dkv-spojujeme

Výtah na Orlíku a přetah na Slapech bude jen na objednávku den předem, Kořensko je bez vody

Nově prodloužená dráha výtahu na Orlíku v horní vodě. Pramen: Metrostav a.s.Nově prodloužená dráha výtahu na Orlíku v horní vodě. Pramen: Metrostav a.s.

S velkými omezeními přeci jen začne 1. května sezona rekreační plavby na celé labsko-vltavské vodní cestě a také na Baťově

S velkými omezeními přeci jen začne 1. května sezona rekreační plavby na celé labsko-vltavské vodní cestě a také na Baťově kanálu, jinak též průplavu Otrokovice – Rohatec včetně řeky Moravy. Oznámila to na Twitteru ředitelka Státní plavební správy Klára Němcová.

Omezení se týkají především Vltavy, konkrétně lodního výtahu na Orlíku, přetahu za traktorem na Slapech a plavební komory Kamýk. Samostatnou kapitolou pak je plavební komora Kořensko pod soutokem Vltavy s Lužnicí, která dlouhodobě trpí nedostatkem vody v Orlíku. Aktuálně je zavřená, což je na začátku sezony výjimečné. Většinou se kvůli nedostatku vody zavírá v polovině prázdnin.

Zdvihadlo Orlík bude v období od 1. do 31. května v provozu vždy jen v pátek, sobotu a neděli, a to od 10:00 do 12:00 a od 13:00 do 15:00. Přepravu plavidla je přitom nutno objednat minimálně den předem v přesně vymezené hodiny. Loni byl výtah v provozu v pondělí, pátek, sobotu a v neděli od 8:00 do 17:00 bez objednávky. Podobná omezení platí i pro Slapy, kde lodě hráz překonávají za traktorem. I zde je nutná objednávka den předem. Podrobnosti jsou na stránkách plavební správy. Horní Vltava od Českých Budějovic do Týna nad Vltavou přitom bude od začátku května fungovat neomezeně jako loni. Zdymadla zde budou v provozu celý týden od rána do večera s přestávkou na oběd.

Povodí Vltavy vysvětluje omezení na Orlíku a Slapech tím, že přehrady patří k „prvkům kritické infrastruktury a je třeba na nich dodržet veškerá preventivní opatření vydaná v souvislosti s šířením koronaviru“. Zajímavostí je, že komora vodního díla Hněvkovice bude od května fungovat bez omezení jako loni.

Stát investoval do vodní cesty (splavnění řeky) mezi Budějovicemi a Orlíkem v minulých letech přes dvě miliardy korun. Výtah na Orlíku prochází modernizací za sto milionů. Přesto budou plavba i služby letos v květnu omezené.

Plavební komora na Hněvkovické přehradě je druhá nejvyšší v republice. Autor: Zdopravy.cz

Plavební komora na Hněvkovické přehradě je druhá nejvyšší v republice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Tagy lodní zdvihadlo Orlík rekreační plavba Slapy vltavská vodní cesta
15 komentářů