Výstavba rychlodobíječek pro těžkou nákladní dopravu je mizivá. Urychlit ji mají státní miliardy
Nabíjecí infrastruktura, ilustrační foto. Pramen: Unicorn
V přepravě nákladu po silnicích je ekologická transformace stále na poněkud zdráhavém počátku.
Tak super, na takové hovadiny se peníze najdou!! To je jen další důkaz toho, jak celá tahle ekomanie je jeden obrovský business, kterému se říká „Děláme to pro naši planetu“.
Bože,proč já to tu vůbec čtu. Opět 20 minut promarněného života s panem co má H v nicku a na čele, a h.. v hlavě.
Jak prohlásil Kryton: Je to máá-gor.
Zase zavádějící. Proč rovnou nenapíšou, že to zaplatí občané České republiky? Stát (vláda a úřady) je jenom instituce bez zisků. Rozdává peníze jiných.
Dotace jsou jenom úplatky a zvýhodnění vybraných na úkor ostatních.
Jestli je převedení všech OA v rámci IAD na elektriku hodně těžká Sci-fi, pak totéž u NA je čistá fantasy. Ti lidé žijí mimo tento svět, mimo tento rozměr.
Odpovím, že totéž tvrdili i na začátku 20 století u prvních Dieselových motorů.
I když já vidím obrovskou příležitost pro českou železnici a elektrifikované vlečky.
Odpověděl jste si sám. Smysl má železnice a dráty. Nikoliv kamióny.
Zkuste vzít parametry tzv. hubu, např. v článku uvedených 3,6 MW, a vyrazit s nimi na nejbližší pobočku provozovatele elektrické rozvodné sítě. Jakože byste se chtěli normálně připojit na stávající rozvody v daném místě. Zajímalo by mne docela, co vám na to řekne. 😎
Hehehe, Ale že Plecháče nebo ESA mají příkon lehce nad 3MW v dnešní době nikoho nevzruší.
A Vectrony až 6,4MW.
To si jen myslíte, páč měnírny i trafačky jedou na doraz.
Tak se udělá nabíječka přímo u rozvodny. Beztak jsou rozvodny často v blízkosti dálnic.
to by jste musel nejdříve tu rozvodu pro elektronabíjení postavit. Stejně tak se stavěly rozvody přímo určené pro elektrickou trakci na železnici. Doporučuji se občas podívat, jak taková rozvodna pro železnici vypadá.
Nedávno zde byl článek o koncepci nákladní dopravy,kde bylo uváděno,že překládkové terminály by měly mít atrakční obvod do 50 km.Z tohoto pohledu se mi jeví dojezd kamionu na jedno nabití 300 km jako dostatečný,umožní 3 rozvozy nebo svozy na hranice obvodu.Takže nabíjecí stanice by měly dle mého názoru začít zřizovat provozovatelé terminálů,tam se mi to jeví pro začátek jako provozně nejvýhodnější.
V terminálu typu Uhřiněves je kamión vyřízen za 5 minut pobytu (naložení či složení bedny). Pořád Vám říkám Bohumile, že máte ke mě přijít na exkurzi, nejsou to od Vás ani 4 km…
Smysl takového nabíjení je přesně na druhé straně, tedy ve fabrikách a distribučních centrech.
Nakládky či vykládku paletizovaného zboží z návěsu či kontejneru za méně jak 45 minut fakt nestihnete.
Petře,za nabídku exkurze děkuji,rád ji využiju.Nabíjení jsem nemyslel při překládce,je mi jedno,kde to bude,rád zjistím,co je optimální.
Pokud má stát něco platit, tak troleje (na dobíjení za jízdy).
Jinak bych dal spíše do podmínek pronájmu místa na „čerpačku“ že musí nabízet i elektřinu.
Proč by to měl platit stát?
Tohle bude dobrý tak maximálně na noční parkování s dobíjením. Naštěstí jsme opět ostrůvek uprostřed Evropy a tak elektroauta nás minou. Pokud nám to nenařídí.
Jediné snad udělat nějaký typizovaný tvar výměnných baterií a měnit kus za kus.
