Výtoňský most přestěhujeme do Modřan, rozhodli radní. Krok však musí schválit UNESCO
Vizualizace přesunu konstrukce Výtoňského mostu do nové lokality. Zdroj: IPR
Převoz pomocí pontonů a instalace nové mostovky vyjdou v lokalitě Chuchle – Vltavanů na 345 milionů.
Měl jsem za to, že „unikátní“ a chráněná je ta konstrukce v daném místě, šlo tam o ty jejich „dálkové pohledy“. Na novém místě už nebude most unikátní. Navíc bude poslepovaný a se silnicí namísto kolejí, to neva?
Pak se mi líbí tohle: „V případě, že se nepovede provést plnohodnotnou protikorozní ochranu, je potřeba se připravit na výrazně zvýšené náklady na údržbu konstrukce…“ To psal právník, to není technický popis, možnost a) neplatí už nyní, proto se most má přece měnit 🙂
V Modřanech je lávka potřebná, nahradí přívoz. Ale lávka, ne tahle obluda.
A k památkářům. Kvůli novému mostu naříkají, ač je pohledově obdobný. A k plánovanému heliportu na Vltavě pod Vyšehradskou skálou připomínky žádné? Bude oranžový, nebo žlutý?
Třeba by stačilo jen přejmenovat Modřany na Výtoň a Unesco by si ničeho nevšimlo…
To je plodný směr uvažování. Koneckonců Hloupětín byl už přejmenován na Hloubětín a Podskalí na Nusle.
Výborně. koneckonců Mrákov (ves na Chodsku) měl původně v názvu o písmeno víc
No a co se stane, když to UNESCO neposveti? Nic, je to pouze Scheinherrovo strašení. A i kdyby nás UNESCO chtělo vyskrtnout že svého seznamu, tak se zase nebude nic dít, alespoň se vyhneme overturismu.
Nevidím jediný důvod aby nám tak zbytečná organizace jako je UNESCO žvanila do toho, co máme dělat s našim starým mostem
Je to jak pěst na oko, vůbec se to do toho místa nehodí. Jen aby se vzbudil dojem, že jsme „zachránili“ 1600 tun rezavého šrotu.
Místo toho raději můžeme tady postavit elegantní a funkční most, s pilíři mimo tok řeky, s estetickou konstrukcí mostovky a s optimálně vedenými nájezdy na obou stranách. Stal by třetinu, vydržel třikrát déle, jeho údržba by díky vhodné konstrukci stala během dalších sta let asi tak tři procenta toho co bude stát údržba nýtovaného mastodonta.
Ale to by bylo příliš rozumné, takže ne.
Ano přesně , také mě napadlo to úsloví, jako pěst na oko. Zdá se ,že mnozí to tak vidíme, akorát podle vedení Prahy, které to prý to spojí dvě cyklistické trasy.
TAK TOTO JE NEUVĚŘITELNÉ.
Praha je samosprávná, ale chová se jako nesvéprávné děcko, které ještě nedostalo rozum, a dělá jednu urbanistickou chybou za chybou. Vlastně to vypadá, jako kdyby to město nebylo nikým řízené a to už několik desítek let.
Ať to tam klidně daj. Zas tak zle to nevypadá.
Myslíte, že by to dopadlo líp, kdyby se na most tady vypsala nějaká architektonická soutěž? Tady není centrum. Dopadlo by to podobně jako s podchodem kus odsud. Architekt vyhrál s něčím trochu lidským, a Metrostav tam stejně staví skřetí noru, kam se bude každý bát vstoupit.
Architekty bych do toho netahal. Je to hlavně na místních, aby si ujasnili, co tam chtějí. Chceme tady vůbec most? Co nám to přinese? Když ano, tak jaké má mít vlastnosti? Odkud kam? Co po něm bude chodit/jezdit? Jak bude napojen na okolí? Jak vysoko nad hladinou, aby nepřekážel lodím? Jaký je v místě terén/podloží, aby se daly postavit pilíře. Co se stane, když přijde velká voda? Co v okolí musíme upravit, aby to bylo funkční? Bude to funkční i za dvacet, za padesát let? …. No a až je v tomto jasno, tak má smysl oslovit projektanty, ať něco… Číst vice »
Aktuální rozhodnutí přemístit most výrazně dále proti proudu řeky tak bude obnášet větší zásah do konstrukce, která se tedy bude pravděpodobně rozřezávat na menší dílce.
Když už ten most plánují rozřezat na menší dílce, nebylo by jednodušší a levnější ty menší dílce odvézt rovnou do šrotu?
V Kovošrotu by za to možná dostali tolik, že by jim to i zaplatilo tu demontáž 🙂
Levnější ano, jednodušší ne…
Já jen zírám a zůstává mi nad tím rozum stát. Přesun mostu za 350 milionů? To se snad zbláznili ne?! Za to můžou postavit zbrusu nový most. Tenhle přesunou a pak budou řešit za další obrovské náklady jak se zbavit koroze. Pak dospějí k názoru že odborníci z ČVUT měli pravdu a most je neopravitelný. Tohle je ukázkové mrhání financemi jen, aby uspokojili ukřičený bláznivý aktivisty !
Nikoli. Je to proto, aby obešli jiné veřejné zájmy, než jakým je doprava, a také proto, že celá věc byla řešena bohužel později, než být řešena měla. Ve věci se neangažují zdaleka jen aktivisté. A země zatím naštěstí nepřešla do režimu technokracie, byť ani demokracie tu tak úplně nefunguje.
Demokracie funguje, když pár křiklounů dokáže bránit rezavej most, který se hodí tak akorát do šrotu. A netuším na čem je ten veřejný zájem? Menšina má vnutit svou pravdu většině? Tak si ten most braňte, ale za svý
Ano, máte pravdu, SŽ (SŽDC, ČD) měla ocelovou konstrukci nahradit dřív, než začali památkáři škodit.
Ten most není bouda na zastávce.
Ne není, je to součást infrastruktury a měl by mít požadované parametry (nosnost, hluk, prostor, počet kolejí), a být spolehlivý.
Ani jedno už nemá, takže je třeba unavenou ocelovou konstrukci nahradit, protože není primárně navržena na opravu.
Vy si to představujete jak?
Vy zjevně neumíte číst či chápat psaný text „“…Demontáž, převoz pomocí pontonů a INSTALACE NOVÉ MOSTOVKY vyjdou ve vybrané lokalitě Chuchle – Vltavanů na 345 milionů. Vymění se 5–10 procent ocelových prvků. …““ = ze stávající kovové konstrukce mostu by původní zůstaly asi jen nosné oblouky, ale dosud vlaky pojížděná a nově zejména pochozí (pouze chodci + cyklisty a vyjímečně asi IZS pojížděná) mostovka by byla vyměněná. Navíc pevně věřím, že v té ceně je i oprava (protikorozní úprava) nosných oblouků + v článku zmíněné jejich zpětné doplnění secesními prvky, které z nich byly sejmuty při eletrifikaci tratě přes most.… Číst vice »
Sorry, že těch plusů nemůžu dát třeba deset. Líp bych to nenapsal 🤪🤪🤪
Není pravda, že s přesunem musí souhlasit UNESCO. To je klasická výmluva zbabělců, kteří nedokáží svůj názor obhájit ve veřejné diskusi a tak se odvolávají na zahraniční nebo mezinárodní autority, u kterých si stěžují, že jejich oponenti prosazují něco škodlivého nebo „nesprávného“. Zářným příkladem je krumlovská točna.
