regio-vlak

Z 80 na 120 km/h. Správa železnic žádá o první razítko pro modernizaci tratí na jihu Ostravy

Trať mezi Svinovem a Kunčicemi. Foto: Správa železnicTrať mezi Svinovem a Kunčicemi. Foto: Správa železnic

Odhadované náklady jsou tři miliardy korun, největší objem prací čeká stanici Ostrava-Vítkovice.

Odebírat
Upozornit na
guest
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
qwertz

Jaký smysl mají ty dvě kuse koleje v Polanskému lese vedle mostu přes Odru. Vypada to jako přerušena odstavná kolej, ale nádraží tam snad nikdy nebylo. Jen jednou jim tam vinou vady na výhybce odjel Elephant do lesa.

Tom

Elephant vjel do lesa kvůli strojvedoucímu, který to tam profrčel na stůj od Vítkovic a zapíchl až do šturcu.

SpitiPater

To jsou odvratné koleje tvořící odvrat traťovým kolejím. Právě, kdy vlak projede návěstidlo, tak jak tomu bylo v případě, který zmiňujete, skončí projetivší vlak v odvratné koleji a nestřetne se čelně s protijedoucím vlakem.

qwertz

To už mě taky napadlo, nicméně tato konfigurace funguje pouze pro pravou kolej z Vítkovic, respektive spojku do Svinova. Na druhé straně na spojce do Polanky podobné opatření chybí.

Igor

Podle mě to souvisí s pravostranným, provozem. Pokud jedu od Vítkovic mohu se při projetí potkat čelně s vlakem od Svinova. Pokud jedu od Svinova mohu se při projetí potkat čelně s vlakem od Vítkovic. Pokud jedu od Polanky při běžném provozu nehrozí čelní srážka, protože pokračuji přímo na traťovou kolej do Vítkovic a pomocí odvratu je zajištěna, že ani boční náraz nehrozí.

SpitiPater

Na druhé straně zase při postavené VC z Vítkovic do Polanky (správný směr) je odvrat pro vlak ze Svinova do šturcu.

Dodroj

Snad každý týden se píše že je v plánu nějaká modernizace nebo elektrizace trati. Vím že to není pravda , ale vypadá to jako by SŽ doteď nic nedělala 😀

tarten

Čím kratší úseky, tím víc projektů.

Avoda

A co zázemí pro VRT, které se ve Vítkovících plánuje?
To chtějí (klasicky) rozkopávat nadvakrát?

Avoda

Samotná Polanecká spojka je v pohodě, že v tom zahrnuta není?

hor411

Nedělala se předtím s koridorem? Už si to nepamatuju…

Hřebíček

Úsek Výh. Polanka – Odb. Odra není předmětem, ten bude zasažen stavbou VRT.
Úsek Svinov – Odb. Odra bude pro změnu dotčen přestavbou ŽST Svinov.
Vlastní Odb. Odra, kde se všechny tři stavbou potkají, je předmětem této stavby.

Jiný

Nojo, ale Polanecká spojka bude po VRT dvojkolejná…

Hřebíček

Bude provedena příprava kolejového napojení, vlastní realizace navazující základny VRT bude součástí samostatné stavby, až nastane reálná potřeba.

Tonda

Na 120 .. hosi 80 90 100 120!!!! 80? rid se tim co ti rikam ja

franta

A vyřeší nějak přechod chodců u Avionu? Nebo to bude stále neofiko. 120 pak může být problém..

Dusmor

Myslíte postavit lávku nad tratí mezi křížovatkou cest u zahrádek a Petruškovou ulicí (lávka a chodník)
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9prPGxW6qYMvF4NbD6&x=18.2232421&y=49.7939216&z=17

Igor

Tady bych asi spíš tlačit na městský obvod než na SŽ, které jsou nějaké pěší trasy a pohodlí obyvatel u …

Froggy

Možná by bylo i fajn mít tam i zastávku.

V.N.

Mám radost, když čtu o „železničním tsunami“. O obrovském množství staveb, jejichž realizace se připravuje. A přeju si, aby došlo i k jejich realizaci v těch termínech, jak je prezentováno.

František D.

Ano, železniční tsunami studií a projektů. Je třeba ministra a SŽ průběžně masírovat a dokopat je i k nějaké realizaci (která nebude paskvil za mega milionů).

1769

Pochopím, že bude pouze příprava na konverzi, kdy chybí měnírna pro dané napětí, ale proč není rovnou zavedeno ETCS včetně ETCS s benefity, kdy vzhledem k termínu dokončení skončí přechodné období 5 let, kdy do Svinova a Polanky stejně nebude možné vjet s vozidly nevybavenými ETCS. Takto bude chybět LS, tudíž vMax jen 100 km/h a zbytečně se budou stavět návěstidla, která po dosazení ETCS nebudou potřeba.

