Vzlétla nová „aerolinka“, s Airbusy A380 chce vrátit zlatou éru létání. Na první let nastoupilo 95 cestujících

A380 pro Global Airlines. Foto: Global AirlinesA380 pro Global Airlines. Foto: Global Airlines

Lidé jsou unavení ze služeb, které dostávají u současných leteckých společností. Budeme lepší, prohlásil zakladatel Global Airlines.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Air Traveller

Teda, musim rict, ze od pocatku jsem tomuhle projektu neveril. prisel mi napeosto mimo.

Kdyz uz se tedy vznesli do vzduchu, rikal jsem si, ze za mesic dva to vzdaji.

Ale konec po jednom zpatecnim letu je jeste rychlejsi, nez jsem cekal.

Andy

Hádám, že teď posbírá peníze od investorů, a za rok už si nikdo na „Global Airlines“ ani nevzpomene. Ostatně to bylo, jak vzhledem k naprosto generickému jménu tak livery jako z Flight Simulatoru X, celkem jasný.

Tohle je Fyre festival leteckého průmyslu. V Čechách se tomu říká příznačně: Letadlo.

jackbrno

Na 100% 🙂 Akorát já tomu dávám možná až dva roky, než ten nesmysl investoři prohlédnou 🙂

Petr

Tou zlatou érou létání má bejt co? Doba kdy dvouhodinovej let stál průměrnou měsíční mzdu?
Jíst z porcelánu dneska můžete taky. Stačí nebejt židák, přestat kňučet jak Ringhofer a zaplatit si business.

jackbrno

Další zoufalci, kteří nepochopili, že zlatá doba létání (tj. jen pro bohaté) je už dávno pryč a nikdy se nevrátí. Ti kteří chtějí cestovat na úrovni, mají možnost zaplatit si vyšší třídy u zavedených aerolinek, ale nikdy jich nebude tolik, aby dokázali plnit celá letadla, natož velikosti A380. Naprostá většina cestujících bere létání stejně jako cestu vlakem nebo autobusem, prostě přesunout se z bodu A do bodu B, pokud možno za co nejnižší cenu. Nic jiného nefunguje a fungovat nebude. Aerolinky obecně fungují s tak nízkými maržemi, že neexistuje žádný ekonomický způsob, jak za stejné (nebo jen mírně zvýšené) ceny… Číst vice »

Petr

No za covidu ano, to bylo velký špatný, ale dneska se zas aerolinkám celkem daří. Třeba vloni měl Ryanair čistej zisk po zdanění 10 € na pasažéra, takže čistě technicky tam určitej prostor na zlevnění/lepší služby je. Hlavně bych si ale dokázal představit úspory na letištích. Za jedno se často platí různý eko a turistický daně a za druhý jsou to molochy bez konkurence a o nějaký efektivitě provozu si nedělám iluze. Příklad z pár let starýho letu Berlin – Londýn – Cancun (zpáteční): Air Transport Tax – Germany: EUR 58.73 Airport Security Charge – Germany: EUR 8.62 Passenger Service… Číst vice »

jackbrno

Nic z toho není v moci aerolinek, aby to snížily. To jsou vedlejší náklady, které aerolinka prostě platit musí. Jistě letectví jako celek, by mohlo, protože třeba zrovna letiště jako taková mají ve své oblasti často monopol. Jinak ano, RYR díky osekání nákladů na kost dokáže držet nějaký zisk, ale proti jiným oborům je to procentuelně pořád hrozně málo. Třeba samotná větší letiště mají marže nepochybně mnohem větší. To je strana, kde by se ušetřit dalo, ale to jaksi aerolinka neovlivní, pokud na dané letiště chce létat.

