Z Kanady vzlétl první Airbus A220 pro Smartwings, do Prahy by měl přiletět ještě dnes
A220-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: Airbus

První cestující se s novým strojem proletí už 25. listopadu.
První cestující se s novým strojem proletí už 25. listopadu.
Možná ted‘ SW vyřadí 737-700 a nahradí je těmito novými A220 které mají určitě lepší spotřebu paliva a jsou taky lehčí a novější
Jakoby podle posledních dat by měl leasing skončit v roce 2025 (SWW – květen a SWT – listopad), ovšem nevím, jestli je pravě nemají na letiště s kraší runwayí, kde asi není A220 rovnocenným soupeřem. Každopádně 700 jsou planovány na léto na lety do Splitu.
Díky za info, uvidíme příští rok.
Nevím jak moc lze věřit wiki, ale pokud jde o délku dráhy, tak by A220-300 mělo stačit 1900m oproti 2042 u B737-700.
Neví náhodou někdo, co znamená ten hrbol na zadní části trupu? Obvykle to bývá anténa pro příjem internetu, ale nějak se mi nezdá, že by toto ČSA opravdu chtěly (nemají to ani takové A220 AirBaltic). Každopádně ta pseudo Wi-Fi MyWings to určitě nebude, protože žádné jiné letadlo tento výstupek nemá.
Je to anténa pro příjem internetu (nebo aspoň „pouzdro“ na její umístění). Je otázka jestli si to objednaly Smartwings a nebo vlastník letadla ALC, protože to letadlo bude minimálně 30 let létat.
Nevím, jakou to má vypovídací hodnotu, ale A220 u Bulgaria Air jsou taky od ALC, a nemají to 🤔
Je v Praze
Kdyby raději už SW pořídil 787.
Radeji poslat 3 osmistovky po cesku 😅 pak se nemuzou divit ze Ukrajinci s 757 tu berou praci.
A proč by to dělal?
Protože se tady lítají dálkovky? 😉
A můžete mi ty dálkovky ukázat? Cestovky potřebují od prosince do března 3 odlety denně, tak bych si prosím rád nechal vysvětlit, jak se dá udělat 3 odlety s jedním letadlem. Na které se bude těch zbývajících 8 až 9 měsíců sedat prach? Nebo mají koupit 6 dreamlinerů na který se bude potom prášit? Kouzlo pronajmuzje že to vyřeší problém kterej je teď a v libovolnem počtu, bez toho aby si člověk dělal starosti co s tím až nebude poptávka. To bychom se taky mohli vztekat, že jako proč dopravní podnik hlavního města Prahy nenakoupí dálkový dvoupodlažní Setry se záchodem… Číst vice »
Absolutně nemáte ponětí, co vše obnáší zavedení dálkového typu do flotily. Kolikrát to může být i existenční riziko. V případě, že nemáte alespoň dalších 3-5 letadel pro případ AOG na druhé straně světa, jste pěkně namydlenej.
Kdo se bojí nesmí do lesa 😉 letecká společnost je firma jako každá jiná a musí reflektovat na požadavky trhu. Jinak začne stagnovat, v tom lepším případě. V tom horším zanikne 😉
Aha…😁 taky názor😉😅
To budou ti „podnikatele“ ktere si pisou do „podnikatelskeho planu“ kteri si pisou do kolonky Cilova skupina zakazniku: Vsichni
No, však smartwings reflektuje pozadavky trhu – a to tak, ze vyhodnotila, ze pozadavky trhu nejsou dostatecne k tomu, aby si koupila dreamlinera 🙂
spokojen?
nic vam nebrani si tu aerolinku zalozit a tech deset dreamlineru si koupit.
Smartwings by hlavne potrebuval Jumbo Jet nebo dalsi 4 motorova letadla. Dva motory nestaci s jejich stylem letani..
Určitě máte pravdu, je to velmi riskantní. Časem se třeba nějaká možnost objeví, spíše ji převezmou jiní velcí hráči než SW. To již ostatně vidíme. Zatím chybí využití na léto pro alespoň dvě mašiny, tisíckrát denně BOJ,HRG,AYT zatím nestačí.
Pěkně, bohužel mám neblahé tušení, že si chvíli zalétá na linkách ČSA/QS do Paříže a Madridu tzv. aby se neřeklo a pak hezky rychle pomaže někam na ACMI, svědčí o tom i to, že nechali nalakovat jen ocas, ale nápis Czech airlines a trsátko v přední části letadla zřejmě bude jen v nálepkách, tak aby se to dalo co nejrychleji vyměnit třeba za Swiss apod.
Mě ten nápis a trsátko úplně jako nálepky nepřijdou. A220 má na rozdíl třeba od 737 vždycky už v dokončovácí fázi montáže nalakovanej ocas. B 737 má jen pohyblivou část směrovky. A pak až se dodělává lak. Pokud tedy vycházíš z fotek z poloviny října, tak ty moc neznamenají.