Koho psa jíš…
…toho I-jung-ťün ťin-sing-čchü zpívej!
Ano. Bohužel nám vládnou zbabělci. Ale lidi to chtějí, bohužel
Ne, nic takového na čase není a je jen dobře, že lidi jako vy o tom nemají žádné právo o tom rozhodovat.
V Praze toho vzniká nového neustále dost a tyhle stesky o tom, jak nic nejde a nic nového nevzniká, jsou jen bláboly.
Lidé co tu doopravdy žijí, vědí, že se v Praze v posledních letech postavilo několik tramvajových tratí, váhavě se rozjela stavba Déčka. Dokončená rekonstrukce st. metra Jiřák, rozjetá rekonstrukce st. metra Florenc. Pokročila rekonstrukce Fantovky, začala rekonstrukce nástupišť Masaryčky včetně zkapacitnění, a dokončila rozpadající se nástupiště několika menších nádraží (Vysočany, Zahraďák – včetně trati). Dokončena trať Smícháč – Radotín, zdvoukolejněný most Inteligence. Začala rekonstrukce Smícháče jako nádraží a Bubnů, zdvoukolejňování trati od mostu Inteligence na východ. Nějaké stavby pro auta včetně rekonstrukce Barranďáku, mnoho rekonstruovaných ulic a chodníků včetně inženýrských sítí a/nebo kanálů. Několik nových vysokých domů na Žižkově, několik… Číst vice »
K tomu ještě doplním, že primátor za ODS ve volební kampani řekl, že se v Praze „nic neděje“, protože při svém stáří a medicínském zaměření vůbec nemá o ničem tušení.
Píšu z pozice člověka, který nebydlí v Praze, ale zná její úžasný historický rozvoj, a mám to město rád: V Paze nikdy nebyl primátor, která by rozuměl městu, urbanismu, architektuře. Takže tam je to jedno. To malá města, kde dostávají na člověka jen polovinu toho, co v Praze, a nemají ani žádné velké sdílené daně, rostou do krásy. když se člověk podívá na Malostranské náměstí, jak tam musí vést tramvajová trolej (v jiných státech takové místa musí přejet ne baterky, či jinak), a špinavé kostky, dělá se mi tam z toho zle. A když vidím ty vizualizace Sekery – Smíchova… Číst vice »
Nějak jste zapomněl na pana architekta Jana Kasla!
A ono tam to trakční vedení vadí? Brání provozu, znemožňuje otevírání oken?
To všechno je doprava, pár rekonstrukcí, ale nestaví se nové ikonické stavby, které by daly Praze ráz dynamicky se rozvíjejícího města.
Tančící dům, Véčko na Pankráci, Drn, Technická knihovna, FIT ČVUT? Byl jsem také na prohlídce Quadria od horní střechy po středověký suterén, dost zajímavé, možná další kandidát.
z jmenovaného je ikonický jen Tančící dům, ale realita je taková, že je již starý minimálně přes čtvrt století – ne-li přes 30 let!
To jako myslíte vážně? Tupý skleněný baráky, který maj do ikonických staveb doopravdy daleko. Hnusný stavby. Asi máme každý jiný vkus
Ovšem, požadavek předřečníka byl především na dopravní stavby.
jj, Burdž Chalífa vám tam chýba…
To je nezbytná údržba.
Jo, ale kvalita verejneho prostoru v ramci tech rekonstrukci a prestaveb ulic furt dost kulha a minimalne v centru je to z casti i kvuli pamatkarum, kteri zurive brani polohy obrubniku, blokuji sazeni stromu, atd. A potom najednou soukromemu investorovi projde primo uprostred pamatkove rezervace skoro cokoli, protoze na nej nemaj paky.
… dovolím si jen doplnit váš výčet ještě o nové trolejbusové vedení spojů na Letiště Václava Havla a v oblasti Palmovky. Dále byla například provedena kompletní modernizace železniční stanice Praha Vršovice, kde vznikl i nový podchod, kterým dojdete na náměstí Bratří Synků. V reálně blízké době bude v souvislosti se zaokruhování spojením na trati Ruzyně – Kladno demolována železniční stanice Praha Ruzyně a celá oblast se zmodernizuje až po Praha Veleslavín. Dále je před spuštěním výstavba odbočky na Letiště Václava Havla, kde budou zajíždět vlaky z Masarykova nádraží, potažmo z Kladna. V oblasti Vršovic ( v okolí stadionu Slavie )… Číst vice »
Děkuji, nepsal jsem vůbec úplný výčet, jen co mě v tu minutu náhodou napadlo. I tak toho bylo hodně.
Tak za mě takřka vše Vámi vyjmenované jsou pouze renonstrukce či náhrada původních staveb dočasných (např. tzv. Rámusáku pro TRAM) nebo s opuštěnou dosavadní funkcí (např. započalo to Vámi zmíněným severním okrajem Nákladového nádraží Žižkov) – za mě však nic zcela nového nevzniká/lo až na: 1.) jedinou TT (tram.trať) Sídliště Barrandov – Slivenec postavenou dosavadními poli skrz prostor určený pro novou výstavbu zejména obytnou + nějaký hypermarket (údajně Kaufland) před novou konečnou. 2.) rozestavěné: a) nový Dvorecký most pro MHD + chodce a cyklisty + IZS b) metro D (zatím jen samostatně neprovozuschopný jediný mezistaniční úsek Pankrác – Olbrachtova včetně… Číst vice »
Jenže při vašem postoji můžete stějně tak říct, že i dnešní podoba Pražského hradu vznikla z dřevěného hradiště jen několika postupnými rekonstrukcemi…
ale to je fakt – včetně katedrály Sv. Víta na něm, která do své stávající podoby nevznikla naráz, ale byla do ní dostavěna po staletích zakonzervování v cca pouhé polovině výstavby až cca před 100 lety! A v zásadě, co v minulosti předci udělali s hradem, pro potřeby zachování železničního provozu nejen chce, ale i bezpodmínečně potřebuje SŽ provést s mostem na Výtoni – dosložilou opotřebovanou kovovou část konstrukce nahradit novou širší pro více kolejí a zejména pevnější, aby unesla i tzv. průběžné štěrkové plože pod kolejemi, které tlumí vybrace z průjezdu vlaků po nich, a tím brání vzniku hluku… Číst vice »
Naprosto souhlasím s prvníma dvěma odstavcema.
Třetí je bohužel úplně proti vší dopravní logice.
