Vysokovská spojka, elektrizace až na hranice. Zrychlení tratí v Královéhradeckém kraji má výjimku
Lokomotiva 754 v čele rychlíku v Jaroměři. Foto: Michal Chrást
Správa železnic odhaduje zahájení modernizace v roce 2029.
Správa železnic odhaduje zahájení modernizace v roce 2029.
Alespoň k těmto slibům jsou ty volby užitečné. Po volbách se zase vrátím k českým tradicím…
Zajímalo by mne, zda se také počítá s elektrizaci tratě mezi Meziměstím a Broumovem, nebo zda do Broumova nebudou jezdit rychlíky a v Meziměstí se bude přestupovat na lokálku do Broumova.
Tipnul bych si, že model Hradec – Broumov bez TV do Broumova bude alespoň s BEMU.
A rychlíky budou v prokladu, teda pokud nebudou jezdit střídavě do Klodska a smět Walbřich, Wroclaw.
Ve VRT tímto směrem nevěřím, ale udělat tunel pod Vysokovem je potřeba. Dvojkolejná trať dává smysl jen do Skalice. Samozřejmě zadrátovat až do TU. Nebyla by od věci ani spojka Skalice – Studnice, ta by z jízdní doby stáhla 5-7min. Trať do Trutnova není ani tak pomalá, problém je, že i R staví od Kostelce všude, kdyby R zastavoval Skalice -Starkoč/Studnice – Kostelec – M. Svatoňovice, tak by nebyl problém posunout Křižování na Starkoč/Studnice – Trutnov Poříčí/střed. Ve výsledku by se pak dalo jezdit z HK do TU za 55-60 min, po dokončení trati PHA -HK b okoy byla reálná… Číst vice »
Napřímení Skalice – Studnice se v některých studiích prověřovalo, jak to vyšlo nevím.
Při Vysokovské spojce není třeba s rychlými vlaky ve Starkoč/Studnici stavět (s prominutím, je to pr..l), což zase přinese drobné zkrácení jízdních dob.
Hlavně klid… Reálně se to nepostaví ani za 20 let. Jsou tady daleko důležitější stavby na které ve finále nejsou peníze a hlavně vůle je postavit. Akorát se vyhazují prachy za studie a projekty….u toho to z 95% končí.
Jak se pozná ta důležitější stavba?
Joo? Takže se staví jedna stavba z 20?
Já to tedy naopak hodnotím jako správný počin. Náchod si zaslouží konkurenceschopné pohodlné železniční spojení s krajským městem. Za Náchodem je ještě Hronov, Police a Broumov, kterým může zavedení přímého spojení s východočeskou metropolí a zkrácení jízdních dob výrazně pomoci. Potom je tam hojně navštěvovaná turistická oblast kolem Ádru a potenciál vedení rychlíků do Vratislavi i dále. A jelikož Češi objevují Polsko stále více, vůbec se nebojím, že by vlaky jezdily prázdné. Ve spojení s dalšími probíhajícími (modernizace Pardubice-Hradec) či plánovanými (VO-Choc) tento soubor staveb výrazně zatraktivní železniční dopravu v mnoha relacích, kde dnes prohrává souboj se silnicí.
A jsou volby a Červíček s modrými strakami by rád dál mlaskal na kraji…
Dvojkolejku by to chtělo až na hranice do Meziměstí. Chápu, že jsme v Česku a tady je snaha na těchto věcech šetřit za každou cenu, takže by byla úspěchem už samotná elektrifikace, ale už dnes je z Náchoda až do Broumova docela hustý provoz regionální dopravy. Pokud by k tomu přibyla i dálková doprava, jsem zvědav, jak to ta trať pobere. Minimálně by to chtělo připravovat a chránit prostor pro druhou kolej i na zbytku trati, především mezi Náchodem a Hronovem. V Hronově navíc ideálně zkoordinovat případné vylepšení tratě s novou silnicí na Broumov. Ideálně vytvořit tam místo pro novou… Číst vice »
Hustý provoz regionální dopravy je hodinový takt?
