Z Bratislavy do Košic i nadále pod pět hodin, IC vlaky nahradí zrychlené expresy
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK
Mezi Bratislavou a Košicemi se bude poprvé v historii jezdit každou hodinu.
Mezi Bratislavou a Košicemi se bude poprvé v historii jezdit každou hodinu.
Nejde o to, že to bude jezdit každou hodinu, ale že doprava mezi dvěma největšími městy na Slovensku je ve slepé uličce, když to jede neuvěřitelných 5 hodin. I kdyby to jezdilo co půl hodiny, tak jr to v ******. Je to mimo normální civilizaci. Tady je jakýkoliv komentář jen tragikomedie, a to někteří napsali celou knihu. Prostě úvahy o něčem úplně bizarním. Na Slovensku udělali nepředstavitelnou chybu, že nedokázali dodnes ani za 30 let spojit dvě největší města, respektive správně by to měla být tři největší města ve státě, Bratislava, Prešov a Košice. v nějakém rozumném čase, a to… Číst vice »
V jedinej veci suhlas a to v tom, ze za tych 30 rokov usek BA – KE mal byt cely uz zmodernizovany. Alebo aspon z dobrych 80%. Ale inak je Vas prispevok totalny blabol (ostatne ako kazdy Vas druhy prispevok na tejto stranke) plus s dobrou porciou arogancie. Ake 3 hodiny BA-KE ? Taky cas sa nikdy neplanoval ani. To by trat ZA-KE musela byt skoro cela v novej stope, a samy tunel / estakada, lebo my nemame kopecky ale hory a velhory. Cely zmodernizovany usek BA-KE rata s casom do 4 hodin. Ano, v CZ su koridory takmer vsetky… Číst vice »
A este upresnim, ze 450 km BA – KE s IC / zrychleny Ex do 5 hodin sa moc nelisi od cestovnych casov v CZ na hlavnych tratiach s narychlejsimi spojmi.
Navrhuji, aby se zrychlený expres oficiálně pojmenoval Zrxprs.
Česi majú vlaky SuperCity, čiže SC…
My budeme mať SuperExpres, čiže SEX….
Bude sa to dobre vynímať pri hlásení vlakov
„SEX“ z Košíc a Žiliny príde na nástupište č. 3″
To hlášení bude sice nezvyklé, ale pokud jde o podstatu sdělení, tak to vlastně není žádná novinka 🙂
Trepeš hlúposti!
A vznikne mam nový eufemizmus „mal som sex so železnicami“ – môj vlak meškal, t.j. železnice so mnou vyje…i.
A měl jste ho 5 hodin.
Alebo hlásenie : „Kto chce SEX až do Košíc, nech ide na tretie nástupište“ …
Bolo by to zbytočne emotívne, keby túto zmenu nevnímam pozitívne. Práveže 1h takt vnímam veľmi pozitívne. Ale tá trpká príchuť toho, že pri nátlaku verejnosti sa rozhodneme 2 páry vlakov zrýchliť a zredukovať pri nich zastávky, čo zároveň spôsobí rozbitie taktu, to už je veľmi nesystematické. Predsalen MD SR sa mohlo vyhovoriť na viacero relevantných vecí. Modernizácia uzla ŽST Žilina, rekonštrukcia ŽST Košice, už iba tieto sú svojou povahou v súčasnosti obrovské projekty. O ďalších výlukách nehovoriac. Takisto stačilo povedať, že 1h takt je potrebný vzhľadom na to, že je to nutné kvôli Plánu dopravnej obslužnosti, na základe ktorého môžme… Číst vice »
Volby vyhráli důchodci, tak máte důchodcovskej vlak. Co k tomu víc říct?
Slovo „diskriminace“ se dnes strašně nadužívá a používá v úplně nesmyslných souvislostech…jako třeba v tomto příspěvku.
To v akých súvislostiach sa dnes slovo „diskriminácia“ používa, či už v akýchkoľvek iných témach, je mne úplne ukradnuté. Ale rád by som vedel Váš názor, keby ČD len tak z čista jasna by Vám na linke Ex3 v úseku Břeclav – Praha naordinovala povinné rezervácie, a to ešte chaoticky nie vo všetkých vozňoch.(so súhlasom MD ČR samozrejme) Ale stále by som to u ČD pochopil, pretože pri nákupe online máte rezerváciu zadarmo. Na ZSSK do sumy 10€(2. trieda) nehrozí. O prípadnom vrátení cestovného dokladu zo strany cestujúceho v dostatočnej lehote pred cestou radšej pomlčím, vyššie som ho pri ZSSK… Číst vice »
Možná vás to překvapí, ale ne každá hloupost je diskriminace. Někdy je to prostě jenom hloupost.
Možno Vás to prekvapí, ale jedným z troch princípov tarify je, že nesmie byť diskriminačná. V definícii je použité presne toto slovo. Naozaj som to myslel iba v tomto kontexte, keď som napísal slovíčko „nediskriminačná“. Naozaj za tým nehľadajte vyšší úmysel.
Ak je naopak pre Vás hlúposť celá moja prvotná reakcia na povinné rezervácie vo vlakoch, ktoré sú prevádzkované na základe zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme, kde tieto sú v rozpore s povahou takýchto služieb, tak Váš názor rešpektujem, ale nesúhlasím s ním.
