Z Čelákovic do Brandýsa nepojedou do konce října vlaky, dojde k výměně mostu přes D10
Železniční most přes D10 u Brandýsa nad Labem. Foto: Google Street View
Kvůli výměně dojde dvakrát k uzavření provozu na dálnici D10.
Kvůli výměně dojde dvakrát k uzavření provozu na dálnici D10.
Udivuje me, ze novy most bude uz pripraven na rozsireni D10 na 3+3. Smysl by spis davalo postavit to na 2+2 a pak ho po 10 letech zbourat a nahradit sirsim…
Není plánované rozšíření D10 primárním důvodem pro výměnu mostu?
„budou provedeny úpravy železničního svršku v délce 400 metrů“
No, já bych si spíše představoval, že by SŽ měla toho přerušení provozu využít k provedení takových úprav celého úseku, aby tam bylo konečně možno zvýšit NTR na přijatelnější úroveň. Ale to bychom asi nesměli být v ČR …
Úpravy železničního svršku v délce 400 metrů jsou součástí stavby. Zda bude v okolí SŽ provádět další stavby je něco jiného…
No, a to je právě ten nedostatek: nikde – alespoň ne takové, jaké by vedly ke kýženému zvýšení NTR, takže kdyby k nim snad přece došlo aspoň někdy v budoucnu, bude opět třeba dalších výluk.
Tak předně svršek i spodek se bude dělat v délce cca 520 m. Ke zvýšení TR na 60 km/h v tomto úseku došlo v plovině července. Na víc to nemá smysl zvedat.
„Na víc to nemá smysl zvedat.“
No, to já si právě myslím, že jako NTR by té trati slušela minimálně rychlost 80 km/h, protože „šukafóny“ tam snad věčně jezdit nebudou a modernější vozidla mívají už i lepší dynamiku jízdy – ale to by znamenalo i vybavení přejezdů nějakým rozumným zabezpečením a prodloužení zábrzdné vzdálenosti, a i k těmto úpravám by bylo možno výluky využít, nemluvě třeba i o drobných směrových úpravách a úpravách převýšení v některých obloucích. Cílem by měla být úseková jízdní doba mezi Brandýsem a Čelákovicemi pod 15 minut i pro zastávkové vlaky.
“ale to by znamenalo i vybavení přejezdů nějakým rozumným zabezpečením a prodloužení zábrzdné vzdálenosti”
PZZ bez debaty, ale to není na pořadu dne. Bohužel. Za stávajícího stavu tam víc jak 60 nemá smysl – mezi těmi přejezdy i kdyby bylo 80 (mimochodem i výhledově v úseku přes tento most jenom v profilu V130), tak se ušetří oproti 60 pár vteřin…
V zásadě souhlas, ale cílem by mělo být dosažení půlhodinového intervalu v „cik-cak GVD“, aby ptovoz mohl fungovat v souladu s taktem na „hlavní“ trati.
A to se raději ani nezmiňují o tom, že vhodně situovaná výhybna se zastávkou někde v Toušeni (asi u vlečky) by mohla jako „třešnička na dortu“ umožňovat i interval čtvrthodinový, a na to už by bylo potřeba každých pár vteřin.
Když by něco takového uměly dokázat tramvaje, proč by to neměly umět dokázat i vlaky?
Když na to seženete sponzora…
Jo, a nemám strach, že za šukafonama se sem budou sjíždět šotouši z celé republiky ještě v roce 2040…🤪
Pročpak to není opačně – dvakrát přerušit provoz na koleji a do konce října přerušit dálnici D10???
Pretože linka 655 alebo obdobne vedená NAD pokryje potreby cestujúcich na tej trati podobnou rýchlosťou a so zastavovaním na lepších miestach v obytnej zástavbe. A teraz skúste navrhnúť podobne vhodnú náhradnú dopravu za D10.
(Boli časy, keď som v Brandýse býval. Ráno vlak nepripadal do úvahy, to som používal 346 na metro, po otvorení Letňan aj 375. Popoludní som si romantiku žabotlamu s úvraťou na Libni a prestupom v Čelákovicích do 810 dopriaval častejšie.)
1) proč by měl být přerušen provoz na dálnici do října
2) jak by jezdily vlaky v místě chybějícího mostu
Netušil jsem že by někoho mohlo napadnout že to není nadsázka.
Na Zdopravy už jsem viděl tolik příspěvků o kterých jsem si myslel, že jde o nadsázku, ale autor to myslel smrtelně vážně…
Pro neznalé typů mostních konstrukcí (jako já) – na Wikipedii jsem vyšátral, že např. pražský Trojský most je tohoto typu (Langerův trám)… to abych si udělal trochu představu.
Tak snad bude podobně hezký.
Za mě bude most vypadat hodně podobně, jako v nedávné minulosti postavené jiné mosty. Například u Svitav přes budovanou dálnici D35, most přes Labe v Pardubicích atd.