Tak vzhledem k tomu, že kamionová lobby dodnes není schopná zajistit odpočívky, parkoviště a místa údržby, pro jejich dokonalé kamionky, tak se nebojím, že s nabíječkama to bude jinak. Vydělat to jo, honit řidiče po čertech taky, ale zlepšit zaměstnancům pracovní prostředí, to už tyto firmy nezajímá.
A uvedete protiargument? Alespoň se mohu pyšnit odborným technickým vzděláním. A dost mi to vynáší.
vy byste si nechal vyměnit vaši baterii v autě za jinou? Tohle může fungovat pouze při pronájmu tzn nákupu auta bez baterky a pak platit nájem. TOhle vyjde na takový prachy, že to nikdo nezaplatí. Ty pokusy už tu byly viz př. Renault v Izraely a krachlo to přesně z tohoto důvodu
to jsou úplné fantasmagorie. a jaký výkon by taková nabíječka měla mít? bude 500kW stačit? to aby u toho rovnou postavili elektrárnu.
Nic proti bateriovým kamionům. Ale nebylo by jednodušší a ekonomičtější (jak se tady hodně lobbuje) převést těžkou nákladní dopravu na koleje, které už jsou z části elektrifikované a zbytek dodrátovat?
Ono znovu vymýšlet kolo, železnici a další vynálezy, není úplně dobrá vizitka národního průmyslu.
Kdyby bylo převedení těžké nákladní dopravy na koleje tak jednoduché, tak nesporně ano. Ovšem vstupuje do toho spousta obtíží. Třeba časová délka přepravy, která ji prodražuje – nadbytečný čas prodlouží čerpání úvěru a zvýší cenu.
Každému kdo má mozek na svém místě a je zvyklý jej používat je zřejmé, že využití stávající infrastruktury vyjde rychleji i levněji než budování kompletní infrastrukturu pro bateriové kamiony. Nehledě na to, že pár desítek let tady byla kompletní železniční infrastruktura, vybavené nákladiště a překladiště, dostatek místa pro odstavení atd. To, že to v rámci porevolučního budovatelského rozprodávání a rušení za to je zodpovědný někdo jiný. Trochu delší časy na dráze nikoho nezabijou. Podle mě je ideální poměr dráha × silnice 75% × 25%.
Tak zkuste třeba v dnes plně vytížené části „kompletní železniční infrastruktury“ (u větších měst také příměstskou dopravou) jenom najít místo na další potřebné manipulační vlaky…
chachachachachachachachachachachacha.
Baví mě jak někteří omílají furt dokola ten stejný nesmysl 100× vyvrácený. Tak pro Vaši ctěnou zabedněnou makovici, říkám, že teď nedávno jsem jel z Brna po trati 250 a viděl jsem všechny odstavné koleje ve všech stanicích prázdné. A tento stav je i na dalších tratích.
Když vám firma nepošle výplatu, ale řekne vám, že peníze máte na účtu, tak se budete chovat jako by bylo vše v pořádku? Vždyť přece říkali, že poslali.
Fakt se těším až vás tupouny mimo realitu někam vystěhují.
Čímž netvrdím, že není potřeba stavět další tratě.
Jsem rád, že odborný úsudek, kterým se chlubíte jak dost vám vynáší, opíráte o všechny prázdné odstavné koleje ve všech stanicích. Neb to nic nevypovídá o kapacitě trati.
Omezená propustnost drah při zatížení u větších měst vskutku neumožňuje
další potřebné manipulační vlaky, které by v rozumný čas zajistily „rozvoz“ na vlečky.
Ani při moderním řízení provozu. Odstavné koleje tak zůstávají prázdné.
Převedení těžké nákladní dopravy na koleje tak jednoduché vskutku není.
Dohledejte si jaký objem nákladu se přepravil po kolejích v 80 a 90 letech. Až bude současný objem na kolejích větší než objem v 80 a 90 letech. Tak se s vámi budu bavit dál. Takže vaše tvrzení mají znaky nepodložené a lživé dezinformace. Stačí si taky dohledat fotky z té doby, kde jsou koleje ve stanicích beznadějně zaplněné.
