Z bývalé trati mezi Plzní a Chrástem bude cyklostezka

Bývalý trať Plzeň - Chrást. Foto: FB Aleše TolaraBývalý trať Plzeň - Chrást. Foto: FB Aleše Tolara

Budování nové cyklostezky začne ještě letos.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Funkční trať, pak to zas někdo bude předělávat zpět.

Miloš

Možná by bylo lepší než kola když už tam udělat běžnou silnici.

K6_

Vždyť už tam jedna silnice vede.

Miloš

Je to chyba. Alespoň jedna kolej měla z různých důvodů zůstat.
Když někdo říká, jak se ta kolej nevyplatí, tak se ptám, jak se za peníze z dotací které platí všichni občané vyplatí cyklostezka? Tak zrušte dotovanou dopravu do Chrástu a okolí a lidé mohou jezdit na kole.
Hlavně to rychlé zbourat, zničit. Podobně jako kulturní dům v Plzni.

Matěj

To je ta, co měla už nějakých pět let fungovat?

K6_

Ano, ten samý článek se tu recykluje každý rok. Rozhodnuto o tom bylo už snad před 5 lety a dodnes se pořád jen žvaní, místo toho, aby se tedy ta stezka laskavě postavila.

Rossec

Za nedlouho ta trať bude chybět a nemám nic proti cyklostezce.

Joe

A čím prosím pěkně bude tento kus trati chybět?

Matěj

Náhrada při problému v tunelu? Alternativa pro vlaky (retro), co do něj nesmí?

Ares

Kvůli pár retro vlakům nikdo nebude udržovat trať. Při problému v tunelu se prostě nebude chvíli jezdit. Většina tunelů nemá žádnou objízdnou trasu a taky se jezdí.

Mojmír

Jaké budou náklady a zejména návratnost této investice? V článku jsem to nenašel.

jan H

tato investice asi nebude mít finanční bod zlomu, leda byste vybíral vstupné :)), výstavbou chodníku se vám do obecní kasy taky nevrátí peníze 🙂 .Z nákladů minimálně zmizí nějaké zemní práce a podkladní vrstvy, jelikož bude využita stávající vrstva urovnané štěrkodrti v původním železničním tělese 🙂

Kolecko

A sakra, zase nebudou dreziny.

frantam

Mě z toho všeho chytá deprese.
Tady řešíme 5 let po**banou cyklostezku na případu, který je od začátku naprosto jasný a všem je jasné, že je to jediná logická možnost a že to tak stejně bude. Ale ne, my okolo toho musíme dělat byrokratické tanečky, zaměstnat xy lidí a pro**bat roky času.
Všichni okolo staví rychleji než my. V Polsku se pustili do projektu nového mezinárodního letiště s terminálem pro budoucí rychlovlaky u Varšavy. Staví dálnice, odklepli si jaderky ….
A my furt jen špekulujeme, stěžujeme si, všechno kritizujeme a protahujeme ….. 🙁

libor

myslím si, že z hlediska dopravních staveb je tato cyklostezka dost zanedbatelná. jsou fakt důležitější stavby, třeba v Plzni západní obchvat 😉

frantam

…. který se postavil asi po 20ti letech debat, kdy se tedy opravdu neprůstřelně ověřilo, že dvě silnice v Plzni – spojnice ze severu na jih opravdu nestačí.

Vysehradsky jezdec

Proč všechno dlouho trvá ….. 1. Nejdříve musí správné zájmové skupiny vykoupit pozemky od současných vlastníků. 2. Po té převést na někoho z rodinných příslušníku nebo založit SRO s vlastnickou strukturou na Kypru. 3. Až nyní se přistupuje k samotné realizaci projektu a stát nebo obec vykupují pozemky od správně zainteresovaných osob s maximální astronomickou cenou. Nejznámější příklad Výkup pozemku pro 2. ranvej na Ruzyni, kde dokonce letiště nejdříve rozprodalo své pozemky, že je již nepotřebuje a po nějaké době je zase vykoupilo zpět, ale již 70 hektarů za cca 4 miliardy. Odhadovaný zisk developerské firmy na této transakci byl… Číst vice »

Tom_Matoo

Coz v tomhle pripade neni pravda, vsechny pozemky jsou statni, jestli uz nebyly prevedene na kraj/obce.

Vysehradsky jezdec

Asi půlka stále patří
Správa železnic, státní organizace, Dlážděná 1003/7, Nové Město, 11000 Praha 1
——————————-
A druhá už je ve vlastnictví
Plzeňský kraj, Škroupova 1760/18, Jižní Předměstí, 30100 Plzeň
A část u Doubravky už změnila způsob využití z dráhy na jiná plocha

Jiří Kocurek

A nedjebože, kdyby nějaký spekulant to pole zdědil a chtěl za něj náhradní ornou půdu od státu. Ta vlna nenávisti je pak obludná.