Na 027 není pouze hodinový takt, jsou tu např. vlaky do Adršpachu, (v Teplicích z Meziměstí i od Náchoda), „rychlík“ z/do Broumova, do toho manipuláky…
Konečně. Jediný rozumně použitelný přechod do Polska pro dálkovou dopravu je až u Ostravy, Lichkov nepočítám, to je spíš lokálka. VRT na Vratislav je v nedohlednu a pravděpodobně nevyjde ani ekonomicky. Takto může vzniknout další aspoň trochu použitelná trasa pro dálkovou dopravu, v tomto případě ve směru na Vratislav. Ještě by to chtělo společně s touto tratí obnovit také odbočku přes Broumov do Kladska, která by se mohla hodit pro nákladní dopravu tak, aby se vyhnula horám na polské straně hranice.
Tohle je mnohem větší pakárna než Lichkov.
V Lichkově jsi po koridoru mnohem dřív než se dokodrcáš do Meziměstí. (I kdyby byla Vysokovská spojka.)
Jde o to, co se proti tomu dokodrcání dělá. Řekl bych, že Meziměstím je trasa kratší bohužel nedávná „revitalizace“ nepřinesla zrychlení.
Vzhledem k tomu že z Prahy až do Náchoda bude 160 a dal do mezimesti to půjde taky přes 100km/h, tak to rychlejší než přes lichkov nebude protože tudy to je I blíž.
Pro děti nebo vnoučata?
Má ta vysokovská spojka v době vratných souprav ještě smysl? Nebylo by lepší změnit předpis, aby strojvedoucí mohl jet vzad bez přecházení na druhé stanoviště pouze podle obrazu na monitoru z kanery na druhé straně vlaku (i kdyby maximálně padesátkou)?
Zajímavá myšlenka. Kdyz Etcs uvažuje s režimem „zpětného chodu “ pro případ evakuace z tunelu.
Myslíte, že pro běžný provoz je schválitelné couvání bez člověka v čele? A co časová ztráta?
Ten provoz bude za pár let autonomní a Vy tady řešíte couvání „bez člověka“. 🙂
Což je nouzový stav, ne běžný provoz.
Zkrácení jízdní doby je pro Broumovsko a Náchod klíčové, jen tak může železnice v regionu konkurovat silnici (obchvat, přeložka do VP).
Ve srovnání s tratí HK-Trutnov, kde D11 do postavení VRT totálně vymaže koleje má zrychlení do výběžku smysl.
Před lety jezdil rychlík Náchodský primátor a ten byl sunutý v trase Starkoč-Václavice. Takže vyzkoušené to je, ale zrušilo se to.
Můžete říct proč by to mělo stát za …? Mně to přišlo jako celkem zajímavý koncept. U současných spěšňáků s řídícími vozy už to tam není potřeba, ale pro ten rychlík to byl funkční model. Minimální zdržení.
Právě v odstranění dvojí úvratě je obrovská časová úspora. 2x 3 minuty na změnu směru, k tomu cca 10 minut úspora na vzdálenosti a odstranění zbytečných rozjezdů ve Václavicích a Starkoči. Málokterá stavba má tak velké benefity jako Vysokovská spojka
Sune tam každý všední den Sp Dobrošov, jenže v čele sunutého vlaku (tudíž na představku zadního vozu) je vlakvedoucí a přes vysílačku se domlouvá se strojvedoucím.
Myslíte pro rychlíky??? Jak se uvraťuje bez zastavení?
Přechod fíry na opačný konec vlaku trvá u pětivozové jednotky 5 minut, možná i víc s ETCS. Takže ztráta deset minut, plus dvakrát dvě minuty na brzdění a rozjezdy (při rychlosti 120 km.h-¹). Takže 14 minut rozdíl.
Má smysl, protože zkrátí cestu o 5 km a nebude se muset dvakrát zastavovat.
K čemu provádět elektrizace, když pod dráty pak stále jezdí diesely? Příkladem je trať 140, jejíž elektrizace proběhla před téměř 20 lety a přesto jsou nákladní vlaky z velké části pořád taženy dieselovými lokomotivami.
Dá se jezdit u s párama na uhlí a mazut.
Prostě nejde nařídit všem dopravcům, aby používali elektriku pod TV, a spoustu takovýhlech dopraců má na „poslední míli“ vlečku bez drátů a 2-3 vozidla jsou pro ně moc, dvouzdrojové bylo donedávna problém.