Permonik

Je tam příprava pro osazení ETCS.

Nejspíše bude osazení ETCS jako dodatečně, případně jako součást nějakého balíku asi kvůli dotacím.

Hřebíček

ETCS L2 s benefity je součástí stavby.

Permonik

Už součásti? Správa má v pdf že bude jen příprava na osazení.

Hřebíček

Ano. Stejně jako kompletně nové SZZ v Kunčicích. To asi také v letáku není.

Geralt

Návěstidla stejně budou potřeba v rámci provizorií během stavby (pokud se dotčený úsek zcela během stavby neuzavře). Stojí to za to je pak zase demontovat? Já si myslím že návěstidla by měla nějak zůstat, asi tak jako na uničovce – vjezdová a odjezdová ve stanicích bez rychlostních pruhů. Autoblok cedulový.

Kryštof

Článek o snášení návěstidel měl velký dosah koukám… Ale ono i v ETCS s benefity budou odjezdová návěstidla světelná i vjezdová a dokonce nově i před výjezdem do tratě jen nebudou mít milion barviček ale.jen 3 a plechovou žlutou šipku v modrem čtverci. Seřaďovací návěstidla ve stanici budou teměř stejně jako nyní. A navíc to bude zahuštěné plechovýma černýma šipkama na bílém čtverci. A dlouhe mezistaniční úseky můžou být kromě cernych šipek v bílém rozdeleny uprostred zlutou sipkou v modrem s doplnkovou svitilnou. Svitilny tam jsou prave pro pripad, kdy se nepojede na etcs ale na oči… (a ve stanicich… Číst vice »

Ostrava - Zábřeh

Kde Je zastávka Ostrava – Zábřeh??? Mmj. uvedena v JŘ s poznámkou „ode dne vyhlášení“.

hor411

Zastávka „Frenštát pod Radhoštěm město“ byla „otevřena ode dne vyhlášení“ už v roce 1970 a otevřeli ji kdy… 2013-2014? Tím bych se fakt neřídil 🙂

Ten kdo ví

Kecy……. Zastávka Frenštát pod Radhoštěm město byla poprvé uvedena s poznámkou „otevřena ode dne vyhlášení“ v JŘ 2001/2002 platném od 10.6.2001. Uvedena do provozu byla v roce 2014. Původně měla mít i čekárnu a prodej jízdenek, financovat ji mělo město. V soutěži byly celkem tři návrhy budovy zastávky. Pro nedohodu o financování vícenákladů na přeložky kabelů, vedoucích po obou stranách traťové koleje a úpravy zabezpečovacího zařízení přejezdu a nového vjezdového návěstidla, město od financování ustoupilo. Zastávka pak byla vybudována jako investice SŽDC až v roce 2013/14, bez budovy, čekárny, neobsazena a též bez navrhovaných prodejních automatů jízdenek. Město se spolupodílelo… Číst vice »

Matt

vznikne zastávka Ostrava-Zábřeh?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Podle SŽ je to samostatná stavba, takže kdo ví

Hřebíček

V rámci této stavby ne, ale stavby jsou vzájemně koordinovány.

Pezos

Koordinovány ve smyslu „výstavba zastávky začne hned po ukončení modernizace tratě, aby si cestující užili výluky co nejdéle“, jako je v těchto končinách zvykem?

Daddy

2014 první zmínka, 2015 měla být hotova dokumentace a 2016 byla naplánová realizace…..tak snad už to klapne.

Dusmor

Krátce před Vánocemi dokončili práce na novém potrubním mostu vedle Výškovické ulice (v místě demontovaného starého mostu). Když stavaři utesávali kamenné pilíře starého mostu a směrem na západ to udělali odstupňovaně dolů, už to vyladalo nadějně, že se tam bude stavět schodiště od nástupišť nahoru. Nicméně pak terén zarovnali, zakryli zatravňovací rohoží, uklidili zařízení staveniště a zmizeli.

Zbyněk

Kdysi jsem četl o plánech na novou železniční zastávku přibližně v oblasti křížení s ul. Výškovická, z toho už sešlo?

Bobek

Podle letáku jako samostatná akce:
„navazující stavby: (T-13) Výstavba zastávky Ostrava-Zábřeh“

Kubrt

Doufám, že ta bude mít své vlastní zjišťovací řízení 😉

Petr

Bylo by to hezké, kdyby vznikla. Využíval bych ji často, jelikož spojení MHD na nádraží Vítkovice je zvlášť o víkendu velmi slabé.