Frantisek

Jasně. Takže zatímco v Polsku postaví letiště v pustině, kam zavedou rychlovlaky, přičemž podél stávajících tratí mezi městy vylijí další široké pruhy asfaltu pro auta, pročež budou muset vyrobit mnohem více energie, aby to všechno mrhání utáhli, my budeme smutní, že nic takového nemáme a můžeme se zařídit úsporněji. Nu, akorát že to děláme dost podobně, jen pomaleji…

frantam

Nemáte pravdu. Infrastruktura a doprava je něco jako proudící krví v ekonomice. A tou dopravou je samozřejmě kombinace všech druhů jak hromadné, tak individuální. A takový mix je potřeba.

Jiří Kocurek

Pozor, potrubí k dopravě patří taky, dopravuje se tím to nejdůležitější – pitná voda.

Granja

Potrubí a další sítě patří do technické infrastruktury.

PetrH

I v Polsku se to CPK letiště vnímá jako dost megalomanský projekt. Hlavně ani není jasné financování, takže se dá čekat, že nakonec žádné nebude.

Miloš

O cyklostezce se mluví od doby co zmizely koleje a pořád se jen mluví.

Petr Suchý

Koleje zmizely až loni. Dlouho tam právě zůstávala jedna kolej, protože se řešilo, jestli tam neudělat drezínu.

Frantisek

Protože nejdůležitější bylo odstranit koleje. Cyklostezka je spíše záminka. Od 90. let se v těchto končinách mnoho nezměnilo. Jen se honíme za ještě vyššími počty aut, to nás zachrání. 🙂

Jiří Kocurek

A to ještě kvůli tomu vytrhání kolejí postavili 2 tunely o kus vedle s mnohem rychlejšími kolejemi.

Radim

Člověk nechápe, proč nenechali aspoň jednu kolej jako případnou nouzovku při mimořádnostech na hlavní trati. Nedělá se to tak „na západě“?

David

Nedělá. Tratě se zachovávají u dlouhých úpatních tunelů, většinou kvůli obsluze území a kapacitě, ale u běžných malých tunelů jako je tento nikoli.

Panda

Najdete mnoho případů, kdy zůstala původní trať, namátkově Florencie-Pisa.

David

Jenže tam na staré trati leží město Signa s 19 tisíci obyvateli a osobák tam jezdí v +- půlhodinovém taktu. Pro srovnání, Chrást u Plzně má 10x menší populaci.

jerry

Kromě toho, do Chrástu jezdí z Plzně po nové trati šukafon.

Frantisek

Delší cestou a bez možnosti obsluhy Bukovce. Což samo o sobě není taková tragédie, leč samotný princip prohánění místní obsluhy dálkovými tunely, kam se po zaústění plánované VRT dost možná tyto couráky ani nevejdou, je podivný. Navíc na západě dosáhli ještě o dost nižšího podílu vlaků na přepravách, než se zatím „podařilo“ nám.

Luboš Beneš

Do Bukovce jezdí bus MHD a zastávka na hlavní trati nikdy nebyla a šukafon tunelem jede stejně dlouho jako po starý…

Jirka K.

U Bukovce samozřejmě v historii zastávka byla, jistě by se tam ještě nyní našly pozůstatky, minimálně přístupové cesty!

Panda

No akorát část toho města obsluhuje lépe nová zastávka Lastra a Signa, vzdálená 1km od stanice Signa… S-bahn Plzeň-Radnice (mimo stanici Chrást) by byl výrazně atraktivnější po staré trati…

Frantisek

Běžných malých tunelů. jako je nejdelší v zemi? 🙂 Kamžto plánujeme ještě zaústit VRT, je to vjezd do uzlu… Obsluha území tranzitním tunelem a přidání úvratě (plus možné budoucí omezení kvůli kapacitě) též postrádá logiku.

Jiří Kocurek

Jaká je pravděpodobnost, že se něco stane v obou tunelech zároveň?

vbb

No už se stalo, že byly zavřeny oba tunely. V jednom se pohyboval člověk a kvůli bezpečnosti záchranářů byl zavřený i druhý.
Je to několik let, živě se tenkrát diskutovalo o tom, jak by původní trať (aspoň jednokolejně) pomohla.

bkv

>Je to několik let
A proto je odklonová trať nezbytně nutná.

vbb

Já ale nevypsal všechna uzavření tunelu/ů 😉

Jiří Kocurek

Takže by se využila jednou za několik roků, už si nepamatujeme za kolik.

Jiná věc by byla, kdyby se pomocí ní dalo dostat na nákladové nádraží u Bílé hory. Bohužel nedá.

Luboš Beneš

Nový kruhák na Bílé Hoře má i nový most pro vlečku do bývalých sladoven, dnes Ferona. Vlečka nepoužívaná, most stojí a miliony v pr….(Praha to není)

Frantisek

To je ovšem jen jeden z podpůrných argumentů. Další jsou kapacita a pokrytí obsluhy území zastávkovými vlaky k ní určenými.

