Je to chyba. Alespoň jedna kolej měla z různých důvodů zůstat.
Když někdo říká, jak se ta kolej nevyplatí, tak se ptám, jak se za peníze z dotací které platí všichni občané vyplatí cyklostezka? Tak zrušte dotovanou dopravu do Chrástu a okolí a lidé mohou jezdit na kole.
Hlavně to rychlé zbourat, zničit. Podobně jako kulturní dům v Plzni.
Ano, ten samý článek se tu recykluje každý rok. Rozhodnuto o tom bylo už snad před 5 lety a dodnes se pořád jen žvaní, místo toho, aby se tedy ta stezka laskavě postavila.
Rossec
1 rok
Za nedlouho ta trať bude chybět a nemám nic proti cyklostezce.
Kvůli pár retro vlakům nikdo nebude udržovat trať. Při problému v tunelu se prostě nebude chvíli jezdit. Většina tunelů nemá žádnou objízdnou trasu a taky se jezdí.
Mojmír
1 rok
Jaké budou náklady a zejména návratnost této investice? V článku jsem to nenašel.
tato investice asi nebude mít finanční bod zlomu, leda byste vybíral vstupné :)), výstavbou chodníku se vám do obecní kasy taky nevrátí peníze 🙂 .Z nákladů minimálně zmizí nějaké zemní práce a podkladní vrstvy, jelikož bude využita stávající vrstva urovnané štěrkodrti v původním železničním tělese 🙂
Kolecko
1 rok
A sakra, zase nebudou dreziny.
frantam
1 rok
Mě z toho všeho chytá deprese.
Tady řešíme 5 let po**banou cyklostezku na případu, který je od začátku naprosto jasný a všem je jasné, že je to jediná logická možnost a že to tak stejně bude. Ale ne, my okolo toho musíme dělat byrokratické tanečky, zaměstnat xy lidí a pro**bat roky času.
Všichni okolo staví rychleji než my. V Polsku se pustili do projektu nového mezinárodního letiště s terminálem pro budoucí rychlovlaky u Varšavy. Staví dálnice, odklepli si jaderky ….
A my furt jen špekulujeme, stěžujeme si, všechno kritizujeme a protahujeme ….. 🙁
…. který se postavil asi po 20ti letech debat, kdy se tedy opravdu neprůstřelně ověřilo, že dvě silnice v Plzni – spojnice ze severu na jih opravdu nestačí.
Proč všechno dlouho trvá ….. 1. Nejdříve musí správné zájmové skupiny vykoupit pozemky od současných vlastníků. 2. Po té převést na někoho z rodinných příslušníku nebo založit SRO s vlastnickou strukturou na Kypru. 3. Až nyní se přistupuje k samotné realizaci projektu a stát nebo obec vykupují pozemky od správně zainteresovaných osob s maximální astronomickou cenou. Nejznámější příklad Výkup pozemku pro 2. ranvej na Ruzyni, kde dokonce letiště nejdříve rozprodalo své pozemky, že je již nepotřebuje a po nějaké době je zase vykoupilo zpět, ale již 70 hektarů za cca 4 miliardy. Odhadovaný zisk developerské firmy na této transakci byl… Číst vice »
Asi půlka stále patří
Správa železnic, státní organizace, Dlážděná 1003/7, Nové Město, 11000 Praha 1
——————————-
A druhá už je ve vlastnictví
Plzeňský kraj, Škroupova 1760/18, Jižní Předměstí, 30100 Plzeň
A část u Doubravky už změnila způsob využití z dráhy na jiná plocha
Jasně. Takže zatímco v Polsku postaví letiště v pustině, kam zavedou rychlovlaky, přičemž podél stávajících tratí mezi městy vylijí další široké pruhy asfaltu pro auta, pročež budou muset vyrobit mnohem více energie, aby to všechno mrhání utáhli, my budeme smutní, že nic takového nemáme a můžeme se zařídit úsporněji. Nu, akorát že to děláme dost podobně, jen pomaleji…
Nemáte pravdu. Infrastruktura a doprava je něco jako proudící krví v ekonomice. A tou dopravou je samozřejmě kombinace všech druhů jak hromadné, tak individuální. A takový mix je potřeba.
