Z 90 na 110 km/h. Na silnici mezi Mostem a Bílinou se zvýší povolená rychlost

Silnice I/13 u Mostu. Foto: Hadanos / Wikimedia CommonsSilnice I/13 u Mostu. Foto: Hadanos / Wikimedia Commons

ŘSD chystá prozkoumání možností zvýšení rychlosti i v úsecích z Chomutova do Mostu a z Bíliny do Teplic.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

„Za pět minut u Tesca!“

Luboš Beneš

Byla doba,kdy se tam jezdilo 130…ta 90 je fakt nesmysl

Josef Trögl

130 tady? To opravdu ne.
110 se jezdilo na silnici 13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem.

Franta Hlina

Asi ty chytráci už tam dlouho nejely, je to sama díra tak možná 70 a víc ne,to je parta pitomcu 🥴

Joker

Paráda, teď už jen, aby se mohlo jezdit 150 km/h na dálnici.

Venca

Bohužel to chtějí jen na 3+3 pruzích a ne na všech, takže těch km 150 moc nenajdete legálně. Já bych dal rychlost na 160km/h. Nevím proč, ale ta rychlost je podle mého lepší pro dnešní auta, nebo pro auta do roku výroby 2019 nebo 2020.

JiP

Takovych useku silnic prvni tridy je spousta, nemluve ze rychlost 100-110 je realnym standardem prakticky vsude uz dnes. Zkuste na tachometru dat 95-za chvili je za vami vlacek aut.

Radim

Já jezdím 90-95 a na vláček aut za mnou kašlu. Jejich problém.

Kebab

A troubíte na ty, co vás předjedou😃

JiP

Kdyz nespecham, tak taky jedu tech 95, ale chapu ze nekdo jiny pospichat muze, tak se mu obvykle uhnu ke krajnici, predjizdeci manevr netrva potom vice nez jednotky vterin a muzu vam rict, ze temer ze 100 % na me ridici bliknou na podekovani a to i v tech nabusenych BMW a podobnych vozech. Jestli se vam potom lepe spi, ze jste zbytecne zdrzel desitky lidi, kazdy se v zivote holt realizuje dle svych moznosti.

Ondra

Dělám to taky tak a s reakcemi mám uplně stejnou zkušenost..

Kebab

Já taky.

Ten_z_Biliny

A policajti, co tam v tajnejch kárách pokutujou řidiče, který těch 110 jezdí už dávno, teď nebudou mít co žrát…

Jiří Kocurek

Požerou se mezi sebou i s obecním zastupitelstvem, které potká výpadek příjmů z vybraných pokut. Následně budou vymýšlet jako to udělat, aby bylo více přestupků.

Josef Trögl

Studie proveditelnosti volantem probíhá denně… Když se občas zavítá policie s radarem, tak si solidně přilepší, protože podíl aut jezdících přes 90 km/h není úplně malý.

Bob

ŘSD by mělo zajistit zvýšení rychlosti i od Brna Vídeňská, přes Modřice, až po Rajhrad!

SYN

Kdyžtak aspoň od sjezdu na Želešice… 4 pruhy, rovné, nechápu moc proč je tam snížená 80, absolutní minimum je nesnížená 90 a uvažovat o 100…

Jiří 3

Jak moc náročné by bylo předělání této silnice na dálnici?

Alibaba

Chybí spousta připojovacích pruhů (krátké nebo žádné), naopak přebývají zastávky autobusů a občas sjezdy mimo silnici, které by tam neměly být. Zatáčky by asi taky furt 130 km/h nepovolily (ale to je detail).

A pak už vidím tu ochotu lidí platit za dálniční známky, které jsou navíc příšerně levné, takže by je chtělo zdražit.

Karl vB.

Zdražit???
Řekl bych, že pokud je česká roční dálniční známka pro osobní auto (60 EUR) ve srovnání s rakouskou (93 EUR) o ca. 30% levnější, je to, vzhledem k uživatelskému komfortu, docela přiměřená proporce.

