kmax

Vznikl plán na propojení tramvajových tangent na západě Prahy. Z Vypichu by mohl být uzel

Tramvajová smyčka Vypich. Zdoj: Mapy.czTramvajová smyčka Vypich. Zdoj: Mapy.cz

Propojení dává smysl až s návratem tramvajové tratě kolem motolské nemocnice.

Odebírat
Upozornit na
guest
105 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Teď jsem se trochu „lekl“ toho, aby někoho nenapadlo protáhnout tramvaj na opačnou stranu po (široké) Bucharově až na Nové Butovice apod.

MartinS.

To přijde také. A taková tangenta Velká Ohrada – Butovice – Nemocnice Motol – Petřiny už by dávala smysl.

Lukáš Krump

Nejedná se o propojení dvou tangent, ale dvou radiál

Jeřábek

Krásná utopistická fantasmagorie.

Tomáš Záruba

Jako fajn, ale co třeba nejdřív konečně tramvaj na Jižní Město?

Robert Pražák

To ale není tak úplně tangenta, že?

Tomáš Záruba

No právě. Takže je to důležitější.

Pat

A to se jako nedá připravovat dvě věci zároveň? Jižák čeká na zakrytí Spořilovské. To je trochu jiná divize

Jakub P

Jde jen o rezervu v metropolitním plánu, aby to někoho nenapadlo znemožnit, a to je jednoznačně na místě.

Košířák

Docela by mě zajímalo, jak chtějí umístit TT do již přetížené Kukulovy ulice, zvláště v prostoru stanice Nemocnice Motol. Z jedné strany objekty stanice metra, z druhé strany chodník a vstup do nemocnice Motol. Ani z jedné strany nelze vozovku v tomto úzkém hrdle rozšířit. Navíc z Kukulovy ulice je jediný možný vjezd sanitek do nemocnice. Před lety už vedla díky uzavřené Plzeňské ulice jednokolejná manipulační trať z Motola na Vypich. V té době zde ale nebyla stanice metra a mohl se využít prostor ve svahu. Což spojit TT Repy a Bílou horu.

Jakub P

Viz nize, u stanice metra ma areal nemocnice spoustu hluchyho prostoru. Jedine, co tam realne prekazi, je parkovaci dum a ten by mozna stacilo upravit, pripadne by se dal presunout jinam do arealu. Vjezd sanitek k urgentu muze v pohode zustat, pripadne nechat jen pro sanitky a ostatni nechat vjizdet do arealu zespodu.

MartinS.

Ta trať Kukulovou má tu výhodu, že může napojit na metro A jak sídliště Řepy, tak i Butovice nebo Velkou Ohradu. Přes Bílou Horu je to k metru daleko.

Martin

Je hele, muj historickej plan…

Richard

Ankarská že má potřebnou šířku? To teda nemá.. možná po křižovatku s Brunclíkovou/Zvoníčkovou ale dál? Jak si to ti plánovači představují? Ta ulice by se musela sakra rozšířit, pravděpodobně i vykácet stromy podél silnice a to nejdůležitější – musela by se opět překopat CELÁ křižovatka Na Petřinách/Na Větrníku!!
Když už tak by mělo smysl to vést Zeyerovou alejí a U Hvězdy, tyto ulice opravdu mají potřebnou šířku, ovšem jak by to chtěli protáhnut kolem vodojemu netuším..

john334

Ano, při rozvoji města někdy dochází i ke kácení stromů. A než se začne trať stavět za několik desítek let, tak křižovatka už bude zralá k nové rekonstrukci…

Frantík

No vždycky nemusí být koleje v samostatném pruhu.

MaPe

Takže na Vypichu by mohl být uzel, ale zároveň je tam teď asi jediná tramvajová trať, která kříží trasu metra bez stanice. Nevím, no.

Juraj

Tam je nešťastné, že od stanice metra není vytažen výstup směrem ke Kauflandu. Byl by to dlouhý výstupní tunel, ale máme i delší.

Lukáš Novák

Naprosto správná věc. Co se týče Prahy 6, tak by v územní rezervě ještě měla být tramvaj na Patočkově nebo v Dejvické. V centru pak určitě Hradební korzo. Na okrajích Prahy pak další tangenty typu Lehovec-Štěrboholy-Hostivař. Trochu víc ambicí bych si v tom dokumentu uměl představit…

Richard

A jak tu tramvaj v Patočkově chcete provést přes „tunelový uzel“? Pod Královkou je příliš prudká, do Parléřové to taky nepůjde, možná tak přes Usedlost Malovanka, ale to následné napojení od Petynky, to je šíleně krkolomné.. O Dejvické nemluvě, totální nesmysl

Lukáš Novák

Úplně v pohodě, oboje. A ten podle vás „totální nesmysl“ se pomalu chystá 🙂

roman.lelek

Hradební korzo pouze v případě, že z Národní a Příkop zmizí auta a bude tam 100% pěší zóna. Navíc na 28. října bude muset být jednokolejka jako v Letenské.

