Z buspruhů mají auta legraci. Řidiči autobusů jsou frustrovaní, policie kontroly nestíhá
Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Podle Ropidu do buspruhů vjíždějí už i sluší řidiči. Nechají se strhnout těmi ostatními.
Už před více jak 30 lety se navrhovalo a dokonce připravovalo prodloužení metra trasy A za stanici Dejvická až na okraj města, resp. na letiště. U MÚK s Evropskou, tam, co je dnes Šestka, měla být stanice metra, parkoviště P+R pro víc jak 1000 aut a velký terminál pro příměstské busy. Nakonec se postavilo torzo metra do Motola (dobře, aspoň to řeší špitál, ale na to by stačila tramvaj, která se stejně nakonec postaví) a na Evropské „buzer“ bus pruh. Slibovaná „rychlodráha“ bude na svatýho dyndy a ještě za mnoho násobně vyšší náklad, než by stálo celé metro a k… Číst vice »
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesko-ma-zbytecne-moc-policistu-mini-ekonomove-z-nervu-40492436
Já myslím, že jich má tak desetinu počtu, který by byl potřeba.
A co ulice Vrchlického , tak jsem policajty viděl max jednou. A mimopražští jedou jen v bus pruzích.
Nechápu k čemu je nonstop platnost bus pruhů. Proč záleží na tom, kterým pruhem pojedou auta večer, v noci nebo o víkendu.
Protože se to zbytečně komplikuje a nikdo nemá čas číst prťavé dodatečné tabulky. Ale jaké vlastně má mimo špičku opodstatnění využívat dva pruhy? Potřebujete jezdit rychle a zdržují vás ti co jezdí podle předpisů?
Dneska jsem stál kolonu v Patočkově ve směru na Vypich. Kolona byla asi na 3min během kterých tím buspruhem okolo mě projelo asi 6 řidičů, ani sloupky na konci buspruhu tyto řidiče nevykoleji vezmou to kličkou přes tramvajový pás. Ta vymahatelnost se musí zvýšit, bití jsou totiž na tom jen ti co předpisy dodržují.
Pardon, myslel jsem Bělohorskou. Ale ten příklad je vlastně dobrý, kdyby tam buspruhy nebyl, kolona bude N minut. Když tam buspruh je a všichni ho dodržují, kolona bude taky N minut, protože tím úzkým hrdlem je křižovatka na Vypichu, kde se silnice rozšiřuje. Jenže když je tam buspruh a spousta lidí to porušuje klidně tam můžete stát poctivě mnohem déle, protože se před vás dostane mnoho aut tím buspruhem.
To je fakt takovej problem tam v dnesni dobe flaknout hlopou kameru (o nejake AI ktera by eliminovala falesne pozitivni pripady radsi ani nemluve).
O prohlášení policie ze bus pruhy více kontrolují by se dalo úspěšně pochybovat.
Jezdím min. 3x týdne do Prahy po Strakonicke a kontrolu dodržování jízdy v busoruhu jsem od začátku roku nezaregistroval. Možná je to tím, že policisté nemají kde a jak řidiče jedoucího bus pruhem zastavit a pokutovat. Podle mne jediná možnost je kamery na sloupech, ale na to by se musel upravit zákon. Bohužel nase suočasná vláda(ale i ty minulé) připravuje převážně zákony, které jsou ušitý pro ty lepší z nás, případně velké firmy. Takže se nic nezmění.
Nemůžou ho odklonit někde do noční ulice ?
Ano. Jsme stat, kde lidi na vse kaslou a jako bonus to nikdo nevyzaduje dodrzovat. To uz je snad lepsi nic nenarizovat…
Bydlím na evropské a stal se z toho pruh pro Bolt a Uber. Předevčírem jsem jel domů a dvě policejní auta popojizdela v bus pruhu s obyč auty a boltakama. A druhé auto za mnou byla taky policie a taky nic neudělala.
Já jsem kritizován skladníkem ministerstva vnitra v Hrdlořezech, které mu říkají Jiřík, že mu vozím pozdě brambory, protože nepatřím mezi řidiče, kteří jezdí pruhem pro autobusy.
Ale jistě, autíčkáři jsou v téhle zemi nepostižitelní a mají neustálé úlevy. Dopravní policie je součástí celého tohoto problému, ne jeho řešením. Už to musí skončit.
V jaké míře se tyhle přestupky stávají v zahraničí, ať už na východ nebo na západ od nás? Jsou tam řidiči slušnější a poslušnější? Dovolí si český řidič udělat přestupek v zahraničí?
