Z každé strany jinak. Změny názvu zastávky na Malé Straně budou matoucí, Ropid je nepodpořil

Tramvaj Tatra KT8N2 v Karmelitské ulici na Malé Straně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj Tatra KT8N2 v Karmelitské ulici na Malé Straně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Úprava lepší orientaci příliš nepomůže, podotýká Ropid s tím, že o změnách nerozhoduje.

Odebírat
Upozornit na
guest
95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Tyrsuv dum je dal nez Hellichova, tam to nechapu vubec, a peazske jezulatko neni stastne pojmenovani, ten „kostel“ ma sve jmeno…

Martin

Cesky by to kdyztak bylo „U prazskeho jezulatka“

Filip Jirsák

Jenže víc lidí to navštěvuje kvůli Jezulátku než kvůli samotnému kostelu.

Martin

A pak se lidi zeptate kde byly a odpovi vam …na prazskem jezulatku… vtipne…
Jako pojmenovat treba zast. Vystaviste po nejake atrakci uvnitr…

Aquinas

„Z každé strany jinak.“ Tohle ještě jde protože na tom nezávisí bezpečnost. Spíše by mě zajímala jiná věc a byl bych rád kdyby mi to někdo znalý této problematiky osvětlil. Tedy. Jak je to s označováním křižovatek co do rozlišení přednosti v jízdě pomocí svislého dopravního značení? Nemělo by dopravní značení být u křižovatky provedeno shodně ? Tedy pokud je z jedné strany křižovatky tvaru + svislá dop. značka „hlavní“ + „tvar křižovatky s rozlišením hlavní/vedleší“ kde hlavní je vyznačena přímo nemělo by to samé být i z opačného směru? Pokud se jako řidič blížím k této křižovatce z opačného… Číst vice »

Filip Jirsák

Vaše otázka nijak nesouvisí s tématem ani s realitou. Pokud má křižovatka jiný tvar, než že hlavní pokračuje jednoznačně rovně, je tam vždy ze všech směrů dodatková tabulka s vyznačením tvaru křižovatky. Pokud jste narazil na místo, kde ta tabulka upadla nebo ji někdo zničil či ukradl, je to závada v dopravním značení, kterou nahlašte správci dané komunikace.

Aquinas

Dobrý den. Děkuji za vysvětlení a omlouvám se za OT příspěvek. Realita je bohužel taková, že existují místa kde tato značka upřesňující tvar křižovatky není a přitom by měla velký význam. Třeba v případě pokud před touto křižovatkou je umístěna značka „Pozor změna přednosti v jízdě“. Pokud se na křižovatce přednost z nějakého důvodu mění měl by řidič mít z „čeho číst“. Pokud je to jak říkáte, že když vede hlavní v přímém směru nemusí být značka ukazující tvar s vyznačením hlavní v přímém směru pak je zvláštní že na stejné křižovatce v opačném směru tato dodatková být může. Představte… Číst vice »

Filip Jirsák

Už jsem vám psal, že pokud někde nepokračuje hlavní silnice zřetelně rovně a dodatková tabulka tam chybí, znamená to, že upadla, byla zničena či odcizena. V takovém případě o tom informujte správce komunikace, aby o problému věděl a značku tam vrátil. Dále je potřeba rozumět významu značek. Přednost v jízdě se mění v každé křižovatce. Značka „Pozor, změna přednosti v jízdě“ znamená, že v čase došlo ke změně uspořádání, kudy vede hlavní silnice (a značka upozorňuje řidiče, kteří kašlou na značky a jezdí po paměti); nebo znamená, že silnice, která byla až dosud hlavní, se změní na vedlejší silnici, nebo… Číst vice »

123

Změna pro změnu … a Wolfovo ego.
Nic víc to není.

abc

Já bych přejmenoval Prahu. Tohle už dávno není to město, ve kterém jsem se narodil a ve kterém jsem rád žil.

Ladislav

když je chorá hlava, trpí celé tělo…. bohužel

tanzen90

Zrovna dneska jsem tuhle zastávku použil rovnou dvakrát a všiml si, že Google Mapy směr na Újezd pořád nezvládají, a mají zastávku blbě označenou o těch 150 metrů. Vzhledem k tomu, jak častá zastávka to pro nemístní je, tak celkem špatný

Martin Šubrt

To asi bude jen pozůstatek té dlouhé výluky, kdy zastávku ještě nepošoupli zpět před Jezulátko.