443 kilometrů za 5 hodin 26 minut je vskutku běžný standard EU. Asi buďme rádi za naše spojení z Prahy do Ostravy či Brna, kde to i díky soukromé konkurenci jezdí jako MHD v menším městě a přeci jen o trošku rychleji. Bratislava – Košice v průměru 81,5 km/h, Praha – Ostrava 106 km/h, Praha – Brno 99 km/h.
zkuste jeste porovnat prumernou rychlost v usecich BA-ZA vs. ZA-KE
Což nic nemění na tom, že u nás jsou rekonstrukce koridorů už prakticky hotové, zatímco na Slovensku je železniční středověk na většině hlavních tratí.
Ten zrýchlený vlak z BA o 15:30, to je zas také krásne parlamentné papalášstvo. Pre väčšinu ľudí nepoužiteľné lebo sú ešte v robote, ale poslanci budú mať odvoz.
Pre poslancov bude určené lietadlo, ktoré im v plnej výške preplatí štát ako cestovné náklady…..
Lietadlo do Ružomberka alebo Popradu? 😉
Nenavádět…
dufam ze do rici
Letadlo do Martina, Ružomberka, Lipt. Mikuláše, Popradu, SVM a Prešova.
Jedno. 🙂
SNV, pardon.
To, jestli je rozumné obětovat zrychlením 4 Ex celodenní vazby po trase ukáže čas. Nejméně škody by napáchaly zrychlenky ve stávajících polohách Ex, celodenní standardní Exy (ty nově přidané) by měly mít žádoucí přípoje v Blavě a Púchově.
No, nevím,, 440 km za 5 hodin mi přijde dost dlouho. Myslím, v že správci železnic jak v ČR tak na SK mají dost velký prostor se zlepšovat. Zatím je to bída, předpokládám, že vlaky nejsou to, co rychlost brzdí.
O 40 rokov bude zrekonštruovaná aj severná trať na 160km/h. Vtedy sa budú môcť vlaky naplno rozbehnúť a trošku sa aj zrýchlia, možno bude cesta trvať 4 hodiny….
Tak to už tu viacerí nebudeme. To som si hovoril pred 30-timi rokmi, keď sa o modernizácii koridorov začalo hovoriť. V ČR za roky 1994 – 2004 z predvstupových peňazí zmodernizovali takmer celý koridor od Dečína po Břeclav, mimo uzlov a s priecestiami, čo sa síce občas vypomstilo, ale ten efekt sa dostavil. Na Slovensku sme v rokoch 1999 -2002 zmodernizovai prvý 6 km úsek Trnava – Cífer na 160 kmh a ešte roky sme tak nejazdili. Po 30-tich rokoch od vzniku republiky sme s koridorom v Žiline s necelými 200km. Čo k tomu dodať.,
Je to tak, bohuzial. 30 rokov tu vladnu ludia pre ktorych zeleznica nema ziadnu prioritu, ziadna dlhodoba strategia, ktorej by sa kazda vlada drzala, ako by zeleznica mala vyzerat a rozvijat sa. Plus do toho neschopnost efektivnejsie cerpat Eurofondy a strop posledne roky uz ani ochota dostatocne financovat udrzbu trati. V Cesku tu koridorizaciu zobrali skor ako lowcost, teda narocnejsi teren = povodna stopa = nizsia rychlost ale ano efekt to ma, hlavne maju hlavne trate porobene. Nam sa rozpadavaju tie hlavne trate, kopec pomalych jazd od ZA po KE, Sturovo-NZ-BA, ci BA-Kuty lebo sa asi len caka, ze sak… Číst vice »
Navzdory všemu remcání toto je ucházející kompromis.
Hodinový interval na hlavní trati je jednoznačné plus a vlastně asi nejvíc chybí nějaká použitelná REx vrstva Košice-Poprad/LM, aby šlo zredukovat zastávky expresů i na východě – podobně, jak se proškrtaly zastávky v úseku Bratislava-Žilina, protože tam jezdí rychlíky Považan.
V prezentaci bylo taky mj. uvedeno, že kromě 1. třídy bude časem povinně místenková i část vozů 2. třídy, což je opět celkem ok kompromis. Prostě v rámci možností ZSSK žádná tragedie.
Vidím to podobne. Najviac sa ozývají tí, ktorým to vadí. Naopak časť ľudí, ktorý túto zmenu vítajú, je ticho. Tak to býva vždy. Za seba môžem napísať, že tá zmena mi je viac-menej ukradnutá, lebo to spojenie nevyužívam. Vidím pozitíva aj negatíva a keďže tou trasou necestujem, tak to neviem posúdiť z praxe.
Zdravím. Plným souhlas s výše popisovaným. Pokud by se ještě otočily Považany. Může jezdit VAL.EX EX2 z do Žiliny. Ať nejezdí spolu tolik vlaků v hodině… V té hodinovce BA-KE mají uzel v ZA X:30 Uzel ZA X:00 se dá využít pro jiný segment. Budou všechny segmenty v ucelené 2 hodině? Ostravany do ZA časem asi nebudou??? Pojedou ve 2 hodině jako Silesie do PL??? Může být poté ucelená 2 hodina Kysučanů??? Pendolina mají jít na Budějovice se psalo. A rychlá vrstva PRA OVA 4 hodina. + 4 hodina Košičanů na uzel X:00 v ZA. Košičany z Prahy cca okolo… Číst vice »
„Pendolina mají jít na Budějovice se psalo.“ – Jednak to množné číslo je pochybné, jednak z toho nijak nevyplývá, že by Ostravany měly přestat někam jezdit.