Kamui

Dálniční známka, která na rok stojí jako jedno naplnění nádrže je tak absurdně levná, že prakticky nemá smysl. Smysl by měla, pokud by byla zdražena desetinásobně.

MHD

Pokud by dálniční známka zdražila desetinásobně, tedy na úroveň pokuty, tak se spoustě lidí s menším nájezdem vyplatí jet po silnicích nižších tříd.

Alibaba

Tak by jezdily po silnici nižších tříd, no a?
V Pardubickém kraji nebyl donedávna žádný kus použitelné dálnice, tak jsem známku neměl a když jsem jel někam, kde by jsem ji potřeboval, tak jsem si ji buď koupil (desetidenní), nebo naplánoval jízdu dle vašeho návodu.

Stráťa

Z pohledu těch lidí o nic moc nejde, z pohledu obcí které budou projíždět jde docela o dost.

Zpoplatnění dálnic je přežitek z dob kdy byly desetinové intenzity a dálnice byla nadstandard. Dnes potřebujeme dálnice zdarma a zpoplatnit tranzit obcemi (které mají objízdnou trasu) tak aby byla doprava vyháněna z míst kde škodí nejvíc do míst kde škodí nejmíň.

Alibaba

V tom případě zrušit výjimku z neplacení silniční daně.

MHD

A upřímně. Je to životní úroveň, u které byste chtěl i nadále zůstat?

Alibaba

Tak zrovna v Pardubicích mě nikdy netrápilo, že není město napojeno na dálniční síť. A dokud jsem bydlel přímo ve městě tak jsem ani auto nepotřeboval.
Navíc stále moje cesty vedou směrem, kde dálnice není, maximálně pak v budoucnu bude D11 směrem do Krkonoš, i tak asi nebudu ten kousek dálnice masivně využívat, když se uvolní silnice z Hradce do Trauče.

Klidně bych se u Pardubic bez dálnice obešel a životní úroveň by mě vyhovovala.

Alibaba

Ale spousta lidí by ten komfort chtěla zvyšovat na úroveň třeba toho Rakouska, ale není ochotna si za to připlatit. Slovinsko má tu známku ještě dražší, jinde se platí kilometrový tarif. Navíc se cena známky nezvyšovala docela dlouho a to tu je inflace a i prodloužení dálniční sítě.

Pavel

+ Chybí doprovodná komunikace pro vozidla, co nemůžou na dálnici.

Alibaba

To vlastně taky, protože se nikdy nepočítalo, že to bude dálnice.

V. K.

Minimálně tam jsou hrozně krátké připojovací pruhy, které často neumožňují bezpečné připojení už teď

Tomáš Záruba

Proč ten tunel ve čtyřpruhu? Kapacitní problémy přece vyřeší už samotné odstranění křižovatek, navíc tím tunelem nepojede (většinou) doprava do/z Bíliny samotné. Pokud by to byl tunelový dvoupruh s rychlostí třeba 70-80 km/h a zákazem vjezdu traktorům a cyklistům apod, tak to přece musí stačit.

Honza

I kdyby to nyní byla pravda, co za pár dalších let, až kapacita dvoupruhu opravdu přestane stačit?

Michal M

Asi… protože je I/13 v úseku Chomutov-Bílina a Bílina-Teplice čtyřpruhová?

Jiří Kocurek

Pro posouzení tohoto problému je nutné znát počet vozidel a také počet transitujících vozidel.

Luboš Beneš

V Bílině by rozhodně nechtěl bydlet každý….

SYN

No možná, ale opravdu je užší tunel citelně levnější? A musela by v něm být nutně nižší rychlost (neoddělené protijedoucí směry) a stálo by to potom zato? Jako jistě zlepšení i tak, ale přecejen polovičaté… leda snad postavit jeden tubus s tím že se dodělá později druhý. Ale tady bych to odhadoval spíš na zakopání (ne ražení) a tam už ten rozdíl moc není…