Martin

Takových věcí je v Google mapách bohužel víc, například ztriplované Národní divadlo u parku Národního Probuzení nebo Karlovy lázně tutémž. Hlásil jsem to už několikrát, vždy zamítnuto…

Filip Jirsák

Zajímalo by mne, jak daleko od sebe ještě mohou být dvě zastávky v opačném směru, aby to pro Ropid byly „dvě strany téže zastávky“. Mně jako rozumné kritérium připadá např. „z jedné zastávky je na první pohled vidět druhá“, přičemž toto kritérium Pražské Jezulátko a Tyršův dům nesplňují.

(Píšu o zastávkách, tj. o situaci, kdy jsou ty zastávky dvě. Ne o přestupních uzlech, kde jsou tři a více označníků.)

Martin Šubrt

Skončí to tak, že se další dvě zastávky vybudují a bude se tam stavět dvakrát. Dávám tomu pět let…

Výhleďák

Na Malé Straně by to asi nějak extra příliš ani nevadilo – tedy hlavně turistům.: jen by dosavadní zastávku Hellichova ve směru od Újezdu mohli přesunout blíž k dolní stanici lanovky. Ale řev by asi nastal okamžitě ze strany „točvolantů“.

Leinad

Na můj vkus je to takhle –
mezi zastávkami Újezd (nástupiště D, nástupiště B) a Malostranské Náměstí (B) je jedna zastávka. Mezi zastávkami Malostranské Náměstí (A) a Újezd (A) je jedna zastávka. Dá se to ujít pěšky, není důvod jet protisměrným spojem a přestupovat.
Otázkou je značení – někam k vývěsce kromě jízdních řádů patří i plánek.

Filip Jirsák

„Dá se to ujít pěšky“ není dobré měřítko, protože je velmi subjektivní. Pěšky se také dá dojít z Černého Mostu na Václavák. A pravidlo, že je to mezi zastávkami stejného jména, se dá použít na existující trati, když se tam dělá drobná změna. Ale kdybyste to chtěl použít na nové trati a udělat tak, že vyrazíte z jednoho konce a podle seznamu budete postupně pojmenovávat zastávky v obou směrech, může se vám brzy stát, že zastávky, které jsou fyzicky přímo proti sobě, se budou jmenovat každá jinak. Protože mezi nimi byla zastávka jen v jednom směru. Podle této logiky by… Číst vice »

Jan Veselý

Kunovice, Na Bělince, to teda není Ropid, ale více jak 500 metrů i vzdušnou čarou mezi označníky.

M474003

Kdfyž může být zastávka U Prdlavky, tak může být cokoli. Za bolševika byla v jednom směru Štěpánská a v druhém Lípová, a nikomu to nevadilo.

Výhleďák

Jenže ty zastávky trolejbusů ležely tehdy v různých ulicích = každá měla své jméno, podle něhož se jmenovala i zastávka. To ale případ zastávky Hellichova rozhodně není.

Matěj P.

Tak v téhle podobě jsou u nočních busů i dnes, nahoru Štěpánská v Ječné, dolu Ve Smečkách v Žitné.
Ale jak říkáte, tam to dává smysl.

M474003

To byly tramvaje.

Honza V.

Změny názvů zastávek že jsou úředním rozhodnutím měst a obcí? Na tohle tvrzení jste přišli jak, proboha? Obce jsou pouze ze zdvořilosti žádány o stanovisko.

Výhleďák

Přesně tak – rozhodující je rozhodnutí příslušného Drážního úřadu, a tím je v ČR pro všechny dráhy DÚ ČR – a na něj nemá ani žádná „místopisná komise“. Jen se pravděpodobně spíše v klidu dohodnou (na tom, co chce „město“), než aby spolu bojovali.

