Z buspruhů mají auta legraci. Řidiči autobusů jsou frustrovaní, policie kontroly nestíhá
Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Podle Ropidu do buspruhů vjíždějí už i sluší řidiči. Nechají se strhnout těmi ostatními.
Nedávno jsem byl na návštěvě v Ostravě, kde jsem strávil pár pěkných let na studiích. Také tam zavádějí bus pruhy, ale bez toho aby šikanovali motoristy. Třeba na výpadovce na Frýdek je bus pruh udelaný z širokého odstavného pruhu. A podobně by to šlo částečně i na Evropské, kdyby přesunuli autobusy na tramvajový pás. Ale to by nemělo ten kýžený šikanózní účinek, o kterém ten pomatený šoutouš Hrubeš zcela drze a neskrytě mluví už i v mediích Třeba z Lounska jsou autobusy přeplněné a přímé vlakové spojení není. Ani milému šotoušovi nedochází, že někteří lidé (není můj případ) třeba jezdí… Číst vice »
Tragikomedii jsem zažil minulý týden v Horňátecké (od Ústí ke Kobyliskému náměstí). Původně tam byl buspruh od Přemyšlenské, kvůli neustálým kolonám (od letošního září jsou tam častěji než bývaly) ho (nejspíš prozatím) přechodným značením prodloužili až k Třeboradické. A řidiči se téměř ze 100 % chovali přesně opačně – všichni se sjížděli do toho buspruhu 🙂
Na technické řešení bych se nevymlouval, stačí jen pověsit kameru vedle té, co měří úsekové rychlosti. A nebo použít ty měřící.
Od té doby co ty pruhy udělali na nejnesmyslnějších místech a navíc platí nonstop, tak je ignoruju taky.
Tahle šikana může fungovat jen do té doby, než jim to většina bude tolerovat a ta doba je, jak vidět, právě tady…
Doufám, že budeš platit až se z toho po…..
Jo, souhlasím. Ta doba už přišla. Pohár přetekl.
Když sedáte za volant, tak stím, že nebudete dodržovat pravidla? A nechcete se na řízení auta radeji vykašlat?
To že je něco dané zákonem, vyhláškou, nařízením, tak to ještě neznamená, že je to správně. Někdy je trocha té občanské rebelie zcela na místě bez ní bysme neměli svobodu, za tu je potřeba občas trochu zabojovat. Já teda buspruhy na Evropské, v současné podobě, rozhodně respektovat nehodlám.
Minulý týden ve Vrchlického, seděli jsme v zácpě v autě a buspruhem nás předjížděla spousta osobáků, kteří dole způsobili, že náš pruh se vůbec nehýbal.
Pár „nestíhajících“ policejních aut v buspruhu v klidu také projelo v koloně těch übermenschů, ale nic z toho nestíhající „policajti“ nedělali.
Další policajti „nestíhali“ vedle benzínky – zřejmě na svačince v benzínce.
Dnes úplně stejné, policajti v buspruhu se zařadili za hazly, kteří na to dlabou a dělali mrtvé brouky. Vezměte jim prachy, jinak se snažit nebudou. Apropo, minimálně plovina v buspruhu byli mimopražští.
Řekl bych, že v této situaci dost chybí světelné označení vozidla TAXI, těžko dnes pozná auto bolt/uber od normálního
Taxi na objednávku má na čelním skle nálepku (jako bývaly dálniční známky).
Policajt / SW za kamerou nálepku může rozeznat automaticky, taxikář nechce opilé stopaře bez identity.
To je výplod idiocie
Mě upřímně překvapuje, že z těch buspruhů mají pražští radost. Kolikrát vidím, když jedu po Evropské z Prahy domů, jak stojí celá Evropská do Prahy. To znamená, že tam stojí Pražáci ne? Jedou domů, bych tak tušil. Nepřijde mi, že by to komukoliv pomohlo, co se tam děje. Navíc vzhledem k tomu, jaký inženýrský počin někdo navrhl na Šárce, kde autobus musí křižovat přes celou silnici, aby se dostal na zastávku tím škodí i autobusákům. Mě to přijde jen jako dětinské šikanování ze strany města. Je to jako kdyby to všechno dělali ve vzteku a vůbec nemysleli koncepčně. Prostě to… Číst vice »
Já mám dojem, že to vymýšlejí buď dementi, nebo se vyloženě chtějí mstít, že si dovolíte jet v Praze autem. Jsem z Proseka, tak jen uvedu příklady – nájezd Kbelská na D8 směr Ústí – kolony až do Hloubětína na Průmyslovou (vyřešil by nájezd dvěma pruhy, tak do 10 let na to někdo přijde a zrealizuje), křižovatky Kbelská-Kolbenova a Poděbradská (všichni mají přednost před tranzitní trasou – krátká zelená), křižovatka Prosecká-Vysočanská kolony až do Letňan (všude zaveden buspruh). Ze zoufalství už jezdím na kole – cyklopruhy dlouhé 50 metrů, v cestě obrubníky, zeleň, někde ani napopáté pěšky nevíte kudy ta… Číst vice »
Klasicky jste se nechal obalamutit dojmem, který auta vyvolávají – že jich je hodně. A že tím pádem vezou spoustu lidí. Jenže ona nevezou spoustu lidí. Ona jsou jenom obrovská.
Jenže většina lidí je v těch autobusech. Ti pražští, kteří jsou v autech, z buspruhů možná radost nemají, ale daleko víc pražských, kteří jsou v těch autobusech, z nich radost mají. A měli by ještě větší, kdyby buspruhy neblokovala auta, kdyby se kvůli autům nepřerušovaly apod.
Přes 100000 obyvatel a jediný čtyřpruh zrušen. To je jako kdyby třeba Hradec Králové neměl jediný čtyřpruh, což by taky asi nefungovalo.
Já jsem naštěstí z opačného konce Prahy a nic mě nenutí tam jezdit…
Co si tam zvolili, to mají…
Napřed píšu, že jsem z Prahy a žiju ve svém rodinném domě, takže nemám ambice se stěhovat za Prahu. Nicméně je pravdou, že je to takové štěkání. Kdyby všichni začali jezdit VHD/MHD, tak dojde k totálnímu kolapsu veřejné dopravy. Na druhou stranu VHD se preferovat musí, to je taky zcela jasné. Je to trochu jako kulatá krychle. Jisté ale je, že vzhledem k cenám nemovitostí a na to navázaných nájmů (Praha to nijak neřeší) se situace bude jen zhoršovat. Z „venkova“ bude jezdit čím dál více lidí a to i těch, kteří si dnes myslí, že zůstanou vždy v Praze.… Číst vice »
Je to přesně, jak píšete. V mé sociální bublině je dost lidí, kteří dojíždí do Prahy ze Středočeského kraje autem, vlakem i na kole. Všichni cítí, jak se ta situace v posledních letech zhoršuje. Nekonečné výluky, rekonstrukce, buzerace… Jaká stavba za posledních 10 let dopravu zlepšila?!
Vrsovice – Hostivar. Trojska lavka a Holka.
Pak tu jsou stavby ktere dopravu zhorsuji. Blanka a ruzne parkovaci domy.
Vršovice – Hostivař: horší přestup na metro A. Trojská lávka: tím pádem bych se moc nechlubil. Stejně skončí Libeňák a Výtoň. Holka: souhlas, nic lepšího se pro pěší v Praze dlouho neudělalo. Blanka: Nejlepší stavba, jaká mohla vzniknout. Bez ní by nikdo nemohl o některých stavbách na magistrále ani uvažovat.
20 % věrných
20 % marných
60 % lze přesvědčit
I kdybychom všechny přesvědčili, že jezdit VD je lepší, tak těch 20 % marných, kteří k tomu volantu přirostli, pořád budou zabírat víc místa než veškerá VD dohromady 🙂
Igelkotten psal, že se všichni do autobus§ nevejdou, Vaše odpověď je úplně mimo mísu.
Když se nevejdou do autobusu, tak tím méně se vlezou na silnici s autem. kromě toho, že v autě zaberou cca 12m2 + když se rozjedou, tak kvůli bezpečnostnímu odstupu před a za autem zaberou např. ve 30km/h dalších cca 60m2, v 50km/h už je to cca 100m2. Bohužel se zapomíná, že nějaká část cest je zbytných, tzn. že je možné je vůbec nerealizovat nebo existuje vhodnější alternativa, která zůstane nevyužitá. Tím, že je Praha hodně zaostalá, tak zůstavá kapacita pro cyklodopravu, která kombinuje výhody prostorově úsporného, individuálního, rychlostního a energeticky efektivního způsobu dopravy.
TVL, zbytné cesty. Myslíte si, že zvlášť v dnešní dopravní situaci někdo cestuje zbytečně?
Sorry, ale jste úplně mimo. MHD to nikdy nemůže pobrat. I kdybyste její kapacity chtěl navýšit o pouhých 20 %, kde na to vezmete
a) řidiče
b) vozidla
c) garáže / vozovny
d) opraváře
e) a hlavně PRACHY?
A ruku na srdce, kolik jich ve skutečnosti musí z technických důvodů pracovat v Praze?
Kdyby nepřijeli všichni „pendleři“ (mně to přijde urážlivé), tak podle mě nebude v Praze nic fungovat.
Kdyby přesedli všichni z aut do MHD, bude to fungovat pořád stokrát lépe, než kdyby všichni z MHD přesedli do aut.
Mimochodem, kapacita MHD se dá zvýšit třeba tak, že spoje nebudou stát v kolonách a tím zvládnout odvézt více lidí se stejným množstvím autobusů/tramvají a řidičů.
Stokrát nula je pořád nula. Fungovat to nebude tak ani tak, respektive nemohlo by, nejsou a nebudou vozidla ani řidiči. Někdo to tu tuším počítal, přibližně 2000 autobusů navíc a to bez záloh a jen v optimálním případě, čili v důsledku o dost více.
Všimněte si, že jsem psal o tom, jak se dá zvýšit kapacita MHD bez potřeby dalších řidičů i autobusů.
Navíc to, že se budou lidé přesouvat z aut do MHD, se nestane v jednom okamžiku. Takže i ta kapacita MHD se dá zvyšovat průběžně – a spíš než autobusy se to bude řešit kapacitnější kolejovou dopravou. Počet lidí, které odveze 6 řidičů 6 autobusy může odvézt jeden strojvedoucí dvěma spřaženými soupravami vlaku.
Zavedení „jednoho strojvedoucího se dvěma spřaženými soupravami vlaku“ je v naší zemi úkol na 100 let.
V tomto konkrétním úseku – viz na letiště vlakem „již brzy“ a o potřebě posílení a zrychlení vlaku z Kladna do Prahy se už mluví 100 let
První návrhy už byly za první republiky; později větší akce v 70.letech a od té doby v pravidelných intervalech – už se sice něco začalo dít, ale kdy to dokončí je fakt ve hvězdách – termíny ze strany MD/SŽ jsou jen cárem papíru
Ono to zdaleka ne všude vyžaduje novostavbu trati. Někde stačí kapacitnější soupravy, zdvojené soupravy, výměnu zabezpečovacího zařízení a kratší interval.
No a taky je to o prioritách. Nemusí se pořád stavět jen nové silnice a dálnice, mohou se ty peníze investovat do efektivnější dopravy.
Povím vám sladké tajemství – výměna zabezpečovacího zařízení (dnes už pouze ETCS) == prakticky novostavba trati.
Jo jo, kvůli ETCS se musí odkupovat nebo vyvlastňovat pozemky, stavět mosty, náspy, tunely…
No a proč už tedy není dávno hotová železnice k letišti a dál na Kladno? Proč jsou autobusy od Loun pořád přetížené? Kde jsou u Prahy nějaká odstavná parkoviště s přestupem na MHD? Proč v Ostravě dělají bus pruhy s rozumem, kde to jde třeba z odstavných pruhů? Proč nemůže být na části Evropské bus pruh v kolejišti tramvaje? A co Ti lidé, co do Prahy něco vozí? Řemeslníci, zasobovaní…. Chalupáři si třeba bedny s ovocem nebo materiál budou vozit autobusem? Všechny do MHD nacpat nejde. V Praze se jen zavádí nekomplexní represivní opatření, a šotouš Hrubeš svou nekompetentností, zaujatostí… Číst vice »
protože NYMBIsti a spekulanti s pozemky.
