lot
Dopravci Infrastruktura Železnice

Vystupujte jen přední částí soupravy. V Duchcově se po modernizaci nevejdou vlaky k nástupišti

Rychlík v Duchcově, který se nevejde k nástupišti.Foto: Jan Kroupa
Rychlík v Duchcově, který se nevejde k nástupišti. Foto: Jan Kroupa
Výstup v Duchcově je po modernizaci možný jen z prvních čtyř vozů.

Správa železnic dokončila modernizaci nástupišť v Duchcově. Investice ale nepřinesla úplné zvýšení komfortu. Nástupiště jsou kratší než před modernizací a některé soupravy se k němu nevejdou.

České dráhy na problém přišly ve středu, kdy se poprvé nová nástupiště otevřela. Nástupiště jsou dlouhá jen 120 metrů, na některých vlacích jezdí do Duchcova soupravy se šesti či více vagóny a délka soupravy tak dosahuje více než 150 metrů. Část cestujících tak nemůže vystoupit na nástupiště přímo z vozu, ve kterém sedí.

„V reakci na tuto skutečnost jsme okamžitě přijali vnitřní opatření k zajištění bezpečnosti. Průvodčí ve vlacích dálkové dopravy, které ve stanici Duchcov zastavují, informujeme o tom, že v Duchcově je možné bezpečně vystupovat pouze z prvních 4 vozů soupravy,“ řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Kola a kočárky je nutné před výstupem v Duchcově uložit do předních vozů soupravy. „U většiny vlaků to znamená menší omezení, u jednoho páru vlaků (R 604/605) je nutné takto upozornit cestující až 3 vozů,“ dodala.

Potřebuje nástupiště o 80 metrů delší, říkají České dráhy

České dráhy už upozornily na problém ministerstvo dopravy jako objednatele a Správu železnic. Jejich stanovisko zjišťujeme. Reálně ale může nastat i situace, kdy se zastavování rychlíků v Duchcově zruší. „ Pokud bude objednatel trvat na zastavování rychlíků v Duchcově i nadále, pak doporučujeme prodloužení nástupišť na délku 200 metrů,“ dodala Rajnochová.

Informace zaměstnancům Českých drah ohledně problému v Duchcově
Informace zaměstnancům Českých drah ohledně problému v Duchcově

Správa železnic se v červnu pochlubila modernizací zastávky na facebooku. Kromě nového nástupiště došlo k rekonstrukci podchodu a redukci schodišť.

Akce je součástí stavby modernizace trati mezi Oldřichovem u Duchcova a Bílinou za 1,9 miliardy korun. Během stavby dochází ke kompletní rekonstrukci, která umožní zrychlení až na 140 km/h. Skončit má v roce 2021.

Autorem projektu je společnost Sudop Praha. Celý záměr včetně nástupiště o délce 120 metrů schválila centrální komise ministerstva dopravy. Správa železnic a ministerstvo dopravy byly požádány o vyjádření, které doplníme po jeho zaslání.

Odebírat
Upozornit na
guest
216 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

V poslední době celkově ty rekonstrukce na železnici velmi často vedou ke snížení kapacity železniční infrastruktury včetně značného omezení komfortu odbavení proti stavu, kdy byla rekonstruovaná stavba prvně uvedena do provozu. Železnice se těmito rekonstrukcemi jakoby odlidšťuje. Viz např. Louku u Litvínova. Všechno důsledek úporného šetření.

Démon

A proč tam jezdí tak dlouhé vlaky, když se s tím v projektu nepočítalo?

realista

A proč se s tak dlouhými vlaky v projektu nepočítalo, když přece všichni ti „odborníci“ zúčastnění na předprojektové i projektové přípravě museli vědět, že tam (minimálně některé) tak dlouhé vlaky odjakživa jezdí a zastavují, protože je to potřeba?

Blacklist

Je otázkou, kdy se to připravovalo. MD totiž zastavování většiny R v minulosti Duchcově zrušilo, takže je možné, že se to projektovalo jen na regionální dopravu.

xyz

Jeden pár rychlíků zastavoval v Duchcově vždy – i po onom zrušení zastavování ostatních rychlíků (k čemuž došlo od prosince 2015).

Romanero

Tak hlavně, že Svoboda zatlachal na kolokviu a hned položil důkaz, jak to myslí vážně. Co dodat slušného..?

Mirek Zv.

To jsou podle mě věci, za které by měl ten, kdo to zadá nebo schválí, jít natvrdo bručet. Dokud to nebude, nepohneme se z místa.

Jirka

To zkracování nástupišť opravdu nechápu.

medvěd

A není problém jinde ? Kolik lidí se k tomu vyjadřuje a výsledek je na světě……..

realista

Zkuste jinou otázku: kolik problematiky skutečně znalých lidí se k tomu skutečně vyjadřuje – a uvidíme, jaká bude odpověď pak.

Alibaba

Co nechápete?
Kratší nástupiště je levnější na stravbu a na údržbu.

Martin

…v celkove sume rekonstrukce jsou to drobne, takze opravdu nechapu duvod…

Vašek

To samé Beroun- Závodí. 2x Regionova, revitalizace za milióny, krátké nástupiště, dveře mimo perón. Bez komentáře.

Tomáš

Nech sa páči, odporúčam sa previezť vlakom R 8xx na zastávku Zvolen mesto. 8 vozňové súpravy, ktoré sa vôbec na to nástupište nezmestia. Síce to nie je modernizované, ale absolútne to nikto nerieši a ľudia vystupujú doslova na priecestí alebo až za ním. Keďže sa jedná zväčša o staré B-éčka, len ťažko sa hlásenie vlakového personálu dostane k týmto cestujúcim. Samozrejme vždy ich na to vlaková čata upozorní ústne, avšak cestujúci nedbajú.
Nikto si nad tým hlavu neláme, ani tu by som si ju nelámal.

vjkm

No až si při výstupu někdo tu hlavu zlomí, uvidíte, jak se začnou lámat hlavy …

-TR-

Na Slovensku asi ne.

patology_chef

Anebo Bratislava-Vinohrady, speciálně třetí kolej. Vejde se tam 8-9 vozů, běžný rychlík k Tatrám má 10-13 a jak na potvoru je první třída vzadu 🙂

Jiří Kocurek

Prostě bezchybná SprŽel. Vymyslí nesmysl, ale trvají na něm. Protože chyba se nepřiznává, na chybě je nutno trvat.