Pavel

Vzhledem k tomu, že zastávky v obou směrech jsou od sebe vzdálené zhruba 150 metrů a ulice Hellichova je příčná mezi nimi, přijde mi nová úprava scestná. Analogicky by se potom stanice Muzeum jmenovat Plejtvák myšok, zastávka Pražský hrad by se mohla přejmenovat na Korunovační klenoty a Florenc na Langweilův model Prahy.

Martin

Zastavky na Palmovce jsou od sebe vzdaleny take cca 150m…

Martin

Takova Slavia-Nadr. Eden, to je streka…

Frantisek X

Přitom by nebylo nic jednoduššího, než to celé nazvat pouze Eden a dát k tomu mapky pro přestupy či šipky, které se hodí tak jako tak. Není to ani katastrální území, aby to muselo být ještě rozlišeno slovem „nádraží“.

Martin

Mam stejny nazor, jednoduchy vystizny nazev, a informace… prestupni zastavky jsou dost daleko od sebe…
Vim me vadi prejmenovani st. Masarykovo nadr., je sice vyznamnym cilem, ale vyznamnym je i Nam.Republiky… A to se chysta jeste zel. xastavka Florenc u autobusoveho nadrazi,…
A ted si vemte jak to bude vypadat na cecku, Nadr. Holesovice, Nadrazi Bubny, Nadrazi Florenc, Hlavni nadrazi… a na becku, Nadr. Florenc, Masarykovo nadr., Nadr. Vaclavske nam., Perstyn, Nadr. Karlovo nam., Andel, Nadrazi Smichov, Radlice, Nadr. Jinonice…

Same nadrazi…

Výhleďák

Měnit název stanice metra „Náměstí Republiky“ na „Masarykovo nádraží“ je stejná pitomost, jako chtát „administrativně přesunout“ železniční zastávku Praha-Vysočany na křižovatku na bývalém náměstí Lidových milicí: v obou případech je ten druhý výstup z metra včetně vestibulu vždy spíše jen podřadný (i svým vybavením) a stanice metra „Náměstí Republiky“ nebyla rozhodně budována především kvůli výstupu k nádraží, ale kvůli pokrytí významné části centra města. A o vnucení přídomku „nádraží“ k názvu zastávky „Rajská zahrada“ je škoda vůbec uvažovat. Jaká bude situace v době, kdy bude stát i „Nové spojení II“, tím teď nemá vůbec žádný smysl se zabývat: navíc se… Číst vice »

Martin

Jde mi o tu nesmyslnost s vnucovanim nadrazi do vsech nazvu, kde je ci bude nejaka zel. zastavka, casto jen kvuli primestske doprave… metro je take zeleznice…
Proti prejmenpvani obecne nic nemam, zvlaste tech co konci na …ska

Filip Jirsák

Jenže éra, kdy byl významnější vestibul Náměstí Republiky, právě teď končí. Významnou ránu tomu dá současná přestavba Masarykova nádraží, a pokud už pak nebude druhý vestibul významnější, dokoná to zakončení trati od Kladna a letiště na Masaryčce.

Martin

Ani nahodou… s tim nesouhlasim…. Ano, nadrazi je vyznamnym bodem uz i ted, stejne jako namesti, ktere je branou Stareho mesta a ul. Na Prikope… A i kdyz ja se toho nedoziju, tak mit kazdou zastavku metra nadrazim, je uchylne,… a to myslim vazne… protoze mnohem ucelnejsi je hlaseni v metru a smerove cedule,… Tim samozrejme nejsem proti prejmenovani nekterych stanic, ale rozumne a podle mista,… U teto stanice je to sporne pac oboji jsou vyznamne cile, ale zazity nazev bych zde nechal, uz jen, kvuli tomu, aby nebyl jen degradaci na prestupni bod – navic jen kvuli jedne primestske… Číst vice »

Filip Jirsák

Nikdo nepřejmenovává každou zastávku metra na nádraží.

