Z Českých Budějovic letecky k moři. Čedok začal prodávat zájezdy na Rhodos a do Antalye
Nový terminál Jihočeského letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeské letiště České Budějovice
Půjde o osm letů do každé destinace. Letiště již získalo i IATA kód: JCL.
Tak to bych si koupil jen pro ten pocit přistávat a vzlétat v Budějovicích. Ale bohužel to bude se Smarwings a to raději vypiju letecké palivo než letět s touhle bandou, co nechala padnout ČSA
Nevíte, jak to bude s prostorem okolo letiště? Vznikne tam CTR?
Mělo by to být první AFIS-IFR v ČR a mělo by tam vzniknout TMA okolo ale CTR by to nemělo být. Ale vše se muže změnit takže neříkám na 100%
Kolik je státní dotace na sedačku? Zjistit dotazem nebo vymlátit info 106. Diky! Miliarda sem, statisíce tam… a co tepláky? Rozkrádačka aneb mrhání penězi daň. poplatníků = nehospodárná správa svěřeného majetku.
doporucuji kazajku.
Ano, pro ty co tuhle nesmyslnou investici prosadili a z veřejných peněz zaplatili. Budějovice mají super spojení vlakem do Prahy, Lince i Vídně.
Zajímavé, že když se narve miliarda do lokálky je to zdejší optikou ok. Když do letiště je to tunel.
Ten kód IATA, získaný 33 let po revoluci mě dojímá…
Jak IATA kód souvisí s revolucí?
Chytrá křídla nasadí jako obvykle dobytcak pro 189…
A co by měli nasadit? BBJ konfiguraci? Vždyť tohle je to standardní verze, která se používá pro tento typ produktu úplně běžně po celém světě… nechápu tuhle potřebu si za každou cenu do QS kopnout…
A to je argument, že když to dělají všude špatně, rozuměj sardinkarna a nepohodlí, že to QS dělá správně? Nesmysl…jen zkušenost s QS kterou volím jako nutné zlo při cestách na Kanary kde mají fakticky monopol:-(
A kdo vám brání zajet si do Vídně nebo do rajchu a letět od tama s někým lepším? Dtto i cestovkám nikdo nebrání najmout si jiného přepravce. No jooo, ono by to pak nebylo tak levný, co? Děláte jak kdyby SW byla jediná zlá společnost, která tuhle konfigurovaci provozuje.
vsude to delaji spatne, jen zdenek vi, jak se to ma delat?
vzdyt si pronajmete bizjet, pokud mate problem.
monopol? od kdy? kdyz zadam kanary do vyhledavace, mam k dispozici desitky kombinaci … takze jaky monopol?
No, tak kdo to podle vás tedy dělá správně? Protože mi nějak uniká, jak je možné, že by to dělala špatně většina světa. Vždyť i u společností, které mají celkový počet sedaček nižší proto, že nabízejí plnohodnotný business class je místa v economy stejně, jako má QS… Třeba TK v konfiguraci 20 C, 135 Y má v Y vzdálenost 30′, což je běžné i u konfigurace 189 Y…
Majstre váš problém je ,že ste ešte v živote nikam okrem Kanárov asi neletel. Do dobytčaku vás naložia i na 12hodinový let na Puntacanu do Karibiku. Predstava , že za 5 litrov letia v biznise za oceán je predstava niektorých miestnych znalcov.
raději bych na Kanáry plaval než se smartwings
Ne že bych měl QS nějak v oblibě, ale tady se jich musím zastat. Y189 je naprosto standardní konfigurace B738 a nic jako dobytcak to není
A které letecké společnosti preferujete? Rád vyrazím na cesty s někým, kdo má srovnatelné ceny a komfort, který je Vas hoden…
Za tenhle tunel by měl jít někdo sedět…
Za tento tunel si může jít sednout až 189 lidí na každém letu 😀
16 letů za celý rok 2023. Proti tomu investovaná 1,5 miliardy Kč. To není moc ekonomicky výhodné.
