Z I/35 bude II/635. ŘSD daruje Královéhradeckému kraji silnici, čeká se na dokončení dálnice
Zátěžová zkouška na novém mostě v Hořicích. Foto: ŘSD
Hodnota daru je přes 260 milionů korun.
Hodnota daru je přes 260 milionů korun.
Do HK jezdím celkem často a všiml jsem si, že někde jsou značky ii/635 ve směru na Holici. Teda aspoň u Futura to je vidět. Smysl to začne dávat však až v roce 2026, kdy bude kompletní trasa od Sedlice až po sjezd u Mýta.
Jsou to ty “Holice”
Mě to prostě vždycky připomínalo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=dj2pOP8jgxk&pp=ygUoYXZzZW5payAtIG5hIGdvbGljaSAoa2xlbW90cm9uaXggcmVtaXgpIA%3D%3D
Pro mě jako ridice kamionů je to skvěla.zptava,nebude se na mě vztahovat sobodni prázdninový zákaz jízdy ,nebudu v létě masrturbovat v kabině v 35 st a v klidu si dojedu domu za rodinou jak normanlmi člověk Děkujeme ,jen tak dál
Jenom klid kolego,dají tam zákaz 12t Tranzit a bude po radosti.
Normální člověk neničí životní prostřední jízdou ve smradlavých kamionech…
Až bude jednou potřeba totální rekonstrukce té estakády u Hořic, kraj vytáhne uspořené peníze nebo půjde kraj žebrat peníze u státu, aby na to dal dotaci? Nebo vytáhne z úspor, co s na to desítky let odkládá?
Trochu mi připomíná nadjezd k Pardubické nemocnici, kde to taky bylo podobně.
Síť by měla být jedna (myšleno vzájemně koordinovaná státem kraji atd) a nějaká komponenta správy (stát, kraj, HmP, obce) by měla mít fondy a rezervy na její udržbu.
Možná to tak je, ale jak znám politiku a politiku, tak mám pocit, bůhví jak to je.
No to je právě ten vtip – poslanectvo se rozhodlo, že investovat mají ti, co jsou lidem blíž. Takže to musí vlastnit…
Jen mám pocit, že ty rozpočty kdysi kdosi odhadnul přes prst. Ale fakt nevím.
A já si dodnes mysle, že je to tak běžné. Pokud postavím dálnici, tak jsem povinen zřídit doprovodnou komunikaci. Je otázka, zda tuto komunikaci by nemělo udržovat ŘSD. I když raději ne. Na I/18 nejsou schopni vyčistit kanálové vpusti a raději nechají zaplavovat obchody.
Pro tento typ daru se vžilo pojmenování „Danajský“.
A přitom by se to mělo jmenovat podle Trójanů dacanský dar.
Skoda ze u vyslouzilych silnic nelze provest jejich prepouziti i pro dalsi mody dopravy, protoze po nich budou jezdit setrilci, kteri nemuzou zaplatit za dalnici.
Predstavoval bych si zakaz nad 3.5 tuny, siroke cyklopruhy po krajich misto krajinic ala Nizozemi, sikany na kraji obci, aby vsechno krome mistni oblusnosti jelo po dalnici.
Ona je nějaká povinnost jezdit po dálnici?
Samožřejmě že není, ale bude i pro svoz popelnic! 😛
https://mapy.cz/s/nezobepagu
Neni a to bych ani nechtel, jezdit po silnicich soubeznych s dalnici by ale podle me nemelo byt extra prijemny, aby po nich nikdo nejel vic nez je nutne.
Nevím jak byste chtěl docílit té “nepříjemné” jízdy. Napadá mě např. II/602 Jihlava-Brno, která je trasovaná skoro jako podle pravítka a vlastně se po ní dnes jezdí pohodlněji než jako kdysi po “hlavní”, jelikož už není dlážděná jako tehdy.
„Ona je nějaká povinnost jezdit po dálnici?“
To je právě ten problém. Dálkový kamionová doprava by takovou povinnost mít měla…
„Predstavoval bych si zakaz nad 3.5 tuny“
Takže lesáci se dřevem budou muset na dálnici, ano? Stejěn tak kdejaká mistní firma projde … likvidací, jelikož závoz jen pomocí dodávek vyjde příliš draho.
Pochopitelne krome nejaky mistni obsluznosti, jako je to CR na hodne mistech
No jasně, stěhováci a popeláři taky nemůžou do zákazu nad 3,5 tuny, tak jistě…
A co vozidla těžší jak 3,5 tuny nesplňující podmínku minimální dálniční rychlosti?