Rozumím sice. Ale Polsko má jezdit ve 2 hodině i jako jiné linky. Tím vznikne 2 hodina Kysučanů na uzel o půl v Žilině kdy v Ostravě bude připoj k od Silesií. Tak jsem to zaslechl jako řešení po reko uzlu Žilina. Úseku Čadca státní hranice. Košičany by měly být 3 denní spoje. Zároveň by tak města Karviná Český Těšín a Třinec místo tří Ostravanů měly mít zachované přímé spojení s Prahou v podobě Košičanů v podstatě I přímé spojení za Žilinu. Na uzel x:00 v Žilině. Sám jsem zvědav na další kroky a rozhodnutí v následujících létech. No za… Číst vice »
Odkud tu informaci prosím máte ?
Povinne miestenková časť vozňov druhej triedy je nezmysel a v praxi nebude fungovať. Akože ak sa do tých nepovinne miestenkových sa nezmestia ľudia, zostanú na stanici? No nie, narvú sa do tých zvyšných vozňov.
Tak možno to konečne ľudí naučí tie miestenky kupovať.
Netvrdím, že je to dobré riešenie, ale u ÖBB sa personál nezdráha vylučovať ľudí z preplneného vlaku.
Na jednej strane je tu potreba odviezť čo najviac ľudí, avšak úplne perverzne potom výrazne klesá cestovný štandard pre ľudí, ktorí si miesto rezervovali.
Celý problém je v tom, ako ste naznačili, že Ex má byť rýchla diaľková vrstva ale od Žiliny ďalej plní funkciu rýchlej vrstvy ZDO pre ktorú nie je alternatíva v podobe R/REX. Miestenkovanie má zaistiť istý komfort pre cestujúcich na východ, avšak denným pendlerom tým pádom zostane dobytčák. Napr. na Oravu od prestavby uzla ZA rozviazali prípoje Os-Os, takže do Kraľovian treba použiť Ex, pre pendlerov z Liptova do Žiliny je to tiež prvá voľba. Ako to svojho času povedal už Jančura, že bezplatná doprava naplní vlaky zadarmistami a vyženie z nich platiacich cestujúcich.
Súhlasím, celý vlak má byť povinne miestenkový!
…povinně místenkové…?
Jako vážně někoho mohlo napadnou v rámci hodinového taktu se systémovými vazbami několik vlaků ve špičce znepřístupnit povinnými místenkami? A toto bude dotovat MD že státního? Fakt mě fascinuje, jak hloupé nápady jsou schopni na východě vymyslet, natož zavést.
Co je spatneho na tom, ze ma kazdy svoje misto? Nektere sotousske nazory nikdy nepochopim…
Třeba proto, že tím zastropujete kapacitu celého spojení. Uvidíme o Vánocích 😉
Není lepší navýšit kapacitu než vozit lidi jako dobytek?
Vozy prostě jsou?
Můžete mít vozů kolik chcete, k peronu v Bratislavě-Vinohradech se jich vejde nějakých devět a půl 😉
Vzhľadom k tomu, že ZSSK má nedostatok vozňov, lokomotív a ľudí sa dá očakávať, že niektoré vlaky kvôli meškaniu budú odrieknuté. Som zvedavý ako budú riešiť nasranosť ľudí. ktorí nebudú môcť automaticky ísť neskorším vlakom, ale budú musieť riešiť výmenu miestenky a navyše na ďalšom vlaku už budú vypredané miesta…..
Vytáhnou koženky (nebo něco) z kopřiv a pošlou tam náhradní soupravu. U nás se to tak dělá, třeba na rychlíku honeckery (nebo jednou i na SC 😀 )
ZSSK už žiadne koženky neprevádzkuje ani v rezerve. Možno ešte prídu vhod šukafóny 🙂
Stiahne sa nejaký Esus (Jánošík) 671, prip. Panter a pojde sa . Stačí na čele rušeň s ETCS.
No cesta v Panteri z Košíc do Bratislavy bude nezabudnuteľný zážitok, rovnako to platí aj o Jánošíkovi……
OBB alebo DB nepredávajú nejaké slušné vozne? Hmmm…..
Náhodou, v ČR kedysi chodil piatkový posilový expres z Prahy do Ostravy s Ešusom. A úplná bomba je v piatkovom EC na konci zavesené 2 – 3 Honekery ako posila. Ale hold keď Vrútky držia vagóny pol roka v oprave, tak aj honekery na EC do Ostravy sú dobré. Len aby sa substrát odvizol…:-D
Ale copak? Jednou nesehnali na SC žádného Elephanta? 🙂
Byl tu o tom i článek myslím
Přesně, další důvod proti povinným místenkám
Zhoršujete výrazně flexibilitu, ne každý si plánuje cesty týden dopředu
Já vím, že u čistokrevných dopraváků jsou povinné místenky sprosté slovo, ale překvapivě cestující mají docela rádi, když jim celou cestu někdo z uličky nefuní na krk. Spoje Praha-Ostrava/Opava budiž toho důkazem už 20 let.