Protože nejdůležitější bylo odstranit koleje. Cyklostezka je spíše záminka. Od 90. let se v těchto končinách mnoho nezměnilo. Jen se honíme za ještě vyššími počty aut, to nás zachrání. 🙂
Jenže tam na staré trati leží město Signa s 19 tisíci obyvateli a osobák tam jezdí v +- půlhodinovém taktu. Pro srovnání, Chrást u Plzně má 10x menší populaci.
Delší cestou a bez možnosti obsluhy Bukovce. Což samo o sobě není taková tragédie, leč samotný princip prohánění místní obsluhy dálkovými tunely, kam se po zaústění plánované VRT dost možná tyto couráky ani nevejdou, je podivný. Navíc na západě dosáhli ještě o dost nižšího podílu vlaků na přepravách, než se zatím „podařilo“ nám.
No akorát část toho města obsluhuje lépe nová zastávka Lastra a Signa, vzdálená 1km od stanice Signa… S-bahn Plzeň-Radnice (mimo stanici Chrást) by byl výrazně atraktivnější po staré trati…
Běžných malých tunelů. jako je nejdelší v zemi? 🙂 Kamžto plánujeme ještě zaústit VRT, je to vjezd do uzlu… Obsluha území tranzitním tunelem a přidání úvratě (plus možné budoucí omezení kvůli kapacitě) též postrádá logiku.
No už se stalo, že byly zavřeny oba tunely. V jednom se pohyboval člověk a kvůli bezpečnosti záchranářů byl zavřený i druhý.
Je to několik let, živě se tenkrát diskutovalo o tom, jak by původní trať (aspoň jednokolejně) pomohla.
Roky provozu bez přesmyku v Libni prokazují, že přesmyk není potřeba
Jan
1 rok
Proč to rozhodování trvalo tolik let? Mohli tam nechat jednu kolej na lokálku do radnic a místo druhé udělat tu stezku. Nutit lidi cestovat přes Ejpovice je pěkná pakárna…
Z Chrastu se vlakem do Plzne jezdilo minimalne, kvuli poloze nadrazi, ktere je spis v Dýšiné.
David
1 rok
Já myslím, že stačí, že okolo tunelů (i pársetmetrových) budujeme z obou stran pro IZS pomalu letištní plochy (na rozdíl např. od Švýcarska), natož abychom okolo každého tunelu měli ještě objízdnou trasu. Za sebe bych tam osobně nechal jednu kolej, ale její hlavní využití bych viděl pro osobáky do Chrástu, Stupna a Radnice namísto zajíždění do Ejpovic.
Kolej by se mohla nechat skrz a jezdilo by se přímo nejen do Dýšiny, nýbrž i do Chrástu (od Rokycan) a mohla zřídit zastávka v Bukovci. V Chrástu se mohly výhledově v klidu automaticky spřahovat osobní vlaky od Rokycan a Radnic k další cestě do Plzně. 🙂
když teď jedete z rokycan do plzně zrychleným přímým Os 11 minut (tunelem i 160 dle ukazatele na lcd panelu) panterem s wifi, určitě oceníte, nějaký vehikl, který pojede v horším komfortu delší trasou delší dobu a ještě si počkáte až vám za ocas připojí šukafon z radnic——— ne fakt jste komik
Zachování jedné koleje se s cyklostezkou nijak nevylučuje. Jen by byl komplikovanější přístup k cyklostezce přes onu kolej. Ale vzhledem k terénu a minimu navazujících komunikací se nejedná o zásadní problém.
Riziko neprozíravých rozhodnutí. Ovšem, asfalt lijeme nově každou chvíli někde, tady by byla položena nová kolej. Snad to z budoucího pohledu přestane být sprostá myšlenka.
Funkční trať, pak to zas někdo bude předělávat zpět.
Možná by bylo lepší než kola když už tam udělat běžnou silnici.
Vždyť už tam jedna silnice vede.
Je to chyba. Alespoň jedna kolej měla z různých důvodů zůstat.
Když někdo říká, jak se ta kolej nevyplatí, tak se ptám, jak se za peníze z dotací které platí všichni občané vyplatí cyklostezka? Tak zrušte dotovanou dopravu do Chrástu a okolí a lidé mohou jezdit na kole.
Hlavně to rychlé zbourat, zničit. Podobně jako kulturní dům v Plzni.