Brian Griffin

Teď si povíme, jak je to obecně doopravdy:
provozovatel dráhy samozřejmě při rekonstrukcích nestanovuje délky nástupišť vlastním rozhodnutím – ostatně jeho vlaky to nejsou, které tam budou zastavovat. Takže pěkně osloví dopravce, ale hlavně objednatele, protože dopravci se mohou měnit jak ponožky, kdežto objednatelé jsou stálice. A co ti provozovateli závazně sdělí, že budou na oné modernizované infrastruktuře provozovat, s tím se jde do projektu. Jak prosté, drahý Watsone.

Gwann

Aha, a za dva roky, až se změní dopravní koncept,tak reko znova? Tohle je neoddiskutovatelny průser spr zel. Max si toho měl všimnout i někdo jiný…

Brian Griffin

Tak je tady předpoklad, že objednatel je svéprávný a co stanoví, to platí. Pokud „za dva roky“ změní dopravní koncept, no tak má holt smolíka pacholíka – což je pravděpodobně i tenhle případ v Duchcově.
Víte co? Uděláme myšlenkový experiment: připusťme teď ryze pro pracovní účely, že byste měl pravdu a provozovatel dráhy by měl stavět ty peróny tak, aby stačily a nedocházelo k takovýmhle scénkám. A teď pozor, zásadní otázka: to znamená jak dlouhé..??
Mínusy samotné nejsou odpovědí 😉

Vašek

V Duchcově zastavují rychlíky celá desetiletí. Stačilo si před projektováním sednout na odpoledne na pešunk a počítat vagóny u vlaků, co tam zastavují. To by se ale musela zvednout pr…. od počítače.

Josef Trögl

ALe celá desetiletí do nich moc lidí nenastupuje, zastávka je od města dost z ruky. MHD jezdí, ale pokračuje až do Telplic, přestoupit se dá až tam. Ale hodila by se lehce zlepšená koordinace přestupů.

Daniel Šafrata

Vážený pane,
pokud s tím nejezdíte, tak se raději nevyjadřujte Jinak je to snad i stavěno pro budoucí generace? Používají to lidé jak při cestě do práce tak školáci a ráno nás jezdí dost. Krom toho tam parkují auta z okolních vesnic.

pozorovatel

A ta vlaky, které tam zastavují, vozí snad jen ty duchcovské cestující, aby stačily kratší soupravy? Nebo snad jim chcete diktovat, kterými vozy smějí cestovat, aby mohli nastoupit u krátkého peronku jako na zastaávkých na Podkarpatské Rusi?

Brian Griffin

„Stačilo si před projektováním sednout na odpoledne na pešunk a počítat vagóny u vlaků, co tam zastavují.“
Skvělý nápad! Kdyby tahle vaše metoda byla uplatňována v praxi, tak třeba v Milovicích by teď bylo 20 metrů dlouhé nástupiště – protože v době, kdy projektant tohle nástupiště projektoval, jezdily tam akorát sólo motoráčky.

Vašek

Nepochopil jste nadsázku. Při těchto revitalizacích by se mělo trochu myslet dopředu. Že zrovna nejezdí moc nákladních vlaků? Zrušíme nadbytečné staniční koleje. Jezdí krátký vlak, uděláme krátká nástupiště. Plánování je dnes sprosté slovo, ale výhled do budoucna by nějaký měl být. V těch Milovicích byl zřejmě někdo prozíravý.

pozorovatel

„V těch Milovicích byl zřejmě někdo prozíravý.“
Nejspíš nebyl – jen využil hotového hodně „festovního“ peronu, který si tam postavili okupanti pro svůj „expres“, a trochu podsypal kolej, aby jeho původní výšku nad TK snížil …

Alibaba

I počítání vagónu se dá dělat u PC, stačí zavítat na správné šotostránky. 🙂

Vašek

Samozřejmě to byla nadsázka.

Filemon44

Myslím, že stačí uvést, že peron musí „zvládnout“nejdelší v úvahu přicházející vlak.Na nejbližších 10 let by se mělo jednat o 5,max 6 vozů běžné stavby.I pokud by se objevil nový dopravce,asi nebude jezdit z Ústí do Chebu s dvacetivozovou soupravou.

Brian Griffin

„5-6 vozů“? „Nejdelší v úvahu přicházející vlak“? No prosím, ale na základě čeho jste to vy takhle určil? Když se třeba podívám do toho článku tady, tak tam se píše, cituji “ jezdí do Duchcova soupravy se šesti či více vagóny“ – takže jste stejně úplně přesně tam, kam se dostala Správa a zdejší rozhořčený lid bude žádat vaši krev, nebo alespoň mnohaletý žalář…

MiKi

Duchcov… to už dneska v každé větší vesnici zastavují rychlíky ?

Blacklist

Stavěly tam nejmín minulých 45 let?

Jan Neruda

Ano, už v roce 1979, kdy jsem tam jezdil, tam stavěly

milan

Jednoduché řešení. Vozy, které se k modernímu nástupišti nevejdou, se nebudou připojovat.
A teď vážně, pořád si ještě někdo myslí, že se železnice tzv. modernizuje v ČR hlavně pro lidi?!

Olda

Myslím, že odpověď by mohla znít: „Kefalín, jací lidi… Lidí je jako sraček…“

asdefasdf

ale tak zase víte jestli se váš vůz nevleze k nástupišti v sektoru A nebo B. A to se vypltí! Za chvíli tady budou nástupiště kde se nebude vědět jestli se vlak nevleze k nástupišti v sektoru A nebo A.

