Vysokorychlostní trať na 80 km/h. V Nizozemsku omezili provoz na dalším úseku
Vysokorychlostní vlak v Nizozemsku v oblasti Groene Hart. Foto: ProRail
Problémy se týkají trati otevřené před patnácti lety, analýza ukázala chybu v projektu.
Kdepak udělali soudruzi z NDR, pardon z Holanska chybu? 🙂
Špatné tlumení nějakých vlastních kmitů?
Mě těší jen jedna věc: že šlendrián není jen u nás.
Mezi šlendriánem a chybou je taky rozdíl…
Jo, klasické středoevropské hovádko, má radost z toho, že i sousedovi chcípla koza….
To som ani nevedel, koľko máme VRT na Slovensku ? 😀
V. Česku skoro všechny… 🙂
Až opadne nadšení z toho, že všude se staví jenom vysokorychlostní tratě …
V Nizozemí postavili Betuweroute s rychlostí 120 km/h a ještě je to navíc ostrov střídavé trakce, bez vlaků osobní dopravy.
Tak ona ta trať taky nevyvolala velké nadšení, nicméně těch 80 a víc kontejnerových vlaků denně z ostatních tratí a ze silnic odvedla.
Dokonce proti ní byly prostesty, že bude občanům k ničemu a že se to má vozit po existujících plavebních kanálech.
Na Betuweroute byl nenižší počet vlaků za den v době Covidu a to 96 vlaků/den. Běžně BETUWE projede 200 – 300 vlaků denně. Mohlo by i více ale naráží se na nedostatečnou kapacitu na Německé straně. Tam se teprve letos začalo stavět.
No právě, dedikovaná nákladní trať, kde vlaky nezdržuje osobák, nemusí ani čekat a pouštět rychlík = odvozí toho hromadu.
Ještě aby to pochopili ultras…
To je ten západ, který se pořád snažíme dohnat? 😀
Doporučoval bych ti svézt se v Amsterdamu S-Bahnem a tvůj lahváčový humor tě záhy opustí…
Nemusí to být S-Bahn, stačí jakýkoliv vlak. Jedna karta na veškerou hromadnou dopravu v zemi,
Už není potřeba ani ta speciální karta. Stačí jakákoliv bezkontaktní platební karta. Loni jsem zjezdil půl Nizozemí a všude stačilo si jen pípnout mobilem a nemusel jsem řešit žádné jízdenky. Ten jejich univerzální ticketing je fakt úžasná věc. Je to zajímavé především pro občasné cestující, kteří se v systému jízdenek vůbec nevyznají. To je zrovna cílová skupina, kterou je jinak dost těžké do veřejné dopravy dostat. Klimaticket, 49€-Ticket, Generalabo apod. jsou sice fajn, ale je to řešení pro lidi, kteří tou dopravou jezdí tak jak tak a tím pádem ten modal-split moc nezmění.
Je vidět, že máte smutný život 😉
Co je mi do nějakýho Amsterdamu? Mě zajímá, aby to fungovalo tady, ty lahváči.
Mě zajímá, aby to fungovalo tady.
To je co?
Chytrému napověz, hloupého trkni.
Tak to už vás ovšem někdo pravděpodobně potrkal. Vícekrát a nenávratně. 😀
Budeme se učit z chyb předchůdců.
No a tady se píše o nás? To sem taháš ty.
A proto se posmíváte jednomu případu z ciziny, aha.
Přesně tak.
Ah bože, tento primtívny humor.
Inak podravuje vás prepadávajúca sa trať pri Kravinej :))
Ne, tenhle ne, a proto know-how pro SŽ bude z Francie.
A neměla by být na ty mosty s omezenou funkčností zavedena památková ochrana? Krajina si za těch pár let zvykla, rychlost 80 neplaší krávy ani brouky okolo se pasoucí. 😀
Jako na naší rychlodráze na letiště! 🤩
Tam se snižuje rychlost kvůli nevyhovujícím mostům?
Na 0 km/h kvůli nevyhovujícím obyvatelům.
Obyvatelé Suchdola protestují proti okruhu. Kupodivu jim tam nikdo neposílá motorkáře, aby tam nadělali randál.
Nicméně někteří jsou přesvědčení, že když se na Praze 6 bude dělat randál lokomotivou, tak to prý pomůže… nepomůže a nepomůže ani tento způsob zákopové války.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vtip
Nooo, nechci se chlubit ale nové spojení na západ už takhle projektujeme.:-)
Ne vlastně ne, oni budou mít dvě koleje, zhýralci.:)
Ještě pochopit rozdíl mezi VRT a tratí s provozem nákladních vlaků.
No zůstávám v klidu. My jsme v roce 2009 měli prvních pár úseků na 160 s přejezdy a klepali jsme si po ramenech 🤦 Takže ani v roce 2109 se do Prahy neprojedu VRT 👍
Co myslíte, jezdí jim po té VRT příměstské osobáky, zastavující co 5 kilometrů?
Čím pomalejší vlak, tím delší dobu bude na mostě.
to jo, ale co dynamické síly, které jsou násobně vyšší než ty statické?
To někteří nemají potřebu řešit. Výtoňský most budiž příkladem…
To by chtělo vysvětlit i řidičům LKW, kteří běžně jezdí rychlostí 90 – 100 km/hod.
Ona je na mostech obecně snížená rychlost?
Nejen na mostech mají LKW jezdit max. 80 km/hod.
Also, LKWs sollen max. 80 fahren?
No a proto my to můžeme na 80 rovnou u Boleslaví naprojektovat a bude to bez problémů.
Neříkejte to SŽ, ještě by prohlasila každou lokálku za VRT😬
Lokálku, u níž není schopna rychlost zvýšit někde ani na 60, natož na 80 km/h? A není to označení samo nakonec jedno?
A sníží tam rychlost taky ve stejném rozsahu?
Ano, procentuálně se to již povedelo na trati přes Mšeno. Po opravě byla rychlost zvýšena nejméně 6násobně (z 10 km/h).
Jenže v tom Holandsku jdou opačným směrem…
Tak zásadní rozdíl mezi SŽ je ten, že v NL hledají vhodný způsob, jak rychlost opět zvýšit tak, aby byl provoz bezpečný i při jízdě vysokou rychlostí. Ne jak zdůvodnit proč to nejde.
A jaký ten vhodný způsob bude? Tipuji, že rekonstrukce mostů…
Rekonstrukce konstrukce, úprava uložení trati a nebo v krajním případě jejich úplná výměna. Nebude kvůli tomu XXX studií, které mají za úkol zdůvodnit, že je to v pořádku a s péčí řádného hospodáře.
Kde (u jaké pomalé jízdy) SŽ hledá důvod proč to nejde?
Asi se něco najde s nějakými pomalými okolo přejezdu, a jinak problém jsou zpravidla peníze, než technické řešení.
Ale jinak jsem si toho systémově nevšiml.
Nebo naopak by tak dlouho projektované nové VRT začala projektovat na Vmax 80 😀
Tohle je pomalá jízda, takže až bude VRT na 320, tak nějakou tu pomalou s rychlostí 80 km/h bude taky moci vyhlásit.