Výstavba výtahu na 9 měsíců omezí provoz v metru Radlická. Budeme odříznutí, hořekují místní

Výtah do stanice metra Jiřího z Poděbrad. Autor: DPP/Petr HejnaVýtah do stanice metra Jiřího z Poděbrad. Autor: DPP/Petr Hejna

Radlická bude 48. bezbariérovou stanicí metra. Místním vadí souběh s opravou Peroutkovy ulice.

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Noname

Škoda, měli jim tu stanici zavřít na nějaký čas celou. Aspoň by se mohly práce udělat rychleji.

SYN

Jak by jako rychloti provádění pomohlo uzavření protějšího nástupiště??? Že by na ně nikdo neviděl a tak by mohli pracovat klidněji nebo jak jako?

Jeňýk

odříznutí od světa ve vidění světa pražských spoluobčanů :-)))))

MOS

Výtah na nástupiště metra na Kačerově se už od roku 2022 odkládá. Čeká se, až se smiluje developer, který má zastavět celé nejbližší okolí. Kačerov snad není důležitý? Tohle mi na DPP vadí.

dig

DPP nevlastní pozemky na povrchu, a není to ŘSD, nemůže vyvlastňovat… Tak čeká až se MČ umoudří… Nic jiného dělat nemůže…

MOS

Proč tedy DPP vydal 23.8.2022 prohlášení, že se bude stavět 2023-2025 ? Prošlo to tiskem, zajímaly by mě vaše lepší informace, asi jste úředník.

Frank

Všechny stanice jsou důležité ovšem každá má jiné podmínky, ale jak by vám řekly místní moudré hlavy , tak bezbariérové MHD&město je jen “ vyhazování peněz „.
Přitom stačí jediný špatný okamžik za volantem, na lyžích, v bazénu či prosté setkání s blbem a také se neradi zařadí mezi ty , kteří bezbariérové řešení nejenom ocení ale budou i požadovat.
Ostatně i jejich rodiče a oni sami budou časem , po zestarnutí , rádi až pro ně bude pohyb městem “ kde se nešetřilo “ snazší …

SYN

Vcelku souhlasím, ale teda dvě kabiny každá pro 13 osob… to nebude výhradně pro postižené na vozíčku, to je dimenzované pro „kdekoho unaveného“. Možná je to tak dobře, nevím, chybí mi údaje kolik by stála která „verze“ výtahu.

Frantík

Z prostorových důvodů vedou nějaké výtahy jinam, nez je normální přestup na MHD. Což je pro vozíčkáře blbé, ale pro jine cestující někdy výhodnější alternativa. Např. Můstek A, Muzeum A, I.P. Pavlova…

Josef Svoboda

Domnívám se, že na začátku to někdo v DPP plácl, až pak si spočítali, že není dost autobusů a řidičů, aby to odjezdili po dobu, co má být Kačerov zavřený (busy odtud obsluhují podstatnou část jihu Prahy)

Lukáš P.

A budou se o ty výtahy starat nebo to bude do pár měsíců ala Florenc?
K čemu jsou výtahy, o které se DPP nestará?

LanGusta

Tak můžou jet autem, díky výstavbě Radlicky radialy se po starý Radlicky nové dostanou kamkoliv bez kolon…jo počkat, není…

Intrus

Jasně, na dojezdy do centra je auto super. Vy jste jako děcko taky trávil víkendy v obchoďáku, že?

Frantík

Nevím jaké je teď linkové vedení, ale taky mi přijde trochu nesystémové, že Ropid (ale taky DPP, ten organizuje výluky) nerespektuje ty dvě tramvaje do Radlic aspoň ve špičce, takže když je možnost tu 21 někam přesměrovat, hned to udělá.

Kuba2

Protože ta 21 je tam v podstatě navíc, jenom proto, že ji není jinak moc kde ukončit. (Teď by to teda šlo Na Knížecí, ale v době jejího zavádění to možné nebylo a teď by to tudíž nešlo politicky.) Z hlediska kapacity je tam úplně zbytečná.

Frantík

Nejde o kapacitu, ale i o interval (2 linky obecně, kde to jde).

vlachjan

Radlická je z architektonického hlediska mimořádně povedenou, jednoduchou stanicí. Škoda, že se nedal výtah vyřešit lépe.

frank

Kdyby se dělal během výstavby, tak by to nebyl takový problém, bohužel stanice vybudované v dobách ČSSR , bohužel často i ty po roce 1990, si na bezbariérovost ani nehrály . ..