Vím, že MHD fandíte. To by ale ty busy a vlaky fakt nedaly. Mimochodem ani kdyby ty busy jezdily samy bez aut. Tomu věříte zřejmě jen Vy a radní Hrubeš. který se teď snaží dělat, že neexistuje.
To jsou nesmysly. Realita? Plný levý pruh a prázdný pravý pruh, ve kterém v intervalu jízdního řádu projede jeden autobus, na komunikaci z letiště, léta zanedbaná infrastruktura. Cena na evropskou idiocii.
A pak se všichni podivují, že tam můžou jezdit cyklisti, policajti bez majáků, taxíky s lidmi i bez lidí, a ubery. Logicky by se ten pruh měl využít, dokud se tím neomezují hlavní uživatelé.
Že je ten levý pruh plný, to o ničem nevypovídá. Ti lidé ho zaplňují sami tím, že zvolili prostorově velmi neefektivní způsob dopravy. To je jejich volba a není důvod, proč by jim kvůli tomu měli ostatní uhýbat. Ono tím prázdným pravým pruhem pravděpodobně projede v autobusech víc lidí, než kolik lidí projede tím plným levým.
Nepojede.
pojede
Dobrá myšlenka, ale je podmíněná dostatečnou kapacitou (nebo alespoň existencí) odstavných parkovišť. S rychlostí realizace bychom se jich mohli dočkat už za deset let – ale to se dopravní potřeby většinou výrazně změní.
Nejdřív má z těch vesnic jezdit VHD. Pokud je tak malá, že se tam VHD nevyplatí, má být menší parkoviště u nejbližší železniční trati. Poslední odstavná parkoviště mají být někde na okraji Prahy (z venku, ne zevnitř), s vysokou cenou za parkování, aby si to každý pořádně rozmyslel, jestli dojede autem až tam. A dál už má být mýto.
A vůbec, lidi by měli chodit pouze pěšky, nebo sedět doma na zadku. To jste tím chtěl říct?
Tak pokud by „všichni začali“ přes noc, tak jistě. Ale postupnému nárůstu lze MHD přizpůsobit, přinejmenším mimo nejužší centrum.
Ono je to i obráceně. Kdyby všichni začali jezdit autem, tak se nehnete z garáže.
Zhoršovat se to bude, když budou lidé svoje problémy házet na druhé.
Sluší, řidiči, moc vám to sluší…
Tak buď je to blbosť a po diskusii to zrušte alebo je to na mieste a zaveďte tam kamery, aby sa to dodržiavalo. As simple as that.
Do Prahy jezdím autem cca 5 krát za rok ( občas nějaký koncert, lékař atd. ) Ve značení je tam poměrně chaos celkově, když nejste místní a neznáte to tam. Při jízdě Prahou v místech, kde to neznám, nestíhám sledovat veškeré značení, protože je tam na pár metrech plno značek a do toho sleduji ještě hustý provoz a poslouchám navigaci a vyhodnocuji, jestli mě vůbec navádí správně 😂 Takže se mi už také stalo, že jsem chvíli jel v bus pruhu než jsem zjistil, že tam být nemám. A nelíbilo by se mi, abych hned byl trestán, že jedu v… Číst vice »
Pokud nestíháte za jízdy sledovat značky a provoz, tak snížení rychlosti by vám hodně pomohlo, nechápu, proč jste proti tomu…
btw, pokud nestíháte sledovat dopravní situaci, stálo by to za sebereflexi, jestli jste vůbec způsobilý k řízení motorového vozidla.
Jste slusnej sofer, drzite se v pravem pruhu…
Tak si vyjedte, co ja vim, treba pres Holesovicky na D8… Kolikrat vam na tech par kilometrech najednou z niceho nic utece pravej pruh do odboceni vpravo?
Nebo z Plzenske na D5 za tmy a mokra, to je po tech prazskych maluvkach s cyklo- a parkovacim pruhem mimoradne zabavne, rozeznat spravne rozlozeni pruhu je fakt sranda.
Kdyby to snad nebylo samozrejme: v civilizovanych mestech si clovek vybere dalkovej cil, jizdni pruh mu nikam nezmizne, ani se nepromeni v (davno zrusenej) cyklopruh, proste na takove pasti vubec nenarazi. Achjo.
Pouze důsledek léta nedostavěné infrastruktury. Kde stát selhává, tam nastupuje šikana, kterou mnozí nechtějí akceptovat.Prodloužení metra A, Depo Zličín, metro D, metro E, rychlodráha do Kladna, trať na Beroun, cyklostezky podél Vltavy… I to hloupé pěší propojení s Hlavákem nebo propojení Veletržní a Dělnické trvalo desítky let. Postavte to všechno spolu s vnějším i vnitřním okruhem a pak ten vjezd do Prahy pro nerezidenty klidně zpoplatněte a zaveďte i nízkoemisní zóny.
Rychlost ti kamery změří a napráší tě, ale tohle ne. Asi moc složitý oříšek.
Tohle tedy nechápu, to je přeci otázka jedné kamery, zcela běžného softwaru, který přečte spz, dohledá majitele a pošle pokutu do datové schránky, případně vytvoří dopis a pikolíka, který to večer donese na poštu snad policie má.
Domnívám se, že ty kamery budou muset být dvě a hlídat určitý úsek. Kdyby byla jen jedna, mohly by zachytit i řidiče, co do bus pruhu vjeli jen na chvilku, aby předjeli velmi pomalé vozidlo, které nestojí v koloně a je před ním dostatek místa pro opětovné zařazení se. Toto zákon toleruje.
Tak vyhodnotit co se dělo nějakým software, to by taky šlo.
A proč to vlastně nedat do busu? Palubní kamera zaznamená přímo ten případ, kdy se tam auto co tam nemá co dělat motá. Zaznamená SPZ i kontext. Jo, řešil bych to takhle.
Jo kamera v buse vs na krakorci, v prvním případě bude i nezpochybnitelná škoda (zablokování autobusu) proč ne.
v podstatě ani není třeba software, stačí osoba u monitoru, která si projede záznam, vyhodnotí, co se dělo a i přečte značku auta. Pořizovací cena kamery pát tisíc kč, za 10 pokut zaplaceno.
Radní pro dopravu vůbec nemá tušení co řídí… Lohkovský tunel omezený, Barrandovský most omezený, severní okruh kolem Prahy neexistuje. Mnoho řidičů chtělo jen objet Prahu za méně než 2 hodiny! Tak se vydalo po Evropské do tunelů Blanka a dále přes Hloubětín na Hradec a Boleslav. Evropská kdysi jela a byla tedy schůdným řešením. Dnes tedy už stojí kolony aut, včetně kamiónů každé ráno z Rudné (přes vesničky jako Nučice, Tachlovice, Dobříč, Zbuzany, Jinočany, Ořech, Třebonice, Chrášťany, Řepy, Hostivice – všude plno!) a snaží se dostat přes Vltavu. „Všechny 2“ velkokapacitní průjezdy jsou omezené!!! Úředník, který toto řídí asi chodí… Číst vice »
Jo, taky mě překvapilo, že za/před sjezdem na Barrandov jsou kolony se zastavováním dopravy i v pátek ráno. Zpátky bylo lepší jet přes řeku přes město.
Pražský okruh stojí denně od D5 k Lohkovskému tunelu od cca 6:30 do 21h.
Jo kdysi bylo lip
Před 30 lety bylo v Praze 300 000 aut dnes je přes 1 000 000 tak se nemám čemu divit
Taky jsem ještě jezdil po Praze mezi 23 a 05h 90km/h dle platných předpisů, ale spíš se divím současnému plánování uzavírek. Jedna městská část neví, co udělá druhá a celé to završí řízení z magistrátu, který uzavírá bez ohledu na uzavírky městských částí.
Nejde o „kdysi“ (mé rodině kdysi rozhodně líp nebylo). Domnívám se, kompetentní plánovač dopravy by mohl omezit provoz v Evropské až po úplném otevření alespoň jednoho z průjezdů (Lohkov/Barrandov), neřku-li obou. Kudy jionudy se dostat z levého břehu na pravý? Nyní jsou omezení všude – to normální člověk neudělá. Ale co, auta stojí všude=zklidnili jsme dopravu v Praze…
A navíc je to i bezpečné, auto stojící v koloně nikoho nepřejede😃
Kdysi jsem četli informaci, že na magistrátu na odboru dopravy není ani jeden člověk, který by vlastnil řidičský průkaz a pravidelně používal automobil. Takového by tam totiž nevzali, berou jen kamarády cyklisty. Nemám ověřené, může to být jen bonmot. Ale podle ovoce poznáš strom, řekl bych, že takoví lidé možná skutečně dopravu v Praze řídí.
Bus pruh můžu využít pokud je klasický pruh plný. Když je v jem stojící kolona,tak ji mám právo objet a to skrz bus pruh. A policie to moc dobře ví.
na zaklade ceho jste dosel k tomuto presvedceni?
nejaky hodpodsky pravnik po 6. pivu?
“Mám právo objet kolonu.” 😀 😀 😀
Fakt by mne zajímalo, co mají někteří lidé v hlavě, protože tohle je opravdu perla.
Máte BMW, že jo?
A nezdá se vám, že by pak ten bus pruh ztratil význam?? Nebo jste nadčlověk dejme tomu s nějakým SUV?
„František i XP3“ vynechte z toho závist, tím nemyslím, že by měl pán pravdu, nicméně situace v Praze 6 je složitá a tyhle reakce jsou hodné tak SPD a PRO, ne tohoto serveru.
Bohužel pokud se setkám s majitelem SUV, tak se obvykle chová jako nadčlověk. To opravdu není moje chyba a se závistí to nemá nic společného. Kdyby se takto většinově chovali majitelé Škody Felicia, napíšu že je pán asi majitelem Škody Felicia.
Vyhrazené pruhy navíc nejsou jen záležitostí Prahy 6 a neoprávněně se v nich jezdí i jiných městských částech.
SUV nesnáším, ale tohle je opravdu nesmysl. Pokud tedy znakem chování nadčlověka není nákup a provoz idiotského auta🙂
To není objetí, to je normální předjíždění, i když auto jede nulou z důvodu dopravní situace (viz „zastavit vozidlo“). A těžko víte, že na konci kolony žádné z těch vozidel neomezíte.
Ty vaše bulíky, Jiří, už zase je mám na nose. Podívejte se do zákona, co můžete a co ne.
S pomocí od PČR, MP mám svou čerstvou zkušenost. Člověk jim dodá na stříbrném podnose, kde se pravidelně vyskytuje problém (blokování cyklopruhu s přesným časem výskytu). Oni se na to stejně vyserou.
Mám taky stejnou zkušenost, hlásil jsem dvě místa kde pravidelně řidiči stojí v cyklopruhu. A nic
to hlasite to zcela nezistne ve svem volnem case, anebo je vas vice a uz jste nejak organizovani?
pasky PS VB mame ve fundusu naseho rerionalniho divadla k laskavemu zapujceni 🙂
Holt špatná kombinace způsobů dopravy. Kdyby cyklista pravidelně blokoval auta, zasáhne policie pod osobním dohledem primátora.
To si tady necháme skákat po hlavě bandu nevychovaných spratků v autech?
Zatím to tak vypadá. Ale pomaličku se to začíná zlepšovat, proto taky ti spratkové víc kvičí.