Praha je totálně v rozvojové krizi, vidím to nejen sám, ale i návštěvy mých známých Prahy z vyspělých států. Radní se starají jen o dopravu a parkování, ale nebudují město jako celek. Praha, kdysi jedno z nejhezčích města na světě, působí skutečně poněkud zatuchle. kolik už se tam vystřídalo za posledních 30 let zastupitelů, kteří ničemu moc nerozuměli. zatuchle začíná působit hlavně Praha v okolí Václavského náměstí. Tím není řečeno, že tam nejsou i vynikající sídla a stavby, ale rozvoj nemá vůbec žádnou dynamiku. peníze jsou většinou pod zem, a do dopravních staveb. To ovšem nejsou městotvorné komponenty. Některá jiná… Číst vice »
Vida, přitom v okolí Václavského náměstí se celkem vesele bourá a staví, leckde nad stávající rozměry. Přesto tedy působí zatuchle. Že by tohle přece jen nebyl ten recept, jak město oživit, byť se jen tu mnozí sveřepě zastávají? 🙂 Nu, jednou na to třeba přijdou.
Praha je v rozvojové krizi, ale že dopravní stavby nejsou městotvorný prvek nemohu souhlasit – vytěsněním (i jen vnitroměstky) tranzitní IAD i MHD – metro pod zem realizace zklidnění dopravy v obytných ulicích je podstatný městotvorný prvek – včetně jejich zpřístupnění povrchovou MHD včetně prodloužení tratí TRAMvají, ale to za mě není novostavba, ale pouze rekonstrukce daných ulic. Za mě rozvojovou krizi Prahy značí i žel oficiálně schválený, dle mě zcela nesmyslný, plán zachování stávajících železničních tratí v Praze pro dálkovou dopravu a jen v centru stavět poměrně krátké tunely pro místní/regionální/zastávkové osobní vlaky. Naopak je v Praze potřeba: 1.)… Číst vice »
Penta za chvíli zdevelopuje Hlavák, žádnej strach…
A vy máte právo o tom rozhodovat? Co tedy moderního se v Praze za podledních 20 let vzniklo? Když se o něčem uvažuje, vylezou křiklouni jako vy a zbabělí politici jim ustoupí. Prostě bordel.
Zajímavé je, kolik památek UNESCO je stále zalistováno v Londýně. Nicméně to, co se povedlo v jejich okolí postavit, je kosmicky daleko před Prahou.
To je to samé jako v Berlíně. Tam je taky několik památek UNESCO. Ten zásadní rozdíl je v tom, že zatímco v Berlíně jsou to jen jednotlivé památky, v Praze je zapsané celé historické centrum jako celek.
Otázkou je, jestli z nás předhánění se v délce pindíků (rozměrech staveb) učiní lepší město, nebo nás naopak uvrhne v unifikovanou šeď (takhle rozháraně to vypadá všude)…
V Londýně to má k unifikované šedi daleko. Kombinace architektonických pojetí působí spíš bizarně.
Výtoňský most má smysl přesně tam, kde je. V rámci panoramatu s Vyšehradem. V Modřanech žádný smysl nemá.
Dovolím si nenápadně poznamenat, že to není tak dávno, jen nějakých 150 let, kdy do pražského panoramatu žádný most u Vyšehradu nepatřil.
Také neexistoval Žižkov ani Vinohrady, natož ostatní čtvrti. Možná bychom je měli zbourat.
Souhlas !!!!!! Jeho přesouvání postrádá smysl. Jedině, že v druhé etapě za ním do Modřan přestěhovali i Vyšehrad :):):):)
Tunel ve vyšehradské skále tam stejně nepřestěhujete. Leda tvarovou repliku.
Tak doufám, že si cenu za opravu přesun a usazení na nové pilíře zaplatí památkáři a město, protože SŽ v tom má cenu šrotu, kterou jí nikdo nezaplatí.
A měli by si památkáři s městem pospíšit, protože za chvíli životnost dojde i pro prostou lávku.
SŽ má jako majitel památky ale také jisté povinnosti, na to se rádo zapomíná. Ovšem, příspěvek na památku žádat může, tak je to i koncipováno.
Správa železnic požadovala, aby byl Výtoňský most ustanoven památkou?
Nevím, asi si to špatně pamatuji, protože jsem až doposud měl za to, že se tak stalo proti jejich vůli až ve chvíli, kdy jako majitel a řádný hospodář chtěli dožilou konstrukci s vyčerpanou životností nahradit konstrukcí novou, která bude lépe plnit dnes a v budoucnu požadované funkce a bude zkonstruována pro efektivnější údržbu v průběhu další cca stovky let.
Jaké povinnosti? Nést riziko poruchy ekonomicky neopravitelného mostu?
Správce upozorňoval, že vyhlásit tento most památkou je blbost, protože most je na konci životnosti a je potřeba ocelovou konstrukci nahradit novou, k tomu je i vhodné postavit tam 3 koleje.
Nasmál bych se, kdyby za nějakou dobu, co doufejme bude nový most stát, byl památkou a vedly by se o něm stejné spory. Vůbec by mě to nepřekvapovalo.
Pokud bude postaven a „uchytí“ se, pak nepochybně. I to je vývoj.
Proč by to mělo řešit UNESCO? Modřany v UNESCO nejsou,tak tam ten most snad nebude vadit.
Ještě to chce na přemístěný most umístit dětskou železnici.
Mají-li ztam (podle vás) být nějaké koleje, pak by asi bylo lepší využít tu konstrukci v Podbabě pro tramvajovou trať z Podbaby do Troje (a dále do Bohnic): bylo by to stylovější, a když přesun celé konstrukce stejně nebude proveditelný ani do Modřan, tak už by to možná ani extra velký rozdíl v náročnosti neznamenalo, byť plavební komory byasi byly jistou komplikací.
a jak tu konstrukci do Troji dostanete? Jedine rozebranou ci rozrezanou na mnohem mensi casti…
Po vodě a na několik dílů.
Pod oblokovymi mosty v cele Praze a pres jezy ci plavebnimi komorami??
Rekl bych, ze mozna spis vrtulnikem…
Vrtulník o takové nosnosti jistě ještě nebyl vynalezen.
Nejsilnější vrtulník světa je Mi-26 o nosnosti 20 tun. Jedno pole mostu váží 560 tun.
Nadsazka… me je to jasne… ale po vode to do Troji je horsi nez do Modran…
Bude-li se měnit cca 70% dílů, tak bude „mnohem menších částí“ dost.
To bohužel těžko.
Nic tak těžkého jako tramvaj bych už na ten most po přesunu nepouštěl.
UNESCO potřebuje Prahu, Praha UNESCO nepotřebuje. Praha je tak silná značka, že je irelevantní, jestli je zapsaná nebo není.
To je zase představa, že na Čecháčky ve světě někdo čeká. 😀
Tak zrovna Praha (asi jako jediné místo) své jméno má s štítek UNESCO tomu příliš nepřidá. A rozvoj Prahy se nemůže kvůli tomu zastavit.
Ale už se zastavil.
Někde na internetu je přednáška Adama Gebriana, kde zrychleně přehraje cca 30 fotek různých (teda, spíš skoro stejných) skyline mrakodrapů, načež říká “právě jste viděli panoramata 30 největších měst na světě”…
Je rok 2024. Není důležitý, že je něco v UNESCO. Důležitý je, udělat si stejnou fotku na instagram jako všichni ostatní. Místo rezavýho mostu je potřeba chánit tu “studnu” z knížek v Městské knihovně….