Luboš Beneš

Asi 0,00 nic, např.dvě bomby naráz, ale běžně se to nepoužívá a dokazují to i roky provozu.

Leinad

Roky provozu bez přesmyku v Libni prokazují, že přesmyk není potřeba

Jan

Proč to rozhodování trvalo tolik let? Mohli tam nechat jednu kolej na lokálku do radnic a místo druhé udělat tu stezku. Nutit lidi cestovat přes Ejpovice je pěkná pakárna…

Krysa350

Souhlas absolutní, měli to udělat obdobně, jak je plánováno u Brandýsa nad Orlicí.

jerry

Není. Cesta z Plzně do Radnic je teď rychlejší a pohodlnější, než byla dřív.

jerry

No, rychlá je asi stejně, ale rozhodně je pohodlnější, protože je bez přestupu.

Frantisek

Což mohla být i tak, to nevisí na protažení tunelem. 🙂

Klabavátor

Rychlejší není, pohodlnější neumím posoudit.

bkv

Proč? Kilometrově je to prakticky stejně a je to bez přestupu.

Frantisek

„Bez přestupu“ to mohlo být i tak. Počkejte, až jednou kvůli kapacitě bude přestup v Ejpovicích (pokud se nenaučí spřahovat). 🙂

Ondřej 2

To jako vážně? 2 koleje osově od sebe 4 metry a místo jedné cyklostezka? Bych chtě vidět dobrodruha, co by se pod to podepsal.

Alibaba

A v čem vidíte problém?
Při existenci plotu mezi kolejí a cyklostezkou by problém být neměl.

Kleist

To by se musel mezi tu cyklostezku trať vejít plot, to stejné pro kombinaci trať + šlapací drezína.

Tom_Matoo

Z Chrastu se vlakem do Plzne jezdilo minimalne, kvuli poloze nadrazi, ktere je spis v Dýšiné.

David

Já myslím, že stačí, že okolo tunelů (i pársetmetrových) budujeme z obou stran pro IZS pomalu letištní plochy (na rozdíl např. od Švýcarska), natož abychom okolo každého tunelu měli ještě objízdnou trasu. Za sebe bych tam osobně nechal jednu kolej, ale její hlavní využití bych viděl pro osobáky do Chrástu, Stupna a Radnice namísto zajíždění do Ejpovic.

Jiří Kocurek

Vyčítáš kotli… kávovou lžičku. Ta plocha pro IZS se objízdnou tratí nahradit nedá, pouvažuj nad jejím účelem.

bkv

A v Chrástu by byla úvrať a do Dýšiny by se nejezdilo?

Frantisek

Kolej by se mohla nechat skrz a jezdilo by se přímo nejen do Dýšiny, nýbrž i do Chrástu (od Rokycan) a mohla zřídit zastávka v Bukovci. V Chrástu se mohly výhledově v klidu automaticky spřahovat osobní vlaky od Rokycan a Radnic k další cestě do Plzně. 🙂

marek hudec

když teď jedete z rokycan do plzně zrychleným přímým Os 11 minut (tunelem i 160 dle ukazatele na lcd panelu) panterem s wifi, určitě oceníte, nějaký vehikl, který pojede v horším komfortu delší trasou delší dobu a ještě si počkáte až vám za ocas připojí šukafon z radnic——— ne fakt jste komik

Vaclav

bud napiste spravne anglicky „vehicle“ a nebo jak se to vyslovuje „vijekl“. Vehikl je blbost

Kleist

Tak ono to je taky dobře, že tam ten vrtulník může přistát.

Oldřich Sládek

Uvidíme…😉

Pavel

Máte nějaké informace, že se to ještě může zvrátit a cyklostezka se budovat nebude?

Zbyněk

Zachování jedné koleje se s cyklostezkou nijak nevylučuje. Jen by byl komplikovanější přístup k cyklostezce přes onu kolej. Ale vzhledem k terénu a minimu navazujících komunikací se nejedná o zásadní problém.

Pavel

V tento moment jsou už vytrhané všechny koleje až do Chrástu. Zachovaný tedy může být jenom prostor, kolej by se musela položit nově.

Frantisek

Riziko neprozíravých rozhodnutí. Ovšem, asfalt lijeme nově každou chvíli někde, tady by byla položena nová kolej. Snad to z budoucího pohledu přestane být sprostá myšlenka.

marek hudec

nová kolej proč? pro vlaky, pro drezínu nebo jen pro vaše potěšení?

Leinad

Cyklostezka vedle koleje, stylem Bechyňského Mostu? Jo to by bylo zajímavé 🙂

Novomír

Co spíš jako Komořany – Zbraslav?

marek hudec

přes platné normy ovšem zcela neprůchozí

Vojtěch Suchan

Jistě, proto to tak je třeba kolem Hanácké lokálky.

marek hudec

celé podasfaltovat, oddělit plotem, křížit pouze mimoúrovňově….tohle celé ZAPLATIT a pak nalít do krásné zalesněné stráně nad Berounkou…?