Robert Pražák

Proč by tam měla být jednokolejka? Dvě koleje se tam v pohodě vešly, včetně IAD (která by tam už samozřejmě nebyla).
Ulice 28. října je ŠIRŠÍ, než Spálená (před pojišťovnou) a do Spálené se dvojkolejná trať vejde, včetně IAD a chodníků po obou stranách.

Ingip

Když se v první polovině 50. let stavěla Patočkova ulice (tehdy Pionýrů), tak se tam s tramvají uvažovalo. Proto je tam široký travnatý pás a zesílené sloupy VO. Pak z toho sešlo.

Radek

stavby nových tramvajových a trolejbusových linek jsou dané potřebou vyčerpat evropské dotace na bezemisní dopravu. až dotace dojdou (předpokládám po zablokování emisních povolenek vládou), bude konec těchto plánů. sama Praha horkotěžko zaplatí stavbu metra D + nutné opravy havarijních situací (např. padající mosty)…

Tom

A vy pojedete do Chuchle!!!

Jan Mazůrek

tuto nesmrtelnou hlášku jsem už dlouho neslyšel 😅 Pan Menšík byl geniální

david

Se mi libi, jak Vypich tak nejak ignoruje to metro pod tim, a neni tam zastavka. I kdyz by asi mohla a treba i nejaky podzemini parkoviste by se tam taky veslo.

Lukáš Novák

Tam není jak, maximálně eskalátor směr Kaufland a zastávka tramvaje (což by klidně šlo, ve světě takové výstupy z metra nejsou neobvyklé). Ze STANICE Nemocnice Motol. Podzemní parkoviště je nesmysl.

David

Auta co prijdou z karlovarské můžou částečně končit tam a jet pak tram/metrem/busy… neco, co na západě úplně běžné

Jakub P

Proč je tahat Karlovarskou až na Vypich. Daleko větší smysl dává odklonit je už na Dlouhou Míli, kde bude taky tramvaj a navíc vlak do centra.

Lukáš Novák

na D6 budou P+R i v Hostivici, Jenči, …

Lukáš Novák

a zaplatí to kdo? Jinak P+R patří na okraj, to Vypich není

PavelM

Vrátil bych se trochu do reality. Nemáme peníze na to, abychom metro tahali k velkokapacitním P+R do neobydlených oblastí Prahy. Naopak můžeme stavět menší P+R parkování až do širšího centra u stanic metra. Jaký zájem mají místní, kteří bydlí v okolí stanic metra na tom, aby tam někdo na nejlepších parcelách ve městě postavil obří P+R pro 5 tis+ vozidel? Oni tam naopak čekají na občanskou vybavenost v podobě OC, kanceláří a zdravotních či sociálních zařízení, středních škol, které až na výjimky nejsou dobudovány.

Jakub P

Netřeba tahat z tohoto směru k P+R metro, chystá se tam slušná příměstská trať, P+R můžou být u ní.

Martin

Ta stanice metra mela byt na Vypichu…

MartinS.

Která? Ta pro nemocnici a nebo ta pro Sídliště Petřiny? Není nic lepšího než udělat stanici metra na holé pláni, kde nic není, a pominout sídliště s 10 tisíci obyvateli nebo špitál se 3500 lůžky, 6500 zaměstnanci a 4000 tisíci ambulatních pacientů denně.

Jakub P

Vypich samozřejmě není důležitej zástavbou. Problém toho prodloužení A je v tom, že je bez napojení na TT do Řep a TT přes Hrad a Břevnov na Bílou Horu. A to už je citelná škoda. Ideální řešení by byly dvě stanice navíc, jedna na Vypichu, druhá na TT do Řep (u Halenkovské?) To by bylo samozřejmě drahý, ale to budou ty tramvajový tangenty, který to maj řešit taky, zejména ta v Kukulově. Kompromis mohl být sloučení některých těch stanic – Nemocnice Motol výše ve svahu, jeden eskalátor nahoru k zastávce Obora Hvězda (citelně horší než Vypich, ale je to kompromis),… Číst vice »

Jihočeský velkoměšťan

Nevím jak moc těžké by bylo za provozu vystavět novou stanici metra. Minimálně na prorážku prostor těsně vedle kolejí a výstavbu nástupiště by se ale muselo metro uzavřít. A to by byl třeba rok, žejo.

