Místo 550 jen 150 vlaků denně. Velká voda zásadně poškodila hlavní rakouský koridor
Poškozený koridor u Tullnerfeld. Foto: ÖBB
ÖBB mimořádně od 10. října zavedou nový jízdní řád, který zohlední výpadky infrastruktury.
ÖBB mimořádně od 10. října zavedou nový jízdní řád, který zohlední výpadky infrastruktury.
Jen pro představu, co to znamená pro adhoc nákladní vlaky: Vlak ze Slovenska se přebíral v Summerau místo v Petržalce a vlaky se od Welsu musí procpávat přes Selzthal a Semmering do Vídně. Na starou Westbahn pustí jen pravidelné vlaky.
Jak je na tom Scotty ÖBB co se mimořádného JŘ týče? Na pátek 11. 10. ukazuje RJX do Mnichova, že jede ve stejné časové poloze. To mi zní jako že tam ještě nemají aktualizován výlukový JŘ. Tuší někdo něco víc?
Scotty ÖBB bohužel aktuálně ukazuje změny velmi operativně, mně byl zrušen vlak např. cca 12 hodin před odjezdem, avšak obecně zatím platí, že všechny vlaky RJX směr Salzburg jsou zrušeny. Směr Salzburg aktuálně jezdí jen RJ v hodinovém taktu, ty jezdí po staré Westbahn přes Rekawinkel, takže mají delší jízdní dobu.
Ok, díky. Snad půjde zrušit lístek nebo vymyslet něco jinak.
Ale co, zvolili si nácky z FPÖ a ti již nikdy nic takového, jako je povodeň, přece nedopustí.
Rakousko tak čekají jen samé světlé zítřky, sociální jistoty a pozitiva.
Podle stylu: Kdo není s náma, ten je nácek?
Ne.
Podle stylu, že kdo je nácek, ten je nácek. Sami to o sobě tvrdí, tak proč s tím máte problém?
Že v tom názvu teda nikde „Nazionale Sozialisten“ nevidím.
Ono je velice jednoduché někoho roznáckovat, např. kapelu Kiss. Když jejich trička nosili náckové, tak to musela být náckovská kapela. Nikdo z politiků se těm muzikantům neomluvil.
„The first FPÖ party leader was Anton Reinthaller, a former Nazi Minister of Agriculture and SS officer.“
„Haider’s parents had been early members of the Austrian Nazi Party (DNSAP, the Austrian affiliate of the NSDAP“
„Kickl attracted attention in 2016 as the keynote speaker of the „Defenders of Europe“ conference in Linz, which was organised and attended by various far-right, antisemitic, and racist groups and figures“.
Nejste náhodou hard-core komunista? Já jestli náhodou někdo z rodičů nebyl ve straně…
Za nácka bych teda spíš považoval ještěkancléře Nehammera,, ,který tlačil povinné očkování proti covidu, lockdown pro neočkované a podobné lahůdky. Svobodní proti tomu jako jediná strana aktivně vystupovali a voliči jim to nezapomněli. Za nácky bych považoval spíše ty, kteří hlasy pro jednu stranu považují za méně hodnotné a méně vážící než pro tu spráívnou.Btw o povodni se hovořilo v předvolebních debatách a v duleu Kickl x Nehammer lidovecký předseda uznal správnost postoje předsedy Svobodných.
Jsem očkovaný a nestydím se za to. Naopak.
Primitivní anti-vax rétorika přišla v Evropě právě od nácků a za ruské peníze jimi byla dál šířená – Německo AfD, Česko SPD, Rakousko FPÖ atd.
Jste na serveru, který se věnuje dopravě a článek je o rakouské železnici, tak se držte tématu, nebo si běžte psát na novinky.
Možná to nechápete, ale v tom Rakousku, to byly svobodné, demokratické volby. A ti voliči takto rozhodli. Tož a je nutné to respektovat. Pokud to respektovat nebudeme, pak přijde zákonitě brzo zase revoluce, nebo válka.
pred plus minus 90 lety si v nemecku taky demokraticky zvolili adolfa…
respektovat je to treba, ale soucasne je vhodne mluvit o dusledcich a dopadech
Přesně.
Když vyhraje ten správný kandidát, tak jsou volby ty nejsvobodnější a nejdemokratičtější.
Ale když prohraje (PiS, Bašta, Trump…), tak se jen řve o podvodech, zmanipulovaných volbách a vyzývá se k útoku na Kapitol.