Záleží na přestupku. Třeba rychlost, ano dovolím, ale jen mimo obec. A většinou do pár procent Když bychom vzali rychlost: Německo – lidi nedodržují, hlavně třicítky ve městech jim dělají mentální problém, i těch 120 na dálnici moc nedodržují (když se neměří), ne významně, ale těch 130 jedou. Francie – v obci při 50 zdržujete, mimo obec narazí žabaři na první zatáčku a zdržují Vás. Na dálnici taky drží 130max. Což mi přijde horší než dodržovat 50 v obci a pak jet 160 na dálnici Španělsko – trochu Itálie, všude minimálně +20km/h kromě dálnice. Takže opět trochu nepochopitelné. Tam narazíte… Číst vice »
Jako člověk, co po Praze jezdí MHD, ale obcas i autem, musím souhlasit, že míra ignorace dopravního značení ze strany části řidičů aut je značná. Ať už to jsou buspruhy nebo stání na zákazech zastavení, ignorování přikázaných směrů jízdy nebo projíždění na červenou. A zdá se mi, že to opravdu nikdo neřeší. Pruhy pro autobusy by měly být dávno hlídány automatickými kamerami a hotovo.
Jesteze treba ridici autobusu jsou etalon slusnosti co nejezdi na cervenou, neprekracuji rychlost, neblokuji krizovatky a vzdy zastavi chodci na prechodu…
„A vy zase bijete černochy“.
Milý M82, zde je článek o IAD hromadně ignorujících bus pruhy. Zkuste se držet tématu.
Řidiči MHD včetně tramvají musí mít nervy jako provazy, aby vydrželi tolerovat každý den desítky bezohledných sobců, kteří jim komplikují život a nepodlehli pokušení prostě nějakého gaunera zlikvidovat.
…. tohle mě pobavilo, jen nevím tedy, kde jsou 🙂
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesko-ma-zbytecne-moc-policistu-mini-ekonomove-z-nervu-40492436#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Kde ti policiste jsou? Ze by zasiti v kanclech, kde vymysleji o zruseni jakeho prechodu pozadat? https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesko-ma-zbytecne-moc-policistu-mini-ekonomove-z-nervu-40492436#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
drobny vecny dotaz – stavajici garnitura vladnouci radnici P6 prosadila sice toto buspruhove „reseni“ – ovsem uvazme, nakolik je spravne upnout se na „zabetonovani“ nastaveneho statu quo, kdyz je nikoliv nepravdepodobna situace, ze po komunalkach za 2 roky (2026) se vedeni radnice natolik obmeni, ze buspruhy zase zrusi a veskere pozadovane investice do pridavnych systemu a zarizeni hlidajicich pouzivani buspruhu vyjdou vnivec?
…tyhle nazorove otocky po volbach jsou zcela bezne v Praze i vsude jinde…
Jo, tenhle odezdi-kezdismus mne taky pěkně štve. Něco se prosadí silou, druhá strana to po příchodu k moci zruší a prosadí silou opačnou věc. Mezitím občan musí pořad být ve střehu, co se kde jak naprosto otočilo za pravidlo.
Chtělo by to trochu víc konsenzuální politiku, aby se po volbách měnily spíš parametry než pravidla od základů.
Ale zkuste si něco domluvit s Babišem nebo okamurou. Anebo prosadit přes Stanjuru, třeba..
Jen taková myšlenka k tomuto tématu.
Jestli se s výstabou městských tunelů neměl postavit i odbočný tunel cca 2,5-3 km v přibližné relaci Kamýcká x Troja (https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9gyIbxY4XjgN1fGLgf1f25hK1ekxgxWfPAhX2fTjgf02n&x=14.4033606&y=50.1247099&z=16)
Když most je v Praze Trojský a pak až v Kralupech nad Vltavou, ale muselo by se nějak technologicky vyřešit podejití Vltavy v Suchdole, aby při privní větší vodě se ten tunel nezatopil.
A nebo prostě už dokončit konečně vnější okruh.
To je blbost která nemá opodstatnění, právě díky DO. Mnohem větší smysl by dával nějaký tunel mezi Malovankou a silnicí 240 nad Šáreckým údolím, vyvedený v místě no budoucí sjezdu z DO. Tady na tom místě bude vždy chybět kapacitní spojka, provoz z Horoměřic a dalších obcí bude dál otravovat desítky tisíc lidí v Praze.
