lot
Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví Letiště

Wizz Air začne létat z Pardubic do Lvova a Kyjeva

Airbus A320 společnosti Wizz Air. Foto: Pixabay.com
Airbus A320 společnosti Wizz Air. Foto: Pixabay.com

Letecká společnost Wizz Air začne poprvé létat z Pardubic. Od 1. září spustí dvě pravidelné linky na Ukrajinu, konkrétně do Kyjeva a do Lvova.

Start oznámil Wizz Air v tiskové zprávě, letenky jsou již v prodeji za ceny od 539 Kč za jednu cestu. Dopravce bude létat třikrát týdně: obě trasy v úterý, čtvrtek a sobotu.

V případě Kyjeva půjde o přímou konkurenci ukrajinskému dopravci SkyUp, který létá z Pardubic do hlavního ukrajinského města už od loňského roku. Wizz Air ale nebude létat na hlavní kyjevské letiště Borispol, ale na letiště Žuljany (IATA kód IEV).

U linky do Kyjeva počítá Wizz Air s odletem v 7:35 z Pardubic a příletem v 10:50 do ukrajinského hlavního města, zpět odlétá v 5:50 a v Pardubicích je v 7:05. Ceny letenek činí od 539 Kč u letu do Kyjeva, od 809 Kč letenka zpět.

U linky do Lvova odlétá letadlo z Pardubic ve 22:35 a ve Lvově je v 1:50. Ze Lvova odlétá ve 20:50, ve 22:05 je v Pardubicích. Letenky oběma směry začínají na 539 Kč.

Pro pardubické letiště půjde o čtvrtou pravidelnou linku. Kromě SkyUp do Kyjeva nabízí spojení ještě Ryanair do španělského Alicante.

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Výborné časy 🙂

František

Pardubice jsou další hřebíček do rakve TVS.

Petr Novák

Nemám rád „comrade“ Šimáněho, jenže obyvatelé PRG se širším okolím by se už měli pár let intenzivně učit Ukroujšsky. Však UKradjima nikdy nebyla. a ani nemusí být v Eurosojuzu, aby sem hromadně táhli za prací a vyznávali vraha Banderu. Přijdou další. Velí tomu Ústřední výbor SSER (Svaz Sovětských Euro Republik), v Bruselu jako nikým nevolený orgán. Dobrou!

Bob

Také by bylo dobré napsat, že lety z Prahy Wizz naopak ruší – dnes zrušili všechny lety do Gruzie až do května příštího roku.

Kuba

Také by bylo dobré napsat, že tím pádem lety neruším. Jen přerušuje, nejspíš kvůli koroně.

Tony

OT: PIA dostalo od zítřka 6 měsíců ban od EASA na lety do Evropy.

Pavel

A to bylo jen za kecy PIA o koronaviru v kokpitu.
Zato Ing. Veselý si vypnul jeden motor, aby zachránil půjčku investovanou do SW Šimáně kvůli smrtonosným MAXům – a ÚCL a EU nato? Nic!

Stony

Neni to spis tim ze melo 20% pilotu udelanou licenci podvodem?

Pepa

Jdi se najíst. Meleš z hladu. Teda doufám ze z hladu.

Ája

Čím více lowcostů obsadí Prahu a regionální letiště, tím dříve relikvie jako Smartwings skončí tam, kam už dávno patří.

Zoran

Asi tak. Jen houšť a větší kapky. Poslední dny je to docela smršť, jak konkurence začala vekslákům přitápět 😀

atat

No toto je ale asi spíš konkurence pro Sky Up ….. myslím, že to nebude dlouho trvat a Sky Up nebo Wizzair linku z PED zruší ….

Struhadlo spravedlnosti

Máte pravdu ale velmi by mne zajímalo kdo linku ukončí.🤔

atat

Sky up se přesune a Wizzair to po nějaké době zruší ….. toť můj skromný odhad.

Jan

SkyUp má lepší časy.

Pavel

Když jsem včera o PED, VOD a PRG psal, DufkovaBoys mě tu vytrolovali až to drnčelo – a ejhle den se se dnem sešel! A můj sen se do 24 hodin splnil. Sice nerad létám štěky po Evropě, ale už si jdu najít letenky.
Moc se těším, na PED to mám 60km a ještě si musím ověřit parkování.
PED stačí BUS na nádraží zavislý na příletu a jeden do Prahy už má.
Jen dál a houšť! Šimáně NO!
Moc držím PED a WIZZ palce

Petr Juchelka EBA

Parkování na letišti je pořád zdarma

Pavel

Díky, to se počítá!