Objem nákladu byl hezký, ovšem změnila se také struktura přepravy. A zvýšil počet výrobců s růstem kvality zvyšující zájem o jejich produkty na objem, na který vlečky nestačila. Zvláště, když vznikaly v nových provozech daleko od železniční sítě, vlečkou nepřipojitelných kvůli hornatosti. Zkuste si to uvědomit…
Haha, co příspěvek to perla. Takže klidná jízda po kolejích je méně kvalitní než kodrcání kamionu se zeleninou po silnici? Když kamion sklopí zboží u dálnice a převrátí se, tak se to zboží stane kvalitnější? A my dnes už nemáme bagry a náklaďáky abychom postavili pár km kolejí v hornaté krajině? O tunelu jste neslyšel? Jak se tedy staví ty silnice, když dnes nelze postavit dopravní cestu v hornaté krajině? Tak to je kvalitní mimoň. Já se picnu.
Prosím ještě někdo napište, že by to bylo drahé a už se asi smíchy neudržím.
Jestli by něco bylo skutečně drahé, pak vyléčit Vás.
Léčbu hradí pojišťovna, nehledě na výsledek. Hala D se aspoň stylizuje chechotem šílence. Všechno prý už dávno mohlo být bez lobbingu autodopravců. Pro neznalé je vše jednoduché. Jeho poslední návrh oplotit odstavné koleje na nádraží pro zamezení rozkrádání vozů je nesmysl jen už kvůli požární bezpečnosti. Co na tom, že brání cestujícím v záchraně… Srovnává Švýcarsko a Rakousko s rozvíjejícím se Českem a jeho převažujícím lehkým strojírenstvím, které má naprosto jinou geografii než tyto alpské země. Nákladnost pro něj nehraje roli. Nezná holt nákladnost časovou. Do zbytku života by se pro železnici nutně delších náspů, zářezů, tunelů, mostů nebo viaduktů… Číst vice »
Perlíte vy. Už jen tím, že se řehtáte, že s růstem počtu a kvality výrobců se zvýšil zájem o jejich produkty a tím objem výroby. Zákon nabídky a poptávky. Ale základním zákonům evidentně nerozumíte.
Tak tento příspěvek už je opravdu mimo hru.
Brzděte. Vlaky v letech osmdesátých hlavně stály. Měli jsme patnáctihodinové směny a za nich jsme horko těžko otočili Sokolov – Bílina.
Někde jsem viděl graf, že přepravované objemy v 80 letech byly 4× oproti dnešku. A zase tolik se těch tratí nezrušilo.
V 80. letech ty přepravované objemy tvořilo hlavně uhlí, železné rudy a vyrobená ocel. Jaksi se změnila skladba přepravy, což vám při vnímání grafu uniklo, jednoduchý demagopedisto. Dnes se hromadných substrátů vhodných pro železnici přepravuje méně, více produktů s vyšší přidanou hodnotou vhodných pro silnici. S řidičem více odpovědným za náklad, který ho lépe chrání před zcizením.
Hahaha, demagogu, Ve 30 letech se skladba přepravy po železnici značně lišila a vozilo se úplně všechno. Nikdo netvrdil, že jediný správný vlak je ucelený, s hromadným substrátem a ideálně přes 3 státy.
Vaše vývody odpovídají základnímu nepochopení jazyka. Podle závěrů, ke kterým docházíte na základě mého konstatování faktu.
Nechápete význam slov.
Nelze se tomu divit, když tvrdíte že nejste příznivcem nákladní železnice, protože je bezpečnější, tišší, elektrifikovaná, šetří energie, je efektivnější, potřebuje méně řidičů.
Ale že těch řidičů (zároveň, skladníků, hlídačů, vazačů, řidičů VZV, mechaniků a údržbářů vozidel) je přehršel, že? Chachacha, Tyto staré struktury by fakt měly mít zákaz manažerské činnosti v dopravě.
Kdo toto vymyslel tak musel být „génius“ s IQ nejméně záporná 200. Protože kamiony nemají vůbec žádný vliv na okolí, neničí silnice, mohou stát i na střeše na boku, přeměnit se v hromadu šrotu, někoho zabít, spotřebují hodně paliva, práce řidiče je dreamjob atd. Zkrátka automobiliová doprava nemá vůbec žádné nedostatky, a všichni kterým nevoní kamiony za okny, tak jim jen ubližujou a jsou zlí.