Martin

zatim,… uvidime az bude NS II a linka z letiste pres florenc na hlavni…

johny

Dal bych obousměrně třeba Tyršův dům u Jezulátka. A pokřtít novou zastávku by měl přijet ten politik, co se tam chodí před volbami klanět a potom to troubí na sítě, aby všichni viděli, jak je pobožný 😀

Frantík

No stát to bude, že budou muset Vondráčkovi zaplatit další honorář. Pokud to nenahraje ten samý, co třeba Schorovu nebo Malý Berlín…

Jarmil

Co je na tom matoucího? Ty zastávky jsou od sebe tak daleko, že to dává smysl. A navíc nejblíž jim je právě Tyršův dům a Jezulátko. Takže není pravda, že se to cestujícím nelíbí. To si asi stěžují nějaké náplavy z Brna 😁

Rar

Matoucí je na tom zaprvé to, že po spousta lidí si pamatuje názvy zastávek a najednou tuto nenajdou. Zadruhé to, že i když zadám tyršův dům, tak mi to nenajde spojení na druhou stranu, byť by to bylo rychlejší. Samozřejmě je varianta nového vyhledávače který to umí, ten třeba zas u mne často volí nadbytek pěších nesmyslných přesunů, které když omezím, tak pak zas nefungují některé stěžejní přestupní body, které jsou také počítány jako pěší chůze.

Honza V.

Na špatnou logiku vyhledávačů si stěžujte u vývojářů a provozovatelů vyhledávačů.

Výhleďák

I logika vyhledávačů má své hranice, protože mnoho možných kriterií zvětšuje velikost programu a snižuje rychlost vyhledávání.

Patrick

Dnes máme vyhľadávače, ktoré vedia vyhľadať spojenie z adresy na adresu

Filip Jirsák

To, že nějaký vyhledávač neumí správně vyhledávat spojení, je chyba toho vyhledávače. Není důvod, aby se tomu přizpůsobovaly názvy zastávek. Přece nebudeme kvůli vyhledávači rušit zastávky Moráň nebo Novoměstská radnice.

Frantisek X

Jenže Karlovo náměstí své párové zastávky má. Jiná věc je, že neumíme zastavovat u Lazarské v denním provozu. Moráň je taková anomálie, ne důvod k rozšiřování obdob.

Filip Jirsák

Nějak ve svém komentáři nevidím název „Karlovo náměstí“, takže netuším, proč o něm píšete. Párových zastávek je v Praze většina, ty není potřeba řešit.

Hamták

Mně se líbí situace mimo Prahu, ale v PID, v obci Zvoleněves. Zastávky busů Zvoleněves a Zvoleněves, hostinec jsou od sebe asi 100 metrů a při zadání cíle nebo startu v idosu i v PID lítačce jako konkrétních zastávek, to nedávají, dokonce vyplivnou i jízdu tam a zase zpátky autobusem přes vedlejší vesnici. Ale zast. busu Zvoleněves a vlaku Zvoleněves, vzdálené asi 200 m, umí jako jeden bod. Pokud se zadá do vyhledávače celá obec Zvoleněves, tak to jde. Už jsem i psal na PID, ale stále stejné.

Honza V.

Tyršův dům je od té zastávky dál než ulice Hellichova, je dopravně méně významný než například gymnázium v Helilchově ulici, a navíc to ani není moc známé označení, primárním názvem té budovy je Michnův palác, pod tím názvem je v Mapách.com i na Wikipedii. Ale možná někomu ukazuje dozimetr, jak se má která zastávka jmenovat.

Výhleďák

To je trefné – a podobně zase farníci asi přinesli nějakou obětinu …

V. K.

Pan radní Wolf si holt musel nasbírat katolické bodíky. Logiku v tom nehledejte.

Martin

Prosim, v xadnem pripade neprejmenovavejte Vysocanskou na Nadrazi Vysocany, je to nelogicke, nechte jen Vysocany, je to presnejsi podle ctvrti, jeden z prestupnich uzlu Bus/Metro/Tram.., nadrazi je o kus dal a u mene vyznamneho vystupu, u Rajske zahrady vas to naye nenapadli prejmenovavat a pritom prestupnich uzlu metro/vlak bude pribyvat, nechci aby vetsina stanic se jmenovala nadrazi.., ve vlaku zastavky take nehlasi jako nadrazi. Stejne tak neberte stanici Krizikova, je pojmenovana po vyznamne osobe, ktera se take zaslouzila o rozvoj tram. dopravy, mj. i prave v Krizikove ulici v Karline. U Kolbenovy vam take nevadi, ze stanice je u dlouhe… Číst vice »

Zdenek

Rajskou chtej taky prejmenovat

Martin

Vzdyt tam nic nestavi krom primestskych linek? Nechteji i prejmenovavat na nadrazi prrstupni st. metra?