Roman Beneš

Zdravotně postižení nejspíš byli zavřeni doma nebo v ústavech. Ale stejně se mi to úplně nezdá. Možná jich bylo méně. Auta nebyla tak rychlá a výkonná, asi bylo méně autohavárií s tragickými či vážnými následky. Lidé nebláznili tolik na adrenalinových atrakcích. – Nicméně: Slovo do pranice.- Já si nemyslím, že musí být tolik bezbariérových vstupů a výstupů. Prostě jednoduše na požádání invalidy přijede auto – dodávka s plošinou k němu a zdarma ho doveze, kam žádá, pokud to zrovna nebude hospoda. – Hlavně mi přijdou zbytečné bezbariérové přístupy na úřadech – prostě úředníci zvednou svůj zadek, aspoň se vyvětrají, a… Číst vice »

Jan

Reálně je to tak, že s rozvojem medicíny došlo k tomu, že lidi, kteří by nepřežili žijí a dále se rozmnožují. Tím se více a více v populaci šíří defektní geny. Zatímco evoluce dělá to, že jedince v dolním spektru genetické výbavy z populace eliminuje, zdravotnictví a sociální stát tyto jedince drží a tak se množství lidí v této části rozšiřuje.

q89

Tak super že se staví 👍🏻 a „místní (křiklouni)“ si asi přestavují stavbu tak, že se dílo zhmotní přes noc hotové 😀🫣

MP22

Podle mého názoru by měla mít přednost stanice Nové Butovice. Využívám obě a NB jsou mnohonásobně vytíženější, i podle statistik DPP je tam asi čtyřnásobný pohyb cestujících, navíc v okolních kancelářských budovách je velká rehabilitace a menší poliklinika. Upřímně nerozumím tomu, jak jsou tyto investice vybírané. Jo a vím že západní výstup v Butovicích disponuje tím nesmyslným schodišťovým výtahem pro invalidy, nebo jak se to jmenuje, ale ten bazmek nikdy nefunguje, už jsem tam vynášel X vozíčkářů co s tím nepočítali. Jsou tam přestupy na autobusy dál po Stodůlkách, kdy se jinak než přes toto metro nemají invalidé jak dostat… Číst vice »

Frantík

Asi záleží jak jsou vysílení projekťáci a stavebníci. Teď mají volno stavebníci, tak můžou dělat na něčem jednoduchém…

frank

a tak jsem na mobilu neviděl celý váš příspěvek, tak pardon…

frank

není to moje trasa, ale tuším, že Nové Butovice už mají alespoň samobslužnou výtahovou plošinu, nebo ne ?

frank

a tak jsem na mobilu neviděl celý váš příspěvek, tak pardon…

MP22

Ta plošina je děs i když to funguje. Ta stanice by si zasloužila výtah uprostřed nástupiště do hojných veřejných prostor které tam jsou nad tím a eskalátory do vestibulů po obou stranách nástupiště. Něco si slibuji od výstavby kancelářských věžáků, nad městem má být nějaká galerie, tak snad to bude renesance tohoto zanedbaného prostoru.

MP22

*metrem

Martin

Ja to nechapu, bus na Malvazinky furt jezdi a na radlicke je nastupiste v provozu opacnym smerem, zdrzeni asi 5min., na Radlicke jrzdi i tram. smerem na Andel….
Kde ksou odriznuti?

MP22

„Další omezení dopravy pro naši lokalitu. Pokouším se oprostit od emočních výlevů…jde to dost ztěžka,“ uvádí například Alice Trägerová z občanského sdružení Farkáň.

Taky tohle je snad jasný důkaz toho, že je paní hysterická a přehánění bude její druhé jméno.

Y.K.

Přesně, ta věta je fantasticky teatrální. 🙂

LanGusta

Jo zhruba stejně jak věta že tam trolejbusy budou jezdit do prudkyho kopce a jak sou kuli prudkymu kopci nutný, přitom pojedou pomaleji jak busy.

andy

Problém je cesta na smíchovské nádraží – lávka je na 2 roky zavřená, takže druhá varianta byla na radlickou a metrem… No a to teď je zase o pár minut delší… Ale všude jinde je to asi jedno, bus i tramvaje dolů jezdí.

