„Vyvazovačka“ po dvakrát více kilometrech, než je zvykem. České dráhy začaly s obnovou InterJetů

InterJet při vyvazovací obnově. Foto: České dráhyInterJet při vyvazovací obnově. Foto: České dráhy

Opravy zkrátí výměnný systém podvozků.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek Strnad

A existuje nějaký předpis na to, že velkoprostorové vozy ČD musí svítit stále naplno leckdy velmi nepříjemným světlem ve dne i v noci??? Je to opravdu nezbytně nutné???

Smutny jsi

Soupravy parádní. Jen některé sedadla už jsou dost prosezená a kolikrát se sedí až na plastu.

M_D_M_A

Tyhle soupravy jsou skvělý.

Jen by to chtělo: vydlabat ty světla ve sloupcích, nebo je udělat vypínací.

A zázemí minibaru by mohlo bejt jinde než v jedničce.

Ví někdo znalej, jestli tomu chybí nějaký stupeň vypružení oproti comfortjetu? Přijde mi, že oproti nim inter trochu víc hupká.

idk123

Kdyby to nebylo příšerně přesvícené (ty debilní čtverce nad sedačkama), tak je to i fajn jednotka. Takhle ne

Rejpal

Doteď spolehlivě fungovaly, ale po návratu z R1 v Pars? No nevím, nevím?

Simona

Rejpal rejpá.

javr

Od dubna přestal IJ jezdit na 140/141, tak hádám, že to souvisí s tím, že kvůli těm vyvazovačkám jich bude rok v podstatě jenom devět.

Avlaky

Je to proste na 140/141 jezdila záložní 10. Souprava,

Sněhulák

Jsou to fajn vozy, jede se v nich dobře, jen by jim neškodilo častější mytí. Po pár letech provozu vypadají jako 10 let staré

Krakonoš

Od jisté doby mají InterJety z myčky strach. (Znalí pochopí 😀 )

Michal82

Těch mělo byt mnohem více. Mnichov, Gdyně, Valašské i Slovácké expresy, Krakonoš to vše by Interjety posunuly hodně v kvalitě. Dle potřeby by se k tomu pripojovaly další vozy, ale zaklad by byl pohodlny a byl by spoleh na řazení.

Martin

Ne, proboha. V téhle podobě jen to ne. Večer se v tom nedá jezdit. Po výrazných zásazích do řešení interiéru (přesun zázemí minibaru někam, kde budou vyhovující podmínky, ne ve vstupu do jedničky, kde všem překáží), po odstranění infopointu a jeho náhradou za vyhovující zázemí a zejména naprostého předělání osvětlení, kdy půjdou vypínat ty šílené čtverce a zároveň režimy 1/1, 1/2 a 1/4 budou odpovídat fyzice a ne vypnutí 1/n světel…

jira.h

nejlepší co ČD provozují, spolu s railjetem.

Martin

Jo, ale kupovat za šílené peníze koncepčně 20 let (2005 je railjet) vozidlo s NULA změnami aspoň proti IJ? Co je na tom dobrého? Srovnejte si to s ICE4 …

Krakonoš

Ano, změnu za každou cenu. Hlavně nemít jednotný standard, že? To že třeba RegioJet nyní kupuje elektrické jednotky koncepčně stejné jako 28 let staré Elefanty (HV+VV+ŘV) namísto distribuovaného pohonu jako mají třeba Pantery nevadí, co? Mimochodem mezi IJ a CJ je změn docela dost. I když si jich cestující nemusí všimnout ihned (nepočítám věci jako kapacita, restaurant atd.), ale změn tam je dost. Prozradím třeba objem košů nebo fólie u polic….

Jirka

Nn spolu s Comfortjetem a Pendolinem, ČD Railjet je za mě v komfortu cestování výrazně za Pendolinem.

tarten

ČD je v konkurenčním prostředí. Nemůže si dovolit kupovat vlaky jen tak naslepo, jen podle konkrétního zadání soutěží.

Jozef

InterJet = jednotka bez gastro časti je nevhodná na dlhšie jazdy. Praha – Ostrava by už bolo zle.

A tie nekonečné úvahy o pripojovaní iných, jednotlivých vozňov v prípade potreby… Katastrofa. To zabíja princíp takýchto jednotiek.
Presne pre takýto druh rozmýšľania nefungujú železnice v postkomunistickom priestore tak ako vo vyspelejších štátoch.

Krakonoš

Jo a proto tímto směrem jdou ve velkém ŐBB a nově i DB…

Petr

Nojo no, kilometry se natahujou, to už dlouho

Hynek

V tomto případě stanovil dvojnásobný počet kilometrů sám výrobce.

Ivan_pha

Nejlepší vozy u ČD, rád s nimi jezdím. Škoda, že jich není více.

Roman

To je pravda, jsou super, jen škoda že jsou všechny velkoprostorové. Včetně neoddělení 1. třídy. Ta imitace rozdělení vozu tim kouskem skla nic moc. A asi mám smůlu ale pokaždé je tam blb/ka co půl cesty ječí do telefonu na celý vůz. 🚂 A ano zkoušel jsem i tichý oddíl a dopadlo to vlastně stejně.

Twix

1. třída má svůj vůz a hned vedle je ten oddíl vlakvedoucího, jak víc by to mělo být odděleno? Pokud tam nikdo netelefonuje, ruší tam ta skříň pro minibar s hlučným zavíráním. Než jsem zjistil co dělá ten zvuk, myslel jsem že mi někdo za hlavou sype kostky ledu do kýble.

platamond

Jo,jo, to je chyba přístupu. V jedničce se válející brigádník od minibaru (od Ústí viděno dost často). Místo maďarského, kdy by minibarník prodával právě z oddílu pro četu, protože je to ideální prostor, ale dle ČD odborářů je kukaň strašně důležitá.

