Hranice uz upravene snad jsou pri uprave koridoru, teda krome uprav nastupiste a budovy, ale podle me je treba prvne upravit trate a pote az budovy, zeleznici nejezdime pro krasne budovy. Nebo ma snad nekdo jiny nazor?
Kolejově je to tam ve stavu z doby elektrizace s mírným pokrokem v mezích starého zhlaví a zdaleka ne všecky koleje prošly tehdy výměnou. Nemálo výhybek je stále na dřevěných pražcích.
Perony jsou stále původní, jediná úprava spočívala v zarovnání peronu v místě zrušených služebních přechodů.
Budovu jsem na mysli neměl, ikdyž ten přístup k vlakům taky vypadá jak by právě odešla sovětská armáda.
To není o odbornosti, ale i nastavení myšlení. Jestli hledám důvody proč to nejde, nebo přemýšlím jak to udělat. Kde je vůle, tam je i cesta. Odborníci pak zadání rozpracuji aby bylo realizovatelné
Vypadáte jako odborník na přemlouvání… tak prosím vysvětlete obyvatelům Třebové, že jejich domy nejsou nádražní budova v Ústí a tak jejich právo bydlet není nadřazeno rychlé železnici.
Přemluvit fyziku, že 400m a 800m oblouk umožňuje tutéž rychlost, to po nikom nechci.
Věřte, Jindřichu, že je to hodně o odbornosti. Odborník musí říct, jestli to má smysl technicky, ekonomicky, dopravně, environmentálně, z pohledu zákonů, atd. Musíte počkat na dobu, kdy nám bude vládnout nějaký diktátor, kterému bude přednější likvidovat nemovitosti, přesouvat lidi bez ohledu na jejich potřeby a utrácet státní peníze kvůli ušetření dvou* minut jízdní doby.
*Neodborný odhad.
A modernizace = stejná stopa? Modernizace = vše kolem nástupiště? Za tu cenu mě přijde málo muziky (a nerozporuji že naplánována práce má tu cenu, ale jestli naplánována práce odpovídá požadavkům doby)
Ale vy rozporujete navrženou rychlost v prostoru nádraží, seřadišť a uzlu. Tam je 80 v pořádku. A najednou se opět dozvíme, že sníte o úplně jiných kolejích v podstatě na jiné trase (jabka a hrušky)
Je důležité aby průjezdné vlaky a náklady jezdily skrz ČT? Nedávalo by smysl podstatně zmenšit budovu, nechat tam 2 nástupiště pro místní dopravu a dvě koleje vést zcela mimo ČT?
A ta logistika (depo, seřazovací nádraží, kontejnerové překladiště, opravna, odstavné koleje) co tam je se opustí a vybuduje jinde? A budova je obsazená lidma co tu logistiku obstarávají.
Silniční tunely u Korada prošly opravou před pár lety. Silniční doprava byla tehdy vedena po silnici přes Semanín a Zádolku. Bohužel je vidět, že se to zřejmě nepovedlo dokonale, protože ty průsaky se tam stále vyskytují. Na druhou stranu se to vůbec nedá srovnat s pěším tunelem u St. 19. Tam i po větší letní bouřce člověk suchou nohou neprojde. Už aby to zasypali a vybudovali tu lávku.
Propojka Ústí n.O. – Rudoltice znamená cca 15 km nové tratě, z toho nejméně 8 km v tunelu. Když se bude dařit tak možná v roce 2070.
Předtím má přednost tunel pod Oucmanicemi (mezi Chocní a Ústím), coz taky před rokem 2050 nebude.
Ale i kdyby obě tyto stavby byly hotové a průtah přes Ústí rozšířen na čtyři koleje, tak Třebová rekonstrukci už nutně potřebuje.
Prosím napište zde všem řešení, jak zvýšit rychlost v uzlu Česká Třebová na nejméně 120 km/h, zejména v úseku Parník – osobní nádraží. Nejen já, ale i projektanti budeme vděční za každý návrh, který jste již mohl dát v době projektové přípravy.
