lot
Letecké společnosti Letectví

Wizz Air expanduje na severu, začne s vnitrostátními lety v Norsku

Airbus A321 společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air
Airbus A321 společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air
Maďarský dopravce chce podle svého vyjádření narušit duopol dvou místních aerolinek.

Letecká společnost Wizz Air oznámila nečekanou expanzi v Norsku. Od listopadu spustí tři nové vnitrostátní linky z Osla. Pro maďarského dopravce jde po Itálii o druhou zemi, kde bude provozovat i vnitrostátní linky.

Dopravce bude konkurovat především Norwegian Air Shuttle a SAS. Začne létat z hlavního letiště Oslo-Gardemoen do Bergenu, Trondheiumu a Tromsø. V Oslu umístí dva Airbusy A320. Jde o již jedenáctou novou základnu, kterou letos Wizz Air oznámil.

Na rozdíl od řady jiných linek nepůjde o nahodilé lety párkrát týdně. Do Bergenu a Trondheimu bude létat čtyřikrát denně, do Tromsø za severním polárním kruhem dvakrát denně.

Šéf aerolinek József Váradi označil tři nové linky jako první krok k podstatně větší expanzi. To je jistě nepříznivou zprávou pro domácí Norwegian Air Shuttle, které jsou dlouho v ekonomických problémech a mluví se o jejich znárodnění. „Chceme se v Norsku pokusit změnit způsob, jakým se naceňují letenky,“ uvedl Váradi, podle kterého je na trhu patrný duopol Norwegian a SAS. Wizz Air začal prodávat letenky na cenách kolem 500 českých korun. Váradi uvedl, že se chce stát nejsilnějším hráčem na trhu.

Wizz Air působí v Norsku od roku 2006, aktuálně nabízí z Norska celkem 48 linek do 11 destinací.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
D.S.

Ještě by mohli přidat Bodo. Myslím, že se jedná v sezóně o turisticky asi nejatraktivnější lokalitu na severu. Chystám se tam už dlouho, vždycky mě ale odradila cena letenky, za stejnou cenu jsem raději letěl na západ USA.

Zbyněk

Narvik by taky nebyl špatný, ten má snad ještě větší turistický potenciál

D.S.

Nebo Narvik, z mého pohledu má potenciál stejný jako Bodo. Pokud chce turista vidět podstatné zajímavosti v této oblasti, většinou cesta povede přes obě města.

Hojakar

A když to porovnáme s českým aeroklubem ČSA….kde je Wizz air a kde ČSA…

Apex

No, ono se to zda být jasné, jak Wizz šlape, ale v realitě je to komplikovanější…. Wizz má naobjednaných kvantum letadel, prakticky vše na leasing a pořád musí přebírat nové, do toho zákazy letů nebo omezení, nízká poptávka… Takže hledá, kde by mohl létat i za cenu prodělku, protože nejdražší je letadlo, které nelétá… Viz jeho letni „expanze“ např. v Praze, ze které toho moc nezbylo… Obchodní model nepustí a byť mají stále asi dostatek hotovosti, ta musí odtékat proudem a také není bezedná.

Hojakar

Jistě,ale pokud by neměl v pořádku cash flow tak žádný další leasing nedostane… Nemyslím si že by přidával destinace kde by měl dlouhodobě prodelek. Každou destinací určitě otevírá s vidinou zisku (drive nebo později)…A z expanze v Praze nezbylo nic kvůli tomu že mu pražské letiště házel klacky pod nohy s preferencí ČSA…

Zbyněk

výborně, do Tromsa jsem letěl loni s Wizzem z Gdaňsku a cesta tam byla docela úmorná, přestup v Oslu bude pohodlnější