Díky redakci za přijetí tipu na článek
Mám takový naivní rejpavý dotaz: Jak to, že velká voda velmi poškodila a zneprůjezdnila nově postavenou železniční trať z roku 2012 a jen trochu poškodila původní pomalou trať? V souvislosti s tím se mi vybavil analogický případ z povodní v roce 2002, kdy most na silnici I/20 od Písku na Protivín, přes Blaničku, byl poškozen a objížďka byla tehdy svedena přes Myšenec po staré silnici a starém mostě, který tehdejší povodně v pohodě přestál. Znamená to tedy, že naši prozíraví předkové vybírali trasu odpovědněji a stavěli festovněji, než my, přesto, že na rozdíl od nás neměli žádnou moderní IT projekční… Číst vice »
Tak než byla výpočetní technika a moznost přesnějších výpočtů, tak se věci dost predimenzovali. Dnes je možnost vše přesně spočítat na předpokládanou životnost a nepoužívat tolik materiálu.
Jenomže shora sdělená fakta nesvědčí o naddimensování starého mostu, ale spíše o poddimensování mostu nového.
Nikoliv. To byste musel porovnat oba projekty.
Vzhledem k tomu, že se jedná o páteřní trať (250kmh), tak bych předpokládal, že bude zařazená do strategické infrastruktury a bude koncipovaná a stavěná tak, aby odolala i v extrémních podmínkách, když se běžné, tzv.“optimalizované“ stavby hroutí.
Doufám, že si z častějšího a intenzivnějšího působení živlů na (nejen) dopravní infrastrukturu vezmeme poučení a bude to důsledně zohledněno v zadáních pro projektování a stavbu VRT.
Co byste chtěl? Postavila se trať, na ní je několik tunelů, některé z nich jsou prakticky v rovině, protože mají zajistit „přijatelnost“ tratě pro okolí… no a teď do některých z těch tunelů natekla voda (teda spíš, nanesla tam bahno).
Nikomu se nic nestalo, „akorát“ bude dražší tu trať zase zprovoznit. On tu občas někdo UPOZORŇUJE že takové tunely jsou holt dražší na údržbu… no, na mimořádnou údržbu jsou taky dražší. O jeden důvod víc opravdu PEČLIVĚ zvažovat jestli jsou nutné…
Ta nová trať vede tunelem, v článku píšou, že tam byl metr vody. No a je po záhadě.
Jo a staré mosty už povodně vytřídily na kvalitní a nekvalitní. Jeden by si mohl myslet, že žádné staré nekvalitní mosty nikdy neexistovaly. Jenže existovaly, voda je vzala. Nejsou. To je celé.
Píše se rok 1433:
Juditin most byl otevřen roku 1172 a vydržel až do roku 1342, kdy ho vzala voda. Vydržel 170 let. Stará dobrá kvalita!
Ten nový most stavěli od roku 1357 a babrali se s ním 45 let roků, aby ho v roce 1402 otevřeli. Nevydržel ani 30 let a vzala ho voda! Babráci.
Cituji:“„Bohužel musíme počítat s tím, že sanační práce a především rekonstrukce potrvají několik měsíců,“ řekla Judith Engel, členka představenstva ÖBB-Infrastructure.“
Zřejmě tedy asi nebude hlavní problém v tom, že v tunelu byl metr vody, který se podařilo odčerpat.
Takže ta vaše „záhada“ bude asi někde úplně jinde. 🙂
To je celé.
Starý most Myšenec, ten co v roce 2002 velké vodě odolal:
https://mapy.cz/zakladni?pid=82426303&newest=1&yaw=0.146&fov=1.257&x=14.2145081&y=49.2189811&z=16&ovl=8
Ono nestačí jenom odčerpat vodu, musí se vyměnit veškerá elektrotechnika, co byla pod vodou.
Vidíte a já si myslel, že na tak důležitém objektu, jako je železniční tunel na hlavní trati, budou použity komponenty s krytím IP 68.
A jaká úroveň ochrany chrání před naneseným bahnem? To se opravdu musí vyházet než tama zase můžou jezdit vlaky!
Třeba takové příhradové železné mosty Schiffkornovy soustavy byly tak kvalitní, že je vyměnovali po pár letech provozu a ani nepotřebovali velkou vodu.
Dobrá otázka, ne tak dobrá odpověď: trať byla projektována na stoletou vodu, díky protržené protipovodňové hrází Perschling bohužel došlo v daném místě na vodu pětisetletou. Opatřením do budoucna by měla být protipovodňová vrata na všech tunelech v oblasti Tullnerfeld. Mimochodem se nečekaně ukázalo, jak prozíravé tehdy bylo nespouštět AKW Zwetendorf, jejíž areál byl již podruhé kompletně zatopen a jak hloupé bylo stavět atomovku na břehu Dunaje! Buďme rádi za Dukovany a Temelín, které stojí s ohledem na případné povodně velmi velmi strategicky.