To máte necelých 100 mega za let, to není tak zlé…
Pro ty politiky, kteří to letiště prosazují, to je výhodné asi docela dost. Pro nikoho jiného už ne.
Škoda že není možné si koupit pouze letenku. Hned bych z Budějc letěl.
Tak si pořiďte zájezd a užijete si to dvojnásobně. 😀
Se tady všichni smějete, ale až tam plácne Ryan Stansted kvůli Krumlovu budu první kdo kupuje letenky, tohle chci fakt zažít.
Pokud vím, tak JCL nemá pro RYR požadovanou úroveň vybavení dráhy, tj. min. ILS CAT II.
Jenže to není jen o kategorii ILS ale i dalším vybavení. Pardubice mají CAT I a RYR tam fungoval a v letním řádu opět fungovat bude. Brno to samé, také CAT I.
Ano, nicméně jako standardní smluvní požadavek má RYR CAT II. Důvodem je mimo jiné snaha minimalizovat riziko diverze z povětrnostních důvodů a s tím spojené náklady. Lety na letiště s CAT I pak mohou být realizovány na základě vyhodnocení takového rizika.
IATA kod JCL je teda fakt pecka… :-/
Asi to ma poukazovat na „jihoceske letiste“, ale myslel bych si, ze to bude smerovat vic Ceskym Budejovicim… PED a BRQ je take zvlastni, ale porad se to da spis pochopit nez JCL pro Ceske Budejovice.
Ale tak treba to dlouho nebude existovat 😀
A jaká zkratka je teda ta správná?
CBU
Presne tak, nebo treba CBE
A nikoho nenapadlo, ze jsou ty zkratky treba zabrane?
CBE je takze jiz existujici kod letiste ve spojenych statech.
nejaky dalsi napad?
CKB, CSB, CBD, CBJ, CBO, CBV… z jmena Ceske Budejovice jde vymyslet pomerne dost zkratek, nemyslite? Urcite vic nez treba z Praha/Prague :-*
CKB ncw virginia airport
CSB Caransebes aiport
CBJ Juneau airport
CBO cotobato airport
CBV coban airport
CBU chotebuz airport
a v cem spociva takova zasadni duelzitost IATA kodu letiste ? ja jen, ze z toho nekdo dostava takovej hysterák 🙂
CBU je kod letiswte chotěbuz
JCL se právě dá dost dobře marketingově využít pro JihoČeské Letiště, takže za mě to špatný není. IATA kódy jsou někdy úplně mimo, viz třeba Kanada.
Kódy v Kanadě nejsou úplně mimo, ale vycházejí z historického vývoje. Před 2. sv. válkou se nejprve používaly dvoupísmenné kódy. V počátcích civilního letectví ale bylo z bezpečnostních a přistávacích důvodů důležité vědět, zda je na letišti umístěna meteorologická/rádiová stanice. Pokud ano, přidávalo se před stávající radiový volací znak písmeno Y jako „ano“. Pokud však letiště meteorologickou stanici nemělo, používalo se písmeno W, které symbolizovalo, že letiště je „bez“ meteorologické stanice. Když byl ve 40. letech 20. století zaveden třípísmenný systém, většina kanadských letišť již používala předponu Y pro „ano“ kvůli meteorologickým/rádiovým stanicím umístěným na místě a bylo rozhodnuto, že… Číst vice »
ja si snad ten zajezd s cedokem koupim .. uz fakt jen kvůli tomu, ze to poletí z budejovic.
já bych do toho šel taky, ale jen se tam otočit a zase se vrátit, ale je mi jasný, že to letadlo zpět poletí jinam. Ale kdyby byla možnost, tak letím. Dát si do statistik odlet z JCL… kdo to má :-DDD
Tak si dejte celou rotaci, z JCL na JCL přes a b c … nikdo mít nebude 🙂
Lety budou plné leteckých nadšenců..
