Wizz Air neuspěl s žádostí létat s nákladem do USA, americký úřad má pochybnosti o maďarském protějšku

Airbus A330-243F, který je ve vlastnictví maďarské vlády. Foto: Anna Zvereva / Flickr.comAirbus A330-243F, který je ve vlastnictví maďarské vlády. Foto: Anna Zvereva / Flickr.com

Podobné žádosti jsou obvykle formalitou, Wizz Air narazil na velký odpor.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Společnost Wizzair je z hlediska dohledu úřadu v unikátní situaci v evropském prostoru, jelikož její CAT oprávnění je vystaveno EASA [EASA.AOC.0001] a nikoliv národním úřadem. Na AOC navazující CAMO certifikát je také vystaven EASA, což je evropský unikát protože EASA běžně řeší pouze DOA a problematika CAMO ponechávána národním úřadům. Letová způsobilost [ARC] HA-LHU je ale dozorována a certifikována národním úřadem [Hungary Ministry of Innovation and Technology] Pro FAA je to pravděpodobně nepřehledné a tak své doporučení pro DOT nedala. Asociace pilotú poukazují zejména na absenci ETOPS oprávnění Je pravdou, že HA-LHU není vybavena prostory pro adekvátní odpočinek FC za… Číst vice »

Amper77

Že objednávají Embraery a ne Iljušiny 😉

kakov

Tehdy Orbanovi z ruské zadnice koukali aspoň nohy, dnes už by určitě objednával letadla v Rusku 🙂

SYN

No tak pokud chce potěšit Putina tak snad, ale pokud chce něco s těmi letadly skutečně dělat tak Il není moc vhodný… prodělá boty. To už mu ty peníze může rovnou poslat na konto…

kakov

Zajímavá myšlenka:

pana Putine fakt jsme ruská letadla neodmítli, protože je nechceme, na důkaz naší lásky k velké rusi si sice koupíme ty ošklivé airbusy (boeing by jim asi neodpustil) od toho zlého západu, ale rozdíl mezi provozními náklady airbusu a ruského letadla Vám budeme posílat na konto 😀

Negrelli

Že by Wizz sklízel ovoce zahraniční politiky prezidenta Orbána?

Dzejejc

Orbán je premiér.