Wizz Air obnovil provoz části letů, od července chystá další expanzi na Ukrajině
Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport
Letecká společnost Wizz Air od dnešního dne částečně obnovila svůj provoz a začala létat zejména ze svých základen na londýnském
“ Pro firmu může jít o výhodný způsob, jak se při současných nízkých cenách vyhnout vracení peněz za letenky: lidé sice nepoletí, ale nebudou mít ani nárok na refundaci, protože let skutečně proběhl.“ Přesně tak to taky je, za pár minut přistává W62442 v Budapešti, s palubní vstupenkou 10A se ale na ně dívám akorát ze země na flightradaru, protože do Maďarska cizinci nesmí, že. Je to pár korun, ale jde o princip. Navíc hodinu po odletu z Athén přišel oficiální email, kde se píše: „Dear Customer, As a result of current situation connected to COVID-19 we strongly suggest you… Číst vice »
Možná už to neplatí, ale přestoupit na další let snad možné bylo: Passengers are also able to board connecting flights at the airport. (https://hungarytoday.hu/borders-closed-who-can-enter-hungary-and-how)
Což ale evidentně nebude pána případ, protože i kdyby chtěl potom pokračovat letadlem někam do českých zemí, nemá jak, protože nic nelétá.
Večer letí FR 8369 do Londýna, odtamtud myslím stále jezdí autobusy Regiojetu.
Pán by mohl přiletět s Bulgaria Air. Řecko, Kypr, Israel byly pro lety (nejen Bulgaria Air) uzavřeny do 30.4.2020.
To by mě zajímalo, za co jsem dostal mínus. Jinak ještě, cesta z Atén do Prahy by snad měla být možná přes Bulharsko, které umožňuje průjezd, pokud se v zemi nezdržíte. Je s tím ale spojeno nějaké papírování dopředu. Je potřeba si zorganizovat cestu do Sofie (taxi v obou zemích?), a ze Sofie do Prahy normálně létá Bulgaria Air.
Tak co mám poslední info, tak BG snad umožňuje už i v zemi zůstat. Platí pro občany EU, mimo několik vyjmenovaných…Itálie, Francie, Belgie, Španělsko a spol…což ovšem pánovi situaci neřeší. Co by mohlo částečně pomoci je info, že by měl jezdit vlak do Soluně, potom do Strymonasu také vlak a nějaký ten přesun (taxi, v nejhorším stop nebo pěšky) do Kulaty…cca 10km a odtamtud opět vlak do Sofie. A letadlo Sofia-Praha skutečně létá téměř denně. Dle webu OSE i BDZ vnitro vlaky v provozu.
Musím vás opravit, jsem v mail. kontaktu s panem Vargou, konzulem v Budapešti. Tranzit není možný.
Z Athén do Sofie taxíkem je poměrně šílený nápad -)
1) Maďarsko povoluje tranzit občanům EU navracejícím se domů, zdroj:
https://www.mzv.cz/budapest/cz/aktuality/madarsko_aktualni_informace_o_opatrenich.html. Takže možná by vás i pustili z letiště a šlo by pokračovat vlakem přes Rakousko, jak je na webu popsáno.
2) taxi jsem myslel pro překonání státní hranice. Neumím řecky, abych zjistil, jestli funguje vnitrostátní doprava nebo jestli si můžete půjčit automobil a vrátit ho před hranicemi.
V pondělí za 130€ letí večer Bulhaři/Aegean z ATH do SOF. Odtamtud létají Bulhaři bud přímo nebo s mezipřistáním v ZRH do PRG.
Fare Construction (can be useful to travel agents)
ATH A3 SOF Q32.53 69.41SNFBOCD NUC 101.94 END ROE 0.921981 XT 12.00GR 15.99WP 5.00WQ 3.00YQ
Zatím je let SOF-PRG na pátek. Cena 285 BGN (cca 3.820 CZK). Možná poletí ale i v úterý resp.obvykle v úterý do Prahy s mezipřistáním v ZRH létají. Popř. Bulhaři létají do Vídně.
Bulhaři mají ze SOF do Vídeň ve středu s mezipřistáním v Bruselun za cca 150€!
Mělo by t9 být FB407
Ve Vídni by Vás Bulhaři po mezpřistání v Bruselu vysadili pak 19:05. Zatím šlo vždycky celou karanténu na letiště do VIE pro někoho zajet. Musíte poslat šoférovi z přízně boarding pass fotku kvůli tomu, aby při návratu nemusel do karantény a Rakušani ho pustili bez bezinfekčnosti za Vami do Rakouska.
Zavolejte ale na českou ambassádu do Sofie, aby Vás Bulhaři strpěli. Příp. Vám ambassáda vystaví nótu pr9 Bulhary.
Docela by mě zajímalo, jestli nějaký dopravce přijde s letem do UDJ , protože to je jedna z časově nejhůře dostupných částí Evropy. Dvakrát týdně WRO by se mohlo i nějak uživit, protože migrace zde je velká.
Obávám se že obyvatelstvo kolem UDJ dá z finančních důvodů přednost levnějším i když delším způsobům dopravy.
UDJ může dobře suplovat KSC nebo MCQ. Když vezmu ekonomickou sílu obyvatelstva, tak tato letiště mají větší smysl.
MCQ ma travnatou plochu, ergo neda. V UDJ zrovna rekonstruuji a po ukonceni jaem presvedcen, ze se opet vrati pravidelny provoz z Kieva. Bohuzel mezi KSC a UDJ neni mozna cesta v rezimu Shengenu, takze se nemuzou navzajem nahradit…
obyvatelstvo sice ano, nicméně je tam docela solidní nárust turismu a z Užhorodu po silnici dál po Zakarpatí a pasovce na letišti je přeci jen veselejší. Nicméně trefit to letiště odkud by tam ty turisty šlo vozit by bylo složitější, ale 2x týdně realizovatelný
Heli Czech OK-PKS se zdá tam má kyvadlovku z KSC do UDJ s Hudges 369E 😀