Az na to, ze UNESCO je dost velka znacka pro mesto, navic pez nej, by se asi developeri rozmachli…
Těch mínusů za váš komentář jen dokazuje, jak lidi vůbec nechápou, co ta značka skutečně znamená. Dost smutné.
Místo, kam kvůli davům turistů nemá smysl jezdit?
Ani bydlet.
To ovšem není primárně těmi turisty, nýbrž orientací města na zisky z nich namísto občanské pospolitosti. Podobně i na zisky spřízněných korporací z novostaveb.
O co konkrétně přišly Drážďany, když o tu značku přišly stavbou nového mostu přes Labe?
Žije se v nich najednou hůř? Jsou najednou méně zajímavý turistický cíl? Dostávají tamní památky horší péči?
Ně, že by ta značka byla bezvýznamná, ale souhlasím, že zrovna Praha by se bez ní dokázala obejít bez problému.
To by ukázala praxe, jsou to jen spekulace.
Drážďany o status památky UNESCO kvůli mostu přišly a nikde jsem nečetl, že by to jejich turistickou atraktivitu negativně ovlivnilo.
Je to jak přijít o medaili za politický názor. Asi ten člověk bude v zatracení, ale nezmění to na tom, co vyhrál – čili Praha bude cenná díky těm pamatkam, ktere ji na UNESCO dostaly, ne kvůli tomu, co má teď.
Na to mam jednoduche vysvetleni. Vetsina lidi vnima totiz emocne stret mezi skupinou zastancu noveho mostu a zastancu zachovani stavajiciho mostu, kde si obe strany vyostruji nazory, ktere jsou jim predkladany z obou stran. Takze se rozdeli na dve skupiny priznivcu a svuj nazor haji. Jakakoliv informace proti jejich nazoru vyvola emocni reakci, jako prave veta o UNESCO. Obecne mesta se snazi o to zapsat pamatky na seznam jako kulturni dedictvi a pokud se tam dostanou, prinasi jim to benefit v podobe reklamy a vyssiho turistickeho zajmu. Dostanou se do sirsiho povedomi. To proc se k mostu bude vyjadrovat UNESCO… Číst vice »
Nevšimnul jsem si, že by v západočeských lázních developeři nějak omezily svojí činnost…
To se to radním plánuje, když by to měl platit stát. Hurá, propojíme dvě cyklostezky za 350 milionů plus neúnosnou a nekonečnou údržbu.
To se jim to utrácí, když to není za vlastní. Stamiliony lítaj sem a tam. Chce se mi blejt velebnosti.
Klidně se vyblejte, ale pěkně prosím ne tady.
Proč by přemístění mostu měl platit stát. Nedává to smyl. Postavení nové samozřejmě.
Kolik by stal novy most v Modranech oproti presunu tohoto? Pricemz tomuto v Podskali bude navracena secesni podoba?
Holt jsme v degenerovaném dotačním kapitalizmu, kde jsou takové zhovadilosti možné. Když už zbourat, tak zbourat, když to železníčáři nechali schválně zreznout. Ale pak blbnout s převážením tohoto mostu po Vltavě, aby se vyhovělo památkářům, kteří něco takového nepožadují? Zřídí se takto zdaleko nejdražší lávka pro pěší a cyklisty místo kapacitně vyhovujícího přívozu. Ten most není jen součást panoramatu, ale také technická památka, takový most už nikdo nepostaví. Ale musíte spěchat, nebo se přes vznikající Dvorecký most nedostanete. A když už chcete blbnout na kvadrát, pak navrhuji přesun vzduchem na nějaké potřebné místo pomocí balónů a vzducholodí. Letecká doprava má… Číst vice »
Není nad to si za každou cenu kopnout do kapitalismu, že ano?
A vy byste sypal peníze do údržby něčeho, co plánujete v brzké době zcela nahradit? Navíc takový most není ani takový technický unikát, za který ho vydáváte, a je otázkou, zda by měl mít památkovou ochranu právě on.
Kopejte si do někoho jiného než do železničářů. Nemá cenu most natírat, když se ví, že má jít do šrotu.
Most má plánovanou životnost (závisí na použité oceli a počtu cyklů), životnost splnil, je třeba ocelovou nevyhovující konstrukci nahradit novou.
Žádná památka to není. Je to montovaný most stavěný s nějakou předpokádanou životností jako účelová stavba. U které se předpokládalo že až doslouží bude navrazen novým.
Nikdo, ani železničáři, nedokáží zastavit čas.
Co se týče infrastruktury souhlas, ale co se týče vozidel, nejsem si tak jistý. 😀
Já už se moc těším, až jednoho krásného dne řekne nějaký znalec z Kloknerova ústavu, že se musí okamžitě zastavit na mostě vlakový provoz, načež budou všechny vlaky končit na rozkopaném zaprášeném Smíchově, zoufalí dojíždějící se budou mačkat v přeplněném metru B nebo ztrácet čas zdlouhavým odklonem přes přeplněné Vinohradské tunely a pak se konečně možná zodpovědní plácnou do čela a začnou opravdu ten problém řešit…
Zapomínáte, že most inteligence už je v provozu, takže dálkovina by mohla jezdit na hlavák
To sice ano, ale to prodlouží jízdní dobu o deset minut a hlavně způsobí kapacitní problémy na trati z Krče do Vršovic a hlavně ve Vinohradských tunelech (pokud se nepostaví nějaké provizorní napojení z Vršovic na první tunel). Nějaké náhradní řešení se vždycky najde, ale smutné na tom je, že to vůbec nemuselo nastat…
Ano, kdyby pánové ze SŽ dělali svoji práci pořádně a netlačili za bakšiš novej most za každou cenu.
Pan je odbornik na materialove inzinierstvo alebo na projektovanie inzinierskych stavieb ?
Pravdepodobnejsie, ze pan je absolvent rychlokurzu na vysokej skole zivota.
Když víte o bakšiši, tak podávejte trestní oznámení, jinak je to z vaší strany jen výkřik do prázdna.
V jakým oboru pracujete, a jak staré věci tam používáte?
Oni ti pánové myslí technicko/ekonomicky a tam na pocity líbí/nelíbí kolonka není. Pokud máte pocit, že jsou zkorumpovaní, podejte trestní oznámení.
To je možné, ale nelze vést život jen technicko-ekonomicky. Nutné je uvažovat v mnohem širších mezích.
Ale tady nejde o nějaký artefakt, který se vrazí do muzea pod střechu a lidi se přijdou občas pokochat. Je to funkční stavba a provozvat ji má technicko ekonomické důsledky. Podobně jako pokus jezdit dnes pro běžné potřeby se Škoda 1000 MB. Jde to ale bude to složité, drahé a se spoustou omezení.
Pánové ze SŽ jsou placení z daní všech. A nevím, proč by za ně měli zachraňovat konkrétní shnilej a dožilej most. Když levnější potrebnejsi je jeho náhrada.
Řeknu ti jedno tajemství, které ti pořád nedochází:
Rekonstrukce mostu bude dražší než stavba nového mostu a oproti stavbě nového se bude opakovat…
Možnosti mostu Inteligence jsou velmi omezené. Je určený především pro nákladní provoz a jednokolejné úseky má zatím ještě pořád z obou stran.