Opatření Spržel dělá, poplatek za diesel pod dráty. (A navíc dělá i stát, třeba spotřební daň)
Ale baterkáč nebo hybrid jsou drahé a na nezadrátované vlečky něco jezdit musí.
No rozhodně lepší než obráceně.
Ano je trochu větší poplatek za jízdu dieselem pod TV, ale pořízení elektrické lokomotivy (obzvlášť v současné době, kdy jsou požadavky na ETCS a nelze si koupit nějaký ojetý křáp bez něj) a její provoz je finanční garda určitě větší.
Poplatek za diesel pod dráty se týká i osobní dopravy?
A SŽ dnes zase drátuje.
Úkol zněl jasně, … Drátovat , tak se zase jedou studie a plány…
Safra před volbami se ale buduje
Brumlo vždyť to znáš po těch letech. Ale nač se rozčilovat když je doma u kolejiště pohoda viď 🙂
Všichni vtipkují, že se toho nedožijí ale já se moc nesměju. To, že se má začít za 5 let (pokud se vůbec začne) je sice docela za dlouho, ale já držím palce, ať to konečně vyjde. Neustálé sliby mě už nebaví.
Hezký plány, ale když vidím, že od roku 2015 kdy se opravilo částečně Týniště a od té doby nic. Elektrifikace do Kvasin – taky se ještě nekoplo…. nevím jestli to zase není jen že budou volby….
Pokud vím tak teď je to poprvé, co to prošlo přes nějaké „státní“ schválení (CK). Předtím to byly jen přání z regionu.
Protože CK asi někdo dokopal, či co.
Politická podpora modrých strak, po volbách budou jiné priority…rozkradeno
Přes CK to neprošlo, posunem je i záměr to tam dotáhnout.
Prošlo, vždyť to máte v článku
To je na 100%
Hejtman toho u minulých voleb nasliboval hodně. A nyní znovu. Prostě slibem nic nezkazíš. A volby jsou za dveřmi.
Známe SZ jak staví. Elektrifikace Ostrava – valmez nebude nikdy..devadesát termínu a peníze zmizely.
To není vina SŽ, nýbrž MD a jeho CK. SŽ nikdy neměla za úkol vymýšlet a schvalovat velké modernizace, elektrifikace a novostavby. Nikdy. Dokonce ani ČSD. Všechny tyto velké stavby dělá a zařizuje MD se svou CK, obdobně na silnicích. ŘSD a SŽ je jen vykonavatel a správce. Si to už konečně zapamatujte.
Pracovníci projekčních kanceláří se vrací z dovolených, dokupují zásoby potravin do kanceláří a se závazkem to splnit do října 2024 začínají projektovat.
Tak jak jinak? Výhradní provoz ETCS v Jaroměři je priorita číslo jedna. To by bylo, aby z Výtopny vyjelo něco bez ETCS. 😉
V tomto jsme vyrovnaní a v pohodě. Nám stačí se uspokojovat v areálu výtopny.
A někomu se stačí uspokojovat v kanceláři na krajském úřadě…
Super. Co je trochu škoda, ze se neurychluje elektrizace do
Svobody (Trutnova), pokud to tedy není nějaký jiný projekt.
Elektrifikace do Svobody je dobrý nápad, ale když už, tak by předtím bylo namístě tak zavést nějaké zabzař, ať se nejezdí podle predpisu D3.
Nešlo by místo druhé části druhého odstavce napsat: Bude zdvoukolejněný úsek Hradec – Náchod a elektrifikovaný Hradec – Náchod – Polsko?
achjo… elektrifikovaný Jaroměř – Náchod -Polsko
Vidíte, zamotal jste se do toho sám 😀
Tak nejen Kupka ovlivňuje tunely 😀
A je to tu zase. Opět volby a opět je tu toto téma. Já bych nám to tu přál, ale nevěřím. Tomu termínu už vůbec ne. A Česká Metuje? Snad to klapne. Ostatně modernizace Meziměstí- Týniště se látá už kolik let.
Nepřeceňujte zase to množství šotoušů. Většina lidí ani neví co nějaká vysokovská spojka je a už vůbec se podle ní nebudou rozhodovat ve volbách.
