Z kocoura EffiShunter 1000M. CZ LOKO urychlí zakázku na modernizaci, všech 14 lokomotiv dodá letos
Lokomotiva EffiShunter 1000M pro České dráhy. Foto: CZ LOKO
Lokomotiva je po modernizaci v podstatě novým vozidlem.
Lokomotiva je po modernizaci v podstatě novým vozidlem.
Když na řadu 742 je nedostatek náhradních dílů a z upravovaných vozidel se téměř všechno demontuje, je reálné, že se to dá ještě nějak použít (recyklovat)?
Určitě jak ČD osobní, ČD-C, tak spousta jiných dopravců ještě řadu 742 pár let bude provozovat.
Ještě hodně dlouho tu budou 742.
Jako náhradní Elektro díly se demontují i třeba mění budíky, stykače, relé…
Ale motory poslední dobou už dosluhují …. rozvody také….
Jako jezdit u někoho budou ale ČD Cargo je ma v plánu nahradit většinou řadou 742.71.
80 kusů.
Není první označena jako 743 201? Pak bych čekal, že další bude 743 202 atd….
Prc?
Však to tak je. Druhá téměř hotová loko je 202. Další rozpracovaná 203.
Víte kolik stojí včetně toho ETCS?
Že by 684 : 14 mega? Asi 49 mega jedna.
A původní 742 dodává zákazník nebo si ji sežene dodavatel?
Četl jste to vůbec?
Prečo by to robil?
Bylo by možné někde sehnat seznam ze které původní mašiny je která? Nejlépe všechny 742.7
Zkuste k-report.net, v tamních diskuzích se občas tyto informace dají dohledat.
Mám nekompletní seznam reko co má ČDC, chybí tam 701 a pár posledních. Když jsem psal do CZ Loko, jestli by byl možný nějaký seznam všech reko 742, tak řekli že ne. Zřejmě je to přísně tajné.
Každá 742.7 má na sobě vyražené v místě u schůdků ze které 742 je vyrobena
Na kterém místě přesně? Nikdy jsem si ničeho takového nevšiml.
Zepředu na rámu jak jsou nárazníky
Že by spíš nechtěli nahradit 754 na vlacích se třema nebo čtyrma tímto, ekonomiku provozu to bude muset mít mnohem lepší, 754 pak klidně může tahat vagony po nádražích.
Ekonomika by byla lepší, ale zima/teplo ve vozech by byla horší.
Proč? Copak není nadbytek vozu 054? Jako první dojezdi 754 s klasou na Náměšť.
Lokomotivám spíš odzvoní už s elektrifikací do Zastávky.
Člověče, vždyť to má o třetinu menší výkon než brejlovec. Cestující budou v kopci do Rapotic hýkat nadšením nad rychlostí 15 km/h. To je ale hrozná kravina…
O třetinu už jen na papíře, ty 45 let staré stoje už nebudou mít svých 1460kw. Dnes tady jezdí 854 a 842 se dvěma někdy i třemi vozy a s polovinou výkonu kocoura, zajímavě mimo mokra 15 km/h nejezdí. Jako Třebičák jsem tady zažil rychlík v takové rychlostí právě jen jednou a to s nějakou 754, co zaskakovala už za 750.7 a táhlo se to jak smrad.
Nádražácky paragraf číslo jedna, nikdy se to tak nedělalo.
Právě, že se to tak dělalo a je to kravina. Lokomotiva těžší, než vagony.
Jaký má smysl loko se dvěma kabinama na záloze?
Jaký smysl mají loko se šílenou spotřebou a mizernou, nebo i čím dál horší spolehlivostí na výkonech?
Tak schválně, malý test, kolik tak podle tebe sežere brejlovec nafty za jedno rychlíkové kolo Brno – Jihlava a zpět? Když tady píšeš o šílené spotřebě, určitě to budeš vědět. A ať to máme komplet tak můžeš zkusit i kundála…
Můžeš sedět ve stínu 🙂
Pozor, výkon nemůže být v kWh
Nevíte, zda je někde k vidění plán do jakých dep ty mašiny půjdou?
Díky za info
První dvě mají jít do Brna a Bohumína, takže rovněž předpokládám, že v podobném duchu to bude pokračovat – velké uzly na koridorech, kde bude ETCS. Ostatně ty výchozí 742 byly taky takto rozloženy po celé síti.
Při elektrických výlukach při absenci zdroje na topeni/klimatizací a dobíjení baterií vozů
bude jejich nasazení časově velmi omezené.
Takže co bude jejich hlavní nasazení? Posun?
Stehně jako dnes když se dělají přetahy a výsuny s klasickou 742. A funguje to.
Šoupali nás Banglí, aneb vlak přijel do stanice bez napájení a za 10-15 minut už jsme byli pod dráty a jelo se dál.
Když je občas improvizovaně pošlou i na nějakej osobák/rychlík, taky se asi zlobit nebudu. 😀
On má kabel vl. topení? Dnes nutnost už i pro dobíjení baterie.
Kabel topení nemá, ale s vozy Bdtn by jezdit mohly 🙂
Podle fotek nad článkem to vypadá, že mají alespoň MZ zásuvku na 48V, takže vozy 054, nebo 010 a 043 by to tahat mohlo.
Ano, ty zásuvky má a je schopen ovládat otvírání dveří.