Metro B se pořád dá posílit, nejezdí v minimálním intervalu. Most mohl být vyřešen dávno před Smíchovem, být vůle (včas se starat, co s památkou, včas dost kolejí přes Braník). Část lidí na odklonové trase může přestoupit na tramvaje ve Vršovicích (záměrně vynechávám přeplněné C na Kačerově a nedostavěné D, protože se dala přednost A místo železnice do Kladna). Také tramvaje ze Smíchova se dají posílit tramvaje, byť přímo do centra bych je před doplněním tratí neposílal a tangenta zatím také není…
Jo to se vám to píše, když jsou prázdniny. V říjnu budou rezervy podstatně menší.
Paráda. Na to místo sedne jako kdyby tam stál odjakživa. Za mne souhlas.👍 Jůnesko ať si trhne.
Nevím jestli sedne do panoramatu „jako kdyby tam stál odjakživa“, ale jistě lépe, než ten stávající bazmek.
OMO hloupost, to tam chteji akorat tak ti kolotocari, co vlastni Rozmarynu jako dalsi atrakci, ne? Podivejte se, jak jsou provedene najezdy na ten pekny most, smutne.
to nijak neřeší že na jeho místě má vyrůst a pražský panorama degradovat naprosto degenerovaná stavba. to je tak těžký pochopit, že nešlo o most jako takovej, ale o ten most v tom konkrétním místě? to je neuvěřitelný jak nemocně se tahle debata o památkový ochraně vyspinovala.
Panaroma může dělat zhruba stejná stavba s obloukama. Nemusí to být rezavej nýtovanej šmejd.
Jestli něco panorama degraduje, je to stávající most. Naštěstí to místo je od exponovaného centra relativně daleko, tak to nehyzdí moc.
Přemýšlím co je na té nové stavbě degenerované a na té staré tak unikátně skvělé. Oboje jsou tři oblouky pro panorama, dopad bude stejný, detaily mostu jiné. Ten starý most není nijak krásný, zdobný, ani unikártní ani původní, prostě si jen lidi zvykli. Což si myslím není dost na to, aby něco bylo památka, pokud to má stále plnit svůj hlavní účel t.j. primárně infrastrukturní stavba.
V dezinfo kruzích je slovo „degenerovaný“ oblíbená univerzální nálepka pro všechno, proti čemu bojují.
Zato víme, co je degenerovaného na stávající stavbě. Především degenerace materiálu víc než 120 lety únavy, dávno za životností. Co nejlevnější projekt, místo pořádného kusu železa občas levnější spojená dvojice profilů s mezerou znemožňující řádnou údržbu, ostuda našich předků. Původní konstrukce změněná kvůli elektrifikaci. Mizerná mostovka je zdrojem velkého hluku. Technická nedostatečnost ke svému účelu.
Svářkové železo nepodléhá únavě materiálu! Pouze korozi. A ta je bohužel díky záměrné neúdržbě (a ne jen Výtoňského mostu) značná. Prostě železářská lobby chce to kvalitní svářkové železo bez obsahu radioaktivních izotopů pro sebe!
To je vtip nebo tady zcela vážně šíříte pseudovědu? Ona by totiž ta ocel nesměla mj. být v kontaktu se vzduchem od toho roku 1945, a tedy lze takovou méně ozářenou ocel nalézt např. v potopených vracích lodí, nejde o případ tohoto mostu.
Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Low-background_steel
A ne, svářeč ani ocelář nejsem, jen aby bylo jasno.
Jasně že to musí být nějaký vtip. Tohle přece nemůže nikdo myslet vážně.
Už jen – jakákoli ruda, co se vytáhla ze země má svou přirozenou radiaci. Jakékoli uhlí použité k tavbě má svou přirozenou radiaci, dá se podle ní i datovat. Co se vytáhlo v 19. století má možná radiaci o něco nižší, protože byly doly mělčí, ale zaručeně ne nulovou.
Zato obsahuje Prdík, Tvrdík a Paroubkium
ježiši kriste, do čeho si to duši dal….
samozřejmě že podléhá, teda nepodléhalo by, kdyby byla konstrukce nadimenzovaná tak, aby napětí v maximech nepřesahovalo určitou mez. pak je životnost teoreticky nekonečná. ale tady se sakra šetřilo, nikdo z těch lidí co ten most navrhoval fakt neplánoval, že se dožije třetí dekády 21. století a ještě se lidi budou handrkovat, jaká je to krása a že je to nezbytná součást panoramatu.
tohle si nastudujte, ať se tady příště neztrapňujete…
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/68815/F2-BP-2017-Vizkova-Ivona-Vizkova_BP_final.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Pokud jde o vzhled, detaily jsou podstatné. Viz například některé výměny původních oken za nová o jiných proporcích. Detaily dělají celek. O účelu se v tomto případě ovšem nepřu.
Ale jděte furt! Fakt je tak těžké pochopit, že jde o funkční dopravní stavbu, která nutně potřebuje rozšířit? Ta nýtovaná konstrukce by jednak po opravě dlouho nevydržela a jednak už je delší čas úzkým hrdlem v kapacitní propustnosti. Nový most bude mít podobný design a ujme se v panoramatu úplně stejně jako dnešní most před 100 lety.
Mělo být „propustná kapacita“. Omlouvám se.
Jistě a Pražský hrad také zbourat a nahradit přibližnou replikou, vždyť je to stavba dávno po životnosti (ironie).
Dokud není potřeba kvůli technickému stavu Pražského hradu omezit průchod lidí skrz něj, snížit rychlost chůze a zakazovat potkávání, není potřeba toto řešit.
Sorry, omlouvám se, jiná to napsat nemůžu… V*le 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Blbá ironie.
Který materiál je na Pražském hradě po životnosti?
No donedavna tam jeden takovy „material“ uradoval. Ale za narodni pamatku ho neprohlasili, takze mohl byt nahrazen. ;o)
No, nedávno bylo vyměněno hodně kamenů po životnosti z Karlova mostu.
Tak byly vyměněny i kameny na Negrelliho viaduktu, ale to je tím, že tyto mosty jsou masivní a životnost kamene je oproti oceli diametrálně jiná. Všiml jste si třeba, že ze žulových oblouků Negrelliho viaduktu v podstatě žádný neopravovaly a pracovali hlavně na pískovcových, které trpí erozí (chemie ve vzduchu a srážky) víc?
Já bych ho neboural. Netrvám na panoramatu z 9. století.
A ta současná troska na pokraji rozpadu tovřila nějaké specifické panorama?
Tady je panorama pražských mostů. Ten současný nesmysl je naštěstí dost daleko na to, aby nebyl vidět. Ostatní mosty mají spodní oblouky, ten starý železniční horní oblouky, a navíc ještě částečně slepené. Nehodí se to tam.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_most%C5%AF_v_Praze#/media/Soubor:Prague_bridges.jpg
Jj, tarten jako správnej člen uličního výboru rozhodl “nehodí se to tam”, tak se to tam nehodí. 😀
Většině národa zjevně chybí jakákoli sebereflexe….
Uliční výbor (Klub za rozpadlou Prahu) chce ten most naopak zachovat..