Nevím, jestli se to zlepšuje. Zavést opatření je jedna věc, jeho dodržování věc druhá.
muzete byt rad ze jste nevolal moc a nedostal pokutu za to ze obtezujete policii… uz se stalo.. viz “ https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/praha-parkovani-tisnova-linka-volani-mestska-policie-20230320.html
Praha 4, jak jinak.
tak ten ji dostal zcela popravu 🙂 skoda , ze ho nakonec nezkasli.
A právo jste vy, co?? Ach vy komoušci…
156 je tísnova linka. Nemáš tam co volat pořád dokolečka kvůli jednom blbě parkujícímu autu.
Předpokládám, že kdyby někdo volal každý den kvůli tomu, že vidí hořící cigáro, na 150, tak by ses ho tolik nezastával.
To blbě zaparkovany auto muže blokovat zachranku tyvoe… navic predpisy platej pro vsechny… u kuraci plati DPH mnohem vyssí nez vy, gumáci…
Jak jinak tedy máte Městské policii oznámit auto porušující zákon? Když už na to tedy MP nedokáže přijít sama?
Emailem? Datovkou? Pokud nehrozí bezprostředně nebezpečí, tak určitě ne tísňové linkou.
Hrozí bezprostřední nebezpečí.
Když někde stojí blbě zaparkované auto deset minut, tak o tom asi budu posílat dopis poštou a hlídka tam dorazí za týden. 🤦♂️
Nesmysl, od toho ta linka je.
Tísňové linka je tísňová, ne na hlášení špatného parkování.
To by mne zajímalo, z jakého důvodu by se nemělo špatné parkování hlásit na tísňovou linku. Dochází tím k ohrožení bezpečnosti a plynulosti provozu, k poškozování cizího majetku – to nejsou dostatečné důvody pro použití tísňové linky?
Jezdím linky okolo Smíchova. Ulice Strakonická je naprostá katastrofa. Od Strakonic kolaps aut jedoucích do Prahy do práce a v každém jeden člověk. Vyhrazený pruh naprosto nikoho nezajímá. Na tyto exponovaná místa kamery a za použití vyhrazeného pruhu 6 bodů pryč. Dále zavést mýto za vjezd do Prahy. Nemáš trvalé bydliště v Praze? Buď tam autem nepojedeš nebo tvrdě zaplatíš.
a proc ne rovnou 12 pruhu?
a ti lidi se teda do prahy dostanou jak, kdyz jim tam znemoznite vjezd?
ma byt “a proc ne rovnou 12 bodu”
Bus, vlak…..
Oblíbený chyták na tyhle ideology, co moc nepřemýšli, ale hned by zakazovali. A vždycky se chytí, vždycky se chytí. Autem do Prahy denně přijede cca stovka tisíc lidí (plus minus, spíš plus). Do vlaků v okoli Prahy ve špičce nenacpete nikoho. Takže vám zbývá těch 100 000 lidí odvozit busem. Takže při obsazení busu 50 lidí / spoj, to znamená každý den nutnost vypravit dalších 2000 busů…. na jednu rotaci – ráno tam, večer zpátky. Což je ale ideální případ. Ten ale neplatí – někdo potřebuje být v praze v sedm, někdo v devět – takže je nezaplníte, takže reálně… Číst vice »
No, městské Sorky uvezou těch lidí 150, to už jsme na jiných počtech, že? 😉
Ideologové nepotřebují přemýšlet, oni mají názor, odpůrce by zaklekli a prostě by to zařídili. 25085 vibes, ale to je jistě jen náhoda.
Jezdím ze Zahradního Města do Prahy vlakem často ve špičce i mimo ni. Někdy je vlak opravdu plný, ale že by se tam nevešla další stovka nebo dvě stovky lidí, jsem si ještě nevšiml. Totéž třeba ve vlacích z Milovic.
S centrálou Sporky na Smíchově a dalším Office parkem bude hůř…
A také pro pražany zavést recipročně mýto do jiných obcí. Také nás tu obtěžují svou bezohlednou víkendovou jizdou na chalupy. Spíš odstraňte to, proč tam ty lidi jezdí. Zavést za stejnou práci, stejnou odměnu v rámci celé republiky, znevýhodnit firmy sídlící v Praze, kvalitní zdravotní péči rozmělnit po celé republice. Nestavět další a další budovy v Praze a kolem ní. Jedu do Prahy, protože musím. Kdyby byly mé cíle cesty jinde, tak se Praze vyhnu obloukem. Proč všechny dálnice vedou přes Prahu? Proč musím jet z Plzně do Jihlavy přes Prahu? Jo a v autě jedu sám, protože na vyšetření… Číst vice »
Vaše horní dolní která parazituje na občanský vybavenosti Prahy a pracovním trhu má problémy s nadměrnou dopravou? Kde bydlíte?
Přesně tak. Navíc do Prahy lidé dojíždějí za účelem vlastní obživy, zatímco Pražáci courají ven převážně pro zábavu. Které jízdy jsou zbytné a proto by se měly zpoplatnit v první řadě, je zcela zjevné.
To bych netvrdil, převážná část novostředočechů bydlí ve Středočeském kraji, ale trvalé bydliště mají v Praze.
Stačí aby platili za vjezd do jiného kraje. 😀
Jedete do Prahy, protože musíte? Nemusíte. Jen nejste ochoten trávit více času jízdou po okreskách a cpete se tam jako každý druhý. Je to váš problém.
A taky by bylo dobré, kdyby si ti vaši vesničani našli práci, školu a veškeré služby u vás v obci a nemuseli každý den spoluvytvářet zácpy v Praze.
Souhlasím. Jen bych dal navíc mýto Pražákům při výjezdu z Prahy kamkoliv jinam.
Nepremyslite spravne politicky, takhle toho moc nevyberete.
Je potreba postupovat v souladu s parkovaci politikou a branit uz v prejezdu mezi jednotlivymi mestskymi castmi, pak teprve nastane henta nirvana.
Těšte se jmenovče na nový rok. A to mýto je důležité i recipročně. Vjíždíš do jiného kraje z Prahy a nemáš tam trvalé bydliště zaplať.
Je to o ekonomice, o peníze jde přece v první řadě. Mnoho řidičů dojíždí z příměstských pásem 1-4. Cena za jízdenku je vyšší než cena pohonných hmot a ještě je třeba 2-3x přestupovat. Některé spoje jsou i tak našlapané po střechu. Jet třeba 25 km MHD z obcí severně od Prahy zabere i hodinu a čtvrt. Autem totéž za poloviční čas. Nechápu tu tarifní diskriminaci mimopražských občanů v systému PID. Spravedlivé by bylo platit za vzdálenost, ne čas a pásma. Dojedu na konečnou příměstské linky, potřebuju dvě tři stanice metrem nebo tramvají do cíle a hned to mám skoro za… Číst vice »
Ono je to spíše špatně vymyšlené na ty Praze 6. Ty autobusy už zůstanou stát před vyhrazeným pruhem a než se do vyhrazeného pruhu dostanou je zpoždění větší než bylo. Logické uvažování šlo stranou, co taky čekat od radního pro dopravu Prahy 6 – mladé bez zkušeností se školou co dělá snad všechny obory 🤔
Tohle je naprosto ukázkový příklad, že tahle Republika je tam, kde je…
Dopravní podnik, ROPID, Městská policie spadají pod JEDNO město, tedy zodpovídají se Radě města…
To opravdu nejde vyčlenit pár aut pro buspruhy? Když tam budou stát na majáky, tak tam nikdo nevjede…
Ale ne, ono se bude brečet…
MP spada pod primatora. A ten MP uz co se tyce dopravnich prestupku zpusobenych ridici aut instruoval jasne.
MP zadne dopravni prestupky od aut nevidi.
Buspruhy na Evropské a Podbabské lidi v okolí nesnášejí. Zaplnily se Petřiny, Nebušice, Liboc (kvůli Evropské), Suchdol, Horoměřice, Lysolaje (kvůli Podbabské). Není to povedený projekt, ale radní Hrubeš na to vsadil mnoho, tak stále omílá, že to je super. V žádném případě nejsem proti preferenci MHD, naopak. Musí to ale mít hlavu a patu. tentokrát negativa převažují. Lidé v okolí jsou nespokojeni, zhoršilo se MHD i IAD. Evropská se stala místní jednopruhovou komunikací apod. ODS přemýšlý, co s neoblíbeným Hrubešem. Existuje petice na jeho odvolání, tak asi tak.
ODS přemýšlí – omlouvám se za chybu
omlouvám se… je chyba v i/y nebo v tom přemýšlení ??
Ono si to sedne. Stačí, když se začnou předpisy vymáhat a lidi přestanou být krátkozrací.
Ve špičkách, kdy ten problém nastává, tam ale už to omezení bylo, ne? „Vlaky nechceme, dáme autobusy. Autobusy necháme stát v koloně.“ Takhle tu dost lidí bohužel „přemýšlí“.
Dopravu na Evropské nezhoršil ten upravený buspruh, ale ta šílená křižovatka u stanice Divoká Šárka (3 semafory na 100 metrech) s absolutní preferencí tramvají, které tam ale ve špičkách jezdí v podstatě furt. Jenže o kus dál je další špunt jménem Veleslavín se svýma pověstnýma závorama a jako bonus s extrémní frekvencí autobusů a megatroljebusů, co se musí dostat z „dočasné“ konečné zpátky na Evropskou. To fakt nemá řešení, tady v té části Prahy je špatně úplně všechno, počínaje archaickou železnicí „obsluhující“ stocisícovou aglomeraci mezi Kladnem a Prahou způsobem odpovídajícím roku vzniku, přes idiotské vedení metra do Motola místo na… Číst vice »
Úředník stojí, ať nežeru, 3k denně, jeho místo v kanceláři totéž, něco málo ne-chytrá kamera s online přenosem. Pokuta za vjezd do buspruhu 1.5k. Dejme tomu, že polovinu pokut se nepodaří vymoct.
Pokud správně počítám, když dotyčný „vyfotí“ na kameře dvě auta za hodinu, má za 4 hodiny na sebe vyděláno a zbytek času může věnovat obesílání hříšníků. Do práce může chodit kdy chce, stačí dodržet 40 hodin za týden, přičemž většinu času se může šťourat v nose a stejně bude v plusu. Vidíte v tom někde chybu?
Jo. Autíčkáři to nepřenespu přes srdce a budou brečet Dýzlovi na rameno, jak je šikanujou.
Pokud vymáhání jasně definovaných pravidel pomocí přiměřených předem určených trestů (pokut) nazveme šikanou, pak ano, šikanujme 🙂
nesud ostatni podle sebe.
Ano, pokuty nejsou od toho, aby vydělávaly. To pak vede k měření třicítky před zarostlým přejezdem či radaru v polích u cedule začátku obce.
BUS pruhy kontrolovat, to ano. A může to dělat kamera automaticky, ať už stacionární, či na autobuse.
> Ano, pokuty nejsou od toho, aby vydělávaly.
Uhm, spolecnost Czech Radar, stejne jako prikladmo obce Ricany nebo Vimperk, si dovoluji nesouhlasit.
A platí v místě na ilustračním obrázku pravidlo zipu? Podle toho, jak je v zákoně definováno, si nejsem jistý. Píše se tam o pruhu, který přestává být průběžný.
Pokud ne, může se stát, že před změnou normálního pruhu na buspruh zastavím a budu čekat, až bude vlevo místo, abych tam mohl přejet. V hustším provozu za mnou budou stát další auta a s nimi i ty autobusy. To je pro ně teda výhra.
Řekl bych že logicky by mělo, ale oni ani ten zip normálně neumí.
Mela by se zavest opatreni, aby ta auta proste do mesta nebyla potreba. V Zurichu treba nikdo autem do mesta nejezdi – je to pomale a drahe. I v Praze je nejrychlejsi jezdit na kole. Ale to vetsina volantu nechape a vola po sve svobode jezdit kamkoli svym autem a parkovat kdekoli – treba i v cyklopruhu!
Chce to myto, plosnou 30 (jen pro auta, cykliste muzou jezdit rychleji), atd.
Mate priklad nejake relace, v niz je jizdni kolo nejrychlejsim dopravnim prostredkem?
