Výtoňský most přestěhujeme do Modřan, rozhodli radní. Krok však musí schválit UNESCO

Vizualizace přesunu konstrukce Výtoňského mostu do nové lokality. Zdroj: IPRVizualizace přesunu konstrukce Výtoňského mostu do nové lokality. Zdroj: IPR

Převoz pomocí pontonů a instalace nové mostovky vyjdou v lokalitě Chuchle – Vltavanů na 345 milionů. 

Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hobluj

Ještě to chce na přemístěný most umístit dětskou železnici.

centurion.ocean.0x

UNESCO potřebuje Prahu, Praha UNESCO nepotřebuje. Praha je tak silná značka, že je irelevantní, jestli je zapsaná nebo není.

Jaaa

To je zase představa, že na Čecháčky ve světě někdo čeká. 😀

Dave

To se to radním plánuje, když by to měl platit stát. Hurá, propojíme dvě cyklostezky za 350 milionů plus neúnosnou a nekonečnou údržbu.

jaroslav Zvoníček

Holt jsme v degenerovaném dotačním kapitalizmu, kde jsou takové zhovadilosti možné. Když už zbourat, tak zbourat, když to železníčáři nechali schválně zreznout. Ale pak blbnout s převážením tohoto mostu po Vltavě, aby se vyhovělo památkářům, kteří něco takového nepožadují? Zřídí se takto zdaleko nejdražší lávka pro pěší a cyklisty místo kapacitně vyhovujícího přívozu. Ten most není jen součást panoramatu, ale také technická památka, takový most už nikdo nepostaví. Ale musíte spěchat, nebo se přes vznikající Dvorecký most nedostanete. A když už chcete blbnout na kvadrát, pak navrhuji přesun vzduchem na nějaké potřebné místo pomocí balónů a vzducholodí. Letecká doprava má… Číst vice »

Vašek H.

Já už se moc těším, až jednoho krásného dne řekne nějaký znalec z Kloknerova ústavu, že se musí okamžitě zastavit na mostě vlakový provoz, načež budou všechny vlaky končit na rozkopaném zaprášeném Smíchově, zoufalí dojíždějící se budou mačkat v přeplněném metru B nebo ztrácet čas zdlouhavým odklonem přes přeplněné Vinohradské tunely a pak se konečně možná zodpovědní plácnou do čela a začnou opravdu ten problém řešit…

Lars

Zapomínáte, že most inteligence už je v provozu, takže dálkovina by mohla jezdit na hlavák

Vašek H.

To sice ano, ale to prodlouží jízdní dobu o deset minut a hlavně způsobí kapacitní problémy na trati z Krče do Vršovic a hlavně ve Vinohradských tunelech (pokud se nepostaví nějaké provizorní napojení z Vršovic na první tunel). Nějaké náhradní řešení se vždycky najde, ale smutné na tom je, že to vůbec nemuselo nastat…

Jaaa

Ano, kdyby pánové ze SŽ dělali svoji práci pořádně a netlačili za bakšiš novej most za každou cenu.

Pako

Paráda. Na to místo sedne jako kdyby tam stál odjakživa. Za mne souhlas.👍 Jůnesko ať si trhne.

tarten

Nevím jestli sedne do panoramatu „jako kdyby tam stál odjakživa“, ale jistě lépe, než ten stávající bazmek.

kopr

OMO hloupost, to tam chteji akorat tak ti kolotocari, co vlastni Rozmarynu jako dalsi atrakci, ne? Podivejte se, jak jsou provedene najezdy na ten pekny most, smutne.

Pepa

to nijak neřeší že na jeho místě má vyrůst a pražský panorama degradovat naprosto degenerovaná stavba. to je tak těžký pochopit, že nešlo o most jako takovej, ale o ten most v tom konkrétním místě? to je neuvěřitelný jak nemocně se tahle debata o památkový ochraně vyspinovala.

nowas

Panaroma může dělat zhruba stejná stavba s obloukama. Nemusí to být rezavej nýtovanej šmejd.

tarten

Jestli něco panorama degraduje, je to stávající most. Naštěstí to místo je od exponovaného centra relativně daleko, tak to nehyzdí moc.

Y.K.

Přemýšlím co je na té nové stavbě degenerované a na té staré tak unikátně skvělé. Oboje jsou tři oblouky pro panorama, dopad bude stejný, detaily mostu jiné. Ten starý most není nijak krásný, zdobný, ani unikártní ani původní, prostě si jen lidi zvykli. Což si myslím není dost na to, aby něco bylo památka, pokud to má stále plnit svůj hlavní účel t.j. primárně infrastrukturní stavba.