Tomáš Záruba

Což by ovšem zrovna tady děsně vadilo. 🙂

Pat

Když se postaví stanice na křižovatce uprostřed pole v Letňanech, tak je to špatně.
Když se nepostaví stanice na křižovatce uprostřed pole na Vypichu, tak je to špatně.

Stadler

Srovnavate nesrovnatelne. Vypich je prestupni bod do nekolika smeru, i bez zavislosti na metru zde konci autobusy a tramvaje z ruznych casti Prahy a ta moznost navaznosti na metro se celkem nabizi – a konecna stanice by to (na rozdil od Letnan) nebyla, zejo.

Pat

Podívejte se na organizaci MHD v roce 2014. Na Vypichu končila jen 25, autobusy žádné. Ano, Vypich je křižovatka, ale není to ani náhodou cíl cest. TT Kukulova zajistí přestup na stanici Nemocnice Motol ve stejném rozsahu, jako by byl na Vypichu, dokonce lépe o směry na Plzeňskou a sídliště Homolka. Letňany jsou křižovatkou úplně stejně jako Vypich. Přestupní bod z autobusů na metro zde ušetří mnoho vozokm, které jinak musí na Palmovku nebo Českomoravskou. (stanice na Vypichu by ušetřila akorát dvě zastávky linkám 347 a 365). A co se týče konečné stanice, tou by v dlouhodobém výhledu spíše skončil… Číst vice »

Jakub P

Ten Vypich mohl pomoct resit zoufaly pretizeni 22 z centra na Hrad. Ze tam koncila jen 25 je pravda, ale stavela tam i 22.

Pat

Jakože někdo přijede metrem na Vypich a odtamtud pojede na Hrad? Namísto Hradčanské nebo Malostranské?

Jakub P

Z Vaclavaku nebo Staromaku by mi to smysl davalo. Metro A tam je, na 22 to je kus cesty. Z Malostranskyho namesti samozrejme ne, ale o to jde, ze by se ty proudy rozdelily.

Pat

A víte, že po cestě je přestup na 22 na Malostranské, taky na metru A? Nebo pár set metrů chůze ze stanice Hradčanská na metru A? Proč bych jel na Vypich?

Jakub P

Vím. Víte vy, jak ty 22 z Malostranské nahoru vypadaj? (včetně legendárního hlášení varujícího před kapsáři v těch plechovkách na sardinky) A víte, jak reálně vypadá ta pěší cesta z Hradčanské na Hrad? Tam průměrnej turista neuvěří už tomu, kudy se má vydat od té Hradčanské a vzdá to. Není moc divu, že jich tam člověk potká minimum.

Jasně, pohledem do mapy to smysl moc nedává. Se zkušenostmi z častýho cestování mezi centrem a Břevnovem kolem Hradu to smysl dává.

Pat

No, tak co dava smysl větší je až bude TT Václavské náměstí, vyjet na Hradčanskou a odtamtud 29 na Pohořelec. Nebo na tu 29 z Můstku nastoupit rovnou, třeba i najdete místo.

MP22

Vypich by se hlavně měl zastavět, kousek je Obora, zeleně plná pr… a my máme na tak důležitém bodě louku o ničem… Samozřejmě po dostavbě tunelu

Lukáš Novák

To není louka o ničem, to je spolu s Břevnovskou plání (alias Ladronkou) přívod čerstvého vzduchu na Staré Město. Stejně tak nesmí být zastavěna Vidoule.

MP22

Ježíši zase tahle teorie o tom, že vzdušné proudění se odehrává 10 metrů nad povrchem 🤣

Juraj

No a… kde berou čerstvý vzduch jiná města?

david

Pod tou lokou by mohlo byt aspon parkoviste, ktery by slouzilo i tomu Motolu.

Antonín Prokop

Opět se ta tramvaj na letiště netrefí. ….Hurá….Taxikáři včech Prah spojte se!

Marek

Rychlé a pohodlné spojení na letiště NIKDY opakuji NIKDY nebude (minimálně ne v dohledné době) to prostě není v ničím (finančním) zájmu. Kdo by na tom pak vydělával/rejžoval. Na dopravě turistů . Nikdo. I ten DPP se svojí linkou AE se na tom přiživuje (jízdné za zvláštní tafif mimo PID nástup předními dvěřmi) A jsme doma.