Samo, obousmerne.
Rychlej sjezd ze Zizkova do Karlina tunelem pod Vitkovem je hezkej, ale machruj ve smeru opacnem 😀
Kolo je nejrychlejší například v trasách:
(Vltavská)/Holešovická tržnice-Křižíkova
Výstaviště-Kovárna
Křižíkova-Tachovské náměstí (i do kopce je to rychlejší než auto/mhd)
Náměstí republiky – ulice Národní
Muzeum – Můstek
Osadní-Výstaviště
Hlavní nádraží-Národní divadlo
Plzeňka-Podolská vodárna
a další
Nojo, ale to uz jsou fakt vyzobany konkretni kousicky, z nichz bych si teda takovy zobecneni udelat netroufnul.
Pro mne treba nejakej cas byla zajimava relace Zelivskeho-Krizikova, cesta tunelem dolu fajn, cesta zpatky navrch uz teda zadnej slagr a veskerej cas, co jsem „usetril“, jsem pak stravil ve sprse. 🙂
Ale jinak asi mate pravdu. Na Vaclavaku bych si kolo faaakt nezamknul, ale treba z tech Holesovic do Karlina se to s lavkou dost zlepsilo, to zase jo.
Tak ono by kolo bylo nejrychlejší i na spoustě dalších míst, kdyby tam stála adekvátní infrastruktura.
Tak pokud jde o relaci křižovatka Thámova×Pernerova a Tachovské náměstí, tak tím tunelem budu na kole rychlejší i ve směru nahoru, než autem. To mi třeba na mapy.cz ukazuje teď před půlnocí dobu jízdy 9 minut, ať už přes Florenc, nebo přes Krejcárek. Na kole mi to zabere tak 3 minuty. A i na některých delších trasách po Praze je kolo oproti autu docela konkurenceschopné, s těmi dojezdovými časy autem taky dost udělá hustota provozu. Ono když Plzeňská a Vrchlického, nebo třeba Patočkova jen popojíždějí, protože část aut chce asi do Blanky nebo Strahovského tunelu, ale zrovna se tam nevejdou,… Číst vice »
I moje koloběžka je rychlejší na relacích třeba:
* Zahradní Město – Strašnice – Vršovice (nazpátek tramvají z Průběžné)
* Strašnice – Želivského – Vinohrady – Václavák – Staromák – Rudolfinum – Libeňský přístav – Libeň – Vysočany – Malešice – Strašnice (tam metrem na Želivského)
* Želivského – Ohrada – Palmovka – Holešovice (nazpátek metrem na Floru)
* Čakovic – Letňany – Prosek – Vysočanská – Harfa – Palmovka – Holešovice (nazpátek metrem do Letňan)
…atd, atd, atd…
Kapacita P+R je cca 3000 míst.. V Letnaněch v 8 už mají plno… Jinde daleko dříve…
Jak tedy chcete lidi motivovat?
Zrovna včera jsem byl svědkem popisované situace na Černokostelecké, popojížděli jsme v levém pruhu a vpravo v bus pruhu projelo auto, za chvíli druhé, třetí a už začali vyjíždět do pravého i řidiči, kteří do té doby popojížděli v levém.Jinak, před lety jsem občas vídal policisty městské i republikové chytat provinilce v bus pruzích ale od té doby co to přestalo být trestáno bodově jsem je tam neviděl.
Totéž jako s parkováním. Prostě když chtějí “zpřísnit” rychlou jízdu nebo telefonování, tak podle jakési uhozené teorie musí povolit v parkování a buspruzích. Absurdní.
U nás nejde nikdy nic. Proto jsme taky v dopravním pravěku 😡😡😡
Jestli by to nešlo jinak. Pruh oddělit sloupky a na začátku mít závoru nebo vyjíždějící sloupek. Vjezd pouze pro vybrané SPZ nebo na čipovou kartu. Je to dražší, ale funkční.
v některých městech dělají v bus pruzích takové pasti na mamuty, autobus projede, auto uvázne…
A než ho vyprostěj, tak za tím bude stát špalír autobusů až na obzor.
v současném stavu to je ale podobné/stejné. takové opatření by mohlo být fajn trvalé poučení pro řidiče.
No jo, ale poučí to v tu chvíli (a možná to nebude jen taková chvíle, než ho vyprostí) jenom jednoho a ono jich je celkově strašně moc a než to naučíte všechny…
Je za to těžká pokuta, četl jsem, že v jednom městě pred 12 lety, po zavedení, jich tam spadlo první rok cca 30 a za dalších 11 let cca stejný počet .
Jo, tím se provoz busů zlepší, když je bude blokovat uvízlé auto.
No ono se rok poměrně rychle rozkrikne…
A co taxi?
Kdesi jsem zahlidnul neco, co bych nazval „castecnym buspruhem“. For spociva v oddeleni zastavky od jizdniho pruhu s rizenim semaforem „na vyzadani“. Cili bus jede do zastavky a zada, autum padne cervena, busu zelena, bus vyjede, auta pokracuji.
Celkem fer reseni, aby se vlk nazral (busu za dobu stani v zastavce vznikne volna cesta) a koza zustala cela (jizdni pruh nezel vetsinu casu prazdnotou).
Jsem občanem Prahy 6 a musím konstatovat, že radní Hrubeš lže, jak když tiskne – řekl bych nejprolhanější politik z Prahy 6. On Praze 6 škodí, jak může. Posledním opatřením ucpal Kamýckou, takže kvůli němu trčí autobusy MHD v kolonách v Kamýcké. Moje dcera kvůli němu nestíhá jezdit ze Suchdola do práce. Ďábel je totiž ukryt v detailu. Auta od Roztok ucpou ráno kruhový objezd u Vltavy. Následně ti ze Suchdola nemohou najet na kruhový objezd, protože nejsou na přednosti. Protože Ti od Suchdola ucpou Kamýckou, tak v ní stojí i autobusy. Dříve totiž jezdili řidiči bypassem. Takže je to… Číst vice »
A myslíme si, že po tomto článku s tím vedení města něco udělá? Ono je ten “šéf” MP, nebo ne? Ve špičce čekám MP u školky, školy a u BUS pruhu. Co jineho krom jizdy v autech, družného rozhovoru a smíchu se věnují? Vždyť jim ani nevadí plechovky v BUS zastávkách.
Před několika roky se v Praze mluvilo o tom, že kamery půjdou do každého bus pruhu, netuším kde se to zaseklo.
Městskou policii bych zrušil, jejich poměr cena výkon je ubohý…
Ano, psal jsem to nize. Proste ten experiment na evropske, bo plzenske, nebo kde to melo byt asi stale probiha. Zadna verejna data nejsou. Pritom je to relativne jednoduche. Kor v dnesni dobe.
Kamery už toho umí hodně, tak by neměl být problém je to naučit, Strakonická před Bar. mostem běžně to řidiči porušují i těsně za jedoucím autobusem a porušují to i taxi bez označení na střeše – dodávková značka zakazující jízdu bez označení, hodně opravdu hodně řidičů si pravidly a ohleduplností hlavu nelámou
Kazdy kdo jede do prace si rika “jsem taxi” 🙂 v utery dopo jsem jich tam videl desitky. A to tam chvili stala MP pred malou chuchli. Ti Boltaci me stvou nejvic, nejsou taxi, jsou osobni prepravni spolecnost, v pruhu pro taxi nemaji co delat.
Cítí se jako taxi🙂 Nakonec proč by nemohli, je to moderní. Proto má stát na konci aspoň občas policajt, kterých máme na počet obyvatel i na km čtverečný skoro nejvíc v Evropě, aby jim to vysvětlil.
To jsem nedávno v jedné fabrice, kam jsme se nevešli všichni do pruhu pro pěšáky, rozesmál kolegy prohlášením, že v dnešní duhové době mám právo prohlásit, že se dnes cítím jako vysokozdvižný vozík.
No proč ne, a kolik jste nazvedal palet? 🙂
Stejně to zneužívají řidiči převozních sanitek tak v tom pruhů nemají co dělat.
Kamery jsem davno naucil poznat autobus od auta (muj sw bezi v desitkach tisic kamer v EU), ale problem jsou taxikari na telefonu, jak bys chtel vizualne odlisit Bolt?
Tohle je uměle vytvořený problém tím, „taxikáři přes telefon“ nemusí mít auta v registru vozidel taxislužeb. Nařídit jim povinnou registraci a stačí čtení RZ.
Taky mě to napadlo. A pak budeme mít každé ráno o100 000 řídíčů Bolt čundr vice.. převážně v BMW
Cyklopruhy, bus pruhy, tramvajove koleje, zakazy vjezdu, pesi zony, zuzovani silnic,… šikana motoristů. Za to si jednou hřib půjde sednout
Snižování rychlosti, 50 na okruhu, modre zony, radary…
U lidí jako Vy někdy přemýšlím, zda je to fetišismus, sekta, nebo jenom naprostá absence empatie a arogance.
Pokud to není ironie…
tramvaje, cyklisté, pěší a dokonce i něco jako autobusy ( fiakry) zde byly dávno před auty. Navíc máte pravdu stav v Praze již dávno přerostl v šikanu motoristů , motoristé totiž šikanují všechny účastníky provozu. Z vlastní zkušenosti můžu říci, že před cca 45 lety nebyly potřeba žádná opatření. Silnice v Praze byly volné pro MHD cyklisty dokonce i pro pěší na přecházení nebylo nutno čekat až se v proudu aut udělá díra nebo vám někdo zastaví a přitom doufat, že nějaký „inteligentní“ motorista nepustí do předjíždění toho kdo vás pustil a nezaválcuje vás do silnice… Ještě kolem roku 1991-2… Číst vice »
polozil jste si (po svem bezesporu uprimne pravdivem expose) tu jednu jedinou krucialni otazku?
totiz PROC?
Proc tolik lidi stale denne chce jezdit po Praze autem navzdory tolika sikanoznim faktorum?
Máte pravdu, položil. Dokonce jsem v práci, kde jsem nastoupil cca přes 14 roky, zvedl takovou malou vlnu “ cyklismu“ u kolegů, kteří najednou měli příklad, že to jde, díky mému “ upřímně pravdivému exposée “ o časech které jezdím ( na některých úsecích rychlejší než trmácení se autem v koloně) dokonce firma vybudovala cyklostojany a s údivem zjistila, že se jí do garáží vejde zhruba o 50 zaměstnanců víc .
To rikam porad – po Praze je to nejrychlejsi na kole
Přesně! Stačí se podívat kamkoli do ulic Prahy a je naprosto zřejmé, že chudák motorista nemá dnes absolutně žádná práva! Je to skutečně brutální šikana, já bych se nebál použít ani slovo genocida!
Všechny ty progresivisty a fašisty, kteří odmítají ve městě tu jedinou správnou formu pohybu, tedy pohyb autem a agresivně se dožadují prostoru pro pohyb tramvajemi, na kole nebo dokonce(!) pěšky, bychom měli zavřít do basy i s hřibem!
Dobrá ironie, jenže… vsadím se, ten jeden plus jste dostal od entity filson
Jednoduchý – a automatické kamera znamenající průjezd. Jinak se to nebude pokutovat a řešit. To samé rychlosti.
Bohužel v ČR je dodržování předpisů na silnici hodně malé…
Borec v hospodě se chvástal, že každé ráno jezdí celou Strakonickou v bus pruhu. Za dva roky jeho existence prý dostal jedinkrát flastr pět set Korun… Je třeba dalších otázek a divení? 🤷
Taková Modřanská od Dvorců k Barr mostu. Jako by BUS pruh neexistoval.
přitom jde ještě o inteligentně řešený buspruh pro časy, kdy je buspruh potřeba…
A tam to ještě k tomu berou před zákaz vjezdu kolem branického nádraží
Nemělo se to tady 30 let rozkrádat ale budovat infrastruktura služby zázemí úřady atd atd.