Zdeněk

Připadá mi, jako by projektanti při revitalizacích stanic nepočítali s jinými vlaky, než s orchestriony a s regionovami. A co je ještě horší, jako by snad ani nepočítali s oživením nákladní dopravy, takže se zkracují kromě nástupišť i dopravní koleje a delší vlaky pak nepůjde vykřižovat.

Joseph

Tak není to první zastávka nebo nádraží, kde je podobná situace. Např. Desná-Riedlova vila.

MartiniK

Tam je ale kamenej viadukt. To je neco jineho. Tam byla snaha o alespon neco.

Jézeďák

Dolánky u Turnova. Kdyby to pod Rohozcem osobák rozjel na povolenejch 100, tak se tam netrefí. Nevím proč, když už se dělá nové nástupiště, samozřejmě dle nejnovějších trendů vysoké a krátké, se ten zbytek z původního, byť třeba pouze sypaného peronu, neponechá. Vždy to zlikvidují a udělají tam hned vedle nebezpečnou jámu se značkou vstup zakázán.

Jakub (easydrink)

V Anglii to tak také někde je. Vždycky hlásí, že poslední vagony se nebudou otevírat.

Alexandr

Nebude to první případ, podobná situace nastává v zastávce Golčův Jeníkov město. Ta byla roku 2015 modernizována, ale nástupiště nebyla prodloužena (vejde se k nim tak 7 vozů). Když ve špičce jede 9-vozový rychlík, tak se některé vozy nevejdou k nástupišti a poslední vůz (směr Brno) blokuje přejezd. Řeší se to tak, že z prvního vozu se vystupuje jen ze zadních dveří a z posledního z předních. Podobná situace jako v Duchcově hrozila i v Křižanově, kde se uvažovalo o zrušení zastavování rychlíků a zkrácení nástupišť. Když jsem ale tudy před týdnem projížděl, druhé nástupiště bylo hotové a dlouhé jako… Číst vice »

železničář

kde jste přišel na to že se zastavuje aby byly u nástupiště v Jeníkově až druhé dveře prvního vozu?

Alexandr

No nástupiště v Golčově Jeníkově jsou podle leteckých snímků dlouhá 200 metrů, to je tak na 7 vozů. No a když jede z Prahy devíti-vozová souprava, tak zastavuje tak, aby se z posledního vozu vystupovalo z předních dveří (poslední vůz stojí přímo na přejezdu P3706). Z toho předpokládám, že k podobné situaci musí docházet i v prvním voze za lokomotivou. Podobně v opačném směru. https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.4726301&y=49.8217209&z=18&base=ophoto&rm=9j0uyxWWf-fbnfk7 Jízdu 9-vozovou soupravou z Prahy na Vysočinu jsem mnohokrát osobně zažil, v Golči strojvůdce zastavuje na decimetry přesně, aby se dalo vystoupit ze všech vozů. Rozhodnutí SŽDC ponechat v Jeníkově nástupiště dlouhá 200 metrů nebylo… Číst vice »

železničář

věřte že první vůz se úmyslně nepřetahuje, byl by to i risk proti práskačům, kteří jsou všude a bdělí aby mohli hned někde donášet jak je to špatně. Přetahuje se pouze lokomotiva tak aby byl první vůz prvními dveřmi co nejblíže konci nástupiště, k němu se vejde 7 a půl vozu, vzadu zbytek mimo, s tím se nic nenadělá a cestující do GJ města jsou průvodčími upozorňováni v soupravě o nemožnosti výstupu ze zadních dvou vozů, což však často stejně ignorují a jen pak nadávají na bordel. Případný panter s kterými se nijak nepočítá do budoucna na rychlíky skrz vysočinu… Číst vice »

Radim

Tak hlavně ať neřadí dozadu vagóny pro kola a bude to v poho, že? Nezávidím vlakovým četám, co všechno pak musí řešit, když selhává v tomto případě nezvládnutá infrastruktura.

Krušnohorec

Vagon pro kola je ve směru Cheb řazen jako druhý, ve směru UNL jako třetí až pátý.. Příští rok se zde objeví Siemens Viaggio Comfort.

none

Takze problemem neni kratke nastupiste, ale dlouhe vlaky 😉

vjkm

A tak se z toho všickni poučili a u dalších staveb se to už nikdy nestane …

Martin

Usek Praha-Beroun se prave modernizuje a nastupiste budou 200m, uvazovane nove primestske soupravy 4+4 vozy jsou delsi, bylo by nutne mit cca 220m nastupiste, aby se dalo vystupovat ze vsech dveri…

Viados

A stávající trojité elefanty (3×471), které ještě hodně dlouho budou jezdit, třebas i po generálce, také potřebují aspoň 220 m.

Bonev

To je zase vizitka Sudopu, tak jako jinde.

Alibaba

Proč?
To co si SŽ objednala/projednala, to SUDOP narýsoval (teda jestli to dělal on).

Franz

A navíc to schválila centrální komise ministerstva dopravy. Je vidět, že je tam samý odborník.

IGCT

To není vizitka sudopu, ale zadavatele.

Jan Novák

Seppuku bylo součástí samurajského kodexu. Nejčastěji bylo používáno proto, aby projektanti předešli vězení a nebo získali zpět ztracenou čest. Projektant mohl být k seppuku vyzván svým nadřízeným……
Tady by měly fakt už padat hlavy. Být za tohle osobně zodpovědný, tak chodím kanálama.
Nic nedokáže tak naštvat než podobné diletantství.

Radovan Komínek

Pro Vaši informaci délku nástupiště určuje správce sítě po dohodě s objednateli dopravy nikoliv projektanti nebo dopravní firmy. Ti mají pouze „poradní“ hlas, který ne vždy je vyslyšen.

-TR-

Připomněl jste mi legendární projev Pavla Béma (ODS) o sebevraždách z roku 2013, kdy se hlasovalo o rozpuštění Poslanecké sněmovny a předčasných volbách. Bém tehdy citoval z Tibetské knihy mrtvých.