Roman

Pokud vím tak jste psal o regulaci provozu na LKPR a jeho přesunu na LKPD a LKVO. Tohle je ale naprosto jina situace. Ta tu zase ze sebe nedělejte oběť konspirace

Pavel

A jak podle Vás nastane přesun? Jeden (PED) posílí a druhý (PRG) nenastoupá na úroveň jako před COVID. A o to jde!

Roman

Cituji „Přesto by měla být Ruzyně logicky co nejvíce seškrcena v objemu dopravy po vzoru např. Linate. A hlavní zátež by měla být přesměrována do Vodochod a do perfektně infrastrukturně umístěného letiště PED (Prague-East DĚTENICE). “
Vy píšete o řízené regulaci, ale Wizzairu nikdo nezakazuje letat na LKPR. Je to jejich svobodná volba.
Takže rozhodně nepíšete o tom samém.

Pavel

A vždyť to je i proto. Ruzyně začíná mít problémy s patovou konektivitou na letiště, protože ji dusí kraj i město. Naopak, PED využívá přednosti, které dosud nerozvíjel (shuttle přímo do Prahy).

Roman

Nemyslím si že by WZZ řešil pri otevírání této linky úroveň spojení v Praze a Pardubicích. Jejich záměr vychází z něčeho jiného než z výše řečeného

Pavel

Opak je pravdou! Všechno souvisí se vším. Češi rádi cestují na Ukrajinu na gastro a další zážitky a u Gastarbeiterů je to jasné, že je Ruzyně naposto nezajímá a každá ušetřená stovka pro jejich rodiny je dobrá. Navíc, i Ukrajinec uvítá, když si svoje auto, co používá v Česku, může nechat parkovat v PED, nežli aby šachoval okolo Ruzyně. Počítal jsem čas z centra Prahy – do PED mně vyšel jen o cca 40 delší, nežli na Ruzyně. A většina Gastarbeiterů v Česku působí rovnoměrně, resp. v centrech montoven (Boleslav, Kolín, Vrchlabí, Kvasiny) + na stavbách. Takže těžiště v PED… Číst vice »

Los Ogaros

Wizzu asi nikdo nesebral křídla. A ani u toho nemuseli bulit do médií. Kdo umí, ten umí, kdo neumí, natahuje ruku pro podporu. 😁

Roman

Wizzair dostal podporu v UK. Podobný program vznikl v ČR až teď.

Pe.tr

SW byli v křiváckém programu doposud . Čtyřnásobně dražší letenky a služby nic navíc. Sami si křídla polámali . WIZZ je perfektní .

Fesoj

Krome te podpory ma WIZZ polstar na vice nez pul roku na rozdil od SWG…

Roman

Nemusí to být az tak pravda. Uz zaznívají hlasy že tolik cash jak tvrdí nemá. V Maďarsku zároveň čelí kritice za to, že pred nedávnem začal ve velkém prodávat relativně levné letenky, ale následně lety hromadně rušil a zákazníkům rozdal vouchery což by mohlo ukazovat právě na nedostatek cash.
Váradi a O’leary jsou sice velmi agresivní bussinessmani, ale jejich kroky se ne vždy shodují s jejich slovy

Jirka B.

Škoda tech časů u toho Lvova.

Jan

Ze Lvova jeto pěkný čas ale tam už je to horší. Z Kyjeva taky špatné pokud nebydlím hned u letiště.

Jaaa

Žuljany stejně taxík…

Majkl

Doba letu z PED do LWO 2:15? To bude plachtit celou dobu? 🙂 Tam bude asi nějaká chybka

Majkl

Ja vím, díval jsem se, SkyUp to z Prahy dá za 1:30 tak proto mi je to divné

X 1

Časový posun.

Stony

Co ma spolecneho casovy posun s dobou letu? Ten je porad stejny:)

Viki

A nebude to tím že je to v local time a mají tam o hodinu více? 😉

Majkl

No, ale to mají správně napsáno, let 2:15+1h časový posun, odlet z Pardubic v 22:35, přílet 1:50, vše je ok.
Jen třeba let Wizz airu z Wroclawi do Lvova trvá 1:10 a je to prakticky stejná vzdálenost jako Pardubice – Lvov.

