Místo 550 jen 150 vlaků denně. Velká voda zásadně poškodila hlavní rakouský koridor

ÖBB mimořádně od 10. října zavedou nový jízdní řád, který zohlední výpadky infrastruktury.
Několik měsíců bude trvat rakouským drahám ÖBB plné obnovení provozu na hlavním koridoru mezi Vídní a Lincem. Provoz je na něm výrazně omezen od povodní, které zasáhly Rakousko před dvěma týdny. Vlaky na nové trati mezi St. Pölten a Vídní z roku 2012 nemohou kvůli poškození trati jezdit vůbec, ve velmi omezeném rozsahu mohou na původní trať.
K největšímu poškození došlo mezi Tullnerfeldem a St. Pölten. Voda pronikla například do 2,5 kilometru dlouhého tunelu Atzenbrugger. Teprve tento týden hasiči vyčerpali vodu z tunelu, dosahovala až metrové výšky.
„Bohužel musíme počítat s tím, že sanační práce a především rekonstrukce potrvají několik měsíců,“ řekla Judith Engel, členka představenstva ÖBB-Infrastructure. Velká voda poškodila i další úseky trati.
Mezi Vídní a St. Pöltenem jsou běžně v provozu čtyři koleje: dvě na novém koridoru, dvě na původní, pomalejší trati. I tu poškodila povodeň, ale ne tak zásadně. Zatím je tu jednokolejný provoz, od 10. října dvoukolejný.
Jen pro představu, o jak zásadní omezení jde: mezi Vídní a St. Pölten jezdí denně kolem 550 osobních a nákladních vlaků. Aktuálně jich jezdí jen 150, po otevření druhé koleje 300.
ÖBB situaci v osobní dopravě řeší výrazným omezením jízdního řádu, mezi Vídní a St. Pölten jezdí z velké části náhradní autobusy. Jízdní doby mezi Vídní a Lincem se výrazně prodloužily.
Šéf ÖBB Andreas Matthä uvedl, že se zprovozněním druhé koleje od 10. října vejde v platnost i nový jízdní řád pro celou zemi. Zohlední i opravy dalších úseků.