121065

Nojo sudop a páni mistři, to není první ani poslední jejich průser.

Jan

SUDOP to dostal zadaním. Tam za nič nemôžu.

Josef Trögl

To se moc nepovedlo. Je ale pravda, že savý tu nenastupují, je to daleko od města. Lepší by bylo zkoordinovat odjezdy autobusů z Teplic s rychlíky.

Josef Trögl

Davy tu nenastupují, sorry za překlep.

Jakub K

V Polsku stavěli tunel, z každé strany a uprostřed se nepotkali 😂 V jiném byla výška v pořádku, ale když tam dali koleje, vlak se tam nevešel 🤐

Kalanis

Já to znám jinak. Nebyl to tunel, ale dálnice. A nebyla to stavba, ale jen projekt.

Alexandr Mikulka

Urban legend.

KarelF

Tak to si děláte prdel (pardon za to slovo, ale jinak jsem to vyjádřit nemohl)

KarelF

A mimochodem z fotek je patrné, že se tam nevleze 2,5 vagonu to je cca 65 metrů. To jakože si toho fakt nikdo nevšiml???? Tak to viz výše já.

Jan

Nevšimol ako nevšimol. Keď sa zadával projekt bol určite súčasťou zadania budúci dopravný model. A v ňom sa, predpokladám, ministerstvo kasalo, že rýchliky tam už „nikdy“ zastavovať nebudú. Tak sa urobili nástupištia na osobáky…

Třicátáprvní Béé

Na tom něco bude. Budoucí dopravní model zřejmě nepočítal se zastavováním v Duchcově, bylo jim líto plného nevyužití potenciálu repasované tratě s vyšší maximálkou. Za to může tedy ovšem Duchcov! Zbourat! Jako starý Most!😉

BND 30

Vy to nevidíte správně politicky.

Jindra

Nepřipojovat poslední vagon………

BND 30

Touhle logikou bude na vlaku jezdit jen lokomotiva…

vjkm

810 sólo

Jerry

To je řešení ala Babiš

Jerry

Stupidní komentář

švestka

Ty jsi taky stupidní.

Radovan Komínek

Nic nenormálního. U jedné z předchozích staveb jsem musel investora přesvědčovat o prodloužení nástupiště z 200m na 250m, aby se k nástupišti vešly již provozované vlaky. Investor mi odpověděl, že to není potřeba, protože on ve svých tabulkách pro tuto trať má délku 170m. A nebylo to za komunismu, ale zhruba před 10-ti lety. Vidím, že se od té doby mnoho nezměnilo.

Romanero

Vypadá to, že Dobrá správa trpí obsesemi „200“..

Pirátka

Dopravci musí zkátit soupravy!

Jerry

Dopravce nic nemusí s takovým řešením nic nevyřešíte.chyba na straně SŽDC.

Dominik

Chyba na straně Správy Železnic? Dopravce nebyl u jednání, když se řešila rekonstrukce stanice?

Pe.tr

A co by tam jako dělal . Dnes tam jezdí ten a zítra onen. Vlaky prostě budou popojíždět : )

Zbyněk

SŽ neví co jim kde jezdí za vlaky?

Dominik

A nevyjádřil se třeba objednavatel, že se tam následně již s rychlíky, a tedy s delšími vlaky, nepočítá?
Vím, je to blbý nemyslet do budoucna, kdyby se tam ty vlaky vrátili, ale pak by se řvalo, že se zbytečně vyhodili prachy za delší perony a nic delšího tam nestaví.

švestka

Na koho by se házela vina, kdyby neproběhla liberalizace a byly tu stále jediné správné ČD?

none

Nebo muze zastavovat 2x

tecka

Ruka ruku myje.
SŽ udělá krátká nástupiště. SŽ ušetří mna stavbě i na údržbě.
Vlak dopravce se nevejde k nástupišti a tak vlak nebude stavět. A dopravce ušetří.

Dopravci je jedno kolik lidí jezdí, když platí krajské jízdenky nebo platí ministerstvo dle kilometrů.

-TR-

Dodatečné prodloužení nástupišť není technický problém, bude to ale spíš obří problém administrativní.

rtep

Není to tuším problém ani technický, ani administrativní. Jsou to jiné dva problémy – jednak těch několik dalších milionů na prodloužení nástupiště, ale zejména tu bude problém, jak zachovat u SŽ toho naprosto neschopného projektanta, když on přece má strýce tam a tam a tátu zase jinde. Toho nemůžeme vyhodit přeci na dlažbu.
Ale možná také je s těmi miliony na prodloužení perónu počítáno už od začátku, provize je holt provize…

Alf

Tak třeba takové prodloužení peronu v zastávce Železná Ruda – centrum docela technický problém byl.

Krušnohorec

Takže první kolej je konečně hotová. Další rok se bude dělat druhá. Mezi Bílinou a Oldřichovem se bude bourat a stavět šest mostů.

Krušnohorec

Nové soupravy, které se již prohánějí ve Velimi jsou pětivozové. V Duchcově zastavují rychlíky pouze ráno a večer. Ostatně soudím, že zastavování v Duchcově se zruší.

Krušnohorec

V Duchcově ráno nastupují/večer vystupují 3-4 cestující, občas nikdo.

pkajetan

Ve frekventované stanici Lhotka u Mělníka, by ještě o 100m betonová runway přesahovala …
Ten kindermanagement ze SprŽele by si zasloužil vyházet na dlažbu.

smekal

Kinder? Svobodovi je 50

Miloň

Mentálně může být člověk kinder v jakékoliv věku.

Berťa

Tak se tam nebude zastavovat, jen se přibrzdí. Návod viz Slunce, seno….

robert

Ceske drahy se k projektu nevyjadrily? Mely tu moznost? Kdo vytvoril zadani? Kdo projekt schvalil? Nechce se mi verit, ze by si rozdilne delky nikdo nevsiml.

Bob

Tak hlavně by to asi mělo zajímat objednatele té dopravy. Dopravce může být dneska jeden, za tři roky úplně jiný.

