většina). Kdyby s takovou pilností odváděli běžnou práci, bylo by to lepší.
Jednou vykopali kabel a kdosi to spočítal: Kdyby šli kopat výkopy k němu na stavbu, vydělali by si 3x tolik.
To jsem taky slyšel, a to s dodatkem obviněného: „Ej, to by nás něbavilo, to by bola práca.“
Lepší blbý kšeft než dobrá práce!
49E1 49 tun, 60E1 60 tun.