Návrh byl zamítnut. A řešení bylo zbourání garáží mezi kolejemi a zvětšení zářezu před odb. Parník oblouky by šli hned natahovat líp.. a před nádražím by se hlavní průjezdný koleje přesunuly za 4. Nástupiště. stejně to je zadek světa a EC a SC tam nemaj co zastavovat.
Tak SC tam zastavuje pouze Košičan, což navíc díky instalaci a schvalování ETCS do Pendolin, je nyní nahrazeno klasickou soupravou, takže žádné SC tam nyní nezastavuje.
A navíc se jedná o významný přestupní uzel, tak nevím, proč by tam zastavovat neměly.
Podíl vlaků, které v ČT zastavují, do budoucna spíš poroste. Expresní doprava se zčásti přesune jinam a pokud se bavíme o EC co staví v Července a Mohelnici, takové by mělo stavět i tady. Proto nevím jestli to bourání garáží a zvětšování zářezu za to stojí.
Hnedka u bazénu Mezi nákladní spojkou směr Ústí na co tam jsou ty garáže mi je záhadou.. A jak jsem psal .. když by jste oblouk začal na pražském zhlaví natahovat už od mostu Litomyšlské ulice tak je to v pohodě.. takhle je tam jeden prudký oblouk, malá rovinka a zase prudký oblouk což je na hov… prostor na plynulý oblouk tam je pro všechny 4 koleje. A komu nesedi to že by byly hlavní koleje za 4. nástupištěm tak ať si zajedou do Pardubic…. Tam je taky mezi pátým a čtvrtým asi pět kolejí nevím proč by nešlo posunout… Číst vice »
Tak hlavně jde beztak o zrychlení v ranžíru/nákladním, ne? V osobních je mimo samotné nádraží 80 a víc už dneska.
(A vymýšlet nějaké špekulády, aby se z Parníku dalo 120 místo 100 a na těch dvou kilometrech se tak ušetřilo čtvrt minuty…)
Proč píšete o něčem, o čem nic nevíte? Reálně je dnešní 60ka cca na 2 km úseku. V přilehlých úsecích je traťová rychlost vyšší už dneska a to dost výrazně. Nebo jste si sem jen přišel zavysírat?
Tak nevím, ale nemám pocit, že by se u posledních velkých staveb na železnici nějak zásadně nedodržovali termíny. Můžete uvést nějaké konkrétní příklady REALIZACÍ staveb u kterých došlo k nějakému výraznému nedodržení termínů?
Tak mj. třeba proto, že rampy jsou výrazně prostorově náročnější, přičemž nelze na nich udělat moc velký sklon, mají-li být skutečně bezbariérové a použitelné např. i pro ne úplně fyzicky zdatné vozíčkáře.
Pokud jsou někde výtahy věčně porouchané, tak je to problém hlavně údržby, popř. kvality konkrétního výrobku. To není žádná nová nespolehlivá technologie. Ve velkých kancelářských budovách, nemocnicích či univerzitách jsou výtahy možná vytíženější než na nádraží a také fungují.
Tak v nemocnicích opravdu taky ne. Ale záleží na servisu, když máte malou místní firmu tak ok dojedou do půlhodiny a snaží se, ale když máte vysoutezenou velkou firmu např stejnou jako dělá výtahy a eskalátory v PCE tak problém.
Jenže v těch frekventovaných budovách nejsou ty výtahy tolik vystaveny působení povětrnostních vlivů a hlavně vandalismu, jako na opuštěných perónech stanic. Výtahy jsou jen generátor velkých nákladů a zisků pro servisní firmy.
Ve velkých budovách do konkrétního patra zpravidle vede víc než jeden výtah. Na nástupiště bývá jeden a pokud se porouchá nebo probíhá údržba, tak není alternativa, to samé u eskalátorů. Bohužel ten servis nebývá moc rychlý.