No vy jste to vymyslel. Včera jste tvrdil, že železnice není váš oblíbený způsob dopravy. Takže nejste příznivcem nákladní železnice, protože je bezpečnější, tišší, elektrifikovaná, šetří energie, je efektivnější, potřebuje méně řidičů.
Vy chytráku, vynásobte si to vašimi volnými kolejemi, na kterých by měly „čekat“ naložené vagony, aby se zabránilo rozkradení, nešvaru ČR 😉
Chachachacha.
A nešlo by třeba nádraží oplotit a pak by stačilo cca 6 hlídačů se psem, aby pohlídali zboží z 50 vagonů (1vagon= 2 kamiony) místo 100 řidičů roztahaných po celým městě?
Takže nádraží znepřístupníte v
případě nouze. Představa koliduje s bezpečností cestujících na nádraží. Že jste až tak jednoduchý jsem opravdu nepředpokládal. Je zbytečné s vámi vést diskuzi.
Základem ekonomické nákladní železniční dopravy je, Olcite, že vlaky jedou, nestojí a zboží se soustředí v terminálech. Takže to, že nádraží jsou prázdná a žádné nákladní vlaky tam nečekají na předjetí okýnky je správně.
Ano jedou. Ale někde se musí nakládat. A taky mohou čekat na noc. Kamiony jsou taky odstavené na parkovištích a víme o nich že něco vozí. Ale pokud je první zaplněné nádraží v Maloměřicích a pak až v Třebové, a všechno mezi tím je prázdný, tak je něco špatně. Protože místo těch prázdných nádraží obsluhují daná města a firmy kamiony. Takže ať mi nikdo netvrdí, že na železnici už nelze nic přidat. Minimálně na odstavení nákladu jako řešení nedostatečného množství kamionových odpočívek.
Jenže my na rozdíl od kamiónů střídat strojvedoucí na vlaku umíme…
Na koleje když vidím jak funguje železnice tak balíček z Ostravy do Českých Budějovic půjde měsíc
Hloupě kecat umí každej. Ale udělat něco pro to aby doprava balíčku fungovala to už je jiná.
Někdy mě připadá, že Češi nemají nad fungováním systémů ve vlastním státě vůbec žádnou zodpovědnost. Jako by čekali až Seto udělá, Někdo udělá, apod.
Vlastní železnici Česká Republika? Tak je to snad problém a vina čechů, tedy i Jaroslava a další gaučových kritiků, že něco nejde. Nejde do nekonečna svinit si vlastní hnízdo.
Pokud si vložíte balíček do nákladního vozu a podáte ho k přepravě u ČDC, tak to za jeden den doručí.
Když hodíte balíček do tašky, nastoupíte do vlaku z Ostravy do Budějic, tak odpoledne ho máte na místě. takže nevymýšlajte blbosti.
Převedení nákladní dopravy jednoduché je, dokonce je to i úspěšně vyzkoušené v praxi-osolení mýtného.
Ha, ha, ha.
Já bych chtěl být ta muška zlatá, co by se chtěla nezávazně podívat na dění poté, co ministr dopravy (úplně lhostejno, jaké vlády) oznámí zvýšení mýta na dvojnásobek až pětinásobek…
O tom tady nikdo nepíše. Revoluce by byla ta největší komína, kterou si umím představit. Nikdo nemůže chtít během kràtké doby odstranit tisíce kamionů a vytarmádu nezaměstnaných. Naprosto chybí dopravní politika, vlády nemají koule na změnu.
Elektrokamiony budou zpomaleny tankováním, zatímco nákladní vlaky dostanou prioritu. Časově to pak bude podobné. Pak už jen rozšířit kolejovou síť – sklady a továrny povinně zavlečkovat.
„Pak už jen“ rozšířit kolejovou síť – sklady a továrny povinně zavlečkovat. Tzn. vykoupit další potřebné pozemky, bude-li to vůbec možné, neb nové sklady a továrny jsou velmi často daleko od železniční sítě, spádem v nevhodné oblasti a příliš u sebe pro vlečku.
+ Územní řízení, stavební řízení, které napadnou odpůrci a budou muset řešit soudy.
