Z I/35 bude II/635. ŘSD daruje Královéhradeckému kraji silnici, čeká se na dokončení dálnice

Zátěžová zkouška na novém mostě v Hořicích. Foto: ŘSDZátěžová zkouška na novém mostě v Hořicích. Foto: ŘSD

Hodnota daru je přes 260 milionů korun.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Amity

Do HK jezdím celkem často a všiml jsem si, že někde jsou značky ii/635 ve směru na Holici. Teda aspoň u Futura to je vidět. Smysl to začne dávat však až v roce 2026, kdy bude kompletní trasa od Sedlice až po sjezd u Mýta.

Hans1934

Jsou to ty “Holice”

Jozef chreno

Pro mě jako ridice kamionů je to skvěla.zptava,nebude se na mě vztahovat sobodni prázdninový zákaz jízdy ,nebudu v létě masrturbovat v kabině v 35 st a v klidu si dojedu domu za rodinou jak normanlmi člověk Děkujeme ,jen tak dál

Sizifon

Jenom klid kolego,dají tam zákaz 12t Tranzit a bude po radosti.

asdf

Normální člověk neničí životní prostřední jízdou ve smradlavých kamionech…

ABCD

Až bude jednou potřeba totální rekonstrukce té estakády u Hořic, kraj vytáhne uspořené peníze nebo půjde kraj žebrat peníze u státu, aby na to dal dotaci? Nebo vytáhne z úspor, co s na to desítky let odkládá?
Trochu mi připomíná nadjezd k Pardubické nemocnici, kde to taky bylo podobně.
Síť by měla být jedna (myšleno vzájemně koordinovaná státem kraji atd) a nějaká komponenta správy (stát, kraj, HmP, obce) by měla mít fondy a rezervy na její udržbu.
Možná to tak je, ale jak znám politiku a politiku, tak mám pocit, bůhví jak to je.

Jaaa

No to je právě ten vtip – poslanectvo se rozhodlo, že investovat mají ti, co jsou lidem blíž. Takže to musí vlastnit…

ABCD

Jen mám pocit, že ty rozpočty kdysi kdosi odhadnul přes prst. Ale fakt nevím.

Petr

A já si dodnes mysle, že je to tak běžné. Pokud postavím dálnici, tak jsem povinen zřídit doprovodnou komunikaci. Je otázka, zda tuto komunikaci by nemělo udržovat ŘSD. I když raději ne. Na I/18 nejsou schopni vyčistit kanálové vpusti a raději nechají zaplavovat obchody.

rumpeak

Pro tento typ daru se vžilo pojmenování „Danajský“.

Kebab

A přitom by se to mělo jmenovat podle Trójanů dacanský dar.

Clovek

Skoda ze u vyslouzilych silnic nelze provest jejich prepouziti i pro dalsi mody dopravy, protoze po nich budou jezdit setrilci, kteri nemuzou zaplatit za dalnici.
Predstavoval bych si zakaz nad 3.5 tuny, siroke cyklopruhy po krajich misto krajinic ala Nizozemi, sikany na kraji obci, aby vsechno krome mistni oblusnosti jelo po dalnici.

bkv

Ona je nějaká povinnost jezdit po dálnici?

Jiří Kocurek

Samožřejmě že není, ale bude i pro svoz popelnic! 😛
https://mapy.cz/s/nezobepagu

Clovek

Neni a to bych ani nechtel, jezdit po silnicich soubeznych s dalnici by ale podle me nemelo byt extra prijemny, aby po nich nikdo nejel vic nez je nutne.

Petr Hanák

Nevím jak byste chtěl docílit té “nepříjemné” jízdy. Napadá mě např. II/602 Jihlava-Brno, která je trasovaná skoro jako podle pravítka a vlastně se po ní dnes jezdí pohodlněji než jako kdysi po “hlavní”, jelikož už není dlážděná jako tehdy.

asdf

„Ona je nějaká povinnost jezdit po dálnici?“

To je právě ten problém. Dálkový kamionová doprava by takovou povinnost mít měla…

Jiří Kocurek

„Predstavoval bych si zakaz nad 3.5 tuny“

Takže lesáci se dřevem budou muset na dálnici, ano? Stejěn tak kdejaká mistní firma projde … likvidací, jelikož závoz jen pomocí dodávek vyjde příliš draho.

Clovek

Pochopitelne krome nejaky mistni obsluznosti, jako je to CR na hodne mistech

Jaaa

No jasně, stěhováci a popeláři taky nemůžou do zákazu nad 3,5 tuny, tak jistě…

okk

A co vozidla těžší jak 3,5 tuny nesplňující podmínku minimální dálniční rychlosti?

