posily_do_teamu

Wizz Air škrtá lety z Prahy, v létě nabídne o čtyři destinace méně

Letadlo Wizz Airu na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště PrahaLetadlo Wizz Airu na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště Praha

V pražské letní nabídce Wizz Airu zůstává sedm destinací.

Odebírat
Upozornit na
guest
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans1934

S Wizzem na poslední zkušenost na letech z Pardubic do Kyjeva těsně před válkou. Tehdy jsem tam lítal pravidelně každé 2 týdny.
Letenka zakoupená v září na leden
1. Nejprve změna dne a času odletu – jsem ten jiný den , nevadilo mi to absolutně, program jsem si mohl řídit podle sebe.
Potom ten let v daném týdnu úplně zrušili ( asi málo letadel, protože linka byla plná ) takže jsem to přehodil na únor , mám dojem že na 27.nebo 28.2., jenže přišel Putin bylo vymalováno 🙂
Skutečně 3 různé termíny a nakonec vrácené peníze

Mat

To jako teď na začátku března oznámili, že na letový řád od konce března ruší několik linek? Tahle aerolinka ať jde už radši úplně pryč. Mám velkou radost, jak se v Praze rozvíjí EasyJet, to je nejserióznější nízkonákladovka.

Jenda

Wizzair jsou sice machři ve vyhodnocování ziskovosti linek, ale přijde mi, že vůbec neberou v potaz, jakou si tím dělají pověst extrémně nespolehlivé aerolinky. Já už u nich beru vyloženě jenom akční letenky za 3 stovky. Jakmile je to za normální cenu, tak o nich vůbec neuvažuju a letím radši doslova s jakoukoliv jinou aerolinkou, protože vím, že ta mi ten let pětkrát nepřeloží a nakonec nezruší.

kopr

Letaval jsem s nimi na jejich pocatku, tehdy zajistovali z Lutonu svuj shuttle bus, ktery jel do mesta rychlosti temer vetsi, nez letadlo. Ridic se s vami jinak, nez madarsky nedomluvil. To jsem si vyzkousel jednou:D Pak meli si pamatuji na krasne obdobi, kdy jsme do jejich letadel nemohl nacpat kolena a nekolikrat vydel, sedacky s rozlamanymi zady – asi jsem ten problem nemel jen ja. Tohle jsem u nich kazdopadne roky nevidel. A dalsi vec, kterou si ziskali me srdce je jejich sileny pricing na zavazadlech, to nema konkurenci. Samozrejme mne mrzi, ze nabidka letu z PRG se zmensi,… Číst vice »

kopr

*videl

DavidB

Oni už nelétají ani do Bukurešti? Něco jsem prošvihl?

Lkprak

Zrušení linky do Bukurešti se dávalo do souvislosti s problémovými motory a územněním části flotily.

kopr

Take Bari zrusili jiz drive

Jarda V.

tak zrovna z Kodaně do Katowic mi v červnu večerní let zrušili

okarban

Když jsem kupoval letenky do Itálie, problém často byl odlet v 6 hodin ráno.
I přes nízkou cenu jsem je nikdy nekoupil.

Pepe

lowcosty létají od časného rána do noci, protože a den tak stihnou více letů.

Air Traveller

tak ale tohle neni jen “problem” lowcostu 🙂 odlety v sest (a nocni prilety) jsou prece bezne i u klasickych aerolinek.

Anonym

Akorat, ze ty maji casto tech letu za den nekolik.

Air Traveller

to sice maj, ale je ti to prd platny, pokud pak z hubu pokracujes nekam, kam leti jen dopoledne (a nebo ty tam potrebujes byt dopolednim letem).

Petra

Me by zajimal duvod zruseni linky z Vidne do Reykjaviku..? A jestli se linka po lete obnovi, nebo jestli je zrusena trvale..?

Jan S

Oni neustále vyhodnocují ziskovost a podle toho ruší a zavádějí linky. A k tomu se ještě přidaly problémy s odstavenými letadly, která potřebují velké opravy motorů.

Majkl

Wizz se dlouhodobě v PRG moc nedaří, tipuju, že na víně jsou vysoké poplatky letišti, v KTW platí co vím skoro 4x méně na cestujícího, tady se nabízí otázka zda nezkusit levnější PED?