Řidiči nerespektují předpisy? Nějak mě to nepřekvapuje. Hlavně, že oni jako první vyzývají ostatní účastníky provozu k dodržování pravidel.
Kolik zákazů takový člověk potřebuje, aby je začal respektovat? Jak jsem vypozoroval, nemají pevnou vůli něco dodržovat. Navíc si vybírají, které předpisy jsou zbytečné a které ne. No když si myslíte, že touto vzpourou něco dokážete, tak prosím. 😀
Spíš než auta v buspruhu je tam problém to idiotské střídání pruhů s tím, že pravý končí zelenými dildy. Od instalace tohohle nesmyslu se na Evropské přiskakuje i v neděli odpoledne. Tenhle problém tam předtím nikdy nebyl.
Pak se vám stane, že se lidi naštvou a začnou blokovat ty, kteří se cpou z buspruhu, kterým si zrychlili cestu k tomu křížení.
Nevím, zda je to technicky možné, ale nešlo by to řídit až tím semaforem, který by zastavil levý pruh ve chvíli, kdy se přiblíží autobus, aby mohl překřížit cestu do zastávky?
Jo, tak na Plzeňské je to taky bohužel standard. Zatím jsem vždy zůstávala v levém pruhu, ale když pak kolem mě v pravém profrčí víc jak 30 aut za minutu (minule mi to nedalo a fakt jsem počítala), připadám si jak ta největší nána na světě… naštěstí tam nejezdím tak často, aby mi už došla trpělivost, ale že to je značně frustrující, to rozhodně je, nejen pro řidiče autobusů, ale i pro ostatní.
Neboli autíčkářská totalita. Někteří jsou rovnější, ale běda jak chodec jde po silnici.
A nepomáhají spíš frustraci řidičů BUS absolutně nesmyslné jízdní řády, v důsledku toho neustálá zpoždění, a místo pauzy na konečné alespoň na nějaké základní potřeby, zase rychle někam jet manipulačně, aby obsloužil 1 spoj a pak zase někam manipulačně?
K tomu oprávněně nespokojení cestující, a nějaké řešení na obzoru není.
Ty buspruhy právě řeší ty jízdní řády. Nebo chcete mít natolik natažené doby, že pobyt mimo špičku na každé zastávce bude 2min?
Já bych to nezakazoval, ale zpoplatnil. Jak modrý zóny, akorát dražší. Autobus bude sloužit jako autíčko s kamerama. To je určitě podle zákona…
Což funguje například v Miami, jsou tam tzv priority lines a za jejich použití se platí (a ne úplně málo). Myslím že by to mohla být velmi dobrá cesta jak umožnit lidem v omezeném množství buspruhy využívat a zároveň mít z toho něco na přilepšenou na rozvoj dopravy.
Jen by ten poplatek musel byt v řádu desetitisíců za měsíc nebo nesměla by být možnost ho započítat do nákladů pro snížení daně. Jinak to dopadne jako s placením za parkování v zónách, kde to firmy zaměstnancům v pohode proplaci.
Ano.
Jednoduché řešení: řidič autobusu snímá provoz kamerou / kamerami, a podezření na porušení pravidel pošle policii. Ta takový důkaz bere jako dostatečný pro potrestání viníka.
Ano, naše zákony toto nedovolují. Ale principielně kde je problém ty zákony změnit? Co by na takovém přístupu mohlo být špatně?
Po 35 letech opět policejní stát?
Určitě přijdete na lepší nápad, jak přimět řidiče, aby nebyli tam, kde jim to nepřísluší.
Účinné vymáhání práva je naopak znakem fungujícího právního státu.
Policejní stát neznamená, že policie vymáhá dodržování zákonů, ale že policie si dělá co chce…
co je na tom policejne statniho?
No ze ti nekdo neco narizuje a dokonce ma tu drzost, ze chce, abys to dodrzoval. Naprosto nechutne chovani 😀
Máte lepší nápad, jak si vynutit dodržování smysluplných zákonů?
Sorryjako, ale dokud řidiči IAD ve velkém porušují zákon a omezují veřejnou službu, tak snad má veřejnost právo dohlížet, kdy a jak k takovým přestupkům dochází, ne?
Toto žádný policejní stát není, navíc. ZJistěte si definici než zde začnete používat termity kterým nerozumíte.
Jasne. Nic jineho si nezaslouzime.
Ale nezapomen, ze ten osobak tak pojede dobrovolne. Nikdo ho k tomu nenuti…
Tohle není policejní stát, jen se trvá na dodržení zákonů.
