Z Kanady vzlétl první Airbus A220 pro Smartwings, do Prahy by měl přiletět ještě dnes

A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: AirbusA220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus

První cestující se s novým strojem proletí už 25. listopadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Brownspa

Kdyby raději už SW pořídil 787.

Majkl

Pěkně, bohužel mám neblahé tušení, že si chvíli zalétá na linkách ČSA/QS do Paříže a Madridu tzv. aby se neřeklo a pak hezky rychle pomaže někam na ACMI, svědčí o tom i to, že nechali nalakovat jen ocas, ale nápis Czech airlines a trsátko v přední části letadla zřejmě bude jen v nálepkách, tak aby se to dalo co nejrychleji vyměnit třeba za Swiss apod.

RHood

Já nechápu, za co se QS stydí. Proč to letadlo nese livery ČSA . ČSA není leteckou společností, ČSA není držitelem AOC. Je to stejné jako bych si ze Škody 130 sundal znaky Škody a nápis a dal tam znaky a nápis od Porsche. A může se to příznivcům QS (včetně zaměstnanců QS) nelíbit, ale je to parazitování na značce ĆSA a defacto zavádění klientů.

Dominic

Ve světě je úplně normální že letadlo má barvu nějaké společnosti ale „papírově“ je operované jinou. Však je to jedno co si dají na letadlo, na AOC ČSA to sice létat nebude ale pořád je ČSA mateřskou společností Smartwings.

RHood

Všichni víme co je ČSA. ČSA je po odevzdání AOC v leteckém biznisu nulou. Je to jenom a jenom defacto „fiktivní společnost“ s IČO a DIČ.

Někdo neznámý

Žádná fiktivní společnost to není, ta je normálně funkční. 😉 Jak ji majitelé využívají je už jiná otázka.

RHood

Asi takto, to vypovídá o všem, web ČSA. Vážení klienti, vítáme Vás na stránkách společností Smartwings a České aerolinie. V souvislosti s novým organizačním uspořádáním našich společností se společnost České aerolinie a.s. (ČSA) nově stala holdingovou společností, která vlastní 100% akcionářský podíl ve společnosti Smartwings, a.s. (Smartwings) a strategicky řídí obě společnosti. V zájmu zvýšení efektivity nového uspořádání byla veškerá dosavadní podnikatelská činnost ČSA konsolidována do společnosti Smartwings. Konsolidace je účinná ode dne 1. listopadu 2024 a proběhla formou vnesení obchodního závodu společnosti ČSA do vlastního kapitálu Smartwings. Všechny lety našich společností jsou tak nově provozovány výhradně společností Smartwings. Veškeré… Číst vice »

SYN

Je to normální, NEletecká společnost.

Jiří Kocurek

ČEDOK taky nemá letadla a že by byl fiktivní…

RHood

Ale prosím vás. ČSA je cestovní kancelář ? Není ani cestovní kancelář, není ani leteckou společností, není ničím.

Miloš

Je mi moc líto, že letoun už nemohl pomoci ČSA, ale to je jiná kapitola.
☝🏻Pro fanoušky letectví ještě malá informace.
S zatím nejasným cílem pro veřejnost letoun společnosti Smartwings OK-TVS oblétá svět. Doufám, že se podrobnosti někde třeba „ zdopravy“ časem dozvíme. Evropa, Kanárské ostrovy, jižní Amerika, Francouzská Polynésie, Nový Zéland, Austrálie – Sydney, …
Jistě zajímavá a nevšední událost.
Je možné, že to je někým objednaný komerční let. Takový letecký poznávací zájezd …

Tuaer
Lkprak

Fanoušci letectví o tom letu už dávno ví, protože se se jím pochlubil TVS na svém Instagramu. Jak už tu někdo psal, je to zájezd kolem světa pro jednu CK. Podobných zájezdů už tu pár bylo.
Tak, a je po záhadě.

Davis

Uz leti do Prahy

Jarda79

To je jedině dobře, měli by jsme přát lepší časy naší letecké společnosti, přestože je v soukromých rukou. Minimálně tady ta naše společnost zaměstnává naše lidi a odvádí daně.

Davis

A kolik bude zase hejtu na Smart

Dan

Nerozumiem tým palcom dole… asi by pre niekoho bolo lepšie aby tu lietali aerolinky z iných krajín, ktoré ponúkajú čo sa týka charterov (pravidelných liniek tak isto) rovnaký produkt, no neodvádzajú tu žiadne dane, nezamestnávajú miestnych ľuďí. Alebo si niekto myslí, že ak by tu aj začal lietat Condor, Tui, tak by zaviedli lepší produkt? Do CDG lieta AirFrance, do MAD Iberia, ak sa niekomu nepáči letieť s TVS môžu letieť s nimi. Tak prečo ten “hejt”?

Davis

Tusi nekdo podle ceho se davaji jednotliva pismena na registraci OK-EYA dalsi bude YEB/C/D ? Slysel jsem ze to bylo podle roku napro GEA/GEB a potom LEE / LEJ apod.

To EY nekdo vymyslel u stolu?

Dominic

E… rok, Y… typ letadla, A… pořadí v typu. Do konce roku má přibýt EYB a příští rok bufe FYC a FYD

Davis

Dekuji a E = 2024 ma nejakou logiku ?

Dominic

To netuším, ale možná se to vybralo, protože v leteckém rejstříku byla volná písmena?

Martin Routa

Je na řadě, jede to furt dokola od a do z., a je vynechaný Q. Naposledy s E byly OK-EGO a EGP v roce 1998, předtím Jaky EEA -EEG, tu34a EFJ EFK a Il62 EBG v roce 1974. Dříve se ještě napoužívalo B, to bylo pro vládní mašiny.

Lkprak

Bravo! Vaše znalosti bych chtěl mít (smajlík palec nahoru).

Rossec

Dítě, které nemá své rodiče

Davis

Adopce, jinak by nebylo nic

Luko

Neuveritelne se stava skutecnosti, bravo, nova etapa!

Air Traveller

Napadá me jen text od Lucie , resp. jeho mírná parafráze…

„ČSA neskončila, ČSA trvá“

Tuaer

Já bych teda řekl, že už žádné ČSA není. Ale je to na každém, kde si tu hranici nastaví. A byť to nerad říkám, tak je to vlastně jedno, svět se točí dále úplně stejně.

VíKo

Paráda 😳

Davis

Opravdu nechapu minusare, po letech pozitivni vec a natura ceskeho naroda se opet projevuje

Někdo neznámý

To víš, tady se úspěch a pozitivní jednání neodpouští….

Jiří Kocurek

Na Slovensku taky ne.

Michal J

Já během insolvence ČSA u nich přišel o 9000,- za zrušené letenky. A oni si vesele lítali dál. Takže za mě ČSA rozhodně palec dolů a už nikdy více.