dkv_obrazok

Vytíženou „dvojku“ kolem D8 čeká velká oprava, nákladní auta mohou úsek objet jen po dálnici

Silnice II/608 u Klíčan. Foto: Google Street ViewSilnice II/608 u Klíčan. Foto: Google Street View

Krajská Správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS) začne v pondělí s jednou z největších oprav silnic II. třídy letošního

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

dálnice tedy bude v tomto úseku bezplatná? Nebo pouze nad 3,5t a osobní auta, jelikož budou mít alternativu, budou muset mít známku?

Filip Jirsák

Proč by měla být bezplatná? Neexistuje žádné právo používat silnice zdarma.

Jarda

v případě, že je na dálnici směřována objížďka, mýto ani dalniční známky neplatí. Ale tady, pokud jsou objížďky dvě, tak to je docela rébus. Hlavně poslední dobou se nějak zavedlo pravidlo, hlavně neposlat objíznou trasu na dálnici, což dříve třeba více fungovalo

Filip Jirsák

Ano, takový je tu divný zvyk. Ale nemáme v ústavě zakotvené žádné právo používat silnice zdarma. Takže není žádný důvod, proč by dál na dálnici neměl platit poplatek a mýto, i když je ten úsek zrovna na objízdné trase.

anonym

V Ustave asi ne. Nicmene plati, ze pokud je dalnice jedina pristupova cesta musi byt bezplatna resp. ani to snad nemuze byt dalnice, viz napr. I/4 Praha-Jiloviste

Filip Jirsák

Není žádný důvod, proč by něco takového mělo platit. Naopak je potřeba začít řešit mýto na všech silnicích.

anonym

Mne to naopak prijde logicke. Jednou z uloh statu je zajistit dopravni obsluznost a pristupnost sidel z nasich dani. Dokud nejsou vsechny silnice zpoplatneny dava smysl, ze do kazdeho sidla by mela byt moznost se dostat bez placeni individualne. Tzn. nemuze byt jedinou pristupovou komunikaci dalnice ci silnice pro motorova vozidla, protoze to by vylucovalo nemajitele os. automobilu (chodce, cyklisty, babetisty). Nicmene u objizdek to je neco jineho a dokud bude existovat bezplatna alternativa k nejlepsi objizdne trase vedene po dalnici, tak jsem presvedcen, ze dalnice by mela i nadale zustat zpoplatnena. Otazkou jr, jestli by nemela byt povinnost vyznacit… Číst vice »

Filip Jirsák

Udělal jste typickou chybu – předpokládáte, že jediný způsob, jak se někam dostat, je jet autem. Navíc to, že by nějaké místo bylo dostupné jen po zpoplatněné komunikaci, je v ČR čistě teoretická.

To, že se neustále staví obchvaty, a auta pak stejně jezdí přes obce, protože je to pro ně výhodnější, je špatně. Proto se musí zavést celoplošné mýto, aby bylo možné regulovat automobilovou dopravu cenou podle toho, jak moc kde škodí.

N.N.

Základní způsob jak se někam dostat je … pěšky.

Po železnici a dálnici to legální není.

Filip Jirsák

Tak teď ještě zbývá najít obec, která je celá obkroužená železnicemi a dálnicemi tak, že mezi nimi není žádné místo, kudy by se dalo jít pěšky. Že kdybyste šel pět metrů vedle jedné dálnice, už jdete po jiné dálnici nebo železnici.

N.N.

A jinak tu chybu předřečníkovi podsouváte, napsal totiž:

„protoze to by vylucovalo nemajitele os. automobilu (chodce, cyklisty, babetisty).“

Kapka

To je pravda a taky nemáme v ústavě zakotvrné žádné právo používat cyklostezky zdarma. Mýto na cyklostezky hned a hlavně zakázat zákonem jízdu cyklistů po silnici, kde je vedle ní souběžná cyklostezka.

N.N.

Ani chodníky, pěší zóny nebo i chůzi po lese. Ne v Ústavě.

Filip Jirsák

Hned po té, co se zákonem zakáže jízda autům po silnici, kde souběžně vede silnice vyšší třídy nebo dálnice.

N.N.

Proč bych nemohl jít pěšky nebo jet na kole po silnici zdarma?

Filip Jirsák

Vždyť teď můžete, brání vám v tom snad něco? Ale neznamená to, že to tak musí být navždy. Akorát je nepravděpodobné, že by v nejbližších desítkách let bylo na veřejných cestách mýto, které by pokrývalo všechny náklady. Tj. nějaká část bude stále placena z daní, všichni tedy dostanou na mýto nějakou slevu – a pěší i cyklisté se v pohodě vejdou do téhle slevy, takže nebudou platit nic.

Kapka

Celá 608 je na Středočeském území odporný tankodrom už celá desetiletí, v posledních letech tam nebylo co zhoršit. Horší údržbu svěřeného majetku kraj předvedl snad už jen na staré Strakonické, kterou nechal zchátrat tak, že musela být mezi Mníškem a Voznicí uzavřena a opravu očividně ani jeden ze dvou radních pro dopravu nechystá.

MartinS.

I když by si to mnozí přáli, aby mohli hejtovat, opravy silnic nespadají pod oba radní pro dopravu, ale jen pod jednoho… má to přímo v názvu funkce: radní pro oblast silniční dopravy.

Kapka

Mnozí by si hlavně přáli, aby ze svých daní živili pouze jednoho radního pro dopravu, tak jako v jiných krajích a za ušetřené peníze na toho druhého zbytečného se opravila nějaká ta silnice.

Kubrt

Já jako obyvatel Středočeského kraje uspořádání se dvěma radními podporuju, protože veřejná doprava a silniční hospodářství jsou dvě rozdílné disciplíny a při velikosti a rozmanitosti kraje je tu dost práce pro oba.

Kapka

Na veřejnou dopravu má kraj IDSK. V jiných krajích a ve vládě to zvládá jeden člověk, pokud by se oba dělili o jeden plat nemám s tím problém, ale takto si financuji z daní zbytečnou pijavici.

Adam Ř

Mě teda dva radní pro dopravu přijdou velmi rozumný systém. Každodenně pohyb milionu lidí je docela složitý problém, i jeho polovina je významnější téma než co mají na starosti jiní radní

Leinad

Radní pro veřejnou dopravu má pod palcem i autobusy a měl by tlačit i na svého kolegu, aby mu autobusy jezdily. 😀

Pavel Q

Silnice mezi Malou Svatou Horou a Voznicí, tzv. Andělské schody, byla při stavbě současné D4 ukousnuta z boku. Od té doby slouží jako lesní ceste. Při nějaké výluce tudy snad jezdily autobusy.

MP22

Rekonstrukce je potřeba jako sůl, takže dobrá zpráva.. ale je škoda že se do ní nevejde výstavba okružní křižovatky (nejlépe turbo) zde https://mapy.com/s/budatunate a přestavba té stávající též na turbo.. ten provoz tam už začíná být na hraně a hodilo by se. Možná by nebylo od věci, přestavět komunikace od MUK Úžice po tyto kruháče na čtyřpruh, staví a bude se tam stavět stovky tisíc m2 hal a ta infrastruktura tomu vůbec neodpovídá.

M474003

Co takhle přitáhnout k úžickým halám nějakou kolej? Kolejiště je odtud kousek.

richmond

a přitom koleje jsou co by kamenem dohodil, ale kamionová lobby je silnější

Krusty55

To neni ani o lobby, jako spis o tom, ze by se ty vlaky na nase totalne pretizene koleje stejne nevesly…