A jelikož je ČR ve středu Evropy tranzitní zemí, tak pro ty bez rozsáhlé železniční sítě bude stejně potřeba dobíjecích HUBů na dálnicích.
Převedení těžké nákladní dopravy na koleje tak jednoduché, jak se někteří domnívají, vskutku není.
Slušná lobby. Ona totiž už většina nákladů na železnici byla. A z výkupem pozemků by neměl být problém, protože vše je zahrnuto v katastru jako prostor pro dopravní cesty. Jen jako silnice. Stačí tak rozmlátit asfalt a položit koleje. Ale jinak klasická demagogie ve stylu nejde, nevyplatí se, drahé, pomalé.
Většina nákladů na železnici byla. Ovšem od omezeného počtu výrobců s omezenou kvalitou.
Silnice ovšem mají mnohem vyšší spád/sklon než dovolují vlečky. Stejně tak zabírají mnohem méně prostoru, který se dá i jinak využít. Jsou-li pro vás fyzikální zákony demagogií, je zbytečné s vámi vést diskuzi.
Haha, vlečky a koleje zabírají méně prostoru, to je hlavní výhoda železnice uvedená i na wikipedii. A nižší sklon na vlečkách je dobrý pro nižší spotřebu energie na přesun.
Protože silnice jsou postavené s tím aby auto mohlo jet o metr napravo nebo nalevo, dokonce po trávníku či do příkopu nebo zdi. Proto je taky od aut všechno rozježděný.
Ale jste zdatný demagog. Jen co je pravda. Samé lživé dezinformace. Ještě říct, že Slunce je planeta, nebo jablka padají nahoru.
Děláte z nouze ctnost. Nižší sklon na vlečkách je dobrý pro nižší spotřebu energie na přesun. V rovinatém kraji nesporná výhoda. V hornatém, což je většina ČR, ovšem vlečka zabírá o to víc prostoru a napřed vyžaduje energeticky náročné zemní práce, propustky, třeba i mosty nebo odvoz nadměrné zeminy, u které zaplatíte uložení.
O tom wikipedie jaksi nepíše, co jednoduchý demagopedisto…
Opět obvyklá vlastnost podobných dezinformátorů, cpát vlečky i do nevhodných terénů. Ale i pro vaši rádoby neřešitelnou situaci máme řešeení.
Takové Švýcarsko, či Rakousko má na svém území jen hory. A při tom hojně využívají železnici. Jak to asi řeší? Zubačkami, mosty a tunely. Jak to, že to v techto zemích jde a u nás jak vy říkáte je to nemožné? Doporočuji se k tématu dále nevyjadřovat. Absolutně tomu nerozumíte a vůbec nemáte podložené argumenty.
Švýcarsko, či Rakousko má na svém území jen hory. Většinou hory a rovinatá údolí. Podstatný rozdíl proti Česku. Ale zákony vám nic neříkají, a tak reagujete jako blázen a nesmyslně se řehtáte.
Hahahahahaha
ČR střední n. v. 430 mnm
a Švýcarsko 1300 mnm. A srovnávat Alpy s Krkonošemi? Hahahahahaha.
Kdyby takoví lidi vedli dopravní infrastrukturu v ČR, tak se do měsíce všichni zabijeme.
Dělá vám očividně problém chápání . Většinou hory a rovinatá údolí jsou podstatným rozdílem proti Česku zvětšiny pahorkatému. Ovšem to bude vaší ne schopností chápát naučené.
Hahaha, to už se nedá.
Hahaha
Prosím poučte mě o fyzice. Mě, který měl z fyziky vždy za 1.
Známka z fyziky jaksi nevypovídá nic o schopnosti aplikovat třeba i „našprtané“ znalosti, což by odpovídalo vašemu nesmyslnému vyjadřování…
Chachachachachacha, Chňo, chňo, chňo, chňo, hohohoho. A proč mě tedy ty firmy tolik platí za uvádění fyzikálních aplikací do praxe? Když bych měl správně žít pod mostem?
Úroveň vašeho vyjadřování jasně dokládá, nakolik jste placen 😉
Když „odborný“ úsudek, že odstavné koleje ve všech stanicích jsou prázdné, považujete za doklad vhodnosti kapacity trati pro další manipulační vlaky. Tak jednoduché jako vaše myšlení doprava opravdu není. Zvláště ne ve specifických geografických podmínkách ČR, které váš oblíbený druh dopravy často prodražuje, ne-li přímo znemožňuje.
