Z Kopřivnice začnou jezdit autobusy k vlakům do Hranic na Moravě. Zastaví podle objednávky
Nový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD Vsetín
Z Hranic mají obyvatelé Novojičínska podstatně lepší možnosti přípojů na dálkové vlaky než ze Studénky.
Zastávky na znamení kdesi na závleku, kam se nemusí zajíždět, beru za těchto podmínek
– zastavovací tlačítko na zastávce. Pokud to zmáčknu kdykoliv do předepsaného času (cca čas odjezdu z předchozí zastávky), bus mi zastaví.
– nonstop možnost objednání (žádný dispečink do pátečního poledne, když chci jet v neděli. Aspoň automat který SMS převede řidičovi na pult).
– sedí jízdní doby (tedy taková zastávka ať je předposlední na takové lince)
– „objednání“ při nástupu (pane řidiči, já vystupuju v xxx)
Ale to tu už jednou bylo. Tuším ČD BUS odněkud z Frýdku-Místku nebo tak … zašel na úbytě … Citace z https://www.zelpage.cz/zpravy/9119?lang=cs Praha — Autobusy ČD Bus, spojující Frýdek-Místek, Příbor a Nový Jičín s Hranicemi na Moravě, již od prosince cestující k expresům Českých drah nepřivezou. Dopravce se totiž v novém jízdním řádu rozhodl svou jedinou autobusovou linku neprodloužit, a to i přes existenci čtyřleté smlouvy s provozovatelem. Po vlacích D1 Express se tedy jedná o další komerční projekt ČD, který po relativně krátké době končí svůj provoz. Zrušení spojů podle dopravce souvisí se zkvalitněním přestupů mezi stávajícími vlaky regionální… Číst vice »
Toto bych rád mezi Terminálem Tanvald (LK) a Novou Pakou, hlavně o víkendem.. Bus provozovaný ČD ke spojům od Liberce, možná i k rychlíkům od Prahy
Myslím, že už za komunistů se počítalo s elektrickou trakcí Studénka- Veřovice. Ani po 32 letech od sametu se neudělalo vůbec nic. Vlastně jo, postavila se trať ze Studénky do Mošnova, kde ovšem nejsou cestující.
Trať na letiště Mošnov patří MSK.
Je to hlavně jedno. Vlaky jsou ČD.
Ach jo.
Silná slova.. k částečné elektrifikaci a zrychlení došlo. Takže žádné nic.
Hmm pořád se nadává, jak se kraje nestarají o veřejnou dopravu.
A když kraj zavede linku propojující 2 lokálky a rychlíkovou stanici nejkratší cestou (není to souběh), tak je to zase špatně.
Protože lidi mají jezdit trasou dlouhou 45 km a ne 30 km mezi dvěma body. A jezdí se zbytečně.
Souběh nemusí spočívat jen v trasování – tohle je funkční souběh – návoz na rychlíky. A ty busy nenahradí vlaky z Kopřivnice a NJ, ale jsou jaksi navíc. Zrovna v případě MSK by více přímých vlaků z lokálek, více vlaků do centra Ostravy či kvalitnější vozidla pomohly řádově více lidem.
Predpokladam, ze to nema ani tak resit cestu do Ostravy (to je ze Studenky kousek i osobakem), jako spis cestu na Prahu.
Ano, ale to nijak neodporuje tomu, co píšu, ne? Prostě prioritizovat funkční souběh před jiným vylepšením v MSK mi nedává smysl a ujíždění přípojů lze řešit i jinak (viz můj návrh níže)… A příkladem potřebného vylepšení budiž spojení Kopřivnice/Příbor – centrum Ostravy, nyní většinou s 2 přestupy (Studénka a Svinov), které jsou prostě dost odrazující…
Do centra ostravy ale jezdi linka 641….
Ano, ale dražší, ekologičtější a na zácpách nezávislá doprava by měla být tou páteřní vedoucí do centra a ne doplňkem, zvlášť když se lidé přestupů (oprávněně) bojí.
Ovšem pokud neni požádavek města, aby doprava vedla na okraj města a potom HMD.
Jaképak 2 přestupy?