Věčně porouchané? Nevím, kdy jste naposledy použil výtah, ale jelikož mám malé dítě a tedy využívám kočárek, tak výtahy musím využívám dost, a setkal jsem se s minimální poruchovostí, ať to bylo v Praze, Pardubicích, Brně, či v takové malé stanici jako Moravany.
Já výtah používám s kočárkem taky často. Občas bohužel narazím na nefunkční, ale mám pocit, že v Německu je to horší, až pravidlené (na východě). Největší peklo jsou velká nádraží jako Berlín nebo Vídeň, kde jezdí kapacitní výtahy, ale mají dlouhou trasu a výměna cestujících je velmi pomalá, takže pokud chce člověk stíhat přestup tak jde radši na eskalátory, protože se taky nemusí dočkat.
Nechce, protože vedou až z okraje, pročež představují pro většinu pěších přesunů značnou zacházku. Výtahy ale také používá málokdo, jinak by si většina musela vystát frontu. Tohle celkem efektivně řeší eskalátory, rampy pak mohou být doplňkem pro cyklisty (jimž zajížďka tolik vadit nemusí).
Ve stanici Ostrava – Stodolní jsou 3 výtahy a všechny jsou už minimálně rok mimo provoz. Neví o tom někdo něco? Začínám si myslet, že je už neplánují zprovoznit.
Jsou mimo provoz. Navíc v nich je stále smrad od doby, kdy je používali jako noclehárnu zdejší bezdomovci. Bezbariérový přístup je zajištěn rampami, takže není zásadní důvod výtahy zprovozňovat.
Na jak dlouho bude vyluka prujezdne rychle koleje? 6 let je vazne dlouha doba na zdrzovani a rekonstrukci.
6 let opravovat jedno nádraží, výkon hodný SŽ
Ono to „nádraží“ je ale rozlohou větší než některá česká města…
Největší nádraží v ČR a za provozu. Tohle se celé zavřít nedá, aby to za rok a půl bylo hotové.
Takže z koridoru Praha-Ostrava budou zbývat Hranice a Bezpráví.
Pokudv „Bezprávím“myslíte tunem mimo něj, tak ano. Jinak Bezpráví je taky hotové.
A samotná Ostrava (hl.n. a MarHory) tahy zbývá.
Ano, tunelem, dvě koleje navíc v nové stopě.
A co tím bude jezdit, když většina dálkoviny má být na VRT přes Brno?
Hranice uz upravene snad jsou pri uprave koridoru, teda krome uprav nastupiste a budovy, ale podle me je treba prvne upravit trate a pote az budovy, zeleznici nejezdime pro krasne budovy. Nebo ma snad nekdo jiny nazor?
Jo. Hranice na Moravě rozhodně žádnou rekonstrukcí neprošli…
Tam je kolejově podle mě půlka stanice (koridorové cca 4 koleje), teď by se měla dodělat ta druhá v rámci napojení na VRT.
Kromě dvou průjezdných prošly ostatní koleje výměnou, až když byla zeleň přebujelá, v původních parametrech. Je to tak 6 až 8 roků dozadu.
Netuším, jaké je tam staniční zabezpečovací zařízení.
Kolejově je to tam ve stavu z doby elektrizace s mírným pokrokem v mezích starého zhlaví a zdaleka ne všecky koleje prošly tehdy výměnou. Nemálo výhybek je stále na dřevěných pražcích.
Perony jsou stále původní, jediná úprava spočívala v zarovnání peronu v místě zrušených služebních přechodů.
Budovu jsem na mysli neměl, ikdyž ten přístup k vlakům taky vypadá jak by právě odešla sovětská armáda.
Na dřevěných pražcích se normálně staví i dnes..
Jak stará ta technike v té Třebové vůbec je? Vše původní z elektrifikace z 50.let? Nestálo by něco z toho za to zachovat do muzea?
Prosívás, hlavně ne památkovou ochranu na lanové převěsy!