Hahahahahaha.
Ony totiž ty odstavné koleje jsou prázdné i ve směru na Přerov i Břeclav. Takže to určitě nesvědčí o přetížené železnici. A zdůvodňovat nefunkčnost železnice, když jinde v Evropě se běžně využívá je zcestné. Stejně tak je zcestné i tvrdit, že když někdo popisuje výhody železnice, že to je jeho oblíbený způsob dopravy. Hahaha
Takže nákladní železniční doprava není proti silniční vaše oblíbená. Přesto ji neustále hájíte i tam, kde si protiřečíte. Dopřejte si klid na lůžku, a kdyby to nepomohlo, vyhledejte pomoc lékaře. Ovšem ten u vás už nejspíše provedl lobotomii, jak dosvědčujete příspěvky…
Jediný kdo si protiřečí jste vy. A já nehájím železnici kvůli oblíbenosti, ale protože je bezpečnější, tišší, elektrifikovaná, šetří energie, je efektivnější, potřebuje méně řidičů. A nechce se mi věčně platit z daní nekonečnou údržbu silnic, a odstraňování (ekologických) škod když pak stejně musím stát v kolonách. Spousta lidí by měla vytáhnout hlavy z hlíny.
Takže nejste příznivcem nákladní železnice, protože je bezpečnější, tišší, elektrifikovaná, šetří energie, je efektivnější, potřebuje méně řidičů.
Tak to už vám není pomoc. Velmi těžký případ lobotomie, asi měl skončit na prosektuře u patologa…
Přesun nákladů na železnici je celoevropským cílem, tudíž podobná opatření očekávám i v sousedních zemích. Jinak to byly plané řeči, a pak tedy nevím, proč je takový generátor planých řečí provozován.
Nebude-li možné areál zavlečkovat (např. z důvodu nevhodného terénu, to byla dobrá poznámka), tak zkrátka nebude postaven. Škoda nevznikne.
Právě, i když je přesun nákladů na železnici celoevropským cílem, tak jednoduché to nebude. Nezavlečkované areály budou navzdory „světlým zítřkům“.
Chachacha.
Ale samozřejmě, že by to bylo lepší.
Ale jak na to?
a) vyvlastnění pozemků či brownfieldů pro stavbu překladišť
b) zavedení všeobecné nákladní železniční povinnosti nebo brutální zvýšení spotřební daně z nafty s tím, že bude na státních hranicích zaveden odpočet stavu nádrže a daněno ještě jednou to, co již zdanil jiný stát
c) v málo kapacitních místech zrušení či významné omezení osobní dopravy (linky pražského S- Bahna S1, S2, S4, S7, S9, v Brně S2, S3).
d) konečně přestat plkat a začít něco dělat u železničního spojení do Bavor
e – až nekonečno) atd., atd. …
Rozvoz po městě ze železnice neuděláte, a ty „kamiony“ jsou vesměr právě pro rozvoz, nikoliv pro MKD.
Snad milionkrát už bylo řečeno, že koncept je zásobování městských čtvrtí železnicí a rozvoz do obchodů teprve auty z centrálního skladu (vše už tu bylo, např. nákladové nádraží Žižkov). Holt 40 let komunismu se dost podepsalo i na mozcích Čechů. Dříve funkční koncepty jsou dnes totální sci-fi.