Air Traveller

Wizzairu se nedari kvuli poplatkum na letisti? tak jaktoze se ostatnim dari?

hledat problem wizzu v poplatcich na letisti je … vrteni psem.

Liška

Ono se nekomu v Praze dari?..resp. vzdyt se neda nikam letat. Wizz i Ryan nic nerozsiruji, spis odchazeji..EW tez. Management PRG to dela vyborne, jestli chce provincni letiste.

Průvodce původní Aleš

Nedá nikam létat? A jak tedy létají lidé z Prahy do těch 181 destinací, které jsou z Prahy v nabídce?

Air Traveller

Nedá se nikam lítat?

Loni v letní sezoně přes 160 destinací dosažitelných přímým letem, tedkon v zimní sezoně jich je přes 110.

Nevím jak vy, ale „nikam se nedá lítat“ si představuji jinak.

Robert

160 destinací? Asi jedině při započtení všech, kam létají chartery.

jakub

Tak to určitě. Každá destinace se počítá. A je úplně jedno, že letadla jsou pouze pro cestovky a letenky se samostatně neprodávají. V Praze to aspoň ještě není do očí tak bijící. Když pak vidíte, že ty regionální černé díry se chlubí letama do 20/30/40 destinací, tak se fakt člověk musí smát.

Michal M

A do kolika destinací létají jen chartery, do kterých se nedá koupit letenka?

jakub

Mám za to, že na ty exotiky od Čedoku, či kdo to prodává, se nedají koupit letenky samostatně. Plus na SW stránkách nevidím žádnou nabídku z těch černých děr (Parubice, ČB a KV). A za ty peníze co chce SW za lety z OVY a BRQ jsou ty letenky absolutně neprodejné. Jednosměrné do Řecka od 4500.

Michal M

Tak pokud se bavíme o Praze a do exotik Čedoku to nejde koupit, tak by očištěné číslo bylo třeba 171 destinací?
To mi taky nezní úplně špatně… 🙂

Abu Daniel

Několik desítek.

Michal M

A ty miliony cestujících jsou přesně kdo?

Abu Daniel

Já si pamatuju kdy měla Praha a Vídeň skoro stejně cestujících. A podívejte se na počet destinací z Vídně teď a počet odbavených cestujících ve Vídni a porovnejte s Prahou. To samé Wawa a Budapesť. To byly vždycky letiště měnší, byly… Už nejsou… Přičemž Budapešť výrazně.

Juco

Kdo je ostatni? Sw?

Air Traveller

tech nekolik dalsich desitek leteckych spolecnosti , ktere z Prahy pravidelne letaji.

Majkl

Ozval se ochránce regionálního letiště PRG. Nedaří se ani Eurowings, furt otvírají a zase zavírají linky, Ryanair taky stagnuje. Mimochodem ano, nemusí se dařit kvůli výši letištních poplatků, ono pokud někde je poplatek 700 Kč/pax někde 200 Kč/pax, při plném Airbusu A321 který nejčastěji používá Wizz v PRG je to 120.000 Kč a třeba palivo na lince PRG – MXP vyjde jen na cca 80.000 Kč, tedy ano, poplatek letišti je hodně vysoká položka v ceně letenky, tak jim to prostě jednoduše nevychází a nebo si nalijte v Praze konečně čistého vína, není tam až taková poptávka jak si někteří… Číst vice »

Air Traveller

poplatek necelych 700 kc za odletavajiciho cestujicicho zcela odpovida letisti typu a charakteru ruzynskeho letiste.

vic k tomu neni co dodavat.

Apex

Odletová taxa je poplatek (kterou máte asi na mysli), který platí cestující letišti a drtivé většině případů je jenom vybírán v rámci prodeje letenky, pro normální letecké společnosti je to nalej-vylej (existují letiště, kde se tento poplatek vybírá přímo od cestujích, ale těch je minimum). To jen ULCC jako Ryanair a Wizzair si z toho chtějí dělat svůj dodatečný příjem, na úkor letišť a v rozporu s mezinárodními pravidly. Bohužel, mnoho malých regionálních letišť kdysi přistoupilo na to, že část poplatků (někdy i značnou) nechávali těmto dopravcům a tím dotovali linky na úkor svých příjmů a to je důvodem, proč… Číst vice »

Abu Daniel

No ale když si cestující koupí letenku za 495 Kč včetně poplatku 700 Kč, tak už je aerolinka -205 Kč a ještě se neodlepila od země. Tak ji nezbývá než doufat že to vybere někde jinde… V USA je pax taxa bězně okolo 10 USD, proč má být ve východní Evropě 30 USD mi hlava nebere.