Ve Svinově už se snad jen přestupuje na MHD podle toho do jaké části Ostravy chce cestující jet, a tam to jezdí ve špičce co 10 min.
Takže žádné odrazování tady nevidím.
V okolí Svinova není skoro nic a přestup je tam mizerný. Pokud by vlak pokračoval z hl.n. ve směru Stodolní a Střed, tak by mnoho lidí MHD vůbec nepotřebovalo, případně jen na pár zastávek. Zásadní je, že kromě pár spěšňáků je jízdní doba šílená (centrum-centrum 1,5 hodiny).
Co porad mate s tim funkcnim soubehem? Vsak Praha a Ostrava jsou na opacnou stranu, tak jakej funkcni soubeh???
Vlak ale dobře nezabezpečuje ani jeden směr, proto by bylo dobré mít linku z Veřovic do centra Ostravy se spojováním v Sedlnici po hodině až dvou (bez čekání na rychlíky) a zároveň linku z Kopřivnice do Studénky navazující každé 2 hodiny na vlaky do Prahy/Brna. Anebo mít jenom linku do centra Ostravy a návaznosti na Prahu/Brno řešit busem do Hranic. Teď máme takový kočkopes – zpožděnné nebo ujíždějící vlaky Studénka-Veřovice, které jsou špatně použitelné do Ostravy (mimo Sp) i do Prahy/Brna a k tomu dvě páteřní bus linky (641 a tato nová), které částečně lepí špatně fungující vlakové spojení…
Tak to se asi bude cestující lid těšit na Trvalý jízdní řád jako dítě na Vánoce.
Tehdy zavedená linka R1 jim totiž bude stavět i ve Studénce…i v Suchdole…
„Na Prahu“ (do Prahy po kolejích, na elektrickou energii) jede ze Studénky buď vlak ČD 548 nebo vlaky LE ….
Zatimco z/do Hranic jedou skoro vsechny.
Přesně tak. Naopak vlak a vedle něj bus vymetající obce po trase nevhodný pro cestu z konečné na konečnou (PID Švejci, S7, 380) nejsou na závadu.
Objednavatelem vlaků do Kopřivnice je MSK … vlak ČD nebude čekat na cestující od zpožděného vlaku dopravce RegioJet nebo LE.
Z dálkových vlaků ČD (z / do Prahy) tam zastavují pouze 548/549 Ostravan ….
Spatne je jen to, ze ma ten dopravni prostredek pneumatiky. Kdyby jel tu samou trasu sukafon, tak by to samozrejme bylo v poradku.
A kdyby to byl „pavouk“…to by se to jezdilo…
No tak kdyby vlaky ČD čekali na Leoše od Prahy a Olomouce, tak by to bohatě stačilo a měli by možná i nějaké ty cestující navíc…
V tomhle případě není zrovna konkurenční boj na místě.
To je pravda, lokálka NJ-Suchdol totiž opravdu není konkurencí spoji Praha-Ostrava. Podobně jako není konkurencí vlaku Praha-Ostrava let Praha-New York.
V tomto případě jsem měl na mysli lokálku Studénka – Kopřivnice – Veřovice.
Jenomže tahle lokálka vede úplně opačným směrem proti směru jízdy vlaku. Tuhle trať by se určitě vyplatilo opravit a elektrifikovat pro cesty z Kopřivnice, Příbora, nebo Frenštátu na Ostravu, ale pro cesty na Prahu je to oklika a ve Studénce toho staví minimum. Hlavně pro lidi z NJ je mnohem lepší sednout na bus a přesednout v Hranicích na nějaké EC/IC, než se kodrcat ze Studénky nějakým pochybným rychlíkem.
Reaguji na hlavní důvod zmíněný v článku. „Cestující z Kopřivnice by měli mít od září možnost dostat se rychleji k dálkovým vlakům než dosud. Spustí novou autobusovou linku do Hranic na Moravě, která bude sloužit jako přípoj k vlakům. Kopřivnice je to sice podstatně blíže na koridorovou trať do Studénky, zde ale velká část dálkových vlaků vůbec nestaví.“
No byla „opravená“ cca 13 let zpět. Přejezdy a kolejiště….
