Z I/35 bude II/635. ŘSD daruje Královéhradeckému kraji silnici, čeká se na dokončení dálnice
Zátěžová zkouška na novém mostě v Hořicích. Foto: ŘSD
Hodnota daru je přes 260 milionů korun.
Hodnota daru je přes 260 milionů korun.
Vpravdě danajský dar…
Jo, kdyby takhle kraji darovali lokálku… 😀
No výhledově se z II/635 může stát nejdelsi silnice druhé třídy v republice, čekám, že po dostavbě Palacovske spojky se totéž stane i s úsekem z Hranic po ValMez.
Věděl by někdo, proč degradovana I/36 mezi D11 a Pardubicemi je silnice 211? Vždyť dvojky dvoustovkove série 21x jsou prece někde na Sokolovsku.. Proč to není něco 3xx, série používané ve východních Čechách? Nedává mně to vůbec smysl.
To číslování 211 je fakt zajímavé.
Ono totiž jsou všechna čísla 3xx už obsazená (alespoň dle wiki https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_silnic_II._t%C5%99%C3%ADdy_v_%C4%8Cesku ) a u ostatních řad skoro také, volné jsou nyní jen 179,216,485,499
Ale zas bych spíš čekal II 636 (jako náhrada za I 36) ale tu mají asi rezervovánu na silnici Holice – Borohrádek až dostaví obchvat.
Vůbec je v těch dvojkách chaos. Někde to zůstalo ŘSD, někde to předali kraji, viz třeba II/611 vs. I/11
Důsledkem politiky je často kompromis, který nikdo nechtěl. Bohdaneč nechce nákladní dopravu a zároveň odpůrci nechtějí obchvat a tak vznikla podle mého názoru šílenost, kdy kraj tuto silnicí převzal a dopravu pak mohl zakázat.
Že kvůli tomu je spousta najetých km navíc nikomu a náklady pro kraj najednou nevadí.
Pokud se ptáte na číslování, tak to je otázka..
Celostátní systém sinic 1. 2. 3. třídy by měl být smysluplný, účelný ekonomický, ekologický a logicky navazující a ne různé kočkopsy…
Přijde mi poněkud absurdní, že si kraj diktuje, za jakých technických podmínek přebere silnici. Stát prostě vyřadí a nazdar, ne? Nechceš se kraji starat? Tak se nestarej, ty budeš mít problém. Ty kraje nějak zpanštěly.
je to sice takové rozdělovaní stát vs. kraj, ale pořád jsem v jedné zemi – ČR. Někdy si říkám, že celkové rozdělení co je krajské a co státní je u silnic takové divné…
Mě to naopak přijde naprosto logické že se musí převádět v dobrém stavu, nebo vám přijde ok že by ŘSD předalo krajské správě svoji silnici ve špatném stavu, kde kašlali na údržbu?
Nelze to asi úplně přímo srovnat, ale u PPP projektů, kdy dálnici staví soukromník a následně ji 25 let provozuje musí na konci tohoto období provést generální rekonstrukci, aby ji státu (ŘSD) předali v bezchybném stavu…
Tak alternativa by byla že ji nechají zrušit, ŘSD náhradu už má a nemá důvod k ní paralelně držet i starou…
Dálnice musí mít ze zákona doprovodnou komunikaci pro případ mimořádnosti, což většinou zastává původní stará silnice, takže zrušit to fakt neleze. Proto například D4 může bez ohledu na její špatné parametry začínat až v Jílovišti, protože mezi Zbraslaví a Jílovištěm jiná alternativa není, stejně tak D52 až od Rajhradu…
Ve kterém zákoně je nutnost doprovodné komunikace uvedena? Díval jsem se od zákona o pozemních komunikacích (https://www.e-sbirka.cz/sb/1997/13), ale tam jsem si ničeho takového nevšiml. Byť samozřejmě nemůžu vyloučit, že jsem se přehlédl.
máte pravdu, v zákoně to není. V případě doprovodné komunikace jde hlavně o cesty na kratší vzdálenost se zachováním obsluhy obcí na původní trase a hlavně o provoz motorových či nemotorových vozidel, které na dálnici ze zákona nemůžou (technická rychlost do 80km/h, zemědělské stroje apod). Docela dobře je to popsané zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Doprovodn%C3%A1_pozemn%C3%AD_komunikace
Ke změně kategorie, tj. i vyřazení, je třeba smlouva o smlouvě budoucí s budoucím vlastníkem, jelikož zákon myslí na to, aby silnice nezůstala bez údržby. Jde o $3 zákona o pozemních komunikacích…
Kraj opravdu není povinen převzít vše o čem stát rozhodne…
„Stát prostě vyřadí a nazdar, ne?“
Dle jakého zákona je nabyvatelem opuštěné věci kraj a nikoliv stát? Aneb viděli jste egomaniaka v praxi…
Zrušená silnice = žádná silnice = žádný nabyvatel… ano, trošku radikální ale je to možnost.
“Quidquid id est, timeo Danaos et dona ferentes.”
„Morbi pretium quam nec iaculis porta.“
Jenom taková úvaha mají kraje ve svých rozpočtech přiměřeně prostředky na údržbu a obnovu sítě svých silnic? Podle mého názoru kraje vznikají spíš z vnitřních důvodů politiky než z důvodu péče o krajský majetek.
Mimochodem otázka pro pamětníky? Komu byla podřízena údržba tedy SÚS dříve před vznikem krajů a z jakeho rozpočtu byla financována?
Toto https://csu.gov.cz/hospodareni-obci-a-kraju?pocet=10&start=0&podskupiny=041&razeni=-datumVydani jsou celkove přímý krajů?
Myšleno vznikaly – pardon za překlep…
SUS byly zřízeny dle okresů a fungovaly jako státem zřízené příspěvkové organizace.
Kdyby se někdy podařil udělat podcast s krajským představitelem ideálně z nějakého kraje, kde je to palčivé téma bylo by to možná fajn. Nebo z asociace krajů.
„než z důvodu péče o krajský majetek“
Už vidím, jak stát pečuje o silnici z Břeclavi do Lednice.
Danajský dar.
Jj, zrušit. 😉