Ondřej Wagner

Pokud bude Zeyrova alej ocistena od vedení velmi vysokého napětí, tak je to asi lepší když v ní bude vedena tramvajová trať místo jejího vedeni v ulici Ankarska. Jedna je dvou petrinskych linek by vedla na Bílou Horu, druhá k nemocnici Motol. Ale když už se tady píše o tramvajovych tratích v blízkosti Vypichu, tak si pořád myslím, že by bylo hodně, aby také byla postavena trať v celé délce Patockovy ulice, která by tak nahradila autobusovou linku 180 a v souvislosti se stavbou nového fotbalového stadionu na Strahově, také s tratí která by spojovala po současné lince 191 Stadion… Číst vice »

Kubrt

Zde diskutovaná trať právě řeší tu 180 a Patočkovu.
Nevím, jestli je nitné, aby z Petřin vedla tramvajová linka na Bílou horu – proč?

Pat

Ne, neřeší. Z Patočkovy je potřeba spojení na Dejvickou/Hradčanskou a na Motol. To tram na Petřiny fakt nezařídí

Kubrt

Myslel jsem to ve smyslu, že jí (a tamní autoprovoz) obejde. Místní obsluhu samozřejmě nevyřeší, když povede jinudy.

Pat

Ale 180/184 tam vede právě kvůli místní obsluze, ne kvůli nějakým dálkovým spojením

Jakub P

To moc neřeší, 180 po Patočkově bude stále potřeba i s tratí z Vypichu na Petřiny, na Kajetánce jsou koleje mediků, kteří potřebují do Motola + sídliště obušek to má docela daleko na tramvaj do Bělohorské i na Petřiny. V létě ji hodně lidí používá i na Petynku, která je taky od tramvaje celkem daleko. Pokud tam klapne uvažovaná stavba krytého bazénu, bude to víc celoročně. Dokonce i 164, které jsem moc nevěřil, mě překvapila, jak je používaná (a to na ní jezdí About me v dlouhých intervalech). Pro tramvajovou linku z Petřin na Bílou moc důvodů nevidím, to je… Číst vice »

Ondřej Wagner

Na Bílou Horu by lidé mohli využít metro A s přestupem na Petřínach.

Jakub P

To mohli, jenže na Bílý Hoře v podstatě nic není, jen vilová čtvrť.

Kubrt

A mělo by to nějakou výhodu proti dnešnímu spojení z Hradčanské? Několik málo minutek času?

Jan

Když už nic, tak je to další dopravní uzel a jedna trať tvoří objízdnou zálohu té druhé. A autobusová linka může být v novém úseku nahrazena tramvají, která míň smrdí (má výfuk jinde).

fous55

Stavět tramvajovou linku Strahov – Vypich kvůli občasnému fotbalu nikdo nebude. Fanoušci těch pár set metrů na strahovskou smyčku klidně dojdou pěšky. A jiná poptávka tam není.

Ondřej Wagner

Stavbou tramvajové tratě ze strahovskeho stadionu na Vypich by jednak zlepšilo využití nové tramvajové linky 29, která zahájí dopravu na Strahov po otevření tratě na Strahov, a jednak by pomohla k lepší dopravě pro obyvatele jižní části Břevnova, pro než je to od současné tratě dost do kopce

Pat

29 bude čistě studentská linka, kvůli tomu bych se 191 nevzdával.

Ondřej Wagner

Čistě studentskou linkou bude 28, která povede z Podbaby pouze ve dnech výuky na ČVUT. Linka 29 bude v provozu celotydne jako běžná linka. A když by se měla uživit i o víkendu, tak by se o to víc uživila i po prodloužení na Vypich. Pro stavbu by se využil pruh Ladronky prilehajici k ulici Tomanova.

Pat

Pravda, špatná linka. Stejně, pokud tu linku neuživí Strahov, tak Břevnov už tuplem ne.

JEŽÍŠEK

Plzeňská, Na Radosti se závlekem k metru nebo ta nová stanice metra v garážích a pak dál vedle do skladové oblasti v Chrášťanech a směrem na Rudnou – prostě „furt rovně“ – smysl by to dávalo, akorát přs starý Zličín by to asi nevyšlo ekonomicky – jedině že by někdo skoupil ty postranní pozemky a postavil tam bytové domy – to už by najednu )čistě zázrakem) vyšlo jako v Počernické nebo u trati na Dědinu, do Slivence v oblast N N Žižkov nebo v Letňanech = samo od sebe to nevznikne – pouze na „přání“ developera

atom

Tak snad kolem tramvajové trati přestaví barák na minimálně 5 pater. Pokud tam jsou jen baráčky, tak busy stačí.