Hans

Zhyulany je něco jako Kbely
Vyleze se ven a 200 metru od terminálu jezdí trolejbus.. za 8 hřiven do centra
Krásný letecky muzeum hned vedle
Doporucuju fakt pánové.

Pro lety do Pardubic ideální letiště, Marfušky a Nástěnky budou nadšený 🙂
A vůbec nevadí ten noční čas, taxi za 1/3 než do Boryspilu

Majkl

Tak chyby v časech odletů a příletů o kterých jsem zde psal byly konečně opraveny:
Momentálně je letový řád následující: PED – LWO 21:55 – 00:30, LWO – PED 20:50 – 21:25

Džamel

5:50 z Kyjeva… To je jedině na taxi…

Jolo

Litá se na Zhulyany, taxi přes uber nebo podobné je pro velkou část Kyjeva pod 100 hriven i ve špičce, což je prd.

thegrid

Tuhle jsem jel taxálem přes lvov moskvičem. Musím říct, že to byl zážitek. Přes ty díry lítal průměrně 70km/h a konstrukce veterána se citelně kroutila. Ale za cca 60kč se tam taxi citelně vyplatí.

Hans

Jo, jsou to zážitky – skoda ze už nechytis staryho Žigula taxi jak před 10 lety 🙂
Ale ve Lvově třeba některé tramvajové tratě pamatuji Hitlera stále

Jan

Právě škoda těch časů, protože ukrajinská letiště jsou dobře dostupná trolejbusem, jak ve Lvově tak to městské letiště v Kyjevě. Sám mám zkušenost z Oděsy, už jsem to chtěl vzdát a jet taxi, ale ještě jel trolejbus do centra, možná poslední. Pokud nejsou noční linky tak provoz veřejné dopravy kolem 22. hodiny ustává skoro úplně.

Pavel

Hlavně ne tramvají T3, protože tramvajový svršek je v Oděse hybrid mezi horskou dráhou a tankodromem.

Jan

V centru jsem na tu T3 přestoupil. Ono to tak hrozné není protože se jezdí všude pomalu, na ukrajinské poměry takový průměr, třeba charkovské koleje byly horší.

Hans

Na zhyulany jezdí přímý trolejbus z Plac Pushina nebo od arény fotbalové .
Pro prilety úplně super
I taxi na nejbližší metro se dá i ta 1/3 než do Boryspilu – ten je fakt daleko i z východní části Kyjeva

beija

Výborně, takže Wizz jede! Dává to smysl pro lidi z Ukrajiny, co v ČR pracuji a nechtějí platit x tisíc za letenku nebo jezdit busem a platit na ukrajinských hranicích bakšiš. A je to i dobrá zpráva pro Čechy, co chtějí cestovat na Ukrajinu. Oděsa je také u moře. :-)))

Urban Transport Lover

beija – Tak Odessa je sice u moře, Mrakodrapy tam rostou jak houby po dešti, jsou tam obrovské sociální rozdíly, nádherný holky… a to moře je… zelenej hnus, velebnosti… Když jsem to viděl a cejtil, tak jsem do toho „zelenohnusu“ prostě nevlez… Místňáci jsou víc otrlí..
Ptal jsem se jednoho proč je to tak zelený – on mi odpověděl, že do toho moře vede odnaproti kanalizace z celýho Istanbulu…

Jan

Na hranicích se už dlouho nic neplatí, poprvé jsem jel busem 2014 a od té doby nekolikrát a nikdo nic neplatil. Tam je spíš nekomfortní několikahodinové stání podle toho kolik busů jezdí a ta fronta se uplatit podle mých pozorování fakt nedá. To už radši vlakem na lehátku než v sedě, na železnici se jízdní řády přes hranice dodržují a žádné prodlevy jsem nezaznamenal.

No a na cestování do dalších měst jako Oděsa to taky moc není, na vlaky to nenavazuje. To spíš přímo SkyUp do té Oděsy.

