Vysokorychlostní trať na 80 km/h. V Nizozemsku omezili provoz na dalším úseku

Vysokorychlostní vlak v Nizozemsku v oblasti Groene Hart. Foto: ProRailVysokorychlostní vlak v Nizozemsku v oblasti Groene Hart. Foto: ProRail

Problémy se týkají trati otevřené před patnácti lety, analýza ukázala chybu v projektu.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Addams

To som ani nevedel, koľko máme VRT na Slovensku ? 😀

Jiří Kocurek

Až opadne nadšení z toho, že všude se staví jenom vysokorychlostní tratě …

V Nizozemí postavili Betuweroute s rychlostí 120 km/h a ještě je to navíc ostrov střídavé trakce, bez vlaků osobní dopravy.

Pedro72

Tak ona ta trať taky nevyvolala velké nadšení, nicméně těch 80 a víc kontejnerových vlaků denně z ostatních tratí a ze silnic odvedla.

Jiří Kocurek

Dokonce proti ní byly prostesty, že bude občanům k ničemu a že se to má vozit po existujících plavebních kanálech.

Kuneš

To je ten západ, který se pořád snažíme dohnat? 😀

Michal M

Doporučoval bych ti svézt se v Amsterdamu S-Bahnem a tvůj lahváčový humor tě záhy opustí…

Jan Čech

Nemusí to být S-Bahn, stačí jakýkoliv vlak. Jedna karta na veškerou hromadnou dopravu v zemi,

Martas

Je vidět, že máte smutný život 😉

Kuneš

Co je mi do nějakýho Amsterdamu? Mě zajímá, aby to fungovalo tady, ty lahváči.

Hans N.

A neměla by být na ty mosty s omezenou funkčností zavedena památková ochrana? Krajina si za těch pár let zvykla, rychlost 80 neplaší krávy ani brouky okolo se pasoucí. 😀

Nemel

Jako na naší rychlodráze na letiště! 🤩

bkv

Tam se snižuje rychlost kvůli nevyhovujícím mostům?

Asdfasdfasdf

Na 0 km/h kvůli nevyhovujícím obyvatelům.

Jiří Kocurek

Obyvatelé Suchdola protestují proti okruhu. Kupodivu jim tam nikdo neposílá motorkáře, aby tam nadělali randál.

Nicméně někteří jsou přesvědčení, že když se na Praze 6 bude dělat randál lokomotivou, tak to prý pomůže… nepomůže a nepomůže ani tento způsob zákopové války.

J.K.

Nooo, nechci se chlubit ale nové spojení na západ už takhle projektujeme.:-)

Ne vlastně ne, oni budou mít dvě koleje, zhýralci.:)

Jiří Kocurek

Ještě pochopit rozdíl mezi VRT a tratí s provozem nákladních vlaků.

Dejv

No zůstávám v klidu. My jsme v roce 2009 měli prvních pár úseků na 160 s přejezdy a klepali jsme si po ramenech 🤦 Takže ani v roce 2109 se do Prahy neprojedu VRT 👍

Jiří Kocurek

Co myslíte, jezdí jim po té VRT příměstské osobáky, zastavující co 5 kilometrů?

none

Čím pomalejší vlak, tím delší dobu bude na mostě.

Sněhulák

to jo, ale co dynamické síly, které jsou násobně vyšší než ty statické?

bkv

To někteří nemají potřebu řešit. Výtoňský most budiž příkladem…

Slávek

To by chtělo vysvětlit i řidičům LKW, kteří běžně jezdí rychlostí 90 – 100 km/hod.

Sněhulák

Ona je na mostech obecně snížená rychlost?

Slávek

Nejen na mostech mají LKW jezdit max. 80 km/hod.

Kamil Novotný

No a proto my to můžeme na 80 rovnou u Boleslaví naprojektovat a bude to bez problémů.

Gregyros

Neříkejte to SŽ, ještě by prohlasila každou lokálku za VRT😬

Frantisek X

Lokálku, u níž není schopna rychlost zvýšit někde ani na 60, natož na 80 km/h? A není to označení samo nakonec jedno?

bkv

A sníží tam rychlost taky ve stejném rozsahu?

Jiří Kocurek

Ano, procentuálně se to již povedelo na trati přes Mšeno. Po opravě byla rychlost zvýšena nejméně 6násobně (z 10 km/h).

bkv

Jenže v tom Holandsku jdou opačným směrem…

Pája

Tak zásadní rozdíl mezi SŽ je ten, že v NL hledají vhodný způsob, jak rychlost opět zvýšit tak, aby byl provoz bezpečný i při jízdě vysokou rychlostí. Ne jak zdůvodnit proč to nejde.

bkv

A jaký ten vhodný způsob bude? Tipuji, že rekonstrukce mostů…