Letecké společnosti Letectví

Wizz Air je dalším kupujícím A321XLR, Airbus jich za tři dny prodal 226 kusů

Vizualizace nového letadla A321XLR. Foto: Airbus
Vizualizace nového letadla A321XLR. Foto: Airbus

Airbus během tří dnů překonal hranici, kterou si stanovil jako nutnou pro zahájení výroby nového letadla A321XLR. Na pařížském aerosalonu získal během tří dnů objednávky na celkem 226 těchto letadel s prodlouženým doletem. Firma původně mluvila o tom, že pro zahájení výroby potřebuje nejméně dvě stě objednávek.

Vyplývá to ze zveřejněných informací o objednávkách jednotlivých dopravců. Část z nich si verzi XLR vybrala jako možnost proměnit dříve objednaná letadla A320neo nebo A321LR, část z nich jsou úplně nové.

Největší objednávku na A321XLR má Airbus od American Airlines. Největší dopravce světa je současně i největším provozovatelem airbusů na světě. Firma si objednala 50 těchto letadel, která chce nasadit mezi USA a Evropou.

Zájem o letadlo je napříč klasickými dopravci i ryzími nízkonákladovými aerolinkami. Dvacet kusů objednal Wizz Air, firma si stroj objednala ve verzi pro 239 lidí. Ve stejném uspořádání létá i A321neo, dolet bude ale delší. Dokončení objednávky podléhá schválení akcionáři společnosti Wizz Air.

A321XLR je nákladově nejefektivnější letadlo s prodlouženým doletem, pro Wizz tedy představuje významnou příležitost k dalšímu rozšiřování své sítě a připojení dalších zajímavých destinací, které jsou v současné době mimo dolet. Létání na 5-6hodinových trasách nyní zvládáme k velké spokojenosti našich zákazníků, díky řadě letadel XLR ještě zvýšíme hodnotu a nabídku vynikajících služeb a pohodlí na letech, které trvají i 7 nebo 8 hodin, “ řekl József Váradi, generální ředitel společnosti Wizz Air.

Dolet nového letadla bude 4700 námořních mil, tedy 8704 kilometrů. O uvedení nového letadla na trh se spekulovalo několik posledních měsíců. Airbus reaguje na poptávku aerolinek, které chtějí dálková letadla s menší kapacitou a nízkou spotřebou. Oproti stávajícímu A321LR bude mít nový stroj o patnáct procent delší dolet. Aerolinkám má pomoci vstoupit především na trasy, kde se neuživí větší širokotrupé letadlo.

Letadlo má umožnit dolet například z Evropy do Indie nebo z Číny do Austrálie, bez problémů také z Prahy do USA.
Podle Airbusu budou mít zákazníci v letadle stejný komfort, jako v širokotrupém stroji. Dolet prodlouží například dodatečná nádrž na palivo nebo mírné úpravy tvaru křídel.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Boeing o problémech MAXů věděl již od počátku jejích provozu stejně jako o poruchách pevnosti materiálu slotů u Deamlinerů. Tohle se letečtí dopravci snadno domáknou a reagují racionálně – Boeing je neseriozní, pořídíme u seriozní konkurence. Korejci se při nákupech Dreamlinerů chovají jako poslušní pejsci…

Y.K.
Host
Y.K.

Tohle jsou zprominutím bludy.
Když se podíváte do bulletinů EASA, tak stejné problémy jsou i Airbusy a jinými typy. Je to extrémně namáhaná a vysoce sledovaná technika, takže nacházení komponent co vydrží měně než se plánovalo je denní chleba a jen potvrzuje to funčnost systému prohlídek. V poslední době jsou tam úpravy elektroinstalace A350, inspekce nouzového otevírání podvozku A380, výěměna měřiče paliva u řady A320. Jsou tam i české výrobky. https://ad.easa.europa.eu/

Přemek
Host
Přemek

Svými některými rozhodnutími v oblasti VZ si ÚOHS řeže pod sebou větev údajné nezávislosti úřadu.

Přemek
Host
Přemek

Ouvej, to patří pod zrušený tendr na mýto.

Jindra
Host
Jindra

Další letecká společnost která dostala rozum,kdo další?

Y.K.
Host
Y.K.

Co tím myslíte? Pořizování dálkové flotily má něco společného s rozumem? Nějak to nechápu.

Juraj
Host
Juraj

Hlavne a predovšetkým, toto je prvá skutočná náhrada dosluhujúcich B757, ktorých je stále – hlavne u amerických dopravcov – pomerne dosť.

Tom
Host
Tom

Chtěl bych s WIZZAIR někam letět 8 hod.
Seating asi bude dost drsný.

VJY
Host
VJY

Pro nadšené obdivovatele čehokoli z ameriky asi špatná zpráva.
Pro mě povzbudivá. Lítám často a dlouho už vím, že by bylo potřeba modelu B737 s pokorou poděkovat (za těch 60 let ve službě) a poslat ho na zasloužený odpočinek do muzea letectví.

J.L.
Host
J.L.

Mnohem horší zpráva je, že Airbus má vyčerpané výrobní kapacity a není schopen plnit dodávky ani A320neo. Je to důsledek A388, které už téměř nikdo nechce.

LS1
Host
LS1

Jelikož Airbus končí s výrobou A380, bude tu šance na navýšení kapacity. A jelikož prodeje A330Family nejdou podle předpokladu, tak to byl logický krok a navýšit výrobu úspěšnějšího modelu.

MildaIV
Host
MildaIV

Část výrobních kapacit A380 už nyní využívá A350.

Lukas
Host
Lukas

Ja som to hovoril, že nizkonakladovky pôjdu po tom ako po udenom. A to sa začal xlr predavat len pred pár dnami.

Jen tak
Host
Jen tak

Kdo to tady před pár dny tvrdil, ze tohle si nízkonákladovky určitě kupovat nebudou?

Martin V.
Host
Martin V.

U vedlejšího článku jste se dohadovali v jaké konfiguraci to aerolinky budou mít. Jestli tímhle chce Wizz Air přepravovat 239 lidí na letech trvajících i 7 nebo 8 hodin, tak tam moc volných parametrů nezbývá. 🙂

Jen tak
Host
Jen tak

vsak taky wizzairem bych nikdy neletěl .. ani shorthaul, ani longhaul. nicméně s narrowbody u normální aerolinky, s normální roztečí … nevidím rozdíl v tom, jestli to má uličku nebo čtyři.

Nicky
Host
Nicky

No jo ty jedině s Emirates a při výstupu si sedneš do první třídy a uděláš selfíčko na fejs.

Jen tak
Host
Jen tak

Emirates jsem letěl dvakrát v životě před deseti lety, v economy … a selfíčka nedělám, natož abych je někam dával.

nicméně, pokud budou ve skyteamu, klidně s nimi poletím 🙂 klidně ve firstce.

Přemek
Host
Přemek

Max do roku 2021…

Partneři



CSCARGO