Kubrt

Ta trať nebude řešit jen místní obsluhu, je řeč o západní tangentě, dnes pokrývané (ne příliš úspěšně) autobusovými linkami.

Náhodný Kolemjdoucí

To je pravda, ale asi se sluší dodat, že tahle maloměstská nebo často spíš vesnická výstavba (nebo dokonce kompletní absence výstavby) i v dopravně dobře obsloužených lokalitách Praze hrozně škodí.

Jakub P

+ ono to tak nevypadá, ale kolem Ankarské tam, kde zástavba je, těch 5 pater má (pár těch vyšších paneláků i 10+). Ne, že by tam nebylo kde přidávat, ale rodinný domky jsou o kus dál, tohle by vedlo půlku trasy mezi sídlištěm a VŠ kolejema. Potom pravda u Vypichu kolem vodojemu a pustinou, ale to je druhá věc.

Lukáš Novák

ta pustina má svůj důvod (aby se centrum Prahy neudusilo)

MP22

Naznačujete ten stokrát omýlaný nesmysl o tom, že když se Na Vypichu postaví 20 metrů vysoké domy, přeruší to větrné proudění a Praha bude bez čerstvého vzduchu? Jestli ano, na vzduch si zajděte vy a pak si přečtěte něco o vzdušném proudění

Lukáš Novák

Jojo, „stokrát omílaný nesmysl“, ale anonym to rozčísnul a najednou má, všem urbanistů navzdory, on jediný pravdu, haha 😀

Jakub P

Fakt je tam nezastavenost tak kriticka, ze by vadily i normalni cinzaky (zadny mrakodrapy) a prutom nevadi stadiony a koleje na Strahove, vydech z tunelu tamtez, vydechy z Blanky u Vozovny a na Letny, magistrala, atd. primo v tom centru? To vsechno je v pohode, ale s loukou na Vypichu vzduch v centru stoji a pada… To zni jako dost pritazeny za vlasy.

Lukáš Novák

plus jde o vypravování z vozovny Motol

Petr Dobrovolný

Takže na Petřinách jednou budou jezdit tři tramvajové linky, když by stačila 1.

218

Počet linek na jednotlivých místech by měl zůstat snad stejný, se současným linkovým vedením by se logicky nabízelo 2 jak je, 1 do Řep, 7 na Petřiny..

Kubrt

Vážně máte dojem, že v případě zprovoznění té tratě (což je velmi vzdálená budoucnost, pokud někdy) nedojde k předělání linkového vedení v celé oblasti?

Ondřej Wagner

Není důvod, aby po Střešovicke trati jezdily 3 linky, prostě jedna linka v případě spojení Ankarskou, nebo obě linky v případě spojení Zeyrovou alejí by byly buď odkloneny anebo prodlouženy.

MP22

Tady se přímo nabízí pokračovat na jih Bucharovou ulicí na Nové Butovice, kam má vést trať z Radlické. Autobusové linky Nové Butovice – Motol jsou na to zaplněné dost a spojit Stodůlky s Dejvicemi přímou kolejovou linkou by byla zajímavá alternativa k přetíženému metru v centru. Jako bonus by byla vhodná lanovka z Nových Butovic na Barrandov a spojit tak obří sídliště se zbytkem západní Prahy, ale nejsme v Paříži, aby se zde budovalo racionálně.

Ondřej Wagner

Propojení od motolske nemocnice na Nové Butovice by mohlo být reálné, pokud se týká lanovek, tak nevěřím v jejich budoucnost v Praze. Viz jak skončila lanovka z Podbaby do Bohnic.

Bohouš

A z Butovic pokračování až na Velkou Ohradu, kde bude návazná lanovka do Slivence.

MP22

Myslím že by v nějaké studii proveditelnosti s odřenýma ušima prošla ta jedna Nové Butovice – Sídliště Barrandov, dělat tam lanovek několik je utopie. To stejné TT na Velkou Ohradu

Twix

A nešlo by to spojení Velké Ohrady s Barrandovem provést také tramvají? Pak by to mělo ještě větší užitek, žádné přestupy a daly by se tam protáhnout jakékoliv linky. Jak moc nereálné je postavit trať, která kousek klesne po stráni a pak překoná údolí nepříšliš monstrózním mostem? S přestupem na vlak na Holyni, který snad bude časem jezdit i na hlavní nádraží, by to nabídlo hodně zajímavé relace směrem do centra i mimo Prahu.

