Z 6 na 30 metrů. V Brně začalo rozšiřování Šámalovy, přes polovinu zaplatí devoloper
Rozšiřování Šámalovy ulice v Brně. Foto: Brno.cz
Úpravy Šámalovy ulice jsou součástí proměny největšího brněnského brownfieldu.
Úpravy Šámalovy ulice jsou součástí proměny největšího brněnského brownfieldu.
Nepochopím, 5Xviac metrov a pre cyklistov nasprejujeme iba farbu, ktorá pár rokov vydrží… ani nechcem vedieť ako budú vyzerať tie chodníky.
„…S ohledem na požadavky týkající se parkování…”
Prostě Brno. Nakopat je…
Správný urbanistický požadavek na parkování je ponechat na ulici skoro jenom K+R a vše ostatní do soukromých garáží.
Dlouhodobější parkování na ulici mobilitě nepomáhá, naopak ji škodí.
Překvapivě, soukromý investor platí značnou část, a ten závisí hodně na tom co chtějí jeho zákazníci…
Proč udělat něco dobře, když to jde za stejný love udělat blbě, že jo…
Myslím, že to lze nazvat českou vlastností. „Se nechce“ je hlavní rys.
Takže poté co je rozj..kopaná Ostravská, kruháč ve Slatine následuje, Gajdoška Svatoplukova, Karlova, Tomkáč, nám zruší poslední jakž tak spojnici kolem Vojenské.. není to náhodou už genocida Líšňáků? 😬🙈
Z obklíčené Líšně jede osmička šalina…
Viz článek. Úpravy Bubeníčkovy včetně TT budou realizovány až příští rok.
„„S ohledem na požadavky týkající se parkování a zachování významného množství zeleně tady nemohl vzniknout cyklopruh. “ Myslím, že tohle tak nějak vystihuje dlouhodobou dopravní politiku Brna. Parkování zdarma a na cyklo už kupodivu nezbyde místo.
Ještě si říkám o jaké zeleni ten Kratochvíl mluví? Však tam dnes žádné stromořadí není a ty vzrostlé javory u Zábrdovické zjevně zařvou. Nebo má prostě strach říct, že to je jen kvůli těm pár parkovacím stáním?
Stromořadí po obou stranách prodloužené Šámalovy budou nově vysazena.
„Zachování významného množství zeleně“. Zachování je teda myšleno jako vytvoření, chápu to správně? Jinak stromořadí se dá vysadit i mezi parkovací stání, že jo. Dokonce i v Brně takové věci umíme, a dokonce i kultivovaně viz třeba Jaselská, Grohova, Gorkého.
Takže po Nové Šámalové skrze novó Zbrojovku cyklista pojede po oddělené cyklostezce, ale okolo bazénu to nende, přitom tam přibylo 24 m. Zaujímavé
A co stromy, budou? Nebo zas jen beton a asfalt.
Zkuste si ten článek přečíst, o zeleni se tam píše
To by mě zajímalo, jak si to vysvětlujete, když v článku se píše o zachování významného množství zeleně, ale dnes tam skoro žádné množství zeleně není, ne
To má být vtip? Ulice se rozšíří o celých 24 metrů, ale není možné tam udělat pořádný cyklokoridor? Proč se pořád vychází vstříc IAD, která zabírá zbytečně moc prostoru? Proč se cykloinfrastruktura odflákne jen piktogramem? Jaké pořád požadavky na parkování?
Zeptejte se soukromého investora, kterému patří celý ten areál.
Zřejmě to tak budoucí obyvatelé chtěli, i s tím parkováním to pak zaplatí v ceně bytu. A jak znám Brno, tak jsou byty prodané dávno před koulaudací.
Právěže v areálu Nové zbrojovky ta oddělená cyklostezka má být, aspoň to bylo zmiňováno v nedávno zveřejňeném podcastu (https://zdopravy.cz/podcast-hlavni-krizovatka-brno-aneb-jak-uspokojit-zajmy-vsech-uzivatelu-ulic-207885/ – minuta ca. 24-29) – investor žil nějakou dobu v Holandsku a prý nechápe, proč se o takových věcech vůbec bavíme a není to samozřejmost. Ale Šámalova je už mimo areál a tam si to řídí město.
Další podobný příklad, že když už se něco postaví pro cyklisty, často to není z iniciativy města.
V roce 2022 zbudoval developer 1. etapu a v dubnu 2023 pak 3. etapu cyklostezky v úseku Mlýnská-Zvonařka a Škrobárenská-Kalová (délky etap 1,2,3: 350+250+550 m). Pohledem investora CTP se má jednat o cyklo spojení jeho dvou areálů z rozkazu centrály v Holandsku, areálu Ponávka a areálu Vlněna. (…)
https://brnonakole.cz/zmeny-ulic-k-prosinci-2023/
Hele, a ti budoucí obyvatelé už jsou známi? Že oni už něco chtěli a investor i město jim vyšlo vstříc?
Nebo se odvoláváte na neexistující autoritu?
Areál ano, ale bavíme se o Šámalově ulici. Ta mu patří taky?
“…Zřejmě to tak budoucí obyvatelé chtěli…”
V cucání si věcí z prstu jste opravdu expert, ale vůbec vám to nejde.
Chtěl to developer, protože ten to projektuje a staví. Opravdu nejde o byty na klíč.
Ze 6 na 30 metrů, ale cyklopruh se pořád nevleze.
No to víte, i celý den zaparkované auto je pro brněnské radní důležitější, než oddělená cyklostezka kde projedou stovky lidí denně.
Otázkou je, zda na takové krátké ulici je nezbytně nutné oddělovat cyklostezku od jiného provozu, který bude vesměs jen pro zajetí a vyjetí do areálu.
Celý den zaparkovaný bicykl, bude mít svoji místnost, hádám, kolárna se jí říká a investor ji platí stejně tak.
Jen se zeptám: Nepovede náhodu páteřní cyjklostezka kolem vody vedle Lazaretní, pro ty stovky nerezidentů?
Proč se neptáte, jestli je nezbytně nutné mít pro provoz, který bude vesměs jen pro zajetí a vyjetí do areálu levý a pravý odbočovací pruh?
Před lety, když se mediálně řešila Štefánikova, jsem si tam udělal takovou malou statistiku. Sněžilo v neděli v poledne. Ještě ve středu večer měla cca čtvrtina vozidel čelní sklo ve stavu vylučujícím jízdu. Pak sníh roztál….
Na Vídeňskou se taky doteď nevlezl. Šířka 80 m.
Takhle to tam vypadalo před 10 lety: https://mapy.cz/s/kavudasaro … něco pro milovníky vlnitého plechu.
Podle ocelových oken hádám jejich osazení v 70 či z kraje 80 let.