Problem je, ze k takovym bezzubym zakonum vubec doslo. Ale pri soucasnem slozeni snemovny si tezko dokazu predstavit napravu.
Otázka je, jestli by taky fungovalo automatické přestupkové řízení.
Bude deset firem, co z toho budou ty lidi vysekavat.
Autíčkáři jsou přemnožení a chovají se čistě stádně. Spolíhají na to, že ty miliony aut nikdo nezvládne kontrolovat. To jsou zákazy vjezdu, parkování kde nemají, nebezpečné předjíždění. Značky jsou těmto jedincům opravdu pro smích.
Tohle si opravdu rika o kamery s rozpoznavanim SPZ. Kdyby to pak posilalo automaticky flastry 2-3 litry za zachyt, tak by si mozna dotceni zacali davat pozor.
Asi by bylo i vhodne doplnit do zakona…ze pri nezaplaceni pokuty (s nejakou tolerancni lhutou)…dochazi k docasnemu zaniku ridicskeho opravneni do doby zaplaceni a pri nerespektovani bude zabaveno auto a prodano v drazbe.
Bud se muzeme na pravidla vykaslat nebo je konecne zacit vymahat
Divím se, že v dnešní době ještě není něco jako bezdrátová SPZ.
😀 😀 odeberete ridicske opravneni komu, provozovateli? Jedna vec je vymAhat pravidla, druha je vymyslet nesmysly. Cim to je, že touha po drakonickych trestech je vetsinou neprimo umerna znalosti práva.
„Policie je bezradná“ = má pořád práci?
Tiše, vrchní velitel strážníků spí v parlamentu, nebo je u pacientek.
Ano, tyto situace nastávají denně a hodně mi to vadí. Dělo se to i před současnými úpravami. Tehdy na to policie kašlala úplně, teď se aspoň občas objeví. Bylo by dobré zmínit ale i skutečnou podstatu problému – Praha 6 systematicky blokuje jakékoliv snahy o zlepšení dopravní obslužnosti okolí. Například nepovoluje příměstské autobusy na trase přes Suchdol, která by umožnila řadě obyvatel okolních obcí snadný přístup veřejnou dopravou. Blokuje výstavbu P+R na vhodných místech a pak se “diví”, že je Praha 6 zahlcená auty. Místo toho hledá jen další a další metody, jak otrávit život svému okolí, za každou cenu.… Číst vice »
P+R zácpy nevyřeší, pár stovek aut se v tom provozu úplně ztratí.
Tak to dopadá, když jedna skupina obyvatel (tedy zástupci Prahy) vymyslí opatření proti jiné skupině obyvatel (dojíždějící do Prahy) a bez nějakých smysluplných opatření je prosadí. Asi nikdo nemůže očekávat, že lidi přejdou z osobních aut na MHD, když na ně všichni kašlou (např. není kde zaparkovat u zastávek MHD). Ale oni si dojíždějící zvyknou a opatření začnou časem respektovat, případně se na Prahu vykašlou. A pak se v Praze budou divit, že nejsou schopni zajistit základní služby (např referenti na úřadech, soudech, ve zdravotnictví) a dělnické profese (např. Elektrikáři, instalatéři atd) Nebo si za tyto základní služby budou muset… Číst vice »
Tahle společnost je auto-nemocná.
Tenhle taky nechtěl čekat.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ridic-sestrelil-hasice-u-nehody-na-karlovarsku-zbesilou-jizdu-natocily-kamery-40492564
Tak ať se na Prahu vykašlou, pokud je to taková hrůza a doma naleznou lepší příležitosti.
Ale pokud do té Prahy jezdit chtějí, tak ať respektují pravidla, nebo jedou jinak.
Zase se rozdělovat to by šlo, ale dělat něco efektivně to ne.To ,že někdo blokuje co se dá a pak se diví ach jo škoda slov
Kdo koho rozděluje, prosím?
Někdo se sám rozhodne, že chce bydlet mimo Prahu ale pracovat v Praze. A sám se rozhodne, že bude používat IAD na každodenní dojíždění. A pak si stěžuje, jaká je to hrůza, když po něm chceme dodržování dopravních předpisů?
A na radu „tak to nedělejte“ začnete brblat něco o rozdělení – koho a na co, prosím?
Nějak cimprlich, ne?
Problém je spíš v tom, že začalo platit omezení, se kterým před rokem nikdo nepočítal. Takže než se to uklidní, tak to bude chvíli trvat. A taky než se dojíždějící vykašlou na práci v Praze, tak to chvíli trvá a nejde ze dne na den. Taky byste hned nesekl s prací.