To je jak z Bohnic…
Ony snad nečekají?
Samozřejmě, že nebudou čekat při hodinové taktu 30 minut. Logicky.
V publikovaném jízdním řádu není žádná čekačka. Ani posledního spoje daný den.
Tak to jsem asi byl minule ve Studénce asi v nějakém jiném světě, když se čekalo skoro 10 minut na R8 od Brna.
Ví o tom cestující, dá se to jednoduše vyčíst z jízdního řádu?
Kdy to bylo? Dokud měli R8 čd, tak se čekalo, teď nevim….
No jasně. Hodinový takt z Prahy a Olomouce. Tak nevím, kdo je tady na Bohnice…
Hodinový takt je na těch lokálkách (kromě té na Budišov nB) s přípoji na R8 a Os směr Ostrava
Na vlaky RJ (R8) je stanovena čekací doba 5-10 (výjimečně 20 minut) + 5 minut na přesun mezi perony …
Bude-li mít vlak v Suchdole o „minutu“ více než je stanovená čekací doba, postaví se vlaku ČD na odjezdovém návěstidle návěst dovolující jízdu = podle předpisu „Rozkaz k odjezdu“ a vlak odjede bez čekání na přípoj ….
6-7 vlaků za den, tím spíše různých dopravců (ČD / LE) není hodinový takt .
Vlaky RJ z / do Prahy Studénkou projíždějí ….
Těch 5-6 vlaků LE nikoho nevytrhne …..
Lokálky jsou navázány na R8 a Os na 271, platí tam krajský tarif. Takže je úplně jedno, že je to jednou žlutý a podruhé modrý.
Dohromady tam hodinový takt je.
LE je jen bonus navíc.
Prioritou je spojení do/z Ostravy
V Moravskoslezským kraji asi nevědí co s prachama…
Místo toho, aby se upravily ty rychlíky a jízdní řády, budou vymejšlet autobus…
Co byste na těch rychlících chtěl upravovat? Když by stavěly EC/IC ve Studénce, tak se ozve Suchdol, Lipník, Ústí, Choceň, Přelouč atd. a vlak pojede do Prahy o půl hodiny déle. Ne, tohle fakt řešení není. Z NJ je to do Svinova už celkem daleko. Než jet busem takovou štreku do Ostravy a pak se vzápětí vracet vlakem nazpět, tak to ať ten bus jezdí raději přímo do Hranic.
Červenka. Vedle je totiž Litovel + Uničov, což je dokupy stejně jako Nový Jičín. Mimochodem, z Uničova do Litovle jezdí bus. Ikdyž mají obě města želeniční nádraží. 🙂
Z Uničova do Litovle vlakem nikdo nepojede, zatímco z Kopřivnice do Hranic bude bus srovnatelně rychlý jako vlak… A v Července rychlé a navazující vlaky z Prahy i Olomouce staví…
R8 by upravit nešla?
A mluvím o rychlících, ne expresech…
Pochopte, že proto, aby tím lidi opravdu jezdili, tak potřebují pořádný výběr spojů co nejrychleji a nejčastěji. Z Ostravska se jezdí pořád celkem ve velkém do Prahy a je mnohem rychlejší přesednout v Hranicích na rychlé IC, než se kodrcat nějakým zastávkovým rychlíkem, který jezdí jednou za čas a trvá mu to o půl hodiny více. Fakt nechápu, o co vám jde.
Posuňte odjezd rychlíku ve Studénce a nevyjdou přípoje zase jinde.
Kde?
Tyhle argumenty beru, když se najde třeba cyklus (linka A se musí svázat s B, B s C,… ale Z se má svázat s A). Nebo když v řadě objednavatelé trvají na svých časech.
Tohle už tady jednou bylo..busy jezdili v režii ČD a zajížděli až do FM no dlouhé trvání to pro nezájem nemělo..
Jezdil jsem to osobně, když jsem pracoval ve Frýdku Místku v ČSAD. Vytíženosti byla dobrá v pátek a v neděli. Jinak ostatní dny do deseti lidí, někdy jen dva,tři…
pak je otázka, proč to nenechat aspoň v ten pátek a neděli???