Jo, ale pro většinu volebního stáda to zní jakože existují lepší zítřky…
A jak to je vlastně s úsekem Václavice – Starkoč? Ten se zprovozněním tunelu zruší (když už tam fakticky ani nebude mít co jezdit)?
Teoreticky by tam mohlo jezdit něco jako Týniště – Trutnov.
Nejenom teoreticky. Jezdí i prakticky 😎
Proč by se měla spojka rušit? Pořád tu je směr Choceň – Trutnov…
Tak je pravda, že tam dnes přípoje jsou, ale je otázka, jak silný proud tam skutečně je (Týniště – Trutnov), dnes se to tam veze spíš na té opačné ose (Jaroměř – Náchod). Další věc je, jestli by tam v novém stavu nějak dobře vycházely přípoje ve Václavicích a Starkoči (přece jen s Vysokovskou spojkou už to nebude zrovna priorita, stejně jako vůbec stavění R ve Starkoči). Navíc i tak by tam téměř jistě byl jen pendl, takže by se stejně muselo 2x přesedat. To už nebude takový rozdíl, když se bude přesedat v Náchodě a v České Skalici, když… Číst vice »
Podle plánu dopravní obslužnosti KHK se počítá s vlaky Náchod – Trutnov s přestupem od Týniště v Náchodě zastávce. Plán je zde (strana 224).
https://www.dopravakhk.cz/dokumenty-ke-stazeni.html
No nevím tedy v jaké variantě se s Vysokovskou počítá, ale dle linkového schéma v horizontu 2 to vypadá na úplně jinou variantu než byly ty původní, které se měly od stávající trati Jaroměř – Trutnov odpojovat cca v km 16 (v oblasti hal u zastávky Vysokov, MESA) a napojovat se na stávající trať Choceň – Náchod v oblasti km 57. Toto schéma ukazuje na přeložku trati z České Skalice do Studnice do napřímené trasy s odbočením jak od Studnice tak od České Skalice do Starkoče, odkud bude možné pokračovat buď po stávající spojce do Václavic nebo po nové trati… Číst vice »
Jedná se o napojení na koridor v Chocni. Tzn. lidé mířící směr Brno/Olomouc tuto trať využívají hojně.
Nedávno to někde proběhlo. Vize je taková, že všechno, co je dnes, zůstane, a ještě se to nějak bizarně propojí, takže území mezi Václavicemi a Starkočí bude něco jako Velký Osek na druhou.
Pokud vím, tak se dříve počítalo i se spojkou ze Skalice na Trutnov mimo Starkoč.
Už při stavbě trati Choceň-Mezimesti bylo přání státu spojka v trase vysokovské spojky. Stavitelé to postavili takto aby ušetřili náklady, ale vlastně to takhle nikdo nikdy nechtěl.
Mrkněte na mapu, leccos napoví…
Velkolepé plány na Vysokovskou spojku. O té se mluví minimálně od začátku 21. století? A dokonce elektrifikace až do Meziměstí. Njn, budou volby a slibem nezarmoutíš.
Aneb po 85 letech opět zadrátované Meziměstí 🙂
Tam už dráty do r 45 vedly……jen z opačné strany
Jj, tehdy měl od 1923 i nynější Liberecký kraj díky Prušákům dráty do Kořenova. Dnes skoro 80 let po válce a elektrické jsou v kraji stále jen tramvaje…Když nebudeme počítat Bechyni, tak to byly první dráty v českých zemích, Praha byla 1926.
Nezapomínat na Lipenku, 1911 🙂
Z Pruska se do tehdejšího Halbstadtu jezdilo elektricky již od roku 1914 🙂
A když dvakrát slíbíš jako by se vykonalo
Tento příspěvek bych si uložil a kolem roku 2030 bych si na něj vzpomněl a společně se zasmál. Největší zlepšení na dlouhou dobu přináší nové vlaky a vsadil bych se, že v roce 2030 budou opravený max. některý nádraží/stanice (typu Jaroměř), ale zrychlejí jízdní doby žádný. Ale třeba do té doby budeme mít i nějakou novou pěknou studii, jak by to náchodsku pomohlo a zpomalilo vysídlování obyvatel 🙂
Přesně tak, hadr na hlavu a chce to klid. Vše na sebe navazuje a v momentálně připravované modernizaci úseku Hradec Králové – Jaroměř se o druhé koleji vůbec nehovoří. Konverze této trati má přijít úplně na konci v šech modernizací okolo včetně uzlu Hradec Králové. Odhaduji spíše roky 2039 a dále.