To souhlasím. Cyklopruh je obecně hovadina. Necítí se bezpečně ani řidič, ani cyklista. To raději vedle cyklostezku.
Vpravdě danajský dar…
Jo, kdyby takhle kraji darovali lokálku… 😀
No výhledově se z II/635 může stát nejdelsi silnice druhé třídy v republice, čekám, že po dostavbě Palacovske spojky se totéž stane i s úsekem z Hranic po ValMez.
Věděl by někdo, proč degradovana I/36 mezi D11 a Pardubicemi je silnice 211? Vždyť dvojky dvoustovkove série 21x jsou prece někde na Sokolovsku.. Proč to není něco 3xx, série používané ve východních Čechách? Nedává mně to vůbec smysl.
To číslování 211 je fakt zajímavé.
Ono totiž jsou všechna čísla 3xx už obsazená (alespoň dle wiki https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_silnic_II._t%C5%99%C3%ADdy_v_%C4%8Cesku ) a u ostatních řad skoro také, volné jsou nyní jen 179,216,485,499
Ale zas bych spíš čekal II 636 (jako náhrada za I 36) ale tu mají asi rezervovánu na silnici Holice – Borohrádek až dostaví obchvat.
Otázkou je, jestli to nešlo připojit v nějaké existující silnici. Podobně jako v Moravskoslezském kraji jsou bývalé úseky I/68 místo II/668 přípojeny k II/474
Jako na potvoru tam žádná jiná silnice 2. třídy nezačíná ani nekončí, pokud nechtěli překopat čísla silnic v širším okolí. Nejblíže tomu je asi silnice číslo 355.
Není na to žádný zákonný předpis, takže asi si to takhle dohodli na poradě ŘSD (nebo kde),
Vůbec je v těch dvojkách chaos. Někde to zůstalo ŘSD, někde to předali kraji, viz třeba II/611 vs. I/11
Doporučuju to všechno přečíslovat podle nějakého logického systému. …. Ironie
Důsledkem politiky je často kompromis, který nikdo nechtěl. Bohdaneč nechce nákladní dopravu a zároveň odpůrci nechtějí obchvat a tak vznikla podle mého názoru šílenost, kdy kraj tuto silnicí převzal a dopravu pak mohl zakázat.
Že kvůli tomu je spousta najetých km navíc nikomu a náklady pro kraj najednou nevadí.
Pokud se ptáte na číslování, tak to je otázka..
Celostátní systém sinic 1. 2. 3. třídy by měl být smysluplný, účelný ekonomický, ekologický a logicky navazující a ne různé kočkopsy…
A což teprve ta uhlíková stopa ta je najednou každému buřt.
Bohužel máte asi pravdu. Věřím tomu, že si kraj najde způsob, jak degradovat kdysi dálnici z Lipníku do Hranic ještě více.
To nikdy dálnice nebyla. Pamatuju když ještě v Drahotuších nebyl kruháč, zato tam byla dup-dup-dup bet-ton-kka a nějaké pako tam předjíždělo protisměrným levým – nebylo to směrově oddělené.
Pravda,vypadalo to jak Autobahn do Dráždan v 90tkách
Asi ano a úsek od Valmezu po slovenské hranice, bude mít dle interních materiálů ŘSD číslo I/72. Proto plánovaná silnice Mor. Třebová – Brno má čislo I/73.
Přijde mi poněkud absurdní, že si kraj diktuje, za jakých technických podmínek přebere silnici. Stát prostě vyřadí a nazdar, ne? Nechceš se kraji starat? Tak se nestarej, ty budeš mít problém. Ty kraje nějak zpanštěly.
je to sice takové rozdělovaní stát vs. kraj, ale pořád jsem v jedné zemi – ČR. Někdy si říkám, že celkové rozdělení co je krajské a co státní je u silnic takové divné…
Mě to naopak přijde naprosto logické že se musí převádět v dobrém stavu, nebo vám přijde ok že by ŘSD předalo krajské správě svoji silnici ve špatném stavu, kde kašlali na údržbu?
