Vysokovská spojka, elektrizace až na hranice. Zrychlení tratí v Královéhradeckém kraji má výjimku

Lokomotiva 754 v čele rychlíku v Jaroměři. Foto: Michal ChrástLokomotiva 754 v čele rychlíku v Jaroměři. Foto: Michal Chrást

Správa železnic odhaduje zahájení modernizace v roce 2029.

Odebírat
Upozornit na
guest
75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Berta354@centrum.cz

A SŽ dnes zase drátuje.

Libor

Úkol zněl jasně, … Drátovat , tak se zase jedou studie a plány…

Brumla

Safra před volbami se ale buduje

Karel

Brumlo vždyť to znáš po těch letech. Ale nač se rozčilovat když je doma u kolejiště pohoda viď 🙂

Mako

Všichni vtipkují, že se toho nedožijí ale já se moc nesměju. To, že se má začít za 5 let (pokud se vůbec začne) je sice docela za dlouho, ale já držím palce, ať to konečně vyjde. Neustálé sliby mě už nebaví.

Alex

Hezký plány, ale když vidím, že od roku 2015 kdy se opravilo částečně Týniště a od té doby nic. Elektrifikace do Kvasin – taky se ještě nekoplo…. nevím jestli to zase není jen že budou volby….

dopravák

Pokud vím tak teď je to poprvé, co to prošlo přes nějaké „státní“ schválení (CK). Předtím to byly jen přání z regionu.

Rako

Známe SZ jak staví. Elektrifikace Ostrava – valmez nebude nikdy..devadesát termínu a peníze zmizely.

Regionovan

WOW.

Výtopna Jaroměř

Pracovníci projekčních kanceláří se vrací z dovolených, dokupují zásoby potravin do kanceláří a se závazkem to splnit do října 2024 začínají projektovat.

Tomáš Záruba

Super. Co je trochu škoda, ze se neurychluje elektrizace do
Svobody (Trutnova), pokud to tedy není nějaký jiný projekt.

Pražák

Nešlo by místo druhé části druhého odstavce napsat: Bude zdvoukolejněný úsek Hradec – Náchod a elektrifikovaný Hradec – Náchod – Polsko?

Pražák

achjo… elektrifikovaný Jaroměř – Náchod -Polsko

Dusanh

Tak nejen Kupka ovlivňuje tunely 😀

janvagala

A je to tu zase. Opět volby a opět je tu toto téma. Já bych nám to tu přál, ale nevěřím. Tomu termínu už vůbec ne. A Česká Metuje? Snad to klapne. Ostatně modernizace Meziměstí- Týniště se látá už kolik let.

XXXD

A jak to je vlastně s úsekem Václavice – Starkoč? Ten se zprovozněním tunelu zruší (když už tam fakticky ani nebude mít co jezdit)?

Kebab

Teoreticky by tam mohlo jezdit něco jako Týniště – Trutnov.

maaaca

Nejenom teoreticky. Jezdí i prakticky 😎

maaaca

Proč by se měla spojka rušit? Pořád tu je směr Choceň – Trutnov…

XXXD

Tak je pravda, že tam dnes přípoje jsou, ale je otázka, jak silný proud tam skutečně je (Týniště – Trutnov), dnes se to tam veze spíš na té opačné ose (Jaroměř – Náchod). Další věc je, jestli by tam v novém stavu nějak dobře vycházely přípoje ve Václavicích a Starkoči (přece jen s Vysokovskou spojkou už to nebude zrovna priorita, stejně jako vůbec stavění R ve Starkoči). Navíc i tak by tam téměř jistě byl jen pendl, takže by se stejně muselo 2x přesedat. To už nebude takový rozdíl, když se bude přesedat v Náchodě a v České Skalici, když… Číst vice »

Dan

Podle plánu dopravní obslužnosti KHK se počítá s vlaky Náchod – Trutnov s přestupem od Týniště v Náchodě zastávce. Plán je zde (strana 224).
https://www.dopravakhk.cz/dokumenty-ke-stazeni.html

Michal M

Nedávno to někde proběhlo. Vize je taková, že všechno, co je dnes, zůstane, a ještě se to nějak bizarně propojí, takže území mezi Václavicemi a Starkočí bude něco jako Velký Osek na druhou.