To je ta, co měla už nějakých pět let fungovat?
Ano, ten samý článek se tu recykluje každý rok. Rozhodnuto o tom bylo už snad před 5 lety a dodnes se pořád jen žvaní, místo toho, aby se tedy ta stezka laskavě postavila.
Za nedlouho ta trať bude chybět a nemám nic proti cyklostezce.
A čím prosím pěkně bude tento kus trati chybět?
Náhrada při problému v tunelu? Alternativa pro vlaky (retro), co do něj nesmí?
Kvůli pár retro vlakům nikdo nebude udržovat trať. Při problému v tunelu se prostě nebude chvíli jezdit. Většina tunelů nemá žádnou objízdnou trasu a taky se jezdí.
Jaké budou náklady a zejména návratnost této investice? V článku jsem to nenašel.
tato investice asi nebude mít finanční bod zlomu, leda byste vybíral vstupné :)), výstavbou chodníku se vám do obecní kasy taky nevrátí peníze 🙂 .Z nákladů minimálně zmizí nějaké zemní práce a podkladní vrstvy, jelikož bude využita stávající vrstva urovnané štěrkodrti v původním železničním tělese 🙂
A sakra, zase nebudou dreziny.
Mě z toho všeho chytá deprese.
Tady řešíme 5 let po**banou cyklostezku na případu, který je od začátku naprosto jasný a všem je jasné, že je to jediná logická možnost a že to tak stejně bude. Ale ne, my okolo toho musíme dělat byrokratické tanečky, zaměstnat xy lidí a pro**bat roky času.
Všichni okolo staví rychleji než my. V Polsku se pustili do projektu nového mezinárodního letiště s terminálem pro budoucí rychlovlaky u Varšavy. Staví dálnice, odklepli si jaderky ….
A my furt jen špekulujeme, stěžujeme si, všechno kritizujeme a protahujeme ….. 🙁
myslím si, že z hlediska dopravních staveb je tato cyklostezka dost zanedbatelná. jsou fakt důležitější stavby, třeba v Plzni západní obchvat 😉
…. který se postavil asi po 20ti letech debat, kdy se tedy opravdu neprůstřelně ověřilo, že dvě silnice v Plzni – spojnice ze severu na jih opravdu nestačí.
Proč všechno dlouho trvá ….. 1. Nejdříve musí správné zájmové skupiny vykoupit pozemky od současných vlastníků. 2. Po té převést na někoho z rodinných příslušníku nebo založit SRO s vlastnickou strukturou na Kypru. 3. Až nyní se přistupuje k samotné realizaci projektu a stát nebo obec vykupují pozemky od správně zainteresovaných osob s maximální astronomickou cenou. Nejznámější příklad Výkup pozemku pro 2. ranvej na Ruzyni, kde dokonce letiště nejdříve rozprodalo své pozemky, že je již nepotřebuje a po nějaké době je zase vykoupilo zpět, ale již 70 hektarů za cca 4 miliardy. Odhadovaný zisk developerské firmy na této transakci byl… Číst vice »
Coz v tomhle pripade neni pravda, vsechny pozemky jsou statni, jestli uz nebyly prevedene na kraj/obce.
Asi půlka stále patří
Správa železnic, státní organizace, Dlážděná 1003/7, Nové Město, 11000 Praha 1
——————————-
A druhá už je ve vlastnictví
Plzeňský kraj, Škroupova 1760/18, Jižní Předměstí, 30100 Plzeň
A část u Doubravky už změnila způsob využití z dráhy na jiná plocha
A nedjebože, kdyby nějaký spekulant to pole zdědil a chtěl za něj náhradní ornou půdu od státu. Ta vlna nenávisti je pak obludná.
Jasně. Takže zatímco v Polsku postaví letiště v pustině, kam zavedou rychlovlaky, přičemž podél stávajících tratí mezi městy vylijí další široké pruhy asfaltu pro auta, pročež budou muset vyrobit mnohem více energie, aby to všechno mrhání utáhli, my budeme smutní, že nic takového nemáme a můžeme se zařídit úsporněji. Nu, akorát že to děláme dost podobně, jen pomaleji…
Nemáte pravdu. Infrastruktura a doprava je něco jako proudící krví v ekonomice. A tou dopravou je samozřejmě kombinace všech druhů jak hromadné, tak individuální. A takový mix je potřeba.