A ještě dodatek – trasování staré Westbahn přes Wienerwald mělo tehdy spíš geopolitické a vojensky strategické důvody. To, že se vyhnuli údolí Dunaje byl spíš jen takový bonus…
Pane Hanzal, děkuji Vám za erudované objasnění.
Na rozdíl od místního glosátora máte velmi podrobné poznatky k tématu.
Je to Váš koníček, nebo pracujete v Rakousku v oboru?
Děkuji, pracuji u RCA ve Vídni.
Tak to chápu, že máte podrobné informace o aktuální situaci o dění na síti.
Jste asi první člověk na světě, který napsal že ´bylo prozíravé nespouštět“ Zwetendorf – tak by se na ty povodně odstavila, ne?
Díky jejímu „prozíravému“ nespuštění se postavily další dvě uhlelky a spálilo statisíce vlaků s uhlím, tyto emise prokazatelně zkrátily život davu lidí, to mi prozíravé nepřijde.
Vzal jste si z té věty zjevně jen tu polovinu, která se vám hodila. Šlo především o kritiku polohy té AKW v zátopovém pásmu na soutoku dvou řek. Jsem ten poslední, kdo by se bránil jaderné energii, ale na Zwetendorfu bylo špatně tak nějak úplně všechno.
Hm, s tímhle se rakušáci (překvapivě ani zelení) zrovna moc nechlubí… oni zdůrazňují „obecné“ vady atomovek, ne to že jejich vlastní měla nadprůměrné problémy?
No, atomovku za hodinu neodstavíte. Viz. Fukušima.
A jak rychle? Navíc, takové věci jdou odstavit preventivně, že?
Štěpnou reakci přerušíte prakticky okamžitě (zajetí regulačních a bezpečnostních tyčí řádově 10s) ale zbývá vám rozpadové teplo, kdy se ještě rozpadávají vedlejší produkty předchozí reakce… toho je v první hodině asi 5%, dále to klesá, než se reaktor obejde bez chlazení alespoň částečným oběhem primární chladící vody tak to trvá řádově 10 dnů…
No tak když to víme, tak proč píšeme, že ne?
Hm, jsem příznivcem jaderné energetiky, ale to „prostě odstavila“ není tak triviální jak se zdá… ostatně to bylo to co způsobilo konec JE Fukushima (oni to samozřejmě nemohli vědět, ale s největší pravděpodobností kdyby některý z bloků nechali běžet, asi by dodával energii i ostatním a nebylo by došlo k problémům s dochlazováním).
JE Zwentendorf jsem párkrát viděl z dálky, ale opravdu netuším zda její protipovodňová ochrana byla dokončena, respektive zda nebyla následně po nespuštění zase částečně „rozebrána“…
A proč ne? Víte, že se blíží taková povodeň, můžete na to reagovat. U zemětřesení neuděláte nic. Ani nemusíte reaktor „scramnout“, můžete normálně sjet z výkonu, snížit zátěž na celou technologii, reaktor a celou elektrárnu dopředu připravit. Můžete zvolit úplné odstavení a napájet elektrárnu ze sítě, můžete sjet na nějaké provozní, samoudržující minimum a odstávku provést, až to bude nutné, atd. Navíc, Zwentendorf nebyl nikdy pořádně zatopený, stejně tak je dost možné, že kdyby byl v provozu, tak by se postupně dočkal vylepšení, jak na straně techniky, tak na straně postupů, přece jenom to bylo už dva roky po Fukušimě.
Děkuji za detailní vysvětlení! Zwentendorf byl omyl asi od začátku, nakonec dobře, že jej nespustili. A za Dukovany mohou být rádi i v Rakousku, že mají/měli odkud nakupovat elektřinu.
Jen poznámka – „díky“ něčemu se píše u událostí pozitivních (kde lze děkovat). Události negativní se dějí „kvůli“ něčemu.
Můžu se zeptat na zdroj toho kompletního zatopení? Já jenom, že na fotkách z roku 2013 mají tak možná pod vodou parkoviště vedle elektrárny. Nějakou devastující povodeň jsem nikde nenašel.
Technická poznámka: 150 tras za 24 hodin je možných teprve od sobotního rána (28.9. 08:00), kdy se otevřela Tullnerbahn (110), do té doby bylo možných pouze 40 tras mezi 23:00 a 05:00 přes „alte Weststrecke“ (101). Neue Weststrecke (130) by se teoreticky mohla otevřít s koncem roku, ale to jsou zatím jen hrubé odhady.
Jen takový detail: ze stylistického hlediska není vhodné uvádět dvě různé číslovky za sebou. Lepší nadpis by byl: Z 550 jen 150 vlaků denně.
V jednom bodě projede 6 vlaků za sekundu!