Nelze to asi úplně přímo srovnat, ale u PPP projektů, kdy dálnici staví soukromník a následně ji 25 let provozuje musí na konci tohoto období provést generální rekonstrukci, aby ji státu (ŘSD) předali v bezchybném stavu…
Tak alternativa by byla že ji nechají zrušit, ŘSD náhradu už má a nemá důvod k ní paralelně držet i starou…
Dálnice musí mít ze zákona doprovodnou komunikaci pro případ mimořádnosti, což většinou zastává původní stará silnice, takže zrušit to fakt neleze. Proto například D4 může bez ohledu na její špatné parametry začínat až v Jílovišti, protože mezi Zbraslaví a Jílovištěm jiná alternativa není, stejně tak D52 až od Rajhradu…
Proc by nemohla jako doprovodka slouzit II/115? Neni to idealni, ale u casti D1 je situace podobna a nikdo tu cast D1 “rusit” nebude…
Podívejte se pořádne na mapu jak je Jíloviště napojené do I/4 bez jiné alternativy, v Lipenici to samé. Jak byste jel z Jíloviště do Zbraslavi mimo I/4? Napovím, asi 4x delší trasou přes Dobřichovice a Lahovice, jinudy to jaksi nejde. Tady byste zavedením dálnice bez potřebné doprovodky přerušil místní obsluhu sídel, to na D1 zdaleka není, ale to protože se tehdy dálnice stavěla územím kde doposud žádná hlavní silnice nevedla, to je jiná situace.
Ve kterém zákoně je nutnost doprovodné komunikace uvedena? Díval jsem se od zákona o pozemních komunikacích (https://www.e-sbirka.cz/sb/1997/13), ale tam jsem si ničeho takového nevšiml. Byť samozřejmě nemůžu vyloučit, že jsem se přehlédl.
máte pravdu, v zákoně to není. V případě doprovodné komunikace jde hlavně o cesty na kratší vzdálenost se zachováním obsluhy obcí na původní trase a hlavně o provoz motorových či nemotorových vozidel, které na dálnici ze zákona nemůžou (technická rychlost do 80km/h, zemědělské stroje apod). Docela dobře je to popsané zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Doprovodn%C3%A1_pozemn%C3%AD_komunikace
Nejenom ze to neni v zakone, ale ani neexistuje zadny oficialni seznam doprovodek (aspon ne verejne dostupny).
Naprostou pakárnu mají na Slovensku, kde si poručili zákonem, že dálnice musí mít doprovodnou silnici I. třídy…
Ke změně kategorie, tj. i vyřazení, je třeba smlouva o smlouvě budoucí s budoucím vlastníkem, jelikož zákon myslí na to, aby silnice nezůstala bez údržby. Jde o $3 zákona o pozemních komunikacích…
Kraj opravdu není povinen převzít vše o čem stát rozhodne…
A stát není povinen udržovat cokoli, co si kraj usmyslí.
„Stát prostě vyřadí a nazdar, ne?“
Dle jakého zákona je nabyvatelem opuštěné věci kraj a nikoliv stát? Aneb viděli jste egomaniaka v praxi…
Zrušená silnice = žádná silnice = žádný nabyvatel… ano, trošku radikální ale je to možnost.
No…, chápu zjevnou nadsázku, ale… Bohužel – napadá mne např. 283/2021 Sb., Hlava VII, díl 1
Jistě, pozemky se převedou na ÚZSVM, jako nepotřebnej majetek, a čus.
Nikdo netvrdí, že majetek nezůstane ČR. Prostě už jen nebude silnicí.
“Quidquid id est, timeo Danaos et dona ferentes.”
„Morbi pretium quam nec iaculis porta.“
Tak jste se chlapci predvedli, ze umite latinsky.
I skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále…
Pepan nepise latinsky…
Jenom taková úvaha mají kraje ve svých rozpočtech přiměřeně prostředky na údržbu a obnovu sítě svých silnic? Podle mého názoru kraje vznikají spíš z vnitřních důvodů politiky než z důvodu péče o krajský majetek.
Mimochodem otázka pro pamětníky? Komu byla podřízena údržba tedy SÚS dříve před vznikem krajů a z jakeho rozpočtu byla financována?
Toto https://csu.gov.cz/hospodareni-obci-a-kraju?pocet=10&start=0&podskupiny=041&razeni=-datumVydani jsou celkove přímý krajů?
Myšleno vznikaly – pardon za překlep…
SUS byly zřízeny dle okresů a fungovaly jako státem zřízené příspěvkové organizace.
Kdyby se někdy podařil udělat podcast s krajským představitelem ideálně z nějakého kraje, kde je to palčivé téma bylo by to možná fajn. Nebo z asociace krajů.
„než z důvodu péče o krajský majetek“
Už vidím, jak stát pečuje o silnici z Břeclavi do Lednice.
Danajský dar.
Jj, zrušit. 😉