Stejný článek přes kopírák by šlo napsat i o parkování v Praze, zastavování u přechodů nebo ježdění na “už červenou”.
Normy chování v Česku byly vždycky celkem hulvátské. Někde se to zlepšuje – třeba ve službách – ale na silnicích ve městech je to stejné nebo i horší.
Já vidím že je to, al spon v Praze, horší a horší. Je to malá skupina lidí (plavbu třeba 5%), ale otravuje život všem ostatním a je to vidět. Ti kdo čekají v zácpě nebo hledají místo k parkování jsou pak akorát naštvání, že tady těm dezolátům tohle jednání prochází.
V Teheránu a pár dalších městech na Středním Východě jsem viděl buspruhy oddělené od zbytku silnice citybloky. Tím se pro řidiče aut výrazně snížily manévrovací možnosti a dopravní policii stačilo stát na konci buspruhu, aby hříšníky chytala. Ale jde to samozřejmě proti větší prostupnosti města, o kterou se tady teď jakž takž snažíme, protože pak musíte zaslepit minimálně některé výjezdy z bočních ulic, aby se minimalizovalo množství přerušení té hradby citybloků.
Já jsem spíše proti cityblokům i proti menším bumrlíkům. Občas přesto potřebuje přejet houkal pod majákem. Občas v nějakém pruhu nějaké auto chcípne a nejde objet.
Jinak i v Polsku na víceproudovkách jsou ulice, kde nejde odbočit doleva, místo toho na některých křizovatkách se lze otočit(z levého do levého pruhu)
Já na to asi nemám názor, jestli je to řešení horší nebo lepší, chtěl jsem to jen pro zajímavost zmínit. Samozřejmě jakákoliv bariéra ve městě je už od pohledu hnusná a nese s sebou ty nevýhody, co jste zmínil. Na druhou stranu jako cestujícímu v tom autobuse mi ta bariéra náramně vyhovovala 🙂
Dtto Strakonická – v obou úsecích, tj. vyhrazený pravý pruh Lahovičky – Malá Chuchle a pak vyhrazený levý od Branického mostu dál. Frustráti a oprsklíci s neúctou k pravidlům a s respektem nula vůči ostatním. Hlídka bývá a odchytává, ale to aby jich tam bylo více… Nebo kamery a automatické postihy. Na Strakonické tedy k eskalaci frustrace přispívá dlouhodobé zamezení najetí na Barrandovský most, neboť Strakonická byla na základě dopravních modelů obětovaná a jsou z toho zácpy v řádu 25 minut, stojí to často i o víkendu. (Do toho okruh stažený do jednoho (!!!) pruhu jako dnes. Kdo vymyslel takovou… Číst vice »
Co se divíte, respekt před právem je u nás již na nule.Občané se řídí dle toho co vidí u svých zvolených zástupců. Bůh ví kam to povede. 🙁
Občané se rádi vymlouvají, to je.m celé. 😉
král Dobromysl: To bychom brzo dokralovali kdybychom neplnili vlastní nařízení.
Politici jsou jen odrazem společnosti.
Politici mají být ti nejlepší ze společnosti. Bohužel, tak to není.
To není žádná omluva pro porušování zákona.
Buspruh? Tak proč je tam povolen vjezd taxíku? Jeden osobák má výhody, který jiný osobák nemá? Jeden podnikatel má výhody, který jiný nemá jen proto, že je taxikář? Směšné. Kde je ta preference hromadné dopravy?
Téměř všude po Evropě můžou taxíky do „vyhrazeného pruhu“ – označení „buspruh“ je jen velké zjednodušení. Je to především proto, že taxík většinu doby jezdí, ale auta v osobním vlastnictví stojí někde na parkovišti. V ČR to tak nevynikne, protože u nás se parkování tolik neřeší…
No hlavně v těch jiných oblastech dovolují i třeba vozidlem se 3 lidmi do těch pruhů.
Třeba u nemocnice v Krči kontrolují relativně často a buspruh je tam respektován (nemusí mít přímou souvislost). V téhle zřejmě převzaté tiskové zprávě jde ovšem jen o obhajování šikany, za kterou lze určitě nonstop platnost buspruhů považovat
Mimo špičky s těmi buspruhy problém není.
Trestat trestat trestat.
Klasické stádní chování. Jeden pitomec začne přecházet přes přechod na červenou nebo nebezpečně přejdíždět pomalé auto, další bez přemýšlení vyrazí za ním. U toho buspruhu sice na rozdíl od předchozích situací nejde o život, ale narušuje to účel existence pruhu. Bohužel nepomůže nic jiného, než to bez milosti trestat.