Přidejte ještě pár let, ve stylu „Sto let spolu“.
“Se to” nikdy nic nezařídil. Koho jste volili, ten tady vládl.
Jo myslíte toho Japonce samoseto ?
Už před více jak 30 lety se navrhovalo a dokonce připravovalo prodloužení metra trasy A za stanici Dejvická až na okraj města, resp. na letiště. U MÚK s Evropskou, tam, co je dnes Šestka, měla být stanice metra, parkoviště P+R pro víc jak 1000 aut a velký terminál pro příměstské busy. Nakonec se postavilo torzo metra do Motola (dobře, aspoň to řeší špitál, ale na to by stačila tramvaj, která se stejně nakonec postaví) a na Evropské „buzer“ bus pruh. Slibovaná „rychlodráha“ bude na svatýho dyndy a ještě za mnoho násobně vyšší náklad, než by stálo celé metro a k… Číst vice »
Ano, nebýt odpíračů z této městské části už ta železnice do Kladna mohla být dávno hotová. A po nesmyslném metru by pak už nikdo ani nevzdechl.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesko-ma-zbytecne-moc-policistu-mini-ekonomove-z-nervu-40492436
Já myslím, že jich má tak desetinu počtu, který by byl potřeba.
vas nazor vam nikdo nebere, nicmene racte si ho dat do souvislosti:
patrime mezi 5 nejbezpecnejsich zemi EU
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Crime_statistics/cs&oldid=146183
a mezi 5 nejzafizlovanejsich zemi v EU
https://www.lidovky.cz/domov/srovnani-vic-policistu-nez-cesko-ma-uz-jen-kypr-a-malta.A120725_183814_ln_domov_spa
k tomu pripocitejme rostouci naroky na vysluhy…
https://www.epenize.eu/vydaje-na-vysluhy-policistu-se-zvysuji-a-to-i-umele-ostatni-zamestnani-maji-smulu/
ČR má skoro nejvíce policajtů v Evropě na obyvatele. Nepotřebujeme více policistů, ale výkonnější policii. Lidi v terénu a ne byrokratický aparát, kterým do značné míry je.
Ideálně by potřeboval mít svého policistu za zadkem každý Čech, lépe dva, aby je bylo těžší uplatit.
Co se tady za 35 let stalo, je těžko pochopitelné. Směřujeme k poměrům na Haiti, zdaleka ne jen na silnicích.
asi zijete v jinem cesku, pane Bily
Fizlu je moc. Policii zrusit a nahradit arbitrem
To je ale nápad. A ten arbitr bude chodit po ulici a provádět vyšetřování? A proč tento nápad nikde nefunguje?
To je nesmysl, který vychází z prostého srovnání příslušníků policie, který vůbec nezohledňuje další skutečnosti. Třeba to, že to, co dělá policie v ČR, je v jiných státech rozloženo mezi více různých složek.
Spíš naopak, to my máme vedle té naddimenzované policie ještě další složky, které ji dublují (městapo, celní správa)
Možná by nebylo od věci, kdyby PČR začala reportovat správná čísla o úmrtí v nehodách. PČR reportuje široké veřejnosti (nejčastěji přes Zlého) do médii úmrtí do 24hodin od nehody. Skutečnost je o 15-20% vyšší. Rozdíl v datech mezi PČR a daty statistického úřadu (do 30 dnů od nehody) jsou do nebe volající. Je to sofistikovaná manipulace s metodikou ze strany PČR, jak u veřejnosti vzbudit lepší dojem než je realita.
PČR to nedělá náhodou. Metodika počtu úmrtí při nehodách se měnila, jistě jen shodou okolností, ve stejnou dobu, kdy se zaváděl bodový systém. Skoro to vypadá jako jakási pojistka pro případ, kdy by zavedení bodového systému nesnížilo počty obětí, což byl přece hlavní důvod jeho zavedení. Nejspíš to ale bude jen spekulace, účelové ohýbání oficiálních statistik by si přece v demokratickém právním státě nikdo nedovolil…
leda, že by měli zjištěno průzkumy veřejného mínění, že při reportovaných číslech vyšších než 500 by lidé vyšli do ulic protestovat jako v Holandsku v 70. letech a systém by šel do kytek. Ono je stejně zajimavé, jak se úprava metodiky používá k manipulaci i s čísly težkých zranění. Často jsou zranění, která by byla v zahraničí evidovaná jako těžká v ČR vykazaná jako lehká (s nutnou několikadenní hospitalizací a dlouhodobými následky).
Na tohle stačí MP, nemusí to hlídat PČR. Od toho koneckonců MP je
A co ulice Vrchlického , tak jsem policajty viděl max jednou. A mimopražští jedou jen v bus pruzích.
Já je tam sice viděl i víckrát, ale určitě si myslím, že by tam měli být častěji, protože v drtivé většině případů když tam jedu, tam nejsou. A bohužel i když tam jsou, tak jsou vždycky na jednom a tom samém místě až skoro dole u Malostranského hřbitova a evidentně většina těch řidičů hříšníků to ví a hned jak je zmerčí, tak se začnou cpát zpátky do levého pruhu, nebo i když je tam nevidí, tak preventivně před touhle částí do toho levého přejedou, ačkoliv celou dobu před tím vesele jedou tím pravým pruhem… Za mě pokud to PČR ani… Číst vice »
Nechápu k čemu je nonstop platnost bus pruhů. Proč záleží na tom, kterým pruhem pojedou auta večer, v noci nebo o víkendu.
Protože se to zbytečně komplikuje a nikdo nemá čas číst prťavé dodatečné tabulky. Ale jaké vlastně má mimo špičku opodstatnění využívat dva pruhy? Potřebujete jezdit rychle a zdržují vás ti co jezdí podle předpisů?
Ehm … Vy nemáte řidičák, rep po Praze autem nejezdíte, že?
Je pravdou, že nonstop je zbytečnost, ale musely by VŠECHNY platit ve stejném času. Ne tady tak a tam onak. Nicméně je důležitá jejich průjezdnost ve špičce a to je právě ten čas, kdy průjezdné nejsou.
Dneska jsem stál kolonu v Patočkově ve směru na Vypich. Kolona byla asi na 3min během kterých tím buspruhem okolo mě projelo asi 6 řidičů, ani sloupky na konci buspruhu tyto řidiče nevykoleji vezmou to kličkou přes tramvajový pás. Ta vymahatelnost se musí zvýšit, bití jsou totiž na tom jen ti co předpisy dodržují.
Pardon, myslel jsem Bělohorskou. Ale ten příklad je vlastně dobrý, kdyby tam buspruhy nebyl, kolona bude N minut. Když tam buspruh je a všichni ho dodržují, kolona bude taky N minut, protože tím úzkým hrdlem je křižovatka na Vypichu, kde se silnice rozšiřuje. Jenže když je tam buspruh a spousta lidí to porušuje klidně tam můžete stát poctivě mnohem déle, protože se před vás dostane mnoho aut tím buspruhem.
To je fakt takovej problem tam v dnesni dobe flaknout hlopou kameru (o nejake AI ktera by eliminovala falesne pozitivni pripady radsi ani nemluve).
Je to problem. Mluvi o tom roky a stale jen mluvi. Pry byl experiment na Evropské, ale jestli funguje, nebo ne vůbec nevíme.
Kamera je k ničemu, stačí aby každý zajel/vyjel v místě kde se kamera nachází.
Ta kamera pokryva dost dlouhy usek, který samozřejmě nebudeme sdelovat. Je to stejne jako lidi brzdi pred merenim, ale ty kamery nekoukaji pod sebe, ale pred sebe 😉 stejne jako i MP vam změří rychlost klidne n 300m vzdálenost. Kdyz zrovna bude teda chtit.
O prohlášení policie ze bus pruhy více kontrolují by se dalo úspěšně pochybovat.
Jezdím min. 3x týdne do Prahy po Strakonicke a kontrolu dodržování jízdy v busoruhu jsem od začátku roku nezaregistroval. Možná je to tím, že policisté nemají kde a jak řidiče jedoucího bus pruhem zastavit a pokutovat. Podle mne jediná možnost je kamery na sloupech, ale na to by se musel upravit zákon. Bohužel nase suočasná vláda(ale i ty minulé) připravuje převážně zákony, které jsou ušitý pro ty lepší z nás, případně velké firmy. Takže se nic nezmění.
Nemůžou ho odklonit někde do noční ulice ?
Tak možná do Vltavy 😉
Ani do boční – není kam
Vzdyt i ta MP muze jen natacet a pak urad rozesle pokuty majitelum. Stejne jako pri prekroceni rychlosti napr na usekovem mereni.
Ano. Jsme stat, kde lidi na vse kaslou a jako bonus to nikdo nevyzaduje dodrzovat. To uz je snad lepsi nic nenarizovat…
Zkuste někdy pogooglit, co všechno naprosto normálního nesmíte, nebo to musíte předem hlásit. Pak vás výsledek nemůže překvapit, leda ve smyslu, že se nařízení nedodržují ještě málo.
Bydlím na evropské a stal se z toho pruh pro Bolt a Uber. Předevčírem jsem jel domů a dvě policejní auta popojizdela v bus pruhu s obyč auty a boltakama. A druhé auto za mnou byla taky policie a taky nic neudělala.
Jelikoz zrovna ti policiste to nemeli na starost a prece si nepridelaji papirovani.
Ono je to celkem jednoduché, většina těch buspruhu jsou i taxipruhy, tzn kdo z boltu/uberu má taxilicenci může tam jezdit (nevím jestli všude ale na většině buspruhu určitě) tak proč by se policie namahala zjišťovat kdo licenci má a kdo ne
Bolt, uber nejsou taxi. Ze maji taxi licenci neznamená, ze je to vuz taxi. Bolt i uber jsou prepravni spolecnosti, ne taxi. Ze jejich ridici maji licenci taxi je kvůli legislativě. V zakone je vuz taxi jasně rozlišený.
No vidíte, já si taky dřív myslel, že když vyhrazený pruh je pro bus, taxi a IZS, že ty taxíky musí být jako taxi označené – tzn. ta žlutá lampa na střeše s nápisem taxi. Ale v nějaké diskuzi na tomhle serveru před časem pod nějakým jiným článkem mě někdo přesvědčoval, že už takové označení pro taxi dnes prý povinné není… Tak by mě to fakt docela zajímalo… Myslím, že to byl článek o tom, jak Uber vyhrál soutěž na monopol pro přepravu z letiště. Jsem si tehdy říkal, že když má vozy, co nejsou označené jako taxi, že to… Číst vice »
taxik smi bus pruhem jezdit jen v pripade, ze je obsazeny. nikoli prazdny. takze pokud tam nebyli aspon dva, nemel tam co delat bez ohledu na licenci.
Já jsem kritizován skladníkem ministerstva vnitra v Hrdlořezech, které mu říkají Jiřík, že mu vozím pozdě brambory, protože nepatřím mezi řidiče, kteří jezdí pruhem pro autobusy.
Ale jistě, autíčkáři jsou v téhle zemi nepostižitelní a mají neustálé úlevy. Dopravní policie je součástí celého tohoto problému, ne jeho řešením. Už to musí skončit.
V jaké míře se tyhle přestupky stávají v zahraničí, ať už na východ nebo na západ od nás? Jsou tam řidiči slušnější a poslušnější? Dovolí si český řidič udělat přestupek v zahraničí?
Záleží na přestupku. Třeba rychlost, ano dovolím, ale jen mimo obec. A většinou do pár procent Když bychom vzali rychlost: Německo – lidi nedodržují, hlavně třicítky ve městech jim dělají mentální problém, i těch 120 na dálnici moc nedodržují (když se neměří), ne významně, ale těch 130 jedou. Francie – v obci při 50 zdržujete, mimo obec narazí žabaři na první zatáčku a zdržují Vás. Na dálnici taky drží 130max. Což mi přijde horší než dodržovat 50 v obci a pak jet 160 na dálnici Španělsko – trochu Itálie, všude minimálně +20km/h kromě dálnice. Takže opět trochu nepochopitelné. Tam narazíte… Číst vice »
Rychlost není v důsledku až tak podstatná, ale třeba červená v Itálii je vyloženě jen doporučení, ve třech pruzích se klidně jede ve čtyřech + do toho ještě skútry, o přechodech, jednosměrkách nebo zákazech čehokoliv nemluvě. Nářky, že je to u nás snad nejhorší na světě, jsou směšné a věřit jim může jen omezenec, který odsud nikdy nevytáhl paty.