A ano, chápu rozdíl mezi ZDO a open access, ale ono taky slovenské MD plánuje povinné místenky jen v části soupravy, takže pokud někdo touží po echt dobytčáku, tuto možnost bude mít zachovanou. Jo a 1. třída je u ZSSK povinně místenková už několik let a je to naprosto v pohodě.
„Jo a 1. třída je u ZSSK povinně místenková už několik let a je to naprosto v pohodě.“
A jak to dělají každodenní pendleři?
Představa obstarávat si každé ráno místenku Klánovice – Praha a ještě lépe každé odpoledne Praha – Klánovice, notabene když dopředu netuším, kterým vlakem z bohaté nabídky vlastně pojedu, mě upřímně děsí…
Ten příměr nefunguje, neboť ZSSK nemá jedničku v příměstské dopravě. Nejvíc „regionální“ spoje s 1. třídou jsou REX Trenčín-Bratislava, kde jezdí KISSy.
Nahraďte Klánovice Pezinkem a jste přesně v tom, o čem píšu.
tam nikto nesedí a vozi sa vzduch :-). Ale nie vždy. Napr. v Považanoch do Žiliny býva jednčka dosť plná. Ten REX do Trenčína nie, nakoľko je to kratšia trasa a to sa veľmi nepolatí z Bratislavy. Ale od 15.12 sa posunú do Púchova a po prepnutí Žiliny na striedavú sústavu tak KISSy budú zachádzať tiež. Takže sa naučia si kupovať miestenku do jedničky aj v KISSoch….
Urpíny např. mezi Banskou Bystricí a Zvolenem, ale i v dalších úsecích jsou příměstská doprava a v jedničce je povinná rezervace.
Ty jezdíš z/do Klánovic expresem? Kterýpak tam staví?
Ona ta povinná miestenka na ZSSK platí jen v expresech? V Rexech teda ne? To jsem nevěděl. A proč teda mají v JŘ tu značku R1 v rámečku?
Považany majú prvú triedu tiež povinne miestenkovú.
Bez místenky se nedá jet ani z Moravy do Čech Valašským expresem.
Naopak to ale funguje zcela v pohodě.
Ano, ale mimo špičku a ve vozech bez rezervace a ze Zábřehu.
Z Prahy, v pátky, ráno (v cca 9.15), až do Púchova.
Vozy „bez rezervace“ tam žádné nejsou, vše je místenkovatelné (dokonce i invalidi, přestože jiná místa byla volná v celé délce jízdy tohoto cestujícího)
Ja to chápem, tak, že povinne miestenkové budú len 2 páry „Ex Šprintér“, ostatne zostanú sardinkové.
Tak sardinkové. Kto nie je lakomý a chce sedieť, si miestenku kúpi. Celý vlak je roky miestenkovaný, ak si nikto nekúpi tú miestneku do dvojky, lebo mu je 1 euro veľa, tak jeho problém….Nech stojí v chodbičke…
Jet ve vlaku kde nejde projít neodpovídá mojí představě o cetování v 21. století ani když mám místenku a sedím. Proto pokud to jde tak povinně místenkový RJ, auto nebo aspoň 1. třída ve které se na stojáka nejezdí.
Ja som už zažil aj jednotku na stojáka, len nedávno :-D. V railjete z Brna po Č. Třebovú, ale miestenku som nemal, takže som nemohol remcať…
A moji představě o cestování neodpovídá situace, kdy se nikam kvůli povinným místenkám nedostanu
Vy to vidíte z pozice cestujícího, který si může vybrat, kdy pojede (není místenka – pojedu jindy).
Já na to koukám z pozice cestujícího, kterého v Púchově vyplivne Val. Ex., a přípojný vlak buď stíhám (a místenku využiju) nebo mi ujel, místenka propadla a do dalšího vlaku už místenky nejsou.
Co teď? Vrátit se do Prahy??? 🙁
No z Púchova to už tak plné nebude, ak aj áno, po Žilinu to zvládnete, to je 30min a tam dosť ľudí vystúpi a už je vlak do Košíc poloprázdny. Bežný štandard.
Pokud ale bude vlak povinně místenkový, tak je mi houby platné, že se v Žilině vyprázdní, když do něj v Púchově nebudu smět nastoupit.
Na SNCF sú všetky TGV [R] (čo je ~80% diaľkovej dopravy) a funguje to.
Já spíš nechápu jak dnes ještě může někde provozovat dálkovou dopravu jinak než povinně místenkovou…
O tom se bavme, až bude spolehlivost vlaků 99%. Kdyby Vám v neděli v Německu ujel přípoj vinou zpoždění, budete přenocovat v Marktredwitz, protože dřívější spoje budou vymístenkované a do Chebu už nic nepojede?
Povinná místenka patří jen do prémiových vlaků, nikoli do každého expresu. Povinná místenka výrazně omezuje flexibilitu
Povinná místenka omezuje leda tak riziko že mi někdo bude stát za krkem a šťouchat do mě batohem… Takové cestování je snesitelné v MHD a spoji který jede tak půl hodiny, ne při několikahodinové jízdě.