Dan

Pokud vím, tak se dříve počítalo i se spojkou ze Skalice na Trutnov mimo Starkoč.

cestovatelnadraze

Velkolepé plány na Vysokovskou spojku. O té se mluví minimálně od začátku 21. století? A dokonce elektrifikace až do Meziměstí. Njn, budou volby a slibem nezarmoutíš.

maaaca

Aneb po 85 letech opět zadrátované Meziměstí 🙂

John

Tam už dráty do r 45 vedly……jen z opačné strany

Honza Vrba

Jj, tehdy měl od 1923 i nynější Liberecký kraj díky Prušákům dráty do Kořenova. Dnes skoro 80 let po válce a elektrické jsou v kraji stále jen tramvaje…Když nebudeme počítat Bechyni, tak to byly první dráty v českých zemích, Praha byla 1926.

Kubrt

Nezapomínat na Lipenku, 1911 🙂

Tom

Tento příspěvek bych si uložil a kolem roku 2030 bych si na něj vzpomněl a společně se zasmál. Největší zlepšení na dlouhou dobu přináší nové vlaky a vsadil bych se, že v roce 2030 budou opravený max. některý nádraží/stanice (typu Jaroměř), ale zrychlejí jízdní doby žádný. Ale třeba do té doby budeme mít i nějakou novou pěknou studii, jak by to náchodsku pomohlo a zpomalilo vysídlování obyvatel 🙂

zdroj

Přesně tak, hadr na hlavu a chce to klid. Vše na sebe navazuje a v momentálně připravované modernizaci úseku Hradec Králové – Jaroměř se o druhé koleji vůbec nehovoří. Konverze této trati má přijít úplně na konci v šech modernizací okolo včetně uzlu Hradec Králové. Odhaduji spíše roky 2039 a dále.

Dan

Nedělal se náhodou úsek HK – Jaroměř asi tak před 10 lety včetně pár drobných přeložek a zrychlení?Pokud to opravdu chtějí za pár let zas rozkopat a dělat znovu a lépe, tak jsou smešní. Pokud to nemyslí vážně, tak jsou směšní taky.

Bartoloměj

Jojo, byl jsem účasten 👍

zdroj

Tak teď se plánuje ETCS a rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, ale nejdříve bude Chlumec – Hradec a uzel Hradec.

Dan

Já myslím, že se dělal jen úsek Předměřice – Smiřice na 120km/h, jinak nic. Ta trať potřebuje 2 koleje na 160km/h jako sůl.

janvagala

Tak tak. V roce 2004 byla vydána kniha Železnice Regiony Evropa a tam to je krásně namalovaný. Dvě varianty tunelů. A jak se zkrátí jízdní doba R Na-H.K. na 40 min.
Ale o té spojce se už mele hodně dlouho.

Kubrt

Už v době výstavby tratě Choceň – Meziměstí (- pruská hranice se řešilo, jak jí propojit s tratí Jaroměř – Trutnov. Na stole byly obě varianty, nakonec zvítězila ta tehdy smysluplnější z pohledu investora (StEG) – bezúvraťové napojení jejich tratí na svatoňovický uhelný revír.

sladecek.restadakon

Autem za 40min a muzu jet kdy se mi zachce

janvagala

Nerozporuji. Jen sem napsal co bylo psáno. Teď je nejrychlejší spojení 49 min.

HLN

Co takhle milá SZ mít v roce 2029 už hotovo?

Jiří

Nedivil bych se, kdyby tady působil i tlak NATO, aby východní státy udělaly něco s bídným stavem infrastruktury schopné přepravovat těžkou techniku směrem východ západ a kapacitně ji zásobovat.
Ostatně dnes stačí vyřadit zabzař na nádraží v Kolíně a nemáme kapacitní vlakové spojení v rámci republiky.

Beny

Té napaditelnosti ZABZAŘu dálkovina moc nepomůže…

Luboš

S přepravou vojenské techniky po železnici má velké problémy i Francie.

X 1

V ČR žádné zab.zař. které v případě chyby strojvedoucího zastaví vlak, nemáme a i přesto se jezdí nejmíň kilem. Takže je zbytečné aby se touto problematikou teroristi zabývali.
😄😉

Nemel

Dios mio! 🤩🙏👏

X 1

Můj Bóže! Můj Bóže!

Nemel

To není tak úderné, obzvlášť, když jste ateista.

Kebab

Moc příjemná představa, ale zatím jsem v klidu, volby se blíží. Co se ale myslí zřízením stanice Česká Metuje? Na jaře mi tam vlak normálně zastavil, i když prostor stanice opravdu vypadal lehce zřízeně🙂

Ilmary

Že tam vzniknou staniční koleje pro křižování vlaků

platamond

O prostory bývalé stanice, zde v pustině, nikomu nejde. ale bez České Metuje, jako obnoveného místa pro křižování vlaků nezavedete ony vybájené Wroclavi.