Leinad

Nevidím důvod předpokládat, že modernizace podle Dobré Správy znamená zhoršení.
Stejně tak jako bourání nástupiště neočekávám zrušení trolejí, snížení zatížení/zákaz jízdy těžkých vozů….

Ic540

No to může být jiný, ale v podstatě to o něčem svědčí…
Ani z ČD ani z MD ani SŽ. A první kdo si všimnul byl fíra a upozornil na to…
Ale bylo pozdě takže se mlčelo do tohoto článku. Byť obecně se o to už ví déle…
A vo tom to je…♥️😀😉👌👍😅

Kubík

Prostě to řídí „dobrá správa“

pkajetan

zvaná Spržel …

Sitgestravel

Asi bych vzdy ve stanici zatahl za rucni brzdu.

Alibaba

Jsem zvědavej, od nového JŘ tam nebudou stavět všechny rychlíky.

Sitgestravel

Lol Sprava zeleznic – brzda provozu se zase predvedla. Kdy tohle silenstvi skonci???

Tonda Sehnal

Až si ex-komouši nebudou plácat po ramenou a nebudou ve vyšších funkcích sedět ti, co na sebe něco ví. Smutné je, že tímto myšlením je už nakaženo i nemálo nás, mladších ročníků. Myslel sem, že změna bude otázka generační obměny… To vypadá na problém více pokolení…

Bespi

Neplacej, na tech mistech uz jsou davno „mladi progresivni manazeri“, kteri dokazi ridit cokoliv aniz by o tom neco vedeli.

Paddy

A to ani ty 4 vozy u nástupiště nemusí být vždy pravda. Vozy mají délku 29m takže rezerva na 4 vozy jsou pouhé 4 metry nástupiště. Za tmy, mlhy, já jako strojvedoucí vždy neodhadnu kdy má první vůz schůdky na těsném začátku u perónu a ta tolerance 4 metry na trati s plánovanou rychlostí 140 km nedává smysl ani pro ty čtyři vozy. Co třeba vozíčkář v multifunkčním voze mimo nástupiště nebo kola ? Ale máme typizované nástupiště 120m a vy provozní zaměstnanci se starejte, aby se něco nestalo a někdo napadl z vlaku do tratě.. Česká klasika ze strany… Číst vice »

Marťas

No tak po výstupu a nástupu cestujících ještě kousek popojedete, aby multifunkční vůz taky zastavil u nástupiště. To přeci není proti předpisům, pokud by byl vlak pokaždé vypraven?

Bob

„Křivoklát expres“ v zastávce Křivoklát to tak dělá běžně. Ale každopádně na tohle už se mělo pamatovat při tvorbě jízdního řádu, předpisů a provozního značení – vše odměřit a stanovit technologický postup – ne aby to fíra odhadoval od oka.

tecka

A tomu Vy říkáte modernizace (zlepšení)?

Marťas

Samozřejmě, že to považuji za zlepšení. Je určitě lepší popojet a umožnit výstup všem cestujícím, než jim alibisticky oznámit, že se mají přesunout do předních vozů. Můžete si s těžkým kufrem zkusit, jaké to je, prodírat se uličkou a po mezivozových přechodech.

tecka

Místo nevejde se popojedeme. A to jo. Rovnák na vohejbák. Místo aby se peron teď prodloužil, tak to budeme maskovat a říkat jak je to nové vlastně lepší, s tím „rovnákem“.

Mirek Zv.

A ono to jako nemůže být uvedeno v jízdním řádu, „výstup jen z prvních čtyřech vozů soupravy“? V soutěsce podle Oltu bylo na zastávce mezi tunely místo na 2 vagony a stavěly tam vlaky s osmi. Kdo by vylez z posledního, byl 150m v tunelu.
Tím se nezastávám debilů, co to v Duchcově vymysleli a prosadili. Jen brojím proti řešení v podání dalších pitomců „tak se tam teda nebude zastavovat“.

tecka

Proč tedy rovnou nepožadovat prodloužení nástupiště. Hned, dokud je jasné že bylo delší, ale SŽ jej bezdůvodně zkrátila. A prodloužení zaplatí SŽ, snad to příště (jinde) neudělá.

Zaskočeni

A já myslel, že vlak vypravuje výpravčí 🙂

Bdmteeo296

Žádný vůz na lince R5 Praha – Ústí – Cheb nemá délku 29 metrů a více. Nejdelší vozy mají 26,4 metrů, některé i méně (vozy Bpee).

Zaskočeni

Nezapomeňte, že před tabulkou konec nástupiště musí zastavit čelo vlaku, viz předpis SŽ D1, takže v součtu se tam ani čtyři vozy nevejdou, bez porušení předpisu :), nebo jen tip top

Jan Schmidt

ne čelo vlaku, ale první vůz obsazený osobami.

Ivan Tukan

Proč lžete?

Zaskočeni

Nelžu, přesně tak to školí, chápu, že vy to nepochopíte, ale pokud před tou tabulkou bezpodmíněčně musí zastavit první vozidlo pro přepravu cestujících, tak přejně jak tu někdo píše, určitě budu jako strojvedoucí přemýšlet že ještě můžu kousek, nebo dva. Před tabulkou a basta. Pak poleze strojvedoucí dolů aby došel k soupravě a bude pomalu horolezec. Nic, vědí proč to školí a klidně si náhodně řazeného honekra přetáhněte o tu čtvrtku vozu 🙂

Tonda Sehnal

Šoutoši by neměli psát o tom, čemu nerozumí… Není to čelo vlaku a první vůz obsazený osobami.