Apex

Nejsem si jist, že by obecně byl prostor pro snižování cen letenek. Zisková marže v letectví se pohybuje kolem 3%. Ano, Ryanair vykazuje zajímavé zisky, ale to je spíše výjimka potvrzující pravidlo, nehledě na to, že oni generují zisk primárně ze zpoplatněných dodatečných služeb a skutečnosti, dostávají různé více či méně skryté podpory. Pokud jde o letiště, tak je potřeba rozlišovat, které taxy vybírá letiště pro své fungování a které uvalují vlády na leteckou dopravu (což jsou z Vašeho příkladu zejména Air Transport tax v DE a Tourism tax v MX). Pokud jde o letištní taxy, tak i letiště musejí… Číst vice »

Juraj

Obecně je vše z toho pravda, možná až na tu fluktuaci služeb. Není nevídané, že aerolinky občas něco zlepší, pokud je k tomu donutí konkurenční tlak. Děje se to ale tehdy, když je opravdu souběh víc dopravců na jedné lince a ceny jsou vyrovnané, což je pravda hlavně v Americe. Takže ano, v economy teď začínáme vidět free wifi, nějaké další nápoje a jídlo, i trochu velkroysejší tarifní podmínky třeba… ale je fakt, že steaky a šampaňské z 60. let se už do economy nikdy nevrátí, protože to byla úplně jiná realita, dostupná úplně jinému okruhu lidí za dnes nepředstavitelné… Číst vice »

Ringhofer

Jsem unaven ze „služeb“, jsem unaven z návalu na letištích, jsem unaven z náporu na peněženku při každém průchodu z jednoho gatu do druhého, většinou z jednoho konce letiště na druhý konec. A pamatuji dobu, kdy let přes oceán byl opravdu cestovatelským zážitkem. Zacházejí s vámi jako s dobytkem na cestě na porážku. Podnikatelský svět služeb se tváří, jako že mu jde o služby, ve skutečnosti manažeři na zákazníka vůbec nedohlédnou. Levné letenky = zkáza pro normálního cestujícího + zkáza pro životní podmínky. NELÉTEJTE!

Juraj

A kdo je prosím ten „normální cestující“, podle kterého by se mělo vše optimalizovat?

jackbrno

Co to je za blábol? Já se považuju za zcela normálního cestujícího a levné letenky mi umožňují létat na více míst, než bych mohl dříve 🙂 A komu vadí levné letenky, má neomezené možnosti příplatků za všechno možné 😀

Ondra

To chodíš asi špatnou cestou, protože alespoň mě teda průchod od gatu ke gatu nestojí ani halíř, natož, aby mi někdo dělal nápor na peněženku. Pokud sám nechci. Jako s dobytkem se mnou taky nikdo nezacházel, a že už něco nalítáno mám.. 😄 Jestli ty prostě jenom nekňučíš, že už se nemůžeš cejtit jako übermensch, když sedneš do letadla.

jackbrno

Asi tak. To zase si někdo (Ringhofer) chce připadat jako celebrita a vadí mu, že na letišti nikoho nezajímá 😀 Já s letišti v civilizovaných zemích žádný problém nemám.

Tom

Mám takové tušení že tady toto velmi brzy skončí. Ti co se tím proletěli mají štěstí na novou aerolinku , Ale jinak tomuto projektu nedávám moc šancí

jackbrno

To není tušení, to je jistota. Je to zjevně jen past na naivní investory. Provozovatelé projektu si budou pár let pěkně žít z peněz investorů, nepochybně mají vymyšleno, jak si z nich něco odkloní i na důchod a za pár let projekt potichu skončí 🙂

Jirka

Jo kdyby na nevyzita sedadla nabidli letenku treba za 4999 czk, to by byl panecku naval.
Jinak nez totalne nizkou cenou letadla nenaplni – muj nazor.

Zbyněk

Takhle to možná funguje u pár míst, ale rozhodně ne u 400 z 500. 5000 Kč jim náklady nezaplatí, a pokud by to dělali pravidelně, nebylo by nic jednoduššího, než si vždycky počkat pár dní před odletem a koupit si letenku, když vím že bude levná.

Air Traveller

totalne nizkou cenounsice zaplni letadlo. ale nezaplati ani palivo.

Jirka

A proto je lepší letět raději skoro prázdný?

Martin a dál

Když se chceš stát milionářem poříď si vlastní Aerolinky. Nejdřív ale musíš bejt miliardář.