Matfyzák

Jak? Nadrazi Cerny Most? (Cerny Most byl planovany nazev Rajske btw)

Kubrt

Nádraží Rajská zahrada.

Martin

Zato nadrazi Harfa se nelibilo, nebylo to ani v planu, ale Liben ve Vysocanech nevadi…

Ja myslim, ze v Praze bude vetsina stanic pjmenovana po nadrazi a nemocnic… silene

Frantisek X

Hm, takže trend „nádraží ke každé zastávce“ pokračuje. Hlavně, že jinde se ohánějí délkou názvů, kde by to smysl dávalo. Ach jo.

Martin

No, zduvodneni jsou uvedena casto jen tak aby si zduvodnili konkretni zmenu, jako v drivejsim materialu delka ulice Krizikova tak nedava smysl Krizikova… ale delka ulice Kolbenova nevadi, tak je Kolbenova v poradku… oboji je pritom po vyznamnych osobach…

Martin Šubrt

Polemizujete se seznamem, k němuž byla diskuse uzavřena před 8 lety. Nyní se změny Křižíkovy, či Národní třídy už nediskutují, názvy těchto stanic byly potvrzené jako dané a neměnné. U Rajské zahrady a Vysočan název s nádražím ve hře je, místopisná komise jej posoudí a bude z toho nějaký závěr. Doplňování slova nádraží vypadá sice divně, ale původní záměr nádraží nemít a dávat jen symbol S narazil na mnoho nádraží, kde by pak jejich název byl shodný se zastávkou v centru městské části (Čimice, Kbely apod.), nebo na to, že státní drážní úřad nechtěl změnit názvy železničních zastávek (Stodůlky-Šafránka, Zbraslav-Závist),… Číst vice »

Lukáš F.

A to všechno jen proto, že nějaký autistický šotouš nepřekousne situaci, kdy se v jednom případě zastávka u nádraží bude jmenovat třeba Nádraží Uhříněves, ale v jiném případě Náměstí republiky. Normální lidi by ocenili pojmenování trochu s citem.

Frantík

Navíc Rajská zahrada mi přijde jako docela specifické místo. Samotné Holešovice samozřejmě by neřekly nikomu nic moc.

Frantisek X

Ano, jsou zde jednoznačné místní názvy – Rajská zahrada, Eden, Cibulka, ale třeba i Zahradní město, kde by stačilo nechat tyto samotné. Nádraží bych v názvu nechal jen u stanic podle celých obcí. Jenže cit pro jemné rozdíly mizí, bohužel. Tak budeme sázet tupě nádraží všude, i když ty názvy jsou už i tak dlouhé. A přestup se stejně hlásí.

Martin Šubrt

Zrovna Zahradní Město tak jednoduché není, tam byli všichni vděční za možnost doplnit do podjezdu nádraží, protože za podjezdem je konečná dvaadvacítky. Když by podjezd byl zastávka Zahradní Město (S), tak konečná linky 22 by musela být Mateřídoušková ;-). Nebo by s esem musela přesunout zastávka Sídliště Zahradní Město, přičemž ta by se musela přejmenovat na Strašnická nebo Jasmínová, kde ta první je nesmysl a ta druhá je dlouhá a vede až k Topolové.

Leinad

A musí se Nádraží Zahradní Město (S) a Zahradní Město jmenovat odlišně?
V prostoru zastávky Zahradní Město je zastávka pro auta s pasažery z/na nádraží (K+R před koncem Švehlovy)

Výhleďák

V podjezdu ten přídomek „nádraží“ v názvu zastávky MHD určitě nevadí, ale ta zastávka u obratiště tramvají by se klidně mohla jmenovat třeba i „Zahradní Město, smyčka“, takže námitky jen v podobě odkazů na problémy s použitím názvů ulic bych jako důvod k odmítnutí té připomínky rozhodně nebral: na transparentech tramvají by jako název konečné zastávky pouhé „Zahradní Město“ úplně stačilo, takže není co řešit.