Nedělal se náhodou úsek HK – Jaroměř asi tak před 10 lety včetně pár drobných přeložek a zrychlení?Pokud to opravdu chtějí za pár let zas rozkopat a dělat znovu a lépe, tak jsou smešní. Pokud to nemyslí vážně, tak jsou směšní taky.
Jojo, byl jsem účasten 👍
Tak teď se plánuje ETCS a rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, ale nejdříve bude Chlumec – Hradec a uzel Hradec.
Uzlu Hradec se dost obávám. Zejména projddnatelnosti a také připravované kapacity pro nákladní tranzit kvůli kolizním VC.
Poděbrady už se cukají a pokud si skrz Hradec nechají udělat průjezd nákladního koridoru, tak jsou blázni…(prý to hlukově vychází, ale je to absolutně proti zdravému rozumu)
Já myslím, že se dělal jen úsek Předměřice – Smiřice na 120km/h, jinak nic. Ta trať potřebuje 2 koleje na 160km/h jako sůl.
Přeložky tam opravdu nebyly, pokud tak nenazýváte úpravu zhlaví v Předměřicích, která konečně odstranila šedesátku při průjezdu.
Tak tak. V roce 2004 byla vydána kniha Železnice Regiony Evropa a tam to je krásně namalovaný. Dvě varianty tunelů. A jak se zkrátí jízdní doba R Na-H.K. na 40 min.
Ale o té spojce se už mele hodně dlouho.
Už v době výstavby tratě Choceň – Meziměstí (- pruská hranice se řešilo, jak jí propojit s tratí Jaroměř – Trutnov. Na stole byly obě varianty, nakonec zvítězila ta tehdy smysluplnější z pohledu investora (StEG) – bezúvraťové napojení jejich tratí na svatoňovický uhelný revír.
Autem za 40min a muzu jet kdy se mi zachce
Nerozporuji. Jen sem napsal co bylo psáno. Teď je nejrychlejší spojení 49 min.
Asi jste nepochopil první odstavec, ale už žádné studie nebudou, stavba se bude konat bez ohledu na výsledek studie, která teň je v procesu. Ono už beztak vyšlo, že do Jaroměře jsou potřeba dvě koleje už dnes, že se budou hodit až do Č. Skalice (Starkoče) k rozdělení tratí tak nějak logicky vyplývá.
Co takhle milá SZ mít v roce 2029 už hotovo?
SŽ o tom nerozhoduje. Ta má jen vykonávat.
Nedivil bych se, kdyby tady působil i tlak NATO, aby východní státy udělaly něco s bídným stavem infrastruktury schopné přepravovat těžkou techniku směrem východ západ a kapacitně ji zásobovat.
Ostatně dnes stačí vyřadit zabzař na nádraží v Kolíně a nemáme kapacitní vlakové spojení v rámci republiky.
Té napaditelnosti ZABZAŘu dálkovina moc nepomůže…
Hlavně, že v SSSR žádné dalkoviny nebyly a nejsou, že…
S přepravou vojenské techniky po železnici má velké problémy i Francie.
Njn, ovšem Francie neleží u ruských hranic a v případě války by přes ni příliš neproudilo zásobování a jednotky že severo- a středomořských přístavů.
Mějte rozum, opravdu myslíte, že jsme připraveni vyhrát 3. světovou válku elektrifikací Meziměstí…
Válce se dá vyhnout tím, že se na ni připravíme a nejde jen o zbraně, ale o logistiku. Pokud není NATO ani technicky schopno dostat efektivně a včas svoje armády na místo, pak ani spojenectví se silnějšími není dost odstrašující.
V ČR žádné zab.zař. které v případě chyby strojvedoucího zastaví vlak, nemáme a i přesto se jezdí nejmíň kilem. Takže je zbytečné aby se touto problematikou teroristi zabývali.
😄😉
Nemusí jít o zabzař ani o teroristy. Jakýkoli velký technický problém nebo havárie v Kolíně výrazně omezí spojení Čechy – Morava.