Kdo napsal, ze to tu je nejhorsi na svete? A cervena v italii me v praze nezajima experte. Tady mame totiz zakon, kterym se ma ridic ridit. Omezenec se jim neridi.
Tebe bych chtel potkat 👍
To zní poměrně úchylně😃
mozna nekde na jihu.
na severu to funguje normalne.
Mate blizsi info, jak to v te Italii je?
U nekterych useku dalnic (ytypicky klikate, nebo kde je hodne tunelu) vidam cedule „elektronicke mereni rychlosti“, ale nic jako radar jsem na jejich dalnicich nikde nevidel. (Jen odecty z mytnych bran, coby „jedna veeelka usekovka“, cili jedu pokojne nemecke Tempo 160, dam si kafe a jsem fpoho?)
Prijde mi to tam takovy pozoruhodny, onehda zuzeni v tunelech, omezeni na 60, ale italsti kamionaci si s tim hlavu prilis nelamali a valili tech svych 80-90 porad.
Mimochodem 4 promile 🙂
To se říká, že značka rychlosti v Itálii udává minimální rychlost a červená je, že zkouší barvy na semaforu. Jinak s měřením nevím, ale třeba ve Francii se radary dost rozrostly a mají tam značky měření úseku a pak je tam většinou jen jeden radar. Někdy jsou 2, nebo i víc, takže předpokládám, že to měří, ale zase úsekové měření není tak přesné, takže tam musí být větší tolerance a nezměří případnou pauzu.
Priznat se k prestupku neni dobry 😀
Třeba ve Španělsku je minimální provoz kromě měst, tak tam hodí člověk lehce přes kilo (což třeba v Německu a Rakousku je legální) a i tak zdržuje 😀
Mas pravdu, do vyhrazeneho pruhu Cech v zahranici nevjede. V praze hned za krizovatkou.
Svycarsko- na dalnici Maserati vedle Ferrari vsichni jedou 120. Na kazdem semaforu kamera a vjeti na oranzovou automaticky 50CHF. Prekroceni rychlosti o 3km 50CHf. O 10km 500CHF. O vice pak v zavislosti na vasich prijmech.
Mno, Svycari ty sportovni auta maji proto, aby s nimi mohli vyrazit na nemeckej Autobahn…
Taky by jezdili radsi rychlejs, ne, ze ne.
Jako člověk, co po Praze jezdí MHD, ale obcas i autem, musím souhlasit, že míra ignorace dopravního značení ze strany části řidičů aut je značná. Ať už to jsou buspruhy nebo stání na zákazech zastavení, ignorování přikázaných směrů jízdy nebo projíždění na červenou. A zdá se mi, že to opravdu nikdo neřeší. Pruhy pro autobusy by měly být dávno hlídány automatickými kamerami a hotovo.
Jesteze treba ridici autobusu jsou etalon slusnosti co nejezdi na cervenou, neprekracuji rychlost, neblokuji krizovatky a vzdy zastavi chodci na prechodu…
„A vy zase bijete černochy“.
Milý M82, zde je článek o IAD hromadně ignorujících bus pruhy. Zkuste se držet tématu.
O tomhle bití černochů, tedy nedržení se tématu, zrovna vy také leccos víte, viďte?
Turek, nebo Syřan? 🙂 pokud jedno nevo druhe, tak se nejdrive nauc ridit 😁
Jé hele, argumentační faul ad hominem, ten jsem v tomto vlákně ještě neviděl!
Po whataboutismu příjemná změna.
Jinak jsme dost offtopic, ale prosím ukažte mi, kde se já nedržím tématu. Já se právě obecně dost snažím psát k věci, psát argumenty a ne argumentační fauly apod. Takže pokud máte nějaký příklad, kdy tak nepíšu, budu rád za ukázku.
Díky.
Řidiči MHD včetně tramvají musí mít nervy jako provazy, aby vydrželi tolerovat každý den desítky bezohledných sobců, kteří jim komplikují život a nepodlehli pokušení prostě nějakého gaunera zlikvidovat.
Sorry, ale musim napsat “hlupaku”. Zastitovat se tim, ze i jini ridici jsou debilove, tak ja muzu byt taky je dosti mimo.
Vsiml si nekdo, komu jsem odpovidal? 🙂
Vy me znate, ze urazite? Me jen sere to, ze neustale ridice vsichni IAD hazi do jednoho pytle… Staci mi zazitky z minuleho tydne, kdy me frustrat z MHD vytroubil, protoze jsem v kolone nepopojel o 3 metry vpred abych zablokoval krizovatku ci me malem srazil na prechodu, kdyz mi auto na Prosecke dalo v jednom pruhu prednost, ale tocvolant z MHD me malem prevalcoval.
Pěkným nešvarem je i nájezd do křižovatky, když není volno za ní.
Což taky praktikují bohužel všichni.. .
U Kajetánky je to tak můj každý druhý průchod přes křižovatku, když někdo stojí kde nemá.
…. tohle mě pobavilo, jen nevím tedy, kde jsou 🙂
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesko-ma-zbytecne-moc-policistu-mini-ekonomove-z-nervu-40492436#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Jen pro objektivitu – to jsou strasne nesrovnatelna cisla bez znalosri rozsahu cinnosti, co ma v kterem state policie na starost. Ve spouste zemi resi spoustu agend nasi policie nejaka civilni slozka / urad.
Kde ti policiste jsou? Ze by zasiti v kanclech, kde vymysleji o zruseni jakeho prechodu pozadat? https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesko-ma-zbytecne-moc-policistu-mini-ekonomove-z-nervu-40492436#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
drobny vecny dotaz – stavajici garnitura vladnouci radnici P6 prosadila sice toto buspruhove „reseni“ – ovsem uvazme, nakolik je spravne upnout se na „zabetonovani“ nastaveneho statu quo, kdyz je nikoliv nepravdepodobna situace, ze po komunalkach za 2 roky (2026) se vedeni radnice natolik obmeni, ze buspruhy zase zrusi a veskere pozadovane investice do pridavnych systemu a zarizeni hlidajicich pouzivani buspruhu vyjdou vnivec?
…tyhle nazorove otocky po volbach jsou zcela bezne v Praze i vsude jinde…
Jo, tenhle odezdi-kezdismus mne taky pěkně štve. Něco se prosadí silou, druhá strana to po příchodu k moci zruší a prosadí silou opačnou věc. Mezitím občan musí pořad být ve střehu, co se kde jak naprosto otočilo za pravidlo.
Chtělo by to trochu víc konsenzuální politiku, aby se po volbách měnily spíš parametry než pravidla od základů.
Ale zkuste si něco domluvit s Babišem nebo okamurou. Anebo prosadit přes Stanjuru, třeba..
Jen taková myšlenka k tomuto tématu.
Jestli se s výstabou městských tunelů neměl postavit i odbočný tunel cca 2,5-3 km v přibližné relaci Kamýcká x Troja (https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9gyIbxY4XjgN1fGLgf1f25hK1ekxgxWfPAhX2fTjgf02n&x=14.4033606&y=50.1247099&z=16)
Když most je v Praze Trojský a pak až v Kralupech nad Vltavou, ale muselo by se nějak technologicky vyřešit podejití Vltavy v Suchdole, aby při privní větší vodě se ten tunel nezatopil.
A nebo prostě už dokončit konečně vnější okruh.
To je blbost která nemá opodstatnění, právě díky DO. Mnohem větší smysl by dával nějaký tunel mezi Malovankou a silnicí 240 nad Šáreckým údolím, vyvedený v místě no budoucí sjezdu z DO. Tady na tom místě bude vždy chybět kapacitní spojka, provoz z Horoměřic a dalších obcí bude dál otravovat desítky tisíc lidí v Praze.
Řidiči nerespektují předpisy? Nějak mě to nepřekvapuje. Hlavně, že oni jako první vyzývají ostatní účastníky provozu k dodržování pravidel.
Kolik zákazů takový člověk potřebuje, aby je začal respektovat? Jak jsem vypozoroval, nemají pevnou vůli něco dodržovat. Navíc si vybírají, které předpisy jsou zbytečné a které ne. No když si myslíte, že touto vzpourou něco dokážete, tak prosím. 😀
Spíš než auta v buspruhu je tam problém to idiotské střídání pruhů s tím, že pravý končí zelenými dildy. Od instalace tohohle nesmyslu se na Evropské přiskakuje i v neděli odpoledne. Tenhle problém tam předtím nikdy nebyl.
Pak se vám stane, že se lidi naštvou a začnou blokovat ty, kteří se cpou z buspruhu, kterým si zrychlili cestu k tomu křížení.
Nevím, zda je to technicky možné, ale nešlo by to řídit až tím semaforem, který by zastavil levý pruh ve chvíli, kdy se přiblíží autobus, aby mohl překřížit cestu do zastávky?
Jo, tak na Plzeňské je to taky bohužel standard. Zatím jsem vždy zůstávala v levém pruhu, ale když pak kolem mě v pravém profrčí víc jak 30 aut za minutu (minule mi to nedalo a fakt jsem počítala), připadám si jak ta největší nána na světě… naštěstí tam nejezdím tak často, aby mi už došla trpělivost, ale že to je značně frustrující, to rozhodně je, nejen pro řidiče autobusů, ale i pro ostatní.
Na Plzenske je to hlavne skvele a progresivni, ze buspruh je i v mistech, kde zadny bus MHD nejezdi.
A prapodivne resene jsou krizovatky, kde buspruh najednou konci a clovek do pravyho vjet muze, aby se po skonceni krizovatky zas divil a jel vlevo.
Tem buspruhum v Plzenske proste nerozumim, vzdyt je tam jako pater takova ta vec na elektriku, co jezdi po kolejich…
A kde tam je podle Vás pruh pro autobusy, kde zrovna žádné autobusy nejezdí? Po Plzeňské i Vrchlického jezdí linka 167. Bus pruh začíná na Kotlářce a je jen ve směru do centra. Od Kavalírky se přidává link 123. Od Jinonické 149. Možná ještě nějaké další linky. Mezi Motolem a do Kotlářkou sice žádné autobusy běžně nejezdí, ale tam také žádné bus pruhy nejsou. Nahoru do Řep už zase autobusy jezdí a tam bus pruhy jsou. Takže fakt nevím, které úseky myslíte. A ta věc co jezdí po kolejích a na elektriku tak nějak nejezdí třeba přes Motolskou nemocnici a… Číst vice »
No, pri nedavnym postavani v kolone jsem mel spoooustu casu si vsimnout, ze kolem mne zadnej bus neprojel, a ze tam byla zastavka (snad nekde u Kotlarky, mozna kousek pred ni), na niz nebyla napsana jedina linka, ani denni, ani nocni, proste nic.
Bus pruhy tam vypadají takhle: https://youtu.be/amQl6L6UQus?si=RuA6ta08EH_bp8Mv a busy po nich jezdí.
Přerušení buspruhu před/za křižovatkou je z důvodu propustnosti.
Když se budou na červenou řadit auta vedle sebe a zipovat se až za křižovatkou, projede jich za hodinu dvakrát víc.
To moc nechapu, vzdyt tam byva komplet strudl od okruhu az po Kotlarku. Cili chapu, ze za jeden cyklus muze teoreticky projet az dvojnasobek aut oproti jenomu pruhu, ale … nemaji moc, kam se vejit, kdyz se okamzite zipuje.
Neboli autíčkářská totalita. Někteří jsou rovnější, ale běda jak chodec jde po silnici.