A jsme u jádra věci – ekonomicky se bus pro 2-10 lidí nevyplatil, možná v pátek / neděli na hranici nákladů – otázka je co je dobrou obsazeností – 50 % nebo 75 % ….
možná jen nebyl správný průzkum poptávky, časování spojů.. atd. já bych tomu dal šanci, Stanley.. a pozor na přísudek
Časování spoje BUS dáno polohou vlaku na který se dovezou cestující … nebo od něhož se cestující odvážejí …. Možná by se dalo dohledat, kolik spojů denně jelo, pokud nebude spojení ke KAŽDÉMU vlaku, ale jen k některému – podle úvahy úředníka ČD, tak se taková služba nechytá ….
Buď vše nebo nic ….
Obce patří do ostravské spádové oblasti, tedy autobus by měl jezdit do Svinova a nikoli opačným směrem do Hranic na Moravě.
Bus z Kopřivnice do Ostravy jezdí, ale ne na Svinov. Jet autobusem na vlak do Svinova je kilometricky i časově mnohem delší, než jet do Hranic.
Pokud přímé spojení do Ostravy už je, je to v pořádku a díky přidání spojů i opačným směrem do Hranic, aspoň bude moct dojít k útlumu lokálky do Studénky. win-win pro cestující i veřejný rozpočet.
Tak zrovna utlumovat lokálku do Studénky smysl nedává. Trať se nachází v naprosté rovině a je i částečně elektrifikována. Naopak tuhle trať by dávalo smysl elektrifikovat a za poměrně rozumných nákladů zrychlit (v úseku Kopřivnice – Studénka). Pak postavit propojku ve Veřovicích, aby se dalo jezdit přímým spojem až do Frenštátu. V případě nasazeních výkonných vozidel a opravené trati by se dalo zajet z Frenštátu do Svinova za půl hodiny, což by bylo pro tuhle oblast hodně atraktivní. Ty busy do Hranic jsou ale pro cesty na Prahu a cesta přes Hranice busem by byla i tak rychlejší, než přes… Číst vice »
Byl jste někdy ve stanicí Veřovice?
Ano, byl. Ten oblouk je tam hodně stísněný, ale technicky to proveditelné je.
Existují i jiná dopravně známá řešení ….
Kolejové propojení je, od výhybky 102 po spojovací koleji 90 za výhybku 8 za návěstidlo Se 3. Čili místo koncovníku na koleji 102 / koncovníku u výhybky 102 osadit hlavní návěstidlo L101-102 nebo samostatná návěstidla L101 a L102. Kolej 90 buď zdopravnit = vlak kolem nástupiště u koleje 101 projede a zajede za výhybku 8 a na návěst posun dovolen na Se 3 přestaví na některou z kolejí 1-3 nebo se po koleji 90 pojede „cestou“ posunu na návěst posun dovolen – pak tam stačí osadit seřaďovací návěstidlo Se (x). Analogie úvrati Neratovice, Kutná Hora hl.n. směrem z/do Sedlce, Kaštice… Číst vice »
Stačilo by, aby jezdil jeden vláček brzy ráno do Ovy. Nebo teď ten bus do Hranic. Protože ráno nic nejede na spoje ČD a Leoexpresu se do Studénky z Příboru nebo Kopřivnice nedostanete. Tak uvidíme jak se ujme tento spoj. Hned ho vyzkouším.
A hranici kraje mají občané překračovat pěšky, aby byl ouřada spokojen?
Lidi z tama jezdí také do Prahy, Olomouce, Brna … typicky na VŠ
Jak by jste chtěl překračovat něco co nebude existovat…
Respektive bude, ale s pouze s organizačních (soudy, pošta) a orientačních důvodů.
Svinov? Proboha Bláho co vás to napadlo?
A tam přestoupit na vlak směr Ova Střed, aby se trať vytížila. Tramvaj… je konkurence. Jo pán by chtěl na Hulváky? Hulvát je to, že neche jezdit vlakem!
Zajímavé…já tam čtu „okres Nový Jičín“…
Není levnější zajistit garantovaný přestup ve Studénce?
