Wizz Air škrtá lety z Prahy, v létě nabídne o čtyři destinace méně
Letadlo Wizz Airu na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště Praha

V pražské letní nabídce Wizz Airu zůstává sedm destinací.
V pražské letní nabídce Wizz Airu zůstává sedm destinací.
S Wizzem na poslední zkušenost na letech z Pardubic do Kyjeva těsně před válkou. Tehdy jsem tam lítal pravidelně každé 2 týdny.
Letenka zakoupená v září na leden
1. Nejprve změna dne a času odletu – jsem ten jiný den , nevadilo mi to absolutně, program jsem si mohl řídit podle sebe.
Potom ten let v daném týdnu úplně zrušili ( asi málo letadel, protože linka byla plná ) takže jsem to přehodil na únor , mám dojem že na 27.nebo 28.2., jenže přišel Putin bylo vymalováno 🙂
Skutečně 3 různé termíny a nakonec vrácené peníze
To jako teď na začátku března oznámili, že na letový řád od konce března ruší několik linek? Tahle aerolinka ať jde už radši úplně pryč. Mám velkou radost, jak se v Praze rozvíjí EasyJet, to je nejserióznější nízkonákladovka.
Wizzair jsou sice machři ve vyhodnocování ziskovosti linek, ale přijde mi, že vůbec neberou v potaz, jakou si tím dělají pověst extrémně nespolehlivé aerolinky. Já už u nich beru vyloženě jenom akční letenky za 3 stovky. Jakmile je to za normální cenu, tak o nich vůbec neuvažuju a letím radši doslova s jakoukoliv jinou aerolinkou, protože vím, že ta mi ten let pětkrát nepřeloží a nakonec nezruší.
Letaval jsem s nimi na jejich pocatku, tehdy zajistovali z Lutonu svuj shuttle bus, ktery jel do mesta rychlosti temer vetsi, nez letadlo. Ridic se s vami jinak, nez madarsky nedomluvil. To jsem si vyzkousel jednou:D Pak meli si pamatuji na krasne obdobi, kdy jsme do jejich letadel nemohl nacpat kolena a nekolikrat vydel, sedacky s rozlamanymi zady – asi jsem ten problem nemel jen ja. Tohle jsem u nich kazdopadne roky nevidel. A dalsi vec, kterou si ziskali me srdce je jejich sileny pricing na zavazadlech, to nema konkurenci. Samozrejme mne mrzi, ze nabidka letu z PRG se zmensi,… Číst vice »
*videl
Oni už nelétají ani do Bukurešti? Něco jsem prošvihl?
Zrušení linky do Bukurešti se dávalo do souvislosti s problémovými motory a územněním části flotily.
Take Bari zrusili jiz drive
tak zrovna z Kodaně do Katowic mi v červnu večerní let zrušili
Když jsem kupoval letenky do Itálie, problém často byl odlet v 6 hodin ráno.
I přes nízkou cenu jsem je nikdy nekoupil.
lowcosty létají od časného rána do noci, protože a den tak stihnou více letů.
tak ale tohle neni jen “problem” lowcostu 🙂 odlety v sest (a nocni prilety) jsou prece bezne i u klasickych aerolinek.
Akorat, ze ty maji casto tech letu za den nekolik.
to sice maj, ale je ti to prd platny, pokud pak z hubu pokracujes nekam, kam leti jen dopoledne (a nebo ty tam potrebujes byt dopolednim letem).
Me by zajimal duvod zruseni linky z Vidne do Reykjaviku..? A jestli se linka po lete obnovi, nebo jestli je zrusena trvale..?
Oni neustále vyhodnocují ziskovost a podle toho ruší a zavádějí linky. A k tomu se ještě přidaly problémy s odstavenými letadly, která potřebují velké opravy motorů.
Wizz se dlouhodobě v PRG moc nedaří, tipuju, že na víně jsou vysoké poplatky letišti, v KTW platí co vím skoro 4x méně na cestujícího, tady se nabízí otázka zda nezkusit levnější PED?