Myslím, že tak na jednu sezónu by odtamtud mohli uživit linku kamkoliv právě letečtí nadšenci. Podobně jako při covidovém lockdownu létal LOT s plnými Embraery mezi Prahou a Ostravou 🙂
kolik si tak myslíte, že v čechách je leteckých nadšenců ochotných si zaplatit let z českých budějovic? 🙂
Podle zdejší diskuse nepočítaně. Možná víc, jak šotoušů.
Jak se vlastně nazývá letecký šotouš?
Třeba se ujme Letouš…:-)
spotter
nikoli. spotter ma jiny vyznam.
To je spíš fotograf/pozorovatel. Takoví ti nadšenci co vysloveně musí i letět, studují linky, vybavenost atd. jsou „aircraft enthusiast“. Zní to strašně vznešeně až blbě, ale má to logiku.
Budeme se těšit a doufám, že na inauguračním letu. 👍
My už máme objednáno.
Přál bych si něco podobného i tady v Liberci.. na PRG bez obchvatu daleko a jinam ještě dál..
Liberečáci a znalí místa asi chápou nadsázku a dají Vám plus. Jistě by bylo pohodlné létat do světa z Hoškovic nebo Hradčan, ale dobře víme, že to nehrozí.
Na druhou stranu, pokud mi to autem do Drážďan nebo Wroclawi trvá podobně dlouho jako na Ruzyni, tak asi není něco dopravně v pořádku. Severní část pražského okruhu chybí jako sůl!
a do Berlína to máme „skoro“ stejně jako do Budějic 🙂
Je to tunel jako z učebnice 🙂
Ví se, jak QS plánuje lety vykonávat? Jestli bude dělat prázdné přelety např. z Prahy, nebo poletí např. Praha – Rhodos – ČB – Rhodos – Praha?
Předpokládám, že stejně jako u letů z Karlových Varů, tedy přesně ten druhý způsob, který popisujete.
Tak ten druhý způsob je výhodný hlavně pro Pražáky. Ti přiletí na dovolenou už ráno a odletí večer, takže budou mít půlden k dobru. Naopak Budějovičtí o ten půlden u moře přijdou, příletem odpoledne a odletem brzo ráno.
to je už riziko odletu z JCL… mají možnost si to koupit z PRG 😀
A navíc v Budějovicích by chtěl žít každý…
přesně 😀
Přesně. Já bych ty pražáky zakázal. Co všechno si můžou jen tak vychutnat na úkor jiných regionů. Napadlo mě, ale možná je to hloupost, že být jihočechem a chtít tam ty půldny co mají pražáci navíc, letěl bych z Prahy. Ale nevím. Těch 16 letů z JCL za sezonu jednomu roztočí hlavu…
Joo, ty ranní odlety „řecké vlny“ ve 4:55 jsou moooc fajn. Veřejná doprava žádná, z noci máte absolutní prd a kroutíte se někde na pryčně na gatu, přiletíte tam absolutně nevyspalý v osm ráno místního času a drtivá většina hotelů bere až od 14. Úplně snový začátek dovolené. Stejně tak to bylo s odlety zpět kolem deváté, kdy v hotelu nestíháte prakticky ani snídani. Takže jste si moc hezky plivnul na Prahu, nicméně ten plivanec mířil tak trochu vedle… Notabene, neměl jsem pocit, že by z Ruzyně směli létat jen Pražáci. Vy jste snad zaznamenal nějaké takové nařízení?
V Praze jezdí veřejná doprava i v noci. Na letiště jezdí dvě autobusové linky v intervalu půl hodiny a interval nočních tramvají je taktéž půl hodiny, takže se na letiště dostanete skoro odkudkoliv z Prahy.
Nó, ne že by to nebyla Pravda, ale zkoušel jste to někdy? Ono tram a busy tak úplně nenavazují. a to se to pak protáhne.
Snad jedině, aby se Čedok domluvil s DPMČB, aby tu ranní linku zavedl.
