Z Jižní spojky v Praze zmizelo jedno úzké hrdlo, vznikla nová rampa do Rabakovské

Nová rampa z Jižní spojky do Rabakovské ulice. Foto: Facebook Adama ScheinherraNová rampa z Jižní spojky do Rabakovské ulice. Foto: Facebook Adama Scheinherra

Dopravní zátěže se na toto nové propojení přenesou ze dvou základních dopravních směrů.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milan

Tak za éry náměstka pro dopravu Dolínka v oblasti Síťě pozemních komunikací v Praze (dříve HUS, ZKS, ZAKOS) byl postaven jeden sjezd z Jižní spojky na Chodovskou a jeden nájezd z Vyskočilovy na II.SJM. Za volební období současného náměstka pro dopravu byl dostavěn jeden sjezd. Tempo výstavby se limitně začíná blížit nule. Co asi vybuduje za 4 roky jeho nástupce?

Lukáš F.

Raději byste měl někde novou rampu a Barrandovský most nechal spadnout?

Opět chyby

Opět krásně široká silnice ale nesmyslně v ní jen jeden pruh. proč tam nejsou už zeshora normálně dva jeden doleva a jeden doprava sakra?

Bobek

Protože je tam odbočení doleva zakázané.

Petr

Protože dle normy na rampách musí vždy být jeden pruh jako odstavný v případě havárie.

David

Což dává smysl na dálnici, ale ve městě je to strašné plýtvání prostorem.

Pavel

Takže teď se budou tvořit kolony už někde u hostivařských ateliérů, tohle měli otevřít až s vyřešením slepé ulice u Zentivy – protáhnout ji až na Kutnohorskou.

Zbynek

V případě zácpy na JS, což je několikrát denně, se vytvořilo nové hrdlo v Rabakovske.

Lose lose. Gratuluji.

Konečně budoucnost

Pomůže to ale nebude to zase tak významné. Co je nejvíc potřeba je odstranit semafory a přechody z Průmyslové a jednoduše tam dovolit jenom odbočování doprava a zakázat doleva

Poudy

Pomůže to zcela zásadně, kamiony (a nejen ty) dostávající se ze spojky do Hostivaře naprosto precizně ucpávají Kutnohorskou a z relativně kapacitní křižovatky dělají nesmyslný špunt. Tohle mělo být už hodně dávno, hned se zprovozněním lanového mostu.

Jo a pardon ale vaše vlhké sny na proměnu průmyslové v dálnici jsou ve skluzu zhruba 60 let, dnes už se nesnažíme stavět dálnice uprostřed zástavby 😉

Jiří Kocurek

Dálnice uprostřed zástavby? Jenže jaké zástavby…

Oblusovat průymslový areál pěší zónou je stejný nesmysl jako požadovat zavedení vlečky pro zásobování závodní jídelny.

Poudy

Kdo mluví o pěší zóně? Nějaké hlasy ve vaší hlavě?

Na průmyslové pracuje hodně lidí jezdících MHD, výjimečně i na kole, je tam kupodivu i dost chodců. A tak co nechat kapacitní komunikaci která nebude bariérou ale ona i její okolí bude přívětivé pro všechny druhy dopravy? Nebo chcete rychlostku na které budou autobusové zastávky, podchody, nadchody a nesmyslné křižovatky? Prosím probuďte se, nic z toho není potřeba.

Na západ od průmyslové budeme mít MO, na východ DO. Kolik těch dálnic chcete? Nemyslíte že bude pro vaše uspokojení lepší arginmax?

Mojmír

Na Průmyslové dělají lidi v montovnách, takže když tam zakážete kamiony a vyrobíte cyklostezky, nikdo už tam jezdit ani chodit nebude, protože tam taky nebude žádná práce. Ale co, teď se recesi říká „nerůst“, tak se vlastně nic nestane.