Koncept např. nákladové nádraží Žižkov už nedostačoval ani v 60. letech. Proto byl na Třebešíně vybudován nový velkosklad, sice s vlečkou, ovšem zásobovaný po silnici z pražského a středočeského okolí. Vysoká vytíženost železniční dopravy v pražském okolí totiž jaksi nebyla vhodná pro včasné zásobování. Přestože tehdejší zboží tvořily především „ležáky“ o které nebyl zájem, neprodávaly se a nebylo třeba je přepravovat. „Vše už tu bylo“, ovšem v tehdejší době byla mnohem nižší spotřeba produktů od mnoha méně výrobců, ale toho jste si nevšiml, protože ve sci-fi žijete vy. Jen u mléka, jak se rozrostl výběr značek. Pro zásobování tzv. „čerstvým… Číst vice »
Jak se prosím liší mléko od Madety a Olmy, kromě obalů? To není zrovna šťastnej nápad, vytahovat tady mléko. Jen by mě zajímalo jak je možné, že se běžně přepravovalo mléko vlakem rychlostí 20-40km/h jako spěšnina, ale dnes rychlostí 60-80km/h nelze mléko pro celé město, obec( např. Olomouc, Jihlavu, Břeclav atd.) dovézt každé ráno vlakem ve 4h? Zrovna o mléko bych se tady ale nehádal, když po dálnicích vesele jezdí klády, ocel, kámen, papír a další suroviny, které jsou pro přepravu vlakem daleko vhodnější. Jen si musíme přenastavit v hlavě ten přístup, že nic nejde, a ČESMAD by přišel o… Číst vice »
Je rozdíl mezi „čerstvým mlékem“ a trvanlivým mlékem. To k té rychlosti přepravy, objemu prodeje a velikosti zásilky, když to nejste schopen z už napsaného pochopit. Stejně tak rozdíl – v mléku daný pastvou v travinami nebo výškou odlišné oblasti, jak dokládají laboratorní výsledky i sommelieři, kteří ho odliší i bez krabice – mezi nízkouhlíkatou ocelí, konstrukční ocelí, betonářskou, nelegovanou, legovanou ocelí apod. A jejich používáním a potřebným množstvím dříve a v dnešní době – s kamenem, dřevem, papírem, což se na delší vzdálenosti vozí jen ušlechtilé (vyjma dřeva vyžadovaného jako příměs fosilního paliva, které se kvůli EU tahá i… Číst vice »
Holedbáte se technickým vzděláním…. Při vší úctě k Vám to tak nevypadá, tedy alespoň z těch blábolů, co tady píšete. A že Vám to vynáší …. Tak vynášet může v této zemi leccos… Můžete dokonce létat jako ona příslovečná holubička MUDr. Štrosmajera. Třeba “ zbytek dodrátovat “ …. Do roku 2257? Byl jste s tím u lékaře?
Ty dobíjecí HUBy na dálnicích budu podle všeho ekonomické harakiri, ještě větší než jsou současné nabíječky pro osobáky. Při současném stavu techniky dává smysl maximálně budovat něco obdobného v rámci logistických parků, kde se dá očekávat delší pobyt. U multimodálních terminálů to ostatně bude již požadavek dle nařízení o TEN-T.
Dávalo by smysl napojit dnešní tzv. logistické parky na železnici a převést díl dálkové nákladní dopravy zpět na koleje, kde je elektrické napájení mnohem jednodušší a výrazně úspornější. Baterie do kamionů jsou akorát obezlička k pokračování v plýtvání, tu energii je nutné tak jako tak na úkor něčeho získat.
Ano + peníze do dobíječek získávat z velkého množství funkčních vah na kamiony – plně by to stačilo. No když jsou na D1 dvě a z toho jedna nefunguje, tak ……….
Váhy musejí být součástí stavby dálnic, ne něco dodatečného. Podobně základní síť těch dobíječek.
Co máte pořád s tím vážením kamionů,stačí postavit kvalitně silnici a máte po starostech nebo máte pocit že přetížený kamion o 500 kg zničí silnici?
Jaroslav asi nedával ve škole pozor, že neví, že větší hmotnost vozidel více ničí vozovku. Nebo má svůj svět, kde se kamiony jemně vznáší nad asfaltovým kobercem. Další verze, je že mu to vyhovuje. O 500kg určitě kamiony přetížený nejsou.
Podle amerického silničního testu AASHO souvisí opotřebení vozovky se čtvtou mocninou hmotnosi. Odhduje se, že kamion opotřebuje silnici jako 10.000 osobních automobilů.
Nejen kamion. Stačí dodávka s malými kolečky a přeložená o tunu (běžný jev). Už jsem viděl hodně přeložených nákladních aut, ale o 500 kg, to by se nikomu nevyplatilo…. Tady platí, když přeložit, tak pořádně…. Kvalitní silnice může tento vlivný trend pouze zpomalit.