Ivan_pha

Přijde mi, že není ideální trasu odbočit ještě před Petřinami. Kdyby trasa vedla na točnu Petřiny, nebyla by jízdní doba výrazně delší a nemuselo by se řešit snížení obsluhy konečně.

WhoCares

Souhlasim, je to logicka trasa. Navic Zeyerova alej i U Hvezdy jsou dostatecne siroke a o koleje si vylozene rikaji. Bohuzel za rohem si uz zahrivaji hlasivky nimby

PavelH

Na druhou stranu vedení ulicí Ankarská lépe obslouží kromě kolejí Hvězda také koleje Větrník, které budou k trati a k zastávce blíže.

MP22

Od Větrníku na Vypich je to přes Ankarskou 1,4km a šlo by o dvě mezilehlé zastávky. Přes točnu na Petřinách je to 2,4km a 4 zastávky. Není to zbytečná zajížďka a chalupoida, když nepůjde primárně o obsluhu Petřin a ten kdo bude chtít z Petřin směr Vypich, tak na Větřníku může přestoupit?

Kubrt

Snížení obsluhy konečné? To fakt nebude problém, občas tam jezdím, vážně nebude vadit, když tam zůstane jedna linka (a i ta bude vozit vzduch, ale to se v koncovém úseku dá tolerovat).

Jakub P

Snížení obsluhy konečné tam problém není, horší bude, že se to tou Ankarskou vyhne metru Petřiny. Na druhou stranu výrazně lepší obsloužení kolejí Hvězda a strany sídliště odvrácené od Na Petřinách bude jednoznačný plus.

Je to takovej „rovnák na vohejbák“ dodatečná náprava škod, které způsobilo ODS trio Bém, Jančích a Chalupa prodloužením Ačka „Chalupoidou“ bez stanice na Vypichu. Ale samozřejmě v rámci možností dobrá věc a určitě by to byl přínos.

john334

Vstup do metra je od ulice Ankarské vzdálen cca 300 metrů, to mi nepřijde jako nějaký velký problém v této oblasti (když to využije nejspíše jen jedna linka z Bílé Hory).

Jakub P

Velkej problem to neni, mirny minus jo.

Hudeon

Hlavní problém s variantou přes Zeyerovu Alej je v tom, že smyčka Sídliště Petřiny není vůbec uzpůsobena, aby se na ní nějaké pokračování trati napojilo, a musela by tedy být pravděpodobně zrušena. Což by nebylo příliš vhodné, jelikož na petřinské trati není žádná další mezilehlá smyčka a i smyčka Vypich by se musela celá předělat, aby se směrem od Petřin dala napojit.

Jiný

Já si teda moc nedokážu představit ani trať Motol-Vypich, s ohledem na to, jaké je tam zatížení automobilovou dopravou. Kukulova nemá šířku na to, aby bylo samostatné těleso. A co teprve to udělá s kapacitou křižovatky Vypich.

Oldřich Sládek

Už tam kdysi vedla. Akorát byla jednokolejná a vedla od Vypichu od silnice vpravo

Kubrt

Umím si představit, že Kukulova bude širší a vejde se tam silnice i TT, ale moje fantazie končí v prostoru stanice metra. Ale předpokládám, že povolanější si s tím poradí.

Jakub P

Proti stanici metra je jen parkovací dům nemocnice, kterej by určitě šel vyřešit jinak (ať už přesunout na úplně jiný místo v areálu (pak by byl až k LDN prostor luxusní), nebo jen přestavět, aby zmizely ty části, který omezujou šířku Kukulovy nejvíc. Levný by to samozřejmě nebylo, ale těžko by to bylo neřešitelný. A levný asi nebude ani případný rozšiřování v té zatáčce kolem Šafránky. Jinak tam nemocnice má proti stanici metra spíš hluchý prostory.

MP22

ODS tam dokonce požaduje 2+2 pruhy, na radě už dlouho panuje hádka mezi Hřibem a ODS, Kovařík nechce schválit rozpočet na přípravu TT Vypich – Motol, pokud tam ty 2+2 nebudou… Nevím v jakém je to stavu aktuálně, tohle jsou pár měsíců starší zprávy

Lukáš Novák

Kováříka zajímá jen 2+2 pruhy, tramvaj vůbec.