Není, to by bylo moc jednoduché. Na druhou stranu, autobus sice pojede déle (než kdyby se přestoupilo ve Studénce), ale zase zastaví „u každé vrby“, pokud si to ten cestující objedná.
Přestup od čeho, když ve Studénce dálkové vlaky skoro nestaví? Navíc byste tím zabil použitelnost pro místní frekvenci.
Právě, že by se objednalo nějaké to zastavení. Anebo – spřáhla už byla vymyšlena – spojení s Os na hlavní trati s návazností na R/Ex v další stanici.
Spřáhal už byla vymyšlena, ale jezdí tam 810/811/814 a tam spřáhlo nebylo namotntováno. Se schválením je to na dva roky a může za to ČESMAD.
Vzhledem k tomu, že dálkové vlaky jezdí přes Studénku na „vlastní triko“ a ne na objednávku tak objednáte leda tak velké nic.
Jediné dálkové objednáváné vlaky (R8) tam staví a ze soukromníků tam stojí jen Leoš.
Jediný Leoexpress nezanevřel na Studénku a staví ve stanici. Jinak na Prahu je to bída. Už to není důležitý železniční uzel, ale jen uzel……
u vlaků na komerční riziko je zakázané objednat zastavení v nějaké konkrétní stanici??
záleží na jednání s dopravcem, není sice povinen vyhovět, ale pokud to pro něj bude zajímavé proč ne
„Ono by se objednalo nějaké to zastavení.“
Kolik vlaků projíždějících žst. Studénka se objednává?
Studénka je přestupní uzel, takže tam budou rychlíky zastavovat. A basta! 🙂
To už dávno není pravda.
Ve Studénce jsou 2 navazující trati – tak co na tom není pravda?
Už tady bylo kdysi něco podobného, jenom místo do Kopřivnice to jezdilo do Frýdku-Místku. Obsazenost v jednotkách, vydrželo to tuším rok nebo dva.
Takhle ty lokálky chcípnou – provoz se má uzpůsobit tak, aby je koridor živil… Z Kopřivnice a Nového Jičína by měly jezdit přímé vlaky na Ostravu, z NJ i na Olomouc. Bohužel trať to asi kapacitně nepobere (do výstavby VRT)…
„Není levnější zajistit garantovaný přestup ve Studénce?“ ==
Pokud mají rychlíky velké zpoždění, tak garantovaný přestup by znamenalo jezdit na tratích vycházejících ze Studénky i Suchdolu celý den zpožděně.
Běžně se čeká 5-10 minut. To zas nadávají cestující, co už ve vlaku ve Studénce a Suchdole sedí.
„Z Kopřivnice a Nového Jičína by měly jezdit přímé vlaky na Ostravu,“ ==
Z Kopřivnice jezdí, z Nového Jičína to znemožňuje konfigurace kolejiště v Suchdole. n.O.
Tzn, pokud bude mít bus garantovaný přestup, budou stížnosti na jeho zpoždění na příjezdu do Kopřivnice.. : – )
Je totiž děsný problém nechat na přestup v jízdním řádu více než dvě, tři minuty…
Ale hlavně, aby ty 3 minuty zůstávaly i při zpoždění, aby se cestující nemuseli strachovat, že jim to ujede…
Když necháte na přestup od rychlíků na lokálku delší dobu, nevykřižují se ty vlaky v Kopřivnici na nákladovém nádraží nebo v Příboře, tím pádem nebudou stíhat zase přípoje k rychlíkům. Nemluvě o přípojích ve Veřovicích.
Nemůžete to brát jako separátní problém, ale systémově.
– Řešením může být hodinový interval nečekajících vlaků (Havířov-)Ostrava.střed-Štramberk(-Veřovice)/Letiště (odpojení části v Sedlnici) a k tomu malé navazující vlaky Studénka-Kopřivnice (po příjezdu vlaků od Prahy i Brna – se současným JŘ např. 14:10 nebo 19:10)
– Z Kopřivnice jezdí přímo do Ostravy 4 páry denně a ne do centra, to fakt není solidní příměstská doprava
– Předpokládám, že po výstavbě VRT a elektrizaci budou přizpůsobeny i tratě okolo, včetně Suchdola
Řešíte tím jen jeden směr. Jenže těch lokálek tam ústí víc. Aby jezdily přímě všude, nic jiného by se na koridor nevešlo. : – )
Případně by tam musely jezdit spojené 3, 4 pantery. Spojováním a rozpojováním by to bylo delší než přestup.