Zapa

To ale asi nepíšete o interjetech?

pavel.hosek.cz

Off-topic dotaz. Jde nejak nastavit sledovani odpovedi na svoje prispevky tady v diskuzi, nebo je treba se opakovane vracet a vse si procitat od zacatku do konce znova a znova, jestli tam nahodou nekdo nepridal nejakou odpoved?

Adam Ř

Nahoře nad polem, do kterého jste napsal svůj příspěvek, je tlačítko „odebírat“, pomocí kterého si můžete zapnout upozornění na e-mail na vaše komentáře.

Pokud to tu čte redakce, byl bych rád, kdyby v nastavení účtu si šlo toto zapnout pro všechny diskuze, abych to nemusel dělat pokaždé ručně

pavel.hosek.cz

Diky za tip, ale ja tam zadne takove pole nevidim. Jen textove pole a tlacitko Pridat komentar. Jsem prihlaseny a pisu z mobilniho Chrome pro Android.

Adam Ř

Hmm, zvláštní. Též jsem přihlášený na chromu na Androidu a to tlačítko tam mám. Nachází se pod tlačítkem „Pravidla diskuzí na stránkách deníku zdopravy cz“ a nad textovým polem pro psaní komentářů, je u něj symbol dopisu

pavel.hosek.cz

Ok, uz jsem to nasel. U odpovedi na existujici komentar to neni, jen uplne nahore pri psani noveho prispevku.

Petr

Snad je taky jednou pořádně umyjí. Když stojí v Plzni vedle nablýskaných souprav regionální dopravy, je to ostuda. Čím to, že Plzeňský kraj dokáže donutit ČD udržovat soupravy čisté po celý rok? Že by efektivní kontrola, pokuty a vymáhání kvality?

Daniel

Nebo třeba SŽ a výluky.

Uvědomte si, za jak dlouho se teď díky výluce Planá – Cheb dostanou IJ do domovské stanice. Bez výluky se IJ vezly na myčku klidně mezi obratem linky Ex6.

Pavel

Myčka je i v Praze. Že ČD neumí využívat synergií, je známá věc, i když rádi různé synergie nabízí…

Hynek

Myčka sice v Praze je, ale není nafukovací a již dnes kapacitně nestačí, proto se o víkendu vozí Ešusy do Hradce….

jen.haf

A Comfortjet jezdí jako R 957 do Hradce, tam se přez noc umyje a ráno ve 4 jede zase spátky jako R 954.

Pavel Kopeček

Škoda, že jich nenakoupili víc. Snad do budoucna přikoupí 🙂

Dominic

Jsou super, jen se hodí na IC/EC, případně na rychlíky s přepřahem, budoucnost ostatních rychlíkových linek je jednotková.

Berhof

Jenže pokud bude MD požadovat v soutěžích zcela nová vozidla jako např. na Ex6 a R16, co pak s nakoupenými vozy Viaggio? Jestli dobře počítám, po dododání všech Comfortjetů budou mít ČD dohromady 279 vozů

TominoLopez

Ono linek se starými šroty, kde se IJ potencionálně upotřebí, je stále víc než dost…

Martin

Je dobře, že jich víc není. V téhle podobě jen to ne. Večer se v tom nedá jezdit. Po výrazných zásazích do řešení interiéru (přesun zázemí minibaru někam, kde budou vyhovující podmínky, ne ve vstupu do jedničky, kde všem překáží), po odstranění infopointu a jeho náhradou za vyhovující zázemí a zejména naprostého předělání osvětlení, kdy půjdou vypínat ty šílené čtverce a zároveň režimy 1/1, 1/2 a 1/4 budou odpovídat fyzice a ne vypnutí 1/n světel…

PepíkzDepa

už jste jak kolovrátek. Váš názor známe, děkujeme za něj ale nemusí být u každého komentáře 🙂

Martin

On to není zdaleka jen můj názor, stačí se ptát cestujících (což dle právního oddělení neděláte jako firma, pokud mi teda už i ve 106/1999 Sb žádostech nelžete), možná byste třeba zjistili, jak zvýšit tržby a neprohrávali každou soutěž, do které teď chodíte, protože byste měli i lepší argumenty pro objednavatele atd. A nebo aspoň, kdyby nic jiného, poslouchejte připomínky samotného personálu, který ty vlaky vozí, což očividně taky neděláte, a ty vozy by mohl navrhovat někdo, kdo tím jezdí. Kde je třeba v BRmpz záchod pro personál, nebo víte, kde je tam osobní skříňka? 🙂

Zdeněk

Vypadá to dle odpovědi, že budete asi potížista:-)

Martin

Jsem potížista v situacích, kdy mi někdo lže nebo tvrdí věci, které jsou ve skutečnosti jinak, ano.

Krakonoš

Ano, pan Stránský je takový ten klasický Brouk Pytlík co všemu rozumí a všichni ostatní to dělají špatně. Neustále vymýšlí zástupné problémy a přitom netuší, která bije. Se divím, že takový odborník dávno neposlal své CV na GŘ, kde ho jistě uvítají s otevřenou náručí. 🤣

Martin

Klíčenku za argumenty nejnabitější příspěvek dne mám zaslat kam prosím? Možná byste mohl(i) třeba argumentovat k věci. Uchylovat se hned ad hominem je typicky známkou argumentační nouze.