Bože smažte ty komentáře prosím… Ještě se toho nějaký Mičurin chytne…
… to nestihne, stavební povolení je pravomocné.
Přesně, všechno na dráze musí být skanzen a dělat pak jen turistické šotojizdy o víkendech!
To nepůjde, bo ETCS
Nic takového jsem nepsal, naučte se číst.
Dráha přidává další černou díru do zadluženého státního rozpočtu.
Tak zrovna tohle se rekonstruovat nezbytně musí.
Zvýšení rychlosti na 80km/h? Nechybí tam před tím jednička? V roce 2031 na hlavním koridoru?
Máte pravdu. Zbourat půl Třebové by bylo daleko lepší PR.
Ano, jako vždy na železnici je spousta důvodu proč to nejde
A na diskuzních fórech je obecně spousta odborníků na cokoliv. Jako za minulého režimu, kdy i dojička krav mohla být ze dne na den předsedkyní JZD.
To není o odbornosti, ale i nastavení myšlení. Jestli hledám důvody proč to nejde, nebo přemýšlím jak to udělat. Kde je vůle, tam je i cesta. Odborníci pak zadání rozpracuji aby bylo realizovatelné
Vypadáte jako odborník na přemlouvání… tak prosím vysvětlete obyvatelům Třebové, že jejich domy nejsou nádražní budova v Ústí a tak jejich právo bydlet není nadřazeno rychlé železnici.
Přemluvit fyziku, že 400m a 800m oblouk umožňuje tutéž rychlost, to po nikom nechci.
Věřte, Jindřichu, že je to hodně o odbornosti. Odborník musí říct, jestli to má smysl technicky, ekonomicky, dopravně, environmentálně, z pohledu zákonů, atd. Musíte počkat na dobu, kdy nám bude vládnout nějaký diktátor, kterému bude přednější likvidovat nemovitosti, přesouvat lidi bez ohledu na jejich potřeby a utrácet státní peníze kvůli ušetření dvou* minut jízdní doby.
*Neodborný odhad.
Ano. Nejde to například z důvodu nesouhlasu obyvatel města, kteří nesouhlasí se zbraním cca 30 domů a přestěhování cca 100 obyvatel jinam.
A skutečně je třeba trasování v CK stopě a tahat všechny vlaky přes třebovou? Bourání není jediná možnost
Bože můj. Bavíme se o modernizaci uzlu nebo výstavbě nové trati???
A modernizace = stejná stopa? Modernizace = vše kolem nástupiště? Za tu cenu mě přijde málo muziky (a nerozporuji že naplánována práce má tu cenu, ale jestli naplánována práce odpovídá požadavkům doby)
Tak v plánu je VRT zcela mimo Třebovou.
Opravdu VRT? Tuším o novostavbě z Chocně někam za Třebovou, ale že by to byla VRT?
„Zcela mimo Třebovou“ je myšleno přes Vysočinu 🙂
Je.
Je tu spousta vybavení potřebných pro dráhu, které by jste musel přestěhovat.
Ale vy rozporujete navrženou rychlost v prostoru nádraží, seřadišť a uzlu. Tam je 80 v pořádku. A najednou se opět dozvíme, že sníte o úplně jiných kolejích v podstatě na jiné trase (jabka a hrušky)
Ano zajem 100 nymbistů je více než vyšší zajem společnosti
A jak by to šlo?
Můžete naznačit řešení průjezdu (na 160 km/h) ČT tak aby jste se trefil k současným nástupištím?
Jaký má smysl pro vlaky které nestojí v ČT aby zajizdely k nástupišti?
Asi žádný, ale kudy provedete teda hlavní koleje zkrz ČT? Jinak těchto vlaků bude ubývat, má smysl dělat koleje pro několik vlaků zaden?
Je důležité aby průjezdné vlaky a náklady jezdily skrz ČT? Nedávalo by smysl podstatně zmenšit budovu, nechat tam 2 nástupiště pro místní dopravu a dvě koleje vést zcela mimo ČT?