MMXA

To souhlasím. Cyklopruh je obecně hovadina. Necítí se bezpečně ani řidič, ani cyklista. To raději vedle cyklostezku.

Jan

Vpravdě danajský dar…

Jiří Kocurek

Jo, kdyby takhle kraji darovali lokálku… 😀

Camillos

No výhledově se z II/635 může stát nejdelsi silnice druhé třídy v republice, čekám, že po dostavbě Palacovske spojky se totéž stane i s úsekem z Hranic po ValMez.
Věděl by někdo, proč degradovana I/36 mezi D11 a Pardubicemi je silnice 211? Vždyť dvojky dvoustovkove série 21x jsou prece někde na Sokolovsku.. Proč to není něco 3xx, série používané ve východních Čechách? Nedává mně to vůbec smysl.

Michal Dvořák

To číslování 211 je fakt zajímavé.
Ono totiž jsou všechna čísla 3xx už obsazená (alespoň dle wiki https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_silnic_II._t%C5%99%C3%ADdy_v_%C4%8Cesku ) a u ostatních řad skoro také, volné jsou nyní jen 179,216,485,499
Ale zas bych spíš čekal II 636 (jako náhrada za I 36) ale tu mají asi rezervovánu na silnici Holice – Borohrádek až dostaví obchvat.

Pezos

Otázkou je, jestli to nešlo připojit v nějaké existující silnici. Podobně jako v Moravskoslezském kraji jsou bývalé úseky I/68 místo II/668 přípojeny k II/474

Michal Dvořák

Jako na potvoru tam žádná jiná silnice 2. třídy nezačíná ani nekončí, pokud nechtěli překopat čísla silnic v širším okolí. Nejblíže tomu je asi silnice číslo 355.
Není na to žádný zákonný předpis, takže asi si to takhle dohodli na poradě ŘSD (nebo kde),

Radim

Vůbec je v těch dvojkách chaos. Někde to zůstalo ŘSD, někde to předali kraji, viz třeba II/611 vs. I/11

MMXA

Doporučuju to všechno přečíslovat podle nějakého logického systému. …. Ironie

ABCD

Důsledkem politiky je často kompromis, který nikdo nechtěl. Bohdaneč nechce nákladní dopravu a zároveň odpůrci nechtějí obchvat a tak vznikla podle mého názoru šílenost, kdy kraj tuto silnicí převzal a dopravu pak mohl zakázat.
Že kvůli tomu je spousta najetých km navíc nikomu a náklady pro kraj najednou nevadí.
Pokud se ptáte na číslování, tak to je otázka..
Celostátní systém sinic 1. 2. 3. třídy by měl být smysluplný, účelný ekonomický, ekologický a logicky navazující a ne různé kočkopsy…

Sizifon

A což teprve ta uhlíková stopa ta je najednou každému buřt.

rumpeak

Bohužel máte asi pravdu. Věřím tomu, že si kraj najde způsob, jak degradovat kdysi dálnici z Lipníku do Hranic ještě více.

Jiří Kocurek

To nikdy dálnice nebyla. Pamatuju když ještě v Drahotuších nebyl kruháč, zato tam byla dup-dup-dup bet-ton-kka a nějaké pako tam předjíždělo protisměrným levým – nebylo to směrově oddělené.

Sizifon

Pravda,vypadalo to jak Autobahn do Dráždan v 90tkách

aaa

Asi ano a úsek od Valmezu po slovenské hranice, bude mít dle interních materiálů ŘSD číslo I/72. Proto plánovaná silnice Mor. Třebová – Brno má čislo I/73.

Jaaa

Přijde mi poněkud absurdní, že si kraj diktuje, za jakých technických podmínek přebere silnici. Stát prostě vyřadí a nazdar, ne? Nechceš se kraji starat? Tak se nestarej, ty budeš mít problém. Ty kraje nějak zpanštěly.

libor

je to sice takové rozdělovaní stát vs. kraj, ale pořád jsem v jedné zemi – ČR. Někdy si říkám, že celkové rozdělení co je krajské a co státní je u silnic takové divné…

PetrN

Mě to naopak přijde naprosto logické že se musí převádět v dobrém stavu, nebo vám přijde ok že by ŘSD předalo krajské správě svoji silnici ve špatném stavu, kde kašlali na údržbu?
Nelze to asi úplně přímo srovnat, ale u PPP projektů, kdy dálnici staví soukromník a následně ji 25 let provozuje musí na konci tohoto období provést generální rekonstrukci, aby ji státu (ŘSD) předali v bezchybném stavu…

SYN

Tak alternativa by byla že ji nechají zrušit, ŘSD náhradu už má a nemá důvod k ní paralelně držet i starou…