Povinná mistenka zavazuje člověka použít daný vlak, jinak se taky nemusí v silný den dostat kam potřebuje… Navíc povinné rezervace lidi skupují dopředu, čili není možné na náhlé změny reagovat… A raději pojedu v plném voze se stojícima než vůbec…
Aha, takže aby sme to pochopili správne – stratové IC nahradíme niekoľko násobne stratovejšími Ex. Len finta bude v tom, že sa to nezapočíta do straty ZSSK, ale bude to dotované zo štátneho rozpočtu a teda bude to v deficite verejných financií. Takže nás to síce bude stáť oveľa viac na daniach (ZSSK je štátna akciovka) ale plebs sa bude radovať, že sme tie zlé stratové IC zrušili … To musím vyskúšať aj doma. Najbližšiu dovolenku nezaplatím zo svojej výplaty ale zaplatí manželka zo svojej a doma si budeme tlieskať, ako sme v rodinnom rozpočte ušetrili …
Přesně jak se s oblibou říká: zaplatí to stát.
Vy ste to presne typicky slovensky podal a chytil za nespravny koniec. Podla Vasho zmyslania teda zrusme polovicu spojov, lebo su stratove alebo rovno celu ZSSK !? Co teda navrhujete ? Treba hladat riesenia a systematicky dlhodobo rozvijat zeleznice, tak aby spoje neboli stratove, ako prilakat viac ludi do vlakov z aut. A prvym za mna dobrym riesenim, ako prilakat viac ludi, je urcite tento hodinovy takt Ex BA- KE. IC za mna nebol ziadny premiovy produkt, okrem kratsieho cestovneho casu (ak vynimocne nemeskal) tie iste vozne ako Ex, R, REx. Jediny IC spoj do Viedne bez naväznosti na dalsie… Číst vice »
Ja neviem, čo na tom nechápete. Zrušíme IC, ktoré produkovalo stratu 100€ a namiesto neho dáme nejaký Ex, ktorý vyprodukuje stratu 500€. A jediný rozdiel je v tom, že tých 500 € zaplatíte priamo vy, ako „štát“. P.S: Hodnoty berte ako obrazné, nie presné, ale strata bežného R/Ex vlaku je násobná ako IC, kde si aspoň časť substrátu na danej trati platila komerčné cestovné a teda „dotovanie“ vlaku bolo adresné na tých, ktorý tým vlakom cestujú. A nechápem, prečo sa pri zavedení hodinového taktu museli zrušiť IC … Celé je to kocúrkovo v štýle socializmu „však to niekto zaplatí“. A… Číst vice »
Mišo ale veď presne o to šlo. Urobiť z IC vlaku Ex a šupnúť ho do zmluvy so štátatom, tak ako SC Pendolino, ktoré na SK je dotovaé, inak by ho ČD sem roky neposielali a otočil by 2-krát za deň Ostravu a zarobil by si na seba doma. Tie dva zrýchlené Ex vznikli len ako tlak médií a malej časti verejnosti v štýle „vlk sýty a koza celá“. Akože Ex kažú hodinu ok, len teda s tými IC-čkami je to na deabtu a vraciame sa v čase (nielen tu). Zasa ak to malo v priemere obsadenie 46 ľudí na… Číst vice »
To vy ste bohuzial nepochopil.. takto sa na to neda pozerat. Vy nebudete chory za cely rok, tak si budete pytat naspat odvody a zdravotne poistenie ? Vy necestujete autom, takze stat by nemal stavat cesty z „vasich“ penazi ? Vy nemate deti, tak stat by nemal prispievat z „vasich“ penazi na deti ? Vy byvate v Bratislave, tak preco by stat mal stavat z „vasich“ penazi novu nemocnicu v Martine ? To su vsetko verejne financie, kde stat nieco garantuje a plati bud pre vsetkych alebo sirsiu-uzsiu skupinu ludi. Ked sa Vam to nelubi tak sa odstahujte do Ameriky,… Číst vice »
No myslím si, že tento váš socialistický výplod, ktorý by sa výborne hodil ako príspevok na XY. zjazd KSČ už ani nemá zmysel komentovať …
Moj socialisticky vyplod ? Vy ste asi nebol (nie to este zil) na zapade a napriklad v takom Nemecku, v baste kapitalizmu ale s takymi „socialistickymi“ benefitmi ako to vy nazyvate, o akych sa Vam ani len nesniva ! Za to Vase komenty su vyplody ala Klaus Schwab a jeho absolutny kapitalizmus (ak vobec viete, kdo to je). Stavim sa, ze ste vyhodnar co robi v BA a mysli si, ze dobil svet 😀 no a kde su teda Vase navrhovane riesenia, na ktore sa Vas uz druhykrat pytam ? Vsetko op.covat vie kazdy Slovak najlepsie.
J už dlhšiu dobu tvrdím že na rýchliky/Expresy 6xx je potrebné zakúpiť nové súpravy, ktoré by cestovanie posunuli na vyššiu úroveň, ale na rozdiel od Poliakov nevieme na ne zobrať dotácie (tak ako oni na Pendolino). A stále si myslím, že Twindexx Expres by bolo na toto najlepšie riešenie https://de.wikipedia.org/wiki/SBB_RABe_502 len namiesto troch vozňov 1. triedy by stačili dva a radšej o jeden vozeň 2. triedy naviac. Osemvozňová verzia má reštauračný vozeň a detský kútik. navyše sú nízkopodlažné, takže atraktivita by sa výrazne zvýšila. Výhodou by bola nepotrebnosť lokomotív. K tomu postaviť v Košiciach stredisko údržby, kde by sa počas… Číst vice »
Ano krasna jednotka, to by na SK posunulo level cestovania vlakom do uplne inej dimenzie 🙂 ale bohuzial u nas fakt len Sci-fi fakt. Najvacsia brzda Urad nehodnoty na peniaze to vypocita ako nerentabilne na zaklade sucasneho mnozstva cestujucich a cien listkov 😀 A pritom toto by bol fakt sposob ako dostat velmi vela ludi z aut do vlakov a aj by si priplatili.