V případě Kopřivnice řeším oba směry a přímé vlaky by ve špičce neznamenaly žádné vlaky na koridoru navíc (nahradilo by to Sp Ostrava-Štramberk a Os na letiště). Spojování v Sedlnici by nezabralo tolik času, jen by to chtělo nepředimenzované soupravy na letiště… Z Bílovce by se nadále přestupovalo. V případě NJ (a dalších Suchdolských lokálek) budou potřeba infrastrukturní změny, tam zatím přímé vlaky nehrozí (pravděpodobně až s VRT, kdy už bude volnější kapacita)…
Ano, cestující se mají přizpůsobit provozu a živit lokálky. Takže na Lékařskou fakultu do Brna/Olomouce se dostane jen když pojede vlakem. A ne že se domluví ve čtyřech a nechají auto v Hranicích u nádraží, za to vyhazov??
To je komentář zcela mimo problematiku. Každý si může jet čím chce,ale pokud se rozhodne pro vlak,měla by být cesta konkurence schopná. A do těhle drožek na telefon půjde jenom blázen.
To byl sarkasmus.
Když na ten vlak pojede autobusem, tak je to snad vpořádku, ne? Obzvlášť když mu lokálka jede prakticky opačným směrem než ten autobus na vlak.
Je-li 90 ° opačný směr, přeji šťastné návraty z cest. Aneb hledáme důvody místo způsobů… Když už tam ta lokálka je, je lepší ji vytížit, než platit extra bus, který jí bude zátěž odebírat.
No tak to se raději pořádně podívejte do mapy. Při jízdě na západ je to z NJ skoro 180st. Autem z NJ je to do Hranic 26 minut a 26km, do Svinova pak 40 minut a 35km. Pak samozřejmě tím vlakem ještě do Hranic. Kombinace bus z NJ do Hranic a následně vlak je tak odhadem o 3/4 hodiny rychlejší, než to objíždět přes Svinov. Ono by dávalo ještě větší smysl protáhnout ten bus až do F-M. Opět by to bylo výrazně rychlejší, než vlakem přes Ostravu. Fakt nechápu, o co vám jde. O pohodlí cestujících, aby jezdili veřejnou dopravou… Číst vice »
Takže raději pojedeme po odvěsnách, než abychom jeli po přeponě.
Jo pravda, s tou v Ostravě je to nahnutý…
U GVD se nedá nic dělat, budou muset protlačit, aby R8 zastavovala ve Studénce.
Ale až přijde Trvalý jízdní řád, tak bude ve Studénce zastavovat „linka R1“ (tedy vymetací rychlík Praha – Ostrava), takže budou mít přijatelné spojení do Olomouce – a tam veřejnou univerzitu.
Aha, takže než by lidi z NJ jeli rychlým busem přímo na nezastávkové IC/EC, tak se budou kodrcat do Studénky a pak pomalých rychlíkem do Prahy. Je to sice dále, horší cesta, ale hlavně, že se nejede gumokolem, že?
To si nerozumíme. V této době žádné EC, IC, SC, apod. nebudou.
Takže ze Studénky by bylo možné jet jak do Ostravy tak do Hranic (Os), tak do Olomouce nebo Ostravy (R).
Expresy budou jezdit z Olomouce do Svinova bez zastávky.
No to teda nerozumím, co tím chcete říct. Snad kromě Pendolina všechny EC/IC v Hranicích staví, takže je tam oproti Studénce výrazně větší nabídka spojů. Oproti Ostravě dokonce přibudou spoje od Valmezu. Pokud chcete mít návoz na tyhle rychlé spoje, tak můžete volit buď Hranice, nebo až Svinov. Vzhledem k tomu, že přes Svinov je to brutální kilometrická i časová zajížďka, tak je to logicky lepší tahat do těch Hranic, ne?
R8 stojí ve Studénce.
