WSJ: Boeing zvažuje vývoj nového letadla, velikostně následníka 757

Dosavadní nátěr letadel Aer Lingus na boeingu 757. Foto: Aer LingusDosavadní nátěr letadel Aer Lingus na boeingu 757. Foto: Aer Lingus

Nové letadlo má pojmout 200 - 250 cestujících a být konkurencí hlavně pro Airbus A321XLR.

Boeing podle listu Wall Street Journal (WSJ) začal u několika aerolinek zkoumat zájem o nový typ letadla, které by bylo velikostně mezi stávajícím modelem 737 MAX a 787.

WSJ se odvolává na své zdroje u výrobce i aerolinek a leasingových společností. S novým letadlem chce Boeing alespoň snížit svoji ztrátu v nových objednávkách a výrobě na svého evropského rivala Airbus.

Nové letadlo by mělo přepravit zhruba 200 až 250 cestujících, mělo by být úzkotrupé. V praxi by tak šlo kapacitou o následníka Boeingu 757, který se přestal vyrábět v roce 2004. Jednání o možném vývoji jsou zatím v počáteční fázi.

Zatím posledním, zcela novým letadlem od Boeingu, je 787 Dreamliner, který firma začala vyvíjet v roce 2004. Letouny 737 MAX nejsou úplně novým typem, vychází z původní verze 737 NG.

Úvahy o letadle mezi 737 a Dreamlinerem nejsou u Boeingu nové: už dříve Boeing pracoval na modelu, který nazýval NMA (New Midmarket Airplane), vývoj ale i kvůli krizi s letounem 737 MAX zcela zastavil. Šéf Boeingu David Calhoun v lednu řekl, že „NMA je mrtvý“ a firma začne s vývojem letadla od znova. Boeing vývoj zastavil i kvůli tomu, že se plně soustředil na návrat letadla 737 MAX do provozu.

Airbus v tomto segmentu získává náskok vývojem letadla A321XLR, se kterým míří do segmentu středně dlouhých až dálkových tras, kde je širokotrupé letadlo zbytečně velké.

Boeing se k vývoji nového letadla nevyjádřil. WSJ ale připomíná slova finančního ředitele Boeingu Grega Smitha ze srpnového konferenčního hovoru s analytik. „Ve správnou chvíli budeme investovat do letadla, s kterými si naši zákazníci udrží konkurenční výhodu,“ řekl Smith.

 

Tagy boeing NMA
29 komentářů