Hej, ten spomínaný úrad odpísal už veľa projektov na Slovensku :-/
No ja by som to až tak nevidel zle s tým UHP. Okrem toho že nám stráži naše peniaze, tak paradoxne v projektoch ZSSK sa veľakárt zhodli. Aj teraz čo sa hodinového taktu na Ex vlaky týka boli GR ZSSK a UHP v zhode (Aréna s Dibákovou). Nakoniec ten revolučný grafikon spred dovhc rokov vyšiel od UHP (v spolupráci s Kubáčkom, ktorý bol v tom čase na MF ako Matovičov poradca). Zasa ak by to bolo na železničiaroch, nikdy by sa to nespravilo a dnes vidíme po dvoch rokoch, že to malo efekt, množstvo cestujúcich stúplo. A čo sa týka… Číst vice »
Je ich veľa, majú čo ponúknuť EU a majú silných vyjednávačov……
Pardon, myslene na Michala Tvrdeho
Neviditeľná ruka štátu 😃
Já bych vaše tvrzení opravil: zaplatí to daňoví poplatníci
IC sú stratové preto, lebo v nich nevozia zadarmistov a tak je 50% sedadiel v nich prázdnych. To sa v Ex nestane.
No , co jsem jel tak bylo plno, vyjma nedělní cesty 520
Neviem o tom, že by to bolo prázdne. Stále je dosť cestujúcich, ktorí si radi priplatia nejaké to EUR za vyššie pohodlie a rýchlosť.
„To sa v EX nestane“ …. áno, lebo keď ich všetkých budeme voziť zadarmo tak to určite stratu nevyprodukuje …
Asi tak, bude chuťovka se do Popradu, Košic kodrcat narvaným Tatranem
S místenkou to asi tolik vadit nebude. Zvláště těm z nás, kteří nepojedeme ve špičce.
Budeme šetriť, nech to stojí, čo to stojí!
Ale vždyť přesně to je správné. Když dovolenou chce manželka, ať ji platí manželka místo nového kabátku a botek. Když chce Ex stát, ať ho platí ze svého rozpočtu a ne z rozpočtu někoho jiného, i když ho jako vlastní. Jinak se pořádek ve financích dělat nedá.
Na jednej strane zavedenie hodinového taktu BA – ZA – KE je super vec, na druhej strane zrušenie rýchleho IC spojenia je tak trocha mimo. Ak by IC vlaky išli z hlavnej stanice a zrušili sa nezmyselné zastávky v Liptovskom Mikuláši, Spišskej Novej Vsi alebo Kysaku, doba jazdy by sa dala zredukovať na 4 hodiny 30 minút, čo by už mohlo byť atraktívne pre cestujúcich. Ďalšie zatraktívnenie by mohlo prísť v podobe nasadenie nejakých moderných súprav a po dokončení elektrifikácie do Marcheggu mohol vzniknúť štvorhodinový takt Košice – Viedeň…..
Jako že by si ZSSK objednala něco a-la iterjet nebo tak? To by mohlo být zajímavé
Bohužiaľ peniaze na to nemá a nemá ani schopnosti aby si vyjednala niečo z fondov EU…..
Ale niečo v štýle RailJetov na linke KE – Wien by mohlo byť zaujímavé a Twindexx Expres na KE – BA by potešilo a posunulo cestovanie na vyššiu úroveň…..
Tu nejde o schopnosti. To je z eurofondov nefinancovateľné.
Okolité krajiny dokážu vyjednať peniaze z EU na skoro všetko. Iba na Slovensku používame obvyklú vetu „nedá sa“….
A přitom si z nich PKPIC koupili pendolina
Vozidlovy park na dialkovu vozbu suhlas. Ale co infra ? Tam sa prejavuju tie (ne)schopnosti slovenske v plnej krase !
Ten Twindexx je parada ! Ale uplne by mi „stacili“ lacnejsie Comfortjety s tymi dalsimi novoprenajatymi vetronami.
“Nesmyslná” zastávka Kysak obsluhuje “bezvýznamnou” obec Prešov a okolí.
Pokud by bylo spojení do Košic dostatečně rychlé, tak není problém dojet REXem z Košic do Prešova. Čas bude víceméně stejný a přestup bude na slušném nádraží místo totální díry.
Či sa košická stanica dá v súčasnom stave definovať ako „slušní nádráži“ (ak beriem do úvahy aj stav koľajiska a nástupíšť, nielen budovy), by bolo na samostatnú debatu…
Kysacká stanica by v prvom rade potrebovala dva peróny, aby prestupy mohli byť hrana-hrana bez nutnosti sa presúvať k budove a späť. A tiež by nezaškodilo poriadne parkovisko a obratisko autobusov.
Úplne by stačilo, keby ku každému Expresu by bol garantovaný REx prípoj, na ktorý by prestúpili cestujúci so záujmov o cestu do Prešova, pričom cena lístku by bola rovnaká aj na obidva smery…..