Wizzairu se nedari kvuli poplatkum na letisti? tak jaktoze se ostatnim dari?
hledat problem wizzu v poplatcich na letisti je … vrteni psem.
Ono se nekomu v Praze dari?..resp. vzdyt se neda nikam letat. Wizz i Ryan nic nerozsiruji, spis odchazeji..EW tez. Management PRG to dela vyborne, jestli chce provincni letiste.
Nedá nikam létat? A jak tedy létají lidé z Prahy do těch 181 destinací, které jsou z Prahy v nabídce?
Nedá se nikam lítat?
Loni v letní sezoně přes 160 destinací dosažitelných přímým letem, tedkon v zimní sezoně jich je přes 110.
Nevím jak vy, ale „nikam se nedá lítat“ si představuji jinak.
160 destinací? Asi jedině při započtení všech, kam létají chartery.
Tak to určitě. Každá destinace se počítá. A je úplně jedno, že letadla jsou pouze pro cestovky a letenky se samostatně neprodávají. V Praze to aspoň ještě není do očí tak bijící. Když pak vidíte, že ty regionální černé díry se chlubí letama do 20/30/40 destinací, tak se fakt člověk musí smát.
A do kolika destinací létají jen chartery, do kterých se nedá koupit letenka?
Mám za to, že na ty exotiky od Čedoku, či kdo to prodává, se nedají koupit letenky samostatně. Plus na SW stránkách nevidím žádnou nabídku z těch černých děr (Parubice, ČB a KV). A za ty peníze co chce SW za lety z OVY a BRQ jsou ty letenky absolutně neprodejné. Jednosměrné do Řecka od 4500.
Tak pokud se bavíme o Praze a do exotik Čedoku to nejde koupit, tak by očištěné číslo bylo třeba 171 destinací?
To mi taky nezní úplně špatně… 🙂
Několik desítek.
A ty miliony cestujících jsou přesně kdo?
Já si pamatuju kdy měla Praha a Vídeň skoro stejně cestujících. A podívejte se na počet destinací z Vídně teď a počet odbavených cestujících ve Vídni a porovnejte s Prahou. To samé Wawa a Budapesť. To byly vždycky letiště měnší, byly… Už nejsou… Přičemž Budapešť výrazně.
Kdo je ostatni? Sw?
tech nekolik dalsich desitek leteckych spolecnosti , ktere z Prahy pravidelne letaji.
Ozval se ochránce regionálního letiště PRG. Nedaří se ani Eurowings, furt otvírají a zase zavírají linky, Ryanair taky stagnuje. Mimochodem ano, nemusí se dařit kvůli výši letištních poplatků, ono pokud někde je poplatek 700 Kč/pax někde 200 Kč/pax, při plném Airbusu A321 který nejčastěji používá Wizz v PRG je to 120.000 Kč a třeba palivo na lince PRG – MXP vyjde jen na cca 80.000 Kč, tedy ano, poplatek letišti je hodně vysoká položka v ceně letenky, tak jim to prostě jednoduše nevychází a nebo si nalijte v Praze konečně čistého vína, není tam až taková poptávka jak si někteří… Číst vice »
poplatek necelych 700 kc za odletavajiciho cestujicicho zcela odpovida letisti typu a charakteru ruzynskeho letiste.
vic k tomu neni co dodavat.
Odletová taxa je poplatek (kterou máte asi na mysli), který platí cestující letišti a drtivé většině případů je jenom vybírán v rámci prodeje letenky, pro normální letecké společnosti je to nalej-vylej (existují letiště, kde se tento poplatek vybírá přímo od cestujích, ale těch je minimum). To jen ULCC jako Ryanair a Wizzair si z toho chtějí dělat svůj dodatečný příjem, na úkor letišť a v rozporu s mezinárodními pravidly. Bohužel, mnoho malých regionálních letišť kdysi přistoupilo na to, že část poplatků (někdy i značnou) nechávali těmto dopravcům a tím dotovali linky na úkor svých příjmů a to je důvodem, proč… Číst vice »
No ale když si cestující koupí letenku za 495 Kč včetně poplatku 700 Kč, tak už je aerolinka -205 Kč a ještě se neodlepila od země. Tak ji nezbývá než doufat že to vybere někde jinde… V USA je pax taxa bězně okolo 10 USD, proč má být ve východní Evropě 30 USD mi hlava nebere.