Ano, vím, že při dokončovacích fázích bývá už nalakován ocas, otázka je ovšem, zda už to letadlo nebylo komplet dokončené a čekalo se na testy, což nikdo z nás nevíme, ale samozřejmě nalakovat se dá kdykoliv. Já s těmi nálepky pouze soudím z mého pohledu na věc, to letadlo přiletělo i bez nalakovaných červených motorů, což taky o něčem svědčí. Já neříkám, že to půjde hned na ACMI, ale známe QS, u nich je to docela reálné a troufám si tvrdit, že A220 je i dost žádané letadlo ve světě.
To, že půjde létat někam jinam je docela možné, ale proč by kvůli tomu měli něco přelepovat? A ještě k tomu zrovna na Swiss? Pro ty už několik let litá Air Baltic ve svých normálních barvách a nikomu to nevadí.
Souhlas, ten Swiss jsem dával jako příklad kvůli Air Baltic, že si pronajímají jejich A220, každopádně je to o dopravci, zda nechá letadlo v barvách původní aerolinky a nebo dojde k nějakému přelepení viz třeba pronájem letadel QS pro Eurowings, kde lítali s nápisem Eurowings.
Možná by bylo fajn se podívat i do rezervačního systému na příští rok. Tenhle scénář bych spíše přisoudil A320, protože nejsou plánovány na lety do Madridu (737-800) ani do Paříže (A220-300). Jinak jsou A220 plánovány ještě na lety na Sardinii a Sicilii (možná i více, ale ty destinace nejsou zatím v rs).
A320 spis pude pryc nez na pronajem, lety „CSA“ se obslouzi jinac, uz nebude duvod je drzet.
Budou létat do Katánie, Cagliari, Olbie, Paříže a na Mallorcu a určitě i někam jinám.
… ti co predpovidali, ze ani nedoleti do CR, a pujdou z fabriky rovnou na ACMI, si ted asi rvou vlasy a stydimse.
Takovy nekdo fakt byl? Snad asi kazdy predpokladal, ze chvili se bude letat doma at se zaskoli posadky…
Ano, dost lidí si myslelo že A220 přiletí celá bílá a poletí hned do Curychu
Já nechápu, za co se QS stydí. Proč to letadlo nese livery ČSA . ČSA není leteckou společností, ČSA není držitelem AOC. Je to stejné jako bych si ze Škody 130 sundal znaky Škody a nápis a dal tam znaky a nápis od Porsche. A může se to příznivcům QS (včetně zaměstnanců QS) nelíbit, ale je to parazitování na značce ĆSA a defacto zavádění klientů.
Ve světě je úplně normální že letadlo má barvu nějaké společnosti ale „papírově“ je operované jinou. Však je to jedno co si dají na letadlo, na AOC ČSA to sice létat nebude ale pořád je ČSA mateřskou společností Smartwings.
Všichni víme co je ČSA. ČSA je po odevzdání AOC v leteckém biznisu nulou. Je to jenom a jenom defacto „fiktivní společnost“ s IČO a DIČ.
Žádná fiktivní společnost to není, ta je normálně funkční. 😉 Jak ji majitelé využívají je už jiná otázka.
Asi takto, to vypovídá o všem, web ČSA. Vážení klienti, vítáme Vás na stránkách společností Smartwings a České aerolinie. V souvislosti s novým organizačním uspořádáním našich společností se společnost České aerolinie a.s. (ČSA) nově stala holdingovou společností, která vlastní 100% akcionářský podíl ve společnosti Smartwings, a.s. (Smartwings) a strategicky řídí obě společnosti. V zájmu zvýšení efektivity nového uspořádání byla veškerá dosavadní podnikatelská činnost ČSA konsolidována do společnosti Smartwings. Konsolidace je účinná ode dne 1. listopadu 2024 a proběhla formou vnesení obchodního závodu společnosti ČSA do vlastního kapitálu Smartwings. Všechny lety našich společností jsou tak nově provozovány výhradně společností Smartwings. Veškeré… Číst vice »
Je to normální, NEletecká společnost.
ČEDOK taky nemá letadla a že by byl fiktivní…
Ale prosím vás. ČSA je cestovní kancelář ? Není ani cestovní kancelář, není ani leteckou společností, není ničím.
no a?
Smartwings taky dlouho nebyl nicim, a preci prodaval letenky a mel letadla v barvach.
ČSA je jediným akcionářem smartwings… 😉
Je mi moc líto, že letoun už nemohl pomoci ČSA, ale to je jiná kapitola.
☝🏻Pro fanoušky letectví ještě malá informace.
S zatím nejasným cílem pro veřejnost letoun společnosti Smartwings OK-TVS oblétá svět. Doufám, že se podrobnosti někde třeba „ zdopravy“ časem dozvíme. Evropa, Kanárské ostrovy, jižní Amerika, Francouzská Polynésie, Nový Zéland, Austrálie – Sydney, …
Jistě zajímavá a nevšední událost.