Poslední věta je v každém případě pravdivá.
https://www.mc-zbraslav.cz/stary-zbraslavsky-most/d-9089
Představte si.
Predstavuju – hromadu zelezneho srotu, ktera snad bude co nejdrive pryc. Navzdory vsem pomatencum, kteri z nejakeho pro me nepochopitelneho duvodu trvaji na “jakoze rekonstrukci”.
„nemocně vyspinovaní“ jsou leda tak staromilci, kteří s vlastním návehrhem přijít nedokázali a teď je chytá fóbie ze změny.
Jasně, zrušme památkové rezervace, jde jen o fobii ze změny! Holašovice do paneláku!
Jasně, pojďme na všechno použít protiargument ad absurdum a tvářit se, že jde o validní reakci.
To že je něco památková rezervace nutně neznamená, že tam je všechno památka ani, že se tam nesmí postavit nic nového.
Ale také to neznamená, že se může vše jen tak zbořit a nahradit čímkoli – byť v závěru už určitá snaha o uměřenost je.
Nevšiml jsem si, že by se v Praze bouralo vše. Já se rozhodně počítám k milovníklům krás Prahy, ale opravdu mi uniká v čem Praha ztratí, kdýž se místo rezavé příhradoviny s oblouky postaví solidně navržený designový kousek se stejnými oblouky. Výhled z Vyšehradu to nezkazí a jinak je to dost mimo Staré město.
Bohužel jako ke všemu se i k tomuto vyjadřují především kulturní barbaři, protože prostě jsme národ kulturních barbarů. Hodnocení vašeho příspěvku tomu odpovídá. Prahu si prostě tihle lidi nezaslouží; no tak ji mít holt nebudou.
Co je na tom mostu tak mimoradneho, ze za ndj tak bojujete
Vasim vnimanim sveta bychom tu dodnes meli drevene chýše.
Toto je ovšem také argument ad absurdum. 🙂 Byť z druhé strany.
Praha bude a ty nebudeš.
Jistě s novým železničním mostem, půl hodiny chůze od skutečného památkového jádra města, Praha už nikdy nebude co bývala. Třeba prorazit tunel s komunikací pod Vyšehradem, který nekulturní barbar by se odvážil, takový ikonický skalní výběžek.
Nemocný jsou památkáři se svou posedlostí chránit nepoužitelný šrot.
Nejsou zkrátka všichni technokraté, smiřte se s tím. Smutné je akorát to vyostření sporu v důsledku vzájemného nepochopení postojů a nesměrování ke konsensu.
Tady je celkem jasne, ze obe strany sporu sve postoje navzajem chapou. Podobne je jasne, ze konsensus v podobe nejakeho kompromisu neni mozny. Receno na tvrdo a bez prikras: Iracionalni pozadavky jedne strany znemoznuji funkcni nahradu bezcenne trosky. A nefunkcni nahrada je k nicemu.
A jak si ten kompromis představujete, když je nutné starou unavenou ocelovou konstrukci vyměnit za novou a k tomu přidat i kolej navíc?
Tyto úvahy shrnul v jednu větu, s kterou se obrátil k Švejkovi: „Vy jste, chlape, degenerovanej. Víte, co je to, když se o někom řekne, že je degenerovaný?“
„U nás na rohu Bojiště a Kateřinský ulice, poslušně hlásím, pane lajtnant, byl taky jeden degenerovanej člověk. Jeho otec byl jeden polskej hrabě a matka byla porodní bábou. Von met ulice a jinak si po kořalnách nenechal říkat než pane hrabě.“
Proč UNESCO zajímá šrot?
Spíš bych se ptal, proč nás zajímá UNESCO. Fakt by byl takový problém, kdyby do Prahy přijelo o pár turistů míň?
Dle mého mínění by do Prahy přijelo turistů stejně, UNESCO neUNESCO.
pár let zpátky jsme na vodáckym slalomovym kanále ve veltrusích sdíleli prostor s anglánama na raftech. a nějak se na náš trénink zatoulala i kámošova manželka, která se tam dala do řeči s holčinou, co je tady po praze měla na starosti. banda mladejch týpků, památky prej viděli z taxíku, v pátek do strip baru a v sobotu na rafty zněl jejich požadavek. nemyslím, že by jim unesco nějak trhalo žíly 😀
Samozřejmě, postbolševismus ve své nahotě. Ono to nemá hodnotu samo o sobě, hodnotu mají jen prachy vyrejžovaný z turistů.
To už je dno.
On naopak naznačuje že by klidně těch turistů mohlo přijet miň, tudíž by se nerejžovalo tolik.
To by mohlo, ale v tom nespočívá význam UNESCO. Stejně jako sdílení nespočívá v komerčním půjčování. Jenže už tak často bohužel předem nastavujeme mysl, protože smyslem našeho života má být prý neustálé zvyšování zisku…
Právě když chceme zachovat hnusnej most k ničemu,tak se ohlížíme jen na rejžování z turistů (UNESCO) a neresime přínosy pro místní.
Tohle fakt není Karlův most, aby to mělo nějakou hodnotu samo o sobě. Není to ani Libeňský most,který tu architektonickou hodnotu má a kde ta debata o zachování měla smysl. Tohle je totéž jak lávky na Florenci – ve chvíli, kdy zmizí, nikomu chybět nebude. A když se presune do Modřan, tak tuplem ne..
Co se týče turistů, je tenhle most za obzorem jejich vnímámí, doslova.
Uzavírá panorama v pohledu od Hradu, na nějž se ještě část těch davů pořád chodí ráda dívat.
UNESCO je čistě kvůli turistům a popularizaci. Jako pražákovi je mi dost jedno jestli je Praha v seznamu nebo ne.
Můžete pojmenovat tu zásadní zmíněnou hodnotu slovy? By mě dost zajímala. Protože většinou se operuje se samogenerovanou hodnotou z toho, že tam ten most tak je, tak jsem si zvykli a tak to má byt a tak je to spravne soudruzi. Není jediná zmínka o unikátní architektuře (protože není), unikátní konstrukci (protože to je řadová konstrukce), historickém významu (není žádný).
A hlavně je to používaný železniční most.
Vzhledem k tomu, že problém Prahy je spis overturismus,tak by to bylo spíš pozitivum. Ještě vymyslet nějaké místo pro náš Centralny port komunikační (nebo jak tomu Poláci říkají) s letištěm,aby tu Prahu mohli minout úplně 😀
Tak určitě, přesunout uzly veřejné dopravy do polí a vázat je primárně na letiště nebo na parkoviště u dálnic, toť vize lákavé přepravní alternativy. 🙂
Protoze jista skupina hleda, kdo by ji s prosazovanim jejiho postoje mohl pomoci. Jinak by takova vec UNESCO celkem pochopitelne nezajimala.
Zbourejte ten hnus a nepřesouvat!
Je mi jedno, co se starým mostem bude, ale ať je pryč a je tam nová kapacitní spojnice.
Mně je taky jedno, jestli starý most skončí ve šrotu nebo někde jinde, ale trochu mi záleží na tom, jestli se z mých daní budou naprosto zbytečně stavět obrovské předimenzované pilíře pro pěší lávku, to bude asi stát o pár korun víc, než ten přesun a instalace za 350 milionů.