Pozor, potrubí k dopravě patří taky, dopravuje se tím to nejdůležitější – pitná voda.
Potrubí a další sítě patří do technické infrastruktury.
I v Polsku se to CPK letiště vnímá jako dost megalomanský projekt. Hlavně ani není jasné financování, takže se dá čekat, že nakonec žádné nebude.
O cyklostezce se mluví od doby co zmizely koleje a pořád se jen mluví.
Koleje zmizely až loni. Dlouho tam právě zůstávala jedna kolej, protože se řešilo, jestli tam neudělat drezínu.
Protože nejdůležitější bylo odstranit koleje. Cyklostezka je spíše záminka. Od 90. let se v těchto končinách mnoho nezměnilo. Jen se honíme za ještě vyššími počty aut, to nás zachrání. 🙂
A to ještě kvůli tomu vytrhání kolejí postavili 2 tunely o kus vedle s mnohem rychlejšími kolejemi.
Člověk nechápe, proč nenechali aspoň jednu kolej jako případnou nouzovku při mimořádnostech na hlavní trati. Nedělá se to tak „na západě“?
Nedělá. Tratě se zachovávají u dlouhých úpatních tunelů, většinou kvůli obsluze území a kapacitě, ale u běžných malých tunelů jako je tento nikoli.
Najdete mnoho případů, kdy zůstala původní trať, namátkově Florencie-Pisa.
Jenže tam na staré trati leží město Signa s 19 tisíci obyvateli a osobák tam jezdí v +- půlhodinovém taktu. Pro srovnání, Chrást u Plzně má 10x menší populaci.
Kromě toho, do Chrástu jezdí z Plzně po nové trati šukafon.
Delší cestou a bez možnosti obsluhy Bukovce. Což samo o sobě není taková tragédie, leč samotný princip prohánění místní obsluhy dálkovými tunely, kam se po zaústění plánované VRT dost možná tyto couráky ani nevejdou, je podivný. Navíc na západě dosáhli ještě o dost nižšího podílu vlaků na přepravách, než se zatím „podařilo“ nám.
Do Bukovce jezdí bus MHD a zastávka na hlavní trati nikdy nebyla a šukafon tunelem jede stejně dlouho jako po starý…
U Bukovce samozřejmě v historii zastávka byla, jistě by se tam ještě nyní našly pozůstatky, minimálně přístupové cesty!
No akorát část toho města obsluhuje lépe nová zastávka Lastra a Signa, vzdálená 1km od stanice Signa… S-bahn Plzeň-Radnice (mimo stanici Chrást) by byl výrazně atraktivnější po staré trati…
Běžných malých tunelů. jako je nejdelší v zemi? 🙂 Kamžto plánujeme ještě zaústit VRT, je to vjezd do uzlu… Obsluha území tranzitním tunelem a přidání úvratě (plus možné budoucí omezení kvůli kapacitě) též postrádá logiku.
Jaká je pravděpodobnost, že se něco stane v obou tunelech zároveň?
No už se stalo, že byly zavřeny oba tunely. V jednom se pohyboval člověk a kvůli bezpečnosti záchranářů byl zavřený i druhý.
Je to několik let, živě se tenkrát diskutovalo o tom, jak by původní trať (aspoň jednokolejně) pomohla.
>Je to několik let
A proto je odklonová trať nezbytně nutná.
Já ale nevypsal všechna uzavření tunelu/ů 😉
Takže by se využila jednou za několik roků, už si nepamatujeme za kolik.
Jiná věc by byla, kdyby se pomocí ní dalo dostat na nákladové nádraží u Bílé hory. Bohužel nedá.
Nový kruhák na Bílé Hoře má i nový most pro vlečku do bývalých sladoven, dnes Ferona. Vlečka nepoužívaná, most stojí a miliony v pr….(Praha to není)
To je ovšem jen jeden z podpůrných argumentů. Další jsou kapacita a pokrytí obsluhy území zastávkovými vlaky k ní určenými.
Asi 0,00 nic, např.dvě bomby naráz, ale běžně se to nepoužívá a dokazují to i roky provozu.
