Wizz Air je dalším kupujícím A321XLR, Airbus jich za tři dny prodal 226 kusů
Airbus během tří dnů překonal hranici, kterou si stanovil jako nutnou pro zahájení výroby nového letadla A321XLR. Na pařížském aerosalonu
Airbus během tří dnů překonal hranici, kterou si stanovil jako nutnou pro zahájení výroby nového letadla A321XLR. Na pařížském aerosalonu získal během tří dnů objednávky na celkem 226 těchto letadel s prodlouženým doletem. Firma původně mluvila o tom, že pro zahájení výroby potřebuje nejméně dvě stě objednávek.
Vyplývá to ze zveřejněných informací o objednávkách jednotlivých dopravců. Část z nich si verzi XLR vybrala jako možnost proměnit dříve objednaná letadla A320neo nebo A321LR, část z nich jsou úplně nové.
Největší objednávku na A321XLR má Airbus od American Airlines. Největší dopravce světa je současně i největším provozovatelem airbusů na světě. Firma si objednala 50 těchto letadel, která chce nasadit mezi USA a Evropou.
Zájem o letadlo je napříč klasickými dopravci i ryzími nízkonákladovými aerolinkami. Dvacet kusů objednal Wizz Air, firma si stroj objednala ve verzi pro 239 lidí. Ve stejném uspořádání létá i A321neo, dolet bude ale delší. Dokončení objednávky podléhá schválení akcionáři společnosti Wizz Air.
„A321XLR je nákladově nejefektivnější letadlo s prodlouženým doletem, pro Wizz tedy představuje významnou příležitost k dalšímu rozšiřování své sítě a připojení dalších zajímavých destinací, které jsou v současné době mimo dolet. Létání na 5-6hodinových trasách nyní zvládáme k velké spokojenosti našich zákazníků, díky řadě letadel XLR ještě zvýšíme hodnotu a nabídku vynikajících služeb a pohodlí na letech, které trvají i 7 nebo 8 hodin, “ řekl József Váradi, generální ředitel společnosti Wizz Air.
Dolet nového letadla bude 4700 námořních mil, tedy 8704 kilometrů. O uvedení nového letadla na trh se spekulovalo několik posledních měsíců. Airbus reaguje na poptávku aerolinek, které chtějí dálková letadla s menší kapacitou a nízkou spotřebou. Oproti stávajícímu A321LR bude mít nový stroj o patnáct procent delší dolet. Aerolinkám má pomoci vstoupit především na trasy, kde se neuživí větší širokotrupé letadlo.
Letadlo má umožnit dolet například z Evropy do Indie nebo z Číny do Austrálie, bez problémů také z Prahy do USA.
Podle Airbusu budou mít zákazníci v letadle stejný komfort, jako v širokotrupém stroji. Dolet prodlouží například dodatečná nádrž na palivo nebo mírné úpravy tvaru křídel.