Z Bratislavy do Košic i nadále pod pět hodin, IC vlaky nahradí zrychlené expresy

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSKLokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK

Mezi Bratislavou a Košicemi se bude poprvé v historii jezdit každou hodinu.

Jízdní doba z Bratislavy do Košic by měla u vybraných spojů zůstat navzdory zrušení IC vlaků Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pod pěti hodinami. Řekl to slovenský ministr dopravy Jozef Ráž.

Dva páry zrychlených spojů (Expresů) budou podle Ráže jezdit ráno a večer. Namísto běžných 17 zastávek zastaví v 10 stanicích, nabídnou 550 míst. Vlaky budou povinně místenkové a bezplatné pro děti, studenty a seniory.

Zrychlené Expresy z Bratislavy do Košic by měly ze slovenské metropole vyjíždět v 05:30 a v 15:30. V opačném směru v 05:30 a v 17:30.

Jak už deník Zdopravy.cz informoval, IC vlaky, se kterými ZSSK od nového grafikonu nepočítá, jsou pro dopravce jedinými komerčními spoji. Podle společnosti jde o dlouhodobě ztrátové vlaky.

Na trase jsou vlaky IC nejrychlejšími ze všech, díky nižšímu počtu zastávek ji dokáží zdolat i za 4 hodiny a 42 minut (jeden spoj, ostatní o pár minut déle). Denně jezdí čtyři páry. V provozu jsou s přestávkou od roku 1993.

Náhrady IC vlaků v podobě Expresů Tatran budou oproti současnému stavu vypravovány v hodinovém taktu. Momentálně jezdí každé dvě hodiny, oproti IC vlakům zastavují častěji. Trasu dnes ujedou za 5 hodin a 26 minut, stejná jízdní doba je i v návrhu nového grafikonu. Pro cestující to bude znamenat na jedné straně ve většině případů zpomalení a prodloužení jízdní doby o 44 minut v porovnání s vlaky IC, ale současně možnost častějšího spojení než dosud.

„Je to poprvé v historii Slovenska, co se na dálkové dopravě mezi Bratislavou a Košicemi budou cestující přepravovat každou hodinu. Toto je běžný standard v EU. Největším přínosem je přidání až 10 nových vlaků denně na trase, čímž se celkový počet zvýší na 32 vlaků za den. To přispěje k lepšímu rozložení cestujících ve vlacích a větší možnosti výběru termínů,“ uvedl šéf ZSSK Peter Helexa.

Tagy slovensko Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
169 komentářů