Do Milána ještě létají Easyjet a Ryanair. Poměrně slušná konkurence s dvojnásobným počtem letů. Kdy už český cestující pochopí, že pokud se let nezaplatí (hold letenka za 1500 Kč po Evropě je prostě nesmysl), pak nemá smysl ho provozovat! A je naprosto jedno, zda platí méně nebo více na poplatcích letišti nebo handlingu a dalším. Tyto poplatky tvoří kolik? 10-15% nákladů dopravce?
Nepotřebujeme nic chápat. Je to podnikání, tak ať se snaží a nebo jdou do kopru.
Odletová taxa v Praze je 697Kč a ve Vídni je to €12.
Ve Vídni je to 38 euro.
Takhle vznikají fámy… nemáte pravdu! To, co uvádíte, je tzv. Rakouská daň z letecké dopravy (ATL), což je odletová daň vybíraná z jednoho ze šesti hlavních rakouských letišť (Vídeň, Salcburk, Linec, Innsbruck, Klagenfurt, Štýrský Hradec) za přepravu cestujících na palubě letadla s povolenou hmotností vyšší než 2 000 kg. Sazba daně činí 12 EUR na cestujícího. Sazba za odlétávajícího cestujícího je 34,22, takže za odlet z Vídně zaplatíte ne 12, ale 46,22€… A aby to bylo kompletní, tak pokud je vzdálenost mezi letištěm odletu a příletu kratší než 350 km, tak je ATL dokonce 30 EUR. 12,00 EUR za odlétajícího… Číst vice »
Mně se těch €12 zdálo taky málo. Proto jsem to sem hodil a doufal jsem, že mě někdo doplní. Právě jsem našel jen zmínku o ATL a pak o těch €30. Díky za doplnění.
Ty Pardubice me taky napadli….
Pardubické letiště prý jednalo, dojednalo něco?
Wizz air se dost bojí konkurence, do NAP se jim vrátil Easyjet který je i dost silný v MXP, v VCE jim konkuroval Ryanair z o dost levnějšího TSF a VAR nejspíš létala částečně pro nějakou cestovku (??) + v Itálii bazují jen velké A321neo které mají často dost problém naplnit.
Milana a Neapole je škoda…
Kdo tam tedy bude v lete letat z PRG?
https://www.prg.aero/letove-trasy-rad
Třeba tam nebude létat nikdo
Pokud máte rád aerolinku, která pravidelně ruší na poslední chvíli lety a pak je problém z nich dostat peníze zpátky, tak prosím. A nemluvě o problémech, které takové rušení letů působí cestujícím v plánovaném místě pobytu. Tohle fakt není seriózní provozovatel letecké dopravy, po kterém by se nám mělo stýskat.
Já s Wizz letěl jen párkrát. A vždy Letěli na cas. Ale problémy vnímám. Uzemněná letadla kvůli motorum atd. Mě jde o ty destinace. Ani nevím jak byli vytížení.
Škoda je všeho, když tu nejsou báze a nízkonákladovky nevzkvétají, neklesá nám tu moc cena letenek. Ryanair tu nic nenutí tlačit ceny dolu.
Me přístup ryanu překvapuje. Určitě nemáme v PRG nejvyšší poplatky jak Ryan řve. Čekal bych od nich o dost větší nabídku. Kupní sila tu je.
Kupní síla tu a je a právě proto má ceny, jaké má. Ví, že konkurence tu moc není a lidi to stejně koupí.
No on umí i z PRG nabídnout levný letenky. Ale nabídka destinací a rotaci je mala. 😐
Wizzairu není škoda