Místo 550 jen 150 vlaků denně. Velká voda zásadně poškodila hlavní rakouský koridor

Poškozený koridor u Tullnerfeld. Foto: ÖBBPoškozený koridor u Tullnerfeld. Foto: ÖBB

ÖBB mimořádně od 10. října zavedou nový jízdní řád, který zohlední výpadky infrastruktury.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avoda

Ale co, zvolili si nácky z FPÖ a ti již nikdy nic takového, jako je povodeň, přece nedopustí.
Rakousko tak čekají jen samé světlé zítřky, sociální jistoty a pozitiva.

Jiří Kocurek

Podle stylu: Kdo není s náma, ten je nácek?

Tomáš Gottschalk

Díky redakci za přijetí tipu na článek

Karl vB

Mám takový naivní rejpavý dotaz: Jak to, že velká voda velmi poškodila a zneprůjezdnila nově postavenou železniční trať z roku 2012 a jen trochu poškodila původní pomalou trať? V souvislosti s tím se mi vybavil analogický případ z povodní v roce 2002, kdy most na silnici I/20 od Písku na Protivín, přes Blaničku, byl poškozen a objížďka byla tehdy svedena přes Myšenec po staré silnici a starém mostě, který tehdejší povodně v pohodě přestál. Znamená to tedy, že naši prozíraví předkové vybírali trasu odpovědněji a stavěli festovněji, než my, přesto, že na rozdíl od nás neměli žádnou moderní IT projekční… Číst vice »

Jan Čech

Tak než byla výpočetní technika a moznost přesnějších výpočtů, tak se věci dost predimenzovali. Dnes je možnost vše přesně spočítat na předpokládanou životnost a nepoužívat tolik materiálu.

Rudolf 33

Jenomže shora sdělená fakta nesvědčí o naddimensování starého mostu, ale spíše o poddimensování mostu nového.

qěcy

Nikoliv. To byste musel porovnat oba projekty.

Karl vB.

Vzhledem k tomu, že se jedná o páteřní trať (250kmh), tak bych předpokládal, že bude zařazená do strategické infrastruktury a bude koncipovaná a stavěná tak, aby odolala i v extrémních podmínkách, když se běžné, tzv.“optimalizované“ stavby hroutí.
Doufám, že si z častějšího a intenzivnějšího působení živlů na (nejen) dopravní infrastrukturu vezmeme poučení a bude to důsledně zohledněno v zadáních pro projektování a stavbu VRT.

Jiří Kocurek

Ta nová trať vede tunelem, v článku píšou, že tam byl metr vody. No a je po záhadě.

Jo a staré mosty už povodně vytřídily na kvalitní a nekvalitní. Jeden by si mohl myslet, že žádné staré nekvalitní mosty nikdy neexistovaly. Jenže existovaly, voda je vzala. Nejsou. To je celé.

Jiří Kocurek

Píše se rok 1433:
Juditin most byl otevřen roku 1172 a vydržel až do roku 1342, kdy ho vzala voda. Vydržel 170 let. Stará dobrá kvalita!

Ten nový most stavěli od roku 1357 a babrali se s ním 45 let roků, aby ho v roce 1402 otevřeli. Nevydržel ani 30 let a vzala ho voda! Babráci.

Karl vB.

Cituji:“„Bohužel musíme počítat s tím, že sanační práce a především rekonstrukce potrvají několik měsíců,“ řekla Judith Engel, členka představenstva ÖBB-Infrastructure.“
Zřejmě tedy asi nebude hlavní problém v tom, že v tunelu byl metr vody, který se podařilo odčerpat.
Takže ta vaše „záhada“ bude asi někde úplně jinde. 🙂
To je celé.
Starý most Myšenec, ten co v roce 2002 velké vodě odolal:
https://mapy.cz/zakladni?pid=82426303&newest=1&yaw=0.146&fov=1.257&x=14.2145081&y=49.2189811&z=16&ovl=8

Martin Hanzal

Dobrá otázka, ne tak dobrá odpověď: trať byla projektována na stoletou vodu, díky protržené protipovodňové hrází Perschling bohužel došlo v daném místě na vodu pětisetletou. Opatřením do budoucna by měla být protipovodňová vrata na všech tunelech v oblasti Tullnerfeld. Mimochodem se nečekaně ukázalo, jak prozíravé tehdy bylo nespouštět AKW Zwetendorf, jejíž areál byl již podruhé kompletně zatopen a jak hloupé bylo stavět atomovku na břehu Dunaje! Buďme rádi za Dukovany a Temelín, které stojí s ohledem na případné povodně velmi velmi strategicky.

Martin Hanzal

A ještě dodatek – trasování staré Westbahn přes Wienerwald mělo tehdy spíš geopolitické a vojensky strategické důvody. To, že se vyhnuli údolí Dunaje byl spíš jen takový bonus…

Karl vB.

Pane Hanzal, děkuji Vám za erudované objasnění.
Na rozdíl od místního glosátora máte velmi podrobné poznatky k tématu.
Je to Váš koníček, nebo pracujete v Rakousku v oboru?

Martin Hanzal

Děkuji, pracuji u RCA ve Vídni.

Karl vB.

Tak to chápu, že máte podrobné informace o aktuální situaci o dění na síti.

J.K.

Jste asi první člověk na světě, který napsal že ´bylo prozíravé nespouštět“ Zwetendorf – tak by se na ty povodně odstavila, ne?

Díky jejímu „prozíravému“ nespuštění se postavily další dvě uhlelky a spálilo statisíce vlaků s uhlím, tyto emise prokazatelně zkrátily život davu lidí, to mi prozíravé nepřijde.

Martin Hanzal

Vzal jste si z té věty zjevně jen tu polovinu, která se vám hodila. Šlo především o kritiku polohy té AKW v zátopovém pásmu na soutoku dvou řek. Jsem ten poslední, kdo by se bránil jaderné energii, ale na Zwetendorfu bylo špatně tak nějak úplně všechno.

M19

No, atomovku za hodinu neodstavíte. Viz. Fukušima.

Martin Hanzal

Technická poznámka: 150 tras za 24 hodin je možných teprve od sobotního rána (28.9. 08:00), kdy se otevřela Tullnerbahn (110), do té doby bylo možných pouze 40 tras mezi 23:00 a 05:00 přes „alte Weststrecke“ (101). Neue Weststrecke (130) by se teoreticky mohla otevřít s koncem roku, ale to jsou zatím jen hrubé odhady.

Michal Bartoníček

Jen takový detail: ze stylistického hlediska není vhodné uvádět dvě různé číslovky za sebou. Lepší nadpis by byl: Z 550 jen 150 vlaků denně.

Teo

V jednom bodě projede 6 vlaků za sekundu!