Kubrt

V dezinfo kruzích je slovo „degenerovaný“ oblíbená univerzální nálepka pro všechno, proti čemu bojují.

tarten

Zato víme, co je degenerovaného na stávající stavbě. Především degenerace materiálu víc než 120 lety únavy, dávno za životností. Co nejlevnější projekt, místo pořádného kusu železa občas levnější spojená dvojice profilů s mezerou znemožňující řádnou údržbu, ostuda našich předků. Původní konstrukce změněná kvůli elektrifikaci. Mizerná mostovka je zdrojem velkého hluku. Technická nedostatečnost ke svému účelu.

Michal Bartoníček

Ale jděte furt! Fakt je tak těžké pochopit, že jde o funkční dopravní stavbu, která nutně potřebuje rozšířit? Ta nýtovaná konstrukce by jednak po opravě dlouho nevydržela a jednak už je delší čas úzkým hrdlem v kapacitní propustnosti. Nový most bude mít podobný design a ujme se v panoramatu úplně stejně jako dnešní most před 100 lety.

Michal Bartoníček

Mělo být „propustná kapacita“. Omlouvám se.

jaroslav Zvoníček

Jistě a Pražský hrad také zbourat a nahradit přibližnou replikou, vždyť je to stavba dávno po životnosti (ironie).

Air Traveller

A ta současná troska na pokraji rozpadu tovřila nějaké specifické panorama?

tarten

Tady je panorama pražských mostů. Ten současný nesmysl je naštěstí dost daleko na to, aby nebyl vidět. Ostatní mosty mají spodní oblouky, ten starý železniční horní oblouky, a navíc ještě částečně slepené. Nehodí se to tam.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_most%C5%AF_v_Praze#/media/Soubor:Prague_bridges.jpg

Jaaa

Jj, tarten jako správnej člen uličního výboru rozhodl “nehodí se to tam”, tak se to tam nehodí. 😀

Většině národa zjevně chybí jakákoli sebereflexe….

Jaaa

Představte si.

Jiří Kocurek

„nemocně vyspinovaní“ jsou leda tak staromilci, kteří s vlastním návehrhem přijít nedokázali a teď je chytá fóbie ze změny.

Jaaa

Bohužel jako ke všemu se i k tomuto vyjadřují především kulturní barbaři, protože prostě jsme národ kulturních barbarů. Hodnocení vašeho příspěvku tomu odpovídá. Prahu si prostě tihle lidi nezaslouží; no tak ji mít holt nebudou.

Jan

Proč UNESCO zajímá šrot?

Plecháč

Spíš bych se ptal, proč nás zajímá UNESCO. Fakt by byl takový problém, kdyby do Prahy přijelo o pár turistů míň?

Kubrt

Dle mého mínění by do Prahy přijelo turistů stejně, UNESCO neUNESCO.

Dejf

pár let zpátky jsme na vodáckym slalomovym kanále ve veltrusích sdíleli prostor s anglánama na raftech. a nějak se na náš trénink zatoulala i kámošova manželka, která se tam dala do řeči s holčinou, co je tady po praze měla na starosti. banda mladejch týpků, památky prej viděli z taxíku, v pátek do strip baru a v sobotu na rafty zněl jejich požadavek. nemyslím, že by jim unesco nějak trhalo žíly 😀

Míša

Zbourejte ten hnus a nepřesouvat!

Michal Bartoníček

Je mi jedno, co se starým mostem bude, ale ať je pryč a je tam nová kapacitní spojnice.

Plecháč

Mně je taky jedno, jestli starý most skončí ve šrotu nebo někde jinde, ale trochu mi záleží na tom, jestli se z mých daní budou naprosto zbytečně stavět obrovské předimenzované pilíře pro pěší lávku, to bude asi stát o pár korun víc, než ten přesun a instalace za 350 milionů.

Pavel

Modřany a Lahovice by možná potřebovaly i silniční most. Tím pádem by nebyla nutná Komořanská spojka, včetně jejího komplikovaného napojení na D0

Ondra

Já bych vzal jedno pole a dal bych ho na parkoviště před technické muzeum. Problem solved.

Dejf

by vás hnali, to jsou rozumný muzejníci, ne pošahaný aktivisti, co nechápou pojem únava materiálu.

P_V

Už tam jedno pole maj, od Výstaviště.

Mickey

Akorát by to chtělo, aby krajní pole klesala pod nějakým rozumným úhlem a nekončilo to na obou březích zbytečně vysoko.