Je možné, že to je někým objednaný komerční let. Takový letecký poznávací zájezd …
Jde o cestu kolem světa CK Leonardo: https://leonardo.sk/novinky/nova-cesta-okolo-sveta-2024-je-tu/
Fanoušci letectví o tom letu už dávno ví, protože se se jím pochlubil TVS na svém Instagramu. Jak už tu někdo psal, je to zájezd kolem světa pro jednu CK. Podobných zájezdů už tu pár bylo.
Tak, a je po záhadě.
Kazdy rok minimalne jednou, nekdy i vickrat. Zadna novinka…
Oblieta zem s veľmi jasným cieľom pre verejnosť a je to veľmi bežná udalosť, nakoľko sa tento let okolo sveta robí už niekoľký rok po sebe.
Uz leti do Prahy
To je jedině dobře, měli by jsme přát lepší časy naší letecké společnosti, přestože je v soukromých rukou. Minimálně tady ta naše společnost zaměstnává naše lidi a odvádí daně.
A kolik bude zase hejtu na Smart
Nerozumiem tým palcom dole… asi by pre niekoho bolo lepšie aby tu lietali aerolinky z iných krajín, ktoré ponúkajú čo sa týka charterov (pravidelných liniek tak isto) rovnaký produkt, no neodvádzajú tu žiadne dane, nezamestnávajú miestnych ľuďí. Alebo si niekto myslí, že ak by tu aj začal lietat Condor, Tui, tak by zaviedli lepší produkt? Do CDG lieta AirFrance, do MAD Iberia, ak sa niekomu nepáči letieť s TVS môžu letieť s nimi. Tak prečo ten “hejt”?
Protože prostě našinci mají zvláštní úchylku hanit vše, co je domácí, mají radost, když se domácí firmě nevede a pak by chtěli, aby stát platil to a to, ale kde na to vezme, když tu nikdo nebude platit daně už nepřemýšlí.
Opravdu netuším, co musí být za úchylku, radovat se z toho, že nám turek přebírá kšefty.
Amen. Je to smutný charakter české nátury. 🙁
Tusi nekdo podle ceho se davaji jednotliva pismena na registraci OK-EYA dalsi bude YEB/C/D ? Slysel jsem ze to bylo podle roku napro GEA/GEB a potom LEE / LEJ apod.
To EY nekdo vymyslel u stolu?
E… rok, Y… typ letadla, A… pořadí v typu. Do konce roku má přibýt EYB a příští rok bufe FYC a FYD
Dekuji a E = 2024 ma nejakou logiku ?
To netuším, ale možná se to vybralo, protože v leteckém rejstříku byla volná písmena?
Je na řadě, jede to furt dokola od a do z., a je vynechaný Q. Naposledy s E byly OK-EGO a EGP v roce 1998, předtím Jaky EEA -EEG, tu34a EFJ EFK a Il62 EBG v roce 1974. Dříve se ještě napoužívalo B, to bylo pro vládní mašiny.
Bravo! Vaše znalosti bych chtěl mít (smajlík palec nahoru).
Akorát OK-EYE už lítá C172
Z toho letadla má kde kdo Černý myšlenky. Ale řad pro 4 A220, přičemž dvě budou po starém zvyku ČSA OK-EYA/B a dvě OK-FYC/D to nic neznamená…
letadlo muze mit jakoukoli znacku, kterou chce – pokud je volna a provozovatel si o ni pozada.
A CSA dlouhodobe pouziva tento system. Ono to treba bylo svou dobou povine, ale minimalne on 90tych let neni. CSA ale system nemeni.
Dítě, které nemá své rodiče
Adopce, jinak by nebylo nic
Neuveritelne se stava skutecnosti, bravo, nova etapa!
Napadá me jen text od Lucie , resp. jeho mírná parafráze…
„ČSA neskončila, ČSA trvá“
Já bych teda řekl, že už žádné ČSA není. Ale je to na každém, kde si tu hranici nastaví. A byť to nerad říkám, tak je to vlastně jedno, svět se točí dále úplně stejně.
Paráda 😳
Opravdu nechapu minusare, po letech pozitivni vec a natura ceskeho naroda se opet projevuje
To víš, tady se úspěch a pozitivní jednání neodpouští….
Na Slovensku taky ne.
Já během insolvence ČSA u nich přišel o 9000,- za zrušené letenky. A oni si vesele lítali dál. Takže za mě ČSA rozhodně palec dolů a už nikdy více.
ono smyslem insolvence a reorganizace je jaksi za cenu odepsani zavazku zachovat funkci spolecnosti. takze to, ze letali i v prubehu sve insolvence, je tak nejak normalni a zadouci.
podivejte se na ameriku – tam insolvenci prosli snad vsichni stavajici “legacy” dopravci.
Ono neni uplne pozitivni, ze priletelo nove letadlo pro spolecnost, ktera fakticky pred necelym mesicem zanikla.