A ta logistika (depo, seřazovací nádraží, kontejnerové překladiště, opravna, odstavné koleje) co tam je se opustí a vybuduje jinde? A budova je obsazená lidma co tu logistiku obstarávají.
Tunel pod Českou Třebovou vymyslel VUŽ už za bolševika, A tehdy se o nějakém koridoru ani nesnilo
Víte, jak rychle jezdí TGV přes Lyon? 40!.
A pro ČT z toho vyplývá co?
Že je podle šotoušů jeden a půl milionovou aglomerací?
Moc nerozumím perexu „Větší omezení provozu nastanou v roce 2031.“ Podle textu má být 2031 hotovo a hlavní omezení začnou v roce 2027.
Vysoutěženo je i zvýšení kapacity (elektrifikace) trati Tyniště-Solnice.
projdou sanací i tunely u korada? dost tam zatýká a v zimě se dělají rampouchy ze stropu.
Podchod u Korada by měl být nahrazen lávkou.
Bavím se o tunelech ne o podchodu..
Kdo tam zatýká?
Zdá se že tyto podchody jsou opravdu o hubu 🙂
Hlavně v noci tam dost operuje na obou koncích snědá tíseň…
Minulou zimu jsem tam dělal autoškolu a ta hromada spadlého ledu uprostřed tunelu mě tam docela zaskočila. 😀
Ale notak, všecko je v pořádku, oprava je zbytečná, vždyť se přece jezdí … a po opravě hydroizolace se v tom podjezdu nezvýší rychlost!
Analogie se spadlou trolejí přes všecky koleje, děkuji za přihrávku.
Silniční tunely u Korada prošly opravou před pár lety. Silniční doprava byla tehdy vedena po silnici přes Semanín a Zádolku. Bohužel je vidět, že se to zřejmě nepovedlo dokonale, protože ty průsaky se tam stále vyskytují. Na druhou stranu se to vůbec nedá srovnat s pěším tunelem u St. 19. Tam i po větší letní bouřce člověk suchou nohou neprojde. Už aby to zasypali a vybudovali tu lávku.
A nebylo by levnější to nějak objet?
Jako se Vepřové vyhnout obloukem? To šotoušstvo nerozdýchá, připravte se na mínusy.
Nejeden nákladní dopravce má Třebovou jako výchozí nebo cílový bod ať už pro nakládku nebo pro seřazení vlaků.
Vím, v anarchistickém kroužku padlo několik návrhů, jak to objet od Chocně k Zádulce.
To je snad oficiální plán, ne? Spolu s Osek – Choceň
Asi tak. Vepřovou mají šotouši a nádražáci jako svou modlu…
Propojka Ústí n.O. – Rudoltice znamená cca 15 km nové tratě, z toho nejméně 8 km v tunelu. Když se bude dařit tak možná v roce 2070.
Předtím má přednost tunel pod Oucmanicemi (mezi Chocní a Ústím), coz taky před rokem 2050 nebude.
Ale i kdyby obě tyto stavby byly hotové a průtah přes Ústí rozšířen na čtyři koleje, tak Třebová rekonstrukci už nutně potřebuje.
Tunel potřebou vymysleli už za bolševika na VUŽ
A druhý pán byl novostavba trati Choceň Svitavy Záhřeb
Rychlost vlaků se zvýší na závratných 80 km/h.
Vítejte v roce 2031
Prosím napište zde všem řešení, jak zvýšit rychlost v uzlu Česká Třebová na nejméně 120 km/h, zejména v úseku Parník – osobní nádraží. Nejen já, ale i projektanti budeme vděční za každý návrh, který jste již mohl dát v době projektové přípravy.
Děkuji.
Návrh byl zamítnut. A řešení bylo zbourání garáží mezi kolejemi a zvětšení zářezu před odb. Parník oblouky by šli hned natahovat líp.. a před nádražím by se hlavní průjezdný koleje přesunuly za 4. Nástupiště. stejně to je zadek světa a EC a SC tam nemaj co zastavovat.