Kubrt

Já tedy nejsem statik, ale tohle bych řekl, že by dobře nefungovalo 🙂
Samozřejmě ty vysoko umístěné konce toho třípolového mostu v nové poloze jsou problém, to už tu padlo, ale řešením by měly být nově konstruovaná předmostí a využití jen jednoho pole starého mostu, když už tedy je vůle ho zachovat. I tak to bude velmi komplikovaná operace.

standa

krok však musí schválit unesco !!! je vidět kdo je pánem situace a stát nebo sž to není i když by měl…

jaroslav Zvoníček

Jistě, můžeme se vykašlat na OSN a na UNESCO, ale ty konce. Stane se z nás ekonomický a technický skanzen, vy nekulturní techničtí barbaři. Ale tady jistě půjde o prachy. Na druhou stranu se vybudoval naprosto zbytečný ale unikátní zvedací železniční most na dolním konci Vltavské vodní cesty jako součást zřejmě zbytečné rekonstrukce kanálu za miliardy.

Michal82

Tady je prostě velmi težké něco nového a prospěšného prosadit a postavit. Okolí mostu je úděsné, most už nedostačuje současnému provozu, takže neplní svojí základní funkci. Nový most prostě napomůže zkulturnit okolí a nový most zrychlí průjezd a sníží hladinu hluku projíždějících vlaků. Pro místní je to proste posun dobrým směrem. Ten starý dejme do muzea.

standa

do muzea? do vysokých pecí s ním!!!! je to starý šrot… nevkročím na něj bosou nohou až bude v modřaněch

Filip

Památkáři už měli všechno naplánované, ale když se teď ozval standa, že na něj nevkročí ani bosou nohou, asi to celé budou muset přehodnotit 😂

Jaroslav

Ten starý šrot je velice hodnotný! Neobsahuje totiž radioaktivní izotopy, které se od prvních jaderných výbuchů vyskytují ve veškerém vyrobeném železe a oceli. Díky tomu cena železa vytaveného před r.1945 zaplatí většinu ceny nových objektů na místě starých. Proto se firmy v konkursech perou o zakázky likvidace toho vašeho ,,starého šrotu“!!

Jedno kde hlavně správné nájezdy

Důležité je hlavně aby nájezdy směřovaly na Branické straně do centra a na Smíchovské straně z centra a ne nesmyslně obráceně jak je to na těch vizualizacích. Branická strana je přetížená a Smíchovská přitom prázdná tak aby to odvedlo lidi na tu druhou

cbv

Podle vizualizace se zrejme propoji Strakonicka silnice s zeleznicni trati Praha – Vrane …. asi novy hybrid . Pest na oko , slon v porcelanu , uplny nesmysl …

Michal Bartoníček

Tak si ho vezměte domů.

cbv

Vy asi nechapete vyznam slov ironie a sarkasmus …. humanitarni obor ? 🙂

Clovek

Misto by potrebovalo malou praktickou lavku typu HolKa nebo Troja, postevenou tak, aby spojila cyklostezky bez zbytecneho prevyseni a s nizkymi konstrukcnimi naklady. Nejlepe na obou zvazovanych mistech a jeste k tomu v Sedlci.

Konstrukci zeleznicniho mostu bych radeji videl jako lavku na Cisarskou louku nebo sladkovodni koralovy utes. Uplne nejvic by me tesila vysypana na soukromych pozemcich pamatkaru, peticnicku a NIMBYstu.

Jakub P

Obě jmenované lávky jsou nepříjemně úzké na ten provoz, který na nich je, u té Štvanické je to ještě posíleno strmostí té části od Holešovického břehu. Obě jsou velmi důležité a skvělé spojnice pro pěší i cyklodopravu, obě by byly o dost lepší v dvojnásobné šířce. Už teď, natož při očekávaném růstu zájmu o cyklodopravu do budoucna.

Takže když tady konečně díky využití staré konstrukce vznikne lávka solidní šířky, bude to jen dobře. A doufám, že poučení do budoucna, že lávky pro lidi jdoucí pěšky a lidi na kolech nemusí být nutně co nejužší možné.

PetrH

Nicméně mezi Chuchlí a Modřany takový provoz nebude… Navíc ta monstrózní konstrukce strašně prodlouží cestu případným pěším, když teď si tam sednou do přívozu. Párkrát jsem to přívozem překonával s malým synkem, pro toho to byla aspoň zábava a asi by se mi nechtělo místo toho chodit půl kilometru navíc, už teď je to pěší štreka na obou stranách, než se někam dojde. Takže vlastně počítejte jen s cyklisty, kteří budou chtít na druhý břeh.

Mirek

U HolKy je nějaká nepříjemná strmost?
Vždyť to v pohodě vyjde (vyzkoušeno) má tchýně (v důchodu, s velkou nadváhou, dvěma holemi, bechtěrevem, umělou kyčlí a kolenem).