Zaskočeni

Vážně pane? A co když je vlak veden jednotkou, řídícím vozem, motorovým vozem. Takže ne vždy platí že čelo vlaku není zárovenprvní vůz obsazený osobami 🙂 🙂 Ale klidně se držte dikce článku k tabulce konec nástupiště a tápejte, jak ještě můžete mašinou přetáhnout, aby to vyšlo. Ono je to stejné jako s jízdou podle rozhledu, jistá benevolence, to dám, se trefím … . Pouze nyní tvrdím, že orientační bod, tabulku je daleko lepší mít před sebou a blížit se k ní, než jí projet, mít jí za zády a přemýšlet jest-li už je to OK nebo KO. Krásně to… Číst vice »

LKB

Centralni komise MD pravdepodobne rozhodovala od stolu bez znalosti mistnich pomeru. Asi nema v prislusnem predpisu povinnost seznameni se s trati :D.

Sitgestravel

Seznamili se se svymi platovymi vymery a to zcela postacuje.

Jerry

ČD se mají sprajcnout a nezastavoval tak když to není bezpečné.to by i město a lidí začli řvát a hnulo se to .ať to dá SŽDC do bezpečného stavu ,tedy prodlouží ten peron o těch blbych 30 metrů.kolik byla délka původních perónu?

švestka

Proč by neměli ČD v Duchcově zastavovat? Poznámku, že v případě krátkého nástupiště četa upozorní cestující z posledních X vozů, znají předpisy už od dob ČSD (takže za to nemůže ani liberalizace ani soukromníci).

jerry

Asi neumíte číst.. on jim tam někdo spadne do kolejiště a bude pruser. Dokud to sždc nedá do bezpečného stavu.

švestka

Neupadne, když ho upozorní. Např. u správných ŽSSK stojí poslední vůz rychlíku v jedné zastávce dokonce v tunelu a schválně jestli uhádneš v jaké?

Hazard

Ale vzdyť to není žádná tragédie. V Praze na hlaváku kolikrát zůstane vůz, dva, tři klidně přes přechod a na výhybkách zcela neplánovaně, protože se vlak veme ke krátkému nástupišti, respektive jenom do půlky a co, vadí to někomu? Děje se to Drážnímu Úřadu pod okny. A to v případě Duchcova jde o pravidlo, se kterým lze dopředu počítat. Uvědomte si, že stavba je ve fázi rozestavěnosti, zkušebním provozu, takže do kolaudace je ještě hodně daleko, chybějí tam i nějaká ta návěstidla. Snad to nedopadne jako s Prahou a jejich Novým Spojením – přes 10 let ve zkušebním provozu bez… Číst vice »

Jerry

Já nevim jestli neumíte číst za prvé a za druhé ČSD zanikl v roce 1993

švestka

To asi ty neumíš číst, jen jsem upozorňoval, že už tehdy (stejně jako dneska) byla ta možnost v předpisech a běžně se používala.

Jerry

Máme rok 2020 ale asi nemáš ještě aktuální kalendář.

Alibaba

Protože si to MD u rychlíku Krušnohor podle návrhu JŘ na rok 2021 neobjednalo. Teda abych byl přesný jsou tam rychlíky v okrajových částech dne, které tam staví. Jestli budou kratší nebo s opatřením se zatím z návrhu nedá poznat.

švestka

V tom případě samozřejmě ne, jen jsem upozorňoval Jerryho, že není důvod, aby se ČD šprajcli, když předpisy krátké nástupiště ošetřeno je a nikdo ČD neubližuje

Jerry

Pokud se ČD nesprajcnou SŽDC si dal bude dělat co chce.ja nevím jestli si tak dutý.

Richard

Tahle zeme neni pro stary. 😉

Sitgestravel

Tahle zeme je pro koblihy.

Berťa

No tak, co s tím má koblihář společného? Nebo taky trpíte představou, že může za úplně všechno špatné na světě? Tohle bylo ubohé.

Leinad

Tak multiministr ten projekt asi formálně nepodepsal, jenom zajistil že vyšší vedení SŽ je takové jaké je, a jejich odpovědnost taky.

smekal

Koblihar a Havlicek tam drzi Svobodu a funkcionare MD

Růža

Ještě aby nám tam jezdily vlaky.

idk123

Předpokládám že ty rychlíky nemaj možnost blokovat konkrétní dveře (nebo aspoň stranu) a při zastavení se odblokuje všechno. Takže nejspíš jim stejně budou cestující skákat do hlíny 😂

rušňovodič Peter

Presne tak, v najlepšom pripade je možné použiť stranovo selektívne blokovanie. Ale blokovat separátne zadnú a prednú časť vlaku, to sa nedá…

Bob

Ani kdyby to průvodčí oběhl a ty dveře pozamykal ručně?

Jerry

Vozy mají blokování dveří ale je to k hovno .. když se nevejde té k peronu

švestka

V dobách těch správných souprav A+BDs+B se blokování u krátkých nástupišť (např. Plavy nebo Spálov) řešilo jak, prosím pěkně?

Třicátáprvní Béé

Á.. tak tady se nechali inspirovat🤔

Jerry

Nevim tam to neznam

pejan

Jinde jezdí Regionova a jsou tam perony pro desetivozový rychlík :))

Marťas

Ale to je chyba příslušného objednatele, že si neobjedná desetivozový osobní vlak v klasické soupravě, když je na to infrastruktura připravena.

Jarda Š.

Proč by si měl objednávat desetivozový vlak tam, kde i na víc vytížených spojích jezdí kolem 50 cestujících?

Dominik

Takže je chyba na straně Správce infrastruktury, že tam jsou dlouhé perony, či spíš je jeho vinna, že se nevyužívají?

Leinad

Dlouhý peron by teoreticky moc nevadil, naopak jsem rád za rezervy.
Ale prakticky ukazuje na logiku SŽ, dělat perony na jednom místě delší než jsou potřeba a na jiném kratší.

Dominik

Jistě, to jste asi jeden z mála, kolikrát už jsem ale četl kritiku, že se vyhodili peníze za delší perony, když tam nic delšího nezastavuje.
Kritizoval jsem takto zkrácení perónu v Týništi nad Orlicí, bylo by odpovězeno, že to přeci stačí, tak co chci, A jestli se opravdu má omezit počet R zastavujících v Duchcově, od nového GVD, tak třeba ty okrajové, co tam budou stavět, budou kratší a pak to taky bude stačit, ne?