Řešení existuje:
https://www.youtube.com/watch?v=Vsz1U58jXgY
(A zároveň to řidiče i ztrestá.)
Sice je to ztrestá, ale zcela to zablokuje pruh.
Poškodit něčí majetek a zablokovat tam dopravu úplně pro všechny? To je super řešení, musel vymyslet génius!
Agresor také může žádat po pozůstalých odškodné za ztupení nože?
Vždyť mu poškodili jeho majetek.
Vždyť si ten majetek poškodil sám. Co je to zase za trapnou výmluvu? 😄
Nj, jenže u nás používá buspruhy i IZS, MP, příp. taxi s pasažérem a někde i motocykly
Policie nic stíhat nemusí. Není nic snadnějšího a než natočit někoho na kameru jak tím pruhem projíždí a především mu důsledně odečíst body, kromě pokuty ze které má asi srandu…
Nemusí ho na body chytit, protože u záznamu může tvrdit, že řídil někdo jiný?
Na druhou stranu pokud by byl vjezd do pruhů tímto způsobem „zpoplatněn“, tak to většinu řidičů odradí a občasná návštěva policie může bodovat ty, kteří třeba nemají tak hluboko do kapsy.
Ano, pan Jan a plusujícíc neznají předpisy, i když prolítnete radar 200 km/h přijde Vám max. pokuta, body se mohou udělovat jen při zastavení.
Což je trochu absurdní.
Kdyby platila objektivní odpovědnost vlastníka vozu, tak bude i tlak na to, aby byl identifikován skutečný řidič.
Přesně tak. Body se dávají za zvlášť nebezpečné věci. Jestliže někdo půjčí svůj majetek komukoliv na páchání nebezpečné věci, a pak dotyčného kryje („nemůžu říct kdo to byl, byla to osoba blízká“), pak je spoluviníkem i majitel toho majetku. Bez ohledu jestli jde o zbraň, notebook z něhož někdo udělal hackerský útok, nebo auto.
(otázkou je, jestli zneužití bus pruhu už je tak nebezpečné – ono to „jen“ blokuje jiné. IMHO by za to měly být jen vysoké peněžité tresty, projet na červenou nebo jet ve městě stovkou je výrazně nebezpečnější)
…je spoluviníkem i majitel toho majetku.
Jistě, když půjčím sousedovi sekeru, aby si naštípal dřevo, tak budu spoluviníkem, když s ní zabije tchyni..
Proboha, vy půjčujete auto někomu PROTO, ABY páchal přestupky? Chování toho dotyčného je naprosto MIMO vaší moc, to jsou dvě nesouvisející věci.
LZPS článek 37 odstavec 1. Právní prasarna jménem objektivní odpovědnost neměla nikdy vzniknout. Těm policajtům nikdo nebrání v tom, aby na konci toho bus pruhu stáli třeba každej den, vybírali, připisovali body a já nevím co všechno. Ale já jakožto provozovatel NEMÁM MOŽNOST zajistit, že s vozidlem, které řídí někdo jiný, nebude spáchán přestupek. Prostě nemám. A v momentě, kdy se tak stane a je zjištěn, je moje právo garantované LZPS fakticky zpoplatněno výší pokuty.
Což je obrovská chyba, majitel auta by měl mít povinnost sdělit, komu umožnil páchat trestnou činnost tím, že mu půjčil auto. Pokud sdělit odmítá, stává se spolupachatelem a měl by mu být prostředek k páchání této činnosti (tedy to auto) zabaven do doby, než se viník objasní.
To je stejný případ jako s parkováním, plošné automatické vynucení aspoň základního dodržování pravidel je technicky celkem snadné, ale ne legálně. A není to proto, že by ty zákony nějak zastaraly nebo to někdo opomenul, přijde mi, že v dnešní době je ta snaha o otupení a minimalizování na kontroly s fyzickou přítomností hlídky policie naprosto cílevědomá. Hromada lidí nechce aby existovalo efektivní vynucení bus pruhů (nebo neparkování na chodníku).
Body se přičítají-„sbírají“!
Myslel jsem že naopak, ještě s tím asi nemám dost zkušeností. Ale je to spíše jen technický detail…
V tom případě se račte seznámit se zákony této země (a patrně pak přestanete psát podobné nesmysly).
Logicky ano, legislativne nikoli. Bohuzel.