Ano, mohla být o metr až dva širší, ale to by se zde zase vyrojila hromada křiklounů ať se na to pustí i auta, když je tak široká.

Jakub P

Pěšky ten sklon problém není, na kole (při nutnosti opatrné jízdy mezi skupinami lidí jdoucích pěšky vedle sebe) a nutnosti rozjezdu prakticky z nuly (prachmizerně vyřešené nábřeží a napojení lávky) už to problematické být může. Pro člověka na mechanickém vozíku bez dopomoci to taky IMO už bude velmi nepříjemný sklon. Plus myslete na to, že až bude mokro nebo trocha sněhu, problémy se sklonem se znásobí.

Michal M

Jel jsem tam na kole a taky zíral proč je to tak úzké… Ve špičce velmi obtížně průjezdné a čekám řešení „cyklisto veď kolo“….

Clovek

Za me by bylo idealni jet u lavek hlavne na kvantitu. Zde v Modranech by se uzily 2 – 3.
Trojska by si zaslouzila kamosku v Sedlci a na severu od cisticky, HolKa ma dostat soubezny most.

Jakub P

Právě naopak bych volil kvalitu. Tím, že pojedete na kvantitu, získáte hodně lávek, z nichž žádná nebude příjemná a pohodlná, ale bude je škoda zbourat a nahradit lepší, když jsou relativně nové, i když budou nepříjemné a neoblíbené.

Když pojedete na kvalitu, dostanete sice ze začátku míň, ale kvalitních lávek, které mohou plnit svou roli vyšší desítky let a za tu dobu k nim určitě půjde přidat další, stejně kvalitní.

jaroslav Zvoníček

Mostomanie.

jaroslav.dohnalik

Jestli bůh existuje, tak při rozebírání to padne celé do Vltavy a bude klid.

Honza

Ano, tohle tvrdím už od začátku, jak s tím začnou hýbat, tak se to rozsype a můžou to odvézt rovnou do hutí.
Vlk se nažere (UNESCO dá štempl) a koza zůstane celá (most bude snesen a vyměněn).

PetrH

Oni jsou ještě schopní to vylovit.

Kubrt

Nevím, kdo je oni, ale každopádně takováto konstrukce, pokud by tedy do Vltavy spadla (což nevidím jako pravděpodobné, když se rozumně uváže), tam zůstat nemůže, ať už z důvodu plavby, nebo blokování koryta při povodni.

Jiří Kocurek

To by ho museli na jeřáb uvázat záměrně špatně. Když to teď unese lokomotivu, tak prázdná příhradovina bude mít značné rezervy, zvednutá v místě uložení.

tarten

Reálně vzato by tím ty skutečné problémy teprve nastaly.

Kyz

Bude se při podjíždění mostů konstrukce částečně zanořovat pod vodu, aby se to lépe vešlo?

Vesper

Na UNESCO se vykašlat, Praha žádný takový certifikát na rozdíl třeba od Krumlova nebo Telče nepotřebuje.

Petr

To samé Drážďany, kde se na to vykašlali.

Jan Tichavský

Jaký má tohle smysl? Za každou cenu přestěhovat most vyjde stejně na 345 milionů, krajní pole jsou nevhodně vysoko, celé je to jako lávka předimenzované a bude to žrát velké prostředky na další údržbu, kdo ví jak dlouho to ještě vydží to další rekonstrukce.

Pokud to chcete vážně zachovat tak vemte jedno pole (to v nejlepší kondici), což je dle vizualizace tak akorát pro překlenutí řeky a k tomu dejte normální nájezd z obou stran, ušetří se nějakých 200 mega.

Lukáš F.

A stejně se bude muset vyměnit 70 % ocelových prvků!?

Někdo

Bude prakticky nový most.

Lukáš F.

To je takové řešení ve stylu koza byla sežrána a vlk zůstal o hladu. Sice budeme mít nový železniční most, ale zároveň budeme za těžké peníze opravovat ten původní, no nekup to…

zdroj

Možná i více, odkaz na zajímavou reportáž
https://www.youtube.com/watch?v=6upJF6KNuhY

Air Traveller

IMHO jen pokus o „zavření úst“ a uklidnění protibourací aktivisty a unesco.

Moc tomu nerozumím – zboural bych to a nevymýšlel kraviny.

Lysimachia

Já bych to dočasně uklidil někam do kopřiv u bývalého modřanského nádraží, pár let by to tam rezlo a pak zavelel směr Kovošrot.

Honza

Jak to začnou zvedat, tak se to rozsype.
Takže ty prachy ušetří.

Někdo

Snad.