Westbahn začne jezdit s čínskými dvoupodlažními vlaky, výrobce čeká roky na schválení

Druhá jednotka DDEMU 2, která se v Česku testuje. Foto: VUZDruhá jednotka DDEMU 2, která se v Česku testuje. Foto: VUZ

Dopravce si jednotky pronajme na deset let.

Rakouský soukromý dopravce Westbahn zařadí do flotily čtyři dvoupodlažní jednotky DDEMU2 od čínského výrobce CRRC.

Nové jednotky jsou v Evropě již od roku 2019, stále ale nezískaly potřebná schválení. Dopravce věří, že nové jednotky využije již v nejbližších týdnech.

Po jednotkách Sirius, s kterými nyní jezdí v Česku RegioJet, by mělo jít o druhý typ vlaku pro osobní dopravu vyrobený v Číně schválený v Evropské unii. Westbahn si jednotky pouze pronajme na deset let, zatím si je nekupuje. Původně plánoval jejich nákup, nakonec od tohoto záměru ustoupil a pořídil si další jednotky Stadler KISS.

Na okruh VUZ dorazila už třetí čínská jednotka pro Westbahn, testy finišují

Jednotky se testovaly i v Česku, na okruhu Výzkumného Ústavu Železničního probíhaly zejména zkoušky týkající se elektromagnetické kompatibility. Schvalování probíhá v Německu.

Kapacita každé šestivozové jednotky je 536 cestujících. Westbahn je včera představil oficiálně médiím. Nové jednotky mají přispět k rozšíření kapacity, zejména na hlavní trase mezi Vídní a Salcburkem a navýšení počtu spojů o desetinu. Díky tomu by měly vlaky Westbahnu mezi vídeňským nádražím Wesbahnhof a Salcburkem jezdit každou půlhodinu

Díky čtyřem novým dvoupatrovým vlakům rozšíří Westbahn svůj vozový park na celkem 19 souprav. Toto zvýšení počtu spojů umožní 66 denních spojů Westbahn do a z vídeňské stanice Westbahnhof – o 10 % více než dříve – a tím zajistí bezproblémový provoz každou půlhodinu.

Podle výrobce i dopravce je vlak sice vyrobený v Číně, zhruba polovina je ale evropská. Jak vývojově, tak klíčovými kompomenty. „Vlaky splňují všechny specifické železniční požadavky podle nejpřísnějších norem rakouských a evropských úřadů. Schvalovací proces se blíží ke konci,“ uvedl dopravce. Podle dopravce mají jednotky i nižší spotřebu.

Technické parametry jednotek DDEMU 2

Délka 158 metrů
Šířka: 2,8 metru
Výška: 4,59 metru
Maximální provozní rychlost: 200 km/h;
Výkon: 6 040 kW;
Hmotnost 312 tun
Počet míst k sezení: 536;
Napájení: AC 25 kV / 50 Hz; AC 15 kV / 16,7 Hz;

Tagy crrc DDEMU 2 Westbahn
6 komentářů