Johnczek

Ty Pardubky mají budoucnost, o tom žádná. Ještě k tomu přidat nějakou železniční infrastrukturu tak, aby nebyla cesta do Prahy/ Brna taková pruda a myslím, že to bude lowcosty velmi lákavé. To u Brna je to zase jiná pohádka, Brno je sice velké město, ale ta infrastruktura okolo, to je prostě katastrofa. Autem asi v klidu (bavíme-li se o D1, dálnice na Vídeň stále chybí), MHD je ovšem jiná pohádka. Železniční trať „co by kamenem dohodil“, samozřejmě nevyužita a co je horší, letiště se začíná obestavovat halami. Takže tady zbude autobus, který se (jak jinak) prodírá těmi neucpanějšími brněnskými ulicemi.… Číst vice »

Surio Mario

V Pardubicích už vymysleli lepší řešení – přímý autobus od letištní haly do Prahy. Autobus, který na rozdíl od MHD (v počtu 2 spojů denně) počká na zpožděný let a hlavně se z něj nemusí nikam přestupovat.

Nevim

Stačil by pro začátek trolejbus. K IEV je taky.

Johnczek

Pokud se bavíme o tom Brnu tak trolejbus trpí stejnými problémy jako ten autobus. A to je to, že musí projet ucpanými ulicemi. Dornych, Zvonařka, Olomoucká a Řípská. To je kombo jako prase, už tam do kompletní sestavy chybí jen Žabovřeská a Gajdoška.

Jaaa

Letištní zastávka má být s 200 na Přerov. 😀

Hans

Vždyť jezdí 99tka spoj socka , když něco letí
Nebo taxi je od 69kc na nádraží

V.N.

To Alicante létá ? Já myslel , že to ještě neobnovili

Adam H

A najednou mají na PED víc pravidelných linek než BRQ… kdo by to řekl.

Frequn

skyup to brzo zabali…do zari je pryc

Hans

Proč myslíš ?
Lítá v jiné časy a ty létadla fakt byla plna . Lital jsem ti 5 krát měsíčně.
Ukraina je velká země a lidi běžne jedou pak 5 hodin dal z Kyjeva , Zaporozi atd

Jiří Vajbar

A Brno zase nic 🙄

Petr

Protože je to Brno 😉 😀

Jirka B.

Ano, do Brna sa nelétá, Brno sa oblétá :o)

Lukáš F.

V Americe pro to mají výraz „flyover country“

Urban Transport Lover

Brno by mělo cílit jako alternativa pro nízkonákladovky z Vídně, jenže mu to vyfoukla Blava…
Jenže brňáci si furt mylně tvrdohlavě myslej, že jsou pupek světa…jenže nejsou a nebudou, stačí se jet podíva
t do Blavy – z té se stává „Malý Hongkong“ – tedy bohaté a úspěšné město – a Brnu…
Brnu ujel vlak..
I poslední metro..
ještě nebylo „in“..
a už je retro..
(parafráze na song interpreta Xindl-X)

Jaaa

Ale tak to zas ne. Brno je technologické město, silnější než Ostrava a Plzeň dohromady. Akorát současná radnice to tam vede od 10 k 5; jenže to jsme věděli hned po volbách.

Urban Transport Lover

Tak si ta dvě stejně velká města porovnejte – Blava a Brno – mají přibližně stejně obyvatel, podobnou spádovost.. a porovnejte to.. Blava má krásně opravené silnice a prakticky všude 2×2 pruhy, nové mosty (Apolo a „električkový“) Zbrusu nové autobusové nádraží i s novou odbavovací halou – prostě perfektní a všude okolo v docházkové vzdálenosti za posledních ani ne 7 let vyrostlo 10 mrakodrapů… a další se staví včetně těch od světově renomované Zahy Hadid – prostě paráda ( a to NEJSEM „čobol“) 2 letiště – jedno nízkonákladové BTS (M.R.Štefánik) a jedno mezinárodní VIE (Schwechat) – každou hodinu za 5… Číst vice »

Hans

Tak taky Bratislava je hlavní město
Brno je obyčejné krajské město, můžou si říkat, co chtějí , ale vždycky už to tak bude

Hans

Je to tak , Brňák se srovnává s Prahou a Vídni ..
Ale realita je tak srovnávat se s Plzni nebo Hradcem 🙂

Urban Transport Lover

Naprosto přesně – mluvíš mi z duše – ale i v porovnání s Plzní je Brno o dost horší… Plzeň má opravené nádraží – perony, kolejiště, mosty, přednádraží
nový autobusový terminál přímo vedle nástupišť (společný dělící plot)
opravené hlavní silnice i důležité vedlejší
dostavuje chybějící severojižní páteřní silnice
rozšířili tramvajovou síť
budou kupovat dlouhé kapacitní tramvaje