Martin

Zrovna to reseni na ZM je tragicke, neni to privetive misto v podjezdu a pro prestup. Presto tam to i chapu a casto to i vyuzivam, zastavuji tam i dalkove vlaky a je to kratsi…
Jinde je to ale fakt nevhodne, davat vsude nadrazi.., napr. Vysocany, R.Zahrada, Podbaba, atp., z ruznych duvodu je to prehnane…

Martin

Namesti Republiky je take vyznamny bod..

Výhleďák

Kdyby stanice metra „Náměstí Republiky“ měla být přednostně stanicí související s nádražím a ne tím vaším (oprávněně) významným bodem v centru Prahy, byl by ji už bolševik pojmenoval třeba „Nádraží střed“ (shodně s tehdejším názvem tamní zastávky tramvají) – ale ani bolševikovi zjevně Náměstí Republiky nevadilo – to jen současní „rádoby Bozi“ si musejí pořád ukájet svá ega.

Martin

Vetsina stanic kolejove dopravy opravdu nemiva v nazvu nadrazi, jen ta dulezita… ostatni jsou vetsinou jen zastavky, pojmenovane podle obci a ctvrti…

Frantisek X

No, spíše ta nádraží pojmenovaná podle čtvrtí mají pak u zastávek i to nádraží. Pojmenování na železnici bylo Praha, spojovník, čtvrť. Kde nešlo o čtvrť, neměl být užit spojovník, a v názvu zastávky MHD nemělo být nádraží. Jenže se z nás staly asi už příliš otupělé stroje. Škoda.

Jaroslav Toman

No hlavně jak to zvládnou aplikace typu idos? Když budu chtít jet od Národního divadla k Jezulátku, tak mi to ukáže s přestupem na Malostranském nám. místo aby mě to vyhodilo v Hellichově/Tyršově domě?

Eduard Tahoun

To zvládnou vývojáři nastavit, funguje to už teď, například když chcete jet ze zastávky Vítězné náměstí, hodí vám to metro z Dejvické.

Juraj

Zrovna tohle je ten nejmenší problém.
IDOS má v datech ekvivalenci zastávek, takže např. Karlovo nám., Moráň a Novoměstskou radnici bere jako zaměnitelné.

Kont

Zdravím moji oblíbenou kombinaci náměstí Republiky a Masarykovo nádraží, vždy mě potěší, když čekám na Republice na tramvaj, která jede od Masaryčky, i když jsem do aplikace nabouchal správnou zastávku (ano, snad si ty linky konečně aspoň zapamatuju)

Leinad

Pokud přijíždím vlakem, mám zadáno třeba „Nádraží Klánovice – Dlouhá Třida“ a pak se pidlitačce nechce chodit od nádraží na Náměstí Republiky (i když má pěší přesuny povolené a při delších intervalech je použije).
Pokud jsem tam, nepíšu jméno zastávky ale nechám defaultní „moje poloha +-tolerance gnss“ a taky se nechce chodit dál než na nejbližší nástupiště.

Air Traveller

uplne normalne. psr mist v praze, kde tato situace je, uz existuje.

jedna primo v praze bechovicich.

Petr Macháček

Na kraviny mají čas místo aby řešili opravdové problémy.

Twix

A kdo? Místopisná komise, nebo farníci? Ropid by rád řešil opravdové problémy, s tímto nesouhlasí ale nerozhoduje o tom.

Frantík

Taky to řešit nemusí, názvy zastávek řeší dopravce.

tohola

Neřeší…

Výhleďák

Ale úplně z obliga zase také není: minimálně může navrhovat a vyjadřovat své stanovisko k jiným návrhům.

Martin

To asi nevadí, že z každé strany jinak. Ty zastávky jsou od sebe daleko. Spíše nechápu, proč se Hellichova ve směru na Malostranské náměstí nemůže dále jmenovat Hellichova

Dachs

Lobbing Sokolíků? Oni totiž ten svůj barák dost pronajímají ke komerčním účelům. Pojmenování po význačném malíři 19. století mělo zůstat i z toho důvodu, že stejnojmenná ulice přetíná koleje hned za označníkem zastávky. Zastávka v opačném směru u Jezulete sice je, ale dělat kvůli tomu takové manévry… A pan Vondráček zřejmě bude muset naběhnout do nahrávacího studia, ač má před premiérou v divadle.

