pruvodce

Výstavba výtahu na 9 měsíců omezí provoz v metru Radlická. Budeme odříznutí, hořekují místní

Výtah do stanice metra Jiřího z Poděbrad. Autor: DPP/Petr HejnaVýtah do stanice metra Jiřího z Poděbrad. Autor: DPP/Petr Hejna

Radlická bude 48. bezbariérovou stanicí metra. Místním vadí souběh s opravou Peroutkovy ulice.

Pražský dopravní podnik (DPP) začne v sobotu 21. září s výstavbou výtahu ve stanici metra Radlická. Díky němu budou mít cestující nově bezbariérový přístup z vestibulu na nástupiště a naopak.

Stavební práce potrvají devět měsíců a vyžádají si uzavření druhé koleje. Vlaky ve směru do centra, tj. na Černý Most, budou stanicí během výstavby pouze projíždět.

A právě to vadí některým obyvatelům nedalekých Malvazinek a Farkáně. „Další omezení dopravy pro naši lokalitu. Pokouším se oprostit od emočních výlevů…jde to dost ztěžka,“ uvádí například Alice Trägerová z občanského sdružení Farkáň.

Místním vadí zejména fakt, že od léta je na dva roky zároveň omezen provoz v páteřní Peroutkově ulici. Ta prochází celkovou modernizací a zejména přípravou na elektrifikaci autobusové linky 137 na novou trolejbusovou linku.

Začíná elektrifikace další pražské autobusové linky. V prudkém stoupání vznikne 4,5 kilometru trolejí

Obrátili se tak na organizaci ROPID, která by podle nich měla dopravní stavby v Praze koordinovat. „Pokud jde o souběh stavebních a investičních akcí v oblasti, tak se bohužel omlouváme, ale ROPID v oblasti realizace a termínů těchto staveb nemá žádnou působnost,“ odpověděl jim náměstek ředitele pro městskou dopravu Martin Šubrt.

Stavby v metru jsou podle něj velice náročné na přípravu a DPP nemá žádný důvod je s Ropidem diskutovat.

DPP doporučuje cestujícím dojet do stanice Smíchovské nádraží a následně přestoupit do soupravy v opačném směru. Pro cestu ze stanice Radlická ve směru centrum, tj. Černý Most, lze využít metro do stanice Jinonice a následně přestoupit na vlak v opačném směru,“ uvedla mluvčí podniku Aneta Řehková. Lidé mohou také využít tramvají linek 7 nebo 21.

Elektrifikace linky 137. Zdroj: DPP

Elektrifikace linky 137. Zdroj: DPP

Jednodušší řešení

Výtah na Radlické na 52,6 milionu korun. Dolní stanice výtahu bude umístěna na nástupišti mírně vpravo od jeho středové osy, necelých pět metrů před pevným schodištěm. Zastavěná plocha výtahové šachty na nástupišti bude po dokončení stavby činit necelých osm metrů čtverečních. Pohonná jednotka bude přímo ve výtahové šachtě.

Horní stanice výtahu bude umístěna ve vestibulu, za mozaikou za pevným schodištěm vedoucím na nástupiště. Přístup k horní stanici výtahu povede po stávajícím ochozu, který je vybudován po obou stranách a za pevným schodištěm vedoucím na nástupiště.

Výtah má mít kapacitu 13 osob a tunovou nosnost. Původně se zamýšlelo umístění výtahu do stávajícího pevného schodiště. Nakonec se to podle dopravního podniku ukázalo jako nevhodné vzhledem k nutnosti kompletního uzavření stanice na delší dobu a násobně vyšším nákladům.

DPP uvedl do provozu výtahy na Jiřího z Poděbrad. Stavba trvala bezmála tři roky

Naposledy získala v Praze bezbariérovost stanice Jiřího z Poděbrad. Výtah tam byl zprovozněn letos v červenci. Radlická bude 48. stanicí bez bariér z celkových 61.

Další na řadě by podle plánů DPP měla být stanice metra Flora.

Tagy dpp Metro B ropid
90 komentářů