Výstavba metra D přinese první větší omezení autobusových linek i automobilové dopravy
Tunel mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova (prosinec 2022). Autor: Vladimír Dinda/Hochtief
DPP žádá všechny řidiče, aby do oblasti vůbec nezajížděli, pokud to není nezbytně nutné.
Berte prosím s rezervou co píšu, je to úsměvný detail, ale do této situace se Česká pošta rozhodla zrušit pobočku Rabasova 1081/1. Je to prakticky uprostřed oblasti, který se týkají dopravní omezení od 1. dubna. V době hledání významu hesla „město krátkých vzdáleností“ zajímavý krok.
Ja se leta divim, ze tam ta posta jeste je, kdyz velka posta Na Strzi je vzdalena cca 700 m.
„Lokální individuální automobilová doprava bude vedena odklonem ulicemi Antala Staška, Budějovická a Olbrachtova.“ To vidíme už dnes. Tranzit Hudečkovou a Perlitovou (ráno chvílemi jedno auto za druhým), někteří to berou jednosměrkou rovnou i v protisměru (pravda, vozovka je tu široká tak, že se na chodník vedle lampy málem nevejde ani jeden chodec), a věčně též něco projíždí Krčskou. I když možná lepší, než zablokované Budějovické náměstí, kdo ví… A furt je to baví.
…a navyse casto cast chodniku zaberou auta mistnich obyvatel, kteri nerespekuji vyznacenou modrou zonu (a mestska policie to neresi).
Jestli se st. pojmenuji po tom komunistovi, tak me dost zklamou…
je tady i ulice pujmanove… to jsou jeste vetsi zvratky.
To je ještě dobré, na Severním Balkáně mají ve spoustě měst ulici Zápotockého🤮
Já si myslím, že z hlediska MHD to nijak zásadní uzavírka není, autobusy jezdí prostě o ulici vedle. IAD si nějak poradí. Jako vždy.
uz soucasna opatreni pretizila dotcene krivovatky a mhd jezdici tou vasi ulici vedle ma jizdni dobu +5 z postavani v ruznych zacpach.
k tomu byla ulice antala staska byla vyrazne zklidnena, pred poliklinikou je nekolik prechodu, plazi se tam duchodci o berlich atd. a na tento objem dopravy je nevhodna.
V cem byla zklidnena? O tramvajovou trat?
jeden pruh, prechody, snad i ruzne ostruvky. je to dobry, jen se pak nepojme kapacitu dvou ulic.
Autobusy MHD v odpolední špičce už nyní na Antala Staška v úseku Budějovická – Ryšánka nabírají až 9 minut zpoždění. Výstavbu linky D vítám, musíme to nějak přežít, já jsem navíc ještě mladej a vlastně mám radost, že se projdu pěšky, ale kdo má horší pohyblivost, trpí a bude trpět i další roky. Praze 4 se vrací chybná rozhodnutí, zejména neochota povolit rampu z Vyskočilovy na 5. května směr Brno, teď když se to někde zavře, nejsou už rezervy jinde a hned to kolabuje. Na Budějovické se až konce dubna bude dělat rekonstrukce vodovodu až po Sedlčanskou, tady se koordinace… Číst vice »
Nic ve zlem, ale pod pojmem „trpi a bude trpet“ si predstavim neco jineho, nez komplikace souvisejici s obrovskou infrastrukturni vystavbou.
Trpi kazde rano treba Horni Pocernice, kudy projizdi mraky aut a nadeje na zlepseni MHD (prodlouzeni metra) zadna neni. To je fakt neco trochu jineho.
Vždyť tam máte vlak, souběžnou dálnici… Otázkou je, zda by ta stanice metra negenerovala dojížďku auty úplně stejně.
Až po slovo ‚zejména‘ souhlas. Ovšem, namísto další rampy bych vyzdvihl spíše neúměrné zúžení ulice Antala Staška a oddalování kvalitativních zlepšení povrchové veřejné dopravy (vyhrazené pruhy, případně koleje). Na dálnici můžete v pohodě najet o kus vedle, kam to zacpané nebývá – když už tedy zrovna nemůžete do Prahy jinak než autem.
a jak by rampa na dalnici vyresila zavrenou ulici na strzi (coz je pomerne vyznamna tangenta na jizni spojku)?
Obecně mi jde o to dostat auta z Vyskočilovy co nejkratší cestou na 5. května a pryč z Prahy. Regulovat dopravu mi dává smysl ve směru do Prahy, ale ve směru z Prahy preferuji dostat je z Prahy pryč s co nejmenší zátěží na ulice města a fungování veřejné dopravy tj. v tomto případě autobusů MHD. Aktuálně je to ještě trošku složitější, jelikož je ulice Budějovická ve směru na Jižní spojku zavřená, mnoho řidičů to vezme na Antala Staška a pak dolu ulicí Na Strži, kde se pak napojí na Jižní spojku. Vtipné je co píše výše pan František, nevím… Číst vice »
hehe, zrovna vcera jsem si tam v zacpe rikal, ze by to uz mohli zase zprovoznit. nacez jsem si precetl tenhle clanek, ze to naopak jeste vic zavrou 🙂
vazne se jedna pomerne nevelka jama musi hrabat tri roky?
