Z červené zelená. Na hlavní švédskou trať poprvé vyrazily vlaky v barvách finských drah

Jednotka Stadler FLIRT v barvách VR ve Stockholmu. Foto: VRJednotka Stadler FLIRT v barvách VR ve Stockholmu. Foto: VR

Finské dráhy si od akvizice dopravce slibují získání zkušeností z provozu vlaků v konkurenčním prostředí.

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jkk

Docela by mě zajímalo, jestli vstupem Finských drah do Švédska vznikne nějaký tlak na propojení železniční sítě Švédska a Finska. Aktuálně je možné využít přestupu mezi stanicemi Tornio-Itäinen a Haaparanta (4.5 km) ovšem návaznost spojů je opravdu tristní (v jednom směru 6 hodin na přestup a vlaky z Finska méně často než jednou za den), takže pro praktické použití spíš nekonkurenční. Tyto státy sice mají různý rozchod, ale mezi nimi vede dokonce dvou-rozchodný most, takže nějaká potkávací stanice dvou souprav by mohla být poměrně jednoduše zařaditelná. Trať by mohla být poměrně lukrativní pro propojení zejména severu Švédska a Finska vzhledem… Číst vice »

Kubrt

V té poslední větě už by mělo stát VR Snabbtåget Sverige, jak se firma po akvizici jmenuje 🙂

Jan

Takže si VR pořídily pro tuto příležitost normálněrozchodné soupravy?

-mm3

Získaly je s nákupem MTRX