Martin Šubrt

Protože o změnu někdo požádal a protože město současně právě vyhovělo žádosti na opačné straně, tak se těžko bohužel vysvětluje druhému žadateli, že změna možná není…

MaPe

Matoucí nematoucí, nejsou jediné, to by si měl Ropid uvědomit.

Pěkný balík je U Průhonu, Dělnicka, Tusarova. Dále Slovinská a Kodaňská, do jisté míry, byť ne tak do očí bijící, i Karlovo náměstí, Novoměstská radnice a Moráň. A to jsou jen ty, na které jsem si vzpomněl.

Pražec

A to buďme rádi za Novoměstskou radnici. Není to tak dávno, co se zastávka jmenovala Odborů (podle stejnojmenné uličky, kterou jménem nikdo nezná).

Martin Šubrt

Odborů byla zastávka zkušebně jako provizorní. Když se potvrdilo, že funguje a bude trvale přisunutá ke křižovatce, našlo se z hlediska orientace výstižnější jméno.

Martin

a metro je i palackeho…

Martin Šubrt

Karlovo náměstí je zcela v pořádku. Všechny linky mají zastávku Karlovo náměstí a na severním a jižním odjezdu z náměstí jsou navíc zastávky Moráň a Novoměstské radnice. Jejich odlišné názvy právě pomáhají v navigaci pro odjezd určitým směrem. Pokud by byly zastávky Karlovo náměstí 4x, pro většinu linek 2x v každém směru, naviguje se o dost hůře. Pokud jde o Holešovice, tak je velmi špatné rozmístění zastávek, které bylo připraveno ke změně, ale Praha 7 se pro ni nerozhodla a pak RTT tramvajových tratí, které už muselo proběhnout, potvrdilo stávající polohy. Nicméně tehdy byla blízko úprava, která vytvářela zastávky Dělnická… Číst vice »

MaPe

V pořádku. Já s tím Karlákem problém nemám, to zdůvodnění je za mě logické. Potom ale ovšem nedává smysl Palmovka, pokud použiju stejná pravidla.

A co se týče Kodaňské a Slovinské, tak je to totéž, vzdálenostně ještě horší (je to blíž), než nově „Jezulátko“ a „Tyršák“. Jenže tady to spíše působí tak, že město nereflektovalo na názor Ropidu, a proto je to za Ropid „matoucí“, bez ohledu na to, že takových zastávek je v sítí daleko více. Zkrátka ten argument „matoucnosti“ se jeví účelově.

Frantík

Co třeba Kazínská a Starochuchelská? Tam se určitě nedá nijak argumentovat tím, že by byly kolem ještě jiné zastávky.

Jenda

No pak máte třeba Ohradu, kde třemi směry se to jmenuje Ohrada a jedním směrem Biskupcova. A tam navíc nefunguje zaměnitelnost ve vyhledávačích, takže když si najdete třeba spojení Třebešín-Divadlo Gong, tak vás vyhledávač požene od autobusu 133 pěšky přes celou křižovatku, kde má chodec zelenou cca 5 vteřin každé 2 minuty. Místo aby vás nechal vystoupit už o dvě minuty dřív na Biskupcově a popojít stejnou vzdálenost na tramvajovou zastávku Ohrada bez přebíhání křižovatky.

Martin

No vyhledavac, hlavne na netu – ten stary fungoval na nazev treba ulice, takze stacilo zadat napr. kovarska 5 a vyhledavac vam nasel cestu na jakoukoliv zastavku v blizkosti,..
Ten novy to neumi a najit spojeni na Divadlo Gong, Ceskomoravskou, Ocelarskou, nedokaze, nejde ani zadat, musite postupne a kdyz to udelate, tak vam meni i trasovani a odjezdy kvuli prestupum na jine linky, musi se jit pres google…

Frantík

Nebo Mapy.cz, ale ty moc dobře neumí stanoviště.