A tu kolonu jste pomáhal tvořit i vlastním vozem, nebo jste jel solidárně s ostatními autobusem?
jel jsem v sorce linky 170 a nejakym omylem snad i sedel. jestli je to za vas takhle v poradku…
Poměrně nevelká jáma? Podzemní vestibul a eskalátorový tunel do hloubky 31 metrů nejsou zase tak nevelká jáma…
hloubena cast vestibulu ma mit 8 metru, ne? eskalatorovy tunel a stanice je hloubeji, ale to se snad razi, ne?
No, ano, razí. Vyhloubíte jámu pro vestibul a z ní začnete razit eskalatorový tunel. A někudy ten vyražený materiál musíte odvézt. A zároveň musíte někudy dovézt materiál pro vyztužení toho tunelu.
Pořád je v plánu postupně zahájit všechny úseky včetně Pankrác: Nám. Míru a společně je otevřít 2029 nebo už to padlo?
Ne, v roce 2029 trasa mezi Pankrác – Náměstí Míru hotová nebude.
Koukám na aktuální harmonogram a Náměstí Míru stále 2029.
https://www.dpp.cz/cs/data/metro-d/220310_Harmonogram_k_10.3.2022web.xlsx
Ale možná máš nějaké zákulisní informace 😉
Optimistický plán zprovoznění ID3 2032.
3 roky??? Proboha, myslel jsem si že to má dopravě pomoct, ale to napřed na dlouhou dobu uškodí…
Tak už pomalu začínám chápat proč se to místním nelíbilo, a přestávám se jim divit.
To FAkT nešlo vyřešit líp? Třeba to uvést do provozu (aby to dopravě a MHD zejména) začalo pomáhat a třeba jižní portál dodělat až dodatečně?
Méně aut pražské dopravě nemá jak uškodit.
Pokud to byť část lidí odradí od jízdy do této oblasti, pak pozitiva pocítí všichni, včetně místních řidičů.
tam nebude mene aut, tam bude strasnejsi zacpa. (sam nevim, kde se tam berou.)
Nová výstavba, a přitom veřejná doprava stále na přeplněném C doplněném pouze autobusy. K tomu 134 ve vymetací trase a 193 ve zpola vymetací, do 31. března navíc nezastavující u sídliště Pankrác III. Plus neochvějná víra mnohých, že jednou se všechna ta auta do Prahy přece naskládat musejí.
nova vystavba na zelenem pruhu?
To jsou zase vtipné hlášky, že “prosíme řidiče, aby do dané oblasti vůbec nezajížděli a oblastí rozhodně netranzitovali”. To by taky musel DPP či TSK ty informace dát pořádně k dispozici třeba i do celostátního tisku, aby o nich řidiči věděli. Kdo není vyloženě místní, těžko z nějakých cedulí u silnice odhadne, kam se dostane a kam nikoliv. Silničáři tam postaví sice ceduli jako kráva, ale na ní vůbec nic neříkající text “ulice ta a ta uzavřena”. To si myslí, že každý přijíždějící si jen tak z dlouhé chvíle studuje názvy ulic na plánované trase? Kdyby tam radši uvedli jednoduché… Číst vice »
Zas na druhou stranu všichni, co nejsou místní, jezdí podle navigace, kde to je. (Nebo si to myslím, já jsem zvyklý jezdit všude po paměti.)
Ještě bych to nechal hlásit tlampači a vybubnovávat ponocného.
Boha jeho, každej dneska po Praze jezdí se zaplou navigací, která ho požene jinudy, ne? A pokud tam někdo vjede, tak to udělá jednou a příště už si bude pamatovat…
Proč je v titulku text „přinese první omezení“, když jsou autobusy i IAD omezeny od srpna 2022? Je to i v článku uvedeno.
Titulek upraven, určitě lepší 😉
Vzhledem k tomuto rozsáhlému dopravnímu omezení by bylo dobré, aby DPP dodal plánek omezení 🙂 a dnes mělo být první den otevřeno informační středisko v ulici Neveklovská ale kupodivu bylo z technických důvodů zavřeno 🙁
Plánek DPP nejspíš existuje, viděl jsem jej už před pár dny v televizní reportáži.
Plánek je: https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne-udalosti/detail/17290
Sem je to docela dobry popsane:
https://www.praha4.cz/Vystavba-metra-D-uzavre-na-nekolik-let-cast-ulice-Na-Strzi.html