Toto sa už pred rokmi riešilo a nedopadlo to. Navyše Prešovčania by šomrali, že sa musia odviezť so Košíc q naspäť čo v konečnom ecnom dôsledku predĺži ich cestu. Takže jedno zastavenie navyše v Kysaku a + 4-5min na celkovej dobe medzi KE a BA bolo/je vždy menšie zlo, ako ich voziť hore dole a ešte aj prísť o tržby a zároveň garantovať spoj. Zároveň z Prešova by museli ísť o dobrých 20-30min skôr. To nedáva zmysel…
Beriem, ale Košice predsa len nejakou modernizáciou prechádzajú. S trochou koordinácie by prestup hrana-hrana mohol byť aj tam.
V Kysaku som prestupoval minulý rok, prvýkrát po možno 25 rokoch, a nezmenilo sa tam za tú dobu vôbec nič 🙂 Nie je nad to bežať s kufrom po tom úzkom „nástupišti“ k svojmu vagónu na konci 10-vozňovej súpravy.
Modernizáciou by som to nenazval je to len rekonštrukcia a robí to neschopná firma ktorá vznikla mesiac pred podpisom zmluvy. Už to kešká vyše roka a bude este viac. Čo k tomu dodať…
Čím viac to mešká, tým dlhšie tá firma bude existovať a vystavovať faktúry … a o to predsa ide … o blahobyt „našich“ ľudí …
To je vtip s tím nástupištěm. Zrovna Kysak mě pokaždé překvapí nejvíce tím, že je tam extrémně široké nástupiště (bez zastřešení), takhle široké hned tak nikde není.. viz. mapy a měření v nich. Vychází mi šířka asi na 9-10 metrů, např. v BB klasický zastřešený a měří asi 5 metrů na šířku.
Na mě Košické nádraží působilo dojmem „jsem na konci světa“ nemyslím to nijak zle
To ste ete neboli v Čiernej nad Tisou 😀
Keby sa prestupovalo v Kosiciach a nie v Kysaku tak by sme prisli o kulturny zazitok dat si pivo v Kysackom stanicnom bufete! A to by bola teda poriadna skoda 😀
Nikoliv. V hodinovém taktu je prostor na to, aby se střídali a každý druhý Ex vlak měl konečnou v Prešově a přípoj do Košic.
Inak jeden ten expres napr 14.30 z BA mohli poslať do Prešova a ráno by išiel naspäť. KOnečne by mal aj Prešov denný priamy vlak do Bratislavy…
Nejezdilo před časem nějaké IC tuhle relaci?
Ano jazdil IC Sarisan az do Humenneho, ale to je hodne nejaky cas dozadu tak 10 rokov. A este davnejsie aj dokonca IC BA – BB.
BB je co prosím?
Banská Bystrica
A je moudré neobsloužit druhé největší město v zemi?
To fakt ? 🙂 to ako keby sa opytam, ze co je ValMez.
Kysak – Prešov tam a zpět 2 x 15 minut navíc. To je dost velká zajížďka. Zvláště pokud by měl ujet přípoj.
Kysak – Košice samozřejmě 🙂
IC ponechat alebo znovu zaviest jedine s novymi dialkovymi jednotkami, nech to je naozaj premiovy spoj hodny 21. storocia. A 4x denne takt Kosice – Wien (pripadne jeden spoj Graz ci kludne aj Mnichov). A to si myslim, ze by nastal trosku iny zeleznicny boom na Slovensku 😉 akurat tych 4.5 hodiny by bolo este dlho maximum. Sice sa dokonci Zilina a od Strazova az po Strecno vlaky usetria aj 10 minut ale ten vychod, vyluky, koridorizacia a pribudajuce pomale jazdy, ZA-KE ledva 3 hodiny na dlhe roky. Tam moc nepomoze, ze nezastavi v LM ci Spisskej. S tym zastavovanim… Číst vice »
Dávnejšie som čítal, že Rakúšania majú záujem spojiť Košice s Viedňou 4x denne, dokonca Railjetmi — samozrejme po dokončení „rekonštrukcie“ DNV – Marchegg — takže uvidíme čo bude v roku 2026…..
Ten RailJet nie je problém predĺžiť aj ďalej smerom na západ, ak by bol záujem….
Aha, takže pochopil jsem správně, že IC se nevyplácelo a proto bude nahrazeno vlaky, které budou pro podstatnou část populace zadarmo. Tak důležité je, že bude mít ficův proletariát svůj Zr Ex a buržoazii a nepřátelům lidu z Košic a Bratislavy se odepře možnost dostupného, rychlejšího cestování.
Pro nepřátele lidu, zbohatlíky, kapitalisty a politiky je připravena dotovaná letecká linka. Nebojte 😉
Se stejnou kapacitou a stejné ceny jako 5 vlaků denně?
Ale až od 3/2025. Predpokladám, ze bude „efektívna“ ako tie IC, ale bude voziť poslancov Ficomafie, takže zrušená nebude.
Posranci Ficomafie si odhllasujú, že členovia Národnej zrady môžu cestovať letecky na vnútroštátnych linkách bezplatne!
Lístky im bude preplácať parlament…..
Jde o to, jestli pro těch v průměru 30-40 či kolik lidí, co jedou celou trasu, má smysl dělat extra spoje?