Čekám v CB parkování na letišti zdarma jako v Pardubkách. Takže auto bude nejjednodušší.
Těžko čekat, že se k rannímu odletu lidé z regionu dostanou nějak jinak než autem.
U letiště budou stavět autobusy Regiojetu a Flixbusu. -) Okolo zastávky momentálně projíždějí.
Doprava na letiště autobusy veřejné dopravy (MHD, regionální, dálkové) je asi jedinou výhodou, které letiště má.
Někomu to tak vyhovuje, mě ne. Na brzké ranní lety kašlu. Zažila jjsem to jednou – ráno přílet a odlet až večer. Na pokoj se dostanete až kolem třetí-čtvrté, zpět večer zase vykoupnou z hotelu v deset. A pak čekat. To není nic pro mě, takže volím co letím dopoledne či odpoledne. A zpět to samé dopoledne či odpoledne. Každý to máme nastevené jinak.
Zodpovědní politici by za tohle měli jít sedět. Mám na mysli zejména kraj pod vedením hejtmana Jana Zahradníka, který v roce 2007 o modernizaci letiště rozhodl. Převzít volenou funkci znamená i převzít zodpovědnost za nesmysly, které prosadím. Rozhodnout o miliardové investici do letiště, o kterém je od začátku zřejmé, že nemůže mít dostatečné a komerčně smysluplné využití, by nemělo zůstat bez odpovědnosti.
Ono u nás v Jihočeském kraji je v podstatě úplně jedno, kdo a za jakou stranu je hejtmanem. Zahradník, Zimola, Kuba…všechno jedni a titíž slouhové místní mafie..
A co byste udělal se zodpovědnými voliči?
Politickou odpovědnost mají politici, ne voliči. Teď jsme se tedy dočkali toho, že nám tam dva měsíce v roce dvakrát týdně poletí letadlo. Za miliardu v investičních nákladech a přes 70 mil. Kč ročně v provozních dotacích. O poměrně zbytečném záboru 300hektarového areálu nemluvím. Už v letech 2006-7 muselo být jasné, že tohle není nic jiného než naivní představa kluků z vedení kraje, co měli velké vize, ale žádné analýzy využitelnosti. U vlastních peněz si každý dobře prověří, jestli výdaj dává smysl, ale jak jde o veřejné peníze, tak to se najednou hlasuje, jako by o nic nešlo. Za tenhle… Číst vice »
Jako daňového poplatníka by mě zajímalo, kolik od kraje soukromá firma dostane „pobídku“ protože ČEDOK rozhodně za to něco dostane, jinak by se mu rotace nevyplatila.
Zatím to nikdo nezveřejnil, ale předpokládám, že to bude stejný model, co letos v KV. Bylo by dost překvapivé, kdyby tomu tak nebylo, ale naděje umírá poslední…
tak je snad jasné že QS ani Čedok to zdarma dělat nebudou. Jsou to podnikatelské subjekty. je to v pořádku a dělal bych to samé. Pokud za to budou mít zaplaceno, proč ne. Druhá věc, že ty platby pravděpodobně jdou z veřejného rozpočtu kraje, tzn. z peněz daňových poplatníků. Ale jihočeši vždycky chtěli mít letiště, tak ho mají, tak musí počítat s tím, že provoz a servis něco stojí a musí za to zaplatit. Je to otázka, jak hodně se to vyplatí, zda-li je to ok a lidi to akceptují, že mají lety na dovolenou ze svého nejbližšího letiště, nebo… Číst vice »
No pokud to bude jako v KV, tak předpokládám, že Čedok se uživí sám. Obsazenost letadel byla 98% a odlet z KV rozhodně v last minute nabídce nebyl. kdežto frekventovaná Praha ano
To je možné, ale přesto kraj přispíval na každý let 100000 Kč… Takže tím spíše to ukazuje na to, že podporovat čisté chartery je nesmysl.