Roman

Takže lidem dojíždějícím z okolí zastávek Křížová/Braunova směr Zličín se cesta z práce prodlouží na cca dvojnásobek. A to vše díky neschopnosti zajistit, aby se alespoň jedna z následujících možných snesitelných cest nekryla s oběma ostatními. 1) Nejrychlejší cesta přes Radlickou a tramvají dolů se teď ruší. 2) Alternativa přes Smíchovské nádraží a pak dojít pěšky neexistuje, protože lávka přes Smíchovské nádraží, díky které mohli být lidé z této oblasti do 10 min pěšky u metra, je od loňska na několik let pryč. 3) Alternativa dojet na stanici Anděl, vystoupit směr Na Knížecí a dojet tramvají během dvou tří minut… Číst vice »

Frantík

Noční MHD jezdí po trase linky 137…
ale dívám se, že celá Radlická ani oblast kolem Dívčích hradů (linka 231) nic moc nemá.

Podobná místa jsou třeba kolem zastávky Na vrstevnici , kde jezdí sice „metrobus“ (170), ale v noci nic.

Radek

Tak Otis Břeclav letos končí a přesunuje výrobu do komunistické, nedemokratické Číny ,Američani,asi demokracie není všechno, že,Vystrčil,Pekarová atd.🤣

Rampakk

Spletl jste si diskuzní forum, tady nejste na Novinky.cz a z používání Vaší interpunkce fyzicky bolí oči.

Jiří Kocurek

Kapitalistu chtěli vyštvat, protože byl amerického původu. A když odešel sám, tak to bylo zase špatně.

frank

Zase jedna hysterická a asi schválně neúplná informace., výtahy přesunuje do Francie a Španělska ,do Číny jen eskalátory, navíc nekončí letos a v Česku zůstanou servisní a prodejní týmy.

Twix

Nepřesunuli ty eskalátory do Číny už dávno? Říkal mi to servisák v Břeclavi už někdy v roce 2009. Ale možná šlo jen o část produkce.

frank

Nevím, je to možné. Obecně vzato mě fascinuje, že firmu která sem přišla hned někdy v roce 1990 má někdo potřebu po 34 letech masírovat jen proto, že je vlastník z USA a bude něco vyrábět v Číně. Naprostá většina takových hysterických lidí přitom běžně využívá čínské výrobky a české si nekoupí jen proto, že jsou dražší…

PaoloAlto

Další hysterickej myslitel.

Petr Drozda

K výtahu mám jen to, že za jeho cenu by mohla být rychleji osazena eskalátory pevná schodiště části takto postavených stanic na úseku Smíchovské nádraží – Zličín. Jednoduchou bezbariérovost stanic by eskalátor umožnil většině cestujících a prostor tam na ně vždy je. Přeprava kočárků i mechanických invalidních vozíků eskalátory se provádí běžně. Elektrické jsou větší problém. Vybavení stanic výtahy bych řešil až po eskalátorech na fotobuňku, v obou směrech, na všech pevných schodištích v metru. DPP raději zaplatí miliardu za výtah pro jednotlivce na jiřáku. Již realizované výtahy v nejzatíženějších stanicích jsou samozřejmě v pořádku.

Achilles

Jak chcete přepravovat vozíčkáře na eskalátoru? Co když jede sám? Eskalátory jsou fajn věc, ale úplnou bezbariérovost stanice opravdu nezajišťují.

Petr Drozda

Jde mi o priority, centrální část města je výtahy pokrytá a na okrajích pojedou jednotlivci výtahem za desítky milionů a většina stárnoucí (a s tím související špatně pohyblivé) české populace po schodech. Mám roztroušenou sklerózu tak vím o čem mluvím.

frank

Pak je ovšem s podivem, že kafráte proti výtahům…

Bobek

Kdo chodí špatně, tak se sveze, a kdo nechodí vůbec, tak si trhne nohou. Zvláštní priority.

Frantík

Ono to jde, ale nechtěl bych takhle spadnout: https://www.youtube.com/watch?v=nIpgCIq4Gw8

frank

Eskalátor je bariéra.! Už by bylo fajn, aby si to konečně čeští “ spořínci nákladů“ uvědomili a chytili se za pokrčené nosánky…

Tomáš

Ne, to opravdu není. Přijdu k němu, rovnou jede a jede rovnou do vestibulu, kde na něj často navazují další spoje.
Bariéra je výtah, protože se na něco musí dlouho čekat a vyústí kdesi mimo.