Mezi dvěmi největšími slovenskými městy nejezdí 30-40 lidí.
To ale tvrdí ministr Ráž, že to tak vycházelo v průměru na jeden spoj IC, zřejmě to prozradil počet prodaných jízdenek.
Zločinecká spoločnosť vždy dokáže překvapit, většinou negativně či nějakými podivnostmi. Nyní tu máme zrychlené expresy. Takže nová kategorie Zr Ex :-):-):-).
V klidu 😉 U nás zase jezdí „spěšné vlaky“ (Sp), které většinu trasy zastavují úplně všude, protože jedou v taktu s osobákem (jede prostě místo Os)
A teď si představ, že na trati Klatovy – Alžbětín jezdí v taktu mezi osobními vlaky i rychlíky. Tak ať tě z toho zbytečně netrefí šlak, přitom je to tak správně :-).
Já ale nikde nepsal, že je to špatně. Jenom je celkem k smíchu to označit jako Sp (nebo dokonce R), když to staví všude, stejně jako Os
Na ŽSR mame to isté: RExy Galanta – Nové Zámky. 😁
Ale pozor, on zasa ide z BA po Galantu ako REX a následne obsluhuje územie ako Os. Je to v pohode, robí sa to bežne aj v Nemecki a tí čo bývajú ďalej sú doma skôr. Predtým.ide Os BA-Galanta, ktorý to vyzbiera a kto ide ďalej na Zámkym v Galante prestupi.
A co se s tím dá tak lepšího dělat, než to nechat tak, jak to je?!?
Pásmová doprava?
To mame aj u nás. Nazvali sme ich REX, takže sme akože in, ale musíme to predsa narušiť a mame aj Zr vlaky (slovensky názov pre Sp) 4 páry za 24 hod 😃
Ty zrychlené budou navic k hodinovém taktu, nebo se pravé v největší špičce několika stanicím prodlouží interval na dvojnásobek?
Žiaľ, druhá možnosť. Keď konečne vymyslia niečo rozumné, politické tlaky to aj tak zabijú…
(nepublikovatelne)
Tak na dvoch vlakoch sa poruší takt, to prežijeme. Bude to par min rozdiel.
Nejde o zmenu minútovej polohy, ale fakt že práve v najsilnejšom čase bude pre časť staníc dvojhodinová diera.
Bola tam diera 30 rokov a nič sa nestalo. Ten vlak je primárne určený pre tranzit za BA do KE a do veľkých miest. A že nezastaví v Púchove, Považskej, Vrútkach, Kraľovanoch, Štrbe a Margecanoch, to hádam 2 hodiny miestny prežijú. Pôjdu o vlak skôr alebo o vlak neskôr. Navyše po Žilinu môžiu aj vloženým rýchlikom.
Máte pravdu, proto se mi nejvíc líbil loňský koncept IC, kdy stále jen v Žilině a pak až na východě, opačně v Bratislavě
ZSSK je takový one trick pony, tak je fajn, že dělaj aspoň něco a ty vlaky mají i docela úroveň.
Hodinový takt mimo jiné vyřeší šílený nepřestup mezi Tatranem a Metropolitanem v Bratislavě.
a také nepřípoj v Púchově směr Košice od Valašského expresu…
Presne tak. Vznikajú konečne uzlové stanice Bratislava hl., Púchov a aj Žilina bude dobre napojená na Čadcu/Košice/Bratislavu. Samozrejme nesmie to meškať. Ale ak bude, tak o hodinu ide ďalší. V Nemecku to tak funguje už dlhé roky, meškania sa nemajú prenášať medzi vlakmi. Výnimočne na konci dňa k posledným prípojom, ktoré by mali počkať…
Čo vzniká v Bratislave?!?!?!
Pripoje 😃
Ahá, už som sa zľakol že nová Hlavná Stanica 😀
Ta by měla vzniknout v Brně. Ale neví se přesně, kdy.
V Německu usilují o půlhodinové intervaly mezi všemi velkými městy.
Rovnako sa snažia o to aj vo Švajčiarsku….
Ale ten Valašský expres bude zase jezdit do Žiliny, až se dostaví, že jo?
Jestli bude v Púchově uzlova stanice, nebude na to důvod.
Budú končiť v Púchove ako doteraz, len posledný večerný z Prahy a prvý ranný do Prahy ide do/zo Žiliny čo je fajn. U ostatnych nemá význam. Kto ide do Považskej a Žiliny, prestúpi v Púchove, kto ďalej, prestupi tiež a pokračuje na Košice, pripadne na Bratislavu.
Což je šilená stupidita, ukončit Ex od Prahy v 1.díře za hranicí
Sorry jako, ale zasa je to o peniazoch a tie vlaky idú tesne po sebe, takže načo. Pokiaľ to zastaví hrana-hrana, môžem prestupovať aj vKiriploci, hlaven že mám normálny prípoj a je na jendom nástupišti. Navyše tá „diera“ už má konečne slušnú stanicu, aj keď teda ešte jedno nástupište by sa zišlo, občas sú tam krkolomné situácie, keď sa tam stretávaju 4 diaľkové vlaky v priebehu 10 min a ešte to nebodaj aj mešká a ktomu ešte nejaký osobák z/do Trenčína.Nuž ale to je strategické plánovanie koridorových staníc na ŽSR…
Aha, takže z někdejšího provizoria se a stane trvalé řešení?