Blázne

Vy jste očividně mimo

Poudy

Narozdíl od vás sem na tom místě pracoval, jednou nedaleko outletu a podruhé v areálu Barev laků. Využíval sem do práce jak auto tak kolo nebo MHD, tu lokalitu znám dobře. To co navrhuje tady pejsek není nic jiného než obří investice do nějaké rychlostky, s doprovodnou komunikací kvůli MHD a obsluze zastávek (protože nechceme to co se stalo v Bratislavě) a spoustou podchodů/nadchodů k nim. Takže kromě investice taky nemalé náklady na údržbu. A za cenu čeho? Že se zruší tři nebo čtyři světelné křižovatky? Že se ušetří 5 minut času? A to v případě že do 20 let… Číst vice »

Blázne

Vy byste koukám i na D1 dodělal cyklopruh a chodník co?

Poudy

Jak jste na to přišel?

milan

„Na západ od průmyslové budeme mít MO, na východ DO.“ Jenže to budou mít jen někteří z nás. Nemálo lidí do doby než to postaví zemře. Čekám na to od dětství a už jistě vím, že se toho nedožiji. Na stavbu komunikace by se nemělo čekat déle než jeden lidský život.

Poudy

Aha takže ta vaše „dálnice“ by se na Průmyslové objevila zčistajasna, například přes noc? 😀 achjo, najděte si plány z počátku 60.let na rozdělení Prahy do separátních měst včetně centra spojených sítí dálnic v takovém hezkém roštu. Zrealizovalo se z toho naštěstí pramálo, pokud by se to ale dotáhlo tak by jste v takovém městě opravdu žít nechtěl, věřte mi

Průmyslová bez bariér

Silnice mají být stavěny bez bariér a odbočování není potřeba na každém kroku. Správné je stavět dlouhé silnice bez přechodů a semaforů a z nich jen občasné mimoúrovňové sjezdy. Ne sjezd na každém kroku se semaforem který provoz zastaví což je demagogie posledních let..

David

Ano, říká se tomu dálnice a ve městě to nemá co dělat.

P_V

a na té propojce u Barev a laků zavést levostranný provoz

P_V

Ještě obchvat Měcholup s napojením na Průmyslovou by to chtělo, tam se nemusí čekat na D0.

Frantisek

Hlavně, že ta průmyslová oblast měla vlečky. Teď aby se starali, kam odhrnovat hromady kamionů…

PvvS

Ta vlečka je tam furt. A furt o ni není zájem jinde než z kovošrotu..

watslaw

Z nádraží do kovošrotu sice je furt, ale právě celá část kolem Radiové ulice už je drahnou dobu zrušená a v nedávné době se plácek u Průmyslové vyasfaltoval a vznikl tam autobazar.

Kubrt

A předtím se tam drahnou dobu nehlo ani kolo, Františkovým filipikám navzdory.

watslaw

Zajímavé také je, že proti překladišti kontejnerů z vlaků na kamióny byl odpor, mj. i kvůli zatížení Průmyslové, ale nedaleko právě tohoto nového sjezdu vzniklo překladiště Toptrans mezi silničními a silničními vozidly, a proti tomu nikdo tak výrazně nebojoval.

Poudy

Tak on ten toptrans vygeneruje řádově jiný objem dopravy, nehledě na to že na tom stejném místě už stalo dávno truckcentrun, pochopitelně s menším významem

Jiří Kocurek

Nikdo nikomu nebrání založit si společnost přepravující zboží po kolejích a konkurovat těm kamionům.
Ale nesmíte si plést obchodní nabídku s vydíráním, že když to nepojede vlakem, tak se firma zlikviduje. Protože potom to tím vlakem nepojede zcela určitě.

milan

Nemáte úplně pravdu. Cíle EU v oblasti železniční přepravy zboží nejsou vůbec plněny. https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR16_08/SR_RAIL_FREIGHT_CS.pdf

David

Jo, ale už neni doba první republiky, kdy jedinou cestou jak někam dostat věci z cukrovaru či pily je železnice. Dneska máte desítky či stovky dodavatelů různě po světě a většinou se nikam nevyplatí vypravit celý vlak.

Nákladní auta se taky za tu dobu proti koňským/volským povozům docela zmohla!