Wizz Air vydělal nejvíce v historii, téměř polovinu příjmů má za kufry a spol.
Největší nízkonákladový dopravce v zemích bývalého východního bloku vydělal za poslední finanční rok končící 31. března letošního roku nejvíce peněz
Největší nízkonákladový dopravce v zemích bývalého východního bloku vydělal za poslední finanční rok končící 31. března letošního roku nejvíce peněz v historii. Firma počítá s dalším růstem v příštích letech, objednáno má dalších 146 letadel. Česku se její expanze spíše vyhýbá: v Praze i Brně letos výrazně omezila své působení.
Podle zveřejněných výsledků firma přepravila 29,6 milionu cestujících, což je o čtvrtinu více než před rokem. Tržby firmy stouply na 1,948 miliardy eur, čistý zisk dosáhl 275 milionů eur a je vyšší o 22 % než před rokem. Firmě s 93 letadly ve flotile se podařilo zvýšit jejich obsazenost na 91,3 %.
Wizz Air je ze všech nízkonákladových dopravců nejúspěšnější v získávání dodatečných příjmů od cestujících k základní ceně letenky. Loni tvořily poplatky za další služby, jako například přeprava kufru či výběr místa, 42 % celkových tržeb. Každý cestující tak k letence v průměru zaplatil 27,2 eura za další služby. Podle zprávy pro investory ale průměrná útrata za zavazadla klesla, především změnou podmínek pro přepravu zavazadel. Cestující tak utrácí více za další služby.
„Zůstáváme velmi optimističtí ohledně dalších dvanácti měsíců. Vyšší ceny paliva podporují vyšší ceny letenek a očekáváme, že slabší dopravci kvůli tomu omezí svoji kapacitu,“ řekl József Váradi, šéf Wizz Airu. Wizz Air letos chce růst nejméně o dvacet procent, sází i na své nízké náklady v přepočtu na jednu sedačku. Zisk firmy má stoupnout k 310 milionům eur.
Wizz Air letos začíná s lety z Vídně, spustil také svoji základnu v Londýně. Hlavním byznysem pro něj ale nadále zůstává spojení mezi bývalým východním a západním blokem. Firma má ve flotile celkem 67 A320ceo a 26 A321ceo. Dalších 146 letadel má objednáno, nejvíce pak A320neo. Právě tato letadla se mají podle Váradiho stát hlavní výhodou proti konkurenci díky nižší spotřebě.