A nepomáhají spíš frustraci řidičů BUS absolutně nesmyslné jízdní řády, v důsledku toho neustálá zpoždění, a místo pauzy na konečné alespoň na nějaké základní potřeby, zase rychle někam jet manipulačně, aby obsloužil 1 spoj a pak zase někam manipulačně?
K tomu oprávněně nespokojení cestující, a nějaké řešení na obzoru není.
Ty buspruhy právě řeší ty jízdní řády. Nebo chcete mít natolik natažené doby, že pobyt mimo špičku na každé zastávce bude 2min?
Logicky mimo špičku by ty časy byly jiné, pokud se stane co říkáte je to spíš nechcopnost udělat JŘ podle situace…
Ale spíš jde o to, když třeba bude blbě počasí a víc lidí pojede auty, to podle denní doby neohlídáte.
Já bych to nezakazoval, ale zpoplatnil. Jak modrý zóny, akorát dražší. Autobus bude sloužit jako autíčko s kamerama. To je určitě podle zákona…
Což funguje například v Miami, jsou tam tzv priority lines a za jejich použití se platí (a ne úplně málo). Myslím že by to mohla být velmi dobrá cesta jak umožnit lidem v omezeném množství buspruhy využívat a zároveň mít z toho něco na přilepšenou na rozvoj dopravy.
Jen by ten poplatek musel byt v řádu desetitisíců za měsíc nebo nesměla by být možnost ho započítat do nákladů pro snížení daně. Jinak to dopadne jako s placením za parkování v zónách, kde to firmy zaměstnancům v pohode proplaci.
Ano.
Jednoduché řešení: řidič autobusu snímá provoz kamerou / kamerami, a podezření na porušení pravidel pošle policii. Ta takový důkaz bere jako dostatečný pro potrestání viníka.
Ano, naše zákony toto nedovolují. Ale principielně kde je problém ty zákony změnit? Co by na takovém přístupu mohlo být špatně?
Po 35 letech opět policejní stát?
Určitě přijdete na lepší nápad, jak přimět řidiče, aby nebyli tam, kde jim to nepřísluší.
Účinné vymáhání práva je naopak znakem fungujícího právního státu.
Policejní stát neznamená, že policie vymáhá dodržování zákonů, ale že policie si dělá co chce…
co je na tom policejne statniho?
No ze ti nekdo neco narizuje a dokonce ma tu drzost, ze chce, abys to dodrzoval. Naprosto nechutne chovani 😀
Máte lepší nápad, jak si vynutit dodržování smysluplných zákonů?
Sorryjako, ale dokud řidiči IAD ve velkém porušují zákon a omezují veřejnou službu, tak snad má veřejnost právo dohlížet, kdy a jak k takovým přestupkům dochází, ne?
Toto žádný policejní stát není, navíc. ZJistěte si definici než zde začnete používat termity kterým nerozumíte.
Zrušit ty nesmysluplné a že jich je. Tím odpadne rebelie i její adorace a ještě si preventivně-represivní aparát uvolní ruce k vymáhání právě těch smysluplných pravidel. Ale taky se vybere o dost míň peněz, takže s tím nepočítejme.
Tož a co kdyby jsme začali sami u sebe. Začali jsme se vzájemně respektovat?
Jasne. Nic jineho si nezaslouzime.
Ale nezapomen, ze ten osobak tak pojede dobrovolne. Nikdo ho k tomu nenuti…
Tohle není policejní stát, jen se trvá na dodržení zákonů.
Ty jezdis nebo bys tim pruhem jezdil co?
Vymahani dopravnich predpisu = policejni stat? Proc? To je povolene na to kaslat…?
Problem je, ze k takovym bezzubym zakonum vubec doslo. Ale pri soucasnem slozeni snemovny si tezko dokazu predstavit napravu.
Otázka je, jestli by taky fungovalo automatické přestupkové řízení.
Bude deset firem, co z toho budou ty lidi vysekavat.
Advokátů zabývajících se dopravou je víc než deset. A není na tom nic špatného, v právním státě má podezřelý právo se hájit
Pragmaticky viděno, ti co budou porušovat zákony budou potrestáni buď pokutou státu, anebo zaplacením advokátních služeb těmto firmám. Lepší než dnes.
A bude ta kamera hlásit i přestupky chodců a cyklistů (a ostatních autobusáků)? 😀
A bude ta kamera i hlídat, zda někdo nebije černochy? 😉
U těch chodců a cyklistů ne, protože nemají RZ (SPZ).
Ale jsou pravidla, kdy a jak lze na veřejnosti mít zakrytý ksich. A když není policie líná, dá se prokázat shoda podle očí pod burkou (a koho s kým porovnávat, to natipovat třeba podle stylu chůze).
Autíčkáři jsou přemnožení a chovají se čistě stádně. Spolíhají na to, že ty miliony aut nikdo nezvládne kontrolovat. To jsou zákazy vjezdu, parkování kde nemají, nebezpečné předjíždění. Značky jsou těmto jedincům opravdu pro smích.
Tohle si opravdu rika o kamery s rozpoznavanim SPZ. Kdyby to pak posilalo automaticky flastry 2-3 litry za zachyt, tak by si mozna dotceni zacali davat pozor.
Asi by bylo i vhodne doplnit do zakona…ze pri nezaplaceni pokuty (s nejakou tolerancni lhutou)…dochazi k docasnemu zaniku ridicskeho opravneni do doby zaplaceni a pri nerespektovani bude zabaveno auto a prodano v drazbe.
Bud se muzeme na pravidla vykaslat nebo je konecne zacit vymahat
Divím se, že v dnešní době ještě není něco jako bezdrátová SPZ.
😀 😀 odeberete ridicske opravneni komu, provozovateli? Jedna vec je vymAhat pravidla, druha je vymyslet nesmysly. Cim to je, že touha po drakonickych trestech je vetsinou neprimo umerna znalosti práva.
To si jeste Gwann nevsiml, ze pravomocne udelene pokuty za sprdele provozovatele se opravdu platit musi, jinak clovek muze skoncit s odebranou znackou.
Holt soucasna represe, ktera umoznuje udelat plus minus to, co Gwann pozaduje, neni postacujici, nefunguje a reseni tedy zcela logicky spociva v silnejsi represi.
Ja moc nerozumim tomu, co tihle diskusni pravnici povazuji za „nezaplacenou pokutu“. Aby lidi Systemu nekladli prilisny odpor, byl letos v lete demokraticky zvysen poplatek za spravni rizeni, ktery mnohdy prevysuje samotnou pokutu.
A to je skvele a progresivni, podporujici nase liberalne demokraticke zrizeni.
Platit se musi, otazkou je, jak se plati.
Co jsem nasel, tak cca 20% zustane nezaplaceno. A statistiky celniku z vymahani nejsou take kdo vi jake…
Mno, to jste nasel neco od hodnotovych novinaru z Deniku N a podobnych platku, kteri ovsem nepisi o Pokutach (Pokutu udeluje spravni organ na zaklade Prikazu, popr. Rozhodnuti), nybrz o „Urcenych Castkach“ na zaklade „Vyzvy k uhrade urcene castky“. Skutecnym, pravomocne udelenym Pokutam, clovek neutece tak snadno, nebot muze pri lustraci prijit o znacky. Prelozeno do jazyka srozumitelneho beznemu cloveku, „Vyzva“ na „Urcenou Castku“ je lidove neco jako odpustek. „Zaplat a prestupek nebudeme resit.“ Dokonce to tak primo v pouceni vyslovne pisou. Chapeme? Nejedna se o pokutu, nejste vinen spachanim prestupku, platite za to, ze se prestupek „nebude resit“ (v… Číst vice »
A proc ne? Neumi platit pokuty, nebude ridit. Ano, problem je u firem. Tam se da vymyslet neco onacejsiho – treba vylouceni z verejnych zakazek / inkasa dotaci. Plati to u dani, nevim zda u pokut, ale pokud ne, proc nedoplnit.
PS: spravni pravo opravdu moc neznam. Nemam potrebu. Staci mi insolvencni
spíš bych bral dočasný zánik registrace daného vozidla -> nesmělo by jezdit
„Policie je bezradná“ = má pořád práci?
Tiše, vrchní velitel strážníků spí v parlamentu, nebo je u pacientek.
Ano, tyto situace nastávají denně a hodně mi to vadí. Dělo se to i před současnými úpravami. Tehdy na to policie kašlala úplně, teď se aspoň občas objeví. Bylo by dobré zmínit ale i skutečnou podstatu problému – Praha 6 systematicky blokuje jakékoliv snahy o zlepšení dopravní obslužnosti okolí. Například nepovoluje příměstské autobusy na trase přes Suchdol, která by umožnila řadě obyvatel okolních obcí snadný přístup veřejnou dopravou. Blokuje výstavbu P+R na vhodných místech a pak se “diví”, že je Praha 6 zahlcená auty. Místo toho hledá jen další a další metody, jak otrávit život svému okolí, za každou cenu.… Číst vice »
P+R zácpy nevyřeší, pár stovek aut se v tom provozu úplně ztratí.
Tak to dopadá, když jedna skupina obyvatel (tedy zástupci Prahy) vymyslí opatření proti jiné skupině obyvatel (dojíždějící do Prahy) a bez nějakých smysluplných opatření je prosadí. Asi nikdo nemůže očekávat, že lidi přejdou z osobních aut na MHD, když na ně všichni kašlou (např. není kde zaparkovat u zastávek MHD). Ale oni si dojíždějící zvyknou a opatření začnou časem respektovat, případně se na Prahu vykašlou. A pak se v Praze budou divit, že nejsou schopni zajistit základní služby (např referenti na úřadech, soudech, ve zdravotnictví) a dělnické profese (např. Elektrikáři, instalatéři atd) Nebo si za tyto základní služby budou muset… Číst vice »
Tahle společnost je auto-nemocná.
Tenhle taky nechtěl čekat.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ridic-sestrelil-hasice-u-nehody-na-karlovarsku-zbesilou-jizdu-natocily-kamery-40492564
Protože to je přesně to samé, že?
Tak ať se na Prahu vykašlou, pokud je to taková hrůza a doma naleznou lepší příležitosti.
Ale pokud do té Prahy jezdit chtějí, tak ať respektují pravidla, nebo jedou jinak.
Zase se rozdělovat to by šlo, ale dělat něco efektivně to ne.To ,že někdo blokuje co se dá a pak se diví ach jo škoda slov
Kdo koho rozděluje, prosím?
Někdo se sám rozhodne, že chce bydlet mimo Prahu ale pracovat v Praze. A sám se rozhodne, že bude používat IAD na každodenní dojíždění. A pak si stěžuje, jaká je to hrůza, když po něm chceme dodržování dopravních předpisů?
A na radu „tak to nedělejte“ začnete brblat něco o rozdělení – koho a na co, prosím?
Nějak cimprlich, ne?
A myslíte že pražští řidiči taky dodržují za Prahou pravidla, tak tam taky nemají jezdit…takhle to ale nefunguje. A hlavně od P6 je tohle hodně pokrytectví,která věnuje vše co by mohlo pomoc.
Problém je spíš v tom, že začalo platit omezení, se kterým před rokem nikdo nepočítal. Takže než se to uklidní, tak to bude chvíli trvat. A taky než se dojíždějící vykašlou na práci v Praze, tak to chvíli trvá a nejde ze dne na den. Taky byste hned nesekl s prací.
Stejný článek přes kopírák by šlo napsat i o parkování v Praze, zastavování u přechodů nebo ježdění na “už červenou”.
Normy chování v Česku byly vždycky celkem hulvátské. Někde se to zlepšuje – třeba ve službách – ale na silnicích ve městech je to stejné nebo i horší.
Já vidím že je to, al spon v Praze, horší a horší. Je to malá skupina lidí (plavbu třeba 5%), ale otravuje život všem ostatním a je to vidět. Ti kdo čekají v zácpě nebo hledají místo k parkování jsou pak akorát naštvání, že tady těm dezolátům tohle jednání prochází.
