Z kocoura EffiShunter 1000M. CZ LOKO urychlí zakázku na modernizaci, všech 14 lokomotiv dodá letos

Lokomotiva EffiShunter 1000M pro České dráhy. Foto: CZ LOKOLokomotiva EffiShunter 1000M pro České dráhy. Foto: CZ LOKO

Lokomotiva je po modernizaci v podstatě novým vozidlem.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch C

Když na řadu 742 je nedostatek náhradních dílů a z upravovaných vozidel se téměř všechno demontuje, je reálné, že se to dá ještě nějak použít (recyklovat)?
Určitě jak ČD osobní, ČD-C, tak spousta jiných dopravců ještě řadu 742 pár let bude provozovat.

Jerys

Ještě hodně dlouho tu budou 742.

Džejdžej

Jako náhradní Elektro díly se demontují i třeba mění budíky, stykače, relé…

Ale motory poslední dobou už dosluhují …. rozvody také….

Jako jezdit u někoho budou ale ČD Cargo je ma v plánu nahradit většinou řadou 742.71.

Jerys

80 kusů.

Karel

Není první označena jako 743 201? Pak bych čekal, že další bude 743 202 atd….

Onanista

Prc?

Svobi

Však to tak je. Druhá téměř hotová loko je 202. Další rozpracovaná 203.

Míla

Víte kolik stojí včetně toho ETCS?

Kubrt

Že by 684 : 14 mega? Asi 49 mega jedna.

Leinad

A původní 742 dodává zákazník nebo si ji sežene dodavatel?

Zlámalík

Četl jste to vůbec?

Mates

Prečo by to robil?

Karek

Bylo by možné někde sehnat seznam ze které původní mašiny je která? Nejlépe všechny 742.7

Joe

Zkuste k-report.net, v tamních diskuzích se občas tyto informace dají dohledat.

Karek

Mám nekompletní seznam reko co má ČDC, chybí tam 701 a pár posledních. Když jsem psal do CZ Loko, jestli by byl možný nějaký seznam všech reko 742, tak řekli že ne. Zřejmě je to přísně tajné.

Tomáš

Každá 742.7 má na sobě vyražené v místě u schůdků ze které 742 je vyrobena

Karek

Na kterém místě přesně? Nikdy jsem si ničeho takového nevšiml.

Jerys

Zepředu na rámu jak jsou nárazníky

Elb

Že by spíš nechtěli nahradit 754 na vlacích se třema nebo čtyrma tímto, ekonomiku provozu to bude muset mít mnohem lepší, 754 pak klidně může tahat vagony po nádražích.

Apollo 17

Ekonomika by byla lepší, ale zima/teplo ve vozech by byla horší.

Dopravak1

Proč? Copak není nadbytek vozu 054? Jako první dojezdi 754 s klasou na Náměšť.

Elb

Lokomotivám spíš odzvoní už s elektrifikací do Zastávky.

Martin H.

Člověče, vždyť to má o třetinu menší výkon než brejlovec. Cestující budou v kopci do Rapotic hýkat nadšením nad rychlostí 15 km/h. To je ale hrozná kravina…

Elb

O třetinu už jen na papíře, ty 45 let staré stoje už nebudou mít svých 1460kw. Dnes tady jezdí 854 a 842 se dvěma někdy i třemi vozy a s polovinou výkonu kocoura, zajímavě mimo mokra 15 km/h nejezdí. Jako Třebičák jsem tady zažil rychlík v takové rychlostí právě jen jednou a to s nějakou 754, co zaskakovala už za 750.7 a táhlo se to jak smrad.

Elb

Nádražácky paragraf číslo jedna, nikdy se to tak nedělalo.

Apollo 17

Právě, že se to tak dělalo a je to kravina. Lokomotiva těžší, než vagony.

Dave

Jaký má smysl loko se dvěma kabinama na záloze?

Elb

Jaký smysl mají loko se šílenou spotřebou a mizernou, nebo i čím dál horší spolehlivostí na výkonech?

Martin H.

Tak schválně, malý test, kolik tak podle tebe sežere brejlovec nafty za jedno rychlíkové kolo Brno – Jihlava a zpět? Když tady píšeš o šílené spotřebě, určitě to budeš vědět. A ať to máme komplet tak můžeš zkusit i kundála…

Chleba Nakup

Můžeš sedět ve stínu 🙂

Michal Staša

Pozor, výkon nemůže být v kWh

Nováček

Nevíte, zda je někde k vidění plán do jakých dep ty mašiny půjdou?
Díky za info

Pavel Vavříček

Určitě všude po ČR, aby byly všude přítomné

Kubrt

První dvě mají jít do Brna a Bohumína, takže rovněž předpokládám, že v podobném duchu to bude pokračovat – velké uzly na koridorech, kde bude ETCS. Ostatně ty výchozí 742 byly taky takto rozloženy po celé síti.

AZa

Při elektrických výlukach při absenci zdroje na topeni/klimatizací a dobíjení baterií vozů
bude jejich nasazení časově velmi omezené.

hank

Takže co bude jejich hlavní nasazení? Posun?

Nováček

Stehně jako dnes když se dělají přetahy a výsuny s klasickou 742. A funguje to.

Jiří Kocurek

Šoupali nás Banglí, aneb vlak přijel do stanice bez napájení a za 10-15 minut už jsme byli pod dráty a jelo se dál.

Tom

Když je občas improvizovaně pošlou i na nějakej osobák/rychlík, taky se asi zlobit nebudu. 😀

Vašek

On má kabel vl. topení? Dnes nutnost už i pro dobíjení baterie.

Kubrt

Kabel topení nemá, ale s vozy Bdtn by jezdit mohly 🙂

Kontra

Podle fotek nad článkem to vypadá, že mají alespoň MZ zásuvku na 48V, takže vozy 054, nebo 010 a 043 by to tahat mohlo.

Olda

Ano, ty zásuvky má a je schopen ovládat otvírání dveří.