Juraj

Jako jo, dotáhli to dál, než spousta jiných mokrých snů, nicméně je spíš otázka, kdy dojdou peníze. A380 umí být velmi efektivní letadlo, pokud ho člověk naplní platícími cestujícími. A ideálně tak, aby slušnou část tvořily prémiové tarify. Jenže tady Global nemá ani firemní klientelu, ani pořádné distribuční kanály, ani žádnou konektivitu přípojů, ani věrnostní program, ani dostatečný letový řád. Tak komu je to určeno?! Od samého počátku to majitel prezentoval tak, že všechno bude marketingová příležitost pro sponzorské firmy, ale takto dneska propagace nefunguje. A když na to přijde, drtivá většina lidí protrpí osm hodin v economy, pokud zbude… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Nějak jsem se z článku ani z Twitteru nedověděl, v čem budou lepší, než ostatní. Takže se obávám, že to bude stejné protrpění a k tomu ty nevýhody, které zmiňujete.
A samozřejmě nechápu, kde chtějí vzít 500 lidí P2P mezi Skotskem a New Yorkem.

Michal

Ano, dotáhli to dál než např. Pragusa 😄
Ale jinak to působí velmi naivně, vždyť už jen ten letový řád je jak noty na buben (samá pauza).

Michal141

Nejsem odborník na náklady, budu rád když někdo znalý vysvětlí, ale psalo se před dvěma lety, že tu A380 „by měli získat za osmimístnou částku“, takže klidně i třeba za desetinu ceny nové + nějaký refresh před vrácením do provozu. Nevyjde pak tedy i relativně obstojně i let s ne zcela naplněnou kapacitou? Náklady na leasing by měly být asi výrazně nižší pak předpokládám (samozřejmě za předpokladu, že to bude létat pořád a ne 2x za týden v budoucnu a ne zrovna 1/5 pax, ale třeba na 70-80% naplněnosti).

Mysel

Nevyjde. Posadka, palivo, dalsi naklady.

Juraj

Pořád je to přes 500 tun, které se musí dostat do vzduchu.
Minimální posádka se počítá podle sedadel, ne podle reálného počtu cestujících.
A samozřejmě údržba bude taky krapet nákladnější než u nějaké A321neo.

jackbrno

Rozhodně nevyjde. Obávám se, že taková díra na trhu prostě neexistuje, jsou to jen naivní představy.

Apex

Vzhledem k tomu, že aktuálně letadlo mají na ACMI, tak to ekonomicky nemůže fungovat. Jen hodina pronájmu A380 na ACMI se pohybuje někde kolem 10000 USD, letová hodina pak 25000 USD , takže hodina provozu 35000 USD minimum…Náklady na „normální“ leasing u A380 by se mohly aktuálně pohybovat někde na úrovni 500-600 tisíc USD/za měsíc, což vlastně není tak moc.

Juco

Davam jim cas do podzimu, ubytek poptsvky jak je bezne v zimnich mesicich, zaroven celkový ubytek do USA. Kdo si bude kupovat drahou letenku s nejistotou, kdyz muze mit dobre sluzby a jistotu u BA? A luxus vidim jinak, nez 13 let stary interier.

Dominik

Přál bych jim hodně úspěchů, ale větička, „Kdo ví, co se stane zítra? Kdo ví? Uvidíme.“
nevzbuzuje v člověku moc důvěry. Zvlášť když by si chtěl u nich člověk koupit letenku. No uvidí se.

M19

Prostě nechce slibovat něco, co by nemusel splnit. A jak je z článku patrné prozatím létají spíše cosi jako charterové lety. Tak si ji klidně kupte, jen v tuto chvíli nevíte odkud kam. To zjistíte při nákupu. Aspoň to bude trošku dobrodružné, ne pro lidi hledající nejlevnější možnost. 😉

Tom

Hlavně když se někdo rozhodne koupit letenku tak to platit kreditní kartou. V případě krachu letecké společnosti a nebo zrušení letu vám banka vrátí peníze přes charge back

Air Traveller

chargeback je i u debetnich karet.

HonzaK

Je to scam na investory. Ale je to vtipny sledovat…