Modřany a Lahovice by možná potřebovaly i silniční most. Tím pádem by nebyla nutná Komořanská spojka, včetně jejího komplikovaného napojení na D0
Já bych vzal jedno pole a dal bych ho na parkoviště před technické muzeum. Problem solved.
by vás hnali, to jsou rozumný muzejníci, ne pošahaný aktivisti, co nechápou pojem únava materiálu.
Opravdu? Řekl bych, že se to dost prolíná (a pošahaní jim říkáte vy, když se vám něco z jejich postojů nehodí).
Už tam jedno pole maj, od Výstaviště.
Akorát by to chtělo, aby krajní pole klesala pod nějakým rozumným úhlem a nekončilo to na obou březích zbytečně vysoko.
Já tedy nejsem statik, ale tohle bych řekl, že by dobře nefungovalo 🙂
Samozřejmě ty vysoko umístěné konce toho třípolového mostu v nové poloze jsou problém, to už tu padlo, ale řešením by měly být nově konstruovaná předmostí a využití jen jednoho pole starého mostu, když už tedy je vůle ho zachovat. I tak to bude velmi komplikovaná operace.
krok však musí schválit unesco !!! je vidět kdo je pánem situace a stát nebo sž to není i když by měl…
Jistě, můžeme se vykašlat na OSN a na UNESCO, ale ty konce. Stane se z nás ekonomický a technický skanzen, vy nekulturní techničtí barbaři. Ale tady jistě půjde o prachy. Na druhou stranu se vybudoval naprosto zbytečný ale unikátní zvedací železniční most na dolním konci Vltavské vodní cesty jako součást zřejmě zbytečné rekonstrukce kanálu za miliardy.
Ekonomický a technický skanzen z nás právě dělá zachovávání všech možných zastaralých mostů, nádraží apod. bez realné muzejní hodnoty. Jako by nestačil odstrašující příklad v Ústí nad Orlicí..
Opravdu? A co umění staré věci využít a zapojit do nových? To by ale byla na vás asi přílišná frajeřina. Odstrašující na Ústí i zde je hlavně neschopnost vidět věc v širších souvislostech a najít optimální řešení pro celek.
Tady je prostě velmi težké něco nového a prospěšného prosadit a postavit. Okolí mostu je úděsné, most už nedostačuje současnému provozu, takže neplní svojí základní funkci. Nový most prostě napomůže zkulturnit okolí a nový most zrychlí průjezd a sníží hladinu hluku projíždějících vlaků. Pro místní je to proste posun dobrým směrem. Ten starý dejme do muzea.
do muzea? do vysokých pecí s ním!!!! je to starý šrot… nevkročím na něj bosou nohou až bude v modřaněch
Památkáři už měli všechno naplánované, ale když se teď ozval standa, že na něj nevkročí ani bosou nohou, asi to celé budou muset přehodnotit 😂
Ten starý šrot je velice hodnotný! Neobsahuje totiž radioaktivní izotopy, které se od prvních jaderných výbuchů vyskytují ve veškerém vyrobeném železe a oceli. Díky tomu cena železa vytaveného před r.1945 zaplatí většinu ceny nových objektů na místě starých. Proto se firmy v konkursech perou o zakázky likvidace toho vašeho ,,starého šrotu“!!
Tak toto je snad na cenu za nejvíce pavědecký komentář minimálně za dnešní den.
A co je na tom pavědeckého?
Ocel vyrobená před atomovými výbuchy je prostě míň radioaktivní než ta vyrobená po. A do nějakých citlivých měřících přístrojů je vhodná právě ta stará nekontaminovaná.
Ano, přesně, nekontaminovaná, což konstrukce, která byla celou dobu vystavena vzduchu, není. Viz článek na Wikipedii: Low_background steel.
Já z toho článku a z odkazovaného Background radiation především vyrozumněl to, že celosvětově průměrné do sebe člověk dostane nějakých 2,4 mSv z přirozeného pozadí, přičemž umělý přídavek roku 1963 byl ne zcela zanedbatelných 0.11 mSv, což do roku 2008 stihlo klesnout na zanedbatelných 0.005 mSv ročně. Takže vůbec nevím, o čem se tu jako bavíme.
Já si myslím, že to není ani tak o vzduchu, ale o množství nežádoucích radionuklidu ve slitině oceli.
Pohádky. Okolí je jen o tom, jak se o něj staráte. A tohle není a nebude jiný.
Kravina. Okoli je i o tom, jak je navrzene, jestli je lakave a prehledne pro lidi jdouci pesky a jedouci na kolech, nebo jestli je to sbirka neprehlednych zakouti a schodist, kam se nemala cast lidi pesky boji a na kole je to neprakticke… Jo, uklid a udrzba a oficialni dohled jsou dulezite, ale neformalni dohled v mistech dobre navrzenych pro pohyb lidi lidskou rychlosti taky udela sve.
Někdo někomu brání to okolí přiměřeně místu zlepšit?
Důležité je hlavně aby nájezdy směřovaly na Branické straně do centra a na Smíchovské straně z centra a ne nesmyslně obráceně jak je to na těch vizualizacích. Branická strana je přetížená a Smíchovská přitom prázdná tak aby to odvedlo lidi na tu druhou
A proč by to mělo fungovat? Branická strana je frekventovanější protože to dál do Prahy pro cyklisty někam vede (do centra, nahoru na Pankrác, podél Kunratického potoka na východ), zatímco smíchovská cyklostezka končí u Barrandovského mostu a Lihovaru, odkud se dá rozumně jet zase jen přes řeku (most nebo přívoz).
Podle vizualizace se zrejme propoji Strakonicka silnice s zeleznicni trati Praha – Vrane …. asi novy hybrid . Pest na oko , slon v porcelanu , uplny nesmysl …
Tak si ho vezměte domů.
Vy asi nechapete vyznam slov ironie a sarkasmus …. humanitarni obor ? 🙂
Misto by potrebovalo malou praktickou lavku typu HolKa nebo Troja, postevenou tak, aby spojila cyklostezky bez zbytecneho prevyseni a s nizkymi konstrukcnimi naklady. Nejlepe na obou zvazovanych mistech a jeste k tomu v Sedlci.
Konstrukci zeleznicniho mostu bych radeji videl jako lavku na Cisarskou louku nebo sladkovodni koralovy utes. Uplne nejvic by me tesila vysypana na soukromych pozemcich pamatkaru, peticnicku a NIMBYstu.
Obě jmenované lávky jsou nepříjemně úzké na ten provoz, který na nich je, u té Štvanické je to ještě posíleno strmostí té části od Holešovického břehu. Obě jsou velmi důležité a skvělé spojnice pro pěší i cyklodopravu, obě by byly o dost lepší v dvojnásobné šířce. Už teď, natož při očekávaném růstu zájmu o cyklodopravu do budoucna.
Takže když tady konečně díky využití staré konstrukce vznikne lávka solidní šířky, bude to jen dobře. A doufám, že poučení do budoucna, že lávky pro lidi jdoucí pěšky a lidi na kolech nemusí být nutně co nejužší možné.
