Vzpruha pro mošnovské letiště. Česká pošta vybuduje třídírnu balíků pro celou Evropu
Ostrava Airport Multimodal Park. Foto: multimodalpark.cz
Nové centrum umožní propojení letecké, silniční a železniční dopravy.
Nové centrum umožní propojení letecké, silniční a železniční dopravy.
Taky by bylo mooooc fajn, kdyby se už konečně začalo řešit taky zatížení hlukem z narustající nákladní letecké dopravy. Odborníci na dopravu z MSK se tváří, jako by se nic nedělo, letiště se ohání nějakou 15 let starou hlukovou studií, přitom jen ta uzbekistánská 767 v neděli ve 3 ráno je opravdu zážitek k pohledání, když startuje směrem na ostravu a beskydy. Přitom by tomu stačilo dát jen jednoduchá pravidla a úplně zbytečně neprovokovat statisíce dotčených lidí 🙁 Takový bordel tu v noci nedělaly ani ruské stíhačky za dob komunismu. Už se těším na reakce „Ale startuje se podle větru,… Číst vice »
Jako cargo bude dobré,jako osobní nemá šanci bo Katowice obok
A bude ve Studénce dodělán triangl pro přímou jízdu od Přerova, nebo se počítá s úvratí a pak se uvidí?
Triangl je v plánu.
Třídit můžou jak rychle chtějí, ale pokud bude proclení trvat 6 týdnů, tak to moc nezmění.
nedivím se nové výstavbě, i to „slavné““moderní“ třídiště v brně na Heršpické kapacitně nedostačuje
Mimo jiné, protože před nedávnem převzalo část výkonů olomoucké třídírny.
Jakým způsobem má být řešeno to napojení na letiště?
Podle všech vizualizací Multimodal Parku jsou ty haly za cestou.
Takže aby se z plochy dostaly zásilky do třidíren nebo skladu, budou se muset nejprve naložit na auta a těch několik stovek metrů převést.
Ten mezičlánek vůbec nedává smysl a samotná blízkost letiště tak ve skutečnosti nepřináší žádný benefit.
Dobrá připomínka. Kdoví, jak velký podíl ta letecká doprava bude mít. Jestli se většina balíků bude řešit po silnici a železnici, tak ta letecká bude spíš jako doplněk. Těch letadel k poště nebude lítat asi zas tolik, aby krátký převoz kamionem působil nějaké logistické problémy.
Letecké palety jedou po rolnach , za hodinu od přistání se budou balíky třídit na lince. Jestli se to veze sto metrů nebo kilometr je minimální rozdíl. Ani ve Frankfurtu nezajíždí letadla do dep 🛬
Přesně na to se ptám.
Jestli tam bude nějaká speciální podzemní cesta, protože na veřejnou pozemní komunikaci ty vozíky na LD kontejnery nesmí.
Nebo budou mít něco speciálního s homologací i na tu veřejnou cestu.
Nebo jestli to busou z těch letištních vozíků překládat na náklaďák, aby to na něm vezli.
A kdyby byly haly přímo u letiště, tak letadlo zajede dovnitř a balíky vyklopí rovnou do třídicího stroje?
Ne.
Jde o to, že podle dostupných informací je ten Multimodal Park obyčejný sklad s napojením na železnici, ale přínos pro samotné letiště, od kterého leží „přes cestu“, má být v principu nulový.
Ale v mediích, včetně tohoto článku, je ten projekt oslavován málem jako záchrana LKMT.
Vzpruha? Terminál DB Cargo a dalších x cargo věcí, které tam jsou už byly vzpruha, tohle je jen další do sbírky…
Taky mi nesedi to slovo Vzpruha. Je to tam rozjete solidne. Tesim se na ten kontejnerovy terminal az ho rozjedou. Kazdopadne se tam ma stavet toho vic. Ze se z letiste moc nelita je jen a jen problem ostravaku a okoli. Jelikoz kde je velka poptavka tam zakonite vznikne nabidka…
Vondrák:
„Hodně dynamicky narůstá nákladní letecká doprava, která vydělává a díky které bychom si mohli dovolit sponzorovat další pravidelné linky pro osobní dopravu. Takže věřím, že když se bude i nadále dařit cargo dopravě, tak přibude spojů nejen do Varšavy, ale i na další důležitá letiště, ze kterých se dá cestovat dál do světa, a naopak i z celého světa k nám. Kritickou fázi jsme podle mě překonali a letiště má našlápnuto k tomu, aby úspěšně fungovalo,“ uvedl již dříve Ivo Vondrák.“
Žádný terminál DB Cargo tam není.
Dotaz mimo téma článku: jak je to s leteckým spojením Praha-Ostrava? Díky.
To teď obnoveno nebude, předtím sloužilo jen kvůli malé poptávce na linkách Praha-Varšava a Ostrava-Varšava, takže byly lety spojeny do jednoho s mezipřistáním, čímž se obsloužily obě letiště jedním letem. Vzhledem k tomu, že se poptávka po létání zase zvedá, nedává let s mezipřistáním už smysl a linky opět fungují odděleně. A nepředpokládám, že by bylo spojení Praha-Ostrava obnoveno dlouhodobě.
Poštovní vlaky Ostrava-Praha by pak uz nemely jezdit.se proslýcha.ale kdovi.
Ale tak jistě, rozvoz (vlaky a) kamiony po celé Evropě je náš ideál. A další auta se zaměstnanci do hal v polích, protože kdo by se tam na směny vláčel vlakem…
Taky by se mohly použít animální povozy. Koňské na listové zásilky, volské na balíkové.
Do práce samozřejmě pěšky,a boso,aby se nezatěžovalo životní prostředí otěrem ze syntetické gumy z podrážek.
Lidi ….
Zatím jen s přestupem ve Varšavě. Takže jako nejrychlejší zůstává vlak.
pokud teda ten vlak nestojí někde v poli
To se zařídí (že bude)…
Nijak. Provoz jen během covidu v rámci spojení dvou linek do Varšavy.
co by s nim melo byt?