Významný milník pro Kysuce: smlouvy na dostavbu všech úseků slovenské D3 jsou podepsané

Kysucký přivaděč. Zdroj: NDSKysucký přivaděč. Zdroj: NDS

26 kilometrů nové dálnice vyjde na více než 21 miliard korun.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Offtopic dotaz, ale keď už je tu téma o Kysuciach: Železnica v úseku Ochodnica – Rudinka má maximálnu rýchlosť 140 km/h, viete niekto prosím, prečo tam všetko jazdí max 120? Vrátane ČD Vectronov s ETCS.

rumpeak

Zní to neuvěřitelně, ale já do těch Tater z Ostravy po dálnici fakt jednou dojedu.

Roman

Bohužel to není zatím moc reálné. Dálnice není a nejspíš ani nebude od Bystřice do Svrčinovce a úsek Turany – Houbová je taky ještě na 10+ let.

Rosťa

Synku. Nevím kolik Ti je roků, ale od Hrádku po státni hranici je dalnice také v nedohlednu.

TomasB

“85 % nákladů půjde z eurofondů, zbytek zaplatí státní rozpočet.”

“Hotovo má být do roku 2029, do kdy jsou na stavbu alokované prostředky z Evropské unie”

Toto by malo výrazne svietiť na každom kilometri staveniska aj budúcej diaľnice. Časť spoluobčanov z nášho kraja má stále častejšie problém uvedomovať si tieto výhody.

(V tom druhom odseku ide primárne o to, že len termíny od EÚ ich donútili konečne konať)

Dálnice

Asi budoucí nejrychlejší cesta z Prahy do Tater. D11+D35+D1+D48+R68+D3+D1…

Otto

Leda mimo stavebni sezonu – neni rok, kdy by I/68 nebyla rozkopana s dlooouhymi kolonami. Mozna, ze by to chtelo dotahnout az na D3 jako ctyrpruh, protoze na brzke dokonceni D49 to fakt nevypada…

vrms

Ze severu/východu Prahy je to nejrychlejší už teď. Po dokončení D35 to bude ještě tak o 30-40 minut rychlejší, a po dokončení slovenské D3 to bude proti cestě přes Brno úspora tak hodiny.

Jiri

Když jsem po I/68 letos jel, tak mi přišla celkem škoda, že nemá 4 pruhy až ke Svrčinovci, ale netuším, jak by to bylo s prostorem.

rumpeak

Celé je to projektované a stavěné jako rezerva na 4 pruh. Podívejte se třeba na mosty, které odjíždíte na obchvatu Jablunkova. Jediné, či bue v budoucnu problém bude znovurozjopani Hrádku. Tam lze očekávat značnou občanskou neposlušnost, obzvláště, když cel Hrádek tehdy řval, že pokud to chtějí v Hrádku úplně rozkopat stavet, tak rovnou jako 4 pruh.

PetrN

Velmi brzo po dokončení polské S1 velmi významně klesnou intenzity nákladní dopravy na I/68, většinu z veškeré nákladní dopravy na I/68 totiž tvoří PL-SK tranzit mezi přechody Český Těšín a Mosty u Jablunkova

NejrychlejšíD49

Jakmile se dokončí D49 bude to jednoznačně nejkratší a nejrychlejší cesta pro všechny, mimo MS kraj. V té době totiž jižní polovina obyv. ČR najede na D49 z D1 a severní polovina ČR z D35 přes D55 (Olm-Přer).

Bude-li i R6 st.hranice – Púchov tak to bude fičák krásně po dálnici z celé ČR do všech NP a CHKO SK, stejně tak strategické spojení směr UK (mj. 5% NATO bude snadno uplatnitelné).

peter

To maji tak do konce stoleti ne? Ty dalnicni useky do polska a UA by sli urcite prohnat pres EU, ale tak proc se s tim otravovat, ze.

Jan M

Mám dotaz – je v těchto stavbách zahrnutá i dostavba druhého profilu k hranicícm SR/PL? Sice se mluví o komplet tahu k hranici, ale asi ne o dálničním. Nebo jsem to blbě pochopil? Když k tomu NDS nedá mapu, tak to je na tři věci…

vrms

Ne. To se stavět v nejbližších 30-50 letech ani neplánuje.

Pezos

Spíš by se hodilo dotáhnout ty 2 km ve Svrčinovci. Když ne jako R5, tak alespoň jako obchvat.

Romino

tiež si myslím, stačila by 4 pruhová cesta 1.triedy ako je to strane ČR, ale zabili to tým tunelom pre zvieratá, aj keď som dodnes nepochopil, prečo musí maž potok svoj samostatný tunel. Podľa mňa ten potok stačí zakryť konštrukciou a jeden ten tunel použiť na dvojpruh smer ČR a ten druhý tunel (s tým zakrytým potokom) použiť na smer späť. A teda vybudovať obchvat poza domy popri žel. trati a okolo hraničných budov a je to. Len do toho sa akosi nikomu nechce…

Pepa

To by asi neprešlo, predpokladám že tam má potok rezervu kvôli povodniam

Standa

Většina směřuje do ČR. Po dostavbě polské S1 to bude tak 50/50, ta taky není kompletně v plném profilu.

Gawain

Nebyl tam ještě problém, že jim chybělo SP?

autobusik2

Dva z troch úsekov už majú právomocné SP, na posledný ešte beží lehota na odvolanie.

Jan Sůra

co máte na mysli?