Roky provozu bez přesmyku v Libni prokazují, že přesmyk není potřeba
Proč to rozhodování trvalo tolik let? Mohli tam nechat jednu kolej na lokálku do radnic a místo druhé udělat tu stezku. Nutit lidi cestovat přes Ejpovice je pěkná pakárna…
Souhlas absolutní, měli to udělat obdobně, jak je plánováno u Brandýsa nad Orlicí.
Není. Cesta z Plzně do Radnic je teď rychlejší a pohodlnější, než byla dřív.
No, rychlá je asi stejně, ale rozhodně je pohodlnější, protože je bez přestupu.
Což mohla být i tak, to nevisí na protažení tunelem. 🙂
Rychlejší není, pohodlnější neumím posoudit.
Proč? Kilometrově je to prakticky stejně a je to bez přestupu.
„Bez přestupu“ to mohlo být i tak. Počkejte, až jednou kvůli kapacitě bude přestup v Ejpovicích (pokud se nenaučí spřahovat). 🙂
To jako vážně? 2 koleje osově od sebe 4 metry a místo jedné cyklostezka? Bych chtě vidět dobrodruha, co by se pod to podepsal.
A v čem vidíte problém?
Při existenci plotu mezi kolejí a cyklostezkou by problém být neměl.
To by se musel mezi tu cyklostezku trať vejít plot, to stejné pro kombinaci trať + šlapací drezína.
Z Chrastu se vlakem do Plzne jezdilo minimalne, kvuli poloze nadrazi, ktere je spis v Dýšiné.
Já myslím, že stačí, že okolo tunelů (i pársetmetrových) budujeme z obou stran pro IZS pomalu letištní plochy (na rozdíl např. od Švýcarska), natož abychom okolo každého tunelu měli ještě objízdnou trasu. Za sebe bych tam osobně nechal jednu kolej, ale její hlavní využití bych viděl pro osobáky do Chrástu, Stupna a Radnice namísto zajíždění do Ejpovic.
Vyčítáš kotli… kávovou lžičku. Ta plocha pro IZS se objízdnou tratí nahradit nedá, pouvažuj nad jejím účelem.
A v Chrástu by byla úvrať a do Dýšiny by se nejezdilo?
Kolej by se mohla nechat skrz a jezdilo by se přímo nejen do Dýšiny, nýbrž i do Chrástu (od Rokycan) a mohla zřídit zastávka v Bukovci. V Chrástu se mohly výhledově v klidu automaticky spřahovat osobní vlaky od Rokycan a Radnic k další cestě do Plzně. 🙂
když teď jedete z rokycan do plzně zrychleným přímým Os 11 minut (tunelem i 160 dle ukazatele na lcd panelu) panterem s wifi, určitě oceníte, nějaký vehikl, který pojede v horším komfortu delší trasou delší dobu a ještě si počkáte až vám za ocas připojí šukafon z radnic——— ne fakt jste komik
bud napiste spravne anglicky „vehicle“ a nebo jak se to vyslovuje „vijekl“. Vehikl je blbost
Tak ono to je taky dobře, že tam ten vrtulník může přistát.
Uvidíme…😉
Máte nějaké informace, že se to ještě může zvrátit a cyklostezka se budovat nebude?
Zachování jedné koleje se s cyklostezkou nijak nevylučuje. Jen by byl komplikovanější přístup k cyklostezce přes onu kolej. Ale vzhledem k terénu a minimu navazujících komunikací se nejedná o zásadní problém.
V tento moment jsou už vytrhané všechny koleje až do Chrástu. Zachovaný tedy může být jenom prostor, kolej by se musela položit nově.
Riziko neprozíravých rozhodnutí. Ovšem, asfalt lijeme nově každou chvíli někde, tady by byla položena nová kolej. Snad to z budoucího pohledu přestane být sprostá myšlenka.
nová kolej proč? pro vlaky, pro drezínu nebo jen pro vaše potěšení?
Cyklostezka vedle koleje, stylem Bechyňského Mostu? Jo to by bylo zajímavé 🙂
Co spíš jako Komořany – Zbraslav?
přes platné normy ovšem zcela neprůchozí
Jistě, proto to tak je třeba kolem Hanácké lokálky.
celé podasfaltovat, oddělit plotem, křížit pouze mimoúrovňově….tohle celé ZAPLATIT a pak nalít do krásné zalesněné stráně nad Berounkou…?