Petr

Do Milána ještě létají Easyjet a Ryanair. Poměrně slušná konkurence s dvojnásobným počtem letů. Kdy už český cestující pochopí, že pokud se let nezaplatí (hold letenka za 1500 Kč po Evropě je prostě nesmysl), pak nemá smysl ho provozovat! A je naprosto jedno, zda platí méně nebo více na poplatcích letišti nebo handlingu a dalším. Tyto poplatky tvoří kolik? 10-15% nákladů dopravce?

FrenkyUL

Nepotřebujeme nic chápat. Je to podnikání, tak ať se snaží a nebo jdou do kopru.

jakub

Odletová taxa v Praze je 697Kč a ve Vídni je to €12.

Dominic

Ve Vídni je to 38 euro.

Apex

Takhle vznikají fámy… nemáte pravdu! To, co uvádíte, je tzv. Rakouská daň z letecké dopravy (ATL), což je odletová daň vybíraná z jednoho ze šesti hlavních rakouských letišť (Vídeň, Salcburk, Linec, Innsbruck, Klagenfurt, Štýrský Hradec) za přepravu cestujících na palubě letadla s povolenou hmotností vyšší než 2 000 kg. Sazba daně činí 12 EUR na cestujícího. Sazba za odlétávajícího cestujícího je 34,22, takže za odlet z Vídně zaplatíte ne 12, ale 46,22€… A aby to bylo kompletní, tak pokud je vzdálenost mezi letištěm odletu a příletu kratší než 350 km, tak je ATL dokonce 30 EUR. 12,00 EUR za odlétajícího… Číst vice »

jakub

Mně se těch €12 zdálo taky málo. Proto jsem to sem hodil a doufal jsem, že mě někdo doplní. Právě jsem našel jen zmínku o ATL a pak o těch €30. Díky za doplnění.

Jarda

Ty Pardubice me taky napadli….

Dominic

Pardubické letiště prý jednalo, dojednalo něco?

Dominic

Wizz air se dost bojí konkurence, do NAP se jim vrátil Easyjet který je i dost silný v MXP, v VCE jim konkuroval Ryanair z o dost levnějšího TSF a VAR nejspíš létala částečně pro nějakou cestovku (??) + v Itálii bazují jen velké A321neo které mají často dost problém naplnit.

VíKo

Milana a Neapole je škoda…

Michal82

Kdo tam tedy bude v lete letat z PRG?

Jarda79
Lukáš

Třeba tam nebude létat nikdo

Panoramix

Pokud máte rád aerolinku, která pravidelně ruší na poslední chvíli lety a pak je problém z nich dostat peníze zpátky, tak prosím. A nemluvě o problémech, které takové rušení letů působí cestujícím v plánovaném místě pobytu. Tohle fakt není seriózní provozovatel letecké dopravy, po kterém by se nám mělo stýskat.

VíKo

Já s Wizz letěl jen párkrát. A vždy Letěli na cas. Ale problémy vnímám. Uzemněná letadla kvůli motorum atd. Mě jde o ty destinace. Ani nevím jak byli vytížení.

Jarda79

Škoda je všeho, když tu nejsou báze a nízkonákladovky nevzkvétají, neklesá nám tu moc cena letenek. Ryanair tu nic nenutí tlačit ceny dolu.

VíKo

Me přístup ryanu překvapuje. Určitě nemáme v PRG nejvyšší poplatky jak Ryan řve. Čekal bych od nich o dost větší nabídku. Kupní sila tu je.

jakub

Kupní síla tu a je a právě proto má ceny, jaké má. Ví, že konkurence tu moc není a lidi to stejně koupí.

VíKo

No on umí i z PRG nabídnout levný letenky. Ale nabídka destinací a rotaci je mala. 😐

Lukáš

Wizzairu není škoda