Twix

Takže za stejné peníze postavíme něco s menší využitelností, co tam bude hlučet a žrát energii? Jinak výtahy od Hůrky na Zličín jsou od samého začátku. Lepší by bylo kdyby do těchto mělkých stanic vedla šikmá rampa rovnou na nástupiště, potom by se nemuselo řešit nic, ale s tím se bohužel nepočítalo.

P_V

Kolik stanic by se podle Vás dalo předělat na eskalátory za 52 MKč, včetně stavebních úprav a přeložek technologií?
A na eskalátor kočárek oficiálně nesmí. Ty sovětské byly ještě zkolaudované, že na ně směl, ale nebezpečné je to stejně.

Frantík

Úplně off topic, ale našel jsem si článek, kde je psáno, že kočárek na eskalátor nesmí, a narazil jsem na komentář (rok 2010):

„…Ona je totiž MHD dotovaná, víme? Takže čím víc lidí metrem jezdí, tím víc je provoz ztrátový…“

to doufám není pravda, že?

P_V

Tu ztrátovost musíte vidět v kontextu, že je to pro město levnější, než stavět silnice dimenzované na to, že by každý jel autem.

Frantík

Jo ale měl jsem to na mysli tak, že 2000 lidí v metru bude lepší než 1000 ekonomicky?

DavidS

To nehraje roli. Myšleno je to tak, že si na sebe MHD nevydělá z prodeje jízdenek ani reklamy, což je mimochodem naprosto mizerné procento.

A pak v návaznosti na to, můžete trošku upravovat pravdu či říkat ne úplně celou pravdu, že přidání lidí do metra vás donutí poslat další vozy a tudíž se prohloubí přímá ztráta (náklady spojené s provozem).

Tomáš

Nechápu, proč vás minusují, když popisujete přesně to, co je potřeba. Většina lidí nejsou vozíčkáři, takže pro bezbariérovost potřebují eskalátory. A obsoužit nejdříve většinu má být zcela samozřejmé.
Takže, na Smíchovské nádraží eskalátory. Na IP Pavlova eskalétory směrem dolů. Výtah opravdu bezbariérovost nezajišťuje, protože vede kamsi za roh a neskutečně zdržuje. A zdržování je bariéra.

Jiří Kocurek

Radlická, vždyť tam jezdí tramvaj. Tu taky…?

P_V

Stojí v kolonách.

rodilyslavkovak

způsobených slavným zklidněním po stavbě té tramvaje

LanGusta

Ano, přesně tak, bez tramvaje kolona ven nikdy nebyla ale to autohaterum nikdy nevysvetlite, že sice je tam dnes možná dvojnásobný provoz, ale současně jeden pruh místo dvou. Dřív dva pruhy od sv. Anny a okolo waltrovky 70 km/h. Ale zlá auta a líní řídiči…

Jakub

Tohle už je opravdu špatný vtip. Po strhnutí lávky bylo metro reálně jedinou alternativou pro cestu ze Smíchovského nádraží nahoru a teď se výrazně zkomplikuje i to. Tu srandovní linku 232, jedoucí každých 30 minut, opravdu počítat nelze. A nejde zdaleka jen o místní, stačí se podívat na objem lidí, kteří jezdí do práce na centrálu ČSOB.

rodilyslavkovak

a k čemu se tam stavěla tramvaj?

suri

Péčí DPP zchátrala do nesjízdnosti trať do Radlic v ulici Za Ženskými domovy přes zastávku na Knížecí, tram staví až na Andělu v Plzeňské ulici, tudíž pro cesty na Smíchovské nádraží značně neefektivní

digi

Nerad bych dpp bránil ale za ženskými domovy ti není problém dpp ale MČ která neví do jaké podoby chce náměstí zrekonstruovat (a dpp proto nevikudy koleje táhnout )

Frantík

Nic vědět nemusí, prostě opravit koleje tak jak jsou – jako povinnost správce infrastruktury – a u nějaké přestavby, aby se o část nákladů podílel ten, kdo tu přestavbu organizuje.To není výtoňský most, co opravou (ani) za milion svou chabou kapacitu nezvýší.