Ne, mluvím o přípojném busu, ne autu. Souběhy bus-vlak (ne nutně trasováním, ale funkcí) jsou pro veřejné rozpočty prostě dost drahé. Pokud tyto lokálky nebude živit koridor, tak budou dost možná na zrušení.
To by museli být dispečeri „národniho dopravce české dráhy, akciové společnosti“ , ochotni zajišťovat připoje a čekání, což ani u těchto lokalek nejsou… Ano, bohužel, takto jsou zralé na ono chcipnuti, ale ono jak se říká, kdo chce kam…
Zas někdo, kdo není se ani schopný podívat na jízdní řád a má jasno, bez znalosti reality..
Právě ve Studénce i Suchdole jsou po příjezdu lokálek ke koridoru přestupy 10-15 minut na os i R8, do všech směrů , což je ideální čas. Čeká se i těch 5 -10 minut i v případě zpožděné linky R8 nebo Leo ex.
Tam není co vytknout, v případě mimořádností to holt nevyjde.
Bus do Hranic je navíc z důvodů většího počtu IC, Ex atd.
Delší přípoje od Prahy/Brna/Olomouce jsou úplně v pohodě, ale ze všech směrů to ideální není – hodina a půl z centra Ostravy do Příboru s 2 přestupy (pokud zrovna jede Sp, tak hodina a 1 přestup) je fakt bída. Tam má jezdit v hodinovém intervalu S-bahn, kterým budete z Ostravy-Stodolní/Střed v Příboru za cca 45 minut…
Jenomže to by musel na kraji železnici někdo aspoň trošku rozumět. Trať ze Studénky může opravdu tvořit jednu z páteřních linek, ale potřebuje pár úprav. Jednak je ji potřeba zrychlit a odstranit některé ostré oblouky mezi dlouhýmí rovnými úseky a zavést zde vyšší rychlost. Nějakých 120 by do Příbora určitě šlo. Dále se vykašlat na zastávky Sedlnice, Skotnice a Ženklava, které se nacházejí úplně mimo obec a pro obyvatele nemají valný význam. Následně objednat přímou linku Ostrava – Frenštát přes Veřovice nějakým dynamicky zdatnějším vozidlem. V případě propojky ve Veřovicích by byl vlak v Ostravě rychleji, než přes Frýdlant a… Číst vice »
Jednak je ji potřeba zrychlit a odstranit některé ostré oblouky mezi dlouhýmí rovnými úseky a zavést zde vyšší rychlost. Nějakých 120 “
== Oni je nejspíš znají.
To jako v Příboře vybourat půl města a odbagrovat kopec?
100 až 120 tam může být ihned, kromě Příbora, téměř všude, jen vyměnit svršek a přizpůsobit zabezpečovačku.
Studénka – Sedlnice je 100, dál je 80.
Nahoru do Veřovic z důvodu oblouků to víc než o 10 víc oproti dnešku nebude.
Tady možná, ale spoje na Frýdek Místek například čekají opravdu málokdy se slovy „však za hodinu jede další“.. Inu, Čekej Dlouho, Čekej Dál, Časem(možná) Dojedeš :P… A opravdu vlak CD čeká na komerční vlak LE??
Nepleťte si prosím Hranice a Hranice na Moravě. To jsou dvě různé věci. Hranice jsou město do kterého jezdí autobusy. Hranice na Moravě je pouze vlakové nádraží na které mohou jezdit autobusy. S ohledem na polohu vlakového nádraží a poměrně obtížnému otáčení autobusů, mám však za to, že na vlakové nádraží autobusy jezdit nebudou (ale nevím). Budou tedy asi jezdit na autobusové nádraží, které však už nenese název Hranice na Moravě, ale Hranice. Zpráva je tedy špatně (i pokud by autobusy jezdily na vlakové nádraží, protože do něj jezdit nebudou).
Město Hranice mám za humny a Hranice jsou oficiální název. To jen my nádražáci používáme Hranice na Moravě.