Bob

A na to se jako poprvé přijde až ve chvíli, kdy tam po otevření přijel vlak, jo? Neuvěřitelný bordel.

Jerry

Bordel SŽDC ..jak to někdo mohl vyprojektovat ? A stavbu si převzít po dokončení..? SŽDC vytváří jízdní řád tak by mneli vědět jak dlouhé vlaky tam jezdí potažmo se zeptat dopravce.tohle je zvýšení bezpečnosti,za to by mnel někdo viset.

Bob

Tak jako chápu, že někoho může napadnout tu stanici tak vyprojektovat. Ale pak přece logicky délka toho nástupiště musí být zadaná v systému a ten by neměl ani provozovateli dráhy, ani dopravci „dovolit“, aby tam zastavil vlak, který se tam nevejde. Na jednu stranu tu někdo vymýšlí složitá zabezpečení za miliardy korun, a na druhou stranu se pak dozvíme, že se ještě nepodařilo uvést do praxe ani obyčejné sčítání, odčítání a násobení. Hlavně že mají na všechno milion předpisů.

Bespi

Neboj pocitat umi, ale taky maji desnou radost, kdyz muzou delat naschvaly. Draha je timhle pristupem prolezla.

Alois N.

Proč ČD nevznesly námitku během přípravy stavby?

Jerry

Třeba o tom nevěděly ..

Alois N.

Pokud vím, na projednávání stavby posílají své zástupce.

Jan Schmidt

Svobodo zbav se Nejezchleba, Havlíčku zbav se Sosny. A po tom Sudopu ty projekty taky kontrolujte.

Luděk S.

Hele…

smekal

Spis vyhodit Svobodu a novy GR si ty potrebne vyhodi sam…

Jan Pytela

Západ: nová nástupiště mimo lokální tratě s délkou 400m
ČR: 120m

Nemluvě o tom, jak v Německu nebo Rakousku vypadají čekárny a přístřešky (a světe div se, vandalismus tam existuje taky).

Kántry for da fjůčr

smekal

Na zapade se zvysuje kapacita, u nas se cerpaji evropske prostredky…

Alibaba

Plácáte blbosti. Třeba okolo Pardubic na koridorových zastávkách směrem na Prahu nemá smysl mít nástupiště ani 200m (dříve 2 žabotlamy). K čemu by tam bylo 400m?

Jan Pytela

Future proofing. Cílem SŽ snad má být, aby měla na trati co nejvíc cestujících, a ne že udělá rekonstrukci za 10 miliard a za 15 let tam bude muset sypat další miliardu na větší kapacitu.

Leinad

Cílem SŽ je mít na všechno alibistické zdůvodnění.
Tady ho jistě najde, jestli náhodou dopravce nebo objednavatel doloží že námitku dával, určitě to nebylo první neděli s celým měsícem, po konjunkci Marsu a Jupitera, před Velikonocemi doporučeně do vlastních rukou, na pergamenu.
Jestli si nikdo nestěžoval, není co řešit, to je normální, při rekonstrukci zkrátit perony na prahlavním na délku reginonovy.

Alibaba

Ale to motáte dvě věci do sebe. Délku nástupiště a množství projetých vlaků (kapacitu). Podle mě třeba od Pardubic směr Třebová by se teď hodily 3 koleje, ale nástupiště můžou mít délku maximálně na dva dvouvozový pantery, protože v osobáku se toho stejně víc nezaplní. Na Kolín podobné, ale i těch 200m je moc.

Jan Pytela

Rychlíky Svitava můžou teoreticky stavět kdekoliv (záleží na objednávce) a běžně jezdí na silných spojích 2 spojené Interpantery – 8 vozů. Tedy 200m a výhledově klidně 260m.

Alibaba

Rychlíky Svitava sice můžou stavět kdekoliv, ale nepředpokládám, že MD z toho udělá osobák, to by s tím z Prahy do Pardubic jezdilo minimum lidí. Dovedu si představit, že by zastavovaly navíc v Moravanech (a v Brandejse v době výluk osobáků).
A to „běžně“ je že ten trojvozový v Pardubicích (odpoledne v 17:00) od Prahy odpojí, a ráno v 7:00 připojí zpátky do Prahy. Občas jely 5+3 vozy do Třebový. Jak je to od Brna zas neznám a nějak se mi to hledat v řazení nechce.

Mýval

Rychlíky v časech výluky či během poruchy občas zaskakují na části trasy za osobák…

Zaskočeni

Provozní personál ČD o tom ví minimálně 2 měsíce, už v době rozestavěnosti bylo jasné z podkladu pro peron, jak bude peron ve výsledku dlouhý, takže ČD nemůže být překvapené.
Ve vlacích ČD po celou dobu prací jezdí také revizoři, kontroloři nejen přes vozbu a všichni počkají až je hotovo a pak jsou šokováni a tvoří opatření 🙁

Kdo je připraven, není překvapen 🙂

Zapa

A hlásil jste to někam Vy provozní personále?

Zaskočeni

Asi jako Vy, jen nejsem tak podrážděn 🙂 a obdobně jako pan strojvedoucí z diskuze k článku o střetnutí 810 s měřícím vlakem. Podstatné je, že se vědělo, tak tvrdit, že jsme překvapeni je vrchol směšnosti a trapnosti.

Zapa

Tak já tam jedu v průměru dvakrát do měsíce a většinou se starám o tu stranu, kde nastupují a vystupují cestující.

Luděk S.

Co byste za 1,9 giga chtěli?

Leinad

Peron určitě ne, vždyť to nestačí ani na všimné.

Petr Šimral

Ceske drahy nechodi na projednavani staveb?