Jiří Kocurek

Nic proti, ale jsou místa, kde to lidé mají na vlak něco přes kilometr, jako by šli z Radlické pěšky až na ten Smíchov pěšky celou cestu. Jo, je to komplikace, ale zase to není žádná tragédie.

Stadler

Je videt, ze opravdu nejste mistni… Pesky celou cestu jak tvrdite (z Radlicke na Smichovske nadrazi) je to neco pres tri kilometry, z Farkane jeste vic…

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/madakezomu

1,3 km, jen teda nevím, jak je schůdný přístup na nádraží, aby se těch zbylých 250 m dalo překonat bez nějaké šílené zacházky. A na ten přístup zatlačit místo blokování přestavby.

Twix

Tam právě chybí ta stržená lávka, z této strany je staveniště, neprůchozí.

Frantík

Nebo 4 zastávky metrem s přestupem.

Tomáš R.

„Hořekují“ mistni. Přesné vystižení reality. Když člověk v těchto dnech prochází kolem Radlické, potkává tam stovky hořekujících, ba i plačící, zoufající, bědující či naříkající by se našli!
Jo, titulkář, ten v dnešní době tvrdej chleba má.

rodilyslavkovak

V ulicích Radlic už hořekuje téměř každý!

Tomáš R.

No, upřímně, kdyby bylo mistrovství světa národů v hořekování, byl by boj pouze o mista od stříbra níže. Vítěz by byl předem naprosto jasný 😁

LK

Vždycky když je titulek podobně dementní, jde o článek pana Nevyhoštěného.

David

Odříznutí jsou obyvatelé Mikulovic.

Jiří Kocurek

Bus co 30 minut tam nemají ani za běžného stavu.

Kuba2

Na Farkáň a Malvazinky bus normálně jezdí a z Vysoké je to stejně blíž na Jinonice, tak nevím, o co jim jde.
Nicméně ten výtah se asi nebude budovat přes celé nástupiště, tak nechápu, proč se nemohl třeba jenom omezit výstup a nástup z/do prvního vozu.

Juraj

IMHO nejde selektivně zablokovat pouze dveře v jednom voze.
A i kdyby ano, tak tam zase bude někdo nadávat, že zrovna z jeho vozu nemůže na Radlické vystoupit…

Frantík

Kdybychom měli ochranné stěny, už by to problém nebyl, dveře by se otevřely a stěna ne.

Twix

To bych bral za bezpečnostní riziko, otevřít dveře ale nechat za nimi zavřenou stěnu (která bude nejspíš převážně průhledná). Nepozorný cestující (třeba dítě, cizinec, slabozraký) se o to rozbije, zakopne, zahučí nohou do díry před dveřmi, něco tam upustí, někdo bude zkoušet do té stěny strkat aby se taky otevřela… no nevím.

Kuba2

Zabalíme všechny do bublinkové fólie?

P_V

Proč tu není možné v prvním voze neotvírat dveře?

Marťas

Protože by v ostatních vozech nevědoucí cestující hysterčili a byli by schopni vytloukat okna (extrémní nadsázka)… A těch stížností uvědomělých blbečků…

P_V

[hlasem paní Jurinové]: Upozorňujeme cestující, že ve stanici Radlická není možný výstup z prvního vozu.

Ingip

Prostě proto, že tento typ vozidla nemá selektivní volbu otevření dveří. Buď všechny nebo všechny po stisknutí tlačítka (první a poslední dveře vlaku se otvírají vždy).

P_V

OK, a co brání tomu, aby jim dodavatel tuto funkci doprogramoval? Až se divím že to doposud nikoho nenapadlo. Už přes rok se zkouší spolupráce s automatickými vraty na Zličíně, mohlo se to tam odzkoušet spolu s tím…

Kuba2

No tak by se prostě otevřely a hned za nimi by byla zábrana.
Na Jordánech taky jezdí vozy Bdt, které rovněž nemají selektivní otevírání dveří, a lidi ze čtvrtého vagónu v Tomicích do pangejtu nepadaj.

Pavel

Na Zličín se taky nenastupuje prvními dveřmi

Frantík

Myslím, že tato možnost byla, ale zamlčela se místním do té doby, než nemůžou efektivně protestovat.