Elektrifikování, zdvoukolejnění, zrychlení či zvýšení únosnosti dalších tras umožní nejen objížďky, ale hlavně zvedne kapacitu i pro náklady, což oceníme i v klidných dobách.
Ale máme třeba Staniční Zabezpečovací Zařízení, které kontroluje stavění vlakových cest a tím eliminuje chyby výpravčího. A pak samozřejmě i další druhy ZZ.
Dios mio! 🤩🙏👏
Můj Bóže! Můj Bóže!
To není tak úderné, obzvlášť, když jste ateista.
Hele, dneska je moderní OMG. 🙂
Nenarodil jsem se, abych používal stejné hlášky, jako všichni ostatní 💁♂️😄
Moc příjemná představa, ale zatím jsem v klidu, volby se blíží. Co se ale myslí zřízením stanice Česká Metuje? Na jaře mi tam vlak normálně zastavil, i když prostor stanice opravdu vypadal lehce zřízeně🙂
Že tam vzniknou staniční koleje pro křižování vlaků
O prostory bývalé stanice, zde v pustině, nikomu nejde. ale bez České Metuje, jako obnoveného místa pro křižování vlaků nezavedete ony vybájené Wroclavi.
Navrátí druhou pred nejakou dobou vytrhanou kolej
Mně se právě zdálo, že je mezi stávající kolejí a budovou nezvykle hodně místa. Takže už tam druhá kolej opravdu byla.
Co je to za rychlík na obrázku.
Nebude to Krakonoš? Mám za to, že přepřahá až v Hradci.
Ano, preprah je uz/az v Hradci. Proto tam ma v jizdnim radu tak velky rozdil mezi prijezdem a odjezdem
Byly časy, kdy se přepřahalo v Jaroměři (a letohradské R v Týništi), ale změnilo se to – taktové uzly v Hradci jsou stabilnější a elektrické lokomotivy mohou obíhat flexibilněji.
Ano tak to jeden čas bylo. Jenže to stálo v Jaroměři kvůli přepřahu a pak i v Hradci, protože se přidávalo pár vozů dozadu. I jídelák tam býval.
Jo to byly časy, Urblíkův umakartový jídelák s instantní polévkou, kde na dně lehce obarvené vody ležel slepenec tvrdých tenkých nudlí. Ale třeba párky na Rozkoši (vlak z Prahy v 6 ráno, ale nevím jestli to ještě mělo jídelák když to dostalo ten název) nebyly špatné.
Já tam v téhle relaci nikdy nejedl.
No konečně, a držím palce kraji, ať se jim to podaří dotáhnout do konce. Ten tunel je poměrně banální stavba, mohlo by se to povést.
Ten tunel je především brutálně drahá stavba.
To je, ale taky brutálně zkrátí jízdní dobu z Náchoda do Hradce.
Používal bych raději kondicionál, protože tento tunel by zkrátil jízdní dobu z Náchoda do Hradce. Ale nezkrátí, protože je bez šance, aby mu vyšlo ekonomické hodnocení. Pro zajímavost: Ekonomické hodnocení nevyšlo zatím ani nové dvoukolejné trati z Chocně do Ústí nad Orlicí. A kde jinde by to mělo vycházet, když ne právě tady.
Na tato tvrzení bych si raději nevsadil.
A náhodou vyšla při výstavbě zvihacího mostu v Kolíně, který se nezdvihá.
Nemohl by na nějaký čas jít zase na ministerstvo Řebíček?
On je trochu rozdíl, když máte postavit most na existující trati, kdy tzv. nulová varianta = nebudete jezdit vůbec, protože se most rozpadl vyjde vždy velmi nevýhodně oproti stavbě mostu, který bude mít úpravu pro zdvihání.
Ale Vysokovskou spojku podporuji, pomůže místnímu kraji.
Možná by pak mohl nějaký GW nakoupit novější vlaky, aby to nemuseli celou dobu obratu tůrovat ve Strakonicích. Ono je asi jedno, kdo to z modrých strak rozkrade…
Tak on vysokovsky tunel bude mít taky nasobne vyšší přínos. Zatímco u Brandýsa přinese maximálně zkrácení o pár minut, navíc jen u linek, které mají v budoucnu přejít na VRT. Ostatní zastavují v Chocni nebo Ústí. Tak u Náchoda přinese zcela nové mezinárodní spojení výrazné zrychlení regionálního do Broumova a zcela nové příměstské HK- NÁCHOD.