Bpee

Chodí, ale myslíte, že se zadaří něco takového prosadit? Nedivil bych se tomu, kdyby se něco nakreslilo a pak už nebyla ochota s tím cokoliv dělat, protože by to stavbu prodloužilo, prodražilo a kdoví co ještě… …na druhou stranu je ale v našich luzích a hájích obvyklé postoje a názory měnit. V tom se od západních států odlišujeme a odlišovat budeme asi navždy a tak bych se nedivil, kdyby se to před lety odsouhlasilo s tím, že tam nic delšího přece zastavovat nebude a teď je vše jinak. 🙂 No tak či tak zbývá doufat, že se situace podaří nějak… Číst vice »

J.K.

Já bych jak na SŽ tak na ČD zakázal služební auta, pak by na to přišli rychle. 🙂

henry

Pane Šimral, co když se změní dopravce. Nařídímu MD/kraj/SŽ, že nesmí mít vlaky delší než 120m?

Alibaba

Pokud má MD a kraj nějakou koncepci, tak nebude objednávat zastavování vlaku delších jak 120m, ať je objedná od kohokoliv.
SŽ zpravidla staví co mu právě MD, kraj a občas dopravci doporučí, respektive na čem se dohodnou včetně nějakého výhledu.

Zrzek

A myslíš, že někdo poslouchá připomínky. V týhle banánový republice se jede jen na tabulky a cenu.

Haha

Podle koncepce MD se v Duchcově zastavovat už nemělo. Spíše tradiční české před lety „jojo, klidně nástupiště zkraťte, my tam zastavovat nebudeme“ a teď „„aktože to nástupiště nestačí?“…

Indian

Tohle přesně jsem si myslel, při psaní komentáře níže.

tecka

Vůbec nemyslíme na budoucnost.
Jednáme tak, že dnes jsem ušetřil, dnes jsem dostal prémie a co bude zítra je mi jedno.
Takto je systém nastavený. Ještě štěstí že takhle neuvažovali naši předci. Jejich stavby vydržely kapacitně desítky let.

Petr Šimral

Jo, tak tohle má logiku. Protože na ty projednávačky za ŽESNAD občas chodím, tak pokud tam zástupce MD řekl něco takového, tak se můžeme divit, že to zůstalo alespoň takto krátké (dlouhé).
Ostatně změny dlouhodobých konceptů v krátkých intervalech, to je taky věc, která by měla být řešena…

Protože pokud by tam bylo řečeno, že tam budou zastavovat šestivozovky, tak by tam rozhodně krátký perón nebyl, to rozhodně nemusíte Správě železnic až tak nasazovat psí hlavu…

zdenek102

Petr Šimral:
Kdo objednává vlaky?
Kdo určuje kde budou rychlíky zastavovat?
Kdo určuje kapacitu spojů? České dráhy nebo MD..?

Haha

MD, MD, MD, MD.

J.K.

Fakt retardace… V Radotíně taky zkrácení na 200 metrů, aby se nevešel troješus který je tam na výlukách běžný, tady dokonce netrefí běžný provoz – wtf?

MildaIV

Z cizího krev neteče.

Berťa

Vývoj kamaráde nezastavíš

smekal

On Sudop rad naprojektuje zase prodlouzeni a nejaka stavebni firma zase pristavi

sch

Dlouhá léta je standardní délka nejen rychlikových vozů 26,4m. Nástupiště bych tedy stavěl v nasobcích této délky plus standardní rezerva, např. dle traťové rychlosti. U Prahy, kde již skoro 60 let jezdí elektrické jednotky je výstavba nástupiště 200m dlouhého, tedy na 7 vozů vrcholem neprozíravosti. Navíc, když už se léta ví, že 6 vozové soupravy jsou ve špičce málo.

Indian

Tak vzhledem k tomu, že zkrácení nástupiště musely ČD odsouhlasit tak bych na jejich místě křičel potichu… Spíš to vypadá, že se chytré hlavy dohodli na tom, že tam rychlíky nebudou zastavovat. A dohodu pak některá ze zúčastněných stran nedodržela…:)

Jiří Šrámek

Proč by měl dopravce schvalovat infrastrukturu?

Indian

Protože se jich to sakra týká. Chodí najednání. Dostávají projekty k připomínkám a obecně zdržují veškerou výstavbu, pokud se staví na jejich pozemcích. Nástupiště zkrátit obecně bez jejich souhlasu nelze. Posvětit to museli.

Alibaba

On ji neschvaluje, ale má právo na připomínky.
A jestli MD počítá s tím, že tu rychlíky stavět nebudou, tak je to prostě přechodový stav.

Bespi

Klidne prines 100 stran pripominek, vcetne toho ze neco porusuje zakon … a efekt nula.

Zapa

To teď bude běžné, že se každé nástupiště bude projednávat s každým osobním dopravcem na síti, protože co kdyby?

Jan Schmidt

zákon 77/2002 Sb. o SŽ: Záměry rozvoje a modernizace dráhy Správa železnic projednává s ministerstvem, kraji a dopravci provozujícími drážní dopravu na příslušné dráze.

Indian

Minimálně to musíte projednat se současným dopravcem a objednatelem dopravy. Kdyby pan Sůra nechal vyjádřit k problému SŽ, jistě by mu poskytli informaci, případně i kopie stanovisek, kde se k délce nástupiště vyjádřil dopravce i objednatel dopravy.

tecka

A jak můžeme nachat rozhodovaní na dopravci, který tam nejezdí jediný a možná že za pár let jezdit nebude?

Indian

Který jiný dopravce tam jezdí, smím-li se optat?

Standa

Tomu říkám sranda na kolejích..

PetrB

😂😂😂

Tomáš B.

Neví někdo, proč na té straně nástupiště, kde je hlína, není zábradlí? Přijde mi to dost nebezpečné, nekdo může spadnout do trávy.

Tomáš B.

Neví někdo, proč na té straně nástupiště, kde je hlína, není zábradlí? Přijde mi to dost nebezpečné, nekdo

Roman Svačina

Tak i u nás v Hoštejně, kde zastavuje Stadler máme nástupiště o 20 metrů delší …

Valtteri

Kdo zná Cimrmany: Udělali dlouhé nástupiště a nastupovali jim tam lidi…