V Teheránu a pár dalších městech na Středním Východě jsem viděl buspruhy oddělené od zbytku silnice citybloky. Tím se pro řidiče aut výrazně snížily manévrovací možnosti a dopravní policii stačilo stát na konci buspruhu, aby hříšníky chytala. Ale jde to samozřejmě proti větší prostupnosti města, o kterou se tady teď jakž takž snažíme, protože pak musíte zaslepit minimálně některé výjezdy z bočních ulic, aby se minimalizovalo množství přerušení té hradby citybloků.
Já jsem spíše proti cityblokům i proti menším bumrlíkům. Občas přesto potřebuje přejet houkal pod majákem. Občas v nějakém pruhu nějaké auto chcípne a nejde objet.
Jinak i v Polsku na víceproudovkách jsou ulice, kde nejde odbočit doleva, místo toho na některých křizovatkách se lze otočit(z levého do levého pruhu)
Já na to asi nemám názor, jestli je to řešení horší nebo lepší, chtěl jsem to jen pro zajímavost zmínit. Samozřejmě jakákoliv bariéra ve městě je už od pohledu hnusná a nese s sebou ty nevýhody, co jste zmínil. Na druhou stranu jako cestujícímu v tom autobuse mi ta bariéra náramně vyhovovala 🙂
V Guatemala City takhle měli řešené celé páteřní autobusové linky. V podstatě sice na silnici ale kompletně segerogovane od jakékoliv jiné dopravy, takže to vlastně suplovalo roli metra….
To je fajn… Než v neznámém městě nezazmatkujete, nenajedete omylem do takového pruhu a i když se prakticky hned zorientujete, tak zjistíte, že nemůžete přejet zpět do správného pruhu…
Dtto Strakonická – v obou úsecích, tj. vyhrazený pravý pruh Lahovičky – Malá Chuchle a pak vyhrazený levý od Branického mostu dál. Frustráti a oprsklíci s neúctou k pravidlům a s respektem nula vůči ostatním. Hlídka bývá a odchytává, ale to aby jich tam bylo více… Nebo kamery a automatické postihy. Na Strakonické tedy k eskalaci frustrace přispívá dlouhodobé zamezení najetí na Barrandovský most, neboť Strakonická byla na základě dopravních modelů obětovaná a jsou z toho zácpy v řádu 25 minut, stojí to často i o víkendu. (Do toho okruh stažený do jednoho (!!!) pruhu jako dnes. Kdo vymyslel takovou… Číst vice »
Co se divíte, respekt před právem je u nás již na nule.Občané se řídí dle toho co vidí u svých zvolených zástupců. Bůh ví kam to povede. 🙁
Občané se rádi vymlouvají, to je.m celé. 😉
král Dobromysl: To bychom brzo dokralovali kdybychom neplnili vlastní nařízení.
Politici jsou jen odrazem společnosti.
Politici mají být ti nejlepší ze společnosti. Bohužel, tak to není.
To není žádná omluva pro porušování zákona.
Kde vidíte omluvu? To je obžaloba současného stavu.
Buspruh? Tak proč je tam povolen vjezd taxíku? Jeden osobák má výhody, který jiný osobák nemá? Jeden podnikatel má výhody, který jiný nemá jen proto, že je taxikář? Směšné. Kde je ta preference hromadné dopravy?
Téměř všude po Evropě můžou taxíky do „vyhrazeného pruhu“ – označení „buspruh“ je jen velké zjednodušení. Je to především proto, že taxík většinu doby jezdí, ale auta v osobním vlastnictví stojí někde na parkovišti. V ČR to tak nevynikne, protože u nás se parkování tolik neřeší…
No hlavně v těch jiných oblastech dovolují i třeba vozidlem se 3 lidmi do těch pruhů.
I někde v Evropě? Já to zatím viděl asi jen v USA…
Mozna by taxiky nemusely. Ale duvod je ten, ze taxik za den prepravi mnoho lidi, zatimco normalni auto vetsinou jen jednoho nebo dva a vetsinu casu nekde prekazi.
Franta s dodávkou také jezdí celý den…
Třeba u nemocnice v Krči kontrolují relativně často a buspruh je tam respektován (nemusí mít přímou souvislost). V téhle zřejmě převzaté tiskové zprávě jde ovšem jen o obhajování šikany, za kterou lze určitě nonstop platnost buspruhů považovat
Mimo špičky s těmi buspruhy problém není.
Trestat trestat trestat.
Klasické stádní chování. Jeden pitomec začne přecházet přes přechod na červenou nebo nebezpečně přejdíždět pomalé auto, další bez přemýšlení vyrazí za ním. U toho buspruhu sice na rozdíl od předchozích situací nejde o život, ale narušuje to účel existence pruhu. Bohužel nepomůže nic jiného, než to bez milosti trestat.
Řešení existuje:
https://www.youtube.com/watch?v=Vsz1U58jXgY
(A zároveň to řidiče i ztrestá.)
Sice je to ztrestá, ale zcela to zablokuje pruh.
Poškodit něčí majetek a zablokovat tam dopravu úplně pro všechny? To je super řešení, musel vymyslet génius!
Agresor také může žádat po pozůstalých odškodné za ztupení nože?
Vždyť mu poškodili jeho majetek.
Vždyť si ten majetek poškodil sám. Co je to zase za trapnou výmluvu? 😄
Nj, jenže u nás používá buspruhy i IZS, MP, příp. taxi s pasažérem a někde i motocykly
Chyba je zřejmá na první pohled. Má malé auto.
Policie nic stíhat nemusí. Není nic snadnějšího a než natočit někoho na kameru jak tím pruhem projíždí a především mu důsledně odečíst body, kromě pokuty ze které má asi srandu…
Nemusí ho na body chytit, protože u záznamu může tvrdit, že řídil někdo jiný?
Na druhou stranu pokud by byl vjezd do pruhů tímto způsobem „zpoplatněn“, tak to většinu řidičů odradí a občasná návštěva policie může bodovat ty, kteří třeba nemají tak hluboko do kapsy.
Ano, pan Jan a plusujícíc neznají předpisy, i když prolítnete radar 200 km/h přijde Vám max. pokuta, body se mohou udělovat jen při zastavení.
Což je trochu absurdní.
Kdyby platila objektivní odpovědnost vlastníka vozu, tak bude i tlak na to, aby byl identifikován skutečný řidič.
Přesně tak. Body se dávají za zvlášť nebezpečné věci. Jestliže někdo půjčí svůj majetek komukoliv na páchání nebezpečné věci, a pak dotyčného kryje („nemůžu říct kdo to byl, byla to osoba blízká“), pak je spoluviníkem i majitel toho majetku. Bez ohledu jestli jde o zbraň, notebook z něhož někdo udělal hackerský útok, nebo auto.
(otázkou je, jestli zneužití bus pruhu už je tak nebezpečné – ono to „jen“ blokuje jiné. IMHO by za to měly být jen vysoké peněžité tresty, projet na červenou nebo jet ve městě stovkou je výrazně nebezpečnější)
…je spoluviníkem i majitel toho majetku.
Jistě, když půjčím sousedovi sekeru, aby si naštípal dřevo, tak budu spoluviníkem, když s ní zabije tchyni..
Když půjčíte sousedovi sekeru, aby si naštípal dříví, a on tou sekerou někoho zavraždí, proč byste nemohl vyšetřujícímu říct, komu jste ji půjčil?
Pokud někomu nedůvěřujete, auto mu nepůjčujte, to je snad jednoduché.
Proboha, vy půjčujete auto někomu PROTO, ABY páchal přestupky? Chování toho dotyčného je naprosto MIMO vaší moc, to jsou dvě nesouvisející věci.
Fair point, uznávám.
LZPS článek 37 odstavec 1. Právní prasarna jménem objektivní odpovědnost neměla nikdy vzniknout. Těm policajtům nikdo nebrání v tom, aby na konci toho bus pruhu stáli třeba každej den, vybírali, připisovali body a já nevím co všechno. Ale já jakožto provozovatel NEMÁM MOŽNOST zajistit, že s vozidlem, které řídí někdo jiný, nebude spáchán přestupek. Prostě nemám. A v momentě, kdy se tak stane a je zjištěn, je moje právo garantované LZPS fakticky zpoplatněno výší pokuty.
Jako provozovatel se objektivní odpovědnosti můžete v klidu zbavit tím, že řeknete, kdo řídil.
Super, postihu v rozporu s ústavně zaručeným právem nevypovídat se přece můžete zbavit tím, že budete vypovídat. Geniální.
Tak a tedka mi hezky sdelte, kdo ridil vami provozovane vozidlo 21.8.2024 v 13:57 v lokalite na GPS souradnicich XXYYZZ… Co? Himl, holoto, jak si dovolujete nepsat si nekde na papir, proti obcance a s podpisem, kdyz auto nekomu pujcujete? Nebo jeste hur, kdyz od nej mate klice vy a manzelka a ridit tak muze kdykoliv kdokoliv z vas? Neslychane! Takze piseme si, provozovatel ridice neuvedl, cili sprdel provozovatele a koukejte hezky platit… Se furt sermuje nejakym vychovnym aspektem tech Vyzev k uhrade urcene castky, ale ten vychovnej efekt v pripade doruceni Vyzvy mesic a pul po spachani hrdelniho zlocinu… Číst vice »
S právem provozovat vozidlo se vážou i povinnosti. Stejně jako třeba mít STK apod. Nechceš být objektivně odpovědný za vozidlo? nevlastni jej.
Takze si, coby, predpokladam, zakonodbaly obcan a provozovatel motoroveho vozidla, doma vedete zapisnik, kam pisete, jestli si auto v ten den/hodinu berete zrovna vy, vase manzelka, ci plnolety potomek, a vuuuuubec vam to nepripada padle na hlavu, protoze Ordnung prece muss sein?
* samozrejme, tento zapisnik uchovavate az do uplynuti promlceci lhuty, protoze co kdyby naaaahodou…
Přesně tak. Objektivní odpovědnost provozovatele je svinstvo a to potenciálně mnohem nebezpečnější než porušování pravidel. Protože když to jde u auta, proč by to nešlo i jinde, kde se to zrovna bude hodit? Připomínám, že po příštích volbách bude téměř jistě premiérem bývalý estébák a oligarcha, s trochou štěstí bez ústavní většiny, tak aby místním autobijcům tenhle jejich “úspěch” a těch pár bezpracně vybraných pokut následně nezhořkl. Bohužel by se to týkalo nás všech.
Posvětil to Úszavní soud :Ústavní soud shledal, že zásah do vlastnického práva, který je spojen s objektivní odpovědností provozovatele vozidla za správní delikt podle § 125f odst. 1 zákona o silničním provozu, obstojí jako přiměřený k sledovanému cíli.
Což je obrovská chyba, majitel auta by měl mít povinnost sdělit, komu umožnil páchat trestnou činnost tím, že mu půjčil auto. Pokud sdělit odmítá, stává se spolupachatelem a měl by mu být prostředek k páchání této činnosti (tedy to auto) zabaven do doby, než se viník objasní.
Další Morozov?
To je stejný případ jako s parkováním, plošné automatické vynucení aspoň základního dodržování pravidel je technicky celkem snadné, ale ne legálně. A není to proto, že by ty zákony nějak zastaraly nebo to někdo opomenul, přijde mi, že v dnešní době je ta snaha o otupení a minimalizování na kontroly s fyzickou přítomností hlídky policie naprosto cílevědomá. Hromada lidí nechce aby existovalo efektivní vynucení bus pruhů (nebo neparkování na chodníku).
Body se přičítají-„sbírají“!
Myslel jsem že naopak, ještě s tím asi nemám dost zkušeností. Ale je to spíše jen technický detail…
V tom případě se račte seznámit se zákony této země (a patrně pak přestanete psát podobné nesmysly).
Logicky ano, legislativne nikoli. Bohuzel.