Krom toho u Brandýsa měli být tunely dva z toho jeden přes 2km u Náchoda nebude mít ani kilometr.
Tunel mimo Brandejs má přinést taky kapacitu v tomto směru, když bude v tomto směru zkracovat hrdlo mezi Chocní a Třebovou.
Právě že jenom zkracovat, a ne odstraňovat.
Je, ale je to quck win.
A zároveň precedens pro jiný, ještě dražší tunel na jiné regionální trati…
Že by jezdily vlaky Brno-Vratislav, popřípadě už z Vídně? Tak to by bylo hodně šoto, pro začátek raději Brno-Olomouc po hodině a za 52 minut, tedy zkrácení o 40 minut.
Tak to určitě a rád bych věděl, o co jde.
No Liberec néasi…
Ani u Liberce ani tady se nejedná o regionální trať, jen zbidacenou celostatní, prakticky mezinárodní.
Modernizace trati z Prahy do Liberce bude končit v lepším případě dvoukolejnou tratí do Mladé Boleslavi, novým nádražím v Mladé Boleslavi namísto dvoukolejného městského v zářezu, pak snad ještě dvoukolejka do Bakova a na hodně dlouhou konec, dále jen elektrizace do Turnova, Liberce a Tanvaldu, přičemž jako urychlení pro Ex vlaky do Liberce bude spojka mimo Turnov v nějakém low cost provedení, které bylo při modernizaci Turnova odmítnuto. A když se hodně zadaří, tak ještě zdvoukolejnění úseku Mnichovo Hradiště – Loukov. A dál se budou moci snít sny o tunelu pod Jeřmanicemi. Aby to nebyly jen sny, muselo by k… Číst vice »
Brutálně drahá? Jak tu brutalnost měříte?
Posuzuje se ekonomická stránka projektu a ta skoro určitě nevyjde, protože nákladní doprava je zde velice slabá.
Mate zjevně o EH velmi zkreslené představy.
Takže nevychází Choceň – Ústí nad Orlicí a tohle má vyjít. Tak na to jsem zvědav. Byl bych velice rád, kdyby to vyšlo, ale nic takového neočekávám. Stejně tak nevyšla spojka z Pardubic do Chrudimi.
Metrans bude mít 2x větší terminál v České Vepřové a jen on tam pojede nejmíň 2x víc kontejnerových vlaků.
Tam se zase někdo odpovědný pořádně seknul při výpočtu.
Asi jako Bartovci u Berounského tunelu. Ti měli v kolonce Cargo napsanou nula ,,0” vlaků. Ale ti byli šťastní, že jim na to EU řekla, že jim to nevychází.
Já také nechápu, jak nová trať Choceň – Ústí nad Orlicí může nevycházet, ale jak jsem koupil, tak prodávám.
Vzhledem k tomu, jak lemplovsky pojímá kraj a investor přípravu tak Vysokovská spojka nemá ani podklady pro schválení Centrální komisí. Počkal bych aspoň na tento stupeň přípravy a dál se uvidí.
Četl jste ten článek? Studie je dávno dokončená ekonomicky vychází jen MD trvalo na tom že se nejdříve musí dokončit a schválit studie na VRT a nakonec pp nátlaku kraje a SŽ od té podmínky ustoupilo.
No právě a už tady se dá předpokládat, že se to z mnoha důvodů zadrhne a nepůjde s tím hnout.
A proč by mělo Ústí – Choceň vyjít spíš než toto? Tam je ta dvojkolejka pomalá ale těch vlaků se tam dá za sebe našoupat celkem dost, expresní relace mají z velké části přejít na VRT (a nebo taky ne, ale do ekonomického hodnocení se to zatím dát musí). Tady stačí docela krátká spojka ke skokovému zkrácení jízdních dob a úspoře souprav.
Spojka do Chrudimě nevyšla proto, že se nepodažilo protlačit variantu krátkou (okolo Ostřešan), kde bylo zkrácení jízdních dob.
Ano největší problém byl odpor Ostresan a taky neochota MD vrátit na trať rychlíky. Protože odpor obcí a tedy zdlouhavá příprava má negativní vliv na ekonomické hodnocení.