Jinak je vlakové nádraží v Hranicích cca 100metrů od autobusového nádraží. A autobusy se na tomto autobusovém nádraží snadno vytočí – je tam vjezd zespodu a výjezd nahoře. Kdo nevěří, at se podívá na mapy.cz 😉
ps – a jedna perlička, my místní říkáme tomuto vlak. nádraží „sever“, poněvadž uprostřed města je ještě jedno vlakové nádraží – Hranice-město.
Rozumíte psanému textu? O tom, že by se na autobusovém nádraží nedalo otočit nic nepíšu.
On ten autobus asi nebude harmonika s přívěsem 😉
Napřed to bude velký autobus, pak midibus…a pak budou volby do kraje a nový radní po volbách to zarazí…
Boha jeho, 150 metrů od nádražní budovy je autobusové nádraží, tam se ten autobus otočí bez nejmenších problémů.
A jezdily už i před nádražní budovu a nebyla to jen NAD.
Vy asi nerozumíte psanému textu, že?
To je řešitelné. Aby se to nepletlo, bude se obojí pro příště jmenovat Hranice nad Odrou/b>.
Zajímavé řešení, ale to by první musela prokopat Odra, aby se její tok dostal až do Hranic.
Pardon, tiskový šotek.
Správný tvar je Hranice nad Bečvou.
Velice by se mi líbilo elektrifikovat trať z Nového Jičína do Suchdola nad Odrou.
Tahle trať je spíš kandidát na nějaké bateriové vozidlo.
Na bateriové vozidlo je to podle mě krátké – dráty i s údržbou budou levnější než rozdíl v nákupní ceně bateriového vozidla (a jeho provoz)… Ale asi až po konverzi na střídavý proud a výstavbě VRT…
Celé je to samozřejmě velmi hypotetické, ostatně přiměřeně malé bateriové vozidlo (spíš tramvaj než vlak) ani není k mání. Různé varianty by se musely posoudit a propočítat, zásadní roli by hrálo, kdo by akci financoval – investiční vs. provozní náklady atd. V reálném světě spíš budeme všichni rádi, když se tam udrží status quo s regionovou..
Na tak krátkou trať stačí zabudovat setrvačník
Kolik že stála elektrizace do Milovic? 264 mil. Kč za 5,7 km v roce 2010. Takže si přichystejte 350 mil Kč v cenách z roku 2010, je to 7,7 km dlouhá trať. Dneska přes půl miliardy.
Půl miliardy říkáte…
Ve Středočeském kraji stojí zbytečné autobusy 770 milionů korun letos…
Takže se nějaká ta koruna snadno najde…Ona ta ekologická ideologie něco stojí…
Půl miliardy narvete do bateriových vlaků (místo elektrických) dříve než doslouží el. zařízení na málo vytížené trati… Ale jak píšu, lepší počkat na střídavinu, která bude vyžadovat menší investice.
Nějaké vozidlo na dráty. A vlaky by jezdily v jednom směru do Ovy a v druhém do Hranic. V Suchdole upravit kolejiště a například v Šenově u NJ udělat možnost křižování.
Křižování asi potřeba nebude, i kdyby byl ve špičce souhrnný půlhodinový interval NJ-Suchdol…
Aby tam mohla ta regionova jezdit pod dratama.
Spíš nějaký elektrický pavouk…
Na trati je nejvyšší rychlost 50. Čemu by pomohlo, kdyby se nasázely sloupy a natáhly dráty? Že by se jezdilo místo 13 minut 12,5?
Kolik je tam nejmenší poloměr oblouku? 150m?
Pokud je to více než 150m, tak je to snadno řešitelné.
Jak řešitelné? Je tam nová „koridorová“ bezstyková kolej, možná lepší než na 271. I v té zatracované regionově je to naprosto pohodlná jízda. Ale oblouky a délka přímých úseků prostě neumožní vyšší rychlost, i kdyby se tam koupil vodíkový vlak na 200.
Možná v jednom úseku by se dalo na pár vteřin jet 70, ale nemá to smysl. A musel by se předělat přejezd, na světla, přes který projede 5-10 aut za den.
Ono už tam boční převýšení koleje je?
Jak asi dosáhli zvýšení rychlosti ze 40 na 50?
Přímé osobní vlaky do Ostravy (analogie s tratí do Hustopeč u Brna)