John

Navrátí druhou pred nejakou dobou vytrhanou kolej

Kebab

Mně se právě zdálo, že je mezi stávající kolejí a budovou nezvykle hodně místa. Takže už tam druhá kolej opravdu byla.

Někdo

Co je to za rychlík na obrázku.

Kebab

Nebude to Krakonoš? Mám za to, že přepřahá až v Hradci.

Matfyzák

Ano, preprah je uz/az v Hradci. Proto tam ma v jizdnim radu tak velky rozdil mezi prijezdem a odjezdem

Twix

Byly časy, kdy se přepřahalo v Jaroměři (a letohradské R v Týništi), ale změnilo se to – taktové uzly v Hradci jsou stabilnější a elektrické lokomotivy mohou obíhat flexibilněji.

janvagala

Ano tak to jeden čas bylo. Jenže to stálo v Jaroměři kvůli přepřahu a pak i v Hradci, protože se přidávalo pár vozů dozadu. I jídelák tam býval.

Twix

Jo to byly časy, Urblíkův umakartový jídelák s instantní polévkou, kde na dně lehce obarvené vody ležel slepenec tvrdých tenkých nudlí. Ale třeba párky na Rozkoši (vlak z Prahy v 6 ráno, ale nevím jestli to ještě mělo jídelák když to dostalo ten název) nebyly špatné.

janvagala

Já tam v téhle relaci nikdy nejedl.

Michal M

No konečně, a držím palce kraji, ať se jim to podaří dotáhnout do konce. Ten tunel je poměrně banální stavba, mohlo by se to povést.

Bram

Ten tunel je především brutálně drahá stavba.

Kebab

To je, ale taky brutálně zkrátí jízdní dobu z Náchoda do Hradce.

Bram

Používal bych raději kondicionál, protože tento tunel by zkrátil jízdní dobu z Náchoda do Hradce. Ale nezkrátí, protože je bez šance, aby mu vyšlo ekonomické hodnocení. Pro zajímavost: Ekonomické hodnocení nevyšlo zatím ani nové dvoukolejné trati z Chocně do Ústí nad Orlicí. A kde jinde by to mělo vycházet, když ne právě tady.

Tomáš Záruba

Na tato tvrzení bych si raději nevsadil.

X 1

A náhodou vyšla při výstavbě zvihacího mostu v Kolíně, který se nezdvihá.
Nemohl by na nějaký čas jít zase na ministerstvo Řebíček?

Michal M

Je, ale je to quck win.

A zároveň precedens pro jiný, ještě dražší tunel na jiné regionální trati…

Jiří Kocurek

Že by jezdily vlaky Brno-Vratislav, popřípadě už z Vídně? Tak to by bylo hodně šoto, pro začátek raději Brno-Olomouc po hodině a za 52 minut, tedy zkrácení o 40 minut.

Bram

Tak to určitě a rád bych věděl, o co jde.

Michal M

No Liberec néasi…

Michal82

Brutálně drahá? Jak tu brutalnost měříte?

Bram

Posuzuje se ekonomická stránka projektu a ta skoro určitě nevyjde, protože nákladní doprava je zde velice slabá.

Tomáš Záruba

Mate zjevně o EH velmi zkreslené představy.

Bram

Takže nevychází Choceň – Ústí nad Orlicí a tohle má vyjít. Tak na to jsem zvědav. Byl bych velice rád, kdyby to vyšlo, ale nic takového neočekávám. Stejně tak nevyšla spojka z Pardubic do Chrudimi.

X 1

Metrans bude mít 2x větší terminál v České Vepřové a jen on tam pojede nejmíň 2x víc kontejnerových vlaků.
Tam se zase někdo odpovědný pořádně seknul při výpočtu.
Asi jako Bartovci u Berounského tunelu. Ti měli v kolonce Cargo napsanou nula ,,0” vlaků. Ale ti byli šťastní, že jim na to EU řekla, že jim to nevychází.

Michal M

Vzhledem k tomu, jak lemplovsky pojímá kraj a investor přípravu tak Vysokovská spojka nemá ani podklady pro schválení Centrální komisí. Počkal bych aspoň na tento stupeň přípravy a dál se uvidí.

Twix

A proč by mělo Ústí – Choceň vyjít spíš než toto? Tam je ta dvojkolejka pomalá ale těch vlaků se tam dá za sebe našoupat celkem dost, expresní relace mají z velké části přejít na VRT (a nebo taky ne, ale do ekonomického hodnocení se to zatím dát musí). Tady stačí docela krátká spojka ke skokovému zkrácení jízdních dob a úspoře souprav.