Nicméně mezi Chuchlí a Modřany takový provoz nebude… Navíc ta monstrózní konstrukce strašně prodlouží cestu případným pěším, když teď si tam sednou do přívozu. Párkrát jsem to přívozem překonával s malým synkem, pro toho to byla aspoň zábava a asi by se mi nechtělo místo toho chodit půl kilometru navíc, už teď je to pěší štreka na obou stranách, než se někam dojde. Takže vlastně počítejte jen s cyklisty, kteří budou chtít na druhý břeh.
Ono to bude pro cyklisty dost atraktivní, nejlepší způsob jak se dostat ze směru od Berounky na Prahu 4. Dneska můžou jet pod mosty okruhu (zajižďka do kolma, dvakrát nahoru a dolů), přes Barrandovský most (taky zajížďka, nehezké prostředí) nebo jedním z přívozů (čekání, placení, začátek v 7 ráno může být pro někoho pozdě). Souhlasím ale s tím že chodců tu moc nebude, tudíž by to mohlo být méně kolizní.
Pro cyklisty asi jo, ale taky z toho vyplývá, že pro pěší to moc nebude a fakticky se oproti tomu přívozu pro ně doprava zhorší. Opravdu se mi s dítětem nechce furt koukat, jestli se tam někdo neřítí za námi, aby někomu nevběhnul pod kola. To je jako jít s ním po cyklostezce dole. Ani bez dítěte to není moc atraktivní. Dlouhá cesta, nájezdy z obou stran na vystoupání do té výšky, cyklisti se míhají kolem. Proto by nějaká lehká lávka byla lepší. I když je to samozřejmě vcelku zbytečná idea, protože na normální lávku v té oblasti nebudou prachy… Číst vice »
Tam nejdou dát schody? Šířka by měla být pro koexistenci pěších a kolařů OK.
U HolKy je nějaká nepříjemná strmost?
Vždyť to v pohodě vyjde (vyzkoušeno) má tchýně (v důchodu, s velkou nadváhou, dvěma holemi, bechtěrevem, umělou kyčlí a kolenem).
Ano, mohla být o metr až dva širší, ale to by se zde zase vyrojila hromada křiklounů ať se na to pustí i auta, když je tak široká.
Pěšky ten sklon problém není, na kole (při nutnosti opatrné jízdy mezi skupinami lidí jdoucích pěšky vedle sebe) a nutnosti rozjezdu prakticky z nuly (prachmizerně vyřešené nábřeží a napojení lávky) už to problematické být může. Pro člověka na mechanickém vozíku bez dopomoci to taky IMO už bude velmi nepříjemný sklon. Plus myslete na to, že až bude mokro nebo trocha sněhu, problémy se sklonem se znásobí.
Jel jsem tam na kole a taky zíral proč je to tak úzké… Ve špičce velmi obtížně průjezdné a čekám řešení „cyklisto veď kolo“….
V klidu, tuhle tabulku stejně nikdo nikdy nedodržuje :D.
Za me by bylo idealni jet u lavek hlavne na kvantitu. Zde v Modranech by se uzily 2 – 3.
Trojska by si zaslouzila kamosku v Sedlci a na severu od cisticky, HolKa ma dostat soubezny most.
Právě naopak bych volil kvalitu. Tím, že pojedete na kvantitu, získáte hodně lávek, z nichž žádná nebude příjemná a pohodlná, ale bude je škoda zbourat a nahradit lepší, když jsou relativně nové, i když budou nepříjemné a neoblíbené.
Když pojedete na kvalitu, dostanete sice ze začátku míň, ale kvalitních lávek, které mohou plnit svou roli vyšší desítky let a za tu dobu k nim určitě půjde přidat další, stejně kvalitní.
Mostomanie.
Jestli bůh existuje, tak při rozebírání to padne celé do Vltavy a bude klid.
Ano, tohle tvrdím už od začátku, jak s tím začnou hýbat, tak se to rozsype a můžou to odvézt rovnou do hutí.
Vlk se nažere (UNESCO dá štempl) a koza zůstane celá (most bude snesen a vyměněn).
Oni jsou ještě schopní to vylovit.
Nevím, kdo je oni, ale každopádně takováto konstrukce, pokud by tedy do Vltavy spadla (což nevidím jako pravděpodobné, když se rozumně uváže), tam zůstat nemůže, ať už z důvodu plavby, nebo blokování koryta při povodni.
To samozřejmě. Ale myslel jsem „vylovení, vysušení, odbahnění“, aby to ještě zachránili.
To by ho museli na jeřáb uvázat záměrně špatně. Když to teď unese lokomotivu, tak prázdná příhradovina bude mít značné rezervy, zvednutá v místě uložení.
Reálně vzato by tím ty skutečné problémy teprve nastaly.
Já alespoň doufám, že to napřed sundají z pilířů a na rozebrání si to někam kousek odvezou.
A po rozebrání se jim to už nepodaří dát zpětně dohromady.
Sranda bude, az se jim to pri peclivem rozebirani cele rozpadne pod rukama. Pak bude klid.
Ono se jim to rozpadne, a když to budou muset rozpojit v nějakých uzlech, tak si ty uzly zničí (zpět je beztak nesnýtují), takže budou muset velké procento (bude se blížit tomu co SŽ vyšlo ve studiích na opravu) materiálu stejně vyměnit.
Bude se při podjíždění mostů konstrukce částečně zanořovat pod vodu, aby se to lépe vešlo?
Ano, někde to uváděl Hřib. Dvorecký a Barrandovský most konstrukce překoná částečně pod vodou…
Na UNESCO se vykašlat, Praha žádný takový certifikát na rozdíl třeba od Krumlova nebo Telče nepotřebuje.
To samé Drážďany, kde se na to vykašlali.
Samozřejmě. Ani Chartu OSN nepotřebujem!
Poctete si o tech Drazdanech. Je to poucne.
Jaký má tohle smysl? Za každou cenu přestěhovat most vyjde stejně na 345 milionů, krajní pole jsou nevhodně vysoko, celé je to jako lávka předimenzované a bude to žrát velké prostředky na další údržbu, kdo ví jak dlouho to ještě vydží to další rekonstrukce.
Pokud to chcete vážně zachovat tak vemte jedno pole (to v nejlepší kondici), což je dle vizualizace tak akorát pro překlenutí řeky a k tomu dejte normální nájezd z obou stran, ušetří se nějakých 200 mega.
A stejně se bude muset vyměnit 70 % ocelových prvků!?
Bude prakticky nový most.
To je takové řešení ve stylu koza byla sežrána a vlk zůstal o hladu. Sice budeme mít nový železniční most, ale zároveň budeme za těžké peníze opravovat ten původní, no nekup to…
Možná i více, odkaz na zajímavou reportáž
https://www.youtube.com/watch?v=6upJF6KNuhY
IMHO jen pokus o „zavření úst“ a uklidnění protibourací aktivisty a unesco.
Moc tomu nerozumím – zboural bych to a nevymýšlel kraviny.
Já bych to dočasně uklidil někam do kopřiv u bývalého modřanského nádraží, pár let by to tam rezlo a pak zavelel směr Kovošrot.
Jak to začnou zvedat, tak se to rozsype.
Takže ty prachy ušetří.
Snad.
Odborník promluvil. 😀