Tak SC tam zastavuje pouze Košičan, což navíc díky instalaci a schvalování ETCS do Pendolin, je nyní nahrazeno klasickou soupravou, takže žádné SC tam nyní nezastavuje.
A navíc se jedná o významný přestupní uzel, tak nevím, proč by tam zastavovat neměly.
Jaký významný uzel? 😀 copak nekdo jede z Brna do Olomouce přes ČT? 😀 Je to 20 tis městečko kde by stavět expresní vlaky vůbec neměly.
Jenom to je přestupní stanice od Lanškrouna, Moravské, ….
Expresní vrstvu to potřebuje, obsluhovat Třebovou pouze rychlíkama by bylo nedostatečné.
Podíl vlaků, které v ČT zastavují, do budoucna spíš poroste. Expresní doprava se zčásti přesune jinam a pokud se bavíme o EC co staví v Července a Mohelnici, takové by mělo stavět i tady. Proto nevím jestli to bourání garáží a zvětšování zářezu za to stojí.
Nejvíce omezující je oblouk na záhlaví osobního nádraží směr Pardubice. Jak tam dosáhnete zvýšení rychlosti na min 120 ?
Bible: Bůh dal, bůh vzal.
Šotouš: Dráha dala, dráha vzala.
Šotouš tak postavil dráhu na úroveň všemohoucího Boha…
Omezení na 80 km/h bude v tomto oblouku: https://mapy.cz/s/pakurehuvo
Garáže mezi kolejemi jsou tam kde prosím? Ještě se musíte vejít mezi Tykačovu a Masarykovu ulici, než k nim dojedete.
Hnedka u bazénu Mezi nákladní spojkou směr Ústí na co tam jsou ty garáže mi je záhadou.. A jak jsem psal .. když by jste oblouk začal na pražském zhlaví natahovat už od mostu Litomyšlské ulice tak je to v pohodě.. takhle je tam jeden prudký oblouk, malá rovinka a zase prudký oblouk což je na hov… prostor na plynulý oblouk tam je pro všechny 4 koleje. A komu nesedi to že by byly hlavní koleje za 4. nástupištěm tak ať si zajedou do Pardubic…. Tam je taky mezi pátým a čtvrtým asi pět kolejí nevím proč by nešlo posunout… Číst vice »
Tak hlavně jde beztak o zrychlení v ranžíru/nákladním, ne? V osobních je mimo samotné nádraží 80 a víc už dneska.
(A vymýšlet nějaké špekulády, aby se z Parníku dalo 120 místo 100 a na těch dvou kilometrech se tak ušetřilo čtvrt minuty…)
Vedle v Ústí … neobydlený dům.
Ve Třebové celá uliční frotna, odhadem stovka rezidentů. Ti se opravdu nebudou stěhovat, když vedle v Ústí…
Proč píšete o něčem, o čem nic nevíte? Reálně je dnešní 60ka cca na 2 km úseku. V přilehlých úsecích je traťová rychlost vyšší už dneska a to dost výrazně. Nebo jste si sem jen přišel zavysírat?
Kdyby se to zvýšilo na 100, 120 nebo dokonce 160, tak budete psát, že se to mělo udělat na 300…
„kdyby“…
však 80 km/h v jakýmkoliv úseku na hlavním koridoru je v cajku 🙂 obzvlášť když se do toho hrábne za dalších 50 let
Co Praha hl. n, tam se také musí projíždět alespoň 120 km/h, aby bylo nádraží městotvorné?
Szam
To mě taky zvedlo ze židle, 6 let opravovat jedno blbé nádráží a rychlost zvedneme na 80…
A za cenu kterou před pětadvaceti lety spolkl asi 100 kilometrový úsek shodného koridoru
Jako pohádka (sci-fi), včetně dodržení termínů, je to napsaný dobře:-)
Tak nevím, ale nemám pocit, že by se u posledních velkých staveb na železnici nějak zásadně nedodržovali termíny. Můžete uvést nějaké konkrétní příklady REALIZACÍ staveb u kterých došlo k nějakému výraznému nedodržení termínů?
