Z 80 na 120 km/h. Správa železnic žádá o první razítko pro modernizaci tratí na jihu Ostravy
Trať mezi Svinovem a Kunčicemi. Foto: Správa železnic
Odhadované náklady jsou tři miliardy korun, největší objem prací čeká stanici Ostrava-Vítkovice.
Jaký smysl mají ty dvě kuse koleje v Polanskému lese vedle mostu přes Odru. Vypada to jako přerušena odstavná kolej, ale nádraží tam snad nikdy nebylo. Jen jednou jim tam vinou vady na výhybce odjel Elephant do lesa.
Elephant vjel do lesa kvůli strojvedoucímu, který to tam profrčel na stůj od Vítkovic a zapíchl až do šturcu.
To jsou odvratné koleje tvořící odvrat traťovým kolejím. Právě, kdy vlak projede návěstidlo, tak jak tomu bylo v případě, který zmiňujete, skončí projetivší vlak v odvratné koleji a nestřetne se čelně s protijedoucím vlakem.
To už mě taky napadlo, nicméně tato konfigurace funguje pouze pro pravou kolej z Vítkovic, respektive spojku do Svinova. Na druhé straně na spojce do Polanky podobné opatření chybí.
Podle mě to souvisí s pravostranným, provozem. Pokud jedu od Vítkovic mohu se při projetí potkat čelně s vlakem od Svinova. Pokud jedu od Svinova mohu se při projetí potkat čelně s vlakem od Vítkovic. Pokud jedu od Polanky při běžném provozu nehrozí čelní srážka, protože pokračuji přímo na traťovou kolej do Vítkovic a pomocí odvratu je zajištěna, že ani boční náraz nehrozí.
Na druhé straně zase při postavené VC z Vítkovic do Polanky (správný směr) je odvrat pro vlak ze Svinova do šturcu.
Snad každý týden se píše že je v plánu nějaká modernizace nebo elektrizace trati. Vím že to není pravda , ale vypadá to jako by SŽ doteď nic nedělala 😀
Čím kratší úseky, tím víc projektů.
A co zázemí pro VRT, které se ve Vítkovících plánuje?
To chtějí (klasicky) rozkopávat nadvakrát?
Samotná Polanecká spojka je v pohodě, že v tom zahrnuta není?
Nedělala se předtím s koridorem? Už si to nepamatuju…
Úsek Výh. Polanka – Odb. Odra není předmětem, ten bude zasažen stavbou VRT.
Úsek Svinov – Odb. Odra bude pro změnu dotčen přestavbou ŽST Svinov.
Vlastní Odb. Odra, kde se všechny tři stavbou potkají, je předmětem této stavby.
Nojo, ale Polanecká spojka bude po VRT dvojkolejná…
Bude provedena příprava kolejového napojení, vlastní realizace navazující základny VRT bude součástí samostatné stavby, až nastane reálná potřeba.
Na 120 .. hosi 80 90 100 120!!!! 80? rid se tim co ti rikam ja
A vyřeší nějak přechod chodců u Avionu? Nebo to bude stále neofiko. 120 pak může být problém..
Myslíte postavit lávku nad tratí mezi křížovatkou cest u zahrádek a Petruškovou ulicí (lávka a chodník)
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9prPGxW6qYMvF4NbD6&x=18.2232421&y=49.7939216&z=17
Tady bych asi spíš tlačit na městský obvod než na SŽ, které jsou nějaké pěší trasy a pohodlí obyvatel u …
Možná by bylo i fajn mít tam i zastávku.
Mám radost, když čtu o „železničním tsunami“. O obrovském množství staveb, jejichž realizace se připravuje. A přeju si, aby došlo i k jejich realizaci v těch termínech, jak je prezentováno.
Ano, železniční tsunami studií a projektů. Je třeba ministra a SŽ průběžně masírovat a dokopat je i k nějaké realizaci (která nebude paskvil za mega milionů).
Pochopím, že bude pouze příprava na konverzi, kdy chybí měnírna pro dané napětí, ale proč není rovnou zavedeno ETCS včetně ETCS s benefity, kdy vzhledem k termínu dokončení skončí přechodné období 5 let, kdy do Svinova a Polanky stejně nebude možné vjet s vozidly nevybavenými ETCS. Takto bude chybět LS, tudíž vMax jen 100 km/h a zbytečně se budou stavět návěstidla, která po dosazení ETCS nebudou potřeba.
