Z horníků železničáři. Koleje Śląskie umožní rekvalifikaci 200 lidem
Jednotka Pesa Elf 2. Foto: Koleje Śląskie

Projekt počítá s pozicemi spojenými s údržbou a provozem železničních vozidel.

Projekt počítá s pozicemi spojenými s údržbou a provozem železničních vozidel.
No zní to jako racionálnější nápad než dělat z horníků IT specialisty.
Kéž by v podobném duchu pokračovala transformace na druhé straně hranice. OKD/Diamo by se třeba podílelo na obnově/výstavbě regionálních vlakotramvajých tratí a pak by se třeba vrhli i na výstavbu VRT nebo metra v Praze:)
To problém není, ale musí to chtít majitel vlečky a zaplatit to. Jenže majitel to udělá až poté, co přitečou peníze z Evropy. A to bude možná za pár desítek let. Tento projekt je ve hvězdách a je to hodně peněz za málo muziky. Koleje na vlečce jsou dost v chabém stavu. Neinvestuje se.
O stav kolejí na vlečce nejde, důležité jsou koridory v krajině, vše ostatní by se stejně pro nějaké využití v osobní dopravě dělalo nově. Investorem by nejspíš byl kraj, který by vlečky koupil od nástupce OKD.
koleje o kterých se uvažuje jako vlakotramvaj jsou ve špatném stavu. Prošel jsem si je před půl rokem. Investor bude kraj (dost z toho bude z EU) a vlečky má dávno PKP. Jenže ten projekt se řeší již 10let a posun je nulový.
Pravda, majitel už se nejmenuje OKD, ale PKP Cargo International, ale každopádně si myslím, že řady pozemků se rádi zbaví, protože už pro ně jsou zbytné.
Hlavně jsem se snažil říct, že to, že dnešní koleje jsou rozpadlé, není takový problém, protože pokud se tam někdy bude něco dalšího realizovat, dojde k zásadní přestavbě kolejiště, zabezpečovacího zařízení, samozřejmě výstavbě zastávek, trakčního vedení atd.
To že to je dneska ve špatném stavu nic neznamená, protože z původní infrastruktury tam stejně nezbude nic po případné rekonstrukci.
Jinak je to samozřejmě spíše takový politický pomníček a záležitost objevující se pravidelně před volbami.