Chcete říct, že po přestavbě Přerova, Olomouce, Plzně … tohle nikdo nezvládne?
Projdou rekonstrukcí také všechny části nákladních obvodů?
Proč se všude staví výtahy které jsou pak věčně porouchané a ne bezúdržbové nájezdové rampy jakoi jsou třeba v Praze hl.n.?
Poněvadž jsou na to normy. A výrobci výtahů by nic nevydělali.
Tak mj. třeba proto, že rampy jsou výrazně prostorově náročnější, přičemž nelze na nich udělat moc velký sklon, mají-li být skutečně bezbariérové a použitelné např. i pro ne úplně fyzicky zdatné vozíčkáře.
Pokud jsou někde výtahy věčně porouchané, tak je to problém hlavně údržby, popř. kvality konkrétního výrobku. To není žádná nová nespolehlivá technologie. Ve velkých kancelářských budovách, nemocnicích či univerzitách jsou výtahy možná vytíženější než na nádraží a také fungují.
Tak v nemocnicích opravdu taky ne. Ale záleží na servisu, když máte malou místní firmu tak ok dojedou do půlhodiny a snaží se, ale když máte vysoutezenou velkou firmu např stejnou jako dělá výtahy a eskalátory v PCE tak problém.
To není problém velikosti firmy, ale konkrétního místního servisu.
Záleží na smluvních termínech.
Až se divím, že tak složitá věc, jako elektrická lokomotiva (ve srovnání s výtahem), dokáže dojet několik tisíc kilometrů bez poruchy.
Jenže v těch frekventovaných budovách nejsou ty výtahy tolik vystaveny působení povětrnostních vlivů a hlavně vandalismu, jako na opuštěných perónech stanic. Výtahy jsou jen generátor velkých nákladů a zisků pro servisní firmy.
Ve velkých budovách do konkrétního patra zpravidle vede víc než jeden výtah. Na nástupiště bývá jeden a pokud se porouchá nebo probíhá údržba, tak není alternativa, to samé u eskalátorů. Bohužel ten servis nebývá moc rychlý.
Věčně porouchané? Nevím, kdy jste naposledy použil výtah, ale jelikož mám malé dítě a tedy využívám kočárek, tak výtahy musím využívám dost, a setkal jsem se s minimální poruchovostí, ať to bylo v Praze, Pardubicích, Brně, či v takové malé stanici jako Moravany.
Já výtah používám s kočárkem taky často. Občas bohužel narazím na nefunkční, ale mám pocit, že v Německu je to horší, až pravidlené (na východě). Největší peklo jsou velká nádraží jako Berlín nebo Vídeň, kde jezdí kapacitní výtahy, ale mají dlouhou trasu a výměna cestujících je velmi pomalá, takže pokud chce člověk stíhat přestup tak jde radši na eskalátory, protože se taky nemusí dočkat.
Ty pražské rampy, co jsou u menšiny nástupišť, skoro nikdo používat nechce, takže zmizí.
Nechce, protože vedou až z okraje, pročež představují pro většinu pěších přesunů značnou zacházku. Výtahy ale také používá málokdo, jinak by si většina musela vystát frontu. Tohle celkem efektivně řeší eskalátory, rampy pak mohou být doplňkem pro cyklisty (jimž zajížďka tolik vadit nemusí).
Ve stanici Ostrava – Stodolní jsou 3 výtahy a všechny jsou už minimálně rok mimo provoz. Neví o tom někdo něco? Začínám si myslet, že je už neplánují zprovoznit.
Jsou mimo provoz. Navíc v nich je stále smrad od doby, kdy je používali jako noclehárnu zdejší bezdomovci. Bezbariérový přístup je zajištěn rampami, takže není zásadní důvod výtahy zprovozňovat.