Je tam příprava pro osazení ETCS.
Nejspíše bude osazení ETCS jako dodatečně, případně jako součást nějakého balíku asi kvůli dotacím.
ETCS L2 s benefity je součástí stavby.
Už součásti? Správa má v pdf že bude jen příprava na osazení.
Ano. Stejně jako kompletně nové SZZ v Kunčicích. To asi také v letáku není.
Návěstidla stejně budou potřeba v rámci provizorií během stavby (pokud se dotčený úsek zcela během stavby neuzavře). Stojí to za to je pak zase demontovat? Já si myslím že návěstidla by měla nějak zůstat, asi tak jako na uničovce – vjezdová a odjezdová ve stanicích bez rychlostních pruhů. Autoblok cedulový.
Článek o snášení návěstidel měl velký dosah koukám… Ale ono i v ETCS s benefity budou odjezdová návěstidla světelná i vjezdová a dokonce nově i před výjezdem do tratě jen nebudou mít milion barviček ale.jen 3 a plechovou žlutou šipku v modrem čtverci. Seřaďovací návěstidla ve stanici budou teměř stejně jako nyní. A navíc to bude zahuštěné plechovýma černýma šipkama na bílém čtverci. A dlouhe mezistaniční úseky můžou být kromě cernych šipek v bílém rozdeleny uprostred zlutou sipkou v modrem s doplnkovou svitilnou. Svitilny tam jsou prave pro pripad, kdy se nepojede na etcs ale na oči… (a ve stanicich… Číst vice »
Kde Je zastávka Ostrava – Zábřeh??? Mmj. uvedena v JŘ s poznámkou „ode dne vyhlášení“.
Zastávka „Frenštát pod Radhoštěm město“ byla „otevřena ode dne vyhlášení“ už v roce 1970 a otevřeli ji kdy… 2013-2014? Tím bych se fakt neřídil 🙂
Kecy……. Zastávka Frenštát pod Radhoštěm město byla poprvé uvedena s poznámkou „otevřena ode dne vyhlášení“ v JŘ 2001/2002 platném od 10.6.2001. Uvedena do provozu byla v roce 2014. Původně měla mít i čekárnu a prodej jízdenek, financovat ji mělo město. V soutěži byly celkem tři návrhy budovy zastávky. Pro nedohodu o financování vícenákladů na přeložky kabelů, vedoucích po obou stranách traťové koleje a úpravy zabezpečovacího zařízení přejezdu a nového vjezdového návěstidla, město od financování ustoupilo. Zastávka pak byla vybudována jako investice SŽDC až v roce 2013/14, bez budovy, čekárny, neobsazena a též bez navrhovaných prodejních automatů jízdenek. Město se spolupodílelo… Číst vice »
vznikne zastávka Ostrava-Zábřeh?
Podle SŽ je to samostatná stavba, takže kdo ví
V rámci této stavby ne, ale stavby jsou vzájemně koordinovány.
Koordinovány ve smyslu „výstavba zastávky začne hned po ukončení modernizace tratě, aby si cestující užili výluky co nejdéle“, jako je v těchto končinách zvykem?
2014 první zmínka, 2015 měla být hotova dokumentace a 2016 byla naplánová realizace…..tak snad už to klapne.
Krátce před Vánocemi dokončili práce na novém potrubním mostu vedle Výškovické ulice (v místě demontovaného starého mostu). Když stavaři utesávali kamenné pilíře starého mostu a směrem na západ to udělali odstupňovaně dolů, už to vyladalo nadějně, že se tam bude stavět schodiště od nástupišť nahoru. Nicméně pak terén zarovnali, zakryli zatravňovací rohoží, uklidili zařízení staveniště a zmizeli.
Kdysi jsem četl o plánech na novou železniční zastávku přibližně v oblasti křížení s ul. Výškovická, z toho už sešlo?
Podle letáku jako samostatná akce:
„navazující stavby: (T-13) Výstavba zastávky Ostrava-Zábřeh“
Doufám, že ta bude mít své vlastní zjišťovací řízení 😉
Bylo by to hezké, kdyby vznikla. Využíval bych ji často, jelikož spojení MHD na nádraží Vítkovice je zvlášť o víkendu velmi slabé.