Z bílého bronzový. Správa železnic představila upravenou podobu nového mostu pod Vyšehradem

Úprava vznikla na základě jednání expertní skupiny.
Správa železnic upravila podobu navrhovaného nového železničního mostu pod Vyšehradem, který má spojit Výtoň a Smíchov. Nahradit má stávající most z roku 1901, který je ve špatném stavu.
Aktuální podobu vítězné architektonické studie dnes Správa železnic představila radním a zastupitelům Prahy. Jde o změny návrhu, které vyplynuly z jednání expertní skupiny složené ze zástupců Správy železnic, hl. m. Prahy, NPÚ a dalších dotčených subjektů.
Hlavní změnou je především barevné řešení. Z původní bílé barvy mostu je nyní bronzová, která tak více připomíná současný stav. Jinak je řešeno i předpolí mostu, ke změnám došlo i v dalších detailech. Most zůstává navržen jako tříkolejný.
Soutěž na architektonickou podobu mostu vyhrála společnost 2T Engineering, výsledek soutěže napadá především iniciativa Nebourat.
Soutěž: Stará konstrukce železničního mostu od Vyšehradu zmizí, nová bude tříkolejná
Stav mostu se mezitím zhoršuje. Definitivní rozhodnutí o tom, zda se postaví nový, nebo bude proveden pokus o jeho opravu, stále nepadl. Má se tak stát do konce roku.
Vyšehradský most v principu opravitelný je. Otázka ale je, zda to dává smysl, říká expert