PetrN

Dálnice musí mít ze zákona doprovodnou komunikaci pro případ mimořádnosti, což většinou zastává původní stará silnice, takže zrušit to fakt neleze. Proto například D4 může bez ohledu na její špatné parametry začínat až v Jílovišti, protože mezi Zbraslaví a Jílovištěm jiná alternativa není, stejně tak D52 až od Rajhradu…

Jmenonym

Proc by nemohla jako doprovodka slouzit II/115? Neni to idealni, ale u casti D1 je situace podobna a nikdo tu cast D1 “rusit” nebude…

PetrN

Podívejte se pořádne na mapu jak je Jíloviště napojené do I/4 bez jiné alternativy, v Lipenici to samé. Jak byste jel z Jíloviště do Zbraslavi mimo I/4? Napovím, asi 4x delší trasou přes Dobřichovice a Lahovice, jinudy to jaksi nejde. Tady byste zavedením dálnice bez potřebné doprovodky přerušil místní obsluhu sídel, to na D1 zdaleka není, ale to protože se tehdy dálnice stavěla územím kde doposud žádná hlavní silnice nevedla, to je jiná situace.

WHN

Ve kterém zákoně je nutnost doprovodné komunikace uvedena? Díval jsem se od zákona o pozemních komunikacích (https://www.e-sbirka.cz/sb/1997/13), ale tam jsem si ničeho takového nevšiml. Byť samozřejmě nemůžu vyloučit, že jsem se přehlédl.

PetrN

máte pravdu, v zákoně to není. V případě doprovodné komunikace jde hlavně o cesty na kratší vzdálenost se zachováním obsluhy obcí na původní trase a hlavně o provoz motorových či nemotorových vozidel, které na dálnici ze zákona nemůžou (technická rychlost do 80km/h, zemědělské stroje apod). Docela dobře je to popsané zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Doprovodn%C3%A1_pozemn%C3%AD_komunikace

Jmenonym

Nejenom ze to neni v zakone, ale ani neexistuje zadny oficialni seznam doprovodek (aspon ne verejne dostupny).

Dusanh

Naprostou pakárnu mají na Slovensku, kde si poručili zákonem, že dálnice musí mít doprovodnou silnici I. třídy…

martin.janecek

Ke změně kategorie, tj. i vyřazení, je třeba smlouva o smlouvě budoucí s budoucím vlastníkem, jelikož zákon myslí na to, aby silnice nezůstala bez údržby. Jde o $3 zákona o pozemních komunikacích…

bkv

Kraj opravdu není povinen převzít vše o čem stát rozhodne…

Jaaa

A stát není povinen udržovat cokoli, co si kraj usmyslí.

Jiří Kocurek

„Stát prostě vyřadí a nazdar, ne?“

Dle jakého zákona je nabyvatelem opuštěné věci kraj a nikoliv stát? Aneb viděli jste egomaniaka v praxi…

SYN

Zrušená silnice = žádná silnice = žádný nabyvatel… ano, trošku radikální ale je to možnost.

Olin

No…, chápu zjevnou nadsázku, ale… Bohužel – napadá mne např. 283/2021 Sb., Hlava VII, díl 1

Jaaa

Jistě, pozemky se převedou na ÚZSVM, jako nepotřebnej majetek, a čus.

Jaaa

Nikdo netvrdí, že majetek nezůstane ČR. Prostě už jen nebude silnicí.

Nose Peak

“Quidquid id est, timeo Danaos et dona ferentes.”

Pepan

„Morbi pretium quam nec iaculis porta.“

Olda

Tak jste se chlapci predvedli, ze umite latinsky.

Honza

I skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále…

Jmenonym

Pepan nepise latinsky…

ABCD

Jenom taková úvaha mají kraje ve svých rozpočtech přiměřeně prostředky na údržbu a obnovu sítě svých silnic? Podle mého názoru kraje vznikají spíš z vnitřních důvodů politiky než z důvodu péče o krajský majetek.
Mimochodem otázka pro pamětníky? Komu byla podřízena údržba tedy SÚS dříve před vznikem krajů a z jakeho rozpočtu byla financována?

ABCD

Myšleno vznikaly – pardon za překlep…

Kubrt

SUS byly zřízeny dle okresů a fungovaly jako státem zřízené příspěvkové organizace.

ABCD

Kdyby se někdy podařil udělat podcast s krajským představitelem ideálně z nějakého kraje, kde je to palčivé téma bylo by to možná fajn. Nebo z asociace krajů.

Jiří Kocurek

„než z důvodu péče o krajský majetek“

Už vidím, jak stát pečuje o silnici z Břeclavi do Lednice.

Radek

Danajský dar.

Jaaa

Jj, zrušit. 😉