Z buspruhů mají auta legraci. Řidiči autobusů jsou frustrovaní, policie kontroly nestíhá

Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýČerveně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Podle Ropidu do buspruhů vjíždějí už i sluší řidiči. Nechají se strhnout těmi ostatními.

Zářijové posílení platnosti buspruhů na vjezdu do Prahy ze severozápadu zatím nese ovoce jen částečně. Omezení individuální dopravy zejména ze strany dojíždějících Středočechů by mělo podle iniciátorů vést ke zkrácení zpoždění linek MHD a regionálních autobusů.

Velké množství řidičů však celodenní zákaz vjezdu do pravého pruhu na Evropské či Podbabské ulici ignoruje. Policie podle obyvatel a představitelů Prahy 6 kontroly nestíhá a vymahatelnost dopravního značení je tak malá.

Pravidelně vyzýváme Policii ČR a Městskou policii ke zvýšeným kontrolám buspruhů a postihování motoristů, kteří používají neoprávněně vyhrazené jízdní pruhy,“ řekl pro Zdopravy.cz radní pro dopravu Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš.

„Šikana Středočechů“ začíná. Praha 6 vykázala auta z pruhů na příjezdu do metropole

Ke stejnému kroku vyzývá i dopravní podnik či organizátora dopravy Ropid. „Taktéž veřejnost může vyzývat policii k větším kontrolám, pokud uvidí auta, jak neoprávněně blokují buspruhy,“ nabádá Hrubeš s tím, že vedle toho usiluje o instalaci radarových kamer nad pruhy.

Policie však s kritikou nedostatečných kontrol nesouhlasí. „V souvislosti se změnou platnosti buspruhů dopravní policisté zintenzivnili kontroly převážně v těchto místech a kontrolují oprávněnost jízdy v buspruzích nad rámec běžného výkonu služby,“ napsal Zdopravy.cz mluvčí pražské policie Richard Hrdina s tím, že na zmíněných ulicích jsou tak i několikrát denně.

Nasaďme nestandardní prostředky

Zmíněný Ropid požaduje podle svého mluvčího Filipa Drápala zvýšení dozoru nad vyhrazenými jízdními pruhy pro autobusy opakovaně už mnoho let. „Bohužel, míra kontroly přes nejen naše opakované žádosti není v celkovém pohledu zřetelná. K namátkovým kontrolám naštěstí dochází, ale aby se situace podstatně změnila, bylo by potřeba násobně větší množství kontrol a to i na nestandardních místech či nestandardními prostředky,“ domnívá se Drápal.

Řešením je podle něj zavedení technických prostředků namísto nutnosti policejních kontrol přímo v terénu. Kamery by dokumentovaly přestupky automaticky a nebylo by nutné zatěžovat policii. „Nicméně ani pro toto řešení nejsou v současné době bohužel ze strany policie dostatečné technické podmínky,“ lituje mluvčí.

Stav dopravní nouze trvá, píše starosta po omezení vjezdu do Prahy 6. Středočechům radí budovat P+R

Nerespektovanost vyhrazených pruhů pro autobusy vnímá Ropid jako jeden z dalších střípků do mozaiky frustrace řidičů autobusů PID. „To zároveň snižuje atraktivitu této profese a vede k nedostatku řidičů. A také k nárůstu případů, kdy se ze slušných řidičů aut stávají ti, kteří do buspruhu vjedou, když vidí, že to dělají i ostatní,“ uzavírá Drápal.

Nonstop platnost buspruhů a jejich protažení skrze křižovatky byly nově zavedeny na Evropské třídě a na Podbabské a Roztocké ulici. Chystají se i na Karlovarské až po křižovatku se Slánskou. Dále městská část žádá o buspruh na Horoměřické, kde si auta zkracují cestu přes Vokovice.

Tagy buspruh dopravní policie policie Praha 6 ropid
383 komentářů