Z hlavní tepny do Krkonoš a Polska zmizí most, řidiče čeká kyvadlová doprava
Silnice I/10 u křižovatky Mýto. Foto: ŘSD
Důvodem výměny mostu je jeho špatný stav, omezení potrvá do konce října.
Důvodem výměny mostu je jeho špatný stav, omezení potrvá do konce října.
Na webu zaměřeném na dopravu bych do titulku psal místo „Z hlavní tepny do Krkonoš a Polska“ rovnou číslo silnice a konkrétní lokalitu. Do Krkonoš rozhodně nevede jedna hlavní tepna a zrovna tahle silnice ani není nijak významná pro tranzitní dopravu do Polska.
Nečtou nás jen lidé, kteří mají v hlavě čísla silnic. Pro západní oblast Krkonoš je toto hlavní tepna.
Já na tom nevidím nic závadného. Tato silnice je nejdůležitější silnicí vedoucí přes Krkonoše do Polska. Přechod Dolní Malé Úpě- to je vesnická cesta…
Hele vážně nevím, jak to funguje a tak je tohle spíš dotaz na různé možnosti.
Přemýšlel jsem ovšem, proč se při stavbě mostů nevyužívá nějakých velkých prefabrikátů. Jakože ten betonový most se někde jinde výrobí a na místě se jen postaví takové ty kraje na které se to položí a je to.
Jde to vůbec takhle udělat? Přišlo by mi to rychlejší než to celé stavět až na místě, ale možná je to úplná blbost.
Ta místa na která se to položí musí být postavena tak , aby tu obrovskou hmotnost unesla. Když si vezmete, že tvrdnutí betonu trvá cca měsíc , tak jenom nějaké dva měsíce vám zabere příprava „podkladu“. No a dokážete si představit , že by tam někdo tak obrovský kus odněkud po silnici dovezl ? Netroufám si odhadovat hmotnost toho mostu. Ale šířku můžete mít nějakých 8-10 metrů, délku nějakých 20 metrů… myslíte, že by se tam takový velký krám nechal odněkud dovézt ??
A myslíte, že když se most betonuje na místě, tak že váží míň a opěry tedy musí unést méně?
Most neváží míň, jen ten beton se tam postupně naváří domíchávači, nebo se míchá na místě.
(jo a ten prefabrikát nemusí být jeden…)
No, prefabrikované mostovky nejen že existují a vyrábějí se, ale můžete si vybral šíři a délku. Argument s hmotností je mimo, protože uložení mostovky na předmostí se řeší stavebně s předstihem tak, aby se mostovka pokládala již na vyzrálé uložení. V daném místě navíc není nouze o vlhkost potřebnou k vytvrdnutí železobetonu. Doprava? Dálniční mostovky jsou dopravní problém? Co vše je ještě problém? My se na problémy nevymlouváme, my je řešíme a následně jim předcházíme.
Jo, prefabrikáty by obecně mohly být využívány více, ale zřejmě je to v rozporu s paragrafem 1. Což nám ale samozřejmě nebrání pak obdivovat takový Japonce, jak jsou díky propracovanému užití prefabrikátů rychlí… Z technologického hlediska je to naprosto běžná věc, žádná raketová věda. Otázkou pak akorát zůstává, jestli v konkrétním případě dává takový postup smysl (tedy jestli doprava takových prefabrikátů na místo nebude představovat složitější problém než betonáž na místě).
Vězte, že kdyby se ten most dal postavit jinak a lépe (menší náklady, kratší doba výstavby), tak by se tak stavěl…
Pilíře a opěry se musí zakotvit do podloží což s prefabrikáty moc dobře nejde. Vlastní vozovka se ve většině případů z prefabrikátů dělá, ale je zde omezená pevnost právě v místě spojů. Tyto spoje také nikdy 100% neutesnite před pronikáním vody, ale ve většině případů vodě zabráníte se rychle dostat pryč. Zaděláte si na rychlejší korozi a kratší životnost.
Když je most přímý, tak to jde, vyskládat ho z několika trámů. Taky se to mhohokrát tak udělao. Jen je trochu oříšek ty trámy provázat, aby působily spolu a ne nezávisle jeden vedle druhého. Ale tenhle most je do oblouku.
Dneska jsem tam zrovna jel a viděl provizorní most
Mizí most z místa, kde vedla do roku 1959 státní hranice.. Pohled na fotce je původně z německého/polského území—
Zajímavé, díky za rozšíření povědomí 🙂