umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Wizz Air otevře pět linek z Abú Dhabí, přímé spojení bude i z Katovic

Airbus A321 společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air
Airbus A321 společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air

Letecká společnost Wizz Air oznámila plánovanou expanzi s linkami mezi Evropou a Spojenými arabskými emiráty. Firma chce postupně v Perském zálivu expandovat i s lety dál na východ, zejména do Indie.

Od 3. června začne Wizz Air létat do Abú Dhabí z Bukurešti a Budapešti, od 15. července pak z Katovic a Sofie, o den později z rumunské Kluže.

Wizz Air je první evropskou nízkonákladovou aerolinkou, která otevírá spojení do Abú Dhabí. Už v březnu firma oznámila založení společného podniku s Abu Dhabi Developmental Holding Company. Ten plánuje vytvoření nových spojení nejen s Evropou, ale také s destinacemi v Asii a Africe.

Pro české cestující může být nejzajímavější spojení z Katovic. Letový řád zatím počítá se spojením dvakrát týdně. Nejlevnější letenky začínají na 389 zlotých za jednu cestu, tedy zhruba 2300 Kč.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

6 hodin je doba, kterou člověk musí strpět, než se z mnoha částí Česka dostane se všemi přestupy na letiště v Praze + odpovídající finanční náklady na dopravu a parkování k tomu. Když to srovnám s cenou za Dubaj z Bratislavy nebo Kypr z Katovic, přijde mi poměr kvalita – cena hodně slušný.

Ota Z.

tak to musíš být z hodně velké pr…. jestli ti trvá cesta do Prahy autem 6 hod. To snad i z Bohumína či Jablunkova dáš za 4, nebo ne? 🙂

jenki

V posledním roce jsem byl nucen jet Praha – Ostrava 3x autem (protože převoz nějakého vercajku a materiálu, jinak zásadně vlakem).

Výsledky :
poprvé D1 – 5,5h, protože totálně zablokovaná křižovatka D1 Ostrovačice – Rohlenka a jediná alternativa průjezd Brnem
podruhé D10 / I/35 – 6h, protože totální masakr v Litomyšli
potřetí D10 / I/35 – 5,5h, protože ucpaný obchvat Moravské Třebové (práce na silnici) a průjezd městem to samé.

Takže z Jablunkova za 4h – možná v neděli ve 3 ráno, jinak bez šance.

Adrian

Já jsem z Jablunkova a občas jezdím Prahu autem, většinou teda I/35 D11 a průměrný čas mám kolem 5h.

Václav

Výhodné mi připadá spojení Salalah na jihu Ománu v zimě s Evropou a v létě se SAE a Katarem. V zimě se tam Evropan ohřeje a v létě Arab zchladí 🙂

Jakub

Jednou jsem s nimi letěl v A320 z Budapeště do Dubaje a o nějakém skvělém zážitku se mluvit moc nedá.
Na druhou stranu, v dnešní době je každá zpráva o expanzi úžasná a myslím, že svoje zákazníky si Wizz na těchto trasách najde.

Jinak budu hodně zvědavý, jestli zavedou v Abu Dabi možnost garantovaného přestupu, chtějí-li lítat tu Indii.

Lukas

5-6 hodin stravit v A320/1 moze byt celkom vyzva ale keby nelietam kazdy tyzden hore dole ale raz za cas alebo na dovolenku tak sa to da vydrzat a ak tam nasadia nove A321N o to lepsie. Napriklad teraz leti Aer Lingus EI137 s novym A321N Dublin-Boston co je 4800km a let trva skoro 6:30 a uz davnejsie som cital o tychto pokusoch Lingusu, ze linka je ziskova a lietadlo byva na oboch trasach casto plne na 100% Moze rozhodovat aj cena ak je o polovicu nizsia oprtoti konkurencii a za dalsia 90% ludi nevie ani cim budu letiet alebo… Číst vice »

Milan

EI momentalne posiela A321LR rano do LHR a potom parkrat som ju videl letiet EWR a BOS. Lietali pred krizou aj ine destinacie na vychodnom pobrezi, ale v zime tie lety neboli uplne plne. Je to sice nahrada za B757 od ASL ale nie kazdemu to musi byt podla chuti. Obzvlast ked servis je typicky POB a velmi zalezi aku posadku dostanete.

Adrian

Letěl jsem JFK-LAX v A321 cca 5 a půl hodiny a dalo se to v pohodě vydržet. Pokud tohle člověk neabsolvuje každý týden, tak je to docela bez problému i když je seating nahusto.

Ota Z.

souhlasím. Ať už linka JFK-LAX nebo LAX-OGG, případně OGG-SEA. Delta to lítá s 757 nebo 321 s dobou letu víc jak 5 hod a je to na pohodu. Jak už jsme psal níže, stačí si připlatit za místa u exitu, vzít si tablet a je to na pohodu.

Pavel

Záleží víc na konfiguraci sedaček, než na typu. Lítal jsem ještě s ČSA Abu Dhabi a skoro jsem si neuvědomil, že nesedím v long haulu. Např. chartery AF, KLM bývají prasečáky do slova a do písmene i s Jumbem.

Pavel

ČSA s A319…

Petr

Uf, po Evropě je to s nimi za ty ceny fajn, ale nějakých 6 hodin v nízkonákladovém sardinkáriu… Snad kdyby to bylo pod tisícovku za zpáteční, ale stejně bych se během letu začal nenávidět 😀

Ota Z.

stačí si jen připlatit za lepší místa, tablet s filmem sebou a dá se to zvládnout na pohodu.

Mmmm

Já zažil Dubaj – Budapest s Wizz na A320. Připlatil jsem si jen 30 Euro za extra legroom a musím říct, že jsem byl překvapen, že cesta byla vlastně příjemnější, než třeba 6 hodin někde vzadu na 777, kde kolem vás sedí dalších milion lidí. Malá kabina, málo lidí a extra legroom sedačka fajn na 6 hodin. Klidně bych to dal znova.

Pavel

Lacné letenky do Ázie by ma potešili.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast